Tuesday, November 10, 2009

کدام مردم؟، با کدام انگیزه؟

کدام مردم؟، با کدام انگیزه؟
در اردوگاه منظریه
تظاهر کننده دولتی آموزش میدهند


پس از افشای همایش بسیجی ها برای سازماندهی آنها جهت مقابله هائی که با مردم در روز 13 آبان صورت گرفت و بویژه فاش شدن ماجرا پرداخت 250 تومان به هر یک از این افراد و وعده پرداخت 400 هزار تومان در برابر دستگیری و انتقال تظاهر کنندگان به پایگاه های ویژه، اکنون این اطلاعات نیز فاش شده است:

عده ای را با دادن پاداش و پول، از یک روز قبل به اردوگاه منظریه برده و برایشان کارت تردد صادر کرده بودند. روز 13 آبان آنها را همچون بازیگران یک تئاتر امنیتی، با اتوبوس به خیابان طالقانی آورده و از صفوف کنترل گذرانده بودند. بدست هرکدام پرچمی داده و بعنوان جمعیت مردم مقابل دوربین سیمای جمهوری اسلامی جمعشان کرده بودند.

اطراف این جمعیت را صفوف فشرده ای از نیروهای نظامی و ضد شورش پر کرده بودند تا فاصله آنها را با مردمی که تظاهرات 13 آبان را تبدیل به تظاهر علیه کودتای 22 خرداد کرده بودند حفظ کنند.

این تدارکات اطراف سفارت آمریکا در خیابان طالقانی را تبدیل به یک پادگان نظامی کرده بود.

وبلاگ "سهرابستان" در همین رابطه می نویسد:

رهنمودهای رهبر در روز 12 آبان به دانش آموزان دستچین شده چنین بود:

«با دستور نمی شود ملتى را، جوانانى را وادار كرد به ایستادگىِ در یك میدان دشوار. باید انگیزه از دل بجوشد، آن هم انگیزهى ناشى از ایمان. امروز بصیرت جوانهاى ما هم از جوانان اول انقلاب و در اثناى انقلاب، یقیناً بیشتر است.»

کدام گروه با انگیزه در تظاهرات 13 آبان شرکت کرده بودند؟ این را باید از رهبر پرسید!

طرح نابودی کشاورزی کشور



وزیر اسبق کشاورزی
طرح نابودی کشاورزی کشور
پشت طرح حذف یارانه ها پنهان شده


حیرت آور است که تمام طرح هائی که علیه مردم و در ضدیت با تولید ملی است و فقر را در کشور گسترش می دهد، همگی با عناوین "عدالت"، "پیشرفت"، "بهبود"، "کمک به کم در آمدها" و... دولت ارائه و تبلیغ می شوند! از جمله طرح «عدالت و پیشرفت» که همزمان با طرح نقدی شدن یارانه ها ارائه شده که قانون خرید تضمینی محصولات کشاورزان حذف شده است.

عیسی کلانتری وزیر اسبق کشاورزی و دبیرکل کنونی خانه کشاورز در مصاحبه ای که "خبرآنلاین" منتشر کرده گفته است:

سالانه حدود 50 تا 60 میلیون دلار میوه از سوی مافیای واردات میوه وارد کشور می شود. در بخش توزیع داخلی حضور دلال‌ها روز به روز پررنگ‌تر می‌شود. اگرچه باید تأکید کنم که هیچ‌کس مخالف تجارت مواد غذایی نیست اما متأسفانه در کشور ما این تجارت تبدیل به بازار دلالی شده است. قیمت کالاها از زمان تولید و یا خریدار تا رسیدن به دست مصرف‌ کننده حداقل 100 درصد افزایش می‌یابد. مافیای میوه نیز در واردات به همین‌گونه عمل می‌کند. در حال حاضر بهترین نوع پرتقال در بازار جهانی کیلویی 700 تومان است که با هزینه حمل و نقل و. . . وارد‌کننده باید آن را 1000 تومان عرضه کند در حالی که در حال حاضر 2500 تومان در بازار ایران فروخته می شود.

صادرات ما قابل رقابت نیست. ضمنا هم تولید در داخل فروش ندارد و هم صادرات روز به روز کاهش می‌یابد.

در حال حاضر تمام کارخانه‌های صنایع غذایی در خوشبینانه‌ترین حالت با 40 درصد ظرفیت خود فعال هستند و بسیاری از صنایع نیز تولید را متوقف کرده و تعطیل شده‌اند. عملاً بحث صادرات منتفی است.

کلانتری در باره نتایج طرح نقدی کردن یارانه ها که هنوز بصورت قطعی از مجلس عبور نکرده و احمدی نژاد با تهدید مجلس قصد تحمیل تصویب آن را دارد گفت:

براساس آمار مرکز پژوهش‌های مجلس، در صورت اجرای لایحه هدفمند کردن یارانه‌ها قیمت محصولات 80 درصد افزایش خواهد یافت. بخصوص در بخش انرژی و آب که قطعاً این افزایش قیمت باعث بالابردن هزینه تولید نیز می‌شود. افزایش قیمت‌ها تا مرز 80 درصد علاوه بر اینکه صادرات محصولات کشاورزی را بطور کامل متوقف خواهد کرد باعث افزایش هزینه تولید و انباشت تولیدات در شرایط واردات این محصولات می‌شود و قطعاً کشاورزی در کشور متوقف خواهد شد.

مشکل ما تنها به بحث لایحه هدفمند کردن یارانه‌ها برنمی‌گردد چرا که دولت همزمان با ارائه این لایحه به مجلس قانون برنامه پنجم توسعه را تحت عنوان «عدالت و پیشرفت» نیز ارائه کرده است که متأسفانه در این برنامه نیز قانون خرید تضمینی حذف شده است و تأکید شده دولت تنها مکلف به اعلام قیمت خرید تضمینی است و قانون خرید دولت حذف شده است. ضمن آنکه قانون اصلاح قیمت خرید تضمینی براساس تورم هر ساله نیز حذف شده است. بنابراین اجرای همزمان لایحه با قانون برنامه پنجم که تحت عنوان «عدالت و پیشرفت» اجرایی خواهد شد تعطیلی بخش اعظمی از کشاورزی کشور اجتناب‌ناپذیر خواهد بود.

متأسفانه مجلس چندان به مسائل کارشناسی تکیه ندارد.

شرایط تعیین شده در لایحه فعلی دو راه را بیشتر بر سرراه دولت نمی‌گذارد. راه حل اول بستن مرزهای کشور و جلوگیری از واردات است که در این‌صورت مردم ناچار خواهند بود تولید داخل را به هر قیمتی در جهت رفع نیاز روزمره خود خریداری کنند که مهمترین نقد به این راه‌حل افزایش سوءتغذیه در کشور است. چرا که در شرایط فعلی و قیمت‌های کنونی 4 دهک جامعه که حدود 40 درصد جمعیت را تشکیل می‌دهند دچار سوءتغذیه هستند و بستن درها به روی واردات و الزام مردم به خرید داخلی موجب تشدید این مسئله می‌شود.

راه‌حل دوم دولت به باز گذاشتن مرزها برای واردات و سعی در ایجاد رقابت بازار داخل و خارج است که در این‌صورت به دلیل تفاوت فاحش قیمت‌ها امکان ورشکستگی کشاورزان داخلی وجود دارد.

در حال حاضر بخش کشاورزی از کمبود سرمایه‌گذاری حدود 100 تا 120 میلیارد دلار رنج می‌برد که این سرمایه باید طی دو سال به این بخش تزریق شود تا بهره وری افزایش یابد و هزینه تولید کاهش بیابد در آن زمان امکان رقابت برای بخش داخلی ایجاد می‌شود و به‌راحتی می‌توان یارانه‌ها را در این بخش حذف کرد.



http://khabaronline.ir/news-23778.aspx

اردوغان و احمدی نژاد



اولی رئیس دولت ترکیه است و دومی رئیس دولت کودتائی ج. اسلامی
بحث از 5ر18 میلیارد دلار پول ایران است
اردوغان و احمدی نژاد
کدامیک دروغ می گویند؟



دروغ و سفسطه دو خصلت برجسته احمدی نژاد است. چنان که علاوه بر مردم ایران، بتدریج مردم جهان نیز که به اخبار و رویدادهای ایران علاقمنداند، به همان نتیجه ای در باره احمدی نژاد رسیده اند که مردم ایران رسیده اند. همان که میرحسین موسوی در مناظره های تلویزیونی خطاب به مردم گفت: ایشان (احمدی نژاد) می تواند در توی چشم شما نگاه کند و دروغ بگوید.

این دو خصلت چنان در شخصیت احمدی نژاد جا افتاده و ریشه دار است که او براحتی در مصاحبه های مطبوعاتی نیز همانگونه دروغ می گوید که در ملاقات با آیت الله جوادی آملی و درجریان شرح هاله نور در سازمان ملل دروغ گفت و بعد از مدتی بکلی منکر چنین ماجرائی شد.

احمدی نژاد اخیرا در یک مصاحبه خبری، با همین خصلت در باره ماجرای کشف 5ر18 میلیارد دلار و شمش طلا در مرز ترکیه دروغ و سفسطه را بهم بافت. این پول با یک تریلی از ایران وارد ترکیه شده و هنگام خروج از خاک ترکیه به سمت سوریه و احتمالا لبنان کشف و ضبط شده است. رئیس دولت ترکیه شخصا و بعنوان یک مژده به ملت ترکیه خبر ضبط این پول و تحویل آن به بانک ملی ترکیه را اعلام کرده است. فیلم سخنان اردوغان نخست وزیر ترکیه اکنون مدت هاست روی شبکه یوتیوب است و پیک نت نیز تاکنون چند بار آن را منتشر کرده است. احمدی نژادر این مصاحبه خبری هم منکر چنین پول و چنین ماجرائی می شود و هم می گوید که اگر کسی کشف کرده نوش جانش.

نخست وزیر ترکیه رهبر یک حزب اسلامی است و دولتی که تشکیل داده نیز دولتی اسلامی در یک کشور اسلامی است. کشوری که عقبه آن به امپراطوری عثمانی می رسد و قلب جهان اسلام بوده است. احمدی نژاد نیز خود را مسلمان دو آتشه معرفی می کند و در ایران اسلامی رئیس دولت است. این هر دو، درباره 5ر18 میلیارد دلار پول بی زبان مردم ایران نقل قول دارند. مردم حق ندارند بداند کدامیک از این دو مسلمان دروغ می گویند؟

سابقه یک ربع قرن رقابت موسوي با خامنه اي


هاشمی رفسنجانی:« احمدآقا خبر دو نامه از آیت الله خامنه ای و آقای جلال الدین فارسی به امام را داد که در آنها از حمایت امام از یک جریان گله شده و خواستار توجه به جناح جامعه مدرسین حوزه علمیه قم (مخالفان میرحسین موسوی که روزنامه رسالت بلندگوی آنها بود) و… شده اند.»

آیت الله اسدالله بیات:« اعضای جامعه مدرسین نامه شدیداللحنی -علیه موسوی- به امام خمینی نوشته بودند. بعدها از حاج‌ احمدآقا شنیدم که این نامه آنقدر تند بود که امام نامه را به ایشان داده و گفته بودند به آقایان بگوئید ادب را از رادیو اسرائیل یاد بگیرند. یک‌ بار من و آیت‌الله طاهری در خدمت امام بودیم، ایشان فرمودند: اگر ترس از این نبود که مردم بگویند اینها خودشان را هم تحمل نمی‌کنند، دستور توقیف روزنامه رسالت را می‌دادم.»



"تورجان" نام یک وبلاگ است. دراین وبلاگ مطالبی نوشته می شود که عمدتا مربوط به روحانیون، حوزه علمیه قم، خاطرات دوران طلبگی است، اما از آنجا که فضای ایران فضائی سیاسی است، این وبلاگ و نویسنده آن نیز چه بخواهد و چه نخواهد نوشته هایش سمت گیری سیاسی نیز پیدا می کند. در مجموع وبلاگی است خواندنی، گرچه مدتی است گرَدِ توفان کودتا براین وبلاگ نیز نشسته است. البته نه به آن اندازه که بر وبلاگ دکتر خزعلی نشست و راه تنفسش را بست.

تورجان یکی از مقالات چند ماه پیش خود را منتشر کرده است. این مقاله بموقع خود برای مطبوعات نوشته شده بود اما منتشر نشد. بخش اول این مقاله شرحی است از موضع گیری های جامعه مدرسین حوزه علمیه قم که اکنون شیخ محمدیزدی بر مسند ریاست آن تکیه زده است. همان شیخی که بعد از آخرین نماز جمعه هاشمی رفسنجانی گفت که ایشان چکاره است که بگوید زندانی ها را آزاد کنید؟ البته مدتی است غایب است و درجلسه اخیر مجلس خبرگان هم شرکت نکرد که معلوم نیست درحالت اعتراضی است و یا در آستانه 80 سالگی بیمار شده است.

بخش دوم مقاله تورجان به سابقه اختلاف روحانیت سنتی مستقر در جامعه مدرسین حوزه علمیه قم و بویژه شخص محمد یزدی با میرحسین موسوی دارد. همچنین دراین بخش نکته دیگری برجسته می شود که از ویژگی های موقعیت میرحسین موسوی است. یعنی پایگاه موسوی درمیان روحانیون روشن بین حوزه و نسلی از طلبه ها و روحانیون رشد یافته در جمهوری اسلامی. این بخش از موقعیت مذهبی و اجتماعی موسوی، آن بخش را کامل می کند که مربوط می شود به پایگاه و اعتبار وی در میان فرماندهان غیر کودتائی و غیر میلیاردر شده سپاه پاسداران. از میان همین سرداران و فرماندهان که همگی آنها سابقه دوران جنگ با عراق را نیز دارند، جمعی در ستاد ایثارگران حامی موسوی در انتخابات اخیر حضور یافتند که بعد از کودتا برخی از آنها بازداشت نیز شدند. از جمله سردار "مقدم".

انتخاب بخش دوم مقاله تورجان با انگیزه آشنائی بیشتر با پایگاه میرحسین موسوی در میان روحانیون قم و ریشه های مخالفت 30 شماری از روحانیون حامی کودتا – از جمله شخص علی خامنه ای- با وی است. بخوانید:



«... داستان اختلاف جامعه مدرسین و میرحسین، داستانی به درازای ربع قرن است. سیاست های اقتصادی میرحسین در حوزه مخالفان مهمی داشت. اگرچه امام خمینی با همه قوا از میرحسین موسوی و کابینه اش حمایت می کرد، اما چند تن از بزرگان قم در کنار اعضای جامعه مدرسین حوزه علمیه قم به طور جدی به مقابله با دولت موسوی برخاسته بودند. روزنامه رسالت که از سوی دو عضو با نفوذ جامعه مدرسین (آیت الله شرعی و مرحوم آیت الله آذری قمی) منتشر می شد، به تریبون اصلی مخالفان میرحسین بدل شده بود و او را به چالش می کشید. اعضای جامعه مدرسین نامه شدیداللحنی به امام هم نوشتند و گلایه های خود را بیان کردند .آیت الله اسدالله بیات که آن روزها به عنوان نایب رئیس مجلس از هوادران اصلی میرحسین شمرده می شد، در این باره گفته است:«جمعی از فعالان آن زمان نامه ای به امام خمینی نوشته بودند. بعدها من از حاج‌ احمدآقا شنیدم که این نامه آنقدر تند بود که امام نامه را به ایشان داده و گفته بودند به آقایان بگوئید ادب را از رادیو اسرائیل یاد بگیرند. در مجلس این ذهنیت وجود داشت که آقای آذری‌قمی نیز یکی از امضا کنندگان این نامه هستند.» (۳) بیات همچنین از مخالفت شدید امام با ارگان غیر رسمی جامعه مدرسین خبر می دهد:«یک‌ بار من و آیت‌الله طاهری در خدمت امام بودیم، ایشان فرمودند: اگر ترس از این نبود که مردم بگویند اینها خودشان را هم تحمل نمی‌کنند، دستور توقیف روزنامه رسالت را می‌دادم.»



هاشمی رفسنجانی هم از مخالفت های جامعه مدرسین سخن گفته است:« امام نامه جامعه مدرسین [ حوزه علمیه] قم را در مورد نارسائی های کشور فرمودند و اینکه از آنها طرح خواسته اند و آنها نتوانسته اند طرحی بدهند و می فرمودند آنها در متن کارها نیستند.» (۴) هاشمی همچنین در جای دیگری نوشته است:« عصر آقایان [محمد] یزدی و سیدجعفر کریمی از طرف جامعه مدرسین [حوزه علمیه قم] آمدند و برای تغییر دولت آقای [میرحسین] موسوی از من استمداد کردند. مشکلات را گفتم و گفتم نظر امام با آقای موسوی است و نمی‌شود با آن مخالفت کرد.» (۵)

امام همه جانبه از میرحسین حمایت می کرد و حتی صراحتاً گفت که مخالفان دولت موسوی قادر به اداره یک نانوایی هم نیستند. (۶) این حمایت قاطع موجب گله مندی منتقدان مهندس موسوی شده بود. هاشمی رفسنجانی در این باره گفته است:« احمدآقا خبر دو نامه از آیت الله خامنه ای و آقای [ جلال الدین] فارسی به امام را داد که در آنها از حمایت امام از یک جریان گله شده و خواستار توجه به جناح جامعه مدرسین [ حوزه علمیه قم] و… شده اند.» (۷)

حال پس از گذشت ربع قرن از آن روزهای پرتنش، میرحسین موسوی بار دیگر به صحنه برگشته و سودای ریاست جمهوری دارد . (توجه داشته باشید که زمان نگارش مقاله همانطور که در مقدمه نوشتیم مربوط به دوران پیش از رای گیری و کودتای انتخاباتی است) وجود چنین روابط تیره ای سبب شده که میرحسین عملاً از لیست کاندیداهای احتمالی جامعه مدرسین خارج شود. بویژه آنکه مدیریت حوزه و جامعه مدرسین، امروز در اختیار یکی از مهم ترین منتقدان موسوی یعنی آیت الله یزدی قرار گرفته است. ثبات رأی جامعه مدرسین و میرحسین، راه را بر هرگونه همکاری بست و جامعه مدرسین ترجیح داد که در برابر میرحسین، از احمدی نژاد حمایت کند تا بر مواضع گذشته خود نیز صحه گذاشته باشد.

پاورقی ها

۱- خاطرات آیت الله منتظری،ج۱، ص ۷۷۳

۲ - گفتگوی حجة الاسلام و المسلمین غروی با آخرین شماره « مردم و جامعه»

۳- گفتگوی اسدالله بیات با هفته نامه شهروند امروز

۴- خاطرات هاشمی، سال ۱۳۶۳، ص ۴۶۳

۵-خاطرات هاشمی، سال ۶۴، ص ۲۳۱

۶- صحیفه امام ج ۱۹ ص ۶۸

۷- خاطرات هاشمی، سال سال ۱۳۶۴، ص ۳۶۶

ابتکار در سینه ها می جوشد!


در میان طرح هائی که برای جنبش سبز می کشند و تهیه می کنند، ابتکارها و جرقه های بکری را می توان پیدا کرد که حیف است اگر در سینه این دوران ازحوادث ایران ثبت نشوند. تفاوت نمی کند که تهیه کننده و یا آن که طرح را می کشد حرفه ای باشد و نام آشنائی باشد و یا نباشد، مهم انگیزه و آن جوششی است که از دل مردم در هر عرصه ای بیرون می زند. از جمله در عرصه طراحی! ما از همه کسانی که این طرح و یا هر مطلبی را از سایت های دیگر انتخاب کرده و برای پیک نت می فرستند انتظار داریم و حتی خواهش می کنیم نام طراح و یا نام سایت منتشر کننده طرح یا مطالب را قید کنند. این درخواست را حتی بارها در پاسخ به ای میل های ارسال متذکر شده ایم که امیدواریم مراعات شود. از جمله در باره این طرح که نمی دانیم از قلم کیست؟

میرحسین موسوی:

میرحسین موسوی:
مردم می خواهند بازگردند
به دهه اول ج. اسلامی



اعتقاد قطعی من کناره گیری نیروی نظامی از فعالیت اقتصادی است



اعتقاد قطعی دارم كه واگذاری پیمان‌های چند میلیارد دلاری به سپاه، نه به نفع اقتصاد كشور است و نه به نفع سپاه و نه به نفع كلیت نظام. این رویكرد به تنهایی می‌تواند كشور را در معرض خطر قرار دهد . در سه چهار سال اخیر اینگونه مسائل ابعاد وسیع‌تری پیدا كرده است. توسعه موسسات پولی عجیب و غریب هم در میان نیروهای نظامی و انتظامی مشكل ایجاد كرده و هم در میان مردم. نیروی نظامی كه در پی آن باشد كه قیمت دلار چند است، دیگر به وظایف خود عمل نمی‌كند. الان بحث میلیاردها دلار هست ولی هیچكس حساسیت نشان نمی‌دهد.

الان فضای تهمت خیلی رواج دارد. ما افرادی داریم كه اگر پرونده‌هایشان با نگاه امام گشوده شود پرونده‌های بسیار آلوده‌ای دارند. اینها آمدند یكدفعه یك حركت عظیم مردمی را می‌گویند كه به منافقین ارتباط دارند و ... . اینها همان كسانی هستند كه آتش بیار معركه هستند و نفع خودشان برای رو نشدن پرونده‌هایشان در این است كه دائم این اختلافات را در كشور به هم بزنند و بدبینی ایجاد كنند. در حالی كه به سود همه هست كه حقوق مردم را بشناسند و خوش‌بینی ایجاد كنند. اینكه یك عده‌ای این وسط بیافتند و بگویند این با بیگانه ارتباط دارد، بزرگ كردن بیگانه است. اگر بیگانه‌ها اینقدر بزرگ هستند كه می‌توانند این همه آدم را به صحنه بیاورند كه ما باید دست‌هایمان را ببریم بالا و از كل انقلاب اسلامی استعفا بدهیم. كسانی كه در متن اصلی باقی می‌مانند به دلیل عدم برخورداری از این حاشیه بزرگ، مجبورند در یك حالت پادگانی و فیزیكی به افراد معدودی تكیه كنند و این همان چیزی است كه به نفع كشور ما نیست.

تولید کلاهک اتمی در ایران



تولید کلاهک اتمی در ایران
با قدرت ویرانی هیروشیما


هفته نامه «اشپیگل» چاپ آلمان در شماره 7 نوامبر 2009 خود با استناد به گزارشی که روزنامه "گاردین" چاپ انگلیس منتشر کرده مدعی شد که جمهوری اسلامی در تلاش دستیابی به یک بمب اتمی کوچک است.

«اشپیگل» نوشت: روزنامه «گاردین» نوشته است این احتمال وجود دارد که جمهوری اسلامی فعالیت های فعلی اتمی خود را به فعالیت های تولید بمب اتم ارتقاء داده باشد.

مسئولین روزنامه «گاردین» مدتی است که روزانه و در بخشی مشخص از روزنامه خود بطور منظم در رابطه با فعالیت های اتمی جمهوری اسلامی مطلب می نویسند. البته بدون آن که منبع اطلاعات خود را ذکر کنند. در یکی از این سری مطالب با عنوان «ابعاد فعالیت های نظامی ـ اتمی جمهوری اسلامی» از کوشش جمهوری اسلامی برای تولید یک کلاهک اتمی کوچک با روشی قدیمی سخن به میان نوشته است.

«گاردین» در آخرین شماره خود نوشته است: جمهوری اسلامی در حال تولید یک کلاهک اتمی است. آژانس بین المللی انرژی اتمی از جمهوری اسلامی خواسته است تا در این رابطه توضیح بدهد.

«گاردین» همچنین به آخرین نوشته روزنامه «نیویورک تایمز» در ماه اکتبر گذشته اشاره می کند که در اوائل ماه اکتبر گذشته از اطلاعات کافی موجود در رابطه با تولید بمب اتم توسط جمهوری اسلامی» خبر داده بود.



«اشپیگل» سپس می نویسد که «ولفگانگ لیبرت» فیزیک دان مسئول گروه تحقیقاتی بخش تکنیک و امنیت دانشگاه «دارم اشتات» آلمان پس از یک سلسله توضیحات فنی به گزارشگر ما گفته است: با روش های نسبتا ساده ای مانند"two-point implosion", که در سال های پنجاه توسط شوروی سابق و آمریکا کشف شد، امکان تولید یک بمب اتم کوچک وجود دارد.

این روشن ساده، این امکان را فراهم می کند که نوع کوچکی از بمب اتم مثل بمبی که در هیرو شیما توسط آمریکا منفجر شد را تولید کرد که با سوار کردن آن «برروی راکتی به سوی محل مورد نظر می توان پرتاب کرد»

اطلاعات مربوط به کوشش جمهوری اسلامی جهت ساخت چنین بمب اتمی کوچکی از مجموعه اطلاعات موجود در پرونده آژانس بین المللی انرژی اتمی به بیرون درز پیدا کرده است. حتی اشتباهاتی در عملکرد چنین برنامه ای این امکان را فراهم می کند که مسئولین آژانس بین المللی انرژی اتمی نگران بشوند، البته جمهوری اسلامی مرتبا چنین موضوعی را انکار و از پاسخ صریح به سئوالات خودداری می کند»

آژانس بین المللی انرژی اتمی در رابطه با همکاری یک متخصص روسی نیز در این رابطه از جمهوری اسلامی توضیح خواسته است.



یک متخصص که نمی خواهد نامش فاش شود به «گاردین» گفته است که کوشش جمهوری اسلامی برای تولید این نوع کلاهک هسته ای با متد

"two-point implosion"« بسیار نگران کننده است» و این بدین معنا است که جمهوری اسلامی بدون این که قدم اول را در این رابطه بر داشته باشد، می خواهد قدم چهارم و پنجم را برای تولید بمب اتم بر دارد.

«ولفگانگ لیبرت» فیزیکدان مسئول گروه تحقیقاتی بخش تکنیک و امنیت «دانشگاه دارم اشتات» آلمان در این رابطه نظر دیگری دارد: چندان نیز تعجب آور نیست که جمهوری اسلامی به طور غافلگیرانه ای موفق به تولید بمب اتم بشود«آنها سالها است که در صدد انجام چنین پروژه ای هستند. آن ها احتمالا از متد der "two-point implosion" کپی برداری کرده اند.



روز پنجشنبه «محمد البرداعی» مسئول آژانس بین المللی انرژی اتمی در مصاحبه با نیورک تایمز گفت که در تحقیقات اولیه از تاسیسات نزدیک قم مدارکی بدست نیامده است، البته یک روز قبل از آن «جری لیویس»، «فلنت لورت» و «هیلاری من» متخصصین غیر وابسته در اطلاعیه ای که ازاینترنت منتشر کردند، اعلام داشته اند که جمهوری اسلامی در غنی سازی اورانیوم پیشروی ها قابل توجهی داشته است. حتی این کشور توانسته است به طور مخفیانه یک معدن اورانیوم کشف کند.

مترجم ابراهیم داوودی

شورشیان شیعه یمن

خبرگزاری فرانسه
شورشیان شیعه یمن
با سلاح ارسالی ایران می جنگند!


عربستان سعودی برای نخستین بار ارتش زمینی خود را وارد خاک یمن کرده و از هوا نیز منطقه ای را که شیعیان آن علیه حکومت مرکزی یمن قیام کرده اند بمباران می کنند. خبرگزاری های جهان اخبار مربوط به این تجاوز را بازتاب نمی دهند و درعوض از نقش ایران در تجهیز نیروهای شورشی یمن گزارش میدهند تا تجاوز عربستان سعودی به یمن را در صورت انتشار وسیع اخبار این تجاوز از هم اکنون توجیه کرده باشند.

در آخرین نمونه، روز گذشته خبرگزاری فرانسه گزارش داد که جمهوری اسلامی ایران از طریق کشور اریتره به شورشیان یمن سلاح های جنگی می رساند.

این خبرگزاری به نقل بشیر اسحاق رهبر اتحاد دمکراتیک اریتره که نسبت به بالا گرفتن خطر جنگی منطقه ای هشدار داده اعلام کرد:

شورشیان زیدی و مریدان بدرالدین الحوث سلاح های خود را از ایران و از طریق خاک اریتره دریافت می کنند. این سلاح ها با کشتی های دولت ایران به ساحل شهرهای اریتره رسانده می شود و شبانه به منطقه تحت نفوذ شورشیان زیدی منتقل می شود.

خبرگزاری فرانسه می افزاید: تهران هر باره این اتهامات را رد کرده است، اما دولت یمن در 28 اکتبر سال گذشته یک کشتی دولت ایران را که حامل سلاح های جنگی بود در سواحل این کشور توقیف کرد. این خبر نیز از سوی ایران تکذیب شد .

از سه ماه گذ شته شورشیان یمنی در منطقه صعدا و عمران با حکومت مرکزی در جنگ هستند و در صنعا نیز حکومت یمن دچار دشواری برای مقابله با شورشیان شمال این کشور است. طی چند روز اخیر درگیری هائی در مرز مشترک یمن با عربستان نیز به وقوع پیوسته است.

(دولت "صالح" ، که پس از تصفیه های خونین قدرت را در یمن بدست گرفته کارگزار پادشاه عربستان سعودی است.

13 آبان- تهران



















13 ابان
ابوی در پایگاه بود
آقا زاده شلیک می کرد

سردار حق طلب
و پسر تیراندازش