Friday, July 8, 2011

كوثري: ‌ايران در بعد موشكي جلوتر از آمريكا است

كوثري: ‌ايران در بعد موشكي جلوتر از آمريكا است




خبرگزاري فارس: نائب رئيس كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس گفت: ايران در بعد موشكي و توليد هواپيماهاي بدون سرنشين بسيار جلوتر از آمريكا گام بر مي‌دارد.



به گزارش خبرگزاري فارس از مشهد، اسماعيل كوثري ظهر امروز در دومين روز از ششمين همايش سراسري ايثارگران بيمه ايران در محل سالن اجتماعات بنياد پژوهش‌هاي اسلامي آستان قدس رضوي اظهار داشت: در حال حاضر به دست متخصصان و دانشمندان متعهد ايراني نسل جديد موشك‌هاي رادارگريز فوق پيشرفته نيز ساخته شده است.



وي پيشرفت‌هاي ايران در زمينه فناوري‌هاي هسته‌اي را نيز بسيار زياد عنوان كرد و بيان داشت: در حال حاضر نسل جديد سانتريفيوژهاي هسته‌اي نيز براي استفاده مجدد از اورانيوم توسط متخصصان داخلي در حال ساخت است.

كوثري ابراز داشت: اين در حالي است كه در چند سال گذشته، حتي اجازه ساخت يك آزمايشگاه براي انجام آزمايشات صلح‌آميز هسته‌اي را نيز نداشتيم. ( کشورهای بسیاری از جمله امارات در حال ساختن نیروگاههای اتمی هستند)

آیت الله مكارم شیرازی (معروف به تاجر شکر) : ما باید تفكیك جنسیتی را هم برای دین خود و هم برای پیشرفت علمی بیشتر عملی كنیم/ در آلمان این كار را انجام دادند تا به بازده علمی بیشتری دست یابند! + عکس دانشجویان آلمانی

آیت الله مكارم شیرازی (معروف به تاجر شکر) : ما باید تفكیك جنسیتی را هم برای دین خود و هم برای پیشرفت علمی بیشتر عملی كنیم/ در آلمان این كار را انجام دادند تا به بازده علمی بیشتری دست یابند! + عکس دانشجویان آلمانی






ایلنا : آیت الله مكارم شیرازی ضمن انتقاد از متوقف كردن اجرای طرح تفكیك جنسیتی، اظهار داشت: «ما باید تفكیك جنسیتی را هم برای دین خود و هم برای پیشرفت علمی بیشتر جوانانمان عملی كنیم».

آیت الله ناصر مكارم شیرازی شب گذشته در جمع زائران و مجاوران حرم مطهر رضوی با بیان اینكه اگر وجدان عمومی جامعه بیدار باشد و همه بدی را بد بدانند و خوبی را خوب تشخیص دهند مشكلات جامعه حل می شود اظهار داشت: «وقتی یك عمل زشت كوچك تكرار میشود، كم كم قبح آن از بین می رود و در نگاه افراد گناهان بزرگ هم كوچك جلوه می كند».



وی افزود: «خبری را امروز شنیدم كه بسیار متاثر شدم و آن اینكه وزیر علوم كه بنده از شجاعت و درایت ایشان مطلع هستم، قصد داشتند دو طرح را اجرا كنند، اول اینكه برخی از اساتید دانشگاه های ما - البته اكثر اساتید ما از این جریان به دورند - در كلاس های درس خود اصول دین و مذهب را زیر سوال می برند و با این كار امید را در دل دانشجویان از بین می برند، تصمیم گرفته اند كه آن ها را بازنشسته كنند».



آیت الله مكارم شیرازی گفت: «دومین اقدام ایشان، این است كه دختران و پسران را در دانشگاه ها به تدریج و از پایه از هم جدا كنند. در آلمان این كار را انجام دادند تا به بازده علمی بیشتری دست یابند. آن ها به مسایل شریعت و دین كاری ندارند اما ما باید این كار را هم برای دین خود و هم برای پیشرفت علمی بیشتر جوانانمان عملی كنیم. اما متاسفانه برخی مسولین از بالا دستور دادند نباید چنین كاری را انجام دهید. اولا نباید دست به اساتید بزنید و ثانیا مساله جدا سازی یك امر سطحی و غیر حكیمانه است، شنیدن اینگونه مسایل انسان را نا امید می كند».

وی تأكید كرد: «كسی كه در درس خود در میان جوانان اسلام را زیر سوال می برد باید بركنار شود چرا كه خطری برای جامعه است».

برخی در پی ایجاد اختلاف میان ارتش و سپاه هستند"

برخی در پی ایجاد اختلاف میان ارتش و سپاه هستند"


* ۵۱ فرودگاه کشور زیان‌ده هستند



"برخی در پی ایجاد اختلاف میان ارتش و سپاه هستند"



تابناک : فرمانده نیروی زمینی ارتش با اعلام اینکه برخی درصدد ایجاد نفاق میان نیروهای ارتش و سپاه هستند، گفت: امروز سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بازویی بسیار قوی و امین برای نظام است.

امیر سرتیپ «احمد رضا پوردستان» در مشهد مقدس و در مراسم انس و الفت نیروهای مسلح در قرارگاه عملیاتی ارتش در شمال شرق کشور با اشاره به سخنان فرماندهی کل قوا، تأکید کرد:‌ تحکیم وحدت در بین نیروهای مسلح یکی از ضرورت‌های مسلم مورد تاکید رهبر معظم انقلاب است و باید همواره شاهد افزایش این مهم باشیم.



۵۱ فرودگاه کشور زیان‌ده هستند



مدیرعامل شرکت فرودگاه‌های کشور گفت: در حال حاضر ۵۱ فرودگاه کشور زیان ده هستند و درآمدهایشان پاسخگوی نیازهای جاری شان نیست.

به گزارش ایسنا، مهندس اسماعیلی در مراسم افتتاح و کلنگ زنی پروژه‌های فرودگاهی فرودگاه شهید اشرفی کرمانشاه، اظهار کرد: به جز فرودگاه امام و مهرآباد تهران و شهید هاشمی نژاد مشهد، مابقی فرودگاه های کشور زیان ده هستند.

اسماعیلی عنوان کرد: البته می دانیم که فرودگاه تاثیر بسزایی در توسعه اقتصادی، سیاسی و اجتماعی استانها دارد و می توانند منشاء فعالیتهای بزرگ در استانها باشد.

احمدی‌نژاد: تفکیک جنسیتی متوقف شود یا «مشکل امروز ما مدل موی بچه‌های ماست؟»

محمود احمدی‌نژاد در نامه‌ای به دو وزارتخانه علوم و بهداشت از آنها خواست که طرح «سطحی» تفکیک جنسیتی در دانشگاه‌ها را متوقف کنند. پس از این سخنان علی مطهری به رییس جمهور حمله کرد و گفت عدم اختلاط دختر و پسر در دانشگاه‌ها مورد اتفاق فقها است؛ همچنین مشاور وزیر علوم هم گفت که از «صحت» نامه احمدی‌نژاد خبر ندارند و آن را هنوز دریافت نکرده‌اند.




محمود احمدی‌نژاد روز گذشته در نامه‌ای به دو وزیر بهداشت و علوم از آن‌ها خواست که بازنشسته کردن «بی‌رویه» اساتید و تفکیک جنسیتی در دانشگاه‌ها را متوقف کنند. وی نسبت به تفکیک جنسیتی دانشگاه‌ها، کلاس‌ها و رشته‌های دانشگاهی «بدون لحاظ تبعات» آن هشدار داد و از آنها خواست تا از این رویه «سطحی و غیر‌عالمانه» خودداری شود.



به گزارش خبرآنلاین احمدی‌نژاد در نامه خود نوشت: «شنیده شده است كه در برخی دانشگاه‌ها، رشته‌ها و كلاس‌های تك جنسیتی بدون لحاظ تبعات اعمال می‌گردد. ضروری است فوری از این اقدامات سطحی و غیر عالمانه جلوگیری شود.»



پس از این سخنان علی مطهری، نماینده اصول‌گرای مجلس به آن واکنش نشان داد و طی نامه سرگشاده‌ای به رییس جمهوری نوشت که اگر بناست اختلاط آزاد باشد باید روابط جنسی هم مانند دنیای غرب آزاد باشد.



به گزارش خبرآنلاین آقای مطهری در نامه خود نوشت که عدم اختلاط دختر و پسر در دانشگاه‌ها مورد اتفاق فقها است و چنانچه تاسیس دانشگاه‌ها به تقلید از غربی‌ها نبود باید از همان ابتدا، محیط‌های دانشگاهی نیز دخترانه و پسرانه تاسیس می‌شد.



وی نوشت: «من شنیده‏‌ام در پاكستان معمول بوده است كه در كلاس‌هاى دانشگاه بخش پسران و دختران به وسیله پرده‏اى از یكدیگر جدا باشد و فقط استادى كه پشت تریبون قرار می‏گیرد مشرف بر هر دو باشد. آیا بدین طریق درس خواندن چه اشكالى دارد؟ اگر بناست اختلاط آزاد باشد باید روابط جنسی هم مانند دنیای غرب آزاد باشد والا عوارض روحی و روانی در پی خواهد داشت. نمی‌توان بخشی از نظام خانوادگی و روابط زن و مرد را از اسلام گرفت و بخشی را از غرب.»



این نماینده مجلس روش احمدی‌نژاد در مخالفت با تفکیک جنسیتی در دانشگاه‌ها را «كج دار و مریز» دانسته و نوشته است، «اكنون كه این راه كج را از سال 1313 تا به امروز پیموده‌ایم بهترین راه، تاسیس دانشگاه‌های دخترانه است؛ کاری که ما در طول 32 سال بعد از پیروزی انقلاب نكرده‌ایم.»



مطهری با حمله به دولت دهم خطاب به رئیس جمهوری نوشته است: «این که حکم اسلام را با وجود نظرات چند مرجع تقلید، امری «سطحی و غیر عالمانه» دانسته‌اید‌ بسیار مایه تاسف است و دلیل دیگری بر لیبرال بودن این دولت در حوزه فرهنگ است.»



در رویدادی دیگر و در همین زمینه مشاور وزیر علوم درباره نامه‌ی ارسالی احمدی‌نژاد درباره مخالفت با طرح تفکیک جنسیتی در دانشگاه‌ها گفت که این نامه «غیر متداول» بوده است.



به گزارش مهر عباس طائب، مشاور وزیر علوم با اشاره به اینکه هنوز چنین نامه‌ای را دریافت نکرده‌اند گفت: «این نامه رییس جمهور از نامه‌های غیر متداولی بود که تاکنون داده شده و حتی ما از صحت آن خبری نداریم، زیرا چنین نامه‌ای به وزارت علوم نرسیده است.»



از سوی دیگر کامران دانشجو، وزیر علوم دولت دهم هم که بارها ار طرح جداسازی دانشجویان دختر و پسر دفاع کرده گفت که از ابتدای سال جاری دانشجویی اجرای این طرح در دانشگاه‌ها امکان پذیر نیست، اما از اول مهرماه امسال دانشجویان دختر و پسر در کلاس‌های درس در ردیف‌های جداگانه خواهند نشست.



آقای دانشجو با اشاره به قانون مصوب شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت که بر اساس این مصوبه، مسئول اجرای این طرح روسای دانشگاه‌ها هستند و اگر بعضی از دانشگاه‌ها می‌خواهند آن را اجرا کنند، مختار هستند.



بر اساس مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی در سال ۱۳۶۶، دانشجویان زن و مرد باید در کلاس‌های درس، در ردیف‌های جداگانه بنشینند.



«مشکل امروز ما مدل موی بچه‌های ماست؟» این سخن احمدی‌نژاد در شب قبل از انتخابات ریاست جمهوری 84 بود که در پاسخ به انتقادهایی که دیگران به افراطی‌گری وی داشتند گفته شد. احمدی‌نژاد با بیان این جمله گفت که مشکل اصلی کشور نه مساله حجاب بانوان یا لباس جوانان، که مسائل بنیادی‌تر دیگری است.



اما طی سال‌های ریاست جمهوری احمدی‌نژاد موضوع حجاب و نیز طرح جداسازی دختران و پسران در دانشگاه‌ها بیشتر از پیش مطرح و همواره در قالب طرح‌هایی چون «استقرار گشت ارشاد» یا قانون «مبارزه با بدحجابی» به مساله‌ی روز ایران مبدل می‌گشت.



همچنین اگرچه آقای احمدی‌نژاد همواره در مصاحبه با رسانه‌ها، خود را از مخالفان این طرح‌ها نشان می‌داد، اما سال گذشته اسماعیل احمدی مقدم، فرمانده نیروی انتظامی به مخالفت‌های رییس جمهور واکنش نشان داد و با متهم کردن ضمنی احمدی‌نژاد به ریاکاری گفت که نامه ریاست جمهوری برای برخورد با بدحجابان موجود است و اگر «لازم باشد آن را منتشر خواهد کرد».



تهدید فرمانده نیروی انتظامی برای افشای نامه‌های ریاست جمهوری درباره‌ی مبارزه با «بدحجابی» سکوت یک ساله احمدی‌نژاد را در پی داشت. سکوتی که روز گذشته و با ارسال نامه مخالفت با تفکیک جنسیتی در دانشگاه‌ها مجددا شکسته شد.

تشکیل کمیته بررسی قانون‌شکنی‌های دولت احمدی‌نژاد توسط رهبری

یک عضو عالی هیات موتلفه با اشاره به اینکه پس از انقلاب اسلامی در هیچ دوره‌ای بین قوای نظام تا این حد اصطکاک وجود نداشته گفت که آیت‌الله خامنه‌ای در حال «مهار و سوزن‌بانی» این شرایط است و کمیته‌ای را نیز برای بررسی «قانون شکنی‌های دولت احمدی‌نژاد» تشکیل داده است.




حمیدرضا ترقی، عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی با بیان اینکه اختلافات فعلی دولت و مجلس از دوره بنی‌صدر هم بیشتر است گفت که خامنه‌ای کمیته ویژه ای را برای بررسی «قانون شکنی‌های دولت احمدی نژاد» تشکیل داده است.



ترقی در گفتگو با سایت «آتی نیوز» با اشاره به اینکه طبق قانون اساسی رسیدگی به اختلافات بر عهده رهبر جمهوری اسلامی است گفت که آقای خامنه‌ای هم هیأتی را برای رسیدگی به این موضوع تشکیل داده و گزارش آن را خواسته‌اند تا بررسی دقیق شود که علت عدم اجرای برخی از قوانین چه بوده است.



وی با بیان اینکه رهبری با «جدیت» در حال مدیریت اوضاع است گفت که خامنه‌ای اجازه نخواهد داد که این شرایط ادامه پیدا کند.



ترقی با انتقاد از رسانه‌ای کردن اختلافات و «هوچی‌گری در سطح جامعه» افزود: «بنابراین من فکر می‌کنم آنهایی که این مسأله را رسانه‌ای کردند اشتباه کردند. حتی آن دسته از نمایندگان مجلس که این موضوع را از تریبون مجلس رسما اعلام کردند هم دچار اشتباه شدند. چرا که در قانون اساسی برای این کار داور وجود دارد و کار خودش را انجام می‌دهد.»



این عضو شاخص حزب موتلفه با اشاره به اینکه بعد از انقلاب در هیچ دوره‌ای بین قوای نظام تا این حد اصطکاک وجود نداشته، اختلافات فعلی جمهوری اسلامی را از دوره بنی‌صدر هم بیشتر و کشدارتر ارزیابی کرده و گفته است: «آیت‌الله علی خامنه‌ای در حال مهار و سوزن بانی این شرایط هستند تا کشور به سمت آرامش حرکت کند و از اتهام و افترا زدن و محکوم کردن بدون هیچ استناد قانونی جلوگیری شود.»



اگر به تدبیرهای خامنه‌ای گوش ندهیم از چشم خداوند می‌افتیم



عضو دیگری از هیات موتلفه اسلامی نیز همانند آقای ترقی با اشاره به اختلافات دولت و مجلس، ضمن تمجید از آیت‌الله خامنه‌ای گفت که همه باید به «تدبیرهای» رهبری گوش دهند و از «ولایت» فاصله نگیرند.



اسدالله بادامچیان، عضو فراکسیون اصولگرایان مجلس شورای اسلامی و عضو شورای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی در گفتگو با خبرگزاری فارس اظهار داشت: «اگر حواس‌مان نباشد و به تدبیرهای ولی امر مسلمین گوش ندهیم، هم از چشم مردم و هم از نظر خداوند می‌افتیم و در مسئولیت‌هایمان نیز دچار مشکل می‌شویم.»



آقای بادامچیان با اشاره به دیدار هیات موتلفه با هاشمی رفسنجانی گفت که این تشکل تمایل داشت با رییس جمهور نیز دیدار کند، اما احمدی نژاد به اعضای مؤتلفه وقت ملاقات نداد.



این نماینده مجلس در این زمینه گفت: «امسال به دیدار رییس مجمع که منصوب رهبری است، رفتیم و با رییس مجلس شورای اسلامی هم دیدار کردیم؛ از آقای رییس جمهور هم وقت ملاقات خواستیم، اما ایشان وقت ندادند و در سال گذشته هم این وقت را به ما ندادند، اما اینکه چرا به اعضای مؤتلفه وقت ملاقات ندادند، ما به دنبال هیاهو نیستیم، چرا که ممکن است برای ایشان مقدور نبوده، وگرنه رییس جمهور که مخالف بزرگداشت شهدا نیست.»



عضو شورای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی درباره‌ی ملاقات با هاشمی رفسنجانی و مواضع رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام در خصوص مسائل روز کشور هم گفت: «آقای هاشمی طبق معمول نظرش نسبت به جریان فتنه منفی و نسبت به جریان انحرافی هم به شدت منفی بود و اعلام کرد که نظر مقام معظم رهبری برای من مطاع است.»



وی با اشاره به اختلافات داخلی کشور اضافه کرد که در دهه چهارم حیات جمهوری اسلامی نمی‌توان شاهد این اختلافات و «دعواهای سیاسی» داخلی بود و آیت‌الله خامنه‌ای در این زمینه همواره «توصیه‌های راهگشایی» کرده‌اند که باید به آنها عمل کرد.



اختلافات محمود احمدی‌نژاد با مجلس و قوه قضاییه از زمان روی کار آمدن دولت نهم همواره وجود داشته است، اما پس از تیرگی روابط رییس جمهوری و رهبری این اختلافات شکل دیگری به خود گرفت وبسیاری از چهره‌های سیاسی و مقامات جمهوری اسلامی در راستای حمایت از آیت‌الله خامنه‌ای بارها و بارها دولت را به «قانون‌شکنی» و «عدم ولایت‌ پذیری» متهم کردند.



به تازگی نیز مجتبی ذوالنور، جانشین پیشین نماینده ولی فقیه در سپاه گفته است که برکناری احمدی‌نژاد برای نظام هزینه دارد و رهبری مایل است تا دولت دهم تا پایان دوره چهار ساله خود بر سرکار باشد.

افزایش نا‌امنی‌های اجتماعی: کشته شدن یک دختر دانشجو با ۵۰ ضربه چاقو در مقابل چشمان مردم

افزایش نا‌امنی‌های اجتماعی: کشته شدن یک دختر دانشجو با ۵۰ ضربه چاقو در مقابل چشمان مردم






ایلنا، گروه اجتماعی: انتشار خبر کشته شدن دختر دانشجوی دانشگاه علامه طباطبایی تهران با ۵۰ ضربه چاقو در مقابل چشمان مردم پایتخت، در ادامه جنایات دیگری همچون خبر تجاوز دسته جمعی به زنان، اعضای مجلس را نسبت به افزایش ناامنی‌های اجتماعی حساس کرد. یکی ازنمایندگان مجلس در گفتگو با ایلنا از تلاش‌های مجلس برای سوال و حتی استیضاح وزیر کشور خبر داد.



وقوع جرم و جنایت در جامعه که چندی است ابعاد گسترده‌تر و آشکارتری به خود گرفته، سرانجام برخی نمایندگان مجلس را بر آن داشت تا نسبت به این موضوع حساسیت بیشتری نشان دهند و برای جلوگیری از چنین فجایعی خواستار اقدامات امنیتی بیشتری شوند.



ناامنی‌ها قابل پیش بینی بود

داریوش قنبری، نماینده مجلس شورای اسلا می‌در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایلنا در این مورد گفت: خبرهای تکان دهنده وقوع ناامنی در کشور ضربه جبران ناپذیری به امنیت روانی شهروندان زده است.



وی تاکید کرد: مجلس قطعا در قالب طرح سوال و حتی استیضاح وزیر کشور نسبت به این موضوع واکنش نشان خواهد داد.

عضو فراکسیون اقلیت مجلس شورای اسلامی با اشاره به حاشیه‌های رای اعتماد وزیر کشور خاطرنشان کرد: از قبل وقوع نا‌امنی‌های اجتماعی پیش بینی می‌شد.



نگاه جنسیتی و تهدید زنان

نماینده مردم ایلام با انتقاد از آنچه آنرا «تشدید نگاه جنسیتی به جامعه» خواند، در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایلنا گفت: متاسفانه نگاه جنسیتی نسبت به جامعه بسترهای تهدید علیه زنان را ایجاد کرده است.



وی تاکید کرد: طرح‌هایی نظیر تفکیک جنسیتی کلاس‌های دانشگاه، گشت ارشاد و... در بطن خود حساسیت نسبت به جنسیت را ایجاد کرده است. در برخی موارد نیز این حساسیت خود را به شکل تضاد نشان داده و افزایش خشونت‌های اخیر علیه زنان از این زاویه قابل مطالعه است.



سرپوش گذاشتن روی واقعیت

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس با انتقاد از نیروی انتظامی در حوادث اخیر گفت: سوای از بحران اجتماعی که جامعه با آن روبرو است کوتاهی‌های نیروی انتظامی هم قابل طرح است.



عضو فراکسیون اقلیت مجلس شورای اسلامی با اشاره به نقش و جایگاه نیروی انتظامی گفت: متاسفانه در مواقع هر‌گاه از برخورد عمیق با معضلات اجتماعی ناتوان می‌شویم با بحث‌هایی نظیر طرح امنیت اجتماعی، گشت و ارشاد و طرح تفکیک جنسیتی کلاسهای دانشگاه جامعه را با التهاب روبرو می‌کنیم.



به گفته وی در واقع دامن زدن به این مباحث و طرح مباحث اخلاقی به شکل کنونی‌، در سرپوش گذاشتن روی ناکارآمدی‌ها است.



حادثه‌ای دیگر

روز پنجشنبه ۱۶ تیر ۹۰، بار دیگر جنایتی در پایتخت و در مقابل دیدگان مردم به وقوع پیوست.



این بار قربانی جنایت دختری دانشجو بود که مورد هجوم فردی قرار گرفت که گفته می‌شود خواستگار این دختر بوده است.

در خبر‌ها در مورد این حادثه گفته شده دختر جوانی که درحال عبور از روی یک پل عابر پیاده در نزدیکی پل مدیریت بوده مورد هجوم پسر جوانی قرار گرفته که صورت خود را با نقاب بسته است.



پسر جوان با دیدن مردم پس از آنکه خودش را به خیابان رساند، قصد فرار داشت اما در حلقه مردم گرفتار شد و با ضربه‌ای که یکی از رهگذاران به او زد دستگیر شد.



با تلاش مردمی دختر جوان که با بیش از ۴۰ ضربه چاقو مجروح شده بود به بیمارستان پارسیان منتقل شد و تحت مداوا قرار گرفت اما تلاش برای نجات او ثمری نداشت و او بر اثر شدت جراحت تسلیم مرگ شد. در جریان تحقیقات مشخص شده متهم و مقتول -کوشا و مهسا ۲۲ ساله - دانشجوی رشته ادبیات در دانشگاه علامه طباطبایی بودند. کوشا چند بار از مهسا خواستگارری کرده بود و زمانی که با جواب رد مواجه شد، کینه مهسا را به دل گرفت و روز حادثه پس از تعقیبش از دانشگاه کینه مهسا را به دل گرفت و روز حادثه پس از تعقیب او را مورد هدف قرار داد.



قاضی رسولی به عنوان بازپرس کشیک قتل هم پس از اطلاع از حادثه خودش را به بیمارستان رساند. قاضی پرونده پس از رویت جسد برای تحقیق از متهم پرونده راهی کلانتری ونک شد.



علی صادقی نگهبان پل نیز در این مورد گفته است: ما با پلیس تماس گرفتیم اما مأموران پلیس خیلی دیر رسیدند. ماموران اورژانس هم نرسیدند و مجبور شدیم او را با وانت به بیمارستان پارسیان ببریم.

پدر حسین رونقی: «پسرم دارد جانش را از دست می‌دهد»

پدر حسین رونقی، وبلاگ نویس زندانی می‌گوید که حال فرزندش وخیم است و تاکنون فرزند وی دو مورد عمل جراحی داشته است، اما با این حال ماموران اجازه نمی‌دهند که وی با منزل تماس بگیرد. آقای رونقی با درخواست کمک از مسئولین قضایی می‌گوید: «پسرم الان وضعش خیلی وخیم است و اگر توجه نشود، جانش را از دست می‌دهد.»




احمد رونقی ملکی پدر حسین رونقی با ابراز نگرانی از وضعیت جسمی پسرش می‌گوید که حال فرزندش وخیم است و پزشکان کتباً به مقامات قضایی و مسئولان زندان نوشته‌اند که باید در خانه استراحت کند. اما مسئولان مخالفت می‌کنند.



آقای رونقی در گفتگو با دویچه وله می‌گوید که روز چهارشنبه ۱۵ تیرماه در راه تهران به تبریز بوده که خانواده‌اش با او تماس می‌گیرند و می‌گویند یک نفر از زندان اوین تلفن کرده و گفته حسین دچار تشنج شده است.



وی می‌گوید پس از شنیدن این خبر بلافاصله به سمت تهران باز گشته و مستقیم به اوین رفته است: «دیروز که شنیدم، بلافاصله رفتم زندان. هرچه قدر التماس کردم که او را برسانید بیمارستان، گفتند مریض نیست و در حمام است و در بند است. گفتم حداقل اجازه بدهید با مادرش تماس بگیرد، گوش ندادند. من مسوولین قضایی دادستانی را در جریان گذاشتم که وضعیت فرزند من وخیم است و اگر چنین باشد، جانش را از دست می‌دهد. من تقاضای کمک دارم و تقاضا دارم که به این موضوع رسیدگی شود. من به استحضار مسئولین قضایی هم رساندم. پسرم الان وضعش خیلی وخیم است و اگر توجه نشود، جانش را از دست می‌دهد».



پدر این وبلاگنویس زندانی در مورد وضعیت جسمی پسرش می‌گوید: «حسین حالش وخیم است و ماموران تاکنون اجازه نداده‌اند که با منزل تماس بگیرد. او دو مورد عمل جراحی داشته. پزشکان کتباً به مقامات قضایی و مسئولان زندان نوشته‌اند که باید در خانه استراحت کند. متأسفانه مسئولان زندان و بازجویان و بازپرس شعبه‌ی ۲۶ آقای پیرعباسی و آقای ستاری رئیس دفتر ایشان و آقای مهدی ستاری برادر آقای ستاری در وزارت اطلاعات و پسرعمه ایشان آقای پرویز سهرابی تاکنون اجازه نداده‌اند که مسئولین با مرخصی ایشان موافقت کنند».



پدر حسین رونقی پیشتر و در گفتگو با رادیو فردا نیز گفته بود که ماموران امنیتی فرزندش را تحت فشار گذاشته بودند تا وادار به مصاحبه شود، اما حسین رونقی نپذیرفته بود.



وی گفته بود: «حسین را تحت فشار گذاشته بودند که باید مصاحبه کند. اما او گفته بود من چه مصاحبه ای بکنم؟ می خواهند او را تحت فشار بگذارند که مصاحبه بکند و ایشان هم مصاحبه نمی کند. می گوید من این اتهامات را قبول ندارم. این کارها را نکرده ام که بخواهم مصاحبه کنم. الان بازجوها هستند که تصمیم می گیرند. ما دردمان را به چه کسی بگوییم؟ نظر خودم هم نبود که مصاحبه کنم. ولی چون فرزندم را تحت فشار قرار دادند و الان جان فرزندم در خطر است، مجبور شدم به حضرتعالی جواب دادم.»



احمد رونقی ملکی در پایان گفتگوی خود با انتقاد از مسوولین قضایی گفته است: «از رئیس قوه قضائیه و از رهبر جمهوری اسلامی می‌پرسم آیا سزای یک زندانی این است که به اراده‌ی مسوولین پرونده‌اش جانش را از دست بدهد؟»



حسین رونقی ملکی، نویسنده وبلاگ «بابک خرمدین»، در تاریخ ۱۱ مهر ماه سال گذشته با اتهاماتی چون «عضویت در گروه اینترنتی ایران پروکسی»، «تبلیغ علیه نظام»، «توهین به رهبری» و «توهین به رئیس جمهور» به ۱۵ سال حبس تعزیری توسط دادگاه بدوی محکوم شد.

فیلم / دستگيري و برخورد وحشيانه با يك زن در شهر نجف اباد اصفهان توسط نيروي انتظامي

حقايقی تازه در باره پرداخت يارانه های نقدی

رادیو فردا، فریدون خاوند : اجرای قانون هدفمند کردن يارانه ها با دشواری های جدی روبرو شده و دولت، برای تامين منابع پرداخت يارانه های نقدی، به استفاده از بودجه عمرانی و يا استقراض از بانک مرکزی رو آورده است. راديو فردا، در گفتگوی اقتصادی امروز با فريدون خاوند، به همين موضوع می پردازد.




محافل کارشناسی جمهوری اسلامی و چهره های شاخص مجلس محمود احمدی نژاد را متهم ميکنند که برای پرداخت يارانه های نقدی پول کم آورده و به ناچار از منابع غير مجاز برداشت ميکند. اين ايراد چه اندازه واقعيت دارد؟



در بودجه سال ۱۳۹۰ پيش بينی شده که دولت، از محل اصلاح قيمت کالا های يارانه ای، که عمدتا شامل بالا بردن بهای حامل های انرژی (بنزين، گاز، برق وغيره) ميشود، شصت و دو هزار ميليارد تومان در آمد خواهد داشت که از اين مقدار پنجاه در صد به صورت يارانه های نقدی برای جبران افزايش قيمت ها به خانوار ها ، سی در صد به واحد های توليدی و مابقی که بيست در صد باشد، به دولت اختصاص خواهد يافت.



اما در عمل، پيش بينی ها تحقق پيدا نکرده، دست کم تا امروز، و بر پايه محاسبات گوناگون، تا آخر سال جاری خورشيدی تنها حدود چهل در صد آنچيزی که دولت روی آن حساب ميکرد، از محل اصلاح قيمت ها به دست خواهد آمد.



به هر حال طی سه ماه اول سال فاصله زيادی وجود داشت بين آنچه از محل اصلاح يارانه ها به دست دولت رسيد، و هزينه ای که برای پرداخت يارانه های نقدی بر دوش دولت قرار گرفت.



در اين شرايط وعده دولت به واحد های توليدی، در مورد حمايت از آنها، تا اندازه زيادی فراموش شده و چيزی که به آنها پرداخت شده، بسيار کمتر از مبلغی است که وعده داده شده بود.



ولی مساله در اين جا است که در آمد حاصل از اصلاح قيمت ها حتی برای پرداخت يارانه های نقدی به خانوار ها کافی به نظر نمی رسد. گويا شمار افراد يارانه بگير به ۷۳ ميليون نفر رسيده و دولت توانايی آنرا ندارد که تنها با تکيه بر در آمد حاصل از اصلاح قيمت ها، به هر نفر از آنها ۴۵۵۰۰ تومان بپردازد.



اگر دولت موفق نشود از محل در آمد ناشی از اصلاح قيمت ها هزينه پرداخت يارانه های نقدی را تامين کند، چگونه می تواند قانون هدفمند کردن يارانه ها را اجرا کند؟



دولت برای بيرون آمدن از اين دشواری سه راه در برابر خود دارد :

راه اول - کاهش ميزان يارانه های پرداختی يا کم کردن تعداد يارانه بگير ها. اين راه فعلا به دلايل گوناگون، از جمله ملاحظات سياسی، کنار گذاشته شده؛



راه دوم - قيمت حامل های انرژی را به مقدار زيادی بالا ببرد تا پول مورد نياز برای پرداخت يارانه های نقدی فراهم بشود. اين هم راه بسيار خطرناکی است، چون شوک ناشی از افزايش اوليه قيمت انرژی هنوز فرو ننشسته و وارد آوردن يک شوک تازه می تواند پيآمد های اجتماعی و سياسی خطرناکی داشته باشد؛



راه سوم – باقی می ماند راه سوم، که عبارت باشد از ادامه پرداخت يارانه های نقدی به صورت کنونی، ولی با دست اندازی به منابعی غير از آنچه در بودجه ۱۳۹۰ پيش بينی شده بود، و به نظر ميرسد که دولت احمدی نژاد اين راه سوم را انتخاب کرده...



دولت ، برای جبران کسری به وجود آمده در پرداخت يارانه، به طور مشخص از چه منابعی برداشت ميکند؟



چهره های مهم مجلس و همين طور منابع کارشناسی از دو برداشت مهم، برای پرداخت يارانه، اسم می برند : يکی بودجه عمرانی و دوم استقراض از باتک مرکزی.



مثلا حميد رضا کاتوزيان، نماينده تهران و رييس کميسيون انرژی مجلس ميگويد که دولت چند صد ميليارد تومان از بودجه هايی را که قرار بود در توسعه ميدان گاری پارس جنوبی به مصرف برسد، صرف پرداخت يارانه های نقدی کرده.



اصل صحبت های آقای کاتوزيان را در اين جا نقل ميکنيم. او ميگويد : « به عنوان مثال خود مسوولان وزارت نيرو چندی پيش در نشستی در کميسيون انرژی تاکيد می‌کردند درآمد ناشی از صادرات برق هم در اين بخش (پرداخت يارانه های نقدی) صرف شده است که اصلا قرارنبود چنين اتفاقی بيفتد يا بخشی از بودجه‌ای که قراربود وزارت نفت در پارس جنوبی هزينه کند، متاسفانه در قالب يارانه به مردم پرداخت شده است. اينها جزو تخلفاتی است که مجلس بايد به آن رسيدگی کند.»



رييس کميسيون انرژی مجلس چنين ادامه ميدهد :« در حال حاضر منابع ملی دارد هدر می‌رود، اگر قراربود اين کار انجام شود روش قبلی که بهتر بود، بنزين و گازوئيل را ارزان به مردم می‌داديم هيچ کس هم گلايه‌ای نمی‌کرد در ازای آن ديگر نياز نبود پروژه‌ها را معطل پول کنيم تا به مردم يارانه بدهيم».



از قرار معلوم مبالغ زيادی هم، برای پرداخت يارانه های نقدی، از راه های ديگر تامين شده که خطرناک ترين آن استقراض از باتک مرکزی است. خطرناک از اين نظر که استقراض دولت از بانک مرکزی، که به زبان ساده به آن چاپ اسکناس بدون پشتوانه گفته ميشود، يکی از ريشه های اصلی تورم است.



رسانه های تهران به نقل از فريدون همتی، معاون پارلمانی ديوان محاسبات، می نويسند که دولت تا پايان سال ۸۹ برای پرداخت يارانه نقدی به مردم، علاوه بر «پنج هزار ميليارد تومان از محل منابع بانک مرکزی، که به عنوان تنخواه برداشت شده، سه هزار ميليارد تومان از محل درآمد حاصل از صادرات نفت و سه هزار و پانصد ميليارد تومان از محل دستگاه‌هايی نظير شرکت ملی نفت و وزارت نيرو برداشته است و مبلغ ۱۱ هزار و ۴۹۵ ميليارد تومان به مردم يارانه نقدی پرداخت کرده است».





عبدالله مومنی از درد به خود می پیچد

با گذشت بیش از یک هفته از پایان اعتصاب غذای زندانیان سیاسی در بند ۳۵۰ اوین، برخی از آن‌ها چون عبدالله مومنی، در زندان دچار مشکلات جسمی شده‌اند؛ اما اجازه مراجعه به پزشک متخصص به آنها داده نمی شود.




پیش از این اخباری نیز از وضعیت ناگوار احمد زیدآبادی – که اکنون در زندان رجایی‌شهر است – منتشر شده بود. همسر عبدالله مومنی و نزدیکان دیگر زندانیان سیاسی، به پرسش "روز" درباره آخرین وضعیت آن‌ها پاسخ داده اند.







عبدالله مومنی؛ بیمار



عبدالله مومنی، رییس شورای مرکزی و سخنگوی سازمان دانش‌آموختگان ایران اسلامی (ادوار تحکیم وحدت) از جمله 12 زندانی سیاسی است که پس از مرگ هدی صابر در زندان بر اثر عوارض ناشی از اعتصاب غذا و ضرب و شتم مأموران دست به اعتصاب غذا زد.



فاطمه آدینه‌وند، همسر مومنی، درباره وضعیت وی می‌گوید: "روز دوشنبه در ملاقات، عبدالله را دیدم؛ متاسفانه او بعدازاعتصاب غذا دچار مشکل روده شده است. در مدتی که با او صحبت می‌کردم، از شدت درد به خودش می‌پیچید و نمی‌توانست درست روی صندلی بنشیند".



وی ادامه می‌دهد: "متاسفانه برای بررسی بیشتر مشکل عبدالله حتی او را به بیمارستان هم انتقال نداده‌اند. در زندان هم فقط پزشک عمومی حضور دارد. با توجه به اعتصاب غذای عبدالله و دیگر زندانیان، از این می‌ترسم که اتفاقی برای او بیفتد".



آدینه‌وند با اشاره به دیگر مشکلات همسر خود می‌گوید: "عبدالله مدت‌هاست که در زندان از ناراحتی کلیه و ناراحتی پوستی رنج می‌برد. با اینکه بارها این مساله توسط ما و خود عبدالله به مقامات گفته شده، اما هیچ تلاشی برای درمان او انجام نمی‌دهند. پزشکان زندان گفته بودند که نیاز است عبدالله برای ادامه درمان به خارج از زندان منتقل شود، اما هنوز این اتفاق نیفتاده است".



او از تلاش‌های خود برای اخذ مرخصی هم خبر می دهد: "در این مدت بارها با حضور در نهادهای مختلف درخواست مرخصی برای عبدالله داده‌ام. در واقع این از کارهای ثابتی است که هر ماه انجام می‌دهم، اما هیچ جواب مشخصی به من نمی‌دهند. یک بار هم گفتند لازم نیست درخواست بدهی. اگر تشخیص دادیم، خودمان مرخصی می‌دهیم. حتی با ملاقات حضوری هم موافقت نمی‌کنند. گاهی که بچه‌ها را با خودم به ملاقات می‌برم، عبدالله واقعا غصه می‌خورد".



آدینه‌وند علل مخالفت با مرخصی مومنی را این‌گونه شرح می‌دهد: "به من می‌گویند به دودلیل به عبدالله مرخصی نمی‌دهیم. اول به خاطر نوشتن نامه‌ای درباره اتفاقات زندان و بازجویی. بارها گفته‌اند که آن نامه آبروی ما را برده است. دلیل دوم هم مصاحبه من است که یک بار گفته بودم عبدالله در زمان مرخصی، وقتی در اتاق را باز می‌کردم با ترس از خواب می‌پرید و می‌گفت باز هم قرار است مرا کتک بزنید؟ در حالی که هم من و هم عبدالله، صادقانه آن‌چه را که اتفاق افتاده گفته‌ایم. این اتفاقی بود که در زمان یک ماه مرخصی عبدالله افتاده بود و من آن را با چشمان خودم دیدم".







زید آبادی؛ کاهش وزن شدید



در همین حال، کاهش وزن شدید و ناگهانی احمد زیدآبادی، روزنامه‌نگار و دبیرکل سازمان ادوار تحکیم وحدت، باعث نگرانی خانواده و اطرافیان وی شده است.



پیش از این همسر زیدآبادی، ابتدا در صفحه فیس‌بوک خود و سپس در گفت‌وگویی خبر از کاهش وزن شدید همسر خود داده و نسبت به سلامت وی ابراز نگرانی کرده بود. مهدیه محمدی گفته بود: "کاهش وزن خیلی محسوس بود، احساس کردم حداقل ۱۰ کیلو وزنش کم شده... اینها مدتی با زندانیان عادی زندگی کردند، وسایل آرایشگاه و سلمانی آنها شریک بود. در زندان هزار نوع بیماری وجود دارد. من نگرانم که آقای زید آبادی به یک نوع بیماری مبتلا شده باشد که در زندان قابل تشخیص نیست".



یکی از نزدیکان زیدآبادی در همین زمینه به "روز" می‌گوید: "همان‌طور که می‌دانید ملاقات‌ها در زندان رجایی‌شهر هر دو هفته یک بار انجام می‌گیرد. یعنی زنانه و مردانه شده است. به همین دلیل خبر گرفتن از وضعیت زندانیان کار بسیار دشواری است. بخصوص آنکه برای زندانیان سیاسی امکان تماس تلفنی هم وجود ندارد. اما بنا بر اخباری که ما داریم متاسفانه وضعیت آقای زیدآبادی همانند سابق است".



وی ادامه می‌دهد: "گرچه ایشان روحیه خود را حفظ کرده‌اند، اما وضعیت ناگوار جسمی ایشان باعث نگرانی اطرافیان و خانواده ایشان شده است. کاهش شدید وزن او محسوس است، اما مقامات زندان می‌گویند براساس آزمایش‌ها، ایشان مشکلی ندارد. مساله‌ای که نمی‌تواند درست باشد. این امکان ندارد که کسی در عرض دو هفته ده کیلو وزن کم کند، مگر ای‌که دچار مشکلی شده باشد. بخصوص آنکه ایشان در این مدت سه ضایعه روحی بزرگ هم داشتند که مربوط به درگذشت مرحومان عزت‌الله سحابی، هاله سحابی و هدی صابر بود".



وی ادامه می‌دهد: "آقای زیدآبادی بیش از 2 سال است که در زندان به سر می برد. این مساله به طور حتم ممکن است مشکلاتی برای وی ایجاد می کند. بخصوص آنکه ‌ مدت‌ها در زندان تحت فشار بوده. ما فقط امیدواریم که مسوولان به ایشان مرخصی بدهند تا به چند پزشک متخصص مراجعه کنند".







جمالی؛ لغو ناگهانی مرخصی



علی جمالی، عضو شورای مرکزی و مسوول کمیته سیاسی سازمان ادوار تحکیم وحدت، هم‌زمان با اعتصاب غذای زندانیان سیاسی در زندان اوین، برای شرکت در آزمون‌های دانشگاه به مرخصی آمد.



وی که از شهریور سال گذشته در بازداشت است، پس از 3 روز، با مخالفت مسوولان قضایی برای تمدید مرخصی روبه‌رو و مجبور شد به زندان بازگردد.



یک فرد نزدیک به خانواده جمالی، در این زمینه به "روز" گفت: "آقای جمالی برای شرکت در امتحانات دانشگاه به مرخصی آمده بود. مرخصی وی گرچه سه روزه بود، اما قرار بود این مرخصی برای شرکت در دیگر امتحانات نیز تمدید شود. اما پس از حضور خانواده جمالی در دادستانی برای تمدید مرخصی، این اتفاق نیفتاد. آقای دادستان البته علت این مساله را توضیح نداده و به دلایل نامشخص از تمدید مرخصی وی خودداری کرده است".



وی ادامه می‌دهد: "آقای جمالی فرزندی دارند که تازه یک ساله شده، اما در این مدت وی تقریبا اصلا حضور پدر را در کنار خود احساس نکرده است. مقامات قضایی و امنیتی هم نه مرخصی‌ها را تمدید می‌کنند، نه اجازه برقراری تماس تلفنی از زندان را می‌دهند و نه امکان ملاقات حضوری فراهم می‌شود".

شطرنج نظام

شطرنج نظام


سردار همدانی خواستار راهپيمايي بسيجي ها عليه بد حجابي زنان و مردان شد

سردار همدانی خواستار راهپيمايي بسيجي ها عليه بد حجابي زنان و مردان شد




ایرنا - فرمانده سپاه محمد رسول الله تهران بزرگ خواستارراهپيمايي برادران بسيجي عليه بد حجابي شد و گفت: حجاب فقط مختص زنان نيست وشاهد بد پوششي در مردان هم هستيم و براردان بسيجي بايد (عليه بد حجابي آقايان) راهپيمايي كنند.

جلوي بد حجابي زنان و مردان را بگيريد

فرمانده سپاه محمد رسول الله، خواستار برخورد جدي مسئولان با بدحجابي شده وتاكيد كرد: بايد چهره ها ، مدل ها ولباس هاي غربي از پايتخت ايران اسلامي دور شود.

'سردار حسين همداني ' در گفتگوي پنجشنبه با ايرنا .در آستانه سالروز حجاب وعفاف و راهپيمايي خواهران بسيجي گفت: اين بد حجابي ها، زيبنده چهره پايتخت ايران اسلامي و ساير شهرها نيست و بايد با اين پديده برخورد شود.

وي راهپيمايي خواهران بسيجي را مناسب دانسته وتصريح كرد: اعتراض به بدحجابي بايد متوجه مسئولان امر باشد و از ترويج بدحجابي ها، مدل ها، ولباس هاي غربي در سطح پايتخت جلوگيري شود.

لاله افتخاری : برخی زنان پول می‌گیرند تا بدحجابی را ترویج کنند

لاله افتخاری : برخی زنان پول می‌گیرند تا بدحجابی را ترویج کنند


مراکزی که این زنان صبح به صبح می‌روند و آرایش میکنند مشخص است!



لاله افتخاری، عضو فراکسیون زنان مجلس شورای اسلامی در مصاجبه با خبر آنلاین :

افتخاری: من در جواب سوال شما می‌خواهم بگویم که اگر حجاب امنیتی شده به خاطر این است که مثلا کسانی که دستگیر می‌شوند افراد خاصی‌اند با بودجه و مکان‌های مشخص برای رواج بدحجابی. از طرف دیگر خود مخالفان نظام اعتراف به این امر دارند که ما بودجه خاص و برنامه ریزی داریم برای رواج بدحجابی. ما داریم میبینیم که دشمن با جنگ نرم وارد شده‌اند ولی نهادهای فرهنگی به فرمایشات مقام معظم رهبری در این مورد بی‌توجهند.



اصلا مراکزی که این زنان صبح به صبح می‌روند و آرایش‌هایی که می‌کنند و ... کاملا مشخص است.



ببینید! حجاب یک روزه و یک شبه نیست. ما در این سالها خیلی کار کردی. بودجه خاص در نظر گرفتیم. خواب بودن مسئولان ما مخصوصا در دولت هفتم و هشتم باعث کم‌کاریهایی در این مورد شد و حتی در دولت نهم و دهم. اینکه خانم ولی مراد می‌گوید که سوره نور حجاب را نگفته، باید بگویم که اشتباه می‌گوید. در آن آیه حجاب به طور خاص مطرح شده است. مسئله این است که در حال حاضر ما زنان و مردان مشخصی داریم که معلوم است در کدام آرایشگاه‌ها آرایش می‌شوند و در کدام قسمت شهر فعالیت میکنند و توسط افراد دیگری ساماندهی می‌شوند.

تعرض به محدوده بیستون/ تبدیل هشتمین میراث جهانی ایران به پارک! + عکس




تعرض به محدوده بیستون/ تبدیل هشتمین میراث جهانی ایران به پارک! + عکس




مسئولان شهری بیستون قصد دارند شهر اشکانی بغستان در حریم مجموعه میراث جهانی بیستون را به پارک تبدیل کنند به طوری که اکنون قسمتهایی از این محوطه تاریخی خاکبرداری، تخریب و تسطیح شده است.



به گزارش خبرنگار مهر، با وجود تذکر باستان شناسان مبنی بر اجتناب از تغییرات غیرکارشناسی در مجموعه "دامنه پارتی بیستون" یا "شهر کهن بغستان"، متاسفانه به تازگی شهرداری بیستون به منظور تبدیل این محوطه به پارک، قسمتهایی از این محوطه تاریخی را خاکبرداری، تخریب و تسطیح کرده است.



همچنین قرار است پارک موجود در قسمت ورودی محوطه میراث جهانی بیستون تخریب شود و به "محوطه تاریخی دامنه پارتی بیستون" انتقال یابد.



گفته می شود مسئولان پایگاه میراث فرهنگی بیستون و شهرداری آن در مورد ساماندهی محوطه بیستون با یگدیگر به توافق رسیده اند این درحالی است کارشناسان تاکید دارند بدون تردید انجام این عمل در شرایطی که کاوش‌های مداوم در این مجموعه ارزش تاریخی محوطه را تایید می‌کند برای یک اثر جهانی مانند بیستون خطرآفرین و آسیب‌زاست.



این تخریب ها در حالی انجام می شود که مجموعه بیستون در سال 1385 به عنوان هشتمین اثر تاریخی در فهرست میراث جهانی یونسکو به عنوان میراثی که متعلق به بشریت است و حفاظت و صیانت از آن بر عهده دولت ایران قرار دارد، به ثبت رسیده است و خدشه دار کردن این میراث جهانی، با هر عنوانی، به مثابه لکه دار کردن آبروی کشور در انظار جهانیان محسوب می شود.



همچنین محوطه موسوم به "دامنه پارتی بیستون" علاوه بر این که در حریم بلافصل "مجموعه میراث جهانی بیستون" قرار دارد، جزو نخستین محوطه های ثبت شده در فهرست میراث ملی ایران است و با شماره 26 در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده است.



در این محوطه ها آثار تاریخی بسیاری مانند تپه نادری، پل معروف به صفوی بیستون، دژ تاریخی مدفون، بقایای گورستان پارتی، آتشدان پارتی- بقایای شهر پارتی، سنگ بلاش، مجسمه هرکول، غار شکارچیان، نقش‌برجسته میتریدات دوم، نقش‌برجسته گودرز، کتیبه داریوش بزرگ، نیایشگاه مادی، سراب بیستون، فرهادتراش و ... قرار دارد.



آیت الله دستغیب از 'سکوت مراجع و مجلس خبرگان' انتقاد کرد

آیت الله دستغیب از 'سکوت مراجع و مجلس خبرگان' انتقاد کرد




بی بی سی : آیت الله علی محمد دستغیب، از مراجع تقلید منتقد حکومت ایران، از مواضع مراجع تقلید و اعضای مجلس خبرگان در برابر اقدامات دولت انتقاد کرده است.



آیت الله دستغیب، عضو مجلس خبرگان، در سخنانی در شیراز، گفته است: "چرا علمای اعلام و مراجع عظام در مقابل اینهمه خلاف شرع و قانون سکوت می کنند، مگر این افراد مومن و متدینی که در زندان هستند غیر از عمل به دستورات قرآن و سنت که چکیده اش قانون اساسی است، چیز دیگری می خواهند. آقایان و علمایی که لباس پیغمبر بر تن دارید و عمامه به سر هستید، این سکوت شما یعنی رضایت به وضع موجود."



ه گزارش سایت حدیث سرو سبز، نزدیک به آیت الله دستغیب، این مرجع تقلید شیعه با انتقاد از وضعیت کنونی میرحسین موسوی و مهدی کروبی، از رهبران مخالف دولت، گفت: "مگر این دو بزرگوار میرحسین موسوی و مهدی کروبی چه گناهی کرده اند که باید ماه‌ها در حبس باشند و هیچ خبری از آن ها در دسترس نباشد؟"



میرحسین موسوی و همسرش زهرا رهنورد و مهدی کروبی و همسرش فاطمه کروبی از ۲۵ بهمن سال گذشته در زندان خانگی به سر می برند و بنابر گزارش منابع معترضین در ایران " از بامداد ۲۷ بهمن کلیه ارتباطات آنها " با بیرون قطع شده است.



احترام السادات نواب صفوی، مادر زهرا رهنورد، روز چهارشنبه (۱۵تیر) در گفت‌وگو با سایت کلمه، از سایت‌های نزدیک به مخالفان دولت ایران، ضمن خبر دادن از دیدار با دخترش و میرحسین موسوی، نسبت به وضعیت سلامتی آنها ابراز نگرانی کرد.



آقای دستغیب در ادامه سخنان خود گفت: " آقای موسوی کار همه اعضای خبرگان را انجام داد، دور شدن حاکمیت از قانون اساسی را تذکر داد و نسبت به هرگونه اقدام خلاف قانون و شرع به مسولان هشدار داد، مع ذلک ایشان را درحبس کردند و هیچ یک از بزرگان هم اعتراضی نکردند."



آقای دستغیب با انتقاد از سکوت اعضای مجلس خبرگان در برابر "اعمال خلاف شرع و قانون" اظهار داشت: "این نوع برخورد با کسانی که عمری را در همین دستگاه خودتان بوده اند صحیح نیست. این دو بزرگوار کمک کار شما بودند، اما چون خواستار اجرای قانون اساسی و مطالبات بر حق مردم شدند آمریکائی و اسرائیلی شدند؟"



این عضو مجلس خبرگان همچنین از نمایندگان مجلس خبرگان رهبری خواست که به "تخلفات صورت گرفته توسط نهادهای زیر مجموعه رهبری همچون سپاه، بسیج، اطلاعات و صدا وسیما" تذکر بدهند.



آقای دستغیب خطاب به اعضای مجلس خبرگان گفت: "چطور می شود که اطلاع از این همه اعمال خلاف شرع و قانون داشته باشید و آن وضع شکنجه های کذایی در زندانها به سمع مبارکتان رسیده باشد و دم فروبسته اید؟ الله اکبر، اگر اطلاع داریم و حرف نمی زنیم وای به حالمان و اگر هم خبر نداریم باز هم وای بحالمان."