Monday, May 18, 2009

کروبی در دانشگاه آزاد نجف آباد



please look at:کروبی در دانشگاه آزاد نجف آباد
http://www.youtube.com/watch?v=wAC7B9Z6uoI

قهرمان بسکتبال آمریکا حذف شد


بوستون سلتیکز موقعیت دفاع از عنوان قهرمانی فصل قبل خود را از دست داد.

این باشگاه که با وجود مصدومیت کوین گارنت، فوروارد سرشناس و کلیدی خود، تا مرحله نیمه نهایی کنفرانس غرب صعود کرده بود، پس از سیزده بازی طاقت فرسا در طول مرحله حذفی، در مسابقه هفتم مقابل اولاندو 101-82 تسلیم شد و از دور مسابقات کنار رفت.

در شهر بوستون، اورلاندو مجیک تنها به مدت 36 ثانیه در ابتدای بازی از بوستون عقب بود و پس از آنکه ریفر آلستون، گارد راس بوستون با یک پرتاب سه امتیازی، نتیجه را به 3-2 به سود اورلاندو تغییر داد، این موازنه تا انتهای بازی به سود اورلاندو باقی ماند.

هدو ترک اغلو، فوروارد اهل ترکیه اولاندو 25 امتیاز و 12 پاس منجر به گل به نام خود ثبت کرد اما مهمتر از او، دوایت هاوارد، بهترین مدافع فصل بود که 12 امتیاز کسب کرد و 16 ریباند و پنج بلاک شات نیز به دست آورد.

در بازی هفتم، نقطه قوت اورلاندو پرتاب های سه امتیازی این تیم بود که نظام دفاعی بوستون را بر هم ریخت.

در آستانه این بازی، بیش از هر چیز تضمین پاتریک یوینگ کمک مربی اورلاندو و هم بازی سابق داک ریورز (در تیم نیویورک نیکز)، سرمربی بوستون درباره صعود اورلاندو حاشیه ساز شد که داک ریورز این ادعا را به باد تمسخر گرفت.

یکی از دلایلی که باعث شد کار به بازی هفتم برسد، از دست دادن موقعیت ها از سوی اورلاندو بود. این تیم در بازی اول یک برتری 28 امتیازی را در دقایق پایانی بازی تقریبا از دست داد و در بازی پنجم با از دست دادن برتری 14 امتیازی دیگری، باعث شد سلتیکز در مجموع 3-2 از این تیم پیش بیفتد.

این در حالی بود که در تاریخ لیگ NBA هیچگاه حریفان بوستون نتوانسته بودند مجموعه مسابقاتی را که در آن بوستون 3-2 پیش افتاده بود (32 مورد) به سود خود خاتمه دهند ولی اورلاندو در بازی ششم در دقایق پایانی بازی و در شرایطی که در آستانه سقوط قرار داشت، اختلافی 10 امتیازی را جبران کرد تا کار به بازی هفتم بکشد.

اورلاندو در فینال کنفرانس شرق به دیدار کلیولند می رود که بهترین تیم فصل جاری مسابقات بود.

اورلاندو در طی فصل در دو مسابقه از سه مسابقه مقابل کلیولند پیروز شده بود، اما کلیولند در مرحله حذفی نباخته و از روز دوشنبه گذشته مشغول آماده شدن برای حریف بعدی خود بوده

سفر غیر علنی "ولی نصر" به تهران


گزارشات تائید نشده حکایت از سفر غیر علنی "ولی رضا نصر"، یکی از مشاوران ارشد اوباما درباره ی ایران به تهران پایتخت کشورمان دارد.

گفته می شود علی لاریجانی رئیس مجلس ایران و غلامعلی حداد عادل، رئیس پیشین مجلس در پشت پرده این دیدار بوده اند.

سایت خبری تابناک روز چهارشنبه نوشت: "محمود احمدی نژاد پس از ورود نصر به کشور از آمدن او با خبر شد."

نصر که به عنوان یکی از مشاوران ارشد ریچارد هولبروک (فرستاده ی مخصوص ایالات متحده در افغانستان و پاکستان) منصوب شده است، فرزند اسلام شناس ایرانی "سید حسین نصر"(رئیس بنیاد فلسفه در زمان شاه) است.

این سفر پنهانی احتمالا با آزادی روزنامه نگار ایرانی- آمریکایی "رکسانا صابری" نیز در ارتباط بوده است. دادگاه فرجام خواهی صابری به خاطر عدم اطمینان و تائید نشدن سفر نصر به ایران به عقب افتاده بود. البته هیچ مقام رسمی هنوز حضور نصر در تهران را تائید نکرده است.

خامنه ای:مانع از روی کار آمدن کسانی شوید که آبرو ملت را ببرند



بیست و پنج روز مانده به انتخابات ریاست جمهوری، آیت الله علی خامنه ای رهبر ایران که به کردستان سفر کرده از مردم خواسته با شرکت در انتخابات "مانع از سر کار آمدن کسانی شوند که بخواهند در مقابل دشمن تسلیم شوند و آبروی ملت را ببرند."

آقای خامنه ای که در در جمع مردم بیجار سخن می گفت هشدار داد: "اگر در پی انتخابات، کسانی در مراکز گوناگون سیاسی و اقتصادی روی کار بیایند که به جای ادامه راه امام و ترویج اصول و ارزشهای امام و انقلاب، بخواهند با تملق گویی دولت های مستکبر غربی، به خیال خود موقعیتی برای ایران دست و پا کنند، این برای ملت ایران مصیبت بار است."

رهبر ایران"راه امام و ارزش ها" را به عنوان معیار انتخاب معرفی کرده و خطاب به مردم گفته کسانی را روی کار بیاورید که "ایستادگی در مقابل زورگویان جهانی را ارزش بدانند."

برنامه لغو ممیزی کتاب
همزمان با این سخنان و در پی در گذشت آیت الله محمد تقی بهجت فومنی از مراجع تقلید شیعیان، مهدی کروبی رئیس پیشین مجلس و داوطلب نامزدی در انتخابات، سفر های انتخاباتی خود را به استانهای آذربایجان شرقی، اردبیل و گیلان در این هفته لغو کرد.

همزمان با لغو این سفرها، آقای کروبی به نامه اتحادیه ناشران و کتابفروشان تهران پاسخ داده که نسبت به وضعیت نشر ابراز نگرانی کرده بودند. این اتحادیه طی نامه ای به نامزدهای ریاست جمهوری از آنها خواسته بود که برنامه های خود را در زمینه نشر اعلام کنند.

آقای کروبی در پاسخ به این اتحادیه، از آزادی ها و حاکمیت قانون دفاع کرده و گفته است که تلاش خواهد کرد تا امور مختلف در این زمینه را به بخش خصوصی واگذار کند و از "تعریف رسالت هدایت گرانه برای وزارتخانه ها" پرهیز خواهد کرد زیرا به عقیده وی اصل بر اعتماد به شهروندان، نویسندگان و ناشران است.

رئیس سابق مجلس تاکید کرده که :"ممیزی کتاب به شکل کنونی و پیش از چاپ ملغی می شود و هیچ فردی در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی یا جای دیگر حق ندارد نویسنده یا ناشری را مجبور به چیزی کند که قبول ندارد."

آقای کروبی در باره حمایت های دولتی گفته که "سیاست من حذف حمایت های موردی است که نحوه تخصیص آن در اختیار مسئولان باشد، این گونه حمایت ها فساد آفرین و مضر به صنعت نشر است."

نگرانی از کانون های تاثیر گذار
در حالی که آقای کروبی سفر انتخاباتی خود را به استانها لغو کرده، میرحسن موسوی نخست وزیر پیشین ایران و داوطلب نامزدی در انتخابات ریاست جمهوری، به یزد سفر کرده است. سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی که در انتخابات ریاست جمهوری از آقای موسوی حمایت می کند، با صدور بیانیه ای از آنچه برخی کانون های تاثیر گذار خوانده انتقاد کرده و از مردم خواسته است با آگاهی در پای صندوق های رای حاضر شوند.

عماد افروغ نماینده سابق تهران که در مجلس هفتم به عنوان یک عضو اصولگرا فعال بود در سخنانی در جمع جوانان حزب اعتدال و توسعه نیز توصیه کرده که برنامه های موسوی "از جامعیت نسبی برخوردار است و رای دادن به وی رای دادن به گفتمان انقلاب اسلامی است.

آقای افروغ بدون این که نامی از کسی ببرد"عده ای می کوشند که منافع خود را در قالب لعاب دینی به مردم ارائه کنند در حالی که این انتخابات تنها یک انتخاب مربوط به حیطه فردی است و این طور نیست که یک رای انسان را به بهشت و یا جهنم هدایت کند."

برنامه های انتخاباتی تلویزیون
در حالی که کار بررسی صلاحیت داوطلبان نامزدی در انتخابات ریاست جمهوری از سوی شورای نگهبان ادامه دارد، عزت الله ضرغامی رئیس سازمان صدا و سیما گفته است: "قبل از اعلام رسمی اسامی نامزدها ضبط برنامه های تبلیغاتی را شروع می کنیم."

این سخنان در جلسه مطرح شده است که نمایندگانی از نامزدها مطرح انتخابات نظیر بیژن زنگنه وزیر سابق نفت به نمایندگی از میرحسین موسوی، مهدی کلهر به نمایندگی از محمود احمدی نژاد، غلامحسین کرباسچی به نمایندگی از مهدی کروبی، داود دانش جعفری وزیر سابق اقتصاد به نمایندگی از محسن رضایی حضور داشتند.

به گفته آقای ضرغامی به دلیل محدودیت جبور هستیم قبل از اعلام رسمی اسامی نامزدها، ضبط برنامه های تبلیغاتی را شروع کنیم تا بتوانیم از اول خرداد به طور منظم و طبق جدول طراحی شده برنامه ها را پخش کنیم.

در زمینه نحوه پخش برنامه های تبلیغاتی نیز قرعه کشی صورت خواهد گرفت که به گفته آقای ضرغامی برنامه قرعه کشی با حضور نمایندگان نامزدها صورت خواهد گرفت.

مجادله نفتی
در حالی که برنامه های تبلیغاتی هنوز شروع نشده اما داوطلبان نامزدی در انتخابات و نمایندگان آنها در نقاط مختلف ایران سرگرم مناظره با نمایندگان رقیب هستند.

در پی انتقادات تندی که بیژن نامدار زنگنه وزیر سابق نفت از برنامه های وزارت نفت کرده، آقای احمدی نژاد و غلامحسین نوذری نسبت به آن واکنش نشان داده اند.

آقای احمدی نژاد گفته است که در چهار سال گذشته 66 میلیارد دلار سرمایه گذاری در صنعت نفت صورت گرفته است.

به گفته آقای احمدی نژاد، "برخی کارهای انجام شده در این دوره را باور نمی کنند و آن را حیرت انگیز می دانند که البته به آنها حق می دهم اما آنان حق ندارند تخطئه کنند."

آقای نوذری نیز اعلام کرده که برای مناظره در باره عملکرد چهار سال گذشته وزارت نفت آمادگی دارد و با عدد و رقم ثابت ابهامات را روشن خواهد کرد.

بیژن نامدار زنگنه در سخنانی گفته بود: "دولت نهم با حدود ۳۰۰ میلیارد دلار درآمد نفتی در طول فعالیت خود بیش از دولت های ۱۶ سال گذشته درآمد کسب کرده اما بازدهی مناسب را نداشته است."

به گفته آقای زنگنه، "تمام قراردادها مربوط به دولت قبل است این دولت حتی یک قرارداد پتروشیمی منعقد نکرده و فقط در حد تفاهمنامه بوده است."