Monday, January 28, 2013

اینترنت مخابرات قطع شد از یکشنبه سرویس اینترنت شرکت مخابرات قطع شده است و این قطعی همچنان تا روز دوشنبه ادامه دارد.شرکت مخابرات ایران از رقبای شرکت‌های اینترنتی دیگر به حساب می‌آید. ایسنا گزارش داد که از اولین ساعات بامداد امروز کاربرانی که اینترنت خود را از شرکت مخابرات استان تهران می‌گیرند با قطعی مواجه شده‌اند که البته تاکنون شرکت مخابرات دلیلی درباره این اختلال ارائه نکرده و به نظر می‌رسد موضوع در دست بررسی قرار دارد. شرکت ارتباطات زیرساخت و مدیر روابط عمومی آن مهدی خدایی، در گفت‌وگویی با ایسنا ارتباط این اختلال با شرکت ارتباطات زیرساخت را رد کرده و گفت: «اگر مشکل به زیرساخت‌ها مربوط می‌شد، قطعی و اختلال برای تمام کاربران اینترنت پیش می‌آمد و نه تنها مشترکان اینترنت مخابرات.» اما براساس قوانین تعریف‌ شده، شرکت‌های ارائه‌دهنده خدمات اینترنتی در صورتی که بیش از حد‌ مجاز قطعی ماهانه داشته باشند، موظف هستند براساس میزان قطعی غیرمجاز، جریمه‌ای را در شارژ‌های ماهانه مشترکان خود بازپرداخت کنند. البته بر اساس این قانون نوع دسترسی کاربران به اینترنت به شیوه‌های مختلفی چون برنزی، نقره‌ای، طلایی و الماس تقسیم می شود و در هر یک از این سیستم‌ها کاربر بنا بر هزینه‌هایی که پرداخت می‌کند به تسهیلات ویژه‌ای نیز دسترسی پیدا می‌کند. بر اساس جداول طراحی شده سطح پایه مشترکان برنز محسوب می‌شود و اگر کاربری در قرارداد خود به طور خاص اشاره نکرده باشد که سرویسی بالاتر از برنز می خواهد برای او همان سطح برنزی در نظر گرفته می‌شود. میزان دسترسی در سطح برنزی ۹۹ درصد اعلام شده و تا ۴۳۲ دقیقه در ماه زمان مجاز قطعی در این بخش است. به عبارت دیگر با توجه به این که بر اساس این قانون بیشترین ساعت قطعی مجاز اینترنت حدود هفت و نیم ساعت محسوب می‌شود، حال که بیش از 16 ساعت از قطعی اینترنت مخابرات می‌گذرد به نظر می‌رسد طبق قوانین و شرایط نرمال این شرکت موظف به پرداخت خسارت به کاربران است.


اینترنت مخابرات قطع شد


image
از یکشنبه سرویس اینترنت شرکت مخابرات قطع شده است و این قطعی همچنان تا روز دوشنبه ادامه دارد.شرکت مخابرات ایران از رقبای شرکت‌های اینترنتی دیگر به حساب می‌آید.
ایسنا گزارش داد که از اولین ساعات بامداد امروز کاربرانی که اینترنت خود را از شرکت مخابرات استان تهران می‌گیرند با قطعی مواجه شده‌اند که البته تاکنون شرکت مخابرات دلیلی درباره این اختلال ارائه نکرده و به نظر می‌رسد موضوع در دست بررسی قرار دارد.
شرکت ارتباطات زیرساخت و مدیر روابط عمومی آن مهدی خدایی، در گفت‌وگویی با ایسنا ارتباط این اختلال با شرکت ارتباطات زیرساخت را رد کرده و گفت: «اگر مشکل به زیرساخت‌ها مربوط می‌شد، قطعی و اختلال برای تمام کاربران اینترنت پیش می‌آمد و نه تنها مشترکان اینترنت مخابرات.»
اما براساس قوانین تعریف‌ شده، شرکت‌های ارائه‌دهنده خدمات اینترنتی در صورتی که بیش از حد‌ مجاز قطعی ماهانه داشته باشند، موظف هستند براساس میزان قطعی غیرمجاز، جریمه‌ای را در شارژ‌های ماهانه مشترکان خود بازپرداخت کنند.
البته بر اساس این قانون نوع دسترسی کاربران به اینترنت به شیوه‌های مختلفی چون برنزی، نقره‌ای، طلایی و الماس تقسیم می شود و در هر یک از این سیستم‌ها کاربر بنا بر هزینه‌هایی که پرداخت می‌کند به تسهیلات ویژه‌ای نیز دسترسی پیدا می‌کند.
بر اساس جداول طراحی شده سطح پایه مشترکان برنز محسوب می‌شود و اگر کاربری در قرارداد خود به طور خاص اشاره نکرده باشد که سرویسی بالاتر از برنز می خواهد برای او همان سطح برنزی در نظر گرفته می‌شود.
میزان دسترسی در سطح برنزی ۹۹ درصد اعلام شده و تا ۴۳۲ دقیقه در ماه زمان مجاز قطعی در این بخش است.
به عبارت دیگر با توجه به این که بر اساس این قانون بیشترین ساعت قطعی مجاز اینترنت حدود هفت و نیم ساعت محسوب می‌شود، حال که بیش از 16 ساعت از قطعی اینترنت مخابرات می‌گذرد به نظر می‌رسد طبق قوانین و شرایط نرمال این شرکت موظف به پرداخت خسارت به کاربران است.

No comments:

Post a Comment