Friday, April 30, 2010

اعلام جرم دادستان تهران عليه سايت حقيقت نيوز


به گزارش اختصاصي حقيقت نيوز _دادستان تهران صبح امروز به دليل انتشار مطلبي در رابطه با ياران علي لاريجاني در مجلس شوراي اسلامي عليه سايت حقيقت نيوز اعلام جرم كرد.
پيش از اين نيز دادستان تهران عليه اميرطاهر حسين خان خبرنگار سابق ايرنا و سردبیر فعلی سایت حقیقت نیوز به دليل نگارش مطلبي پيرامون علي لاريجاني در خبرگزاري ايرنا اعلام جرم كرده بود كه در نهايت محمد جعفر بهداد مدير عامل و و خبرنگار سابق ايرنا به 4 ماه حبس و تحمل 74 ضربه شلاق محكوم شده بودند.
پرونده قضايي سايت حقيقت نيوز در شعبه نهم دادسراي كاركنان دولت مورد رسيدگي قرار خواهد گرفت.

روانبخش: هاشمی برکنار و حسن خمینی ردصلاحیت می‌شود


حقيقت نيوز
روانبخش: هاشمی برکنار و حسن خمینی ردصلاحیت می‌شود
سردبیر هفته نامه پرتو سخن می‌گوید که اکبر هاشمی رفسنجانی از ریاست مجلس خبرگان رهبری برکنار خواهد شد و صلاحیت حسن خمینی در انتخابات آینده ریاست جمهوری تائید نمی‌شود.

قاسم روانبخش گفته که اعضای خبرگان رهبری سال آینده رای به برکناری هاشمی رفسنجانی خواهند داد.

آقای روانبخش همچنین اظهار امیدواری کرده که حسن خمینی در انتخابات ریاست جمهوری یازدهم نامزد شود تا «معلوم بشود که چقدر جایگاه در بین مردم دارد.»

وی در عین حال افزوده که حسن خمینی رد صلاحیت می‌شود چون یک رجل سیاسی نیست و مواضع خوبی در ماه‌های اخیر نگرفته است.

آقای روانبخش همچنین از محمدرضا باهنر به خاطر سکوت در خصوص حوادث پس از انتخابات انتقاد کرده است.

گفتار نور/

دبیر کل سازمان معلمان ایران بازداشت شد

خبرگزاری هرانا - در آستانه ی روز معلم، علی رضا هاشمی، دبیر کل سازمان معلمان ایران مورخ چهارشنبه 8 اردی بهشت ماه، توسط نیروهای امنیتی بازداشت شد.

بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، ماموران امنیتی بعدازظهر روز گذشته با ورود به منزل شخصی آقای هاشمی ضمن تفتیش منزل و ضبط کامپیوتر و برخی وسایل شخصی ایشان، وی را دستگیر و به مکان نامعلومی منتقل کردند.

پیش تر علیرضا هاشمی از احضار تلفنی خود به دادگاه نیز خبر داده بود.

علی رضا هاشمی، دبیر کل سازمان معلمان ایران، چندی قبل و در اسفند ماه سال 1385 نیز بازداشت و روانه ی زندان اوین شده بود. وی به مدت 19 روز در انفرادی نگهداری می شد و سرانجام حکم تحمل سه سال حبس تعزیزی برای ایشان صادر شد.

هم چنین پس از انتخابات 22 خرداد نیز حوالی پارک لاله توسط نیروهای لباس شخصی دستگیر و حدود 14 روز در انفرادی بود.

شایان ذکر است که تاکنون هیچ تماسی از طرف ایشان با خانواده برقرار نشده است.

گفتنی است صبح چهارشنبه 8 اردی بهشت ماه نیز، علی اکبر باغانی دبیرکل کانون صنفی معلمان و محمد بهشتی لنگرودی سخنگوی این کانون با مراجعه ی ماموران وزارت اطلاعات به منزلشان بازداشت شدند. ایشان در حال حاضر در بند 209 زندان اوین نگهداری می شوند.

رییس پیشین بنیاد علوی در آمریکا، به تحمل سه ماه زندان محکوم شد

رادیو فردا : خبرگزاری آسوشیتدپرس از نیویورک گزارش داد فرشید جاهدی، رییس پیشین بنیاد علوی در آمریکا، توسط دادگاه به تحمل سه ماه زندان محکوم شد. اتهام آقای جاهدی، « کارشکنی در اجرای قانون » عنوان شده است.

سال ۲۰۰۸ دولت آمریکا علیه بنیاد علوی شکایت کرد؛ در این شکایت آمده است که شرکت «آساکو» که به طور مشترک با بنیاد علوی مالکیت یک برج را در «خیابان پنجم» منهتن در شهر نیویورک در دست دارد، در واقع یک شرکت پوششی است که منافع بانک ملی ایران را تامین می‌کند.

بنا بر گزارش ها آقای جاهدی ِ ۵۶ ساله به از بین بردن مدارک مربوط به این پرونده نیز اعتراف کرده است.

بنياد علوی در دهه ۱۹۷۰ توسط دولت شاه و تحت عنوان بنياد پهلوی ايجاد شد، اما پس از انقلاب سال ۱۳۵۷ نام آن به بنیاد علوی تغيير يافت و به یکی اززیر مجموعه های بنیاد مستضعفان تبدیل شد.

کاریکاتور


مصباح یزدی : تمامی انبیاء الهی با جنگ نرم مواجه بوده اند/ مبتکر جنگ نرم شیطان است

فرارو : مصباح یزدی از شیطان به عنوان مبتکر جنگ نرم یاد کرد و گفت: برای پاتک زدن به جنگ نرم دشمنان باید با جلب اعتماد مردم افکار غلط آنها را اصلاح کرده و شخصیت های کاذبی را که در اذهان ساخته اند افشا کنیم.

به گزارش، رسا آیت الله محمد تقی مصباح یزدی رییس موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی قم در همایش جنگ نرم که در سالن همایش های این موسسه برگزار شد در سخنانی اظهار داشت: پیدایش رشته های مختلف معرفتی و دانش های متعدد علمی از دیرباز سوابقی در زندگی انسانها و متفکران داشته است.

وی از شیطان به عنوان مبتکر جنگ نرم یاد کرد و گفت: داستان وسوسه شیطان نسبت به حضرت آدم و حوا از ابراز خیرخواهی شیطان شروع شد تا بتواند آنها را وادار به کاری که دلش می خواست بکند در حالی که هدف اصلی او دشمنی با آدم بود و می خواست موجب سقوط شود.

این استاد برجسته حوزه علمیه قم تاکید کرد: جنگ نرم بسیار پیچیده است چون هدف در این نوع جنگ ها تنها تسلط فیزیکی نیست بلکه تسلط بر فکر و اندیشه یک شخص، گروه و یا ملت است.

وی ابراز داشت: ریشه جنگ نرم و همچنین جنگ سرد حس انتقام جویی، حسد، کبر و برتری طلبی است و در بین انسانها افرادی پیدا می شوند که نسبت به هم دشمنی دارند و تا ساده ترین دلیل خصومت آنها نیز می تواند تضاد در منافع شخصی باشد و وقتی اینگونه شد طرف می خواهد به هر طریقی شخص مقابلش را مغلوب کند تا به خواسته های خود برسد.

آیت الله مصباح یزدی شناخت غلط دادن به افراد و ایجاد انگیزه برای عمل به این ایده ها را از جمله عوامل و پایه های جنگ نرم دانست و تاکید کرد: دشمنان در این نوع نبردها سعی می کنند با تصرف در فکر و اندیشه دیگران شناخت انسان را عوض کنند تا بتوانند منافعشان را تامین نمایند.

وی افزود: روح جنگ نرم منحرف کردن افکار و اندیشه ها است و از این رو برای عوض و منحرف کردن فکر ها ابتدا به دنبال جلب اعتماد طرف هستند و بعد از این مسائلی که مورد میل و علاقه آنها باشد را طرح می کنند.

عضو مجلس خبرگان رهبری تاکید کرد: اگر شیوه های جنگ نرم را بررسی کنیم متوجه می شویم که روح آن اولا منحرف کردن فکر و ثانیا رواج دادن اندیشه های غلط در جامعه است و افرادی که جنگ نرم راه می اندازند می خواهند افکار جامعه را عوض کنند و از این رو سعی می کنند انگیزه انجام آن را هم در طرف ایجاد کنند.

وی با بیان اینکه تمامی انبیاء الهی با جنگ نرم مواجه بوده اند، ترور شخصیت را از شعاع جنگ نرم دانست و تاکید کرد: بعد از شیطان پیروان او نیز این مسیر را تا به امروز ادامه داده اند و ما باید در مقابل آنها درست رفتار کرده و سعی کنیم انحرافات را رفع و به افکار صحیح بپردازیم.

آیت الله مصباح یزدی تاکید کرد: ما باید با جلب اعتماد، افکار غلط مردم را تصحیح و در مورد شخصیت های کاذبی که در اذهان درست کرده اند افشاگری کنیم و بگوییم این گونه نیست و توفیق در این راه نیازمند جلب اعتماد است.

وی تاکید کرد: ما برای پاتک زدن و مبارزه با آنها ابتدا باید اعتماد مردم را جلب کرده و شبهات گسترش یافته را رفع کنیم.

عضو مجلس خبرگان رهبری تاکید کرد: برای توفیق در این راه ابتدا باید فکر صحیح به مردم داد و آنها را نسبت به مسائل سیاسی و اجتماعی آگاه کرد و در مرحله بعد نیز باید اعتماد مردم را جلب کنیم تا مردم ما را دلسوز بدانند.

وی عنوان کرد: البته تحقق صددرصدی این موضوعات انتظار چندان به جایی نیست اما باید با حداکثر توان در این راستا گام برداشت.

آیت الله مصباح یزدی ابراز داشت: همیشه افراد فاسدی وجود خواهند داشت اما ما موظف هستیم سعی خود را بکنیم و افزون بر تبیین حقایق خود را خادم مردم بدانیم.

یک استاد بخاطر شرکت در مراسم تشییع همسر آیت‌الله منتظری ممنوع التدریس شد

پارلمان‌نیوز: در ادامه جلوگیری از تدریس استادان اصلاح‌طلب و روشنفکر در دانشگاه‌های کشور، یکی دیگر از اساتید باسابقه، این‌بار در دانشگاه سیستان و بلوچستان ممنوع‌التدریس شد.

به گزارش پایگاه خبری فراکسیون خط امام مجلس«پارلمان‌نیوز»، رحمت‌الله باستانی، استاد 51 ساله دانشگاه که در تاریخ هشتم فروردین ماه سال جاری و در جریان مراسم تشییع همسر آیت‌الله العظمی منتظری در قم دستگیر و روانه انفرادی شده بود، اخیراً با حکم شفاهی یکی از مسئولین دانشگاه سیستان و بلوچستان از تدریس منع شد.

این استاد الهیات و علوم قرآنی، که سابقه 21 سال تدریس را در سوابق خود دارد، پس از طی 9 روز انفرادی، با قید وثیقه 50 میلیون تومانی آزاد شده بود.

دریاچه ارومیه در واپسین روزهای حیات


دويچه وله : دریاچه ارومیه در خطری جدی قرار دارد. چندین سال است که مساحت این دریاچه کاهشی چشمگیر پیدا کرده است. سدسازی، عدم استفاده‌ صحیح از آب دریاچه، حفر چاه‌ها و راندمان پایین آبیاری از مهم‌ترین دلایل مرگ تدریجی این دریاچه‌اند.

در ۱۳ فروردین سال جاری روز طبیعت با گردهمایی نجات دریاچه‌ی ارومیه پیوند یافت. در این روز مردم آذربایجان به فراخوان طرفداران محیط زیست پاسخ داده و در کنار پل میان‌گذر دریاچه‌ی ارومیه برای نجات این دریاچه شعار سر دادند.

پاسخ مأموران امنیتی به مردم ضرب و شتم و زندان بود. این پاسخ تحلیل برخی از تحلیل‌گران را که معتقدند، بی‌توجهی به دریاچه‌ی ارومیه رویکردی سیاسی و در حقیقت بی‌توجهی به آذربایجان است را قوت بخشید.

با این حال برخی تصور می‌کنند که مشکل مرگ دریاچه‌‌ی ارومیه مشکلی سیاسی و مربوط به منطقه‌ای خاص نیست،‌بلکه مشکلی است مربوط به سراسر کشور. دکتر علی حصوری، محقق تاریخ و امکانات جغرافیایی، مقیم استکهلم، از کسانی است که تصور می‌کند، سیاسی کردن بحران دریاچه‌ی ارومیه کمکی به حل مشکل آن نمی‌کند: «من معتقدم که اگر هم این مسئله سیاسی باشد، کاملا عمومی است. من خودم آذربایجانی‌ام، اما معتقد نیستم که اینها به خاطر بی‌توجهی به آذربایجان این کار را می‌کنند. دریاچه‌ی پریشان را چرا خشک کردند؟ جلوی این دریاچه شن و خاک ریختند و تمام لانه‌های پرندگان و پلیکان‌ها را خراب کردند و دریاچه‌ی پریشان هم خشک شد. دریاچه‌ی بختگان هم تقریبا خشک شد».

دریاچه‌ی ارومیه در شمال غربی ایران و در منطقه‌ی آذربایجان واقع شده است. آب این دریاچه بسیار شور و میزان نمک محلول در آن دو برابر اقیانوس‌ها است. دریاچه ارومیه دارای ۱۰۲ جزیره است که همه‌ی آن‌ها از سوی سازمان یونسکو به عنوان اندوخته‌ی طبیعی جهان به ثبت رسیده است.

تا کنون ۲۵۰ هزار هکتار از سطح آب دریاچه‌ی ارومیه به شوره‌زار تبدیل شده و شوری آب آن گاهی به ۳۴۰ گرم در لیتر رسیده است.

در صورتی که خشک شدن دریاچه‌ی ارومیه همچنان ادامه پیدا کند، این دریاچه به کلی خشک و به شوره‌زار تبدیل خواهد شد و خطر پخش شدن املاح به اطراف ساکنان منطقه را تهدید خواهد کرد. دکتر حصوری می‌گوید: «این تجربه در دریاچه‌ی آرال به دست آمده. دریاچه‌ی آرال در شمال تاجیکستان قرار دارد و بین چند کشور مشترک است. حدود ۴۰ تا ۵۰ سال پیش روس‌ها روی رودخانه‌هایی که به این دریاچه می‌ریخت سد زدند و آبش را بردند به ترکمنستان و جاهای دیگر و کشت پنبه را رونق دادند و خیلی هم خوشحال بودند که مثلا کشت پنبه‌ی آنها چند برابر شد. اما کم کم دریاچه خشک شد و وقتی که خشک شد، جمعیت بزرگی در اطراف دریاچه به سرطان مبتلا شدند».

علل خشک شدن دریاچه ارومیه

سدسازی بی‌رویه، عدم رعایت حقابه‌‌، خشکسالی و کاهش نزولات ‌آسمانی، عدم استفاده‌ی صحیح از آب در داخل حوزه‌‌ی آبی، حفر بی‌رو‌یه‌‌‌‌‌ی چاه‌ها، راندمان پایین آبیاری در داخل حوزه‌ی آبریز دریاچه‌ی ارومیه را می‌توان از عمده‌ترین دلایل خشکی این دریاچه برشمرد.

چه باید کرد؟

دکتر علی حصوری، استاد سابق دانشگاه شیراز، بر روی اقدامات معینی برای نجات دریاچه‌ی ارومیه تأکید می‌کند: «باید حقابه‌ی دریاچه را مراعات کنند. یعنی از رودخانه‌ها و سدهای اطراف به اندازه‌ای آب بردارند که سطح آب دریاچه‌ی ارومیه پایین نرود. باید مقداری از کشاورزی و غیره صرفنظر کرد و آب‌ها را رها کرد تا به دریاچه برسد».

توقف برداشت آب از چاه‌های پیرامون دریاچه، جلوگیری از ساخت سدهای در حال ساخت در تمامی منطقه‌ی آبریز دریاچه، تعیین حقابه‌، استفاده‌ی هر چه بیشتر از آبیاری قطره‌ای، حداکثر استفاده از آب و ایجاد تصفیه‌خانه‌های فاضلاب‌ها از جمله راه‌هایی است که کارشناسان برای نجات دریاچه‌ی ارومیه پیشنهاد می‌دهند.

راه دیگری که بسیاری از کارشناسان بر آن تأکید کرده‌اند انتفال آب از رودخا‌نه‌های زاب، ارس و حتی دریای خزر به ارومیه است. علی حصوری توضیح می‌دهد: «از چند جا می‌شود آب برای دریاچه تدارک دید. نزدیک‌ترین همه‌ی اینها رودخانه‌ی زاب است که بین ایران و عراق قرار دارد. می‌شود با دولت عراق صحبت کرد، این آب را نصف کرد و نصفش را به دریاچه‌ی ارومیه آورد. گمان نمی‌کنم که مسیر آن بیشتر از ۲۰ تا ۲۵ کیلومتر باشد. می‌شود این راه را لوله کشید یا تونل زد آورد به دریاچه‌ی ارومیه.

راه دیگر رساندن آب از رودخانه ارس است که این راه ممکن است مشکلاتی ایجاد کند. برای اینکه ارس بین ۳ کشور مشترک است، ایران، ارمنستان و جمهوری آذربایجان.

راه سوم استفاده از آب دریای خزر است. ‌حجم آب دریای خزر ۳۰۰ برابر حجم آب دریاچه‌ی ارومیه است. بنابراین هیچ مهم نیست که مقداری از آب دریاچه‌ی خزر را به اینجا منتقل کرد. ولی این راه حل دائمی نیست. برای اینکه آب دریاچه‌ی خزر در حال حاضر یکی از آلوده‌ترین آب‌های دنیا است. اگر بنا باشد همان آب آلوده را به دریاچه‌ی ارومیه منتقل کنند، حیات حیوانات آنجا به خطر خواهد افتاد و به علاوه برای مردم منطقه مضر خواهد بود. بنابراین من خیلی معتقد به انتقال آب دریاچه‌ی خزر نیستم. فکر می‌کنم از آب‌های شیرینی که هست، چه در ارس و چه رود زاب باید از استفاده شود».

راه حل دائمی چیست؟

دکتر حصوری می‌گوید: «آب سرمایه است. شما هیچ وقت بیشتر از پولی که در جیبتان هست خرج نمی‌کنید. در حالی که ما از آب دریاچه‌ی ارومیه بیش از ظرفیت آن مصرف می‌کنیم. باید به این فکر کرد که آن جمعیت راه دیگری برای زندگی داشته باشد و آب کمتری بخواهد. اگر ما استفاده‌ی درست از آب‌های غرب و همچنین از ‌رودها‌ی دیگر ایران بکنیم و با آن کشاورزی درستی انجام دهیم، می‌توانیم از میزان کاربرد آب در اطراف ارومیه کم کنیم و در نتیجه این دریاچه را به حال اول برگردانیم».

دکتر حصوری معتقد است، اگر دیگر راه‌های معیشتی در منطقه توسعه یابد، به نحوی که جمعیت کمتری به کشاورزی روی بیاورند و مصرف آب کمتر شود، امکان حل مشکل دریاچه‌ی ارومیه بیشتر خواهد شد: «این برنامه‌ها هم مشکل نیست. همچنان که در دنیا برای اشتغال و مصرف هر ملتی فکر می‌کنند، ما هم می‌توانیم برای همه‌ی این چیزها فکر کنیم،‌ اما نمی‌کنیم و آسان‌ترین راه را انتخاب می‌کنیم. حتی در زمان آقای خاتمی آمدند آسان‌ترین راه را انتخاب کردند، مقداری از آب زاینده‌رود را کشیدند بردند به داخل کویر. در نتیجه زاینده‌رود در اصفهان خشک شد، گاوخونی هم دارد خشک می‌شود و به خود اصفهان و اطراف آن هم صدمه وارد آمده است».

نویسنده: فریبا والیات

فشار بر لاله‌ حسن‌پور برای اخذ اعتراف تلویزیونی


کمیته گزارشگران حقوق بشر - روز گذشته، سه‌شنبه هفتم اردیبهشت، لاله حسن‌پور طی تماس تلفنی از زندان اوین اعلام کرد که «تحت فشار شدید برای اخذ اعتراف تلویزیونی» قرار دارد.

به گفته خانواده این فعال حقوق زنان، پس از اعلام این موضوع از سوی لاله حسن‌پور، «مامور همراه لاله بر سر او فریاد زد و تماس قطع شد.»

از سوی دیگر، اعتراض حسن‌پور به «بدرفتاری نگهبان بند» سبب شده تا برخی وسایل سلول از جمله «تلویزیون» را از او بگیرند.

به نظر می‌رسد این فعال مدنی در وضعیت نامناسب روحی و جسمی قرار داشته باشد و تماس تلفنی وی حاکی از ادامه فشار بر اوست.

لاله حسن‌پور، نویسنده و فعال جنبش زنان، سه‌شنبه ۲۵ اسفندماه طی یورش نیروهای امنیتی به منزلش بازداشت و به مکان نامعلومی منتقل شد.

حکم اعدام يکی از دستگيرشدگان اعتراضات بعد از انتخابات در دادگاه تجدید نظر تائید شد

وبلاگ نویسان علیه اعدام nabeedam.blogspot : دادگاه تجدید نظر شعبه 36 استان تهران به ریاست حجت الاسلام زرگر حکم اعدام جعفر کاظمی را تائید کرده است و اعلام شده که این حکم قطعی و بعد از 3 روز قابل اجرا می‌باشد.
به گفته نسیم غنوی وکیل آقای جعفر کاظمی حتی حکم صادره از دادگاه بدوی را هم به او ابلاغ نکردند !
جعفر کاظمی در 27 شهریور 88 در اعتراضات بعد از انتخابات دستگیر شده است و دارای 2 فرزند می‌باشد اتهام او محارب و تبلیغ علیه نظام و همکاری با گروهای معاند ذکر شده است
در پرونده آقای جعفر کاظمی هیچ گونه سند، و مدرکی که دال بر همکاری با گروه‌های معاند باشد وجود ندارد و چون او حاضر به اعترافات تلویزیونی نشده است حکم اعدام او را تائید کرده اند.

روزنامه «جمهوری اسلامی : توزيع مشروبات الكلی در بين دانشجويان دانشگاه تهران

در روزهاي اخير مشاهده شده است فردي به نام «ك» پيمانكار سلف و بوفه دانشكده هنرهاي زيبا دانشگاه تهران اقدام به توزيع مشروبات الكلی در بين دانشجويان اين دانشكده مي‏كند.

به نوشته روزنامه «جمهوری اسلامی»، در يكي از كلاس‏های بعد از ظهر دانشكده هنرهای زيبا دانشگاه تهران مشاهده شده است كه يكي از دانشجويان پسر اقدام به رقاصي در كلاس كرده است.

اين دانشجو كه به دليل شرب خمر زياد كنترل خود را از دست داده بود، درصدد تعرض به يكي از دانشجويان دختر بر مي‏آيد.

شاهدان گفتند وي در هنگام نهار و پس از صرف نهار مشروبات الكلي زيادی مصرف كرده بود.

کروبی : حاكميت بايد جنبش سبز را بپذيرد هر چه اين پذيرش به تعويق افتد هزينه كار براي روحانيون و نظام بيشتر خواهد شد

جرس: جمعي از اعضاي شوراي سياستگذاري ادوار تحكيم وحدت و ديگر فعالان دانشجويي، عصر پنجشنبه با حجه الاسلام مهدي كروبي ديدار كردند. روند فعاليت جنبش سبز، راهكارهاي پيش رو و بررسي وضعيت دانشجويان در بند از جمله محورهايي بود كه در اين جلسه مورد بررسي و بحث قرار گرفت.

ديدار اعضاي شوراي سياستگذاري ادوار تحكيم وحدت در شرايطي با مهدي كروبي برگزار شد كه احمد زيدآبادي، دبيركل و عبدالله مومني، سخنگوي ادوار به همراه تعدادي ديگر از اعضاي اين نهاد سياسي در زندان به سر مي‌برند.
به گزارش خبرنگار جرس، مهدي كروبي در اين ديدار به روند رو به رشد جنبش سبز در جامعه اشاره كرد و گفت:« وقتي بر جنبش هاي اجتماعي فشار وارد مي شود، پوست انداختن اقشار مختلف مردم طبيعي است. افراد جامعه پوست مي اندازند و جوهره شان را نشان مي دهند. در شرايط كنوني مي بينيم كه با وجود فشار زيادي كه بر شهروندان حاكم است، روند رو به رشد جنبش در جامعه كاملا به چشم مي آيد. با وجود همه اين فشارها مردم روز به روز نسبت به عملکرد دولت حساس تر مي شوند.»
او همچنين تاكيد كرد:« نگراني حكومت از وضع موجود نيز خود حاكي از آن است كه از فعاليت ها و عملكرد آينده مي ترسد. به زندان افكندن آنهايي كه به تازگي از زندان رها شده اند و اصرار بر عدم آزادي عده اي ديگر به وضوح نشان مي دهد كه رعب و وحشتي از مردم و حركت هاي مردمي در حاكميت وجود دارد.»
به گفته وي، جنبش سبز حق طبيعي مردم است و حاكميت بايد به اين حق تن دهد و هرچه اين پذيرش به تعويق افتد هزينه كار براي روحانيون، نظام و اسلام بيشتر خواهد شد.
او همچنين تاكيد دارد كه بايد براي پاسخگويي به مردم حداقل به وعده‌هايي كه در اوايل انقلاب به مردم مي داديم، عمل شود. به هر صورت اگرچه در شرايط حاضر مي بينيم كه بسياري افرادي كه هيچ هزينه اي براي انقلاب پرداخت نكرده اند، در قدرت‌اند، اما شناسنامه كاري و عملكردي بسياري ديگر از همان ها نشان مي‌دهد كه حضورشان ريشه در انقلاب دارد و بايد بتوانند افكار عمومي را براي شعارهايي كه پيش از اين مي‌دادند، قانع كنند، چرا كه مردم ايران حافظه تاريخي خوبي دارند و هنوز آن شعارها و وعده ها را به ياد مي آورند.
كروبي همچنين افزود:« بايد با تمامي نهادهايي كه در نظام هستند و براي گفت و گو موثراند وارد مذاكره شويم.»
او تصريح كرد:« وقتي از سوي خانواده زندانيان سياسي به آيت الله وحيد نامه مي‌نويسند و درخواست ديدار مي‌شود و ايشان هم پذيراي خانواده‌ها مي‌شوند و وعده همكاري مي‌دهند مراجع نيز در ديدار چهره به چهره با اين افراد متوجه موضوع مي شوند و مي‌بينند كه خانواده‌هاي پايبند به اسلام و حكومت اينطور بايد دنبال احقاق حقوق زندانياني باشند كه بخشي از حكومت و جامعه اسلامي ايران به شمار مي‌آيند.»
دبيركل حزب اعتماد ملي در بخش ديگري از صحبت‌هايش تاكيد كرد:« گريز از قانون نزد آنهايي كه الان در قدرت هستند، امري طبيعي و عادي شده و نمود عيني آن هم برچيده شدن تمامي دستگاه‌هاي نظارتي و بي‌توجهي به گزاش‌هايي است كه نشان دهنده ضعف و زوال وضعيت اقتصادي جامعه ايران است. چنانچه مي‌بينيم سازمان مديريت، ديوان محاسبات و بازرسي كل كشور ديگر يا وجود خارجي ندارند و يا كاركرد گذشته خود را از دست داده اند.»
وي همچنين به نقل قولي يكي از مسئولان اشاره كرد كه گفته بود ايران كارگاه بزرگي شده و تاكيد كرد:« وضعيت بيكاري به عنوان واقعيتي اجتماعي هميشه در جامعه ما وجود داشته اما در شرايط كنوني بيشتر از گذشته لمس می شود و وقتي مي‌بينيم كه هر روز خبر تعطيلي كارگاه و كارخانه‌اي به گوش مي رسد و آنگاه آ

قايان مي‌گويند ايران كارگاه بزرگي شده است.»
او همچنين خطاب به حاكميت گفت:« مردم سي سال است كه به خاطر نظام اسلامي هر نوع فداكاري مي كنند آنوقت چطور حاكميت به اشتباهاتش اعتراف نكرده و از مردم عذرخواهي نمي كند.»