Sunday, March 9, 2014

نمایش اقتدار زنان در قالبی تجاری با حضور یک دختر اصالتا مسلمان و بنگلادشی درکمپین جدید یک شرکت تولید پوشاک آمریکایی

نمایش اقتدار زنان در قالبی تجاری

با حضور یک دختر اصالتا مسلمان و بنگلادشی درکمپین جدید یک شرکت تولید پوشاک آمریکایی

قرارگیری عکس یک دختر بنگلادشی، از خانواده‌ای مسلمان ساکن آمریکا بر روی تبلیغات شرکت آمریکایی American Apparel می‌تواند در بنگلادش سر و صدای زیادی درست کند.مکس، دختر ۲۲ ساله زاده بنگلادش که از چهارسالگی همراه خانواده‌اش به آمریکا مهاجرت کرده، چهره جدید کمپین «ساخت بنگلادش» شرکت American Apparel است.
او با ظاهر شدن در تبلیغ جدید این شرکت تولید پوشاک، توجه بسیاری را جلب کرده است. او به روزنامه دیلی‌میل انگلستان گفته است که در دوران دبیرستان از «اسلام» دور شده و ظاهر شدن با بالاتنه برهنه در پوستر تبلیغاتیAmerican Apparel فرصتی بوده برای قدرت بخشیدن به زنان، فارغ از پیشینه و تربیت و محدودیت‌ها.
مکس، که نام خانوادگی‌اش هنوز اعلام نشده است، به دیلی میل می‌گوید: «همه ما باید بدون توجه به خاستگاه‌مان، بتوانیم آنچه‌را می‌خواهیم آزادانهبیان کنیم
حضور مکس در کمپین این شرکت تولید پوشاک آمریکایی، توجه بسیاری از مخاطبان را به مساله تولید پوشاک و استانداردهای پایین امنیت محل کار در بنگلادش جلب می‌کند. به گزارش دیلی میل، در ۱۸ ماه گذشته تعداد زیادی از واحدهای تولیدی بنگلادش دچار آتش‌سوزی‌های مرگ‌بار شده‌اند.
http://i.dailymail.co.uk/i/pix/2014/03/07/article-0-1C16264800000578-480_634x748.jpgبنگلادش اما، دومین تولید کننده پوشاک بعد از چین است اما کارگران بنگلادشی امکانات زیادی ندارند و میزان درآمد و کارمزدشان هم بسیار ناچیز است.
بنگلادش کشوری اسلامی است و برخی رهبران مذهبی در این کشور گاه در مقابل کارتون‌ها و نوشته‌هایی که قوانین شریعت را نادیده گرفته یا نقد کرده، مواضعی رادیکال گرفته‌اند.

No comments:

Post a Comment