Monday, August 22, 2011

مجازات حماس از سوی ایران به دلیل عدم حمایت از رژیم سوریه»

مجازات حماس از سوی ایران به دلیل عدم حمایت از رژیم سوریه»

رادیو فردا : ديپلمات های غربی می گويند که حکومت ايران به خاطر عدم حمايت جنبش حماس از رييس جمهور سوريه، از حجم  کمک های خود به اين گروه کاسته و يا حتی به طور کلی اين کمک های مالی را متوقف کرده است.

خبرگزاری رويترز می نويسد که جنبش حماس اخبار مربوط به مشکلات مالی اين گروه تحت تاثير بی ثباتی در اخذ ماليات در مناطق تحت کنترل خود و يا ناشی از کاهش کمک های مالی خارجی را تکذيب می کند.

گروه حماس به خاطر به رسميت نشناختن حکومت اسراييل و ادامه فعاليت های خشونت آميز، از سوی غرب مورد تحريم قرار دارد. حکومت ايران همواره به اين گروه کمک مالی کرده است. هر چند رقم اين کمک مالی آشکار نيست ولی جمهوری اسلامی ارسال اين کمک ها را مخفی نمی کند.

يک ديپلمات غربی که خواست نامش فاش نشود به خبرگزاری رويترز گفت، گزارش های امنيتی نشان می دهند که حکومت ايران کمک های مالی خود را به حماس کاهش داده است.  برخی از منابع ديپلماتيک ديگر می گويند که حکومت ايران طی دو ماه گذشته کمک های خود را متوقف کرده است.

ديپلمات ها می گويند دليل اين تصميم حکومت ايران عدم حمايت علنی جنبش حماس از حکومت بشار اسد است. با وجودی که بخش مهمی از رهبری و تشکيلات حماس در شهر دمشق قرار دارد ولی طی ماه های اخير اين گروه هيچ تظاهرات يا حرکتی را در حمايت از دولت بشار اسد برگزار نکرده است.

خبرگزاری رويترز يادآوری می کند که جنبش حماس به احتمال فراوان از سوی گروه «اخوان المسلمين» نيز کمک دريافت می کند. به گفته ديپلمات های غربی، احتمالا گروه اخوان المسلمين در ماه های اخير بخش زيادی از منابع مالی خود را به جنبش های عربی اختصاص داده و بنابر اين نمی تواند همچون گذشته از حماس حمايت کند.

جنبش حماس در ماه ژوئيه نتوانست حقوق بيش از ۴۰ هزار نفر از کارمندان ادارات و نهادهای امنيتی در نوار غزه را پرداخت کند. جنبش حماس وعده داده بود که اين حقوق های معوقه در ماه اوت پرداخت شوند ولی تاکنون هنوز همه کارمندان حقوق خود را دريافت نکرده اند.

در سال ۲۰۱۰ جنبش حماس بودجه اداره مناطق فلسطينی در نوار غزه را حدود ۵۴۰ ميليون دلار اعلام کرده بود. طبق اين آمار حدود ۵۵ ميليون دلار از محل ماليات و اخذ تعرفه گمرکی از اجناس وارداتی دريافت می شود که به شکل غير قانونی از مرز مصر به نوار غزه قاچاق می شوند.

صاحبنظران معتقدند که جنبش حماس بدون کمک های خارجی مالی از جمله کمک مالی، حکومت ايران قادر به اداره امور اين مناطق و پيشبرد فعاليت های گروه خود نيست.

خودسوزی در ضلع شمال غربی میدان انقلاب

خودسوزی در ضلع شمال غربی میدان انقلاب


یك شهروند در ضلع شمال غربی میدان انقلاب تهران دست به خودسوزی زد.

به گزارش سرویس اجتماعی «آینده»؛ دقایقی پیش، یك مرد با ریختن یك پارچ بنزین بر روی خود، اقدام به خودسوی در ضلع شمال غربی میدان انقلاب كرد.

این جوان كه به نظر 30 و چند ساله به نظر می‌رسید، توسط آتش‌نشانی خاموش و توسط آمبولانس به بیمارستان منتقل شد و در خصوص وضعیتش خبری در دسترس نیست.
گفتنی است، بنابه شنیده‌ها از شاهدان عینی، نامبرده به طور ناگهانی و با استفاده از یك پارچ بنزین خود را به آتش كشیده و حاضران در ابتدا با تصور اینكه آب بر سر خود می‌ریزد از اقدامش ممانعت به عمل نیاورده‌اند.

تغییرناگهانی سفیر ایران در دمشق خشم مقامات سوریه را برانگیخت

تغییرناگهانی سفیر ایران در دمشق خشم مقامات سوریه را برانگیخت
ایران خود را برای سقوط احتمالی بشاراسد آماده می کند


العربیه. نت :جمهوری اسلامی ایران اخیرا سفیر خود در دمشق را پیش از پایان یافتن ماموریت خود درحالی تغییر داد که همپیمان استراتژیک آن شاهد اعتراض های گسترده ای علیه رژیم بشار اسد شده است.


وزارت خارجه جمهوری اسلامی ایران اعلام کرد احمد شیبانی معاون خاورمیانه وشمال آفریقا را به جای احمد موسوی به عنوان سفیر سوریه تعیین شده است.

علیرضا نوری زاده رئیس مرکز مطالعات ایران وعرب در گفتگو با العربیه. نت گفت :" احمد موسوی از زمان هاشمی رفسنجانی در مسائل سوریه ولبنان حضور داشت و زمانی برای حل مساله گروگان ها به لبنان رفته بود."

او تاکید کرد :" موسوی در پی بحران جاری در سوریه گزارش های غیرواقعی از حوادث این کشور برای تهران می فرستاد و اعلام کرده بود اعتراض ها به زودی فروکش خواهد کرد و احمدی نژاد در جلسه اخیر شورای عالی امنیت ملی از وی به شدت انتقاد کرده بود."

نوری زاده گفت :" احمد موسوی طی سال های گذشته روابط خود را بیش از اینکه با وزارت خارجه برقرار کند با سپاه و بیت رهبری گسترده کرده بود."

او تاکید کرد " شیبانی از تجربه دیپلماتیک بیشتری برخوردار است و ماموریت جدید وی تعامل عاقلانه با تحولات سوریه پس از سقوط احتمالی بشاراسد است."

نوری زاده افزود :" ایران و سوریه روابط وهمکاری وسیعی داشته اند و منتشر شدن اسناد ومدارک این روابط پیچیده پس از سقوط رژیم برای ایران فاجعه بار خواهد بود."

او تاکید کرد شیبانی ممکن است با مخالفان وارد گفتگو شود تا از شدت نارضایتی های مردم سوریه از ایران در پی مواضع اشتباه آنها نسبت به دولت بکاهد.

نوری زاده گفت :" ایران صدها مامورامنیتی در سوریه دارد و در این مرحله حساس می خواهد یک دیپلمات باتجربه به سوریه بفرستد تا از تبعات حوادث جاری جلوگیری کند."

در همین حال ایلیا جزایزی روزنامه نگار ایرانی گفت :" وزارت خارجه ایران شیبانی را مرد بحران می داند و پیش از این پس از ترور رفیق حریری که روابط این کشور با لبنان تیره شده بود نیز وی را به سمت سفیر بیروت تعیین کرده بود."

جزایری گفت :" ایران به حفط خط ارتباط با حزب الله از طریق سوریه اهمیت می دهد و نمی خواهد این موقعیت را از دست بدهد."

به گفته او : " روابط دمشق و تهران در بیت رهبری هماهنگ می شود و تعیین شیبانی که روابط خوبی با آیت الله خامنه ای دارد نمی تواند بدون هماهنگی با وی صورت گرفته باشد."

سایت کلمه وابسته به میرحسین موسوی اخیرا به نقل از برخی منابع در سفارت ایران در سوریه اعلام کرده بود که دمشق از تغییر سفیر ایران در مرحله کنونی به شدت ناراضی بوده است.

بر اساس این گزارش کارمندان سفارت و نمایندگی های دیگر ایران در سوریه رفت وآمد خود را محدود کرده اند وبرخی از آنها خانواده های خود را به ایران بازگردانده و یا به مرز لبنان منتقل کرده اند تا در صورت سقوط احتمالی بشار اسد بتوانند از این کشور خارج شوند.

رئیس شورای ملی انتقالی لیبی:

رئیس شورای ملی انتقالی لیبی:
تضمینی در کار نیست، قذافی باید به سزای جنایات خود برسد


رئیس شورای ملی انتقالی لیبی با بیان اینکه انقلابیون تقریبا به طور کامل بر طرابلس مسلط شده اند، بر محاکمه عادلانه قذافی و رسیدگی به تمام جنایات وی تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، "مصطفی عبدالجلیل" در گفتگو با شبکه تلویزیونی العربیه گفت : انقلابیون تقریبا به طور کامل بر طرابلس مسلط شده اند و فقط منطقه باب العزیزیه و اطراف آن تحت کنترل آنها نیست.

وی افزود : درگیریهای شدید در اطراف منطقه باب العزیزیه همچنان میان گردان حفاظت از این منطقه و انقلابیون ادامه دارد.

عبدالجلیل درباره سرنوشت قذافی گفت : قذافی ممکن است در باب العزیزیه یا منطقه نزدیک آن باشد، با این حال هنوز هیچ کس نمی تواند مکان دقیق اختفای وی را مشخص کند.

وی افزود : ما در حال اتخاذ تدابیری برای انتقال شورای ملی به طرابلس هستیم و البته تدابیری برای تحویل سیف الاسلام به داگاه بین المللی جنایی به منظور محاکمه وی اتخاذ خواهیم کرد.

عبدالجلیل خاطر نشان کرد : در صورت کناره گیری قذافی، هیچ تضمین بزرگی به وی داده نخواهد شد، اما برای وی تضمین می کنیم که زمینه محاکمه عادلانه قذافی با رعایت تمام مسائل حقوقی و قانونی را فراهم کنیم، وی باید به سبب جنایات فراوانی که علیه مردم لیبی مرتکب شده، محاکمه شود.

سال نو 1432 هجری قمری

سال نو 1432 هجری قمری

عکس / شادی مردم لیبی / + عکس یادگاری دیکتاتورهایی که یکی‌پس‌از دیگری سقوط می‌کنند