Friday, May 23, 2014

دسته موسیقی ایرانی هپی در تهران، به روایت تیلور جونز، کارتونیست آمریکایی

دسته موسیقی ایرانی

هپی در تهران، به روایت تیلور جونز، کارتونیست آمریکایی


د

نگرانی از 'اعطای' شهروندی جزایر سنت کیتس و نویس به ایرانیان

نگرانی از 'اعطای' شهروندی جزایر سنت کیتس و نویس به ایرانیان


بی بی سی  : وزارت دارایی آمریکا نسبت به "سوء استفاده‌های" احتمالی از برنامه اعطای شهروندی جزایر سنت کیتس و نویس هشدار داده است. اعطای شهروندی به سرمایه‌گذاران خارجی یکی از منابع درآمد دولت سنت کیتس و نویس اعلام شده است.

در اطلاعیه وزارت دارایی آمریکا به موسسات مالی هشدار داده شده که ممکن است برخی افراد با دریافت امتیاز شهروندی کشور سنت کیتس و نویس برای فعالیت‌های غیرقانونی نظیر "دور زدن" تحریم‌های ایالات متحده تلاش کنند.

دو جزیره کلیک سنت کیتس و نویس که در مجموع ۲۶۱ کیلومتر مربع وسعت دارند (تقریبا یک سوم مساحت شهر کرج در استان البرز ایران) با جمعیتی حدود ۵۲ هزار نفر، در ازای سرمایه گذاری به ارزش ۴۰۰ هزار دلار آمریکا و یا اعطای کمک‌های خیریه به مبلغ ۲۵۰ هزار دلار آمریکا، ظرف چند ماه امتیاز شهروندی اعطا می‌کند.

دارندگان پاسپورت این کشور کوچک برای سفر به بسیاری از کشورهای جهان نیاز به اخذ ویزا ندارند و به همین علت در سالهای اخیر، دفاتر امور مهاجرتی در ایران از سنت کیتس و نویس به عنوان مقصدی "آسان و سریع" برای ایرانیانی که قصد تهیه پاسپورت کشورهای دیگر را دارند نام برده‌اند.

این در حالی است که دولت فدرالی سنت کیس و نویس سال گذشته رسما اعلام کرد اعطای شهروندی به متقاضیان سرمایه گذاری از ایران را متوقف کرده است. با وجود این، دفاتر امور مهاجرتی همچنان به تبلیغ خود در این باره ادامه می‌دهند و آن طور که از بیانیه وزارت دارایی بر می‌آید، دولت آمریکا هم در این باره تردیدهایی دارد.

در همین حال، دنزل داگلاس، نخست وزیر سنت کیتس و نویس، روز پنجشنبه (۲۲ مه - اول خرداد) از اطلاعیه وزارت دارایی آمریکا استقبال کرد و گفت دولتش آمادگی دارد تا هرگونه تغییری که "لازم" است در برنامه جذب سرمایه گذاران خارجی به وجود آورد.

متعاقب این سخنان، دولت فدرال این دو جزیره هم اعلام کرده نظارت بیشتری بر این برنامه خواهد کرد و از این پس برای بررسی سابقه متقاضیان از مراکز بین المللی مبارزه با جرایم نظیر اف.بی.آی آمریکا، اسکاتلندیارد بریتانیا، پلیس سوار کانادا و اینترپل کمک خواهد گرفت.

علوی از امنیت می‌گوید، پلیس به میهمانی‌ها حمله می‌کند

علوی از امنیت می‌گوید، پلیس به میهمانی‌ها حمله می‌کند

محمود علوی وزیر اطلاعات می‌گوید که وزارت اطلاعات در پی ایجاد امنیت برای مردم است. این اظهارنظر در حالی است که پلیس به میهمانی‌ها حمله می‌کند و پلیس‌های قلابی هم کلاه‌برداری می‌کنند.
وزیر اطلاعات ایران می‌گوید که وزارت‌خانه‌ی تحت امر وی در تلاش است تا در جامعه «امنیت نرم» برقرار کند.
به گزارش «ایرنا»، سیدمحمود علوی افزود: «ایجاد امنیت برای مردم و حفظ آن است، نه این‌که بر مردم کنترل داشته باشیم و این روی‌کرد دولت یازدهم در برقراری امنیت در جامعه است.»
وزیر اطلاعات گفت: «این وزارت‌خانه خود را مکلف می‌داند تا امنیت را در تمام حوزه‌های سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی با داشتن اعتدال بدون افراط و تفریط تامین کند.»
وی با بیان این‌که «اسلام» اعتدال را در همه امور مورد تاکید قرار داده گفت: «وزارت اطلاعات نیز در برقراری و تامین امنیت "اعتدال" را پیش گرفته است.»
اما سخنان وزیر اطلاعات در خصوص مشی «اعتدالی» دولت در حالی است که تنها چند روز پیش چند جوان به‌جرم تهیه یک ویدئوی رقص بازداشت شدند.
همچنین پس از آن‌که پلیس سازندگان ویدئو کلیپ بازسازی شده فارل ویلیامز را «پس از لخت کردن و کلاغ‌پر بردن و تهدید اسلحه، با قید وثیقه» آزاد کرد، خبری منتشر شده که طی آن پلیس به یک میهمانی هم حمله کرده است.
براساس این خبر ۱۸ زن و ۳۴ مرد که در یک میهمانی شبانه در شهرستان فردیس شرکت کرده بودند، از سوی پلیس و با همکاری نیروهای بسیج دستگیر شدند.
معاون سیاسی و انتظامی فرمانداری شهرستان فردیس در این باره گفته است این میهمانی در طبقه چهارم یکی از مجتمع‌های مسکونی برگزار شده بود.
ابوالفضل سرزعیم افزود: «با گزارش موضوع به پلیس، ماموران انتظامی همراه بسیجیان عازم محل شده و با گزارش موضوع به دادستان شهرستان فردیس و دستور قضایی، وارد ساختمان شدند و شرکت کنندگان در این میهمانی مختلط که ۱۸ زن و ۳۴ مرد بودند را دستگیر و به مرکز پلیس منتقل کردند.»
وی گفت: «با تحقیق از افراد بازداشت شده، معلوم شد یکی از آن‌ها صاحب‌خانه بوده و افراد دیگر با دعوت‌نامه‌هایی که از سوی این مرد دریافت کرده‌اند، برای شرکت در این میهمانی حاضر شده و هیچ کدام با یک‌دیگر آشنایی ندارند و حتی پیش از این نیز با مرد صاحب‌خانه ملاقات نداشته‌اند.»
اما این اخبار و ایجاد امنیت در حالی است که سایت «تابناک» نوشته یک افسر قلابی نیروی انتظامی پس از نیم میلیارد تومان کلاهبرداری در استان «گلستان» دستگیر شد.
براساس این خبر رییس پلیس آگاهی گلستان گفت: «این فرد با تاسیس یک شرکت قلابی و بستن قرارداد خرید با برخی از فروشگاه‌های سطح شهرگرگان کلاهبرداری می‌کرد.»
سرهنگ اکبری افزود: «این کلاهبردار به مردم وعده می‌داد با پرداخت ۹ میلیون تومان می‌توانند از فروشگاه‌های مشخص تا ۱۰ میلیون تومان خرید کنند.»
وی گفت: «مرد کلاهبردار پول را از مردم می‌‌گرفت و به فروشگاه‌ها پرداخت نمی‌کرد.»
رییس پلیس آگاهی گلستان گفت: «این کلاهبردار که خود را افسر انتظامی در حوزه مزایده‌ها معرفی کرده بود با این روش هشت فقره کلاهبرداری انجام داده بود.»
اکبری افزود: «این فرد اهل خراسان جنوبی و ساکن تهران بوده که احتمالا در دیگر استان‌ها هم کلاهبرداری کرده است.»
نجفی: مردم می‌دانند این بازی‌ها پشت پرده است
اما در همین راستا تیم حسن روحانی تصور می‌کند مردم حق را به دولت داده‌اند و اقدامات تندروها را به پای رییس دولت یازدهم نمی‌نویسند.
این موضوع را محمد علی نجفی، رییس پیشین سازمان میراث فرهنگی و از نزدیکان تیم «هاشمی روحانی» در گفتگویی با روزنامه «اعتماد»، بیان کرده است.
به گزارش سایت «ندای سبز آزادی» وی برای مثال با اشاره به حضور گشت ارشاد در نمایشگاه کتاب یک روز پس از این سخنان رییس جمهور که «اهالی فرهنگ نیاز به گشت ارشاد ندارند»، گفته است: «مردم ما این‌ها را خوب درک می‌کنند. این‌ها یک زورآزمایی پشت پرده است اما مطمئنم که روحانی از این زورآزمایی موفق خارج می‌شود.»
حسین زمان: اعتبار شعارهای‌تان زیر سوال است
در خصوص این‌که آیا مردم هم‌نظر با آقای نجفی هستند یا خیر، اطلاعات دقیقی دردست نیست، ولی در همین راستا امروز حسین زمان از هنرمندان طی یادداشتی انتقادی و اعتراضی خطاب به وزیر ارشاد که در صفحه «فیس‌بوک» خود منتشر کرده  نوشته  است: «شعارها وحرف‌های مردم‌پسند اگر به مرحله عمل در نیایند پس از مدتی اعتبار خود را از دست می‌دهند و ارزش تبلیغاتی نیز نخواهند داشت.»
حسین زمان نوشته است: «اگر شجاعت چاشنی تدبیر نباشد می‌شود همان محافظه‌کاری که سال‌های زیادی است روزگار این ملت را سیاه کرده است. مسوولین و مدیران شما بارها اقرار کردند تحت فشارند ولی .. حد اقل کاری که می‌توانستید بکنید اعلام این واقعیت بود که نیرویی فرای قدرت شما اجازه این کار را نمی‌دهد تا به این وسیله پرده از واقعیت برداشته شود..»

دستور فیلتر اینستاگرام با حکم قضایی

دستور فیلتر اینستاگرام با حکم قضایی

دستور فیلترینگ شبکه اجتماعی اشتراک‌گذاری عکس «اینستاگرام» با حکم قضایی به وزارت ارتباطات ابلاغ شد.
خبرگزاری مهر ضمن اعلام این خبر، به نقل از یک مقام آگاه نوشت: «این شبکه اجتماعی موبایلی، به دلیل دارا بودن شاکی خصوصی در لیست مسدودیت دسترسی قرار گرفته است.»
وی با اعلام اینکه دستور قضایی برای فیلتر شدن شبکه اجتماعی اینستاگرام صادر شده، گفت: «این حکم قضایی به وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات برای اجرا ابلاغ شده است.»
این مقام آگاه تاکید کرد که دستور فیلترینگ اینستاگرام ده دلیل نقص حریم خصوصی افراد صادر شده و خاطر نشان کرد: «دستور فیلترینگ ایسنتاگرام ارتباطی با تصمیمات کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه ندارد و این حکم قضایی مستقیما از سوی دادستانی به وزارت ارتباطات برای اجرا ابلاغ شده است.»
دی ماه سال گذشته، شبکه اجتماعی اینستاگرام یک بار فیلتر شد. اما پس از انتشار خبر فیلترینگ، روابط عمومی شرکت ارتباطات زیرساخت وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در اطلاعیه ای اعلام کرد که اینستاگرام فیلتر نشده و آن را رفع فیلتر کرد.
در همین‌باره، یک عضو کارگروه مصادیق مجرمانه، فیلترینگ اینستاگرام را از اختیارات قاضی دانست و گفت: «این کمیته در کار قاضی دخالتی نخواهد کرد. دستگاه قضایی می‌تواند نسبت به صدور ابلاغ فیلترینگ شبکه‌های اجتماعی همچون اینستاگرام اقدام کند.»
محمدعلی اسفنانی به خانه ملت گفت که وقتی شکایتی درباره فعالیت شبکه‌های اجتماعی در دستگاه قضا مطرح می‌شود، قاضی می‌تواند به آن رسیدگی کند.
اینستاگرام یک شبکه اجتماعی اشتراک گذاری عکس و فیلم است که در سال ۲۰۱۰ راه‌اندازی شد و توسط فیس‌بوک در سال ۲۰۱۲ به مبلغ یک میلیارد دلار خریداری شد.