Sunday, February 7, 2010

دکتر ميردامادي جبهه مشارکت در بیانیه ای به مناسبت سالروز پیروزی انقلاب اعلام کرد



جبهه مشارکت در بیانیه ای به مناسبت سالروز پیروزی انقلاب اعلام کرد:
همه باهم با نماد سبز در راهپیمایی 22بهمن شرکت کنیم



جبهه مشارکت ایران اسلامی در آستانه سالروز پیروزی انقلاب اسلامی با صدور بیانیه ای ضمن دعوت برای حضور در راهپیمایی 22بهمن با تبریک فرارسیدن این روز، همگان را به بازخوانی و تحلیل این رخداد در انطباق با شرایط کنونی کشورمان و راهبردی که می تواند به حفظ دستاوردها و میراث این انقلاب بزرگ مدد رساند ، فرا خواند.

به گزارش نوروز، متن کامل بیانیه جبهه مشارکت به شرح زیر است:

فرارسیدن 22 بهمن پیام آور پیروزی مردمی ترین آخرین انقلاب قرن بیستم است . انقلابی که بنام خدا کاخ ظلم و ستم 2500 ساله شاهنشاهی را در ایران فرو ریخت و برآن بود که نظامی خدامحور و اخلاقی ، عدالت بنیاد ، آزادیخواه ، مردمسالار و توسعه یافته را در قالب « جمهوری اسلامی ایران » مستقر سازد . جبهه مشارکت با تبریک فرارسیدن اینروز به همه ایرانیان و پاسداشت همه مجاهدتها و ایثارگری ها وشهادتها، همگان را به بازخوانی و تحلیل این رخداد در انطباق با شرایط کنونی کشورمان و راهبردی که می تواند به حفظ دستاوردها و میراث این انقلاب بزرگ مدد رساند ، فرا می خواند .
چرا انقلاب شد؟ اهداف و آرمانهای انقلاب اسلامی چه بود؟ و اکنون با گذر سی و یک سال از پیروزی انقلاب در کجا قرار داریم ؟ و چه باید کرد؟ اینها سئوالاتی که در هرگونه تحلیلی بمناسبت سالگرد انقلاب اسلامی باید بدانها پرداخت و پاسخ داد . در این بیانیه به اختصار به این سئوالات از نگاه جبهه مشارکت پاسخ داده می شود به امید آنکه راهگشای ما بسوی آینده بهتر باشد .
چرا انقلاب شد؟
1-عدم مشروعیت رژیم پهلوی : بر سرکارآمدن سلطنت پهلوی ناشی ازانجام یک کودتای نظامی با حمایت خارجی بود و این رخداد با کودتای آمریکایی- انگلیسی 28 مرداد 1332 و سرنگونی دولت ملی دکتر مصدق تشدید و ابرام شد . رژیم پهلوی اصلی ترین میراث و دستاورد جنبش مشروطیت یعنی قانون اساسی را با فرمایشی کردن انتخابات و مجلس شورای ملی از محتوا تهی ساخت و به رغم اظهار پایبندی به این قانون درعمل هیچگاه نتوانست مشروعیت مردمی در قالب نمایندگان واقعی مردم در مجلس را برای خود فراهم سازد و سرانجام کار بجایی رسید که صدای مردم بجای آنکه از طریق مجلس بگوش حاکمیت برسد بطور مستقیم برفراز بامها و خیابانها در اعتراض به رژیم به صدا درآمد و عدم مشروعیت آنرا برآفتاب انداخت .
2- ناکارآمدی : رژیم پهلوی با اجرای مجموعه سیاست هایی که پی گرفت در جلب رضایت اکثریت مردم ناکام بود . کالبدشکافی این مجموعه سیاست ها دراینجا مقدور نیست اما بطور مثال در وجه اقتصادی بااینکه به لحاظ تعاملات جهانی و رابطه با آمریکا و وابستگی به قدرتهای خارجی پس از کودتای 28 مرداد شرایط ایران و کشور کره جنوبی مشابه بود و ایران علاوه برآن از درآمدنفت نیز برخوردار بود رژیم پهلوی دراجرای برنامه های عمرانی و توسعه اقتصادی ناموفق بود و حتی افزایش قیمت و درآمدنفت در سال های دهه 50 نه تنها نتوانست چرخ به گل مانده توسعه اقتصادی کشور را بحرکت درآورد بلکه موجبات هرچه بیشتر دامن زدن به فساد کارگزاران حکومت(هزار فامیل) و شکاف طبقاتی را درجامعه فراهم آورد . درحالیکه بیش از نیمی از جمعیت کشور در فقر و فاقه بسر می بردند و از خدمات اولیه رفاهی محروم بودند پهلوی دوم با اتکا به افزایش درآمد نفت در پی خریدهای کلان ابزار و آلات نظامی و رویای تبدیل شدن به قدرت پنجم نظامی دنیا و اول منطقه و رسیدن به دروازه تمدن بزرگ بود و 2500 سال شاهنشاهی راجشن گرفت و با پذیرش نقش ژاندارم منطقه ایران را جزیره ثبات لقب می داد اما از نارضایتی روزافزون مردم خود غافل بود.
3- استبدادورزی ودین ستیزی : رژیم پهلوی در گذر زمان بر دامنه استبداد ورزی اش افزده شد و کار به جایی رسید که با انحلال دوحزب دولت ساخته مردم و ایران نوین و تاسیس حزب رستاخیز همه ایرانیان را به عضویت در این حزب دعوت و اجبار کرد و اعلام کرد هرکس نمی خواهد عضو این حزب شود گذرنامه بگیرد و از ایران خارج شود! البته بازتولید این استبداد خشن و انسداد سیاسی خود داستان دیرینه حکمروایی در ایران است وبا کمال تاسف شاهد این روند معیوب هستیم که اگر ساختار حقیقی و حقوقی جامعه ما هراز گاه اصلاح و نوسازی نشود خود موید و مقوم استبدادی تازه می شود. بخصوص با اتکای دولتها به درامد بی حساب نفت و عدم اتکای به مردم در تامین هزینه های دولت این معضل تاریخی همواره سدی در برابر استقرار دموکراسی در ایران محسوب می شود و همین عامل در دوران شاه سبب شد هر روز بردامنه استبداد مطلقه اش افزوده شود بگونه ای که در سال های آخر حیات هر مخالف و منتقدی در معرض زندان و شکنجه بود و هیچ رسانه مستقلی امکان حیات نداشت و فعالیت سیاسی معنا نداشت و اینگونه بود که غالب نخبگان و روشنفکران جامعه از هر فرقه و نحله بتدریج در نهان و آشکار به صف مخالفان رژیم کشانده شدند . در این مسیر سیاست های دین ستیزانه پهلوی پدر و پسر بر فاصله گیری نیروهای مذهبی و روحانیت از حکومت افزود و به ویژه پس از جنایت 15 خرداد 1342 روند رو به رشد نهضت اسلامی شکل گرفت و اسلامگرایان نیز به صف مخالفان رژیم افزوده شدند و از همین تاریخ رهبری بی بدیل امام خمینی جلوه کرد .
4- تحقیر و سرکوب مخالفان و منتقدان : رژیم بادر پیش گرفتن سیاست فرعونی قومش را خوار و تحقیر شده می پسندید تا بنده وار و بی چون و چرااطاعتش کنند.جمله معروف هویدا که به شاه شخص اول مملکت نگویید چون اصلا جز او شخصیتی در کشور وجود ندارد نشانه این تبختر وفرعونیت بود ، و با همین دیدگاه مخالفان و منتقدان خود ( و در یک فضای کلی مردم ) را مستحق هرگونه تخفیف و تحقیری می دانست و اگر کسی جرئت عبور از این وضعیت را بخود می داد با سیاست منکوب و سرکوب مواجه بود . همه شخصیتها و افراد باید در وجود شاه ذوب و مستحیل می شدند و در هر سطحی بودند نباید شخصیتی و وجودی از خود می داشتند . عکس العمل به این وضعیت خیزش سیل آسای مردم بود که راهپیمایی های میلیونی را علیه رژیم رقم زد و سبب شد تا مردمی که تا دیروز تحقیر و دیده نمی شدند بناگاه دیده شوند و شخصیت حقیقی آنها بروز و ظهور یابد.
انباشت مسائل برآمده از این موارد در ذهن و دل ایرانیان موجبات پیوند اکثریت قاطع مردم علیه رژیم پهلوی وهمراهی با انقلاب اسلامی برهبری امام خمینی شد که بزرگترین و آخرین انقلاب مردمی و دینی قرن بیستم را رقم زد و همچون زلزله ای منطقه و جهان را تکان داد .
اهداف و آرمانهای انقلاب اسلامی چه بود؟
شعار « استقلال ، آزادی ، جمهوری اسلامی » که در ماهها و روزهای منتهی به پیرزی انقلاب از زبان مردم در سراسر کشور سر داده می شد به احسن وجه اهداف و آرمانهای انقلاب اسلامی را بیان می دارد . اصلی ترین و ارزشمندترین دستاورد انقلاب اسلامی تبدیل نظام سلطنتی و استبدادی 2500 ساله به «جمهوری اسلامی» و میزان بودن رای ملت در اداره امور کشور بود بگونه ای که متضمن « استقلال و آزادی» مردم ایران باشد . از همین رو بود که رهبر و معمار انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی به رغم سردادن این شعار توسط حامیان انقلاب پس از پیروزی به رای مردم برای تعیین نظام برآمده از انقلاب رجوع کرد و با انجام همه پرسی و رای قاطع مردم نظام « جمهوری اسلامی ایران » را مستقر ساخت و نوشتن نقشه راه و برنامه عملیاتی آنرا هم بعهده خبرگان منتخب ملت نهاد و سرانجام «قانون اساسی » را با رای ملت برای تحقق اهداف و آرمانهای انقلاب اسلامی به تصویب رساند و قرار بود با به اجرا درآمدن این قانون مردم ایران پس از قرنی مبارزه و جهاد و شهادت طعم استقلال و آزادی و عدالت و پیشترفت را بچشند و الگویی تازه از مردمسالاری ارائه کنند که در ان جمهوریت و آزادی همراه با معنویت و عدالت تحقق یابد و با هیچ بهانه ای حاکمان نتوانند یکی را فدای دیگری کنندو در سایه این دیدگاه بدیع توسعه مادی و معنوی همزمان حاصل شود و سیاست ورزی دیندارانه را به بشر تشنه حقیقت عرضه گردد و طرحی نو برای حکومتداری برانداخته شود .
اکنون با گذر سی و یک سال از انقلاب در کجا قرار داریم؟
با فاصله گیری از صدر انقلاب سوگمندانه باید گفت بجز هدف « استقلال » که دستیابی بدان در پی انقلاب بطور نسبی محقق شده است دیگر اهداف و آرمانهای انقلاب اسلامی یعنی « آزادی ، جمهوریت و اسلامیت » و در یک کلمه اجرای تام و تمام قانون اساسی محقق نشده و شاهد خلاها و ناکامی های بسیار هستیم بگونه ای که کشور هم اکنون با بحران های جدی در عرصه سیاست داخلی و خارجی مواجه است و از مسائلی همانند عدم کارآمدی دولت ، استبداد ورزی و انسداد سیاسی و تحقیر و سرکوب مخالفان و منتقدان رنج می برد و پایه مشروعیتش هم دچار آسیب جدی شده است هرچند هنوز همین وجه مشروعیت و علایق دینی اکثریت مردم بقای نظام را ممکن ساخته است . از نگاه ما اکنون و با گذر سی و یک سال از پیروزی انقلاب و با تکیه بر شاخص هایی که ارزیابی تحقق اهداف و آرمانهای انقلاب را باید بدانها سنجید در وضعیت مطلوبی قرار نداریم و وضعیت موجود قابل دفاع و دوام نیست و باید برای تغییر این وضعیت اقدام کرد . انتخابات ریاست جمهوری دهم در خردادماه سال جاری می توانست فرصتی برای این تغییر باشد اما متاسفانه اینگونه نشد و در اعتراض به نتیجه اعلامی این انتخابات جنبش اجتماعی خودجوش و کم نظیری درقالب « جنبش سبز » با شعار « رای من کجاست ؟» سر برآورد که صدای آن متاسفانه توسط حاکمیت شنیده نشد و تاکنون ادامه دارد.
چه باید کرد؟
ما « جنبش سبز » را واکنشی به عدم تحقق اهداف و آرمانهای انقلاب اسلامی و به ویژه محدود شدن آزادیهای سیاسی و اجتماعی و اعمال شیوه های اقتدارگرایانه و استبدادی ، خدشه دار شدن جمهوریت نظام با نظارت استصوابی شورای نگهبان و عبور از میزان بودن رای ملت دراداره امور کشور ، و عدول حاکمیت از پایبندی به آموزه های اسلامی و اخلاقی در رفتار با مردم ، و درادامه جنبش مردمی اصلاحات می دانیم و براین باوریم که این جنبش در پی بازیابی انقلاب اسلامی و یاری نظام برخاسته از آن برآمده است و حاکمیت باید نگاهش به این جنبش از سر فرصت باشد و نه تهدید ، و بجای سیاست سرکوب و ارعاب از در تعامل با رهبران جنبش برآید . بیانیه شماره 17 مهندس موسوی راه عبور از وضعیت موجود بسوی وضعیت مطلوب را باز کرده است و جبهه مشارکت با اعلام حمایت کامل از این بیانیه آنرا راهگشا برای گذر از بحران هایی می داند که کشور بجد اکنون دچار آن گشته است .
براین پایه جبهه مشارکت همه باورمندان به انقلاب اسلامی را به بازخوانی و بازگشت به اهداف و آرمانهای انقلاب دعوت می نماید و در همراهی با رهبران جنبش آقایان خاتمی ، موسوی و کروبی همگان را به شرکت در راهپیمایی این روز دعوت می نماید و به ویژه از افراد « جنبش سبز » می خواهد بطور فعال و با نماد سبز در راهپیمایی 22 بهمن در سراسر کشور شرکت نمایند و با سردادن شعارهایی همچون "الله اکبر" و "استقلال ، آزادی ، جمهوری اسلامی" همراه با آرامش و با پرهیز از هرگونه عملی که بهانه بدست بهانه گیران دهد ، این روز را به روز تجلی اراده ملت در مطالبه حق حاکمیت بر سرنوشت خویش و اجرای کامل قانون اساسی تبدیل نموده و راه را برای انجام اصلاحات در اداره امور کشور باز نمایند . در عین حال جبهه وظیفه خود می داند از همه یاران انقلاب و امام خمینی که امروز بخاطر پایبندی و دفاع از آرمانهای اصیل انقلاب در معرض تهدید و تحدید قرار گرفته اند و هم چنین از شهدا ، آسیب دیدگان و اسرای جنبش سبز یاد و از آنها تقدیر و تجلیل نماید و حضور فعال در راهپیمایی روز 22 بهمن را ما ادامه راه این گرامیان می دانیم .

اتهام: وابستگی به نهضت آزادی ایران
















اتهام: وابستگی به نهضت آزادی ایران
جليل ضرابی

شبکه جنبش سبز(جرس): در بین بازداشت شدگان بعد از انتخابات ، طیف های مختلفی به چشم می خورند؛ اعم از سیاسی، فکری، طبقاتی، حزبی، صنفی، مذهبی، قومی ، سنی و جنسیتی. گزارش زیر شامل بازداشت شدگانی ست که اعم از زن و مرد، پیر و جوان ، دکتر یا مهندس یا تکنوکرات در یک چیز مشترکند و آن فعالیت حزبی یا وابستگی به یکی از بلندپایگان نهضت آزادیست.



مهندس محسن محقّقی



محسن محقّقی، مهندس برق و الکترونیک از انگلستان و از مهندسین اجرائی قوی و صاحب نظر و از اعضای باسابقه نهضت آزادی ایران و یکی‌ از دامادهای شادروان مهندس مهدی بازرگان می‌باشد.



نامبرده قبل از انقلاب در سازمان اتمی‌ ایران اشتغال داشته و دوره‌های تخصصی مربوط به نیروگاه‌های هسته‌ای را در کشور بلژیک گذارانده است. آقای محققی پس از پیروزی انقلاب مسئولیت سایت اتمی‌ اصفهان را به عهده داشته و در حفظ تأسیسات و جلوگیری از تخریب و انهدام آن موفق بوده است.



پس از آن با سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران همکاری نموده و در راستای‌ خودکفایی کشور در رشته مهندسی‌ کنترل و الکترونیک، «شرکت کنترنیکس» را به عنوان یکی‌ از شرکت‌های تابع سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران تأسیس کرده که هنوز به فعالیت خود ادامه می دهد.



مهندس محققی به عنوان یک مهندس اجرایی با سابقه، مدیریت پروژه‌های زیادی را در نقاط مختلف کشور به عهده داشته است، از جمله پروژه بازسازی کارخانه آجرماسه آهکی خوزستان (واقع درحمیدیه) که دراثرحملات هوائی عراق به شدت آسیب دیده بود.



ایشان در سالهای ۱۳۶۰- ۱۳۷۰ مسًولیتهای اجرایی مختلفی‌ را در نهضت آزادی به عهده داشته ونقش ارزشمندی را در ادامه حیات نهضت آزادی، به ویژه در سال ۱۳۸۰ ایفا کرده است. در آن سال، همزمان با بازداشت گروه دوم اعضای نهضت آزادی ایران بازداشت و در دادگاه انقلاب بدون هیأت منصفه و به صورت غیرعلنی، به اتهام واهی اقدام علیه امنیت کشور و تشویش اذهان عمومی‌ به دو سال و نیم زندان محکوم گردید، که پس از چند ماه با قید وثیقه از زندان آزاد شد.



مهندس محقّقی با توجه به سوابق حرفه‌ای و مطالعاتی خود، از صاحب نظران مسئله هسته‌ای ایران است. او دست یافتن به انرژی هسته‌ای و نیروگاه‌های هسته‌ای را حق مردم ایران میداند و بسیاری از مواضع دُوَل خارجی‌ در ممانعت ایران از دست یافتن به انرژی هسته‌ای (برای اهداف غیر نظامی) را نادرست و خصومت‌آمیز می‌شمارد.



مهندس محقّقی از علاقمندان بسیار نزدیک شادروان بازرگان بود و به همین دلیل در سال‌های اخیر به عنوان مدیر عامل شرکت صنعتی صافیاد، که از آن مرحوم به یادگارمانده است، به بازسازی و فعال ساختن آن پرداخت و با تلاش مستمر موفق به ادامه حیات شرکت مذکور گردید.





مهندس خسرو رحیم قشقائی




مهندس خسرو قشقائی روز ۲۶ دی‌ ماه به وسیلهٔ وزارت اطلاعات احضار و سپس بازداشت شده است. ایشان متولد سال ۱۳۲۴ و از فارغ التحصیلان دانشکده فنی دانشگاه تهران در سال ۱۳۴۸ در رشته راه و ساختمان می‌باشد. مهندس قشقائی ازسال ۱۳۴۳ با مهندس بازرگان در ارتباط بوده ودرسالهای دهه ۱۳۵۰ که فعالیت‌های سیاسی احزاب و گروهای سیاسی به وسیله حکومت شاه سرکوب یا متوقف شده بود، تماس و ارتباط خود را با ایشان در زمینه‌های اعتقادی گسترش می‌دهد.



نامبرده در سال ۱۳۵۷ برای طی یک دوره تخصصی از طرف سازمان مدیریت صنعتی به MIT آمریکا اعزام می‌شود ولی‌ با پیشرفت جنبش و پیروزی انقلاب، گذراندن دوره مذکور را ناتمام گذاشته و به ایران بازمی‌گردد و به عنوان نماینده دولت، مسئولیت سازماندهی جهاد سازندگی را به عهده می‌گیرد و آنرا در ۲۳ استان کشور (در آن زمان) سامان می‌بخشد. در ابتدای انقلاب، رسالت اصلی‌ جهاد سازندگی کمک به رفع محرومیت و توسعه منطق محروم کشور با همکاری نیروهای متخصص و مردمی داوطلب بود. سعی‌ و تلاش مهندس قشقائی در جهاد سازندگی پشتیبانی‌ از حرکت سازندگی مردم با تأمین و صرف عادلانه منابع مالی برای رفع نیازهای مردم در منطق محروم و جلوگیری از سوءاستفاده مالی و سیاسی بود.



متأسفانه از همان ابتدای انقلاب گروه‌های تندرو و مخالف دولت موقت، که خود را دانشجویان خط امام می‌خواندند و در تسخیر سفارت سابق آمریکا نقش اساسی‌ داشتند، در جهاد سازندگی فعال بوده و برای تصاحب کامل این نهاد و بهره برداری از آن در جهت اهداف ویژه خود، علیه مهندس قشقائی تبلیغ و کارشکنی می‌کردند. سرانجام این فشارها باعث شد که ایشان از جهاد سازندگی استعفا دهند.



با آغاز حمله عراق به ایران، با شهید دکتر چمران در ستاد جنگهای نامنظم همکاری نمود و برای مدتی‌ در جبهه حضور داشت. پس از شهادت دکتر چمران به کار حرفه‌ای و تخصصی خود، راه و ساختمان بازگشت و با تأسیس شرکت خانه بتنی‌ و ایجاد کارگاهی در کرمانشاه برای تولید محصولات بتنی‌ به فعالیت سازندگی خود ادامه داد. در همین ایام، با همکاری تعدادی از دوستان و همکاران دولت موقت به تأسیس شرکت بنیاد صنعتی ایران، با هدف توسعه صنعتی ایران، پرداخت و همکاری خود را با آن به صورت مدیر پروژه، عضو هیأت مدیره یا مدیرعامل ادامه داد.



ایشان از قویترین مهندسین اجرایی کشور است و در کاربرد کامپیوتر در مسائل مهندسی‌ و مدیریت مهارت دارد، در ضمن یکی‌ از نویسندگان اولین کتاب برنامه‌ریزی کامپیوتر در اواخر سالهای ۱۳۴۰در ایران می‌باشد.





مهندس محمود نعیم پور





مهندس محمود نعیم پور، خواهرزاده شادروان مهندس مهدی بازرگان، دارای تحصیلات مهندسی‌ ساختمان و کارشناسی ارشد رشته مدیریت «MBA» و از مهندسین و مدیران باتجربه کشور است که برای سومین بار در جمهوری اسلامی ایران، به طور غیر قانونی‌ بازداشت و از حقوق حقه خود محروم شده است.



مهندس نعیم پور اولین بار در خرداد سال ۱۳۶۹ همزمان با دستگیری وسیع اعضای نهضت آزادی و گروه‌های ملی‌ مذهبی‌ بازداشت و زندانی گردید. درآن سال بیش از ۲۰ نفر از اعضای نهضت آزادی به بهانه امضای بیانیه معروف به "۹۰ امضائی" دستگیرو تحت شدیدترین فشارها و شکنجه‌ها‌ی جسمی و روحی‌ برای اخذ اعتراف‌های دروغ قرارگرفتند. دلیل اصلی این دستگیری‌ها، مخالفت نهضت با ادامه جنگ پس از فتح خرمشهر، همچنین شکایت مهندس بازرگان، به نمایندگی‌ از طرف نهضت، نسبت به نامه‌ای منتسب به آیت‌الله خمینی بود که در آن اتهامات کذب و خلاف واقع به نهضت وارد شده بود.



بار دوم در سال ۱۳۸۰ ایشان همراه جمعی بالغ بر۵۰ نفر از اعضای نهضت آزادی و گروه‌های ملی‌ مذهبی‌ در آستانه انتخابات ریاست جمهوری و به بهانه قصد ائتلاف نهضت و گروه‌های ملی مذهبی برای پشتیبانی از آقای خاتمی بازداشت و در"زندان ۵۹" سپاه در عشرت آباد به صورت انفرادی و برای ماه‌های طولانی‌ محبوس گردید. مهندس نعیم پور پس از ماه‌ها زندان انفرادی و بازجو‌یی‌ ها‌ی مکرر و طولانی،‌ در دادگاه انقلاب تهران، بصورت غیر علنی و بدون هیأت منصفه، محاکمه و به چند سال زندان محکوم شد.



سرانجام، حاکمیت او را برای بار سوم، در روز ۲۶ دی‌ ماه امسال، پس از مراسم عاشورا، ظاهراً به دلیل شرکت در تظاهرات، بازداشت کرده است.





مهندس سید امیر خرم




مهندس امیر خرم از فارغ التحصیلان دانشگاه شیراز در رشته ماشین آلات کشاورزی وعضو شورای مرکزی و دفتر سیاسی و مسئول شاخه جوانان نهضت آزادی واز مدیران موفق پروژهای نیروگاه‌های وزارت نیرو می‌باشد.



مهندس خرم از زمان دانشجویی از جوانان بسیار پر شور، علاقمند به اسلام و آزادی ایران و نواندیشی‌ دینی بوده و درمسائل سیاسی ایران صاحب نظر و اهل مطالعه و تحلیل‌های سیاسی دقیق و نویسنده مقالات متعدد درباره مسائل سیاسی و اجتماعی ایران می‌باشد.



نامبرده در سال ۱۳۸۰، همراه با تعداد کثیری از اعضای نهضت، در آستانه انتخابات ریاست جمهوری دوره دوم آقای محمد خاتمی بازداشت شد و در دادگاه انقلاب به صورت‌ غیرعلنی و بدون هیأت منصفه، محاکمه و به ۵ سال زندان محکوم و پس از مدتی‌ با قید وثیقه آزاد گردید.



مهندس امیر خرم، مانند بسیاری دیگر از اعضای جوان نهضت آزادی، طی‌ سالهای اخیر از طرف مأموران وزارت اطلاعات برای همکاری با نهضت تحت فشار و تهدید بوده ولی‌ در برابر این فشارها و تبعیضات همواره صبر و استقامت کرده است .



قبل از بازداشت اخیر، از طرف شرکت مپنا (مجری پروژهای نیروگاهی وزارت نیرو) به او مأموریت مطالعاتی خارج از کشور داده بودند که مأمورین امنیتی در فرودگاه مانع سفر او شده و گذرنامه او را ضبط میکنند.



مهندس امیر خرم درماه‌های اخیر درتظاهرات آرام اعتراض به انتخابات و طرفداری از جنبش سبز مردم ایران شرکت می‌نمود ومقاومت وتسلیم ناپذیری اوموجب افزایش فشارهای وزارت اطلاعات براو و دستگیری‌اش شده است.





مهندس محمد( فرید) طاهری





مهندس فرید طاهری (فرزند مهندس اکبر طاهری، مترجم و مفسر قرآن شناس) داماد مهندس محمد توسلی رئیس دفتر سیاسی نهضت آزادی است. ایشان کارشناس ارشد در رشتهٔ ساختمان و دارای تخصص در سازه‌های بتونی ‌و از اعضای نهضت آزادی ایران و انجمن اسلامی مهندسین می‌باشد. تقوی، خدمت، تساهل و مدارا و تواضع ازخلقیات بارز ایشان می‌باشد.



مهندس طاهری متعاقب بازداشت همسرشان، خانم دکتر سارا توسلی، که خود ازبانوان شایسته‌ کشورمان محسوب می‌گردد، در تاریخ ۲۶ دی‌ ماه، همزمان با احضارمهندس خسرو قشقایی و مهندس محمود نعیم‌پور بازداشت گردید. روزاحضارهمسرشان، ایشان به وزارت اطلاعات مراجعه کرده و می‌گوید اگر ضرورت دارد مرا به جای همسرم، که دارای فرزند خردسال است، بازداشت کنید. پاسخ میدهند که به سراغ شما هم خواهیم آمد.



فرید طاهری همواره در برابر رفتار غیر قانونی مأموران، شجاعانه اعتراض می‌کرد. به طوری که درمراسم نماز عید فطر اخیر نیز، که قرار بود در محل انجمن اسلامی مهندسین برگزار گردد و وزارت اطلاعات مانع از اجرای آن شد، به دلیل اعتراض به مأموران بازداشت موقت شده بود.



به این ترتیب، با بازداشت مهندس فرید طاهری، سه نفر از اعضای خانواده مهندس محمد توسلی را، از حقوق اولیه خود محروم ساخته‌اند. لازم به یادآوری است که مهندس توسلی خود پس از انتخابات ۲۲ خرداد، به مدت ۴۳ روز در زندان انفرادی بازداشت بود.





مهدی معتمدی مهر




مهدی معتمدی مهر، حقوق‌دان و از اعضای شاخه جوانان، مسئول آموزش و عضو دفتر سیاسی نهضت آزادی است که پس از تظاهرات عاشورای اخیر بازداشت شده و تاکنون هیچ خبری از علت بازداشت و مکان آن به دست نیامده است. او علاوه بردانش تاریخی‌ و حقوقی گسترده‌، نویسندهٔ ده‌ها مقاله و گزارش آگاهی‌ بخش درباره مسائل سیاسی و اجتماعی کشور و از فعالین حقوق بشر و آزادی ملت می‌باشد.



ایشان قبل از انتخابات ریاست جمهوری، در روز۲۲ خرداد به علت فعالیت برای آزادی و سلامت انتخابات بازداشت و به مدت ۴۵ روز در زندان انفرادی بسر برد. پس از آزادی از زندان، به رغم تهدیدات وزارت اطلاعات برای استعفای از نهضت، از فعالیت و تلاش در راه آزادی و عدالت و حقوق مردم باز نایستاد و همچنان استوار برای احقاق حقوق ملت به تلاش خود ادامه می‌دهد.



در یکی‌ از آخرین اقدامات وزارت اطلاعات، ممانعت از تمدید کارت و پروانه وکالت او و محروم ساختنش از ادامه کار قانونی خویش می‌باشد.



مهندس لیلا توسلی


خانم لیلا توسلی جوانی است که در سال گذشته درجه کارشناسی ارشد خود را در رشته مهندسی صنایع با نمره ۲۰ کسب نموده ودر"شرکت مهندسی‌ گذرراه"، که در رشته حمل و نقل و ترافیک به عنوانه یکی‌ از معتبر‌ترین شرکت‌های مهندسی‌ مشاور ایران شناخته شده، اشتغال تمام وقت داشته است. مسئولیت ایشان سازماندهی و طراحی سیستم‌های مورد نیاز برای مدیریت پروژه‌های راه‌سازی و حمل و نقل و ترافیک می‌باشد که شرکت گذرراه برای تهران و شهرهای مهم ایران طراحی و مهندسی‌ آنرا به عهده داشته است. مطالعات خانم توسلی در سال گذشته در کنفرانس بین‌المللی مهندسی‌ در کشور مالزی، ارائه شد و مورد استقبال کارشناسان قرار گرفت



مهندس لیلا توسلی، با وجود جوانی و تجربه کاری کوتاه، از ظرفیت ذهنی‌ و مدیریتی سرشاری برخوردار است، بطوری که در دوران بازداشت پدر خود، مهندس محمد توسلی، در تابستان امسال، مدیریت بخش مهمی‌ از شرکت "گذر راه" را به عهده داشته و با موفقیت وظائف خویش را در راستی‌ رسالت حرفه‌ای شرکت به انجام رسانیده است.



ایشان همچون عضوی از اعضای گسترده جنبش سبز به آرمان‌های اصیل انقلاب ایران، به ویژه آزادی و ارزش‌ها‌ی اسلامی عشق می‌‌ورزید و برای بهبود و اصلاح وضع موجود امیدوار و پر تلاش بود. او خود در روز عاشورا شاهد عبور خودرو نیروی انتظامی از روی مردم بی‌ دفاع بود و پس از بیان این فاجعه دریک مصاحبه، در ساعت ۲ پس از نیمه شب بعد از عاشورا از منزل پدر خود، به وسیله ۷ تن‌ از مأموران وزارت اطلاعات و قوه قضائیه بازداشت می‌شود.




دکتر سارا(الهام) توسلی



فرزند مهندس محمد توسلی و همسر مهندس محمد (فرید) طاهری، حوالی ۲۰ دی‌ ماه، همزمان با مهندس محسن محقّقی و مهندس امیر خرم به اداره پیگیری اطلاعات احضار وهمگی‌ بازداشت می‌شوند.



سارا توسلی، دندان پزشکی با تخصص در اطفال واز شایسته‌ترین پزشکان کشوراست. ایشان علاوه بر اشتغال عملی در حرفه خود، به تدریس در دانشگاه نیز اشتغال دارد و دارای دو فرزند ۲ ساله و ۱۶ ساله میباشند.



خانم توسلی در خانوادهٔ مبارزی پرورش یافته که پدر (مهندس توسلی)، دایی (دکتر ابراهیم یزدی)، همسر (مهندس محمد طاهری) همگی‌ بخش مهمی‌ از زندگی‌ خود را در راه اصلاح جامعه و برای آزادی و عدالت در زندان‌ها گذرانده‌اند. لذا طبیعی است که معترض به انحرافات و مفاسد، تضییع حقوق اساسی‌ مردم و مدافع آزادی و عدالت و طالب حقیقت و صداقت بوده و به عنوان عضوی از جنبش سبز، همراه با هزاران هموطن نسبت به شرایط حاکم، به صورت مسالمت آمیز و آرام اعتراض نماید.



بازداشت همزمان مادر و پدر یک خانواده جوان، که دارای فرزندان خردسال و نوجوان هستند و تنها به جرم اعتراض آرام و مسالمت آمیر نسبت به ظلم و فساد به زندان افتاده‌اند، مایه تأسف و تأثر بسیار است.

تدارک حکومت برای 22 بهمن؛ نصب بلند گو از انقلاب تا آزادی به فاصله هر 50 متر


شبکه جنبش راه سبز(جرس): در آستانه برگزرای راهپیمایی 22 بهمن، مسئولان رسمی برگزاری مراسم، مشغول نصب بلندگو در مسیر چند کیلومتری از میدان آزادی تا انقلاب هستند.




کسانی که طی روزهای اخیر از خیابان آزادی عبور کرده اند، متوجه نصب داربست هایی در مسیر ویژه اتوبوس های تندرو، از میدان آزادی تا انقلاب و به فاصله هر 50 متر شده اند. از روز شنبه، بر روی این داربست ها بلندگوهایی نصب شده است. به این ترتیب مسیر طولانی مذکور در حال پوشش داده شدن به سیستم صوتی هستند.



این اقدام در طول 30 سال گذشته و در جشن های پیروزی انقلاب بی سابقه بوده است. در سالهای گذشته پوشش صوتی مراسم راهپیمایی 22 بهمن در تهران، سطح میدان آزادی و چند ده متر از ابتدای خیابانهای آزادی و محمدعلی جناح از سمت میدان آزادی را شامل می شد.



این اقدام به همراه اخبار منتشر شده اخیر مبنی بر برنامه ریزی برای انتقال نیرو از استانهای مختلف کشور در روز 22 بهمن به تهران و تقسیم بندی و توزیع مناطق مختلف در مسیر راهپیمایی تهران بین گروههای اعزامی از استان ها، حاکی از آن است که دولت با هزینه هنگفت، تدارک وسیعی را برای کنترل جمعیت راهپیمایی کننده روز 22 بهمن به کار بسته است.



به نظر می رسد خصوصاً اقدام در حال انجام در نصب بلندگو در مسیر طولانی راهپیمایی، به منظور پخش هماهنگ شعار و سایر اصوات با صدای بلند در طول راهپیمایی است که امکان داده شدن شعار از سوی مردم و شنیده شدن آن را ندهند.



همچنین سایت امروز گزارش می دهد که طی روزهای اخیر سطح میدان آزادی، به طرز عجیب و بی سابقه ای در حال حصارکشی و محدود شدن است. به گونه ای که تا حال حاضر، کل محوطه چمن وسط میدان آزادی بوسیله داربست محصور شده و قسمت هایی از پیاده روهای میدان نیز بوسیله داربست درحال محصور شدن است. هنوز مشخص نیست محدوده های محصور شده مذکور، برای استقرار گروههایی خاص تعبیه شده است یا قرار است در این مناطق امکان استقرار برای مردم بوجود نیامده و عملاً جای محدودی در سطح میدان برای حضور راهپیمایان وجود داشته باشد.

تشدید موج بازداشت‌ها در آستانه 22 بهمن


تشدید موج بازداشت‌ها در آستانه 22 بهمن
فاطمه فناییان

شبکه جنبش سبز(جرس): گنجایش زندان اوین روز به روز بیش‌تر می‌شود. هرچند که دیوارها همان دیوارهاست ولی گویی ورودیها به اوین پایانی ندارد. اگر روزگاری تنها فعالان سیاسی خارج از حاکمیت را در خود جای می‌داد، حالا فعالان سرشناس داخل حاکمیت ،دانشجویان و حتی شهروندان عادی، همه را در بر می‌گیرد.



در ماههای گذشته، هر بار با نزدیک شدن به روزهای حضور سبزها در خیابان، مانند 16 آذر، 13 آبان یا عاشورا موج بازداشت‌‌ها شدت گرفته است.



در حال حاضر آمار دقیقی از تعداد دانشجویان زندانی اعتراضات بعد از انتخابات، که هر روز بر تعدادشان افزوده می‌شود در دست نیست. بیش از 47 روزنامه‌نگار در بازداشت به سر می‌برند و از کانون نویسندگان نیز دو نفر زندانی هستند.



تعداد افرادی که نام و نشانی از آن‌ها در دست نیست و پیش از آغاز دهه‌ی فجر و در طی آن بازداشت شده‌اند، نامعلوم است. در خبری گفته می‌شود تنها 200 نفر به اتهام ارسال اس.ام.اس برای دعوت مردم به راهپیمایی 22 بهمن بازداشت شده‌اند. همچنین عده نامعلومی پس از انتشار عکس معترضان روز عاشورا در سایت گرداب و جزوه منتشر شده از سوی ناجا دستگیر و زندانی شدند.



و حالا در آستانه‌ی 22 بهمن و سالگرد پیروزی انقلاب، تنها در چهار روز آغازین دهه‌ی فجر، نزدیک به 30 نفر بازداشت و به زندان منتقل شده‌اند. از این جمع 30 نفره، 16 نفر فعال دانشجویی، پنج نفر روزنامه‌نگار و فعال مطبوعاتی، سه نفر فعال مدنی کرد، سه نفر از نویسندگان و هنرمندان و سه نفر بدون سابقه و پیشینه‌ی فعالیت بوده‌اند.



اطلاعات افراد بازداشت شده از 12 تا 17 بهمن ماه که تا کنون در دسترس است، به شرح زیر است؛ هرچند که به نظر می رسد بازداشت شده ها به مراتب بیش ازین اند.

ردیف
نام
تاریخ بازداشت
فعالیت
نحوه و مکان بازداشت


رضا اکوانیان
12/11/88
فعال احتماعی و مدنی شهر یاسوج
در منزل- یاسوج


محمد اکوانیان
12/11/88
فعال احتماعی و مدنی شهر یاسوج
در منزل- یاسوج


حسن اکوانیان
12/11/88
فعال احتماعی و مدنی شهر یاسوج
در منزل- یاسوج


رضا زینالی
12/11/88
دانشجوی مدیریت دانشگاه تهران- دبیر سیاسی انجمن اسلامی دانشکده مدیریت
در منزل


محمدعلی رفیعی
12/11/88
دبیر سیاسی انجمن اسلامی دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه تهران
پس از خروج از دانشگاه توسط ماموران بازداشت شد


محمد مختاری
12/11/88
فعال دانشجویی دانشگاه کاشان
منزل دوستش- کاشان


شاهین فضلی
12/11/88
دانشجوی رشته مهندسی کامپیوتر دانشگاه علمی و کاربردی
در منزل- تبریز


علیرضا ثقفی
12/11/88
عضو کانون نویسندگان ایران
پس از احضار به دفتر پیگیری وزارت اطلاعات بازداشت شد


وحید عابدینی
13/11/88
عضو اسبق انجمن دموکراسی خواهان دانشگاه تهران- فعال دانشجویی
در منزل


نوید عابدینی
13/11/88
دبیر سابق انجمن اسلامی دانشکده ادبیات دانشگاه تهران- فعال دانشجویی
در منزل


اسماعیل یزدی
13/11/88
فعال سابق دانشجویی دانشگاه تهران
در منزل


حمید یحیوی
13/11/88
دانشجوی دوره دکتری علوم سیاسی دانشگاه تهران
در مسیر دانشگاه به کوی دانشگاه


نازنین حسن‌نیا
14/11/88
از خانواده قربانیان دهه 60
در منزل


سحر قاسمی‌نژاد
14/11/88
از خانواده قربانیان اعدام‌های دهه 60
در منزل


بهار تراکمه
14/11/88
فرزند یونس تراکمه و خواهر اردوان تراکمه



نازنین فرزانجو
14/11/88
دانشجوی مترجمی زبان فرانسه و از همکاران مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران
منزل- مهرشهر کرج


علی‌محمد اسلام‌پور
14/11/88
سردبیر نشریه نوای وقت کرمانشاه
پس از احضار به شعبه نهم دادگاه انقلاب بازداشت شد

نیلوفر لاری‌پور
14/11/88
شاعر، ترانه‌سرا و خبرنگار نشریه چلچراغ
پس از احضار به دفتر پیگیری وزارت اطلاعات بازداشت شد

یاشار دارالشفا
14/11/88
فعال دانشجویی طیف چپ، دبیر سابق تشکل اصلاح‌طلب دانشگاه بین‌المللی دانشگاه امام خمینی قزوین - دانشجوی کارشناسی ارشد کامپیوتر
در منزل

پیمان مهدیان

14/11/88
دانشجوی کامپیوتر دانشگاه تهران مرکز
پس از احضار به دفتر پیگیری وزارت اطلاعات بازداشت شد

مریم کریمی
14/11/88
دانشجوی مهندسی شیمی دانشگاه امیرکبیر
پس از احضار به دفتر پیگیری وزارت اطلاعات بازداشت شد

ابوالفضل کریمی
15/11/88
دانشجوی مهندسی متالوژی شیمی دانشگاه امیرکبیر
پس از احضار به دفتر پیگیری وزارت اطلاعات بازداشت شد

گلناز توسلی
15/11/88


دانشجوی دانشگاه آزاد، دانشکده هنر تهران مرکز
در منزل


مازیار سمیعی
15/11/88
دانشجوی اقتصاد دانشکده علامه- فعال دانشجویی و از فعالان کمپین یک میلیون امضا
در منزل

امید مهرگان
15/11/88
مترجم، نویسنده و روزنامه‌نگار



نوشین

جعفری
15/11/88
خبرنگار حوزه ادب و فرهنگ روزنامه اعتماد
در منزل


احسان میرسعیدی
15/11/88
عضو شورای صنفی دانشکده کامپیوتر دانشگاه امیرکبیر
پس از احضار به دفتر پیگیری وزارت اطلاعات بازداشت شد

بنفشه دارالشفایی
16/11/88
مدرس موسیقی
پس از احضار به دفتر پیگیری وزارت اطلاعات بازداشت شد


جمیله دارالشفایی
16/11/88
فیلم‌نامه‌نویس و از همکاران ماهنامه فیلم‌نگار
پس از احضار به دفتر پیگیری وزارت اطلاعات بازداشت شد

البرز محجوب‌خواه
17/11/88
دانشجوی مکانیک دانشگاه خواجه نصیر- عضو سابق انجمن اسلامی دانشجویان خواجه نصیر
در هنگام خروج از دانشگاه





همزمان با نگارش این گزارش خبر بازداشت احمد جلالی فراهانی خبرنگار مهر و اکبر منتجبی روزنامه نگار هم منتشر شد. و تردیدی نیست که این موج طی روزهای آینده ادامه خواهد یافت.

وزیر ارتباطات: کشتی لنگر انداخت اینترنت قطع شد! / شائبه سیاسی در اختلال پیام کوتاه هم وجود ندارد

وزیر ارتباطات و فن‌آوری‌اطلاعات هرگونه شائبه سیاسی درایجاد اختلال در شبکه پیام‌ کوتاه کشور را رد کرد.

به گزارش ایلنا ، رضا تقی‌پور در حاشیه مراسم نمایشگاه دستاوردهای مرکز ملی علوم و فنون لیزر در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوالی مبنی بر علت اختلال در شبکه پیام کوتاه (sms) و شائبه سیاسی بودن آن در آستانه سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی با رد شائبه‌های سیاسی گفت: ظرف یکی دو روز آینده این اختلال برطرف خواهد شد.

وی در مورد علت ایجاد این اختلال گفت: نرم‌افزار ارسال پیام کوتاه در کشور خارجی بوده و ما مشغول نصب نرم‌افزار داخلی هستیم که سبب ایجاد اختلالات کوتاه‌مدت شده است.

وزیر‌ارتباطات و فناوری اطلاعات در مورد مشکل اینترنت در کشور طی چند روز اخیر نیز گفت: علت این مساله این بوده که فیبر‌نوری فجیره قطع شده است چراکه این فیبر نوری یکی از کابل‌های اصلی اینترنت در کشور است و بر 30 درصد از حجم اینترنت در کشور تاثیر می‌گذارد.

تقی‌پور در مورد علت این مساله نیز گفت: تردد کشتی‌ها و لنگر انداختن آنها موجب قطع این فیبر نوری شده که پیمانکار خارجی در جهت رفع آن اقدام کرده است.

نظرات خوانندگان
نوشته شده در تاريخ هجدهم بهمن ۱۳۸۸ برابر با هفتم فوريه ۲۰۱۰ ، 07:56:18 توسط پدرام
این گزارش یاد اور بخش بزرگی از دیدگاه اسلامی هست..مسلمانان دقت میکنید این اسلام شما هست. یعنی دروغ و تزویر .روی سخنم فقط با مسلمانان هست و امیدارم یک نفر که به اسلام هنوز معتقد هست و خجالت نمیکشه از مسلمان بودنش بیاد اینجا کامنت بگذاره و بگه مثلا اسلام چیزه دیگه است و این نوع دروغ پردازی ها نیست. و تصور کنیدکه 1400 سال پیش هم با این دروغ پرداری ها تونستند مردم نا اگاه را فریب دهند. بهر حالا میدونم که خیلی از مسلمانان با تمام افشارگری های که شده در درون خودشان شرم دارند جای بگن ما به اسلام معتقدیم چون زود میدانند که تصویر تبیض جنسی تعرض به کودکان قتل و ترور در فکر طرف مقابل روشن میشه. ولی جای تعجب داره بیشتر وقتی زنان ادعای مسلمان بودن را میکنند.چون دیگه معلومه که انها اخر خط هر گونه فهم و شعور رسیدهاند

نوشته شده در تاريخ هجدهم بهمن ۱۳۸۸ برابر با هفتم فوريه ۲۰۱۰ ، 07:47:56 توسط سبزینه
باشه باور کردیم خودتی

نوشته شده در تاريخ هجدهم بهمن ۱۳۸۸ برابر با هفتم فوريه ۲۰۱۰ ، 06:13:46 توسط simon-sweden
تو كه راست مگى!!!!؟

نوشته شده در تاريخ هجدهم بهمن ۱۳۸۸ برابر با هفتم فوريه ۲۰۱۰ ، 05:23:47 توسط باران
بگو از اين دروغها كه دوران چاپلوسان و دروغگويان بزودي سپري خواهد شد!

نوشته شده در تاريخ هجدهم بهمن ۱۳۸۸ برابر با هفتم فوريه ۲۰۱۰ ، 05:18:40 توسط یک یرانی
کشتی در حال غرق شدن جمهوری اسلامی مطمئنن لنگرش را بعد از 22 بهمن از آب در خواهد آورد. متاسفانه در این مذهب دروغگو دیگر دشمن خدا نیست

نقش مرتضوی درکهریزک وفروش سوالات کنکور

خبرآنلاین: نماینده اصفهان صبح امروز نطق با شش محور در صحن علنی مجلس ایراد کرد.

حسن کامران بخشی از نطق امروز خود را به «بحث درباره دادستان سابق تهران» اختصاص داد و با اشاره به گزارش مجلس از حوادث پس از انتخابات گفت: با توجه به گزارش تفحص مجلس، اسنادی از کهریزک و فروش سوالات کنکور موجود است که نشان از نقش دادستان سابق تهران دارد.

وی بی آنکه از سعید مرتضوی نامی ببرد، ادامه داد: او یک متهم است و دادگاه باید اتهامات آن را بررسی کند.

کامران کنایه‌ای هم به دستگاه قضایی زد و با اشاره به اعتراضات مسئولان این دستگاه به تفحص مجلس هفتم از قوه قضاییه، گفت: هرچند به دلیل آن تفحص از قوه قضاییه، با برخی نمایندگان تسویه حساب شد اما بنده از آیت الله آملی برای برخورد با عوامل خطاکار سپاسگذارم. او ادامه داد: البته توقع نداشتیم که دولت به ایشان [مرتضوی] منصب جدید بدهند!

عکس : وحشت رژیم از مراسم22بهمن "انتقال تجهیزات و نیروی گارد ویژه به تهران جهت سرکوب جنبش ازادیخواهی جنبش سبز"



اتوبان قم - تهران 18 بهمن، 7 فوريه

کاریکاتور



کاریکاتور

دبیر اجتماعی خبرگزاری مهر بازداشت شد

دبیر اجتماعی خبرگزاری مهر بازداشت شد

جرس : احمد جلالی فراهانی، دبیر سرویس اجتماعی خبرگزاری مهر یک روز پس از اخراج از خبرگزاری مهر شب گذشته توسط نیروهای امنیتی که خود را ضابط قوه قضائیه معرفی کردند دستگیر و روانه زندان اوین شد.
این افراد که هشت نفر بودند با یورش به خانه شخصی فراهانی بعد از دستگیری وی کیس کامپیوتر، کتاب‌ها و دستنوشته‌های او را نیز همراه با خود بردند.
احمد جلالی فراهانی از اواسط سال ۸۷ به عنوان دبیر سرویس اجتماعی در خبرگزاری مهر مشغول بود و به صورت ناگهانی و بدون علت خاصی در روزهای گذشته از سوی مدیران خبرگزاری از وی خواسته شد رابطه خود با این خبرگزاری را قطع کند.
این اتفاق شائبه همکاری مسئولان خبرگزاری مهر که وابسته به سازمان تبلیغات اسلامی است را با نیروهای امنیتی تقویت می‌کند. به نظر می‌رسد اخراج احمد فراهانی از این خبرگزاری نیمه دولتی به منظور کاستن از تبعات دستگیری وی صورت گرفته است.

مهسا جزینی به دلیل فمنیست بودن دستگير شد

مهسا جزینی دانشجوی ستاره دار در اصفهان بازداشت شد ساعت 1.5نیمه شب گذشته مهسا جزینی ، دانشجو ستاره دار در شهر اصفهان بازداشت شد.
مهسا جزینی فعال دانشجویی سال های گذشته دانشگاه علامه طباطبایی ، که در سال جاری پس از قبولی در مقطع کارشناسی ارشد دانشگاه علوم تحقیقات ستاره دار و از ادامه تحصیل محروم شده بود ، ساعت 1.5 نیمه شب روز یکشنبه در منزلش در اصفهان بازداشت شد.
بنا به این گزارش نیروهای امنیتی علت بازداشت این دانشجوی ستاره دار را فمنیست بودن وی عنوان کرده اند.
گفتنی است از شب گذشته مهسا جزینی به زندان دستگرد اصفهان منتقل شده است.

وزارت اطلاعات خبر داد: دستگیری عناصر تشکیلاتی شبکه‌های ماهواره‌ای ضدانقلاب و صهیونیستی/ این افراد از مرتبطان رادیو فردا هستند

ايسنا : روابط عمومی وزارت اطلاعات از دستگیری عناصر تشکیلاتی شبکه‌های ماهواره‌ای ضدانقلاب و صهیونیستی خبر داد.

به گزارش ایسنا، در نمابر ارسالی از سوی این روابط عمومی آمده است: با عنایات خداوند متعال و تلاش و پیگیری مستمر سربازان گمنام امام زمان (عج)، هفت نفر از مرتبطان تشکیلاتی شبکه‌های ماهواره‌ای ضدانقلاب و رسانه‌های صهیونیستی و عناصر وابسته به جریان فتنه شناسایی و طی عملیاتی دستگیر شدند.

این افراد از مرتبطان رادیو فردا هستند که دوره‌های مختلف گزینش و آموزش را در دبی و استانبول گذرانده و عده‌ای از آنها نیز به استخدام رسمی سرویس جاسوسی آمریکا درآمده‌اند.

بر اساس این گزارش، دستگیرشدگان شیوه‌های مختلف براندازی نرم شامل ایجاد اخلال در نظم و امنیت عمومی، شایعه‌سازی و سایر اقدامات خرابکارانه را آموزش دیده بودند.

این گزارش افزوده است: متهمانی که در جریان اغتشاشات پس از انتخابات به ویژه روز عاشورا نقش عمده‌ای در جمع‌آوری و ارسال اخبار به خارج و تحریک آشوبگران داشتند، قرار بود بعد از اجرای برنامه مشابه در روز 22 بهمن، از کشور خارج و به آمریکایی‌ها ملحق شوند.

در پایان این نمابر آمده است: رادیو فردا یک رسانه‌ ضدانقلابی، برانداز و متعلق به سازمان سیاست که در راستای اهداف این سرویس جاسوسی فعالیت دارد و برنامه‌های آن از شهر پراگ مرکز جمهوری چک پخش می‌شود.
نظرات خوانندگان
نوشته شده در تاريخ هجدهم بهمن ۱۳۸۸ برابر با هفتم فوريه ۲۰۱۰ ، 07:16:10 توسط kaveh
مزخرف هم حدى داره٠

نوشته شده در تاريخ هجدهم بهمن ۱۳۸۸ برابر با هفتم فوريه ۲۰۱۰ ، 07:14:10 توسط سعید
تا آنجا که ما میدانیم فرزندان گمنام به بچه های سر راهی وبی پدر مادر می گفتند که شهرداری انها را از کنار خیابانها جمع آوری میکرد وبه پرورشگاه های می سپارد . ایا سربازان گمنام هم از همان قماشند ؟

نوشته شده در تاريخ هجدهم بهمن ۱۳۸۸ برابر با هفتم فوريه ۲۰۱۰ ، 07:00:33 توسط سعید
پایان عمر تان فرارسیده . این ترفندها دیگر چاره ساز درد مرگتان نمیشود .

همزمان با سرکوب مردم اختلافات در هييت حاکمه شدت ميگيرد

کلمه:درست در روزهایی که حجت الاسلام سید حسن خمینی نوه امام خمینی با نوشتن نامه ای شدیدالحن نسبت به انتخاب سخنان گزینشی امام راحل در ایام دهه فجرو پخش آن از صدا و سیما به ضرغامی اعتراض کردند؛ با تلاش حامیان دولت در مجلس بیانیه ای با ۱۸۰ امضا منتشر و از عملکرد صدا و سیما و تولید برنامه “شاخص ” حمایت و تشکر کردند.

به گزارش کلمه این نمایندگان در بیانیه خود تاکید کردند:مسئولین صدا و سیما جمهوری اسلامی باید به راه خویش مطمئن باشند که امام‌خمینی (ره) نه وابسته به بیت خاصی است و نه در حصار زمان و مکان خاصی قرار می‌گیرد و نه در انحصار حزب و گروه خاص می‌باشد.

در بخشی از اين اطلاعيه آمده است :

امروز نیز فتنه‌گران با همان ماهیت، شیوه‌ها و وابستگی‌ها به مقابله با ارکان نظام جمهوری اسلامی برخاسته‌اند. امروز نیز بیش از هر زمان جامعه انقلابی ما به رهنمودهای حضرت امام‌خمینی(ره) و تعیین ملاک حق و باطل نیازمند است.

بدین وسیله ما نمایندگان مجلس شورای اسلامی از صدا و سیما جمهوری اسلامی ایران که در ایام پیروزی انقلاب اسلامی با برنامه‌های مناسب و پر جاذبه بار دیگر اندیشه افکار امام‌خمینی را به عنوان شاخص حق در معرض دید ملت ایران خصوصاً نسل‌های جدید قرار داده است و به تبیین رهبری‌های خودمندانه، فرزانه و قاطعانه امام‌خمینی پرداخته است، صمیمانه تشکر می‌‌کنیم.

نظرات خوانندگان
نوشته شده در تاريخ هجدهم بهمن ۱۳۸۸ برابر با هفتم فوريه ۲۰۱۰ ، 08:00:56 توسط رنگین , محاربان جهان متحدشوید.
میگویند یکی از قانون دیالکتیک که باعث تکامل بشر هست, قانون کمیت به کیفیت میباشد. دیروز در سیرجان, امروز در لار و فردا در تبریز, و مبارزه بالایی ها با هم. آین یعنی ّاب سرد با گرم شده تدریخی تا 99 درجه آب هست, اما همینکه به 100 درجه میرسد دیگر آب نیست, بخار هست. یعنی کمیت ّآب به کیفیت بخار تبدیل شده. مبارزه ما هنوز آب, اما آبی بسیار گرم بوده که ابن هم زمان را میطلبد و هم مبارزه با کیفیتی دیگر ( اتحاد نیروهای دمکرات و تشکلهای صنفی سیاسی). من فکر میکنم که ما نباید فکر کنیم 22 یهمن کار رژیم تمام هست. ما باید در واقعیتها زندگی کنیم و پدیده ها را همانطور که هستند تحلیل کنیم و نه اینکه آنچه آرزو و آمال ماست. آنوقت برای خیلی ها که کم صبر هستند مسئله سرخوردگی بوجود میاید و خیلی ها فکر میکنند که مبارزه ثمر ندارد, و برای جان سالم بدر بردن به طرف رژیم میروند بخصوص رژیم مسلح به پول, وسایل تیلیغی فریب, ساندویچ و ساندیز هست.

نقشه نظامی سپاه

گفته می شود شمار اسرای سبز تهران و شهرستان ها از 10 هزار گذشته است

نقشه نظامی سپاه

برای فتح خیابان انقلاب در 22 بهمن



به گفته برخی از منابع موثق، براساس برنامه از پیش طراحی شده از سوی نیروهای نظامی – امنیتی خیابان انقلاب قرار است روز 22 بهمن، حد فاصل امام حسین تا میدان آزادی به مناطق مختلف تقسیم شود. هر منطقه به بسیج یکی از شهرهای ایران واگذار شود.

به عنوان مثال زیر پل کالج در اختیار بسیج بابلسر، حد فاصل شانزده آذر تا انقلاب در اختیار بسیج مشهد و به همین ترتیب تمامی نقاط خیابان بزرگ انقلاب تا میدان آزادی قرار است توسط نیروهای بسیج از صبح زود 22 بهمن اشغال شود. طرح سهمیه به فرماندهی بسیج شهرها ارسال شده است. در نامه های ارسالی برای ابلاغ سهمیه ها نوشته شده است که بسیجی های کاملا مخلص و وفادار و تابع ولایت به تهران اعزام شوند. بسیج برخی از شهرها از جمله مشهد به مرکزفرماندهی طرح سهمیه بندی بسیج برای 22 بهمن تهران اعلام کرده اند که قادر به تامین سهمیه تعیین شده نیستند و با کمبود نیروهای کاملا مخلص و تابع ولایت روبرو هستند .

بسیج هر شهر همچنان موظف شده است تمامی پارچه های سبز موجود در پارچه فروشی ها را خریداری کند و بر آن شعارهای "مرگ بر ضد ولایت فقیه" و "سبز فقط سبز علی" بنویسند و این پارچه های شعار نویسی شده را به هنگام تسخیر خیایان های تهران در دست بگیرند.

همه این صحنه سازی ها که به سنگر بندی نظامی می ماند با هدف نمایش مشروعیت حکومت و حمایت مردمی از علی خامنه ای در برابر دوربین خبرنگاران خارجی که به تهران دعوت شده اند صورت گرفته است.

این نکات را در باره سهمیه بندی بسیجی برای 22 بهمن سایت جرس فاش ساخته است. و این درحالی است که همزمان با این تدابیر، گفته می شود حتی اگر کسانی با اس ام اس بخواهند مردم را به راهپیمائی دعوت کنند و یا مسیر تجمع تعیین کنند، اگر شناسائی امنیتی شوند دستگیر می شوند. همچنین گفته می شود در طرح پیشباز 22 بهمن، تاکنون نزدیک به 10 هزار نفر در سراسر کشور دستگیر شده اند که سهم عمده مربوط به تهران است. این دستگیری ها با هدف فلج کردن سازماندهی تظاهرات صورت گرفته و حتی شامل اعضای فامیل زندانیان سیاسی دهه 60، فامیل روزنامه نگاران، تمام کسانی که به نوعی با کانون ها و انجمن های مدنی در ارتباط بوده اند شده است.

دکترای افتخاری

دکترای افتخاری
هدیه مگسان دور شیرینی
خدمت مقام معظم رهبری



میان بکُش بکُش های 8 ماه گذشته و وسط بگیر و اعدام کن های کودتائی، رئیس دانشگاه تهران همراه یک عده ای مثل خودش به خدمت مقام معظم رهبری رسیدند تا دکترای افتخاری دانشگاه تهران را تقدیم ایشان کنند! مقام معظم بعد از یک سخنرانی علمی، که در آن تکلیف امروز و آینده جهان را زودتراز تکلیف خودش با مردمی که درخیابان ها علیه او شعار می دهند روشن کرد، فروتنی کرده و این دکترای افتخاری را نپذیرفت.

این چاپلوسی را فرهاد رهبر رئیس نیمه نظامی دانشگاه تهران ترتیب داده بود، و همراهانش استادانی بودند که اگر سوابق نظامی و امنیتی نداشته باشند، لااقل اسمشان در لیست استادانی که حمله به کوی دانشگاه را محکوم کرده اند و مخالف تصفیه استادان هستند نیست.

مقام معظم، پیش از رد دکترای افتخاری دانشگاه تهران گفت:

« ایران اسلامی براساس آموزه های اسلام و قرآن، به موازات تلاش برای حل مشكلات مردم و پیشرفت و آبادانی كشور، در قبال بشریت نیز مسئولیت دارد كه ادای این وظیفه بزرگ، نیازمند اقتدار حقیقی است. اقتدار با ابزار نظامی و قدرت تولید و فناوری بدست نمی آید، بلكه متكی بر دو عامل است: علم و ایمان!

می توان با برنامه ریزی 50 ساله، ایران عزیز را به رده های اول علمی جهان رساند و به موازات خارج كردن كامل كشور از اسارت علمی، دانش بشری را رشد و گسترش و عمق بخشید.»

(اگر علم و ایمان تفنگ دولول قدرت است، پس این هزینه عظیم دهها میلیاردی که برای صنایع نظامی و موشکی به چه دلیل صورت گرفته است؟ کسی منکر ضرورت قدرت نظامی نیست، اما بحث بر سر تناقض گوئی و حرف های پوچی است که ایشان در دیدارهای یکطرفه اش می زند و به کسی اجازه داده نمی شود از او سئوال کند و یا در یک مصاحبه مطبوعاتی شرکت کند تا چهارتا خبرنگار بجای این چاپلوسانی که به دیدارش برده می شوند، از او در باره این تناقض گوئی ها سئوال کند.)

مقام معظم سپس در باره سیاسی بودن و یا در واقع سیاست زدائی در دانشگاه ها گفت:



«اگر دانشگاه بكلی از سیاست دور باشد خالی از شور و نشاط می شود و به محلی برای رشد میكروبهای خطرناك فكری و رفتاری تبدیل خواهد شد، اما معنای سیاسی شدن دانشگاهها این نیست كه مراكز علمی به محلی برای استفاده جریان ها و عناصر سیاسی تبدیل شوند.»

(به این ترتیب، سیاسی بودن یعنی عضو بسیج شدن و چاقو و چماق بدست گرفتن و بقول خود ایشان حمله کردن پیش از آنکه فرمان حمله صادر شود!)

مقام معظم، درباره حوادث بعد از کودتا هم فرمودند:

نگاه و بنای بنده بر خوش بینی است و به همین علت معتقدم برخی مسائل و حوادث تلخ ماههای اخیر، بر اثر غفلت های بزرگ برخی اشخاص بوجود آمد و باید توجه داشت كه در عرصه سیاست، غفلت و اقدامات غیرمتعمدانه نیز گاه همان نتایج خیانت را به همراه می آورد.

اطلاعیه شورای هماهنگی ۲۲ بهمن سبز در مورد مسیرهای تظاهرات

اطلاعیه زیر در تمامی شبکه های اجتماعی پخش شده است با نام اطلاعیه شورای هماهنگی ۲۲ بهمن سبز. در این بیانیه به دقت مسیر ها ی حرکتی سبزها نشان داده شده است. امری که در راهپیمایی های سابق چندان توجهی به آن نشده بود. بدیهی است سازماندهی در اجرای این طرح، میتواند به موفق بودن آکسیون اعتراضی ۲۲ بهمن منجر شود


13 نقطه شروع تظاهرات خواهند بود که عبارتند از : میدان هفت تیر، میدان ولی عصر، میدان توحید، میدان صادقیه، میدان فردوسی، میدان انقلاب، مترو آزادی، مترو نواب، میدان شمشیری، تقاطع فتح و سعیدی ، اکباتان ، میدان سعادت آباد و میدان ونک
میدان هفت تیر، محل شروع تظاهرات ساکنین تهرانپارس، سهروردی، سیدخندان، مجیدیه، قائم مقام، عباس آباد خواهد بود
میدان ولی عصر، محل شروع تظاهرات ساکنین یوسف اباد، بهجت اباد، بلوار کشاورز، کریمخان، فاطمی خواهد بود
میدان توحید محل شروع تظاهرات ساکنین گیشا، ستارخان، باقرخان، امیر آباد شمالی
میدان صادقیه محل شروع ساکنین پونک، شهرک ژاندارمری، بلوار فردوس، باغ فیض، طرشت
میدان فردوسی محل شروع ساکنین تهران نو، پیروزی، گرگان، امام حسین، نظام آباد، بهارستان
میدان انقلاب محل شروع تجمع ساکنین انقلاب، کارگر جنوبی، خوش ، فرصت، نصرت
مترو نواب محل شروع تجمع ساکنین نواب، جمهوری
میدان شمشیری شروع ساکنین یافت آباد، قزوین، یاخچی آباد، نازی آباد
تقاطع سعیدی – فتح محل شروع معترضینی که از اسلامشهر، شهریار به مردم ملحق خواهند شد
کسانی که از مقابل مترو آزادی تجمع را شروع خواهند کرد: ساکنین آذرباییجان، شادمان، رودکی، بهبودی
اکباتان محل شروع ساکنین اکباتان، شهر زیبا، بلوار شقایق و معترضینی که از کرج به مردم خواهند پیوست
میدان ونک مکان استقرار ساکنین ونک، تجریش، گاندی، میرداماد، ملاصدرا، پاسداران
سعادت آباد، میدان کاج، مکان استقرار ساکنین سعادت آباد و شهرک غرب


4 مسیر اصلی به سمت آزادی حرکت خواهد کرد که با خطوط آبی، سبز، سیاه (2 خط سیاه مجزا) مشخص شده اند. در صورت ورود به میدان آزادی کل میدان را سبز خواهیم کرد. در صورتی که حاکمیت بنا به هر دلیلی اجازه ورود ما به میدان آزادی را ندهد، مردم مستقر در محورهای آبی و سبز از طریق خطوط قرمز به سمت مکان هایی از جمله اوین، صدا و سیما و پاستور و وزارت کشور حرکت خواهند کرد.


محورهای سیاه رنگ حتما باید به داخل میدان نفوذ نمایند و به هیچ و جه اجازه ندهند که پیاده نظام کودتا اجازه آزادی عمل یابد
نیروهای حرکت کننده از سمت میدان های هفت تیر، ولی عصر تو حید و صادقیه در صورت عدم اجازه برای حضور در میدان، از طریق مسیرهای اعلام شده به معترضین ونک و سعادت آباد خواهند پیوست تا به سمت اوین و یا صدا و سیما حرکت نمایند
نیروهای حرکت کننده از سمت مترو نواب، میدان فردوسی ، مترو آزادی اگر نتوانند وارد میدان آزادی شوند باید به سمت پاستور حرکت نمایند
معترضین ونک و سعادت آباد، نقش مهمی بازی خواهند کرد. این معترضین باید همواره در پیرامون اوین و صدا و سیما حضور داشته باشند تا سایر معترضین در صورت عدم موفقیت به ورود به میدان آزادی به آن ها ملحق شوند.