Tuesday, April 7, 2020

شبنم نعمت زاده از زندان به مرخصی کرونایی آمد، زندانیان سیاسی اما از مرخصی محروم مانده‌اند

شبنم نعمت زاده از زندان به مرخصی کرونایی آمد، زندانیان سیاسی اما از مرخصی محروم مانده‌اند
به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، محمدرضا نعمت‌زاده گفته:
"دختر من (شبنم) هم به مانند سایر زندانیان به مرخصی آمده است. خودم و او در سلامت هستیم و به کرونا مبتلا نشده‌ایم. زمان بازگشت شبنم به زندان مشخص نیست و تا هر زمان قوه قضائیه اجازه دهد در مرخصی می‌ماند."
شبنم نعمت‌زاده از محکومان پرونده‌های مفاسد اقتصادی به ۲۰ سال حبس تعزیری، ۷۰ ضربه شلاق، محکومیت دائم از هرگونه خدمات دولتی و رد مال محکوم شده بود.
شبنم نعمت‌زاده به مرخصی آمده اما زندانیان سیاسی، از جمله زنانی که جرم‌شان گل دادن در مترو و مخالفت با حجاب اسلامی بود، از مرخصی محروم ماندند!
قوه‌قضاییه اعلام کرده است که به اکثر زندانیان غیر از مجرمان خطرناک مرخصی داده است!
از نظر قوه‌قضاییه زندانیان سیاسی و عقیدتی خطرناک هستند و افراد فاسد و دزد (به زعم قضات قوه‌قضاییه جمهوری اسلامی)، برای جامعه بی‌خطرند.
عکس ‏Tavaana: E-Learning Institute for Iranian Civil Society توانا: آموزشکده جامعه مدنی ایران‏

اهدا یک میلیارد دلار از ثروت مدیرعامل توییتر برای پیامدهای کرونا. جک دورسی، مدیرعامل توییتر و از بنیانگذاران این شبکه اجتماعی، روز سه شنبه اعلام کرده است که یک میلیارد دلار تقریبا معادل ۲۸ درصد از ثروت خود را جهت کاهش آلام بیماری کرونا در سراسر جهان اهدا می‌کند. جک دورسی در یک سری توئیت گفته است، پس از خلع سلاح این بیماری همه گیر، این پول به مسائلی مانند بهداشت و آموزش دختران و اقشار کم درآمد اختصاص خواهد یافت. وی تصریح کرده است، این پول را از نه از دارایی‌های توییتر، بلکه از سهام خود به پیامدهای ویروس کرونا اختصاص خواهد داد.

اهدا یک میلیارد دلار از ثروت مدیرعامل توییتر برای پیامدهای کرونا.
جک دورسی، مدیرعامل توییتر و از بنیانگذاران این شبکه اجتماعی، روز سه شنبه اعلام کرده است که یک میلیارد دلار تقریبا معادل ۲۸ درصد از ثروت خود را جهت کاهش آلام بیماری کرونا در سراسر جهان اهدا می‌کند.
جک دورسی در یک سری توئیت گفته است، پس از خلع سلاح این بیماری همه گیر، این پول به مسائلی مانند بهداشت و آموزش دختران و اقشار کم درآمد اختصاص خواهد یافت.
وی تصریح کرده است، این پول را از نه از دارایی‌های توییتر، بلکه از سهام خود به پیامدهای ویروس کرونا اختصاص خواهد داد.

۱۸ فروردین سالگرد اعدام امیرعباس هویدا یکی از تاثیرگذارترین و ماندگارترین تصاویر انقلاب ۵۷ تصویر پیکر امیرعباس هویدا است که از کشو سردخانه بیرون آمده، همراه با نگاه خیره و لبخند انقلابیونِ تفنگ به‌دست به پیکر هویدا. او می‌خواست تاریخ ۲۵‌ساله ایران را بنویسد. در آخرین دفاعیه‌اش گفت: «من نمی‌گویم بی‌تقصیر بودم. کارهای مفیدی هم کردم. سبک‌‌سنگین کنید. می‌خواهم تاریخ ۲۵‌ساله ایران را بنویسم؛ بگذارید بنویسم.» صادق خلخالی، قاضی دادگاه و حاکم شرع، در خاطراتش می‌نویسد: «گفتم بعد از این تاریخ‌‌نویس زیاد خواهد بود و سبک‌سنگین کردیم. دیدیم هویدا مفسد فی‌الارض است.» هویدا که ۱۳ سال نخست‌ وزیر ایران بود و طولانی‌ترین مدت صدارت در تاريخ ايران پس از مشروطیت را بر عهده داشت، در تاریخ ۱۸ فروردین ۱۳۵۸ کشته شد. اگر چه دو جلسه دادگاه برای هویدا تشکیل شد، اما آن دادگاه جایی برای ستاندن «داد» نبود. هویدا در دادگاه به جرم «مفسد فی‌الارض» محکوم شده بود، اما روایت‌های مختلفی از چگونگی کشته‌شدن هویدا گفته شده است. خلخالی به عنوان حاکم شرع، روز دادگاه هویدا را چنین توصیف می‌کند: «آن روز دستور دادم همه درها را ببندند، تلفن‌های زندان و دادگاه را جمع کردم و در یک یخچال گذاشتم و درش را قفل کردم تا کسی در کارم فضولی نکند. شاید چون یک بار این «فضولی» مانع از اعدام امیرعباس هویدا شده بود.» «محمد توسلی» اولین شهردار تهران بعد از انقلاب، از قتل هویدا با عنوان «ترور» یاد می‌کند و می‌گوید: «پس از تمام‌شدن آن جلسه از دادگاه، آن جور که شایع است در همان راهرویی که آقای هویدا حرکت می‌کردند، هادی غفاری به ایشان با کلت حمله کرد.» این روایت مورد تایید ابراهیم یزدی نیز هست: «جلسه دادگاه که تنفس داده می‌شود در راهرو یکی از آقایون روحانی ـ که آنجا بوده و من الان مایل نیستم اسم او را ببرم ـ با هفت‌تیر کمریِ خودش هویدا را می‌کشد. به خلخالی که خبر می‌دهند می‌بیند کار از کار گذشته، آقای هویدا را روی صندلی می‌نشانند، حکم را برایش قرائت می‌کنند و بعد می‌برند اعدام می‌کنند.» اما هادی غفاری این ادعا را رد می‌کند و می‌گوید که هیچ نقشی در پرونده هویدا نداشته است: «هیچ کس جز آقای خلخالی و خدا نمی‌داند چه کسی هویدا را کشته است.»

۱۸ فروردین سالگرد اعدام امیرعباس هویدا
یکی از تاثیرگذارترین و ماندگارترین تصاویر انقلاب ۵۷ تصویر پیکر امیرعباس هویدا است که از کشو سردخانه بیرون آمده، همراه با نگاه خیره و لبخند انقلابیونِ تفنگ به‌دست به پیکر هویدا. او می‌خواست تاریخ ۲۵‌ساله ایران را بنویسد. در آخرین دفاعیه‌اش گفت: «من نمی‌گویم بی‌تقصیر بودم. کارهای مفیدی هم کردم. سبک‌‌سنگین کنید. می‌خواهم تاریخ ۲۵‌ساله ایران را بنویسم؛ بگذارید بنویسم.» صادق خلخالی، قاضی دادگاه و حاکم شرع، در خاطراتش می‌نویسد: «گفتم بعد از این تاریخ‌‌نویس زیاد خواهد بود و سبک‌سنگین کردیم. دیدیم هویدا مفسد فی‌الارض است.»
هویدا که ۱۳ سال نخست‌ وزیر ایران بود و طولانی‌ترین مدت صدارت در تاريخ ايران پس از مشروطیت را بر عهده داشت، در تاریخ ۱۸ فروردین ۱۳۵۸ کشته شد. اگر چه دو جلسه دادگاه برای هویدا تشکیل شد، اما آن دادگاه جایی برای ستاندن «داد» نبود. هویدا در دادگاه به جرم «مفسد فی‌الارض» محکوم شده بود، اما روایت‌های مختلفی از چگونگی کشته‌شدن هویدا گفته شده است.
خلخالی به عنوان حاکم شرع، روز دادگاه هویدا را چنین توصیف می‌کند: «آن روز دستور دادم همه درها را ببندند، تلفن‌های زندان و دادگاه را جمع کردم و در یک یخچال گذاشتم و درش را قفل کردم تا کسی در کارم فضولی نکند. شاید چون یک بار این «فضولی» مانع از اعدام امیرعباس هویدا شده بود.»
«محمد توسلی» اولین شهردار تهران بعد از انقلاب، از قتل هویدا با عنوان «ترور» یاد می‌کند و می‌گوید: «پس از تمام‌شدن آن جلسه از دادگاه، آن جور که شایع است در همان راهرویی که آقای هویدا حرکت می‌کردند، هادی غفاری به ایشان با کلت حمله کرد.» این روایت مورد تایید ابراهیم یزدی نیز هست: «جلسه دادگاه که تنفس داده می‌شود در راهرو یکی از آقایون روحانی ـ که آنجا بوده و من الان مایل نیستم اسم او را ببرم ـ با هفت‌تیر کمریِ خودش هویدا را می‌کشد. به خلخالی که خبر می‌دهند می‌بیند کار از کار گذشته، آقای هویدا را روی صندلی می‌نشانند، حکم را برایش قرائت می‌کنند و بعد می‌برند اعدام می‌کنند.» اما هادی غفاری این ادعا را رد می‌کند و می‌گوید که هیچ نقشی در پرونده هویدا نداشته است: «هیچ کس جز آقای خلخالی و خدا نمی‌داند چه کسی هویدا را کشته است

جدول زمانی سوء مدیریت و بی کفایتی رژیم: -به هواپیمای مسافربری #PS752 شلیک می کند و ۱۷۶ مسافر را می کشد. -به مدت ۳ روز درباره این امر دروغ می گوید و محل سقوط هواپیما را با بلدوزر صاف می کند. -#جعبه_سیاه را تحویل نمی دهد. -خانواده های قربانیان را تهدید می کند تا دراین باره صحبت نکنند. -درباره شیوع #ویروس_کرونا در کشور دروغ می گوید و درعوض گردهمایی های نمایشی گسترده به راه می اندازد. -علیرغم توصیه مقامات بهداشت #انتخابات_تقلبی را برگزار می کند. -کمترین میزان مشارکت در تاریخ ایران را تجربه می کند زیرا ایرانیان می دانند نتایج از پیش تعیین شده است. -درباره تعداد مبتلایان به #کرونا و مرگ و میر دروغ می گوید. -درخواست کمک های بین المللی می کند اما پیشنهاد کمک آمریکا را رد می کند. -صرف نظر از #فاصله_اجتماعی، مراسم تشییع جنازه را برای افسران سپاه برگزار می کند. -کادر پزشکی را که در مورد ارقام واقعی صحبت کردند تهدید و اخراج می کند. -بیش از ۱۰۰ ایرانی را برای بیان حقیقت درباره شیوع این بیماری زندانی می کند. -با رعایت نکردن استانداردهای #FATF ، صدمات بیشتری به بانکهای ایرانی وارد می کند. -برای لاپوشانی ناکامی های خود، به دروغ عنوان می کند که ایالات متحده دارو را #تحریم کرده است. -به جای آزاد کردن پول برای مقابله با شیوع کرونا، بودجه سپاه را افزایش می دهد و بودجه بسیج را دو برابر می کند. -به مشکلات دامن می زند و پرسنل ایالات متحده را در عراق تهدید می کند تا توجه مردم ایران را از ناکامی رژیم در کشور خود منحرف کند. -این فقط اتفاقات افتاده در سه ماه اخیراست. ۴۱ سال است که رژیم چیزی جز ظلم، شکنجه، زندان، سرقت و دروغ تحویل مردم نداده است.


-درباره شیوع #ویروس_کرونا در کشور دروغ می گوید و درعوض گردهمایی های نمایشی گسترده به راه می اندازد.
-علیرغم توصیه مقامات بهداشت #انتخابات_تقلبی را برگزار می کند.
-کمترین میزان مشارکت در تاریخ ایران را تجربه می کند زیرا ایرانیان می دانند نتایج از پیش تعیین شده است.
-درباره تعداد مبتلایان به #کرونا و مرگ و میر دروغ می گوید.
-درخواست کمک های بین المللی می کند اما پیشنهاد کمک آمریکا را رد می کند.
-صرف نظر از #فاصله_اجتماعی، مراسم تشییع جنازه را برای افسران سپاه برگزار می کند.
-کادر پزشکی را که در مورد ارقام واقعی صحبت کردند تهدید و اخراج می کند.
-بیش از ۱۰۰ ایرانی را برای بیان حقیقت درباره شیوع این بیماری زندانی می کند.
-با رعایت نکردن استانداردهای #FATF ، صدمات بیشتری به بانکهای ایرانی وارد می کند.
-برای لاپوشانی ناکامی های خود، به دروغ عنوان می کند که ایالات متحده دارو را #تحریم کرده است.
-به جای آزاد کردن پول برای مقابله با شیوع کرونا، بودجه سپاه را افزایش می دهد و بودجه بسیج را دو برابر می کند.
-به مشکلات دامن می زند و پرسنل ایالات متحده را در عراق تهدید می کند تا توجه مردم ایران را از ناکامی رژیم در کشور خود منحرف کند.
-این فقط اتفاقات افتاده در سه ماه اخیراست. ۴۱ سال است که رژیم چیزی جز ظلم، شکنجه، زندان، سرقت و دروغ تحویل مردم نداده است.

در حالی که کادر درمان خط مقدم مبارزه با کروناویروس است بی‌توجهی نسبت به حقوق کاری پرستاران شیفت‌های سنگین و عدم پرداخت مطالبات مالی بیش از گذشته نمود پیدا کرده است. کادر درمان در معرض ابتلا به ویروس هستند اما آمار مرگ و میر آن‌ها رسما اعلام نمی‌شود. محمد شریفی مقدم، دبیر کل خانه پرستار در گفتگو با روزنامه رسالت گفته: «در خصوص آمار پرستاران مبتلا نمی‌توانیم رقمی را اعلام کنیم. آمارها کاملا امنیتی هستند.» نکته دیگر این‌که وضعیت پرستاران شرکتی - قراردادی - مشخص نیست و حقوق ماه‌های گذشته آن‌ها هنوز پرداخت نشده. با این حال شیوع کرونا در ایران باعث شده پرستاران در شیفت‌های سنگین و طولانی و البته بدون لباس استاندارد و ماسک کافی و مناسب به خدمت بپردازند. ص.م پرستاری از شیراز، برای توانا نوشته: «برای شیفت کاری ۱۲ ساعته فقط دو عدد ماسک به ما می‌دهند. لباس ها بی‌کیفیت هستند و مواد شوینده کافی هم در دسترس نداریم. به علاوه بحران مسمومیت الکلی هم در این اوضاع باعث شده که بیماران بیشتری داشته باشیم. فقط در شیراز مرگ‌ومیر مسمومیت الکلی ۶ برابر بیشتر از کرونا بوده. مرگ کسانی را دیده‌ایم که به مشروبات الکلی استاندارد دسترسی نداشتند و به سخت‌ترین و بدترین شکل می‌میرند در حالی که این مسئله قابل پیشگیری است. ...» پرستاران در شرایطی هستند که حتی پس از پایان شیفت کاری برای رفتن به خانه و استراحت هم مشکل دارند زیرا تمام مدت با بیماران کووید۱۹ سروکار داشته‌اند و اگر به خانه بروند امکان ابتلای خانواده‌های‌شان هم بالا خواهد رفت بسیاری از آن‌ها روزها ست که خانواده خود را در آغوش نگرفته اند. پ.ر از همراهان توانا در پیامی نوشت: «ما پرستاران شرکتی در اهواز وضعیت خوبی نداریم. امنیت شغلی نداریم از اسفندماه هنوز حقوق دریافت نکرده‌ایم. و حتی نوروز را بدون حقوق گذرانده‌ایم. در این شرایط سخت، ما هم درگیر بیماری و مرگ بی‌چاره و راه درمان هم‌وطنان‌مان هستیم و هم درگیر فقر و کرایه و قسط و قبض و گذران زندگی خانواده‌هایمان. در حالی که سلامت مان هم در خطر است و بیشتر ما در این روزها حتی به خانه هم نمی‌رویم.» وجه مشترک تمام پیام‌هایی که برای ما ارسال شده نبود تشکل صنفی مستقل و عدم پرداخت حقوق است. و نگرانی‌ها هم استخدام‌، رفع تبعیض در دستمزد، تسریع در پرداخت کارانه و اضافه کار معوقه چندین ماهه.

در حالی که کادر درمان خط مقدم مبارزه با کروناویروس است بی‌توجهی نسبت به حقوق کاری پرستاران شیفت‌های سنگین و عدم پرداخت مطالبات مالی بیش از گذشته نمود پیدا کرده است.
کادر درمان در معرض ابتلا به ویروس هستند اما آمار مرگ و میر آن‌ها رسما اعلام نمی‌شود. محمد شریفی مقدم، دبیر کل خانه پرستار در گفتگو با روزنامه رسالت گفته: «در خصوص آمار پرستاران مبتلا نمی‌توانیم رقمی را اعلام کنیم. آمارها کاملا امنیتی هستند.»
نکته دیگر این‌که وضعیت پرستاران شرکتی - قراردادی - مشخص نیست و حقوق ماه‌های گذشته آن‌ها هنوز پرداخت نشده.
با این حال شیوع کرونا در ایران باعث شده پرستاران در شیفت‌های سنگین و طولانی و البته بدون لباس استاندارد و ماسک کافی و مناسب به خدمت بپردازند.
ص.م پرستاری از شیراز، برای توانا نوشته:
«برای شیفت کاری ۱۲ ساعته فقط دو عدد ماسک به ما می‌دهند. لباس ها بی‌کیفیت هستند و مواد شوینده کافی هم در دسترس نداریم. به علاوه بحران مسمومیت الکلی هم در این اوضاع باعث شده که بیماران بیشتری داشته باشیم. فقط در شیراز مرگ‌ومیر مسمومیت الکلی ۶ برابر بیشتر از کرونا بوده. مرگ کسانی را دیده‌ایم که به مشروبات الکلی استاندارد دسترسی نداشتند و به سخت‌ترین و بدترین شکل می‌میرند در حالی که این مسئله قابل پیشگیری است. ...»
پرستاران در شرایطی هستند که حتی پس از پایان شیفت کاری برای رفتن به خانه و استراحت هم مشکل دارند زیرا تمام مدت با بیماران کووید۱۹ سروکار داشته‌اند و اگر به خانه بروند امکان ابتلای خانواده‌های‌شان هم بالا خواهد رفت بسیاری از آن‌ها روزها ست که خانواده خود را در آغوش نگرفته اند.
پ.ر از همراهان توانا در پیامی نوشت:
«ما پرستاران شرکتی در اهواز وضعیت خوبی نداریم. امنیت شغلی نداریم از اسفندماه هنوز حقوق دریافت نکرده‌ایم. و حتی نوروز را بدون حقوق گذرانده‌ایم. در این شرایط سخت، ما هم درگیر بیماری و مرگ بی‌چاره و راه درمان هم‌وطنان‌مان هستیم و هم درگیر فقر و کرایه و قسط و قبض و گذران زندگی خانواده‌هایمان. در حالی که سلامت مان هم در خطر است و بیشتر ما در این روزها حتی به خانه هم نمی‌رویم.»
وجه مشترک تمام پیام‌هایی که برای ما ارسال شده نبود تشکل صنفی مستقل و عدم پرداخت حقوق است. و نگرانی‌ها هم استخدام‌، رفع تبعیض در دستمزد، تسریع در پرداخت کارانه و اضافه کار معوقه چندین ماهه.#

کاریکاتور/ کرونا و درد نان . . . کرونا و درد نان . . .

کاریکاتور/ کرونا و درد نان . . .

کرونا و درد نان . . .
"منصوره دهقانی"