Wednesday, January 13, 2010

اختصاصی جرس / آیت الله صادقی تهرانی: ابقاء رحیم مشایی در هر سمتی ، حرام است




شبکه جنبش راه سبز (جرس): در پی سخنان رحیم مشایی درباره پیامبران الهی در پانزدهمین جشنوارۀ تحقیقاتی علوم پزشکی رازی که طی آن گفته بود: "اگر هر پیامبر مدیریت درستی می کرد عدالت برقرار می شد" آیت الله صادقی تهرانی مفسّر قرآن کریم در حوزه علمیه قم نامه ای به این شرح منتشر کرد:
بسم الله الرحمن الرحیم

دوشنبه 21/10/88 اطلاع یافتم که رحیم مشایی حرفهایی گفته که به ترتیب ذیل پاسخ می دهیم:

1- او می گوید : حضرت نوح با 950 سال عمر نتوانست مدیریت جامع کند چرا که عدالت را ایجاد نکرده است!؟

پاسخ :قرآن مجید می فرماید:(سلام علی نوح فی العالمین). (انا کذلک نجزی المحسنین)( صافات/ 80-79) سلامی [ربانی] بر نوح در [میان تمام] جهانیان . براستی ما اینگونه [ با عظمت] نیکو کاران را پاداش [ شایسته] می دهیم.

آری ،این تحسین و تعریف و تأیید وتمجيد خدای متعال نسبت به حضرت نوح علیه السلام است .

و باید دانست که ایجاد عدالت تنها همراه با خود سازی آحاد جامعه و سپس عملکرد حاکمان امکان پذیر خواهد بود . و الا وقتی می بینیم که سران مستبد قوم نوح، با بدترین نوع برخوردها سد راه دعوت توحیدی حضرت نوح بوده اند. ولی آن پیامبر اولواالعزم با عزمی راسخ و کوششی طاقت فرسا ، طی 950 سال مردم را به سوی حق و صلاح و رستگاری و عدالت رهنمون می ساخت ؛ و این در حالی بود که افرادی از داخل خانه ،همچون زن و فرزندش با حاکمان دیکتاتور زمان همکاری می نمودند ؛ دیگر آن حضرت باید از چه طریقی برای ایجاد عدالت تلاش می کرد که نکرده باشد ؟

2- رحیم مشایی می گوید : آمدن پیامبران در طول تاریخ برای تمام شدن دوره های قبلی بوده است اگر هر پیامبر مدیریت درستی می کرد عدالت برقرار می شد این را من از خودم نمی گویم قرآن می گوید!!!

پاسخ: معنای این حرف این است که پیامبران علیهم السلام- معاذالله- مدیریت درستی نکرده اند!

کجای قرآن چنین حرفهایی را نسبت به پیامبران الهی گفته است ؟! د رحالی که قرآن می فرماید: (ولقد سبقت کلمتنا لعبادنا المرسلین ) (صافات /171) ...(وسلامٌ علی المرسلین ) ( صافات/181) .

و به راستی و درستی سبقت گرفت کلمۀ [ حق ] ما برای بندگان فرستاده شدۀ ما [ نسبت به حرفهای ناقص و یا باطل دیگران ] ... و سلامی [ ربانی ] بر تمامی فرستادگان [ الهی ] .

3- رحیم مشایی می گوید : بی تردید هیچ راهی برای هیچ مرسل و نبی وجود ندارد برای اینکه عدالت را محقق کند جز اینکه علم را بگستراند.

پاسخ: معنای این حرف این است که هیچ مرسلی برای تحقق عدالت و گسترش علم تلاش نکرده است ! آیا شما نمی دانید دعوت برای تحقق عدالت و نیز آغاز گسترش علم از سوی پیامبران بوده است ؟ آیا علم آن چیزی است که شما خیال می کنیدودر جلسات مختلف از آن سخن مي گوييد؟یا علم حقیقی آن است که پیامبر اکرم( صلّی الله علیه و آله وسلّم ) فرمود:« العلم ثلاثه : آیة محکمة ، فریضةٌ عادلة و سنةٌ قائمة و ما خلاهنّ فهو فضل »

علم سه بخش است : آیۀ محکم قرآنی و فریضه ای ثابت [ بدون افراط و تفریط از سوی هر پیامبری به وحی الهی ] و اخلاقی استوار [ برای خود سازی مردم] ؛ و آنچه غیر آن است تنها فضیلتی [ نسبت به دیگران ] است و بس.

آیا علم صرفاً تکنولوژی وفن آوري اطلاعات است یا اینکه شريعت و اخلاق والاي انسانی ، اصل علم است و فرع آن تکنولوژی است ، تازه به شرطی که در مسیر اخلاق متعالی باشد .

4- رحیم مشایی می گوید : برخی گمان می کنند جامعۀ آرمانی جامعه ای است که ظلم و فساد و قتل در آن نباشد و فقیر ، گرسنه نخوابد بلکه این جامعه آرمانی نیست و تنها مقدماتی است برای امکان بروز استعداد ها !!!

پاسخ : عجبا که جامعۀ آرمانی ، جامعه ای نیست که در آن ظلم و فسادو قتل و فقر و گرسنگی نباشد حال آنکه حتی رفع یکی از پنج گزینۀ فوق طبق قرآن ، نشانه ای مهم از جامعۀ آرمانی است. مثلاً تعبیر قرآن از جامعه ای که در آن قتلی رخ ندهد این است که گویی کل مردمان جهان ، احیاء شده اند. آیا احیای بشریت نشانۀ جامعۀ آرمانی نیست ؟ ( و من احیاها فکأنّما احیا النّاس جمیعاً )( مائده /32) هر که انسانی را از قتل [ یا گمراهی ] حیات بخشد پس گویی همۀ مردم را جمیعاً زندگی بخشیده است .

آیا صرفاً بروز استعداد ها نشانۀ جامعۀ آرمانی است ؟ آیا بروز استعدادی که با اخلاق دینیِ تعلیم شده از سوی پیامبران الهی همراه نباشد و یا با مکارم اخلاقی که پیامبر اکرم فقط برای آن مبعوث شده ، توأم نگردد ، انسان ها را به سوی عدالت رهنمون می سازد ؟

آیا کسی که با پیشرفت تکنولوژی و امکانات وسیع پژوهشی ، استعدادش به گونه ای بروز می کند که بمب اتمی می سازد و میلیونها انسان بی گناه را به خاک و خون می کشاند ؛ عالم است یا جاهل ؟ عدالت گستر است یا ستم گستر ؟آیا او فرصت شکوفایی انسانها را فراهم کرده است ؟ آیا تجدید حیات نو برای آدمیان نموده است؟ آیا مکانیزم توسعۀ عدالت در جهان را می داند؟

یا تنها بی سواد نادانی است که اسم انسان را یدک می کشد.

در اینجا با توجه محض به خدای سبحان و به یاد همۀ پیامبران معصوم الهی ( عليهم السلام )،شکایت خود رابه درگاه خدای قادر متعال و محضر ولی امر مسلمین جهان حضرت بقیة الله الاعظم علیه السلام ، عرضه داشته ، و اعلام می نمایم که : « ابقاء رحیم مشایی در هر سمتی ، حرام است».

«والسّلام علی من اتّبع الهدی»

قم المشرّفة – محمّد صادقی تهرانی22/10/1388

دیپلمات پناهنده، برادر مجری مشهور تلویزیون


دیپلمات پناهنده، برادر مجری مشهور تلویزیون
فرهمند علیپور


شبکه جنبش راه سبز(جرس): تقاضای پناهندگی ایرانیان خصوصا آنهایی که نام و نشانی دارند و مهر نخبگی نیز بر کارنامه شان نشسته است، خبر تازه ای نیست، وقوع دو رخداد بزرگ انقلاب سال 57 از یک سو و هشت سال جنگ خارجی موجبات فرهم شدن بستر موج گسترده ای از مهاجرت ایرانیان به سوی کشورهای غربی شد.
طی این سالها هر چند کمابیش شاهد خروج تعداد زیادی از هموطنانمان بودیم، ولی موج دوم پس از انتخابات پر مناقشه 22 خرداد امسال به وقوع پیوست. هیچ کس را گمان بر این نبود که جدال دو گروه انقلابی که اشتراکات و سوابق فراوانی با یکدیگر داشتند، کار را به جایی برساند که نظامیان با گلوله های آتشین به خیابان ها بیایند، عده ای را روانه گورستان کنند و هزاران تن را نیز دربند کنند. این چنین شد که در 7 ماه گذشته روزی نبود که در صحفات روزنامه های دنیا خبری از تقاضای پناهندگی لااقل یک ایرانی نباشد.

حتی غیبت ها و بی خبری های چد روزه فردی شناخته شده کافی بود تا رسانه ها به گمانه زنی در خصوص احتمال پناهنده شدن آن فرد بپردازند. آخرین نمونه آن مرتضی حیدری چهره آشنای بخش خبر تلوزیون بود. دو ماه غیبت او را خبر بیست و سی هم نتوانست توجیه کنید و بگوید که برای ثبت نام در دانشگاهی در خارج از کشور به سر می برد؛ اما ظهور او در تلویزیون پایانی بود بر این گمانه.



دیپلماتهایی که پناهنده می شوند

هنوز نام مرتضی حیدری و خبر پناهنده شدنش کاملا از ذهن ها خارج نشده بود که نام یک "حیدری" دیگر بر زبان رسانه ها افتاد. این بار تلویزیون نروژ بود که خبر سازی را آغاز و اعلام کرد که محمد رضا حیدری کنسول ایران در اسلو، ضمن استعفا از سمت خود، تقاضای پناهندگی کرده است.



شبكه تلویزیونی نروژ مدعی شد كه حیدری در اعتراض به وقایع داخل ایران چنین اقدامی كرده است و سخنگوی كمیته نروژی – ایرانی حمایت از مردم ایران نیز تاکید کرد كه محمد رضا حیدری، كنسول سفارت جمهوری اسلامی در اسلو، در اعتراض به «كشتار» معترضان در ایران از سمت خود استعفا كرده است.



اما رامین مهمانپرست سخنگوی وزارت خارجه این خبر را شایعه خواند و تکذیب کرد و در نشست خبری با خبرنگاران گفت: آقای حیدری کارمند بخش کنسولی است و ماموریتش در نروژ تمام شده و به صورت طبیعی مدتی طول می کشد که جابجایی انجام شود. مهمانپرست اضافه کرد: ایشان مشکلی در رابطه با وضعیت تحصیلی فرزندش دارد و تمایل دارد مدت بیشتری برای حل مشکل دانشگاه فرزندش در نروژ بماند.



تکذیبی بر یک تکذیبیه

سخنان مهماپرست را اما کسی چندان جدی نگرفت چرا که خود حیدری در تلویزیون "ان آر کی" نروژ ظاهر شد و از دولت این کشور خواستار کمک شد.



از سوی دیگر رحمان ساكی، سخنگوی كمیته نروژی – ایرانی حمایت از مردم ایران در باره چگونگی استعفای كنسول سفارت ایران در نروژ توضیحاتی داد تا شاید اگر وزارت امور خارجه از این موضوع بی خبر است، چندان در بی خبری نماند. او گفت: به دنبال جستجوی راهی بودیم كه بتوانیم با آقای حیدری مستقیم حرف بزنیم و این قضیه را روشن كنیم. ما از طریق فردی كه قبلا ارتباطاتی با افرادی از سفارت داشت تحقیق كردیم كه آیا آقای حیدری استعفاء كرده یا فرد دیگری است؛ كه از این طریق مطمئن شدیم آقای حیدری است.بعد من به طور مستقیم با خود وی تماس گرفتم. آقای حیدری دلیل استعفاء را مخالفت با كشتاری اعلام كرد كه طی ماه های اخیر انجام شده است.



دیپلمات پناهنده برادر مجری تلوزیون است؟

پس از انتشار خبر پناهده شدن یک کارمند عالی رتبه وزارت خارجه، آنهم در اعتراض به رفتار دولت به شهروندان کشورش، خبرهای بیشتری هم منتشر شد مثل این خبر که آمار واقعی پناهنده شدن دیپلمات ها 7 نفر است و نه تنها آقای حیدری. اما برخی رسانه ها نیز آماری بسیار بیشتری را اعلام کردند. در این میان اما خبری منتشر نشد که محمدرضا حیدری برادر مرتضی حیدری مجری شناخته شده تلویزیون است؛ همانکه شایع شده بود تقاضای پناهندگی کرده است، حال برادرش چنین تقاضایی کرده است. منابع موثق ضمن تایید این خبر منتشر نشده، بدنبال علت غیبت دو ماهه مجری تلویزیون و ارتباط آن با پناهندگی برادرش هستند.



سبز بودن یا نبودن؟

برخی می گویند محمد رضا حیدری سبز است. می گویند بسیاری از دیپلماتهای ایرانی سبز هستند و حامی جریان اصلاحات. برای همین یک به یک استعفا می دهند و می روند کنار مردم. نمی خواهند نامشان در تاریخ ثبت شود که در مواجهه خونین دولت و مردم در برابر مردم عزاداربی تفاوت ایستاده اند.

برخی دیگر این مضون را قبول ندارند و مثال می آورند از بسیاری از افرادی که همچنان در اردوگاه اصولگرایی نشسته اند و علیرغم اینکه نمی توانند اقدامات دولت و سرکوب های خشن را تایید کنند، ولی به مسئولیت شان ادامه می دهند.

این در حالیست که کارکنان وزارتخارجه که تعلق خاطری به جنبش سبز دارند و از نزدیک حیدری دیپلمات را می شناسند، در سبز بودن او تردید دارند و اخبار منتشره در مورد وی را ناشی از فرصت طلبی و سوار شدن بر موج در راستای تسریع امر پناهندگی وی می دانندوی عنوان کرده اند.

لحظاتی بعد از انفجار قیطریه

لحظاتی بعد از حمله تروریستی به استاد دانشگاه/۲۲ دی ۱۳۸۸ مسعود علي محمدي استاد فيزيک دانشگاه تهران صبح امروز در اقدام تروريستي در قیطریه کشته شد