در "جمهوری" اسلامی مردم تعجب نمیکنند یگ روضه خوان (منصور ارضی)، رفسنجانی را کفتار، آقاجری را حرمزاده بخواند و حکم اعدام برای کروبی، موسوی و مشایی صادر کند
نامه نیوز : منصور ارضی بازهم در دعای عرفه با حمله به هاشمی رفسنجانی وی را پیر و کفتار خطاب کرد.
بازهم حسینیه صنف لباس فروشان و بازهم حاج منصور ارضی و توهین به مسئولان کشور.
دیگر چندسالی است، منبریهای این مداح معروف به کنایههای او عادت کرده و دعای عرفه حاج منصور را خط مقدم مبارزه با مخالفان خود میدانند. حاج منصور ارضی در دعای عرفه که در حسینیه صنف لباس فروشان برگزار شده بود با انتقاد از اظهارات اخیر آیت الله هاشمی رفسنجانی درخصوص حذف شعار مرگ بر آمریکا، وی را پیر و کفتار خطاب کرد و برای او آرزوی مرگ کرد.
رئیس صنف مداحان
سعید حدادیان که خود، سابقه توهین به مسئولان را دارد، منصور ارضی را رئیس صنف مداحان میداند و بسیاری از مداحان اهل بیت نیز خود را شاگرد این مداح معروف تهران مینامند. روضهخوانی که توانست با ایجاد سبک جدید در مداحی، نامی برای خود دست و پا کند.
منصور ارضی که در جمع دوستداران خود به «حاج منصور» معروف است، چندین سالی است که در جلسههای عزاداری خود بیش از آنکه روضهخوانی کند به اظهارنظرهای سیاسی و اعلام مواضع تند در مورد مسئولان کشور میپردازد.
بعد از فوت خمینی، و با تکیه زدن هاشمی رفسنجانی بر صندلی ریاست قوه مجریه، منصور ارضی در کسوت مداحی اهلبیت به منتقد سیاسی هاشمی رفسنجانی تبدیل شد و در جلسات هفتگی روضههای خود به انتقاد از سیاستهای دولت هاشمی میپرداخت. سید محمد خاتمی، اعضای دولت اصلاحات از جمله عطاالله مهاجرانی هم از انتقادهای این مداح تهرانی در امان نبودند و منصور ارضی بارها و بارها آنان را از زیر تیغ تند انتقادهای خود گذرانده بود.
در آن روزها نبود امکانات سمیع و بصری گسترده همچون این روزها و عدم انتشار گسترده اظهارات منصور ارضی، باعث میشد سخنان او با واکنش زیادی در جامعه روبرو نشود و حتی روسای جمهور هم چندان به این سخنان واکنشی نشان نمیدادند. اما پیروزی محمود احمدینژاد بر هاشمی رفسنجانی و قالیباف، زندگی منصور ارضی را وارد فاز جدید کرد.
این مداح تهرانی که از منتقدان اصلی دولتهای هاشمی و خاتمی به شمار میآمد، با حمایت از محمود احمدینژاد شهردار وقت تهران که در زمان مدیریتش در شهرداری بیشترین توجه را به هیئتهای مذهبی میکرد و از کمکهای مالی و معنوی به این هیئتها دریغ نمیکرد، تواسنت به عنوان همراه شماره یک رئیس دولت نهم در سفرهای استانی همراهی او شود و در جمع مردم دعای توسل و کمیل بخواند.
از حمایت از احمدینژاد تا تشبیه قالیباف به عمر سعد
حمایتهای وی از محمود احمدینژاد باعث شد، منصور ارضی بازهم برسر زبان بیفتد اما مسئلهای که بیش از پیش باعث شد وی به تیتر اصلی رسانهها و جامعه تبدیل شود، انتقادهای صریح وی بوده است.
ارضی در جریان دعای عرفه سال 86 در مورد محمد باقر قالیباف گفت: «به عمر بن سعد گفتند که با قتل امام حسین به ملک ری نمیرسی که با تمسخر پاسخ داده بود اگر به گندمش نرسم به جوی طویلهاش که خواهم رسید. برخی ابن سعدهای دوران ما هم اینگونهاند و اگر به گندم ریاست جمهوری نرسیدند به جوی شهرداری که رسیدهاند و این برایشان کافی است!»
نوع انتقادهای سیاسی ارضی که مخالفان آن را «ناسزا» توصیف کردهاند مورد اعتراض فراوان قرار گرفته بود؛ از جمله در ماجرای هاشم آقاجری که او را «حرامزاده» نامید یا انتقاد برخی نمایندگان مجلس به دولت احمدینژاد را ناشی از خوردن «لقمه حرام» دانست. این انتقادات از سیاسیون تا انتخابات سال 88 ادامه داشت و منصور ارضی به عنوان حامی احمدینژاد از تمام تریبونهای خود استفاده کرد تا برای رئیس دولت نهم تبلیغ کند.
منصور ارضی بعد از حواشی انتخابات ریاست جمهوری سال 88، در شب 19 ماه رمضان در مسجد ارگ تهران، مرگ موسوی و کروبی و تمام کسانی که در جریان این حوادث نقش داشتند را از خدا خواست. بعد از انتخابات 88، مواضع منصور ارضی از جریان اصلاحات، هاشمی و حوادث سال 88 به سوی محمود احمدینژاد و رحیم مشایی چرخید و وی در جریان انتصاب مشایی به عنوان معاون اول رئیسجمهور و تاخیر احمدی نژاد در جریان حکم رهبری برای برکناری مشایی از این سمت، ارضی شدیدترین انتقادها را نصیب این دو کرد.
ارضی در سال ۱۳۸۹ در مراسم زیارت عاشورای حسینیه صنف لباس فروشها اسفندیار رحیم مشایی را با سلمان رشدی مقایسه کرد: «این آقایی که ادعای آسمانی بودن دارد از سلمان رشدی هم بدتر است»
وی که اوصاف دروغگویان را تشریح میکرد، همچنین متذکر شد: «اگر همه کار بکنی اما به دین مردم و ارزشها بیتوجه باشی، ارزشی ندارد و برکت کارها هم از بین میرود.»
حالا پس از پایان دوران ریاست جمهوری احمدینژاد و تغییر فاحش منصور ارضی در جریان حمایت از رئیس دولت نهم و دهم، بازهم شاهد حملات منصور ارضی به هاشمی رفسنجانی هستیم، حملاتی که پس از انتخابات ریاست جمهوری خرداد 92 و اقبال مردم به نامزد مورد حمایت رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در جهت تخریب هاشمی شکل گرفته است.
با سخنان امروز ارضی، هاشمی نیز در جمله افرادی قرار گرفت که حاج منصور برای آنان در خواست مرگ کرده بود. بیش از این مشایی، کروبی و موسوی شامل این دعای مداح معروف تهرانی شده بودند.
با توجه به حوادث اخیر باید دید که در روزهای پیش رو، منصور ارضی چه موضعی را در قبال دولت تدبیر و امید خواهد گرفت، آیا او از دولت حمایت خواهد کرد یا حسن روحانی را هم مورد عنایت قرار خواهد داد و برای او هم آرزوی مرگ خواهد کرد؟
نامه نیوز : منصور ارضی بازهم در دعای عرفه با حمله به هاشمی رفسنجانی وی را پیر و کفتار خطاب کرد.
بازهم حسینیه صنف لباس فروشان و بازهم حاج منصور ارضی و توهین به مسئولان کشور.
دیگر چندسالی است، منبریهای این مداح معروف به کنایههای او عادت کرده و دعای عرفه حاج منصور را خط مقدم مبارزه با مخالفان خود میدانند. حاج منصور ارضی در دعای عرفه که در حسینیه صنف لباس فروشان برگزار شده بود با انتقاد از اظهارات اخیر آیت الله هاشمی رفسنجانی درخصوص حذف شعار مرگ بر آمریکا، وی را پیر و کفتار خطاب کرد و برای او آرزوی مرگ کرد.
رئیس صنف مداحان
سعید حدادیان که خود، سابقه توهین به مسئولان را دارد، منصور ارضی را رئیس صنف مداحان میداند و بسیاری از مداحان اهل بیت نیز خود را شاگرد این مداح معروف تهران مینامند. روضهخوانی که توانست با ایجاد سبک جدید در مداحی، نامی برای خود دست و پا کند.
منصور ارضی که در جمع دوستداران خود به «حاج منصور» معروف است، چندین سالی است که در جلسههای عزاداری خود بیش از آنکه روضهخوانی کند به اظهارنظرهای سیاسی و اعلام مواضع تند در مورد مسئولان کشور میپردازد.
بعد از فوت خمینی، و با تکیه زدن هاشمی رفسنجانی بر صندلی ریاست قوه مجریه، منصور ارضی در کسوت مداحی اهلبیت به منتقد سیاسی هاشمی رفسنجانی تبدیل شد و در جلسات هفتگی روضههای خود به انتقاد از سیاستهای دولت هاشمی میپرداخت. سید محمد خاتمی، اعضای دولت اصلاحات از جمله عطاالله مهاجرانی هم از انتقادهای این مداح تهرانی در امان نبودند و منصور ارضی بارها و بارها آنان را از زیر تیغ تند انتقادهای خود گذرانده بود.
در آن روزها نبود امکانات سمیع و بصری گسترده همچون این روزها و عدم انتشار گسترده اظهارات منصور ارضی، باعث میشد سخنان او با واکنش زیادی در جامعه روبرو نشود و حتی روسای جمهور هم چندان به این سخنان واکنشی نشان نمیدادند. اما پیروزی محمود احمدینژاد بر هاشمی رفسنجانی و قالیباف، زندگی منصور ارضی را وارد فاز جدید کرد.
این مداح تهرانی که از منتقدان اصلی دولتهای هاشمی و خاتمی به شمار میآمد، با حمایت از محمود احمدینژاد شهردار وقت تهران که در زمان مدیریتش در شهرداری بیشترین توجه را به هیئتهای مذهبی میکرد و از کمکهای مالی و معنوی به این هیئتها دریغ نمیکرد، تواسنت به عنوان همراه شماره یک رئیس دولت نهم در سفرهای استانی همراهی او شود و در جمع مردم دعای توسل و کمیل بخواند.
از حمایت از احمدینژاد تا تشبیه قالیباف به عمر سعد
حمایتهای وی از محمود احمدینژاد باعث شد، منصور ارضی بازهم برسر زبان بیفتد اما مسئلهای که بیش از پیش باعث شد وی به تیتر اصلی رسانهها و جامعه تبدیل شود، انتقادهای صریح وی بوده است.
ارضی در جریان دعای عرفه سال 86 در مورد محمد باقر قالیباف گفت: «به عمر بن سعد گفتند که با قتل امام حسین به ملک ری نمیرسی که با تمسخر پاسخ داده بود اگر به گندمش نرسم به جوی طویلهاش که خواهم رسید. برخی ابن سعدهای دوران ما هم اینگونهاند و اگر به گندم ریاست جمهوری نرسیدند به جوی شهرداری که رسیدهاند و این برایشان کافی است!»
نوع انتقادهای سیاسی ارضی که مخالفان آن را «ناسزا» توصیف کردهاند مورد اعتراض فراوان قرار گرفته بود؛ از جمله در ماجرای هاشم آقاجری که او را «حرامزاده» نامید یا انتقاد برخی نمایندگان مجلس به دولت احمدینژاد را ناشی از خوردن «لقمه حرام» دانست. این انتقادات از سیاسیون تا انتخابات سال 88 ادامه داشت و منصور ارضی به عنوان حامی احمدینژاد از تمام تریبونهای خود استفاده کرد تا برای رئیس دولت نهم تبلیغ کند.
منصور ارضی بعد از حواشی انتخابات ریاست جمهوری سال 88، در شب 19 ماه رمضان در مسجد ارگ تهران، مرگ موسوی و کروبی و تمام کسانی که در جریان این حوادث نقش داشتند را از خدا خواست. بعد از انتخابات 88، مواضع منصور ارضی از جریان اصلاحات، هاشمی و حوادث سال 88 به سوی محمود احمدینژاد و رحیم مشایی چرخید و وی در جریان انتصاب مشایی به عنوان معاون اول رئیسجمهور و تاخیر احمدی نژاد در جریان حکم رهبری برای برکناری مشایی از این سمت، ارضی شدیدترین انتقادها را نصیب این دو کرد.
ارضی در سال ۱۳۸۹ در مراسم زیارت عاشورای حسینیه صنف لباس فروشها اسفندیار رحیم مشایی را با سلمان رشدی مقایسه کرد: «این آقایی که ادعای آسمانی بودن دارد از سلمان رشدی هم بدتر است»
وی که اوصاف دروغگویان را تشریح میکرد، همچنین متذکر شد: «اگر همه کار بکنی اما به دین مردم و ارزشها بیتوجه باشی، ارزشی ندارد و برکت کارها هم از بین میرود.»
حالا پس از پایان دوران ریاست جمهوری احمدینژاد و تغییر فاحش منصور ارضی در جریان حمایت از رئیس دولت نهم و دهم، بازهم شاهد حملات منصور ارضی به هاشمی رفسنجانی هستیم، حملاتی که پس از انتخابات ریاست جمهوری خرداد 92 و اقبال مردم به نامزد مورد حمایت رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در جهت تخریب هاشمی شکل گرفته است.
با سخنان امروز ارضی، هاشمی نیز در جمله افرادی قرار گرفت که حاج منصور برای آنان در خواست مرگ کرده بود. بیش از این مشایی، کروبی و موسوی شامل این دعای مداح معروف تهرانی شده بودند.
با توجه به حوادث اخیر باید دید که در روزهای پیش رو، منصور ارضی چه موضعی را در قبال دولت تدبیر و امید خواهد گرفت، آیا او از دولت حمایت خواهد کرد یا حسن روحانی را هم مورد عنایت قرار خواهد داد و برای او هم آرزوی مرگ خواهد کرد؟
No comments:
Post a Comment