Sunday, July 16, 2017

خبر فوری/ برادر حسن روحانی دستگیر و به زندان منتقل شد غلامحسین محسنی اژه‌ای، سخنگوی قوه قضاییه جمهوری اسلامی خبر داده که حسین فریدون، برادر رئیس‌ دولت دوازدهم به زندان منتقل شده است. محسنی اژه‌ای امروز در کنفرانس خبری گفته است: "دیروز برای ایشان قرار تامین صادر شد و چون تامین نشده، به زندان منتقل شده است. یعنی این قرار بازداشت موقت نیست و قرار تامین وثیقه است و هرگاه قرار تامین شود، او از زندان آزاد می‌شود." سخنگوی قوه قضاییه در پاسخ به سوال خبرنگاران گفته که از مبلغ وثیقه اطلاع ندارد و پرونده فریدون در حال رسیدگی است. به گفته محسنی‌اژه‌ای در پرونده برادر رئیس‌جمهور، افراد دیگری نیز "مورد تحقیق" قرار گرفته‌اند که بعضی از آنان "بازداشت" هستند. منبع: بی.بی.سی فارسی

خبر فوری/ برادر حسن روحانی دستگیر و به زندان منتقل شد
غلامحسین محسنی اژه‌ای، سخنگوی قوه قضاییه جمهوری اسلامی خبر داده که حسین فریدون، برادر رئیس‌ دولت دوازدهم به زندان منتقل شده است.
محسنی اژه‌ای امروز در کنفرانس خبری گفته است: "دیروز برای ایشان قرار تامین صادر شد و چون تامین نشده، به زندان منتقل شده است. یعنی این قرار بازداشت موقت نیست و قرار تامین وثیقه است و هرگاه قرار تامین شود، او از زندان آزاد می‌شود."
سخنگوی قوه قضاییه در پاسخ به سوال خبرنگاران گفته که از مبلغ وثیقه اطلاع ندارد و پرونده فریدون در حال رسیدگی است. به گفته محسنی‌اژه‌ای در پرونده برادر رئیس‌جمهور، افراد دیگری نیز "مورد تحقیق" قرار گرفته‌اند که بعضی از آنان "بازداشت" هستند.
منبع: بی.بی.سی فارسی

بازداشت فریدون: عبور از خط قرمز؟ بازداشت حسین فریدون، نقطه عطفی در مناسبات به شدت تیره و تار حسن روحانی با جناح رقیب است که کنترل نهادهای قدرتمندی مانند قوه قضاییه و سپاه پاسداران را در اختیار دارد. از همان زمان که آقای روحانی برادر خود را به عنوان دستیار ویژه رئیس جمهوری منصوب کرد، بخشی از حملات اصولگرایان منتقد حسن روحانی متوجه حسین فریدون و مناسبات مالی و اقتصادی او شد. نه تنها رسانه های اصولگرا، بلکه مقامات رسمی از جمله نمایندگان مجلس و مهم‌تر از آن، مقامات قضایی بارها به ارتباط حسین فریدون با "متهمان بزرگ مالی" اشاره کرده بودند، حتی در جریان رقابت‌های ریاست جمهوری سال ۱۳۹۶، محمد باقر قالیباف به صراحت و بدون هیچ پرده‌پوشی از دست داشتن حسین فریدون در مفاسد اقتصادی سخن گفت. حسین فریدون خود در نامه‌ای که در مجلس قرائت شد، همه اتهامات را رد کرد. اگرچه حسن روحانی خود به صراحت به این موضوع نپرداخته، اما نزدیکان او همواره این اتهامات را رد کرده و آنها را سیاسی و تلاشی برای تحت فشار گذاشتن رئیس جمهوری دانسته‌اند. بازداشت برادر رئیس جمهوری ایران، در آستانه مراسم تنفیذ و تحلیف و تشکیل دولت جدید، می‌تواند تاثیری جدی بر رویدادهای پیش رو بگذارد، به ویژه آنکه این اقدام در پی تقابل آشکار حسن روحانی با رهبر جمهوری اسلامی در دو ماه گذشته صورت گرفته است. جمشید برزگر

بازداشت فریدون: عبور از خط قرمز؟


بازداشت حسین فریدون، نقطه عطفی در مناسبات به شدت تیره و تار حسن روحانی با جناح رقیب است که کنترل نهادهای قدرتمندی مانند قوه قضاییه و سپاه پاسداران را در اختیار دارد.

از همان زمان که آقای روحانی برادر خود را به عنوان دستیار ویژه رئیس جمهوری منصوب کرد، بخشی از حملات اصولگرایان منتقد حسن روحانی متوجه حسین فریدون و مناسبات مالی و اقتصادی او شد. نه تنها رسانه های اصولگرا، بلکه مقامات رسمی از جمله نمایندگان مجلس و مهم‌تر از آن، مقامات قضایی بارها به ارتباط حسین فریدون با "متهمان بزرگ مالی" اشاره کرده بودند، حتی در جریان رقابت‌های ریاست جمهوری سال ۱۳۹۶، محمد باقر قالیباف به صراحت و بدون هیچ پرده‌پوشی از دست داشتن حسین فریدون در مفاسد اقتصادی سخن گفت.

حسین فریدون خود در نامه‌ای که در مجلس قرائت شد، همه اتهامات را رد کرد. اگرچه حسن روحانی خود به صراحت به این موضوع نپرداخته، اما نزدیکان او همواره این اتهامات را رد کرده و آنها را سیاسی و تلاشی برای تحت فشار گذاشتن رئیس جمهوری دانسته‌اند.

بازداشت برادر رئیس جمهوری ایران، در آستانه مراسم تنفیذ و تحلیف و تشکیل دولت جدید، می‌تواند تاثیری جدی بر رویدادهای پیش رو بگذارد، به ویژه آنکه این اقدام در پی تقابل آشکار حسن روحانی با رهبر جمهوری اسلامی در دو ماه گذشته صورت گرفته است.
جمشید برزگر

نامه احمدی نژاد به "ملت ایران"!: نگران سلامت آقای حمید بقایی در زندان هستم دولت بهار/متن کامل نامه احمدی نژاد خطاب به ملت ایران در ادامه آمده است: ملت شریف و بزرگوار ایران سلام و درود خداوند بر شما و همه موحدان ، مومنان، آزادی خواهان و عدالت طلبان جهان همانطور که مستحضرید جناب آقای بقایی ، مدیر خدوم و پاک ، فداکار ، دلسوز و آزاده که همواره بدون منت و در مناصب گوناگون خدمات فراوانی را به ملت عزیز تقدیم کرده است ، مجدداً در روز 18 تیرماه با اتهامات تکراری و البته نادرست بازداشت شده است. یادآور می شود که ایشان حدود 2 سال قبل با همین اتهامات دستگیر و مدت هفت ماه و نیم در زندان انفرادی به سر برده و پس از آن ، حدود یک سال و نیم با قرار کفالت آزاد بوده است. لازم به یادآوری است که ایشان قبل از شکایت دولت کنونی که منجر به دستگیری قبلی ایشان شد، از معاون اول و برخی مدیران دولت فعلی به اتهام جعل سند شکایت کرده بود که هرگز رسیدگی نشد. همچنین ایشان حدود 2 سال قبل ، از اقدامات خلاف قانون بازپرس مربوطه به دادسرای انتظامی قضات شکایت کرده بود که متاسفانه هرگز به آن رسیدگی نشد. بازداشت 225 روزه قبلی که در زندان انفرادی و تحت شرایط سخت بوده است ، وضعیت جسمانی ایشان را تحلیل برده و به ضعف عمومی و بیماری های متعدد دچار کرده است. بنا بر اطلاع واصله ، ایشان از زمان دستگیری مجدد در اعتصاب غذا به سر می برد و از آنجا که راه دیگری برای اعتراض به بی عدالتی فراروی خود نمی بیند ، توصیه های اینجانب و دیگر دوستان جهت شکستن این اعتصاب ، در اراده و تصمیم ایشان بی تاثیر بوده است. گرچه ایشان در حال حاضر به دلیل ناتوانی در تادیه وثیقه پنجاه میلیارد تومانی ، همچنان در شرایط سخت زندان انفرادی و بدون امکانات ارتباطی به سر می برد اما طبق قانون باید از تلویزیون ، رسانه و امکانات ارتباطی برخوردار باشد. درخواست اینجانب در نامه قبلی از رییس قوه قضاییه برای آزادی ایشان نیز هنوز پاسخی دریافت نکرده است و بیم آن می‌رود که سلامت ایشان دچار مخاطره جبران ناپذیر گردد. شایسته تاکید می دانم که مسئولیت هرگونه آسیبی به سلامتی ایشان متوجه مسئولان دستگاه قضایی است و باید در برابر قانون و ملت ایران پاسخگو باشند. از عموم مردم شریف وآزاده استدعا دارد برای سلامتی و رهایی این برادر متعهد و فداکار و همه بی گناهان دربند –صرف نظر از عقیده و مرام و گرایش سیاسی- دعا کنند. از خداوند منان سلامتی و رهایی همه مردان و زنان بیگناه و دربند در سراسر جهان را مسئلت دارم. خادم ملت ایران محمود احمدی نژاد

نامه احمدی نژاد به "ملت ایران"!: نگران سلامت آقای حمید بقایی در زندان هستم


دولت بهار/متن کامل نامه احمدی نژاد خطاب به ملت ایران در ادامه آمده است:


ملت شریف و بزرگوار  ایران

سلام و درود خداوند بر شما و همه موحدان ، مومنان، آزادی خواهان و عدالت طلبان جهان

همانطور که مستحضرید جناب آقای بقایی ، مدیر خدوم و پاک ، فداکار ، دلسوز و آزاده که همواره بدون منت و در مناصب گوناگون خدمات فراوانی را به ملت عزیز تقدیم کرده است ، مجدداً در روز 18 تیرماه با اتهامات تکراری و البته نادرست بازداشت شده است.

یادآور می شود که ایشان حدود 2 سال قبل با همین اتهامات دستگیر و مدت هفت ماه و نیم در زندان انفرادی به سر برده و پس از آن ، حدود یک سال و نیم با قرار کفالت آزاد بوده است.

لازم به یادآوری است که ایشان قبل از شکایت دولت کنونی که منجر به دستگیری قبلی ایشان شد، از معاون اول و برخی مدیران دولت فعلی به اتهام جعل سند شکایت کرده بود که هرگز رسیدگی نشد.

همچنین ایشان حدود 2 سال قبل ، از اقدامات خلاف قانون بازپرس مربوطه به دادسرای انتظامی قضات شکایت کرده بود که متاسفانه هرگز به آن رسیدگی نشد.

بازداشت 225 روزه قبلی که در زندان انفرادی و تحت شرایط سخت بوده است ، وضعیت جسمانی ایشان را تحلیل برده و به ضعف عمومی و بیماری های متعدد دچار کرده است.

بنا بر اطلاع واصله ، ایشان از زمان دستگیری مجدد در اعتصاب غذا به سر می برد و از آنجا که راه دیگری برای اعتراض به بی عدالتی فراروی خود نمی بیند ، توصیه های اینجانب و دیگر دوستان جهت شکستن این اعتصاب ، در اراده و تصمیم ایشان بی تاثیر بوده است.

گرچه ایشان در حال حاضر به دلیل ناتوانی در تادیه وثیقه پنجاه میلیارد تومانی ، همچنان در شرایط سخت زندان انفرادی و بدون امکانات ارتباطی به سر می برد اما طبق قانون باید از تلویزیون ، رسانه و امکانات ارتباطی برخوردار باشد.

درخواست اینجانب در نامه قبلی از رییس قوه قضاییه برای آزادی ایشان نیز هنوز پاسخی دریافت نکرده است و بیم آن می‌رود که سلامت ایشان دچار مخاطره جبران ناپذیر گردد. شایسته تاکید می دانم که مسئولیت هرگونه آسیبی به سلامتی ایشان متوجه مسئولان دستگاه قضایی است و باید در برابر قانون و ملت ایران پاسخگو باشند.

از عموم مردم شریف وآزاده استدعا دارد برای سلامتی و رهایی این برادر متعهد و فداکار و همه بی گناهان دربند –صرف نظر از عقیده و مرام و گرایش سیاسی- دعا کنند.

از خداوند منان سلامتی و رهایی همه مردان و زنان بیگناه و دربند در سراسر جهان را مسئلت دارم.

خادم ملت ایران
محمود احمدی نژاد

عکس/ زیر نویس ممتد بازداشت حسین فریدون(برادر روحانی) در صداوسیما

عکس/ زیر نویس ممتد بازداشت حسین فریدون(برادر روحانی) در صداوسیما