Friday, December 27, 2013

مقایسه رنگ سبز با «پشکل شتر» سعیدی، نماینده خامنه‌ای در سپاه:

مقایسه رنگ سبز با «پشکل شتر»

سعیدی، نماینده خامنه‌ای در سپاه:

امام جمعه تهران امروز گفت که معترضان ۸۸ در «جهالت» بودند و استکبار هم پشت آن‌ها ایستاد. سعیدی هم در سخنان پیش از خطبه‌ها گفت رنگ سبز مثل «پشکل شتر» همسر پیامبر در جنگ جمل بود.

علی سعیدی٬ نماینده علی خامنه‌ای در سپاه در سخنان پیش از خطبه‌های نماز جمعه این هفته تهران گفت رنگ سبز در سال ۸۸ همانند پشکل شتر همسر پیامبر در جنگ جمل بود.
به گزارش «تسنیم» سعیدی گفت: «فتنه سال ۸۸ و فتنه جمل» هر دو با «تهمت» شروع شد و «تقدس‌گرایی» از دیگر نقط مشترک آن‌ها بود.
وی افزوده: «در جنگ جمل شتر همسر پیامبر را قداست بخشیدند و پشکل شتر را برمی‌داشتند و می‌گفتند این پشکل بوی مشک می‌دهد٬ در فتنه ۸۸ هم رنگ سبز را تقدس بخشیدند.»
امام جمعه تهران: فتنه‌گران بر اشتباه خود اصرار کردند
به گزارش خبرگزاری مهر، محمد امامی‌کاشانی، امام جمعه موقت تهران با اشاره به حوادث سال ۸۸ گفت: «فتنه سال ۸۸ نمونه‌ای از توطئه‌های استکبار در جمهوری اسلامی ایران است. در فتنه سال ۸۸ یک جماعتی در جهالتی بودند که استکبار نیز پشت آن‌ها ایستاد. استکبار چشم طمع داشت و دنیای غرب نیز امیدوار شد و پشت این صحنه صف‌آرایی کرد.»
امامی کاشانی افزود: «آن‌هایی که این بساط را در داخل فراهم کرده بودند به جای این‌که متنبه شوند، بر اشتباه و غلط خود اصرار کردند.»
شاگرد مصباح: حاضرم طناب را به گردن موسوی بیندازم 
و در همین راستا قاسم روانبخش یکی از شاگردان محمدتقی مصباح یزدی هم از اعلام آمادگی خود برای اعدام میرحسین موسوی و مهدی کروبی خبر داد.
روانبخش با بیان این‌که «حاضر هستم طناب دار را خودم به گردن موسوی و کروبی بیندازم» گفته است: «خیانت‌هایی که موسوی و کروبی به نظام و کشور کردند در طول انقلاب اسلامی کسی نتوانست انجام دهد. خیانت آن‌ها برابری با خیانت منافقین می‌کند. [بنابراین] حکم سران فتنه محارب است و باید اعدام می‌شدند و من این آمادگی را دارم که خود مجری اعدام این دو خائن شوم.

پشکل شتر

پشکل شتر

عکاس خانه پیام تسلیت سخنگوی فارسی‌زبان وزارت خارجه آمریکا به جواد ظریف ۰۷/دي/۱۳۹۲ پیام تسلیت سخنگوی فارسی‌زبان وزارت خارجه آمریکا به جواد ظریف

ولایتی در برنامه "شناسنامه" سیمای ج. اسلامی پیشنهاد صریح مذاکرات مستقیم با امریکا دکتر علی اکبر ولایتی وزیر خارجه دولت موسوی و هاشمی، رئیس جدید مرکز تحقیقات استراتژیک ج. اسلامی (جانشین روحانی دراین مرکز) و مشاور ارشد رهبر در امور بین المللی در برنامه این هفته «شناسنامه»، مسئله ای را طرح کرد که تاکنون در محافل سیاسی زمزمه می شد اما با صراحت طرح نمی شد. یعنی مذاکرات مستقیم با امریکا و بهره گیری از اختلافات و رقابت های کشورهای اروپائی عضو گروه 1+5 با امریکا. او این نظر را برای پیشبرد مذاکرات اتمی مطرح کرد و گفت: در مذاکرات اتمی مبنا این است که ما دیپلماسی را با دیپلماسی پاسخ دهیم. این موضوع لازم هست اما کافی نیست و کیفیت مذاکره هم باید درست باشد. ما اگر با تک تک این شش کشور تعامل نداشته باشیم و با آن ها مذاکره دو به دو نداشته باشیم، از روش درستی استفاده نکرده ایم. ما باید با کشورهای مختلف به صورت جداگانه صحبت کنیم. هر کدام از این کشورها خصوصیت و منافع خاص خودشان را دارند. ما اگر کاری کنیم که این شش کشور بر سر مخالفت ما با به اشتراک نظر برسند، اشتباه کرده ایم. چون این شش کشور در بسیاری از مسائل بین المللی با هم اختلاف دارند. » پنجم تیرماه گذشته پیک نت نوشت: «زمزمه ای آغاز شده و آن تفاهم احتمالی ایران و امریکا از روی سر 1+5 برای لغو تحریم هائی است که امریکا مستقل از قطعنامه های شورای امنیت علیه ایران به اجرا گذاشته است که لازمه آن مذاکرات مستقیم بین دو کشور است. این زمزمه در روز سوم مذاکرات (دور اول در ژنو) و با پیش بینی نرسیدن به نتیجه قطعی در کنفرانس ژنو بالا گرفته است.» (اینجا) بنابراین آنچه که شب گذشته ولایتی در سیمای جمهوری اسلامی گفت، علنی کردن و برداشت یک گام بلند به سوی آن طرحی است که در تیرماه گذشته در تهران زمزمه می شد. یعنی مذاکرات مستقیم با امریکا، چرا که تا کنون منعی بر سر راه مذاکره با فرانسه و آلمان و ژاپن وجود نداشته و با روسیه و چین هم که همآهنگی وجود داشته است. گفتگو با ولایتی در برنامه شناسنامه تلویزیون مشروح است و ما در شماره آینده بخش های دیگری از آن را منتشر می کنیم.

ولایتی در برنامه "شناسنامه" سیمای ج. اسلامی
پیشنهاد صریح
مذاکرات مستقیم با امریکا 
 
 
 
 
دکتر علی اکبر ولایتی وزیر خارجه دولت موسوی و هاشمی، رئیس جدید مرکز تحقیقات استراتژیک ج. اسلامی (جانشین روحانی دراین مرکز) و مشاور ارشد رهبر در امور بین المللی در برنامه این هفته «شناسنامه»، مسئله ای را طرح کرد که تاکنون در محافل سیاسی زمزمه می شد اما با صراحت طرح نمی شد. یعنی مذاکرات مستقیم با امریکا و بهره گیری از اختلافات و رقابت های کشورهای اروپائی عضو گروه 1+5 با امریکا. او این نظر را برای پیشبرد مذاکرات اتمی مطرح کرد و گفت:
در مذاکرات اتمی مبنا این است که ما دیپلماسی را با دیپلماسی پاسخ دهیم. این موضوع لازم هست اما کافی نیست و کیفیت مذاکره هم باید درست باشد.
ما اگر با تک تک این شش کشور تعامل نداشته باشیم و با آن ها مذاکره دو به دو نداشته باشیم، از روش درستی استفاده نکرده ایم. ما باید با کشورهای مختلف به صورت جداگانه صحبت کنیم. هر کدام از این کشورها خصوصیت و منافع خاص خودشان را دارند. ما اگر کاری کنیم که این شش کشور بر سر مخالفت ما با به اشتراک نظر برسند، اشتباه کرده ایم. چون این شش کشور در بسیاری از مسائل بین المللی با هم اختلاف دارند. »
پنجم تیرماه گذشته پیک نت نوشت:
«زمزمه ای آغاز شده و آن تفاهم احتمالی ایران و امریکا از روی سر 1+5 برای لغو تحریم هائی است که امریکا مستقل از قطعنامه های شورای امنیت علیه ایران به اجرا گذاشته است که لازمه آن مذاکرات مستقیم بین دو کشور است. این زمزمه در روز سوم مذاکرات (دور اول در ژنو) و با پیش بینی نرسیدن به نتیجه قطعی در کنفرانس ژنو بالا گرفته است.» (اینجا)
بنابراین آنچه که شب گذشته ولایتی در سیمای جمهوری اسلامی گفت، علنی کردن و برداشت یک گام بلند به سوی آن طرحی است که در تیرماه گذشته در تهران زمزمه می شد. یعنی مذاکرات مستقیم با امریکا، چرا که تا کنون منعی بر سر راه مذاکره با فرانسه و آلمان و ژاپن وجود نداشته و با روسیه و چین هم که همآهنگی وجود داشته است.
گفتگو با ولایتی در برنامه شناسنامه تلویزیون مشروح است و ما در شماره آینده بخش های دیگری از آن را منتشر می کنیم.
 

* وزیر احمدی نژاد همچنان درحال استفاده از امكانات دولتي است * شما که این قدر خوب هستید، چرا مسلمان نیستید؟! وزیر احمدی نژاد همچنان درحال استفاده از امكانات دولتي است يكي از وزراي دولت احمدي نژاد پس از گذشت 3 سال از پايان مسئوليتش در دولت سابق، همچنان درحال استفاده شخصي از امكانات دولتي است. به گزارش عصر خبر به نقل از پيام نو يكي از وزراي دولت احمدي نژاد پس از ادغام چند وزارتخانه و گذشت 3 سال از پايان مسئوليتش در كابينه دهم، همچنان از امكانات وزارتخانه منحل شده از جمله يك دستگاه پرشيا و يك دستگاه زانتيا به منظور شخصي استفاده مي‌كند. اين فرد نه تنها پس از پايان مسئوليتش امكانات مذكور را به وزارتخانه تازه تأسيس دولت قبل تحويل نداد بلكه در دولت جديد هم از اين امكانات استفاده مي‌كند و از قرار معلوم حاضر به تحويل آنها نيست. وي در انتخابات رياست جمهوري به عنوان حامي مالي گروه خاصي در جريان اصولگرا مطرح بود و در دولت نهم و 2 سال اول دولت دهم از نزديكترين افراد به محمود احمدي نژاد و عضو مشهور حلقه نزديك به وي بود. وي در دولت نهم براي تصدي مهمترين وزارتخانه اقتصادي دولت به مجلس هفتم معرفي شد ولي با مخالفت نمايندگان وقت مجلس، قبل از رأي گيري براي رأي اعتماد، انصراف داد. شما که این قدر خوب هستید، چرا مسلمان نیستید؟! مراسم تقدیر از پدیدآورندگان کتاب فاخر «ایران، سرزمین صلح ادیان الهی»، شب گذشته در دانشگاه ادیان و مذاهب برگزار شد. به گزارش «انتخاب»، در این مراسم دکتر لگن هاوزن گفت: چندی قبل یک زوج مسیحی از خارج از کشور میهمان ما بودند که آنها را به اصفهان برده بودیم و در اصفهان تعدادی از دختران مسلمان با این زوج آشنا شدند و پس از ابراز علاقه به این زوج گفتند: شما که این قدر خوب هستید، چرا مسلمان نیستید؟! زوج مسیحی در پاسخ به آنها گفتند: اینکه ما به ایران آمدیم تا تمدن و تفکرات اسلامی را بهتر بشناسیم، به خاطر این نیست که مسلمان بشویم، بلکه برای این است که مسیحی بهتری بشویم. من آن روز از آنها این نکته بزرگ را یاد گرفتم که گفتگو و همزیستی با سایر ادیان می تواند به این نتیجه برسد که ما مسلمان بهتری باشیم. این صاحب نظر برجسته کلام جدید گفت: بارها به ما گفته می شود که وقتی با سایر ادیان گفتگو می کنید، چند نفر را مسلمان کرده اید و وقتی می گوییم کسی مسلمان نشد، می گویند پس چه فایده ای داشت؟، در حالیکه ما با گفتگو با سایر ادیان، می توانیم هم تصویر مناسبی از اسلام به آنها ارائه دهیم و هم بینش و نگرش خود به اسلام را عمیقتر کنیم و قرار نیست با این گفتگو ما اقلیتها و پیروان سایر ادیان را مسلمان کنیم.

* وزیر احمدی نژاد همچنان درحال استفاده از امكانات دولتي است
* شما که این قدر خوب هستید، چرا مسلمان نیستید؟!

وزیر احمدی نژاد همچنان درحال استفاده از امكانات دولتي است
يكي از وزراي دولت احمدي نژاد پس از گذشت 3 سال از پايان مسئوليتش در دولت سابق، همچنان درحال استفاده شخصي از امكانات دولتي است. به گزارش عصر خبر به نقل از پيام نو يكي از وزراي دولت احمدي نژاد پس از ادغام چند وزارتخانه و گذشت 3 سال از پايان مسئوليتش در كابينه دهم، همچنان از امكانات وزارتخانه منحل شده از جمله يك دستگاه پرشيا و يك دستگاه زانتيا به منظور شخصي استفاده مي‌كند. اين فرد نه تنها پس از پايان مسئوليتش امكانات مذكور را به وزارتخانه تازه تأسيس دولت قبل تحويل نداد بلكه در دولت جديد هم از اين امكانات استفاده مي‌كند و از قرار معلوم حاضر به تحويل آنها نيست. وي در انتخابات رياست جمهوري به عنوان حامي مالي گروه خاصي در جريان اصولگرا مطرح بود و در دولت نهم و 2 سال اول دولت دهم از نزديكترين افراد به محمود احمدي نژاد و عضو مشهور حلقه نزديك به وي بود. وي در دولت نهم براي تصدي مهمترين وزارتخانه اقتصادي دولت به مجلس هفتم معرفي شد ولي با مخالفت نمايندگان وقت مجلس، قبل از رأي گيري براي رأي اعتماد، انصراف داد.
شما که این قدر خوب هستید، چرا مسلمان نیستید؟!
مراسم تقدیر از پدیدآورندگان کتاب فاخر «ایران، سرزمین صلح ادیان الهی»، شب گذشته در دانشگاه ادیان و مذاهب برگزار شد.
به گزارش «انتخاب»، در این مراسم  دکتر لگن هاوزن گفت: چندی قبل یک زوج مسیحی از خارج از کشور میهمان ما بودند که آنها را به اصفهان برده بودیم و در اصفهان تعدادی از دختران مسلمان با این زوج آشنا شدند و پس از ابراز علاقه به این زوج گفتند: شما که این قدر خوب هستید، چرا مسلمان نیستید؟!
زوج مسیحی در پاسخ به آنها گفتند: اینکه ما به ایران آمدیم تا تمدن و تفکرات اسلامی را بهتر بشناسیم، به خاطر این نیست که مسلمان بشویم، بلکه برای این است که مسیحی بهتری بشویم.
من آن روز از آنها این نکته بزرگ را یاد گرفتم که گفتگو و همزیستی با سایر ادیان می تواند به این نتیجه برسد که ما مسلمان بهتری باشیم.

این صاحب نظر برجسته کلام جدید گفت: بارها به ما گفته می شود که وقتی با سایر ادیان گفتگو می کنید، چند نفر را مسلمان کرده اید و وقتی می گوییم کسی مسلمان نشد، می گویند پس چه فایده ای داشت؟، در حالیکه ما با گفتگو با سایر ادیان، می توانیم هم تصویر مناسبی از اسلام به آنها ارائه دهیم و هم بینش و نگرش خود به اسلام را عمیقتر کنیم و قرار نیست با این گفتگو ما اقلیتها و پیروان سایر ادیان را مسلمان کنیم.

 

عکس / زندگی در زرآباد زرآباد با وسعت سه هزار و700کیلومترمربع در750 کیلومتری جنوب غربی زاهدان قرار دارد.این منطقه دارای آب و هوای گرم و مرطوب و ترکیبی از جنگل،دریا و کویر است. زبان مردم زرآباد بلوچی و 75درصد از جمعیت 21000نفری آن کشاورز و مابقی صیاد هستند.

عکس /  زندگی در زرآباد

زرآباد با وسعت سه هزار و700کیلومترمربع در750 کیلومتری جنوب غربی زاهدان قرار دارد.این منطقه دارای آب و هوای گرم و مرطوب و ترکیبی از جنگل،دریا و کویر است. زبان مردم زرآباد بلوچی و 75درصد از جمعیت 21000نفری آن کشاورز و مابقی صیاد هستند.

برای بزرگ کردن عکس روی آن کلیک کنید





























تسلیت وزارت خارجه آمریکا برای درگذشت مادر ظریف سخنگوی وزارت خارجه آمریکا درگذشت مادر وزیر امور خارجه کشورمان را تسلیت گفت. به گزارش ایسنا، آلن ایر، سخنگوی فارسی زبان وزارت خارجه در صفحه فیسبوکش نوشت: انا‌لله و انا الیه راجعون با کمال تأسف باخبر شدیم که سرکار خانم عفت کاشانی، مادر وزیر امور خارجه جناب آقای دکتر محمد جواد ظریف، به رحمت خدا رفت. این ضایعه بزرگ را به خانواده محترم ایشان تسلیت عرض می‌نماییم و از خداوند متعال برای ایشان طلب مغفرت کرده و برای خانواده محترمشان صبر جمیل مسئلت می نماییم.

تسلیت وزارت خارجه آمریکا برای درگذشت مادر ظریف 
 سخنگوی وزارت خارجه آمریکا درگذشت مادر وزیر امور خارجه کشورمان را تسلیت گفت.

به گزارش ایسنا، آلن ایر، سخنگوی فارسی زبان وزارت خارجه در صفحه فیسبوکش نوشت:

انا‌لله و انا الیه راجعون

با کمال تأسف باخبر شدیم که سرکار خانم عفت کاشانی، مادر وزیر امور خارجه جناب آقای دکتر محمد جواد ظریف، به رحمت خدا رفت.

این ضایعه بزرگ را به خانواده محترم ایشان تسلیت عرض می‌نماییم و از خداوند متعال برای ایشان طلب مغفرت کرده و برای خانواده محترمشان صبر جمیل مسئلت می نماییم.

تسلیت وزارت خارجه آمریکا برای درگذشت مادر ظریف سخنگوی وزارت خارجه آمریکا درگذشت مادر وزیر امور خارجه کشورمان را تسلیت گفت. به گزارش ایسنا، آلن ایر، سخنگوی فارسی زبان وزارت خارجه در صفحه فیسبوکش نوشت: انا‌لله و انا الیه راجعون با کمال تأسف باخبر شدیم که سرکار خانم عفت کاشانی، مادر وزیر امور خارجه جناب آقای دکتر محمد جواد ظریف، به رحمت خدا رفت. این ضایعه بزرگ را به خانواده محترم ایشان تسلیت عرض می‌نماییم و از خداوند متعال برای ایشان طلب مغفرت کرده و برای خانواده محترمشان صبر جمیل مسئلت می نماییم.

تسلیت وزارت خارجه آمریکا برای درگذشت مادر ظریف 
 سخنگوی وزارت خارجه آمریکا درگذشت مادر وزیر امور خارجه کشورمان را تسلیت گفت.

به گزارش ایسنا، آلن ایر، سخنگوی فارسی زبان وزارت خارجه در صفحه فیسبوکش نوشت:

انا‌لله و انا الیه راجعون

با کمال تأسف باخبر شدیم که سرکار خانم عفت کاشانی، مادر وزیر امور خارجه جناب آقای دکتر محمد جواد ظریف، به رحمت خدا رفت.

این ضایعه بزرگ را به خانواده محترم ایشان تسلیت عرض می‌نماییم و از خداوند متعال برای ایشان طلب مغفرت کرده و برای خانواده محترمشان صبر جمیل مسئلت می نماییم.

تسلیت وزارت خارجه آمریکا برای درگذشت مادر ظریف سخنگوی وزارت خارجه آمریکا درگذشت مادر وزیر امور خارجه کشورمان را تسلیت گفت. به گزارش ایسنا، آلن ایر، سخنگوی فارسی زبان وزارت خارجه در صفحه فیسبوکش نوشت: انا‌لله و انا الیه راجعون با کمال تأسف باخبر شدیم که سرکار خانم عفت کاشانی، مادر وزیر امور خارجه جناب آقای دکتر محمد جواد ظریف، به رحمت خدا رفت. این ضایعه بزرگ را به خانواده محترم ایشان تسلیت عرض می‌نماییم و از خداوند متعال برای ایشان طلب مغفرت کرده و برای خانواده محترمشان صبر جمیل مسئلت می نماییم.

تسلیت وزارت خارجه آمریکا برای درگذشت مادر ظریف 
 سخنگوی وزارت خارجه آمریکا درگذشت مادر وزیر امور خارجه کشورمان را تسلیت گفت.

به گزارش ایسنا، آلن ایر، سخنگوی فارسی زبان وزارت خارجه در صفحه فیسبوکش نوشت:

انا‌لله و انا الیه راجعون

با کمال تأسف باخبر شدیم که سرکار خانم عفت کاشانی، مادر وزیر امور خارجه جناب آقای دکتر محمد جواد ظریف، به رحمت خدا رفت.

این ضایعه بزرگ را به خانواده محترم ایشان تسلیت عرض می‌نماییم و از خداوند متعال برای ایشان طلب مغفرت کرده و برای خانواده محترمشان صبر جمیل مسئلت می نماییم.

تسلیت وزارت خارجه آمریکا برای درگذشت مادر ظریف سخنگوی وزارت خارجه آمریکا درگذشت مادر وزیر امور خارجه کشورمان را تسلیت گفت. به گزارش ایسنا، آلن ایر، سخنگوی فارسی زبان وزارت خارجه در صفحه فیسبوکش نوشت: انا‌لله و انا الیه راجعون با کمال تأسف باخبر شدیم که سرکار خانم عفت کاشانی، مادر وزیر امور خارجه جناب آقای دکتر محمد جواد ظریف، به رحمت خدا رفت. این ضایعه بزرگ را به خانواده محترم ایشان تسلیت عرض می‌نماییم و از خداوند متعال برای ایشان طلب مغفرت کرده و برای خانواده محترمشان صبر جمیل مسئلت می نماییم.

تسلیت وزارت خارجه آمریکا برای درگذشت مادر ظریف 
 سخنگوی وزارت خارجه آمریکا درگذشت مادر وزیر امور خارجه کشورمان را تسلیت گفت.

به گزارش ایسنا، آلن ایر، سخنگوی فارسی زبان وزارت خارجه در صفحه فیسبوکش نوشت:

انا‌لله و انا الیه راجعون

با کمال تأسف باخبر شدیم که سرکار خانم عفت کاشانی، مادر وزیر امور خارجه جناب آقای دکتر محمد جواد ظریف، به رحمت خدا رفت.

این ضایعه بزرگ را به خانواده محترم ایشان تسلیت عرض می‌نماییم و از خداوند متعال برای ایشان طلب مغفرت کرده و برای خانواده محترمشان صبر جمیل مسئلت می نماییم.

تسلیت وزارت خارجه آمریکا برای درگذشت مادر ظریف سخنگوی وزارت خارجه آمریکا درگذشت مادر وزیر امور خارجه کشورمان را تسلیت گفت. به گزارش ایسنا، آلن ایر، سخنگوی فارسی زبان وزارت خارجه در صفحه فیسبوکش نوشت: انا‌لله و انا الیه راجعون با کمال تأسف باخبر شدیم که سرکار خانم عفت کاشانی، مادر وزیر امور خارجه جناب آقای دکتر محمد جواد ظریف، به رحمت خدا رفت. این ضایعه بزرگ را به خانواده محترم ایشان تسلیت عرض می‌نماییم و از خداوند متعال برای ایشان طلب مغفرت کرده و برای خانواده محترمشان صبر جمیل مسئلت می نماییم.

تسلیت وزارت خارجه آمریکا برای درگذشت مادر ظریف 
 سخنگوی وزارت خارجه آمریکا درگذشت مادر وزیر امور خارجه کشورمان را تسلیت گفت.

به گزارش ایسنا، آلن ایر، سخنگوی فارسی زبان وزارت خارجه در صفحه فیسبوکش نوشت:

انا‌لله و انا الیه راجعون

با کمال تأسف باخبر شدیم که سرکار خانم عفت کاشانی، مادر وزیر امور خارجه جناب آقای دکتر محمد جواد ظریف، به رحمت خدا رفت.

این ضایعه بزرگ را به خانواده محترم ایشان تسلیت عرض می‌نماییم و از خداوند متعال برای ایشان طلب مغفرت کرده و برای خانواده محترمشان صبر جمیل مسئلت می نماییم.

تسلیت وزارت خارجه آمریکا برای درگذشت مادر ظریف سخنگوی وزارت خارجه آمریکا درگذشت مادر وزیر امور خارجه کشورمان را تسلیت گفت. به گزارش ایسنا، آلن ایر، سخنگوی فارسی زبان وزارت خارجه در صفحه فیسبوکش نوشت: انا‌لله و انا الیه راجعون با کمال تأسف باخبر شدیم که سرکار خانم عفت کاشانی، مادر وزیر امور خارجه جناب آقای دکتر محمد جواد ظریف، به رحمت خدا رفت. این ضایعه بزرگ را به خانواده محترم ایشان تسلیت عرض می‌نماییم و از خداوند متعال برای ایشان طلب مغفرت کرده و برای خانواده محترمشان صبر جمیل مسئلت می نماییم.

تسلیت وزارت خارجه آمریکا برای درگذشت مادر ظریف 
 سخنگوی وزارت خارجه آمریکا درگذشت مادر وزیر امور خارجه کشورمان را تسلیت گفت.

به گزارش ایسنا، آلن ایر، سخنگوی فارسی زبان وزارت خارجه در صفحه فیسبوکش نوشت:

انا‌لله و انا الیه راجعون

با کمال تأسف باخبر شدیم که سرکار خانم عفت کاشانی، مادر وزیر امور خارجه جناب آقای دکتر محمد جواد ظریف، به رحمت خدا رفت.

این ضایعه بزرگ را به خانواده محترم ایشان تسلیت عرض می‌نماییم و از خداوند متعال برای ایشان طلب مغفرت کرده و برای خانواده محترمشان صبر جمیل مسئلت می نماییم.

تسلیت وزارت خارجه آمریکا برای درگذشت مادر ظریف سخنگوی وزارت خارجه آمریکا درگذشت مادر وزیر امور خارجه کشورمان را تسلیت گفت. به گزارش ایسنا، آلن ایر، سخنگوی فارسی زبان وزارت خارجه در صفحه فیسبوکش نوشت: انا‌لله و انا الیه راجعون با کمال تأسف باخبر شدیم که سرکار خانم عفت کاشانی، مادر وزیر امور خارجه جناب آقای دکتر محمد جواد ظریف، به رحمت خدا رفت. این ضایعه بزرگ را به خانواده محترم ایشان تسلیت عرض می‌نماییم و از خداوند متعال برای ایشان طلب مغفرت کرده و برای خانواده محترمشان صبر جمیل مسئلت می نماییم.

تسلیت وزارت خارجه آمریکا برای درگذشت مادر ظریف 
 سخنگوی وزارت خارجه آمریکا درگذشت مادر وزیر امور خارجه کشورمان را تسلیت گفت.

به گزارش ایسنا، آلن ایر، سخنگوی فارسی زبان وزارت خارجه در صفحه فیسبوکش نوشت:

انا‌لله و انا الیه راجعون

با کمال تأسف باخبر شدیم که سرکار خانم عفت کاشانی، مادر وزیر امور خارجه جناب آقای دکتر محمد جواد ظریف، به رحمت خدا رفت.

این ضایعه بزرگ را به خانواده محترم ایشان تسلیت عرض می‌نماییم و از خداوند متعال برای ایشان طلب مغفرت کرده و برای خانواده محترمشان صبر جمیل مسئلت می نماییم.

واکنش منفی نماینده مجلس به بازگشت دانشجویان ستاره‌دار به دانشگاه راديو فردا/ یک نماینده مجلس ایران و عضو کميسيون آموزش و تحقيقات این نهاد گفت که بازگشت «دانشجويان ستاره‌دار» به دانشگاه‌های کشور بدون نظر دستگاه‌های امنيتی جمهوری اسلامی «غيرممکن» است. عليرضا منتظری روز جمعه، شش دی، به خبرگزاری فارس گفت که «هيئت گزينش [وزارت علوم]‌ به تنهايی صلاحيت بازگرداندن دانشجويان ستاره‌دار را ندارد» و در اين رابطه «دستگاه‌های امنيتی» نيز باید نظر خود را اعلام کنند. آقای منتظری با اشاره به سخنان وزير علوم، تحقيقات و فناوری در دولت حسن روحانی درباره اختيارات هيئت گزينش اين وزارتخانه برای تصميم‌گيری درباره دانشجويان ستاره‌دار، افزوده است که او «بايد به زودی در مورد سؤالی که در اين مورد از وی شده است در محضر نمايندگان مردم پاسخگو باشد». رضا فرجی‌دانا، وزير علوم ایران، پيش از اين گفته بود که «اختيارات» برای تصميم‌گيری در مورد دانشجويان ستاره‌دار به هيئت مرکزی گزينش در وزارتخانه زیر نظر او واگذار شده و «قوه مقننه و قوه قضائيه نبايد وارد احکام اين هيئت شوند». آقای فرجی‌دانا خواستار «احترام» به اين «اختيارات قانونی» شده و گفته بود که «وظايف و اختيارات» هيئت مرکزی گزينش توسط شورای عالی انقلاب فرهنگی تعيين شده و در مصوبه اين شورا تصريح شده که کميسيون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی و ديوان عدالت اداری که از نهادهای زير نظر قوه قضائيه است نيز نمی‌توانند «وارد احکام» هيئت مرکزی گزينش شوند. وزير علوم، تحقيقات و فناوری در دولت حسن روحانی پيش از اين نيز بر «احقاق حق» دانشجويان ستاره‌دار و اساتيد بازنشسته و اخراج شده دانشگاه‌های کشور تاکيد کرده بود. «ستاره‌دار» عنوانی است که در اواسط دهه ۱۳۸۰ به تعدادی از دانشجويانی که عمدتا به دليل فعاليت‌های سياسی از ادامه تحصيل در دانشگاه‌ها محروم می‌شدند اطلاق شد. دولت محمود احمدی‌نژاد غالبا محروميت از تحصيل اين دانشجويان را انکار می‌کرد، اما ده‌ها دانشجوی محروم از تحصيل بر ممانعت مسئولان وزارت علوم و دانشگاه‌ها از ثبت نام خود تاکيد می‌کردند. در اين مدت همچنين تعداد زيادی از اساتيد باسابقه دانشگاه‌ها نيز به اجبار بازنشسته يا اخراج شدند. اما پس از مدتی گفته شد که حتی در دولت محمد خاتمی نيز دانشجويان ستاره‌دار که به دلايل سياسی از ادامه تحصيل محروم می‌شدند وجود داشته است. جعفر توفيقی، وزير علوم در دولت آقای خاتمی و سرپرست اين وزارتخانه در دولت حسن روحانی، نيز با تاييد اين مطلب گفت که «مفهوم ستاره‌دار» در دولت محمد خاتمی «به معنی منع از تحصيل يا منع از فعاليت نبود، بلکه به معنی بازبينی مجدد پرونده بود». آقای توفيقی پس از آن که جعفر ميلی‌منفرد، گزينه پيشنهادی حسن روحانی برای مسئوليت وزارت علوم، تحقيقات و فناوری، نتوانست از مجلس نهم رای اعتماد بگيرد، برای سه ماه به عنوان سرپرست اين وزارتخانه انتخاب شد و بر اساس گزارش‌ها در اين مدت مجوز لازم را برای بازگشت به تحصيل ده‌ها دانشجوی ستاره‌دار صادر کرد. اين اقدامات آقای توفيقی که هم‌اکنون مشاور عالی وزارت علوم، تحقيقات و فناوری است، با واکنش خشمگينانه چهره‌های اصولگرا و نمايندگان مجلس مواجه شد. در آخرين نمونه از اين واکنش‌ها، عليرضا منتظری، عضو کميسيون آموزش و تحقيقات مجلس، نيز گفته است: «دانشجويان ستاره‌دار مخصوصا آنهايی که در فتنه ۸۸ شرکت داشتند بايد از ابتدا متوجه زيان‌ها و هزينه‌هايی که به نظام وارد کردند، بودند» و از وزير علوم و «دوستانش» خواسته تا «برای رسانه‌های بيگانه خوراک تهيه نکنند». اصولگرايان و نزديکان علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی، از اعتراضات به نتیجه انتخابات رياست جمهوری در سال ۱۳۸۸ به عنوان «فتنه» نام می‌برند.

واکنش منفی نماینده مجلس به بازگشت دانشجویان ستاره‌دار به دانشگاه
راديو فردا/ یک نماینده مجلس ایران و عضو کميسيون آموزش و تحقيقات این نهاد گفت که بازگشت «دانشجويان ستاره‌دار» به دانشگاه‌های کشور بدون نظر دستگاه‌های امنيتی جمهوری اسلامی «غيرممکن» است.
 

عليرضا منتظری روز جمعه، شش دی، به خبرگزاری فارس گفت که «هيئت گزينش [وزارت علوم]‌ به تنهايی صلاحيت بازگرداندن دانشجويان ستاره‌دار را ندارد» و در اين رابطه «دستگاه‌های امنيتی» نيز باید نظر خود را اعلام کنند.
 
آقای منتظری با اشاره به سخنان وزير علوم، تحقيقات و فناوری در دولت حسن روحانی درباره اختيارات هيئت گزينش اين وزارتخانه برای تصميم‌گيری درباره دانشجويان ستاره‌دار، افزوده است که  او «بايد به زودی در مورد سؤالی که در اين مورد از وی شده است در محضر نمايندگان مردم پاسخگو باشد».
 
رضا فرجی‌دانا، وزير علوم ایران، پيش از اين گفته بود که «اختيارات» برای تصميم‌گيری در مورد دانشجويان ستاره‌دار به هيئت مرکزی گزينش در وزارتخانه زیر نظر او واگذار شده و «قوه مقننه و قوه قضائيه نبايد وارد احکام اين هيئت شوند».
 
آقای فرجی‌دانا خواستار «احترام» به اين «اختيارات قانونی» شده و گفته بود که «وظايف و اختيارات» هيئت مرکزی گزينش توسط شورای عالی انقلاب فرهنگی تعيين شده و در مصوبه اين شورا تصريح شده که کميسيون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی و ديوان عدالت اداری که از نهادهای زير نظر قوه قضائيه است نيز نمی‌توانند «وارد احکام» هيئت مرکزی گزينش شوند.
 
وزير علوم، تحقيقات و فناوری در دولت حسن روحانی پيش از اين نيز بر «احقاق حق» دانشجويان ستاره‌دار و اساتيد بازنشسته و اخراج شده دانشگاه‌های کشور تاکيد کرده بود.
 
«ستاره‌دار» عنوانی است که در اواسط دهه ۱۳۸۰ به تعدادی از دانشجويانی که عمدتا به دليل فعاليت‌های سياسی از ادامه تحصيل در دانشگاه‌ها محروم می‌شدند اطلاق شد.

دولت محمود احمدی‌نژاد غالبا محروميت از تحصيل اين دانشجويان را انکار می‌کرد، اما ده‌ها دانشجوی محروم از تحصيل بر ممانعت مسئولان وزارت علوم و دانشگاه‌ها از ثبت نام خود تاکيد می‌کردند.
 
در اين مدت همچنين تعداد زيادی از اساتيد باسابقه دانشگاه‌ها نيز به اجبار بازنشسته يا اخراج شدند. اما پس از مدتی گفته شد که حتی در دولت محمد خاتمی نيز دانشجويان ستاره‌دار که به دلايل سياسی از ادامه تحصيل محروم می‌شدند وجود داشته است.
 
جعفر توفيقی، وزير علوم در دولت آقای خاتمی و سرپرست اين وزارتخانه در دولت حسن روحانی، نيز با تاييد اين مطلب گفت که «مفهوم ستاره‌دار» در دولت محمد خاتمی «به معنی منع از تحصيل يا منع از فعاليت نبود، بلکه به معنی بازبينی مجدد پرونده بود».
 
آقای توفيقی پس از آن که جعفر ميلی‌منفرد، گزينه پيشنهادی حسن روحانی برای مسئوليت وزارت علوم، تحقيقات و فناوری، نتوانست از مجلس نهم رای اعتماد بگيرد، برای سه ماه به عنوان سرپرست اين وزارتخانه انتخاب شد و بر اساس گزارش‌ها در اين مدت مجوز لازم را برای بازگشت به تحصيل ده‌ها دانشجوی ستاره‌دار صادر کرد.
 
اين اقدامات آقای توفيقی که هم‌اکنون مشاور عالی وزارت علوم، تحقيقات و فناوری است، با واکنش خشمگينانه چهره‌های اصولگرا و نمايندگان مجلس مواجه شد.
 
در آخرين نمونه از اين واکنش‌ها، عليرضا منتظری، عضو کميسيون آموزش و تحقيقات مجلس، نيز گفته است: «دانشجويان ستاره‌دار مخصوصا آنهايی که در فتنه ۸۸ شرکت داشتند بايد از ابتدا متوجه زيان‌ها و هزينه‌هايی که به نظام وارد کردند، بودند» و از وزير علوم و «دوستانش» خواسته تا «برای رسانه‌های بيگانه خوراک تهيه نکنند».
 

اصولگرايان و نزديکان علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی، از اعتراضات به نتیجه انتخابات رياست جمهوری در سال ۱۳۸۸ به عنوان «فتنه» نام می‌برند.

واکنش منفی نماینده مجلس به بازگشت دانشجویان ستاره‌دار به دانشگاه راديو فردا/ یک نماینده مجلس ایران و عضو کميسيون آموزش و تحقيقات این نهاد گفت که بازگشت «دانشجويان ستاره‌دار» به دانشگاه‌های کشور بدون نظر دستگاه‌های امنيتی جمهوری اسلامی «غيرممکن» است. عليرضا منتظری روز جمعه، شش دی، به خبرگزاری فارس گفت که «هيئت گزينش [وزارت علوم]‌ به تنهايی صلاحيت بازگرداندن دانشجويان ستاره‌دار را ندارد» و در اين رابطه «دستگاه‌های امنيتی» نيز باید نظر خود را اعلام کنند. آقای منتظری با اشاره به سخنان وزير علوم، تحقيقات و فناوری در دولت حسن روحانی درباره اختيارات هيئت گزينش اين وزارتخانه برای تصميم‌گيری درباره دانشجويان ستاره‌دار، افزوده است که او «بايد به زودی در مورد سؤالی که در اين مورد از وی شده است در محضر نمايندگان مردم پاسخگو باشد». رضا فرجی‌دانا، وزير علوم ایران، پيش از اين گفته بود که «اختيارات» برای تصميم‌گيری در مورد دانشجويان ستاره‌دار به هيئت مرکزی گزينش در وزارتخانه زیر نظر او واگذار شده و «قوه مقننه و قوه قضائيه نبايد وارد احکام اين هيئت شوند». آقای فرجی‌دانا خواستار «احترام» به اين «اختيارات قانونی» شده و گفته بود که «وظايف و اختيارات» هيئت مرکزی گزينش توسط شورای عالی انقلاب فرهنگی تعيين شده و در مصوبه اين شورا تصريح شده که کميسيون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی و ديوان عدالت اداری که از نهادهای زير نظر قوه قضائيه است نيز نمی‌توانند «وارد احکام» هيئت مرکزی گزينش شوند. وزير علوم، تحقيقات و فناوری در دولت حسن روحانی پيش از اين نيز بر «احقاق حق» دانشجويان ستاره‌دار و اساتيد بازنشسته و اخراج شده دانشگاه‌های کشور تاکيد کرده بود. «ستاره‌دار» عنوانی است که در اواسط دهه ۱۳۸۰ به تعدادی از دانشجويانی که عمدتا به دليل فعاليت‌های سياسی از ادامه تحصيل در دانشگاه‌ها محروم می‌شدند اطلاق شد. دولت محمود احمدی‌نژاد غالبا محروميت از تحصيل اين دانشجويان را انکار می‌کرد، اما ده‌ها دانشجوی محروم از تحصيل بر ممانعت مسئولان وزارت علوم و دانشگاه‌ها از ثبت نام خود تاکيد می‌کردند. در اين مدت همچنين تعداد زيادی از اساتيد باسابقه دانشگاه‌ها نيز به اجبار بازنشسته يا اخراج شدند. اما پس از مدتی گفته شد که حتی در دولت محمد خاتمی نيز دانشجويان ستاره‌دار که به دلايل سياسی از ادامه تحصيل محروم می‌شدند وجود داشته است. جعفر توفيقی، وزير علوم در دولت آقای خاتمی و سرپرست اين وزارتخانه در دولت حسن روحانی، نيز با تاييد اين مطلب گفت که «مفهوم ستاره‌دار» در دولت محمد خاتمی «به معنی منع از تحصيل يا منع از فعاليت نبود، بلکه به معنی بازبينی مجدد پرونده بود». آقای توفيقی پس از آن که جعفر ميلی‌منفرد، گزينه پيشنهادی حسن روحانی برای مسئوليت وزارت علوم، تحقيقات و فناوری، نتوانست از مجلس نهم رای اعتماد بگيرد، برای سه ماه به عنوان سرپرست اين وزارتخانه انتخاب شد و بر اساس گزارش‌ها در اين مدت مجوز لازم را برای بازگشت به تحصيل ده‌ها دانشجوی ستاره‌دار صادر کرد. اين اقدامات آقای توفيقی که هم‌اکنون مشاور عالی وزارت علوم، تحقيقات و فناوری است، با واکنش خشمگينانه چهره‌های اصولگرا و نمايندگان مجلس مواجه شد. در آخرين نمونه از اين واکنش‌ها، عليرضا منتظری، عضو کميسيون آموزش و تحقيقات مجلس، نيز گفته است: «دانشجويان ستاره‌دار مخصوصا آنهايی که در فتنه ۸۸ شرکت داشتند بايد از ابتدا متوجه زيان‌ها و هزينه‌هايی که به نظام وارد کردند، بودند» و از وزير علوم و «دوستانش» خواسته تا «برای رسانه‌های بيگانه خوراک تهيه نکنند». اصولگرايان و نزديکان علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی، از اعتراضات به نتیجه انتخابات رياست جمهوری در سال ۱۳۸۸ به عنوان «فتنه» نام می‌برند.

واکنش منفی نماینده مجلس به بازگشت دانشجویان ستاره‌دار به دانشگاه
راديو فردا/ یک نماینده مجلس ایران و عضو کميسيون آموزش و تحقيقات این نهاد گفت که بازگشت «دانشجويان ستاره‌دار» به دانشگاه‌های کشور بدون نظر دستگاه‌های امنيتی جمهوری اسلامی «غيرممکن» است.
 

عليرضا منتظری روز جمعه، شش دی، به خبرگزاری فارس گفت که «هيئت گزينش [وزارت علوم]‌ به تنهايی صلاحيت بازگرداندن دانشجويان ستاره‌دار را ندارد» و در اين رابطه «دستگاه‌های امنيتی» نيز باید نظر خود را اعلام کنند.
 
آقای منتظری با اشاره به سخنان وزير علوم، تحقيقات و فناوری در دولت حسن روحانی درباره اختيارات هيئت گزينش اين وزارتخانه برای تصميم‌گيری درباره دانشجويان ستاره‌دار، افزوده است که  او «بايد به زودی در مورد سؤالی که در اين مورد از وی شده است در محضر نمايندگان مردم پاسخگو باشد».
 
رضا فرجی‌دانا، وزير علوم ایران، پيش از اين گفته بود که «اختيارات» برای تصميم‌گيری در مورد دانشجويان ستاره‌دار به هيئت مرکزی گزينش در وزارتخانه زیر نظر او واگذار شده و «قوه مقننه و قوه قضائيه نبايد وارد احکام اين هيئت شوند».
 
آقای فرجی‌دانا خواستار «احترام» به اين «اختيارات قانونی» شده و گفته بود که «وظايف و اختيارات» هيئت مرکزی گزينش توسط شورای عالی انقلاب فرهنگی تعيين شده و در مصوبه اين شورا تصريح شده که کميسيون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی و ديوان عدالت اداری که از نهادهای زير نظر قوه قضائيه است نيز نمی‌توانند «وارد احکام» هيئت مرکزی گزينش شوند.
 
وزير علوم، تحقيقات و فناوری در دولت حسن روحانی پيش از اين نيز بر «احقاق حق» دانشجويان ستاره‌دار و اساتيد بازنشسته و اخراج شده دانشگاه‌های کشور تاکيد کرده بود.
 
«ستاره‌دار» عنوانی است که در اواسط دهه ۱۳۸۰ به تعدادی از دانشجويانی که عمدتا به دليل فعاليت‌های سياسی از ادامه تحصيل در دانشگاه‌ها محروم می‌شدند اطلاق شد.

دولت محمود احمدی‌نژاد غالبا محروميت از تحصيل اين دانشجويان را انکار می‌کرد، اما ده‌ها دانشجوی محروم از تحصيل بر ممانعت مسئولان وزارت علوم و دانشگاه‌ها از ثبت نام خود تاکيد می‌کردند.
 
در اين مدت همچنين تعداد زيادی از اساتيد باسابقه دانشگاه‌ها نيز به اجبار بازنشسته يا اخراج شدند. اما پس از مدتی گفته شد که حتی در دولت محمد خاتمی نيز دانشجويان ستاره‌دار که به دلايل سياسی از ادامه تحصيل محروم می‌شدند وجود داشته است.
 
جعفر توفيقی، وزير علوم در دولت آقای خاتمی و سرپرست اين وزارتخانه در دولت حسن روحانی، نيز با تاييد اين مطلب گفت که «مفهوم ستاره‌دار» در دولت محمد خاتمی «به معنی منع از تحصيل يا منع از فعاليت نبود، بلکه به معنی بازبينی مجدد پرونده بود».
 
آقای توفيقی پس از آن که جعفر ميلی‌منفرد، گزينه پيشنهادی حسن روحانی برای مسئوليت وزارت علوم، تحقيقات و فناوری، نتوانست از مجلس نهم رای اعتماد بگيرد، برای سه ماه به عنوان سرپرست اين وزارتخانه انتخاب شد و بر اساس گزارش‌ها در اين مدت مجوز لازم را برای بازگشت به تحصيل ده‌ها دانشجوی ستاره‌دار صادر کرد.
 
اين اقدامات آقای توفيقی که هم‌اکنون مشاور عالی وزارت علوم، تحقيقات و فناوری است، با واکنش خشمگينانه چهره‌های اصولگرا و نمايندگان مجلس مواجه شد.
 
در آخرين نمونه از اين واکنش‌ها، عليرضا منتظری، عضو کميسيون آموزش و تحقيقات مجلس، نيز گفته است: «دانشجويان ستاره‌دار مخصوصا آنهايی که در فتنه ۸۸ شرکت داشتند بايد از ابتدا متوجه زيان‌ها و هزينه‌هايی که به نظام وارد کردند، بودند» و از وزير علوم و «دوستانش» خواسته تا «برای رسانه‌های بيگانه خوراک تهيه نکنند».
 

اصولگرايان و نزديکان علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی، از اعتراضات به نتیجه انتخابات رياست جمهوری در سال ۱۳۸۸ به عنوان «فتنه» نام می‌برند.

واکنش منفی نماینده مجلس به بازگشت دانشجویان ستاره‌دار به دانشگاه راديو فردا/ یک نماینده مجلس ایران و عضو کميسيون آموزش و تحقيقات این نهاد گفت که بازگشت «دانشجويان ستاره‌دار» به دانشگاه‌های کشور بدون نظر دستگاه‌های امنيتی جمهوری اسلامی «غيرممکن» است. عليرضا منتظری روز جمعه، شش دی، به خبرگزاری فارس گفت که «هيئت گزينش [وزارت علوم]‌ به تنهايی صلاحيت بازگرداندن دانشجويان ستاره‌دار را ندارد» و در اين رابطه «دستگاه‌های امنيتی» نيز باید نظر خود را اعلام کنند. آقای منتظری با اشاره به سخنان وزير علوم، تحقيقات و فناوری در دولت حسن روحانی درباره اختيارات هيئت گزينش اين وزارتخانه برای تصميم‌گيری درباره دانشجويان ستاره‌دار، افزوده است که او «بايد به زودی در مورد سؤالی که در اين مورد از وی شده است در محضر نمايندگان مردم پاسخگو باشد». رضا فرجی‌دانا، وزير علوم ایران، پيش از اين گفته بود که «اختيارات» برای تصميم‌گيری در مورد دانشجويان ستاره‌دار به هيئت مرکزی گزينش در وزارتخانه زیر نظر او واگذار شده و «قوه مقننه و قوه قضائيه نبايد وارد احکام اين هيئت شوند». آقای فرجی‌دانا خواستار «احترام» به اين «اختيارات قانونی» شده و گفته بود که «وظايف و اختيارات» هيئت مرکزی گزينش توسط شورای عالی انقلاب فرهنگی تعيين شده و در مصوبه اين شورا تصريح شده که کميسيون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی و ديوان عدالت اداری که از نهادهای زير نظر قوه قضائيه است نيز نمی‌توانند «وارد احکام» هيئت مرکزی گزينش شوند. وزير علوم، تحقيقات و فناوری در دولت حسن روحانی پيش از اين نيز بر «احقاق حق» دانشجويان ستاره‌دار و اساتيد بازنشسته و اخراج شده دانشگاه‌های کشور تاکيد کرده بود. «ستاره‌دار» عنوانی است که در اواسط دهه ۱۳۸۰ به تعدادی از دانشجويانی که عمدتا به دليل فعاليت‌های سياسی از ادامه تحصيل در دانشگاه‌ها محروم می‌شدند اطلاق شد. دولت محمود احمدی‌نژاد غالبا محروميت از تحصيل اين دانشجويان را انکار می‌کرد، اما ده‌ها دانشجوی محروم از تحصيل بر ممانعت مسئولان وزارت علوم و دانشگاه‌ها از ثبت نام خود تاکيد می‌کردند. در اين مدت همچنين تعداد زيادی از اساتيد باسابقه دانشگاه‌ها نيز به اجبار بازنشسته يا اخراج شدند. اما پس از مدتی گفته شد که حتی در دولت محمد خاتمی نيز دانشجويان ستاره‌دار که به دلايل سياسی از ادامه تحصيل محروم می‌شدند وجود داشته است. جعفر توفيقی، وزير علوم در دولت آقای خاتمی و سرپرست اين وزارتخانه در دولت حسن روحانی، نيز با تاييد اين مطلب گفت که «مفهوم ستاره‌دار» در دولت محمد خاتمی «به معنی منع از تحصيل يا منع از فعاليت نبود، بلکه به معنی بازبينی مجدد پرونده بود». آقای توفيقی پس از آن که جعفر ميلی‌منفرد، گزينه پيشنهادی حسن روحانی برای مسئوليت وزارت علوم، تحقيقات و فناوری، نتوانست از مجلس نهم رای اعتماد بگيرد، برای سه ماه به عنوان سرپرست اين وزارتخانه انتخاب شد و بر اساس گزارش‌ها در اين مدت مجوز لازم را برای بازگشت به تحصيل ده‌ها دانشجوی ستاره‌دار صادر کرد. اين اقدامات آقای توفيقی که هم‌اکنون مشاور عالی وزارت علوم، تحقيقات و فناوری است، با واکنش خشمگينانه چهره‌های اصولگرا و نمايندگان مجلس مواجه شد. در آخرين نمونه از اين واکنش‌ها، عليرضا منتظری، عضو کميسيون آموزش و تحقيقات مجلس، نيز گفته است: «دانشجويان ستاره‌دار مخصوصا آنهايی که در فتنه ۸۸ شرکت داشتند بايد از ابتدا متوجه زيان‌ها و هزينه‌هايی که به نظام وارد کردند، بودند» و از وزير علوم و «دوستانش» خواسته تا «برای رسانه‌های بيگانه خوراک تهيه نکنند». اصولگرايان و نزديکان علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی، از اعتراضات به نتیجه انتخابات رياست جمهوری در سال ۱۳۸۸ به عنوان «فتنه» نام می‌برند.

واکنش منفی نماینده مجلس به بازگشت دانشجویان ستاره‌دار به دانشگاه
راديو فردا/ یک نماینده مجلس ایران و عضو کميسيون آموزش و تحقيقات این نهاد گفت که بازگشت «دانشجويان ستاره‌دار» به دانشگاه‌های کشور بدون نظر دستگاه‌های امنيتی جمهوری اسلامی «غيرممکن» است.
 

عليرضا منتظری روز جمعه، شش دی، به خبرگزاری فارس گفت که «هيئت گزينش [وزارت علوم]‌ به تنهايی صلاحيت بازگرداندن دانشجويان ستاره‌دار را ندارد» و در اين رابطه «دستگاه‌های امنيتی» نيز باید نظر خود را اعلام کنند.
 
آقای منتظری با اشاره به سخنان وزير علوم، تحقيقات و فناوری در دولت حسن روحانی درباره اختيارات هيئت گزينش اين وزارتخانه برای تصميم‌گيری درباره دانشجويان ستاره‌دار، افزوده است که  او «بايد به زودی در مورد سؤالی که در اين مورد از وی شده است در محضر نمايندگان مردم پاسخگو باشد».
 
رضا فرجی‌دانا، وزير علوم ایران، پيش از اين گفته بود که «اختيارات» برای تصميم‌گيری در مورد دانشجويان ستاره‌دار به هيئت مرکزی گزينش در وزارتخانه زیر نظر او واگذار شده و «قوه مقننه و قوه قضائيه نبايد وارد احکام اين هيئت شوند».
 
آقای فرجی‌دانا خواستار «احترام» به اين «اختيارات قانونی» شده و گفته بود که «وظايف و اختيارات» هيئت مرکزی گزينش توسط شورای عالی انقلاب فرهنگی تعيين شده و در مصوبه اين شورا تصريح شده که کميسيون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی و ديوان عدالت اداری که از نهادهای زير نظر قوه قضائيه است نيز نمی‌توانند «وارد احکام» هيئت مرکزی گزينش شوند.
 
وزير علوم، تحقيقات و فناوری در دولت حسن روحانی پيش از اين نيز بر «احقاق حق» دانشجويان ستاره‌دار و اساتيد بازنشسته و اخراج شده دانشگاه‌های کشور تاکيد کرده بود.
 
«ستاره‌دار» عنوانی است که در اواسط دهه ۱۳۸۰ به تعدادی از دانشجويانی که عمدتا به دليل فعاليت‌های سياسی از ادامه تحصيل در دانشگاه‌ها محروم می‌شدند اطلاق شد.

دولت محمود احمدی‌نژاد غالبا محروميت از تحصيل اين دانشجويان را انکار می‌کرد، اما ده‌ها دانشجوی محروم از تحصيل بر ممانعت مسئولان وزارت علوم و دانشگاه‌ها از ثبت نام خود تاکيد می‌کردند.
 
در اين مدت همچنين تعداد زيادی از اساتيد باسابقه دانشگاه‌ها نيز به اجبار بازنشسته يا اخراج شدند. اما پس از مدتی گفته شد که حتی در دولت محمد خاتمی نيز دانشجويان ستاره‌دار که به دلايل سياسی از ادامه تحصيل محروم می‌شدند وجود داشته است.
 
جعفر توفيقی، وزير علوم در دولت آقای خاتمی و سرپرست اين وزارتخانه در دولت حسن روحانی، نيز با تاييد اين مطلب گفت که «مفهوم ستاره‌دار» در دولت محمد خاتمی «به معنی منع از تحصيل يا منع از فعاليت نبود، بلکه به معنی بازبينی مجدد پرونده بود».
 
آقای توفيقی پس از آن که جعفر ميلی‌منفرد، گزينه پيشنهادی حسن روحانی برای مسئوليت وزارت علوم، تحقيقات و فناوری، نتوانست از مجلس نهم رای اعتماد بگيرد، برای سه ماه به عنوان سرپرست اين وزارتخانه انتخاب شد و بر اساس گزارش‌ها در اين مدت مجوز لازم را برای بازگشت به تحصيل ده‌ها دانشجوی ستاره‌دار صادر کرد.
 
اين اقدامات آقای توفيقی که هم‌اکنون مشاور عالی وزارت علوم، تحقيقات و فناوری است، با واکنش خشمگينانه چهره‌های اصولگرا و نمايندگان مجلس مواجه شد.
 
در آخرين نمونه از اين واکنش‌ها، عليرضا منتظری، عضو کميسيون آموزش و تحقيقات مجلس، نيز گفته است: «دانشجويان ستاره‌دار مخصوصا آنهايی که در فتنه ۸۸ شرکت داشتند بايد از ابتدا متوجه زيان‌ها و هزينه‌هايی که به نظام وارد کردند، بودند» و از وزير علوم و «دوستانش» خواسته تا «برای رسانه‌های بيگانه خوراک تهيه نکنند».
 

اصولگرايان و نزديکان علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی، از اعتراضات به نتیجه انتخابات رياست جمهوری در سال ۱۳۸۸ به عنوان «فتنه» نام می‌برند.

واکنش منفی نماینده مجلس به بازگشت دانشجویان ستاره‌دار به دانشگاه راديو فردا/ یک نماینده مجلس ایران و عضو کميسيون آموزش و تحقيقات این نهاد گفت که بازگشت «دانشجويان ستاره‌دار» به دانشگاه‌های کشور بدون نظر دستگاه‌های امنيتی جمهوری اسلامی «غيرممکن» است. عليرضا منتظری روز جمعه، شش دی، به خبرگزاری فارس گفت که «هيئت گزينش [وزارت علوم]‌ به تنهايی صلاحيت بازگرداندن دانشجويان ستاره‌دار را ندارد» و در اين رابطه «دستگاه‌های امنيتی» نيز باید نظر خود را اعلام کنند. آقای منتظری با اشاره به سخنان وزير علوم، تحقيقات و فناوری در دولت حسن روحانی درباره اختيارات هيئت گزينش اين وزارتخانه برای تصميم‌گيری درباره دانشجويان ستاره‌دار، افزوده است که او «بايد به زودی در مورد سؤالی که در اين مورد از وی شده است در محضر نمايندگان مردم پاسخگو باشد». رضا فرجی‌دانا، وزير علوم ایران، پيش از اين گفته بود که «اختيارات» برای تصميم‌گيری در مورد دانشجويان ستاره‌دار به هيئت مرکزی گزينش در وزارتخانه زیر نظر او واگذار شده و «قوه مقننه و قوه قضائيه نبايد وارد احکام اين هيئت شوند». آقای فرجی‌دانا خواستار «احترام» به اين «اختيارات قانونی» شده و گفته بود که «وظايف و اختيارات» هيئت مرکزی گزينش توسط شورای عالی انقلاب فرهنگی تعيين شده و در مصوبه اين شورا تصريح شده که کميسيون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی و ديوان عدالت اداری که از نهادهای زير نظر قوه قضائيه است نيز نمی‌توانند «وارد احکام» هيئت مرکزی گزينش شوند. وزير علوم، تحقيقات و فناوری در دولت حسن روحانی پيش از اين نيز بر «احقاق حق» دانشجويان ستاره‌دار و اساتيد بازنشسته و اخراج شده دانشگاه‌های کشور تاکيد کرده بود. «ستاره‌دار» عنوانی است که در اواسط دهه ۱۳۸۰ به تعدادی از دانشجويانی که عمدتا به دليل فعاليت‌های سياسی از ادامه تحصيل در دانشگاه‌ها محروم می‌شدند اطلاق شد. دولت محمود احمدی‌نژاد غالبا محروميت از تحصيل اين دانشجويان را انکار می‌کرد، اما ده‌ها دانشجوی محروم از تحصيل بر ممانعت مسئولان وزارت علوم و دانشگاه‌ها از ثبت نام خود تاکيد می‌کردند. در اين مدت همچنين تعداد زيادی از اساتيد باسابقه دانشگاه‌ها نيز به اجبار بازنشسته يا اخراج شدند. اما پس از مدتی گفته شد که حتی در دولت محمد خاتمی نيز دانشجويان ستاره‌دار که به دلايل سياسی از ادامه تحصيل محروم می‌شدند وجود داشته است. جعفر توفيقی، وزير علوم در دولت آقای خاتمی و سرپرست اين وزارتخانه در دولت حسن روحانی، نيز با تاييد اين مطلب گفت که «مفهوم ستاره‌دار» در دولت محمد خاتمی «به معنی منع از تحصيل يا منع از فعاليت نبود، بلکه به معنی بازبينی مجدد پرونده بود». آقای توفيقی پس از آن که جعفر ميلی‌منفرد، گزينه پيشنهادی حسن روحانی برای مسئوليت وزارت علوم، تحقيقات و فناوری، نتوانست از مجلس نهم رای اعتماد بگيرد، برای سه ماه به عنوان سرپرست اين وزارتخانه انتخاب شد و بر اساس گزارش‌ها در اين مدت مجوز لازم را برای بازگشت به تحصيل ده‌ها دانشجوی ستاره‌دار صادر کرد. اين اقدامات آقای توفيقی که هم‌اکنون مشاور عالی وزارت علوم، تحقيقات و فناوری است، با واکنش خشمگينانه چهره‌های اصولگرا و نمايندگان مجلس مواجه شد. در آخرين نمونه از اين واکنش‌ها، عليرضا منتظری، عضو کميسيون آموزش و تحقيقات مجلس، نيز گفته است: «دانشجويان ستاره‌دار مخصوصا آنهايی که در فتنه ۸۸ شرکت داشتند بايد از ابتدا متوجه زيان‌ها و هزينه‌هايی که به نظام وارد کردند، بودند» و از وزير علوم و «دوستانش» خواسته تا «برای رسانه‌های بيگانه خوراک تهيه نکنند». اصولگرايان و نزديکان علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی، از اعتراضات به نتیجه انتخابات رياست جمهوری در سال ۱۳۸۸ به عنوان «فتنه» نام می‌برند.

واکنش منفی نماینده مجلس به بازگشت دانشجویان ستاره‌دار به دانشگاه
راديو فردا/ یک نماینده مجلس ایران و عضو کميسيون آموزش و تحقيقات این نهاد گفت که بازگشت «دانشجويان ستاره‌دار» به دانشگاه‌های کشور بدون نظر دستگاه‌های امنيتی جمهوری اسلامی «غيرممکن» است.
 

عليرضا منتظری روز جمعه، شش دی، به خبرگزاری فارس گفت که «هيئت گزينش [وزارت علوم]‌ به تنهايی صلاحيت بازگرداندن دانشجويان ستاره‌دار را ندارد» و در اين رابطه «دستگاه‌های امنيتی» نيز باید نظر خود را اعلام کنند.
 
آقای منتظری با اشاره به سخنان وزير علوم، تحقيقات و فناوری در دولت حسن روحانی درباره اختيارات هيئت گزينش اين وزارتخانه برای تصميم‌گيری درباره دانشجويان ستاره‌دار، افزوده است که  او «بايد به زودی در مورد سؤالی که در اين مورد از وی شده است در محضر نمايندگان مردم پاسخگو باشد».
 
رضا فرجی‌دانا، وزير علوم ایران، پيش از اين گفته بود که «اختيارات» برای تصميم‌گيری در مورد دانشجويان ستاره‌دار به هيئت مرکزی گزينش در وزارتخانه زیر نظر او واگذار شده و «قوه مقننه و قوه قضائيه نبايد وارد احکام اين هيئت شوند».
 
آقای فرجی‌دانا خواستار «احترام» به اين «اختيارات قانونی» شده و گفته بود که «وظايف و اختيارات» هيئت مرکزی گزينش توسط شورای عالی انقلاب فرهنگی تعيين شده و در مصوبه اين شورا تصريح شده که کميسيون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی و ديوان عدالت اداری که از نهادهای زير نظر قوه قضائيه است نيز نمی‌توانند «وارد احکام» هيئت مرکزی گزينش شوند.
 
وزير علوم، تحقيقات و فناوری در دولت حسن روحانی پيش از اين نيز بر «احقاق حق» دانشجويان ستاره‌دار و اساتيد بازنشسته و اخراج شده دانشگاه‌های کشور تاکيد کرده بود.
 
«ستاره‌دار» عنوانی است که در اواسط دهه ۱۳۸۰ به تعدادی از دانشجويانی که عمدتا به دليل فعاليت‌های سياسی از ادامه تحصيل در دانشگاه‌ها محروم می‌شدند اطلاق شد.

دولت محمود احمدی‌نژاد غالبا محروميت از تحصيل اين دانشجويان را انکار می‌کرد، اما ده‌ها دانشجوی محروم از تحصيل بر ممانعت مسئولان وزارت علوم و دانشگاه‌ها از ثبت نام خود تاکيد می‌کردند.
 
در اين مدت همچنين تعداد زيادی از اساتيد باسابقه دانشگاه‌ها نيز به اجبار بازنشسته يا اخراج شدند. اما پس از مدتی گفته شد که حتی در دولت محمد خاتمی نيز دانشجويان ستاره‌دار که به دلايل سياسی از ادامه تحصيل محروم می‌شدند وجود داشته است.
 
جعفر توفيقی، وزير علوم در دولت آقای خاتمی و سرپرست اين وزارتخانه در دولت حسن روحانی، نيز با تاييد اين مطلب گفت که «مفهوم ستاره‌دار» در دولت محمد خاتمی «به معنی منع از تحصيل يا منع از فعاليت نبود، بلکه به معنی بازبينی مجدد پرونده بود».
 
آقای توفيقی پس از آن که جعفر ميلی‌منفرد، گزينه پيشنهادی حسن روحانی برای مسئوليت وزارت علوم، تحقيقات و فناوری، نتوانست از مجلس نهم رای اعتماد بگيرد، برای سه ماه به عنوان سرپرست اين وزارتخانه انتخاب شد و بر اساس گزارش‌ها در اين مدت مجوز لازم را برای بازگشت به تحصيل ده‌ها دانشجوی ستاره‌دار صادر کرد.
 
اين اقدامات آقای توفيقی که هم‌اکنون مشاور عالی وزارت علوم، تحقيقات و فناوری است، با واکنش خشمگينانه چهره‌های اصولگرا و نمايندگان مجلس مواجه شد.
 
در آخرين نمونه از اين واکنش‌ها، عليرضا منتظری، عضو کميسيون آموزش و تحقيقات مجلس، نيز گفته است: «دانشجويان ستاره‌دار مخصوصا آنهايی که در فتنه ۸۸ شرکت داشتند بايد از ابتدا متوجه زيان‌ها و هزينه‌هايی که به نظام وارد کردند، بودند» و از وزير علوم و «دوستانش» خواسته تا «برای رسانه‌های بيگانه خوراک تهيه نکنند».
 

اصولگرايان و نزديکان علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی، از اعتراضات به نتیجه انتخابات رياست جمهوری در سال ۱۳۸۸ به عنوان «فتنه» نام می‌برند.

واکنش منفی نماینده مجلس به بازگشت دانشجویان ستاره‌دار به دانشگاه راديو فردا/ یک نماینده مجلس ایران و عضو کميسيون آموزش و تحقيقات این نهاد گفت که بازگشت «دانشجويان ستاره‌دار» به دانشگاه‌های کشور بدون نظر دستگاه‌های امنيتی جمهوری اسلامی «غيرممکن» است. عليرضا منتظری روز جمعه، شش دی، به خبرگزاری فارس گفت که «هيئت گزينش [وزارت علوم]‌ به تنهايی صلاحيت بازگرداندن دانشجويان ستاره‌دار را ندارد» و در اين رابطه «دستگاه‌های امنيتی» نيز باید نظر خود را اعلام کنند. آقای منتظری با اشاره به سخنان وزير علوم، تحقيقات و فناوری در دولت حسن روحانی درباره اختيارات هيئت گزينش اين وزارتخانه برای تصميم‌گيری درباره دانشجويان ستاره‌دار، افزوده است که او «بايد به زودی در مورد سؤالی که در اين مورد از وی شده است در محضر نمايندگان مردم پاسخگو باشد». رضا فرجی‌دانا، وزير علوم ایران، پيش از اين گفته بود که «اختيارات» برای تصميم‌گيری در مورد دانشجويان ستاره‌دار به هيئت مرکزی گزينش در وزارتخانه زیر نظر او واگذار شده و «قوه مقننه و قوه قضائيه نبايد وارد احکام اين هيئت شوند». آقای فرجی‌دانا خواستار «احترام» به اين «اختيارات قانونی» شده و گفته بود که «وظايف و اختيارات» هيئت مرکزی گزينش توسط شورای عالی انقلاب فرهنگی تعيين شده و در مصوبه اين شورا تصريح شده که کميسيون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی و ديوان عدالت اداری که از نهادهای زير نظر قوه قضائيه است نيز نمی‌توانند «وارد احکام» هيئت مرکزی گزينش شوند. وزير علوم، تحقيقات و فناوری در دولت حسن روحانی پيش از اين نيز بر «احقاق حق» دانشجويان ستاره‌دار و اساتيد بازنشسته و اخراج شده دانشگاه‌های کشور تاکيد کرده بود. «ستاره‌دار» عنوانی است که در اواسط دهه ۱۳۸۰ به تعدادی از دانشجويانی که عمدتا به دليل فعاليت‌های سياسی از ادامه تحصيل در دانشگاه‌ها محروم می‌شدند اطلاق شد. دولت محمود احمدی‌نژاد غالبا محروميت از تحصيل اين دانشجويان را انکار می‌کرد، اما ده‌ها دانشجوی محروم از تحصيل بر ممانعت مسئولان وزارت علوم و دانشگاه‌ها از ثبت نام خود تاکيد می‌کردند. در اين مدت همچنين تعداد زيادی از اساتيد باسابقه دانشگاه‌ها نيز به اجبار بازنشسته يا اخراج شدند. اما پس از مدتی گفته شد که حتی در دولت محمد خاتمی نيز دانشجويان ستاره‌دار که به دلايل سياسی از ادامه تحصيل محروم می‌شدند وجود داشته است. جعفر توفيقی، وزير علوم در دولت آقای خاتمی و سرپرست اين وزارتخانه در دولت حسن روحانی، نيز با تاييد اين مطلب گفت که «مفهوم ستاره‌دار» در دولت محمد خاتمی «به معنی منع از تحصيل يا منع از فعاليت نبود، بلکه به معنی بازبينی مجدد پرونده بود». آقای توفيقی پس از آن که جعفر ميلی‌منفرد، گزينه پيشنهادی حسن روحانی برای مسئوليت وزارت علوم، تحقيقات و فناوری، نتوانست از مجلس نهم رای اعتماد بگيرد، برای سه ماه به عنوان سرپرست اين وزارتخانه انتخاب شد و بر اساس گزارش‌ها در اين مدت مجوز لازم را برای بازگشت به تحصيل ده‌ها دانشجوی ستاره‌دار صادر کرد. اين اقدامات آقای توفيقی که هم‌اکنون مشاور عالی وزارت علوم، تحقيقات و فناوری است، با واکنش خشمگينانه چهره‌های اصولگرا و نمايندگان مجلس مواجه شد. در آخرين نمونه از اين واکنش‌ها، عليرضا منتظری، عضو کميسيون آموزش و تحقيقات مجلس، نيز گفته است: «دانشجويان ستاره‌دار مخصوصا آنهايی که در فتنه ۸۸ شرکت داشتند بايد از ابتدا متوجه زيان‌ها و هزينه‌هايی که به نظام وارد کردند، بودند» و از وزير علوم و «دوستانش» خواسته تا «برای رسانه‌های بيگانه خوراک تهيه نکنند». اصولگرايان و نزديکان علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی، از اعتراضات به نتیجه انتخابات رياست جمهوری در سال ۱۳۸۸ به عنوان «فتنه» نام می‌برند.

واکنش منفی نماینده مجلس به بازگشت دانشجویان ستاره‌دار به دانشگاه
راديو فردا/ یک نماینده مجلس ایران و عضو کميسيون آموزش و تحقيقات این نهاد گفت که بازگشت «دانشجويان ستاره‌دار» به دانشگاه‌های کشور بدون نظر دستگاه‌های امنيتی جمهوری اسلامی «غيرممکن» است.
 

عليرضا منتظری روز جمعه، شش دی، به خبرگزاری فارس گفت که «هيئت گزينش [وزارت علوم]‌ به تنهايی صلاحيت بازگرداندن دانشجويان ستاره‌دار را ندارد» و در اين رابطه «دستگاه‌های امنيتی» نيز باید نظر خود را اعلام کنند.
 
آقای منتظری با اشاره به سخنان وزير علوم، تحقيقات و فناوری در دولت حسن روحانی درباره اختيارات هيئت گزينش اين وزارتخانه برای تصميم‌گيری درباره دانشجويان ستاره‌دار، افزوده است که  او «بايد به زودی در مورد سؤالی که در اين مورد از وی شده است در محضر نمايندگان مردم پاسخگو باشد».
 
رضا فرجی‌دانا، وزير علوم ایران، پيش از اين گفته بود که «اختيارات» برای تصميم‌گيری در مورد دانشجويان ستاره‌دار به هيئت مرکزی گزينش در وزارتخانه زیر نظر او واگذار شده و «قوه مقننه و قوه قضائيه نبايد وارد احکام اين هيئت شوند».
 
آقای فرجی‌دانا خواستار «احترام» به اين «اختيارات قانونی» شده و گفته بود که «وظايف و اختيارات» هيئت مرکزی گزينش توسط شورای عالی انقلاب فرهنگی تعيين شده و در مصوبه اين شورا تصريح شده که کميسيون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی و ديوان عدالت اداری که از نهادهای زير نظر قوه قضائيه است نيز نمی‌توانند «وارد احکام» هيئت مرکزی گزينش شوند.
 
وزير علوم، تحقيقات و فناوری در دولت حسن روحانی پيش از اين نيز بر «احقاق حق» دانشجويان ستاره‌دار و اساتيد بازنشسته و اخراج شده دانشگاه‌های کشور تاکيد کرده بود.
 
«ستاره‌دار» عنوانی است که در اواسط دهه ۱۳۸۰ به تعدادی از دانشجويانی که عمدتا به دليل فعاليت‌های سياسی از ادامه تحصيل در دانشگاه‌ها محروم می‌شدند اطلاق شد.

دولت محمود احمدی‌نژاد غالبا محروميت از تحصيل اين دانشجويان را انکار می‌کرد، اما ده‌ها دانشجوی محروم از تحصيل بر ممانعت مسئولان وزارت علوم و دانشگاه‌ها از ثبت نام خود تاکيد می‌کردند.
 
در اين مدت همچنين تعداد زيادی از اساتيد باسابقه دانشگاه‌ها نيز به اجبار بازنشسته يا اخراج شدند. اما پس از مدتی گفته شد که حتی در دولت محمد خاتمی نيز دانشجويان ستاره‌دار که به دلايل سياسی از ادامه تحصيل محروم می‌شدند وجود داشته است.
 
جعفر توفيقی، وزير علوم در دولت آقای خاتمی و سرپرست اين وزارتخانه در دولت حسن روحانی، نيز با تاييد اين مطلب گفت که «مفهوم ستاره‌دار» در دولت محمد خاتمی «به معنی منع از تحصيل يا منع از فعاليت نبود، بلکه به معنی بازبينی مجدد پرونده بود».
 
آقای توفيقی پس از آن که جعفر ميلی‌منفرد، گزينه پيشنهادی حسن روحانی برای مسئوليت وزارت علوم، تحقيقات و فناوری، نتوانست از مجلس نهم رای اعتماد بگيرد، برای سه ماه به عنوان سرپرست اين وزارتخانه انتخاب شد و بر اساس گزارش‌ها در اين مدت مجوز لازم را برای بازگشت به تحصيل ده‌ها دانشجوی ستاره‌دار صادر کرد.
 
اين اقدامات آقای توفيقی که هم‌اکنون مشاور عالی وزارت علوم، تحقيقات و فناوری است، با واکنش خشمگينانه چهره‌های اصولگرا و نمايندگان مجلس مواجه شد.
 
در آخرين نمونه از اين واکنش‌ها، عليرضا منتظری، عضو کميسيون آموزش و تحقيقات مجلس، نيز گفته است: «دانشجويان ستاره‌دار مخصوصا آنهايی که در فتنه ۸۸ شرکت داشتند بايد از ابتدا متوجه زيان‌ها و هزينه‌هايی که به نظام وارد کردند، بودند» و از وزير علوم و «دوستانش» خواسته تا «برای رسانه‌های بيگانه خوراک تهيه نکنند».
 

اصولگرايان و نزديکان علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی، از اعتراضات به نتیجه انتخابات رياست جمهوری در سال ۱۳۸۸ به عنوان «فتنه» نام می‌برند.

واکنش منفی نماینده مجلس به بازگشت دانشجویان ستاره‌دار به دانشگاه راديو فردا/ یک نماینده مجلس ایران و عضو کميسيون آموزش و تحقيقات این نهاد گفت که بازگشت «دانشجويان ستاره‌دار» به دانشگاه‌های کشور بدون نظر دستگاه‌های امنيتی جمهوری اسلامی «غيرممکن» است. عليرضا منتظری روز جمعه، شش دی، به خبرگزاری فارس گفت که «هيئت گزينش [وزارت علوم]‌ به تنهايی صلاحيت بازگرداندن دانشجويان ستاره‌دار را ندارد» و در اين رابطه «دستگاه‌های امنيتی» نيز باید نظر خود را اعلام کنند. آقای منتظری با اشاره به سخنان وزير علوم، تحقيقات و فناوری در دولت حسن روحانی درباره اختيارات هيئت گزينش اين وزارتخانه برای تصميم‌گيری درباره دانشجويان ستاره‌دار، افزوده است که او «بايد به زودی در مورد سؤالی که در اين مورد از وی شده است در محضر نمايندگان مردم پاسخگو باشد». رضا فرجی‌دانا، وزير علوم ایران، پيش از اين گفته بود که «اختيارات» برای تصميم‌گيری در مورد دانشجويان ستاره‌دار به هيئت مرکزی گزينش در وزارتخانه زیر نظر او واگذار شده و «قوه مقننه و قوه قضائيه نبايد وارد احکام اين هيئت شوند». آقای فرجی‌دانا خواستار «احترام» به اين «اختيارات قانونی» شده و گفته بود که «وظايف و اختيارات» هيئت مرکزی گزينش توسط شورای عالی انقلاب فرهنگی تعيين شده و در مصوبه اين شورا تصريح شده که کميسيون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی و ديوان عدالت اداری که از نهادهای زير نظر قوه قضائيه است نيز نمی‌توانند «وارد احکام» هيئت مرکزی گزينش شوند. وزير علوم، تحقيقات و فناوری در دولت حسن روحانی پيش از اين نيز بر «احقاق حق» دانشجويان ستاره‌دار و اساتيد بازنشسته و اخراج شده دانشگاه‌های کشور تاکيد کرده بود. «ستاره‌دار» عنوانی است که در اواسط دهه ۱۳۸۰ به تعدادی از دانشجويانی که عمدتا به دليل فعاليت‌های سياسی از ادامه تحصيل در دانشگاه‌ها محروم می‌شدند اطلاق شد. دولت محمود احمدی‌نژاد غالبا محروميت از تحصيل اين دانشجويان را انکار می‌کرد، اما ده‌ها دانشجوی محروم از تحصيل بر ممانعت مسئولان وزارت علوم و دانشگاه‌ها از ثبت نام خود تاکيد می‌کردند. در اين مدت همچنين تعداد زيادی از اساتيد باسابقه دانشگاه‌ها نيز به اجبار بازنشسته يا اخراج شدند. اما پس از مدتی گفته شد که حتی در دولت محمد خاتمی نيز دانشجويان ستاره‌دار که به دلايل سياسی از ادامه تحصيل محروم می‌شدند وجود داشته است. جعفر توفيقی، وزير علوم در دولت آقای خاتمی و سرپرست اين وزارتخانه در دولت حسن روحانی، نيز با تاييد اين مطلب گفت که «مفهوم ستاره‌دار» در دولت محمد خاتمی «به معنی منع از تحصيل يا منع از فعاليت نبود، بلکه به معنی بازبينی مجدد پرونده بود». آقای توفيقی پس از آن که جعفر ميلی‌منفرد، گزينه پيشنهادی حسن روحانی برای مسئوليت وزارت علوم، تحقيقات و فناوری، نتوانست از مجلس نهم رای اعتماد بگيرد، برای سه ماه به عنوان سرپرست اين وزارتخانه انتخاب شد و بر اساس گزارش‌ها در اين مدت مجوز لازم را برای بازگشت به تحصيل ده‌ها دانشجوی ستاره‌دار صادر کرد. اين اقدامات آقای توفيقی که هم‌اکنون مشاور عالی وزارت علوم، تحقيقات و فناوری است، با واکنش خشمگينانه چهره‌های اصولگرا و نمايندگان مجلس مواجه شد. در آخرين نمونه از اين واکنش‌ها، عليرضا منتظری، عضو کميسيون آموزش و تحقيقات مجلس، نيز گفته است: «دانشجويان ستاره‌دار مخصوصا آنهايی که در فتنه ۸۸ شرکت داشتند بايد از ابتدا متوجه زيان‌ها و هزينه‌هايی که به نظام وارد کردند، بودند» و از وزير علوم و «دوستانش» خواسته تا «برای رسانه‌های بيگانه خوراک تهيه نکنند». اصولگرايان و نزديکان علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی، از اعتراضات به نتیجه انتخابات رياست جمهوری در سال ۱۳۸۸ به عنوان «فتنه» نام می‌برند.

واکنش منفی نماینده مجلس به بازگشت دانشجویان ستاره‌دار به دانشگاه
راديو فردا/ یک نماینده مجلس ایران و عضو کميسيون آموزش و تحقيقات این نهاد گفت که بازگشت «دانشجويان ستاره‌دار» به دانشگاه‌های کشور بدون نظر دستگاه‌های امنيتی جمهوری اسلامی «غيرممکن» است.
 

عليرضا منتظری روز جمعه، شش دی، به خبرگزاری فارس گفت که «هيئت گزينش [وزارت علوم]‌ به تنهايی صلاحيت بازگرداندن دانشجويان ستاره‌دار را ندارد» و در اين رابطه «دستگاه‌های امنيتی» نيز باید نظر خود را اعلام کنند.
 
آقای منتظری با اشاره به سخنان وزير علوم، تحقيقات و فناوری در دولت حسن روحانی درباره اختيارات هيئت گزينش اين وزارتخانه برای تصميم‌گيری درباره دانشجويان ستاره‌دار، افزوده است که  او «بايد به زودی در مورد سؤالی که در اين مورد از وی شده است در محضر نمايندگان مردم پاسخگو باشد».
 
رضا فرجی‌دانا، وزير علوم ایران، پيش از اين گفته بود که «اختيارات» برای تصميم‌گيری در مورد دانشجويان ستاره‌دار به هيئت مرکزی گزينش در وزارتخانه زیر نظر او واگذار شده و «قوه مقننه و قوه قضائيه نبايد وارد احکام اين هيئت شوند».
 
آقای فرجی‌دانا خواستار «احترام» به اين «اختيارات قانونی» شده و گفته بود که «وظايف و اختيارات» هيئت مرکزی گزينش توسط شورای عالی انقلاب فرهنگی تعيين شده و در مصوبه اين شورا تصريح شده که کميسيون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی و ديوان عدالت اداری که از نهادهای زير نظر قوه قضائيه است نيز نمی‌توانند «وارد احکام» هيئت مرکزی گزينش شوند.
 
وزير علوم، تحقيقات و فناوری در دولت حسن روحانی پيش از اين نيز بر «احقاق حق» دانشجويان ستاره‌دار و اساتيد بازنشسته و اخراج شده دانشگاه‌های کشور تاکيد کرده بود.
 
«ستاره‌دار» عنوانی است که در اواسط دهه ۱۳۸۰ به تعدادی از دانشجويانی که عمدتا به دليل فعاليت‌های سياسی از ادامه تحصيل در دانشگاه‌ها محروم می‌شدند اطلاق شد.

دولت محمود احمدی‌نژاد غالبا محروميت از تحصيل اين دانشجويان را انکار می‌کرد، اما ده‌ها دانشجوی محروم از تحصيل بر ممانعت مسئولان وزارت علوم و دانشگاه‌ها از ثبت نام خود تاکيد می‌کردند.
 
در اين مدت همچنين تعداد زيادی از اساتيد باسابقه دانشگاه‌ها نيز به اجبار بازنشسته يا اخراج شدند. اما پس از مدتی گفته شد که حتی در دولت محمد خاتمی نيز دانشجويان ستاره‌دار که به دلايل سياسی از ادامه تحصيل محروم می‌شدند وجود داشته است.
 
جعفر توفيقی، وزير علوم در دولت آقای خاتمی و سرپرست اين وزارتخانه در دولت حسن روحانی، نيز با تاييد اين مطلب گفت که «مفهوم ستاره‌دار» در دولت محمد خاتمی «به معنی منع از تحصيل يا منع از فعاليت نبود، بلکه به معنی بازبينی مجدد پرونده بود».
 
آقای توفيقی پس از آن که جعفر ميلی‌منفرد، گزينه پيشنهادی حسن روحانی برای مسئوليت وزارت علوم، تحقيقات و فناوری، نتوانست از مجلس نهم رای اعتماد بگيرد، برای سه ماه به عنوان سرپرست اين وزارتخانه انتخاب شد و بر اساس گزارش‌ها در اين مدت مجوز لازم را برای بازگشت به تحصيل ده‌ها دانشجوی ستاره‌دار صادر کرد.
 
اين اقدامات آقای توفيقی که هم‌اکنون مشاور عالی وزارت علوم، تحقيقات و فناوری است، با واکنش خشمگينانه چهره‌های اصولگرا و نمايندگان مجلس مواجه شد.
 
در آخرين نمونه از اين واکنش‌ها، عليرضا منتظری، عضو کميسيون آموزش و تحقيقات مجلس، نيز گفته است: «دانشجويان ستاره‌دار مخصوصا آنهايی که در فتنه ۸۸ شرکت داشتند بايد از ابتدا متوجه زيان‌ها و هزينه‌هايی که به نظام وارد کردند، بودند» و از وزير علوم و «دوستانش» خواسته تا «برای رسانه‌های بيگانه خوراک تهيه نکنند».
 

اصولگرايان و نزديکان علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی، از اعتراضات به نتیجه انتخابات رياست جمهوری در سال ۱۳۸۸ به عنوان «فتنه» نام می‌برند.

کارزار نیروهایی که مستیقما زیر نظر خامنه ای هستند برای حمله به رهبران اعتراضات به تقلب انتخابات 88 ادامه حمله نمایندگان خامنه ای در نهادهای وابسته به ولی فقیه به رهبران اعتراضات به تقلب انتخابات 88 خبرگزاری تسنیم: نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران گفت: بعضی از عناصری که پشت صحنه فتنه ۸۸ قرار داشتند، امروز در جاهای مختلف شروع به فعالیت کرده‌اند. به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری تسنیم، آخوند علی سعیدی نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی طی سخنانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه این هفته تهران با بیان اینکه نکته دیگر چندلایه بودن فتنه است خاطر نشان کرد: معمولا فتنه‌هایی که در طول تاریخ شکل گرفتند چند لایه بودند. یک لایه روی صحنه است که مباشر و کف خیابان قرار می‌گیرد، اما یک لایه دیگر نیز پشت صحنه قرار دارد. برای دلسوزان نظام و انقلاب آن چیزی که اهمیت دارد شناسایی عناصر پشت صحنه است. یعنی آن کسانی که تئوری فتنه، فکر فتنه و اندیشه فتنه را طراحی می‌کنند. سعیدی ادامه داد:‌ در ماجرای فتنه 88 نیز ما سه لایه را از هم مجزا می‌بینیم. یک لایه روی صحنه دو نفری بودند که همواره در جلوی صحنه قرار داشتند. یک لایه کف خیابان قرار داشتند که دست به آشوب و اغتشاش زدند، اما چه کسانی پشت صحنه قرار داشتند، آنها را باید با تحلیل و از طریق نخبگان و خبرگان شناخت. چه کسانی کمیته صیانت از آرا را تشکیل دادند و چه کسانی نگران تقلب در انتخابات بودند؟ چه کسانی ستاد ابطال را در دفتر خود تشکیل دادند؟ این افراد عناصر پشت صحنه هستند و معمولا سالم می‌مانند و در دوره‌های بعد نیز شروع به فعالیت می‌کنند و ما امروز می‌بینیم بعضی از عناصری که پشت صحنه فتنه 88 قرار داشتند، در جاهای مختلف شروع به فعالیت کرده‌اند. وی با بیان اینکه ما در 34 سال گذشته کرارا شاهد بودیم که نمایندگان برخی دوره‌های مجلس مانند مجلس ششم، در برخی دوره‌ها رئیس جمهور و یا کاندیداهای ریاست جمهوری اپوزیسیون نظام می‌شوند و به ساختار نظام حمله می‌کنند، گفت: نرم‌افزار جمهوری اسلامی الهی است. خداوند به پیامبر خود می‌فرمایند اگر پیامبر حرف‌هایی که دیگران می‌زنند بزند و یا دروغ ببندد او را با قدرت می‌گیریم و رگ قلبش را قطع می‌کنیم. کسی حق دست‌برد به این نرم‌افزار را ندارد. بنده از همه پژوهشگران، نخبگان و اعضای محترم شورای نگهبان و نمایندگان مجلس درخواست می‌کنم روی این مسئله مطالعه کنند که چرا کاندیداها جرات می‌کنند وارد خطوط قرمز شوند و به ساختار نظام حمله کنند. نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران در خصوص راهکارهای مقابله با فتنه نیز اظهار داشت: اولین راهکار اتکاء به رهبری است. توجه و اتکاء به هدایت‌ها و رهنمودهای رهبری تنها راه برون‌رفت و پیشگیری از فتنه‌هاست.

کارزار نیروهایی که مستیقما زیر نظر خامنه ای هستند برای حمله به رهبران اعتراضات به تقلب انتخابات 88
ادامه حمله نمایندگان خامنه ای در نهادهای وابسته به ولی فقیه به رهبران اعتراضات به تقلب انتخابات 88
خبرگزاری تسنیم: نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران گفت: بعضی از عناصری که پشت صحنه فتنه ۸۸ قرار داشتند، امروز در جاهای مختلف شروع به فعالیت کرده‌اند.
به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری تسنیم، آخوند علی سعیدی نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی طی سخنانی پیش از خطبه‌های نماز  جمعه این هفته تهران  با بیان اینکه نکته دیگر چندلایه بودن فتنه است خاطر نشان کرد: معمولا فتنه‌هایی که در طول تاریخ شکل گرفتند چند لایه بودند. یک لایه روی صحنه است که مباشر و کف خیابان قرار می‌گیرد، اما یک لایه دیگر نیز پشت صحنه قرار دارد. برای دلسوزان نظام و انقلاب آن چیزی که اهمیت دارد شناسایی عناصر پشت صحنه است. یعنی آن کسانی که تئوری فتنه، فکر فتنه و اندیشه فتنه را طراحی می‌کنند.
سعیدی ادامه داد:‌ در ماجرای فتنه 88 نیز ما سه لایه را از هم مجزا می‌بینیم. یک لایه روی صحنه دو نفری بودند که همواره در جلوی صحنه قرار داشتند. یک لایه کف خیابان قرار داشتند که دست به آشوب و اغتشاش زدند، اما چه کسانی پشت صحنه قرار داشتند، آنها را باید با تحلیل و از طریق نخبگان و خبرگان شناخت. چه کسانی کمیته صیانت از آرا را تشکیل دادند و چه کسانی نگران تقلب در انتخابات بودند؟ چه کسانی ستاد ابطال را در دفتر خود تشکیل دادند؟ این افراد عناصر پشت صحنه هستند و معمولا سالم می‌مانند و در دوره‌های بعد نیز شروع به فعالیت می‌کنند و ما امروز می‌بینیم بعضی از عناصری که پشت صحنه فتنه 88 قرار داشتند، در جاهای مختلف شروع به فعالیت کرده‌اند.
وی با بیان اینکه ما در 34 سال گذشته کرارا شاهد بودیم که نمایندگان برخی دوره‌های مجلس مانند مجلس ششم، در برخی دوره‌ها رئیس جمهور و یا کاندیداهای ریاست جمهوری اپوزیسیون نظام می‌شوند و به ساختار نظام حمله می‌کنند، گفت: نرم‌افزار جمهوری اسلامی الهی است. خداوند به پیامبر خود می‌فرمایند اگر پیامبر حرف‌هایی که دیگران می‌زنند بزند و یا دروغ ببندد او را با قدرت می‌گیریم و رگ قلبش را قطع می‌کنیم. کسی حق دست‌برد به این نرم‌افزار را ندارد. بنده از همه پژوهشگران، نخبگان و اعضای محترم شورای نگهبان و نمایندگان مجلس درخواست می‌کنم روی این مسئله مطالعه کنند که چرا کاندیداها جرات می‌کنند وارد خطوط قرمز شوند و به ساختار نظام حمله کنند.

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران در خصوص راهکارهای مقابله با فتنه نیز اظهار داشت: اولین راهکار اتکاء به رهبری است. توجه و اتکاء به هدایت‌ها و رهنمودهای رهبری تنها راه برون‌رفت و پیشگیری از فتنه‌هاست.

دهمین پلنگ هم تسلیم مرگ شد رییس اداره محیط زیست گچساران گفت: تلاش برای نجات یک قلاده پلنگ که چهارشنبه شب گذشته در کوه دیل از توابع این شهرستان بر اثر تصادف با یک خودرو مصدوم شده بود، بی نتیجه ماند. این دهمین قلاده پلنگ است که در ایران طی 9 ماه اخیر جان خود را از دست می دهد. عبدال دیانتی نسب عصر پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: با وجود اعزام پزشک برای مداوای این ماده پلنگ مصدوم و بهبود نسبی حال وی اما عصر روز پنجشنبه این پلنگ جوان تسلیم مرگ شد. وی اظهار کرد: مصدومیت این پلنگ بر اثر تصادف با یک دستگاه خودرو پژو 206 چهارشنبه شب در مسیر جاده روستای دیل به وقوع پیوست. دیانتی نسب بیان کرد: با اطلاع رسانی راننده پس از تصادف برای کمک به سلامت پلنگ ، محیطبانان منطقه حفاظت شده دیل نسبت به انتقال این گونه نادر و ارزشمند اقدام کردند اما متاسفانه تلاش های تیم دامپزشکی منجر به نتیجه نشد و پلنگ عصر پنجشنبه جان خود را از دست داد. منطقه حفاظت شده کوه دیل واقع در 20 کیلومتری شهر دوگنبدان مرکز شهرستان گچساران به لحاظ وجود پوشش غنی درختی و گیاهی، زیستگاه گونه های مختلف جانوری از جمله پستانداران و پرندگان است.

دهمین پلنگ هم تسلیم مرگ شد
رییس اداره محیط زیست گچساران گفت: تلاش برای نجات یک قلاده پلنگ که چهارشنبه شب گذشته در کوه دیل از توابع این شهرستان بر اثر تصادف با یک خودرو مصدوم شده بود، بی نتیجه ماند.
این دهمین قلاده پلنگ است که در ایران طی 9 ماه اخیر جان خود را از دست می دهد.
عبدال دیانتی نسب عصر پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: با وجود اعزام پزشک برای مداوای این ماده پلنگ مصدوم و بهبود نسبی حال وی اما عصر روز پنجشنبه این پلنگ جوان تسلیم مرگ شد.
وی اظهار کرد: مصدومیت این پلنگ بر اثر تصادف با یک دستگاه خودرو پژو 206 چهارشنبه شب در مسیر جاده روستای دیل به وقوع پیوست.
دیانتی نسب بیان کرد: با اطلاع رسانی راننده پس از تصادف برای کمک به سلامت پلنگ ، محیطبانان منطقه حفاظت شده دیل نسبت به انتقال این گونه نادر و ارزشمند اقدام کردند اما متاسفانه تلاش های تیم دامپزشکی منجر به نتیجه نشد و پلنگ عصر پنجشنبه جان خود را از دست داد.

منطقه حفاظت شده کوه دیل واقع در 20 کیلومتری شهر دوگنبدان مرکز شهرستان گچساران به لحاظ وجود پوشش غنی درختی و گیاهی، زیستگاه گونه های مختلف جانوری از جمله پستانداران و پرندگان است.