Thursday, August 5, 2010

دعوت جبهه مشارکت از مردم به روزه سیاسی

دويچه وله : جبهه مشارکت ایران اسلامی از همه کسانی که روز ۲۵ خرداد سال گذشته در تظاهرات میلیونی تهران حضور داشتند خواست روز شنبه ۱۶ مرداد در حمایت از زندانیانی که اعتصاب غذا کرده‌اند دست به روزه سیاسی بزنند.




جبهه مشارکت اسلامی، که دبیرکل و برخی از اعضای ارشد آن همچنان در زندان به سر می‌برند، در بیانیه خود به استناد اظهارات و نامه‌های عبدالرضا تاجیک، حمزه کرمی و محمدعلی ابطحی اعلام کرد که فجایع پس از انتخابات ۲۲ خرداد سال ۱۳۸۸ به کهریزک محدود نبوده و در زندان اوین نیز تکرار شده است.



پشتیبانی ملی از زندانیان اعتصابی



جبهه مشارکت، با اشاره به اعتصاب غذای ۱۷ زندانی سیاسی، قطع ملاقات و نگرانی شدید خانواده‌های آنان، خطاب به مردم ایران نوشته است:«اگر چه نمی‌توانیم رنج و نگرانی آن‌ها را برطرف کنیم و کاری برایشان انجام دهیم، حداقل با ابراز همدردی از آلام آن‌ها بکاهیم و دل آن‌ها را با همراهی خویش قدری آرام کنیم.»



در دنباله بیانیه جبهه مشارکت آمده است: «از همه آنانی که با حضور در راه‌پیمائی ۲۵ خرداد سال گذشته همبستگی خو را در اعتراض به کودتای انتخاباتی اعلام کرده و پایه‌گذار این حرکت شدند و نیز آنان که دلشان با این حرکت همراه بوده و یا همراه شده است، دعوت می‌کنیم روز شنبه ۱۶ مرداد ۸۹ را به نشانه همراهی و همبستگی با اعتصاب غذای زندانیان بند ۳۵۰ اوین و خانواده‌های نگران آن‌ها، که همراه عزیزانشان در اعتصاب غذا به سر می‌برند، روزه سیاسی بگیرند.»



پیوند درونی با زندانیان



جبهه مشارکت در بیانیه خود افزوده است: «روزه سیاسی هر یک از شما، حتی اگر توسط دیگران دانسته نشود، گواهی است درونی بر پیوندتان با خواست‌های ملت بزرگ ایران و کسانی که به نمایندگی از شما رنج زندان را متحمل می‌شوند و نیز خانواده‌هائی که شب‌و روزشان با نگرانی برای حال و روز فرزندانشان سپری می‌شود.»

حمله به کروبی در مسجد نور تهران

راديو فرانسه، ناصر اعتمادی : مهدی کروبی نامزد معترض دهمین انتخابات ریاست جمهوری از سوی مخالفانش در مسجد نور میدان فاطمی تهران هدف حمله قرار گرفت.




مهدی کروبی نامزد معترض دهمین انتخابات ریاست جمهوری از سوی مخالفانش در مسجد نور میدان فاطمی تهران هدف حمله قرار گرفت.

"فارس" خبرگزاری نزدیک به سپاه پاسداران ایران از مخالفان مهدی کروبی تحت عنوان عده ای از حاضران در مسجد یاد کرده که به نوشتۀ همین خبرگزاری "قصد داشتند به صورت فیزیکی کروبی را از مسجد بیرون کنند که با مقابله محافظان کروبی روبرو شدند."



خبرگزاری فارس سپس مدعی شده است که محافظان کروبی پس از استفاده از "افشانۀ گاز اشک آور و کشیدن سلاح حاضران در مسجد را تهدید کردند."

با این حال، خبرگزاری فارس می افزاید که عاقبت مهدی کروبی توانست وارد مسجد شود و مخالفانی که این خبرگزاری از آنان تحت عنوان "عده ای از حاضران در مسجد" یاد کرده با ترک مراسم ترحیم در مقابل مسجد تجمع کردند و به هنگام خروج کروبی از مسجد در پایان مراسم علیه وی شعار دادند. خبرگزاری فارس تصریح کرده است که محافظان کروبی برای خارج کردن وی از محل اقدام به تیراندازی هوایی کردند.

مصباح یزدی: ممکن است فتنه آینده شدیدتر و توسط افراد ارزشی صورت گیرد/ دین در بین افراد جامعه به ویژه جوانان و دانشجویان کمرنگ شده است

مصباح یزدی ضمن ابراز نگرانی از وضعیت فعلی کشور، هشدار داد "ممکن است در آینده فتنه‌ای شدید‌تر توسط افرادی صورت گیرد که امروز آنها را به عنوان نیروهای ارزشی می‌شناسیم، همانگونه که در فتنه اخیر کسانی که قبلاً نخست وزیر، رئیس جمهور و رئیس مجلس نظام بودند، حضور داشتند. "




به گزارش فارس، عضو مجلس خبرگان، در دیدار با هیئت رئیسه دانشگاه تربیت مدرس، ضمن ابراز نگرانی از وضعیت فرهنگی کشور و با بیان اینکه "باید یک جهش و به یک معنا انقلاب فرهنگی ایجاد شود"، تصریح کرد "انقلاب ما در اصل یک انقلاب فرهنگی بود، اما نه تنها در زمینه فرهنگ صحیح اسلامی فعالیتی صورت نگرفت، بلکه نیروهای انقلابی نیز در این زمینه تنزل کرده‌اند. "



مصباح یزدی همچنین اظهار عقیده کرد "متأسفانه وقتی به سیر فعالیت های فرهنگی به معنای خاص آن یعنی اعتقادات و ارزش ها بنگریم می بینیم یک سیر نزولی طی شده است، یعنی از زمان تأسیس ستاد انقلاب فرهنگی تا زمان فتنه اخیر یک منحنی نزولی در زمینه فرهنگی ترسیم می شود، هر چند اخیرا خداوند به کسانی توفیق داد تا اندکی توانستند این منحنی را به طرف صعود تغییر جهت دهند، اما ما هنوز به نقطه آغاز انقلاب هم نرسیده‌ایم. "



عضو خبرگان رهبری ادامه داد "دین در بین افراد جامعه به ویژه جوانان و دانشجویان کمرنگ شده است" و گفت "ریشه همه مشکلات فرهنگی درعدم اعتقاد راسخ و محکم مسئولان به دین و ارزش های اسلامی است."



مصباح یزدی همچنین ابراز عقیده کرد "گاهی نامی از ولایت فقیه برده می شود، ولی محتوای آن درک نشده و گاهی اسلام به گونه‌ای معرفی می‌شود که مردم خوش‌شان بیاید در حالی‌که جایگاه اسلام تضعیف می‌شود. "



وی ادعا کرد "بعید نیست در آینده فتنه‌ای شدید‌تر توسط افرادی صورت گیرد که امروز آنها را به عنوان نیروهای ارزشی می‌شناسیم همانگونه که در فتنه اخیر کسانی که قبلاً نخست وزیر، رئیس جمهور و رئیس مجلس نظام بودند، حضور داشتند. "



مصباح یزدی در پایان گفت "امروزه علی‌رغم فشارهای فرهنگی، جوانان ما روحیه خوبی دارند، هرچند برخی از آنها گاهی ظاهری زننده هم دارند، اما تنها با یک تلنگر استاد می‌توانند در مسیر اصلی قرار گیرند. "

فیلم : وضعیت نامعلوم محمد مصطفائی وکیل دادگستری در ترکیه

فیلم : گزارش سی ان ان در مورده پناهندگی محمد مصطفایی در ترکیه و گروگانگیری رژیم اسلامی (۱۴ مرداد، 5 آگوست)

اول نارنجک بود، بعدا ترقه شد

اول نارنجک بود، بعدا ترقه شد


سناریوی خنده دار ترور

احمدی نژاد به کارگردانی خودش





احمدی نژاد، سرانجام پس از چندبار لغو سفر، راهی همدان شد و در نخستین لحظات ورودش به این شهر، خبرگزاری های وابسته به دولت و سپاه یک نارنجک خبری پخش کردند تا به این سفر هیجان ببخشند!



خبرگزاری بی نیاز از توصیف "فارس" برای هیجان انگیز کردن سفر احمدی نژاد به همدان گزارش داد : «انفجار یک نارنجک دست‌ساز در مسیر استقبال از رئیس‌جمهوری در همدان واکنش غیرتمندانه مردم این شهر را در پی داشت. فردی یک نارنجک دست‌ساز به سمت مسیر تردد ماشین‌های پشت سر گروه اسکورت کرد که توجه‌ها را به خود معطوف کرد. این انفجار موجب اذیت و آزار تعدادی از هموطنانمان که در مسیر استقبال از احمدی‌نژاد قرار گرفته بودند،‌شد. این اقدام تفرقه انگیز با شعار " مرگ بر منافق " هموطنانمان روبه رو شد. پرتاب کننده نارنجک از سوی عوامل امنیتی بازداشت شده است.»



خبرآنلاین نیز نوشت: «یک نارنجک دستی کنار یکی از خودروهای همراه رئیس‌جمهور در سفر امروز وی به همدان منفجر شد. حادثه در مسیر فرودگاه همدان تا ورزشگاه قدس اتفاق افتاد. این حادثه با شعار و فریاد مرگ بر منافق مردم همراه شد که به استقبال رئیس‌جمهور آمده بودند. خودروی مورد حمله، مینی‌بوسی بوده است که خبرنگاران همراه رئیس‌جمهور را منتقل می‌کرد. گفتنی است تا کنون از تعداد مجروحین این حادثه خبری منعکس نشده است.

احمدی نژاد دو روز پیش اعلام کرده بود که صهیونیست‌های احمق قصد ترور او را داشته‌اند. فرد مهاجم به خودرو همراهان رئیس‌جمهور دستگیر شد.»

واکنش توام با تمسخر مردم در همدان و سپس شهرهای دیگر چنان بود که همین دو خبرگزاری ساعاتی بعد خبر اولیه خود را حذف کرده و خبر زیر را منتشر کردند: پس از عبور گروه اسكورت رئیس‌جمهوری ، فردی به نشانه شادمانی اقدام به پرتاب یك ترقه دست‌ساز به سمت مسیر تردد ماشین‌های پشت سر گروه اسكورت كرد كه توجه‌ها را به خود معطوف كرد. استقبال‌کنندگان در مواجهه با سوءاستفاده احتمالی از این حرکت شعار "مرگ بر منافق" سردادند.»



ظاهرا این صحنه سازی احمدی نژاد و یارانش با واکنش محافل بالاتر از وی و دولتش روبرو شده و دستور حذف خبر و جلوگیری از ادامه تبلیغات صادر شده است.



1- اولا میزان استقبال از رئیس جمهور مدعی 25 میلیون رای را در خبری که خبرگزاری های داخلی منتشر کرده اند مشاهده کنید.



2- نه در زمان شاه و نه در 32 سال عمر جمهوری اسلامی چنین رسم نبوده که استقبال و شادی با انفجار ترقه نشان داده شود. همدان هم منطقه قومی و ملی مثل کردستان و بلوچستان نیست که کسی دست به اسلحه و نارنجک باشد.



3- کسی که بخواهد احمدی نژاد را ترور کند، مثل حادثه مسجد جامع زاهدان، مواد انفجاری را به خودش بسته و ایشان را بغل می کند و یا خودش را می اندازد جلوی اتومبیل ایشان نه آنکه در میان مردم و یا بطرف مینی بوس خبرنگاران ترقه و یا نارنجک دستی پرت کند. در ترورهای آغاز دهه 60 نیز همینگونه عمل شد و امام جمعه های صاحب نام و ریشه داری که مثل دانه مرغ از روی زمین برچیده شدند، با انفجارهای انتحاری قربانی شدند.



بنابراین، تمام این خیمه شب بازی، رونق بخشید به سفر احمدی نژاد و احتمالا بهانه سازی برای دستگیری های بیشتر و راه انداختن کشتار در زندان ها صورت گرفته و کارگردان ماجرا هم خود وی بوده است، که در این عرصه ها نیز کم تجربه نیست!