Saturday, December 3, 2016

هاشمی رفسنجانی: برخی از دشمنان شخص آیت الله خامنه ای به مراکز حساس نفوذ کرده اند

هاشمی رفسنجانی: برخی از دشمنان شخص آیت الله خامنه ای به مراکز حساس نفوذ کرده اند

آیت الله علی خامنه ای و اکبر هاشمی رفسنجانیImage copyrightLEADER.IR
Image captionآیت الله علی خامنه‌ای و اکبر هاشمی رفسنجانی
اکبر هاشمی رفسنجانی، رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام هشدار داده است که "برخی از دشمنان شخص آیت الله خامنه‌ای" به "مراکز حساس نفوذ" کرده‌اند.
آقای هاشمی رفسنجانی گفته است این افراد "با دوست‌نمایی به خیلی از مراکز حساس نفوذ کرده‌اند که از بیان ایران ستیزی ابایی ندارند".
او اشاره ای به این افراد نکرده اما در سخنرانی‌های پیشین خود گفته بود که مخالفان سیاسی دولت حسن روحانی با "سنگ اندازی‌ها، مانع تراشی‌ها و موضع گیری‌های مغرضانه حاضرند برای تضعیف و ضربه زدن به دولت، همه افتخارات و دستاوردهای نظام" از جمله توافق هسته‌ای برجام را "زیر سئوال ببرند".
آقای هاشمی امروز در دیدار با جمعی از اعضای هیأت مؤسس حزب جدید‌التأسیس مجمع ایثارگران، اشاراتی به شباهت‌ها و تفاوت‌های شرایط امروز ایران با دوره جنگ ۸ ساله با عراق و رهبری آیت الله روح الله خمینی بنیانگذار جمهوری اسلامی کرده است.
خبرگزاری ایرنا گزارش داده است که او وضعیت ایران در زمان درگذشت آیت الله خمینی را یادآوری کرده و درباره آیت الله خامنه‌ای گفته "بارها گفته‌ام که هنوز بهترین انتخاب خبرگان بود".
آقای هاشمی رفسنجانی گفته است "دعا کنیم که این روند ادامه داشته باشد، چون برخی از دشمنان اندیشه‌های امام و شخص آیت‌الله خامنه‌ای، با دوست‌نمایی به خیلی از مراکز حساس نفوذ کرده‌اند که از بیان ایران ستیزی ابایی ندارند."
ایران ستیزی به رفتاری اطلاق می شود که به سوء ظن یا به شکل گیری دیدگاه منفی درباره این کشور منجر می شود.
او در دیدار امروز خود به حاضران گفته است هدف اقدامات سیاسی باید "حفظ تمامیت ارضی ایران و حفاظت از ارزش‌های متعالی" آیت الله خمینی "با تکیه بر آرای مردمی" باشد.

حکم اعدام بابک زنجانی تائید شد

حکم اعدام بابک زنجانی تائید شد


بابک زنجانیImage copyrightMIZAN

یک مقام دیوان‌ عالی ایران از تائید حکم اعدام بابک زنجانی خبر داده است.
هفته پیش گفته شده بود که این دادگاه حکم اعدام آقای زنجانی را لغو کرده است.
غلامرضا انصاری، معاون نظارت و بازرسی دیوان عالی ایران گفته است که قضات دیوان‌عالی حکم اعدام آقای زنجانی را تائید کرده‌اند.
آقای انصاری گفته است حکم اعدام مهدی شمس و حمید فلاح هروی، دو متهم دیگر این پرونده نقض شده است.
قاضی صلواتی پس از برگزاری ۲۶ جلسه دادگاه در اسفند سال گذشته آقایان زنجانی، شمس و هروی را به عنوان "مفسد فی الارض" به اعدام محکوم کرده بود و پس از آن در اردیبهشت سال جاری پرونده به دیوان عالی رفت.
اتهام اصلی آقای زنجانی این است که در زمان تحریم‌های وضع شده علیه ایران بر سر برنامه هسته‌ای بیش از دو میلیارد دلار نفت ایران را فروخته اما پول آن را به دولت برنگردانده است.
دادگاه آقای زنجانی چند بار به او مهلت داد تا این پول برگرداند اما وکیلان او وجود تحریم‌ها را مانع از این کار دانستند.

'تلافی'

آقای زنجانی پیش از این چند بار از مقام‌های نفتی و قضایی انتقاد کرده است.
بابک زنجانی شهریور امسال گفت او قربانی "تلافی فاضل لاریجانی" شده است.
در سال ۱۳۹۱ محمود احمدی‌نژاد علیه برادران افشاگری کرد واز جلسه فاضل لاریجانی با سعید مرتضوی، مدیرعامل وقت صندوق تامین اجتماعی، فایل صوتی و ویدیویی منتشر شد.
فاضل لاریجانی در این جلسه از سعید مرتضوی می‌خواست که واسطه همکاری او با بابک زنجانی شود. فاضل لاریجانی برادر روسای مجلس و قوه قضاییه ایران است



اعتراض ۱۵۱ نفر از فعالان سیاسی و مدنی به حکم دادگاه ویژه روحانیت علیه احمد منتظری

اعتراض ۱۵۱ نفر از فعالان سیاسی و مدنی به حکم دادگاه ویژه روحانیت علیه احمد منتظری


یکصد و پنجاه و یک نفر از روشنفکران و فعالان سیاسی و مدنی و حقوق بشری با امضای بیانیه ای مشترک نسبت رای دادگاه ویژه روحانیت اعتراض و از احمد منتظری حمایت کردند.

به گزارش «زیتون» امضا کنندگان این بیانیه با تاکید بر غیر قانونی بودن «دادگاه ویژه روحانیت» و فاقد وجاهت خواندن احکام آن، مبانی صدور چنین حکمی را نیز زیر سوال برده اند.

در ادامه این بیانیه آمده است که گردانندگان «دادگاه ویژه روحانیت» با این حکم، به دفاعِ تلویحی از بزرگ‌ترین جنایت تاریخ معاصر ایران (کشتار چند هزار زندانی سیاسی)، برخاسته‌اند. امضا کنندگان همچنین نوشته اند این نوار، حاوی همان موضوع‌هایی است که سال‌ها پیش از این در خاطرات آیت الله منتظری آمده است. نه هیچ سّر ناگفته‌ای در این نوار است و نه در زمان حیات آقای منتظری هیچ نهاد قانونی حکومتی به‌طور رسمی مطالب آن را نفی کرده است. اعلام این نوار به عنوان یک سند سری، هم به‌معنای تأئید جنایتِ رخ داده است و هم بر کوشش درازمدت و کنونیِ “نظام” برای پنهان نگه ‌داشتن این جنایت صحه می‌گذارد.

در پایان این بیانیه، آمده است: ما امضاکنندگان این اعلامیه ضمن محکومیت شدید رأی صادره علیه آقای احمد منتظری و با اعلام پشتیبانی از ایشان، از کلیه امکانات قانونی در سطح ملی و بین‌المللی برای دفاع از ایشان و لغو این حکم ظالمانه استفاده خواهیم کرد.

متن کامل این بیانیه و اسامی امضا کنندگان آن که برای انتشار در اختیار «زیتون» قرار گرفته، به شرح زیر است:

براساس خبر سایت آیت الله منتظری، «دادگاه ویژه روحانیت» آقای احمد منتظری را به «جرم» انتشار نوار گفت‌وگوی آیت الله منتظری با هیئتِ کشتار سال ۶۷ به ۲۱ سال حبس محکوم کرده است که با «عنایت» به «علل مخففه»! آن را به شش سال حکم تعزیری قطعی کرده است.

«دادگاه ویژه روحانیت» از اساس خود و حتا طبق قانون اساسی حکومت ایران، غیرقانونی است. و در نتیجه احکام صادره آن هیچ نوع وجاهت قانونی ندارد.

استدلال‌های حکم این «دادگاه» غیرقانونی همچون وجود خود دادگاه، وجاهت قانونی ندارد. در حکم صادره، به‌تکرار بر سری بودن نوار انتشاریافته تأکید شده و بر این اساس آقای احمد منتظری به افشای اسرار نظام متهم شده است. این نوار، حاوی همان موضوع‌هایی است که سال‌ها پیش از این در خاطرات آیت الله منتظری آمده است. نه هیچ سّر ناگفته‌ای در این نوار است و نه در زمان حیات آقای منتظری هیچ نهاد قانونی حکومتی به‌طور رسمی مطالب آن را نفی کرده است. اعلام این نوار به عنوان یک سند سری، هم به‌معنای تأئید جنایتِ رخ داده است و هم بر کوشش درازمدت و کنونیِ “نظام” برای پنهان نگه ‌داشتن این جنایت صحه می‌گذارد.

گردانندگان «دادگاه ویژه روحانیت» با این حکم، با دفاعِ تلویحی از بزرگ‌ترین جنایت تاریخ معاصر ایران (کشتار چند هزار زندانی سیاسی)، به دفاع از امری برخاسته‌اند که قاعدتاً می‌بایستی برای هر حکومتی مایه‌ی شرمساری باشد. در کجای دنیا افشای جنایت، «تبلیغ علیه نظام» به حساب می‌آید؟ در چه حکومتی دروغ و پرده‌پوشیِ حقیقت از اسباب «تقویت» نظام آن حکومت است؟
سکانداران اصلی حکومت به جای پاسخ‌گویی و کوشش برای روشن کردن جنبه‌های گوناگون این جنایت بزرگ و اجرای عدالت به جان کسانی افتاده‌اند که می‌کوشند با بیان حقایق و یاریِ حافظه‌ی جمعی مردم ایران، به خشونت‌زدایی در جامعه و برقراری آرامش و صلح در کشور ما کمک کنند.

ما امضاکنندگان این اعلامیه ضمن محکومیت شدید رأی صادره علیه آقای احمد منتظری و با اعلام پشتیبانی از ایشان، از کلیه امکانات قانونی در سطح ملی و بین‌المللی برای دفاع از ایشان و لغو این حکم ظالمانه استفاده خواهیم کرد.

اسکندر آبادی، آینده آزاد، کاوه آهنگری، شهریار آهی، مهدی ابراهیم زاده، حامد ابراهیمی، بابک اجلالی، پگاه احمدی، فریدون احمدی، کمال ارس، اردوان ارشاد، امیرحسین اعتمادی، بیژن افتخاری، علی افشاری، گودرز اقتداری، نسترن امید، امیررضا امیربختیار، کامران امیری، نوشابه امیری، بهمن امینی، مهدی امینی زاده، عبدالکریم انواری، محمد اولیائی فرد، عبدالعلی بازرگان، حسین باقرزاده، مهران براتی، محمد برقعی، سعید بشیرتاش، یدالله بلدی، عصمت بهرامی، حمید بهشتی، بهروز بیات، میثاق پارسا، محمد پوردوائی، احمد پورمندی، علی پورنقوی، بیژن پیرزاده، مریم تنگستانی، نیره توحیدی، محمدعلی توفیقی، مهدی جامی، حسن جعفری، غلامحسین جلوانی، بهروز جهانزاد، جواد جواهری، رضا چرندابی، حمید حمیدی (برلین)، خلیل حواری نسب، مهدی خان بابا تهرانی، اسماعیل ختائی، حسین خرمی، پرویز داورپناه، شیرین دخت دقیقیان، احمد رأفت، فرهنگ رضائی، سیدصالح زاهدی، ناصر زراعتی، فتحیه زرکش یزدی، اسماعیل زرگریان، تکله زندی، مینا زند سیگل، ماندانا زندیان، حسن زهتاب، مریم سطوت، توفیق سهرابی، کریم شامبیاتی، سعید شاهسوندی، مسعود شب افروز، منصوره شجاعی، محمدرضا شکوهی فرد، حسن شریعتمداری، یزدان شهدایی، بانو صابری، رضا صفاری، علی صمد، هادی طلاکوب، کاظم علمداری، احمد علوی، محمدصادق علی اصغری، رضا علیجانی، سپیده فارسی، شیرین فامیلی، مهدی فتاپور، بهروز فدائی، فرهاد فرجاد، حسن فرشتیان، پرستو فروهر، ناهید فرهاد، امید فرهی،امید فرهاد، عباس فیروزبخش، آیدا قجر، یدی قربانی، علی قنبری، مهرانگیز کار، مرتضی کاظمیان، محسن کاملی، رضا کاویانی، هادی کحالی زاده، محسن کدیور، محمود کرد، کاظم کردوانی، مهین کرمانی، رضا کریمی، بهزاد کریمی، علی کشتگر
، علی کلایی، حسن کلانتری، سپیده کلانتریان، حمید کوثری، رضا گوهرزاد، عفت ماهباز، علی ماهباز، ملیحه محمدی، منوچهر مختاری، مرتضی صادقی، مسعود مردوخی، تراب مستوفی، بیژن معجری، منوچهر مقصودنیا، میلاد ملک، عمار ملکی، محمد ملکی، کیوان ملکی اسکی، مهدی ممکن، امید منتظری، علی اکبر مهدی، حمید مهدی پور، فریبرز مهران ادیب، فرید مهران ادیب، محمود مهران ادیب، همایون مهمنش، زیبا میرحسینی، یاسر میردامادی، احمد میرزائی، اشرف میرهاشمی، بابک مینا، حسن نایب هاشم، محسن نکومنش، جمشید نعمتی، شهریر نواختران، مهدی نوربخش، صدیقه وسمقی، پروین همتی، مهرزاد وطن آبادی، طلعت یگانه تبریزی، محسن یلفانی، حسن یوسفی اشکوری

مداخله نیروهای امنیتی و ممانعت از برگزاری مراسم سالگرد پوینده و مختاری

مداخله نیروهای امنیتی و ممانعت از برگزاری مراسم سالگرد پوینده و مختاری 



مزار محمد مختاری و محمدجعفر پوینده در گورستان امامزاده طاهر کرج

بر اساس گزارش‌ها مأمورین امنیتی از برگزاری مراسم هجدهمین سالگرد قتل محمد مختاری و محمدجعفر پوینده، دو عضو کانون نویسندگان ایران، در امامزاده طاهر کرج جلوگیری و تعدادی از حاضران در این مراسم را بازداشت کرده‌اند.

به نوشته راديو فردا، بنا به دعوت کانون نویسندگان ایران قرار بود روز جمعه ۱۲ آذر، و در سالروز قتل محمد مختاری و محمد جعفر پوینده به دست نیروهای وزرات اطلاعات جمهوری اسلامی ایران، مراسمی در گورستان امامزاده طاهر شهر کرج و بر مزار این دو قربانی قتل‌های زنجیره‌ای برگزارشود.

بر اساس گزارش‌ها، تعدادی از نیروهای امنیتی با لباس شخصی به همراه تعدادی از مأموران نیروی انتظامی مسلح در ورودی گورستان امام‌زاده طاهر حضور داشته و مانع ورود کسانی شده‌اند که قصد شرکت در این مراسم را داشته‌اند.

در این زمینه زویا زرافشان، دختر ناصر زرافشان مقیم هلند، در گفت‌وگو با رادیو فردا به نقل از یک شاهد عینی گفت که نیروهای امنیتی به سمت افرادی که پس از ممانعت از حضورشان در کنار این گورستان جمع شده بودند، حمله کرده و با «تهدید و فحاشی» از آنان خواسته‌اند که متفرق شوند.

خانم زرافشان گفت که مأمورین همچنین به پای ناصر زرافشان، پدرش که پیش از این به دلیل یک تصادف چندین بار عمل شده بود، ضربه زده و او را بازداشت کرده‌اند.

به گفته خانم زرافشان، همچنین هشت نفر از مأموران مزدک زرافشان، برادر او را دستگیر کرده، او را روی زمین خوابانده و ضرب و شتم کرده‌اند، به گونه‌ای که صورت او «پر از خون» شده است.

او گفت که مأمورین امنیتی همچنین بکتاش آبتین از اعضای کانون نویسندگان ایران و فاطمه سرحدی‌زاده، از افراد نزدیک به کانون نویسندگان ایران، را بازداشت کرده‌اند.

وب‌سایت هرانا نیز خبر داد که محمد مهدی‌پور شاعر، و رضا اکوانیان یکی از جوانان شرکت‌کننده در این مراسم دستگیر شده‌اند، و ناصر زرافشان و رضا اکوانیان پس از مدتی آزاد شده‌اند.

همچنین گزارش شده که بکتاش آبتین حین دستگیری مورد ضرب و شتم قرار گرفته است.

ناصر زرافشان، وکیل خانواده‌های مختاری و پوینده و دبیر کنونی کانون نویسندگان ایران، در جريان پيگيری قتل‌های زنجيره‌ای در دهه ۸۰، به افشای اسرار دولتی متهم و در پی آن پنج و سال نیم زندانی شده بود.

در سال‌های گذشته نیز نیروهای امنیتی از برگزاری سالگرد قتل محمد مختاری و محمد جعفر پوینده از اعضای کانون نویسندگان ایران در آرامگاه آن‌ها در امامزاده طاهر کرج جلوگیری کرده بودند.

مأمورین امنیتی روز دوشنبه اول آذر نیز مانند سال‌های گذشته از ورود افراد به منزل فروهرها برای برگزاری مراسم هجدهمین سالگرد قتل آنها جلوگیری کرده بودند.

داريوش فروهر، رهبر حزب ملت ایران، و همسرش، پروانه اسکندری مشهور به فروهر، اول آذر سال ۷۷ در منزلشان در تهران به وسیله ضربات چاقو به قتل رسیدند.

روز ۱۲ آذر همان سال محمد مختاری، نویسنده، شاعر و عضو هیئت دبیران کانون نویسندگان ایران و روز ۱۸ آذر نیز محمدجعفر پوینده مترجم و از فعال‌ترین اعضای کانون نویسندگان ایران ناپدید شدند که پس از مدتی جسدشان پیدا شد.

وزارت اطلاعات ایران «عناصر خودسر» در این وزارتخانه را مسئول این چهار قتل که به قتل‌های سیاسی زنجیره‌ای مشهور شد، اعلام کرد. 

دیدار وزیر خارجه ایران با نرگس اشتری در هند

دیدار وزیر خارجه ایران با نرگس اشتری در هند


محمدجواد ظریف، وزیر خارجه ایران، با نرگس کلباسی اشتری، زن ایرانی {انگلیسی ایرانی تبار} متهم به قتل در هند، دیدار کرده است. این دیدار در سفارت ایران در دهلی انجام شده است. 

به گزارش بی بی سی، خانم کلباسی که برای کار خیریه و تاسیس پرورشگاه برای کودکان بی سرپرست به هند رفته بود، می گوید "مرگ اتفاقی یک کودک در زمان پیک نیک کنار یک رودخانه" او را به دردسر انداخته و در نهایت متهم به قتل غیرعمد شده است.