Sunday, July 10, 2011

مصاحبه وزیر اطلاعات دولت خاتمی

مصاحبه وزیر اطلاعات دولت خاتمی




ماجراجویان خودسر مذهبی



ممکن است دست به اسلحه ببرند!







علی یونسی، وزیر اطلاعات دولت خاتمی، اخیرا و بمناسبت واقعه 7 تیر، انفجار حزب جمهوری اسلامی مصاحبه ای کرده که آفتاب آن را منتشر کرده است. یونسی در این مصاحبه به نکات دقیقی اشاره می کند که با اظهارنظرهای مصلحی، وزیر اطلاعات کنونی یک زمین تا آسمان تفاوت دارد. هر اندازه در گفته های یونسی منطق و تفکر وجود دارد، در حرف های مصلحی کم عقلی و جنجال های سطحی.



یونسی در این مصاحبه اشاره به مجاهدین خلق کرده و می گوید که مجاهدین دیگر توان عملیات در ایران را ندارند و هرگاه که یک عملیاتی را به آنها نسبت میدهند، هم آنها را بزرگ می کنند و هم هدفشان بهره برداری های داخل حکومتی است.



او احتمال شکل گیری گروه های جدید تروریستی را بعید نمی داند، همانگونه که فرقان شکل گرفت. فشرده ای از این مصاحبه را می خوانید:







وزیر اطلاعات – مصلحی- اخیرا مصاحبه‌ای داشت و اظهار کرد، منافقین اکنون مثل سال‌های دهه 60 نمی‌توانند عمل کنند، اما به روش‌های دیگری روی آورده‌اند و به هرحال می‌توانند دست به ترور بزنند.



نه، معتقد هستم، ممکن است گروه تروریستی جدیدی تشکیل شود، اما گروه‌های تروریستی گذشته در حقیقت نه توان این را دارند، نه باور این را دارند که چنین کارهایی را انجام دهند.



آیا ممکن است بحث‌هایی که درباره جریان انحرافی امروز مطرح است آنقدر فضا را تند کند که به این سمت‌ها برود؟



همیشه گروه‌های تروریستی جدید احتمال شکل‌گیری‌شان وجود دارد. این گروه‌های جدید حتی ممکن است در دل قدرت و حاکمیت به وجود بیاید.



به طور مثال گروهی که آقای رازینی را ترور کرد، گروه جدیدی بود که از نهادهای انقلابی بیرون آمده بود. ممکن است گروه‌های تروریستی در درون حاکمیت و در درون جریان‌های سیاسی جدید شکل بگیرد ولی گروه‌های گذشته هم فسیل شدند و هم دیگر نمی‌توانند جذب نیرو کنند و اگر جذب کنند دیگر تاثیری ندارند. عملا عمر آن گروهک‌ها تمام شده است و در واقع سازمان اطلاعات باید از جایی بترسد که فکر نمی‌کند، بنابراین سازمان‌های اطلاعاتی باید مدام هوشیاری‌شان در جاهای جدید به کار گرفته شود تا جاهای قدیم.



گروه‌های تروریستی ایرانی پیر شده‌اند و توانایی کار و توانایی جذب جدید هم ندارند و آن رهبرانی که باقی مانده‌اند نیز نه اعتقاد به این کارها را دارند و نه توانایی انجام چنین کارهایی دارند، باید نگران گروه‌های جدید تروریستی باشیم.



آیا بحثی که درباره فالگیرها و رمال‌ها مطرح است، در زمان وزارت شما هم مطرح بود؟



ما چیزی شبیه اینها نداشتیم، ولی این خطر را همیشه داشتیم و من بارها در صحبت‌هایم گفتم، عناصر تندرو و خودسر و ماجراجو که متاسفانه بین مذهبی‌ها جا خوش کرده اند هر آن ممکن است، دست به اسلحه ببرند و گروه‌های تروریستی تشکیل دهند.



ممکن است الان به یک شکل و بعدا به شکل دیگری مقابله کنند. بزرگ‌ترین ویژگی همه کسانی که دست به اسلحه می‌برند اول تن ندادن به قانون است؛ یعنی کسانی که قانون‌مدار نیستند و زیر بار قانون نمی‌روند و خودشان را مافوق قانون می‌دانند؛ آدم‌ها و گروه‌هایی که به جای اینکه قانون را محور بدانند خودشان را محور می‌دانند. این‌طور آدم‌ها اول شروع می‌کنند به قانون‌شکنی و بعد هم قانون را دور می‌زنند و سپس برای اینکه حرف‌های‌شان را به کرسی بنشانند شروع می‌کنند به توطئه، بعد هم به اسلحه دست می‌برند. این شیوه را همیشه در گذشته داشتیم.



شما فرمودید که مجاهدین یک سازمان مرده است و پیر شده است. نسل جدید نیز نه‌تنها به این گروه اعتقاد ندارد که از آنها متنفر است، اما چرا باز ما می‌بینیم که یک گروه مرده را زنده می‌کنند؟



این اظهارات مصرف سیاسی محدودی دارد و بیشترین سود نیز به همین گروهک می‌رسد. یعنی برای اینکه ما رقیب داخلی خودمان را از دور خارج کنیم او را متهم می‌کنیم به ارتباط با گروهک منافقین، در حالی که آن گروه توانایی هیچ کاری را ندارد اما از این قبیل اظهارات، بیشترین سود را می‌برد. ادعا می‌کنند که ما بودیم این کار را کردیم در صورتی که آنها نمی‌توانند در ایران قدم بردارند. وقتی که ما به طور رسمی بیاییم رقابت‌های داخلی خودمان را به آنها نسبت دهیم، آنها هم از خداخواسته می‌گویند بله، ما هستیم که این همه شایعه کردیم.



روش تندروی روش غلطی است. اسلام با تندروی، افراط و تفریط مخالف است. اگر ما تندروی کنیم، باید بدانیم که در کوتاه‌مدت، دیر یا زود گروه‌های تندرو دیگری مقابل ما می‌ایستند. در یک مقطعی به خاطر اینکه رقیب سیاسی را از دور خارج کنیم، آمدیم تندروی را تمدید کردیم و به افرادی بها دادیم که بعد‌ها همان‌ها مقابل ما ایستادند. افشاگری‌هایی که در گذشته صورت گرفت خود زمینه‌ای بود برای رفتار متقابل. در انتخابات چه افشاگری‌های خلاف شرعی صورت گرفت ولی همان موقع باید جلو آنها گرفته می‌شد. آقای احمدی‌نژاد کسی بود که بیشتر از هر کسی از این شیوه‌ها استفاده کرده بود.







سفر محرمانه وزیر دفاع امریکا به ترکیه

سفر محرمانه وزیر دفاع امریکا به ترکیه




اشغال نظامی و تشکیل منطقه



آزاد، در بخشی از خاک سوریه









هفته نامه لبنانی "الوطن العربی" فاش ساخت که لیون پانتا، وزیردفاع آمریکا، بصورت محرمانه به ترکیه سفر کرده است. این سفر 5 روز ادامه داشته و طی آن وزیر جدید دفاع امریکا با رهبران نظامی و امنیتی ترکیه دیدار و مذاکره کرده است.



انگیزه این سفر و محور دیدارها و مذاکرات، رویدادهای سوریه و آمادگی برای رویدادهای غیر قابل پیش بینی آینده در منطقه اعلام شده است.



هنوز معلوم نیست سفرای امریکا و فرانسه در جریان سفر به شهر "حماه" در سوریه و دیدار با مردم و خبرنگاران، گزارشی در اختیار وزیر جدید دفاع امریکا قرار داده اند تا در مذاکرات ترکیه مطرح شود یا خیر! همچنین معلوم نیست نقش سپاه پاسداران جمهوری اسلامی در سرکوب مردم سوریه در این دیدار مطرح شده است یا خیر؟



همچنین گفته می شود، جنگ جاری در لیبی نیز بخش دیگری از مذاکرات بوده است.



ازجمله طرح هائی که دراین مذاکرات مطرح شده اشغال بخشی از خاک سوریه توسط ارتش ترکیه و تشکیل منطقه آزاد برای فراریان سرکوب های اخیر سوریه بوده است. الوطن العربی نوشته است که این گزینه به آن دلیل که جلب موافقت ایران نیز در آن مطرح شده، با مخالفت مذاکره کنندگان امریکائی روبرو شده است. گزینه دیگری که طرح شده و امریکا همکاری غیرعلنی خود را با آن ابراز داشته، اشغال بخشی از خاک سوریه با همکاری قطر و فرانسه بوده است.

بر اثر رقابت دو باند سپاهی- امنیی

بر اثر رقابت دو باند سپاهی- امنیی




50 کانتینر موتور سیکلت قاچاق



در گمرک بوشهر توقیف شد!







نیروهای نظامی و امنیتی که با سواستفاده از پست و مقام خود به همه امور کشور دست اندازی می کنند اینبار در رقابت قاچاق کالا از گمرک بوشهر به جان هم افتادند و باعث شدند بیش از 50 کانتینر موتورسیکلت چینی در گمرک بوشهر توقیف شود.



باندهای امنیتی در بوشهر با فشار بر مسولان گمرک مانع از بازرسی دقیق کالاهایی می شوند که باندهای اطلاعاتی مسئولیت ترخیص آن را بعهده گرفته اند. مسولان گمرک در بوشهر که از تماس ها و سفارش های متعدد نیروهای امنیتی که در قاچاق کالا دست دارند به جان آمده و راهی جز فرار از منطقه یا همدست شدن با آنها را ندارند.



اتفاق اخیر فقط چشمه کوچکی از رودخانه عظیم قاچاق کالا در گمرک بوشهر است که بدست نیروهای امنیتی – سپاهی انجام می شود. این محموله که متعلق به چندین کارخانه موتورسیکلت سازی است که از دولت وام های میلیاردی میگیرند تا موتورسیکلت تولید کنند و یا با وارد کردن بعضی قطعات موتور سیکلت آنرا مونتاژ کنند، با وجود ممنوع بودن واردت موتورسیکلت با واسطه گری نیروهای اطلاعاتی اقدام به واردات موتورسیکلت کرده بودند.



در بوشهر شایعه شده است که این توقیف نتیجه رقابت دو باند اطلاعاتی- سپاهی است که در قاچاق کالا رقیب یکدیگر بوده اند و همدیگر را لو داده اند والا کسی جرات قاچاق این حجم کالا از مبادی رسمی را ندارد.



خبر این توقیف هم مانند بقیه موارد کنترل شد. طوریکه سر و صدای آنچنانی در شهر ایجاد نکند و مسئولان گمرک هم قطعا ناچار خواهند شد موضوع را رتق و فتق داده و پرونده را مختومه نمایند، اما این اتفاق باعث شد تا گروهی از بازرسان کل گمرک برای یکماه در بوشهر بر روند ترخیص کالا و پرونده های متعدد تخلفات توسط نیروهای امنیتی که در گمرک هم شرکای بسیاری دارند نظارت کنند.

وزیر کشور: آرامش موجود در ایران در هیچ کجای جهان مشاهده نمی‌شود

وزیر کشور: آرامش موجود در ایران در هیچ کجای جهان مشاهده نمی‌شود


* افزایش ۵۰ درصدی قیمت آهن در سه ماه اخیر





وزیر کشور: آرامش موجود در ایران در هیچ کجای جهان مشاهده نمی‌شود



به گزارش خبرگزاری پانا، مصطفی محمدنجار وزیرکشور صبح امروز در آیین تودیع و معارفه استانداران کهگیلویه و بویراحمد در جمع مسئولان این استان اظهار داشت: امروز کشور در اوج قله‌های پیشرفت است و با سرعت بالایی به حرکت خود ادامه می‌دهد و ثبات و آرامشی که در ایران وجود دارد در هیچ کجای جهان مشاهده نمی‌شود.

وی از جمهوری اسلامی ایران به عنوان جزیره ثبات و آرامش نام برد و گفت: اکنون پژواک صدای انقلاب به همه دنیا رسیده که باید این افتخار بزرگ را همواره پاس بداریم.

محمدنجار گفت: نظام در حال جلوه کردن در جهان بوده و به همین خاطر است که دشمنان همواره در حال فتنه و جنگ نرم علیه آن هستند چرا که هر گوهر نایابی دشمنان زیادی را نیز دنبال دارد.



افزایش ۵۰ درصدی قیمت آهن در سه ماه اخیر



رییس اتحادیه و تعاونی آهن‌فروشان همدان گفت: طی سه ماهه ابتدای سال، قیمت آهن ۳۰ تا ۵۰ درصد افزایش یافته است.

مسعود میدانچی با بیان این مطلب گفت: قیمت تیرآهن و میلگرد، ترقی قابل توجهی داشته و اوج خرید و مصرف آن در چهارماه اول سال است.

این عضو هیات مدیره اتحادیه کشوری صنف فروشندگان آهن و فولاد ایران ادامه داد: اکنون تیرآهن ۱۴، شاخه‌ای ۱۵۱ هزارتومان، تیرآهن ۱۶، شاخه‌ای ۱۹۷ هزار تومان و تیرآهن ۱۸، شاخه‌ای ۲۹۷هزارتومان خرید و فروش می‌شود.

وی اضافه کرد: مصرف آهن شهر همدان، سالیانه ۲۵۰ هزار تن است و پیش‌بینی می‌کنیم امسال به علت رونق پروژه‌های ساختمانی، به مرز۳۰۰ هزارتن نیز برسد.



رئیس اداره سیاسی سپاه: اقدامات جریان فتنه ضدامنیت و براندازانه بود/ سپاه در به شکست رساندن سناریوهای جریان اصلاح‌طلب نقش اصلی را داشته/ سخنان فرمانده سپاه مداخله در مسائل سیاسی نیست، بلکه نشان از هوشیاری سپاه در قبال جریان‌های براندازاست!

رئیس اداره سیاسی سپاه: اقدامات جریان فتنه ضدامنیت و براندازانه بود/ سپاه در به شکست رساندن سناریوهای جریان اصلاح‌طلب نقش اصلی را داشته/ سخنان فرمانده سپاه مداخله در مسائل سیاسی نیست، بلکه نشان از هوشیاری سپاه در قبال جریان‌های براندازاست!




ندای انقلاب : افراد مدعی اصلاحات در یک دوره‌ای در برابر نظام اسلامی ایستادند و به دنبال ساختار شکنی بودند و در همه برنامه‌ها و توطئه‌های خود با ناکامی روبرو شدند.



باید به این سول پاسخ داد که چه مجموعه‌هایی توانسته اصلاح‌طلبان و جریان فتنه را ناکام بگذارد، قطعا سپاه پاسداران براساس رسالت و وظایف قانونی خود که دفاع از انقلاب است در به شکست رساندن سناریوهای جریان اصلاح‌طلب نقش اصلی را داشته است.



سردار یدالله جوانی، رئیس اداره سیاسی سپاه در گفت‌وگو با ندای انقلاب، با اشاره به تخریب‌های اخیر علیه سپاه گفت: افراد مدعی اصلاحات در یک دوره‌ای در برابر نظام اسلامی ایستادند و به دنبال ساختار شکنی بودند و در همه برنامه‌ها و توطئه‌های خود با ناکامی روبرو شدند.



وی تاکید کرد: آنها در تحلیل شکست خود به این جمع‌بندی رسیدند که یکی ازعوامل اصلی در شکست طرح‌های براندازه‌شان سپاه پاسداران بوده، چه در دوره دوم خرداد و چه در فتنه 88 تردیدی وجود ندارد که جریان دوم‌خرداد به دنبال ساختارشکنی بود و در فتنه 88 با تمام امکانات خود در برای نظام اسلامی ایستاد.



جوانی در مورد دیگر اقدامات براندازانه جریان اصلاحات اظهار کرد: این جریان برای رسیدن به مقاصد خود از جریانات ضدانقلاب و از حمایت‌های دشمنان خارجی استفاده کردند، حمایت و حرکت‌های براندازانه بخشی از اصلاح‌طلبان و بخصوص شخص آقای خاتمی در فتنه 88 بر همگان آشکار است. خاتمی از سردمداران فتنه سال 88 محسوب می‌شود و در حرکت براندازی در کنار موسوی و کروبی علیه نظام ایستاد .



رئیس اداره سیاسی سپاه عنوان کرد: باید به این سول پاسخ داد که چه مجموعه‌هایی توانسته اصلاح‌طلبان و جریان فتنه را ناکام بگذارد، قطعا سپاه پاسداران براساس رسالت و وظایف قانونی خود که دفاع از انقلاب است در به شکست رساندن سناریوهای جریان اصلاح‌طلب نقش اصلی را داشته است به همین دلیل امروزه جریان اصلاح طلب همراه با دشمنان بیرونی سپاه را مورد تهاجم قرار می‌دهند.

وی با اشاره به سخنان سردار جعفری در مورد شرط ورود اصلاح طلبان به صحنه سیاسی گفت: اگر ایشان به نقش آقای خاتمی در فتنه سال 88 اشاره می‌کند و توبه و اظهار پشیمانی را شرط ورود مجدد اصلاح‌طلبان به صحنه سیاسی عنوانی کردند، این به معنای مداخله سپاه در مسائل سیاسی نیست، بلکه نشان از هوشیاری سپاه در قبال جریان‌های براندازاست و یک واکنش انقلابی و بر اساس وظیفه بود.



جوانی با بیان اینکه اقدامات جریان فتنه ضدامنیت و براندازانه بود، گفت: سپاه پاسدران در برابر هرجریانی که بخواهد انقلاب و نظام را تهدید کند، ایستادگی می‌کند، اگر سپاه را تخریب می‌کنند به دلیل هوشیاری و حضور سپاه در صحنه است و تصور می‌کنند با این تخریب‌ها می‌توانند سپاه را از انجام وظایف قانونی خود بازدارند که تفکر اشتباهی است.



وی با ذکر اینکه آنچه امام در مورد سپاه فرمودند به قوت خود باقی است، افزود: امروز نیز مقام معظم رهبری همان نگاه امام را در مورد نیروهای مسلح دارند، نظامی بودن یکی از هویت‌های سپاه است و اعضای سپاه نباید در احزاب و گروه‌های سیاسی و بازی‌های سیاسی وارد شوند، نه دیروز و نه امروز سپاه به اعضای خود اجازه نداده است که عضو گروه‌های سیاسی شوند، این خلاف مقررات جمهوری اسلامی، وصایای امام و تدابیر مقام معظم رهبری است.



وی با ذکر این نکته که امروز با نفاق پیچیده روبرو هستیم، افزود: منافقینی که از امام صحبت می‌کنند اما اعتقادی به اندیشه‌ها و آرمان‌های امام ندارند، آنها فکر می‌کنند با متهم ساختن سپاه می‌توانند پایگاه‌های مردمی سپاه را متزلزل کنند در حالی که به دلیل هوشیاری و بصیرت مردم این اتفاق نمی‌افتد.



سردار جوانی با بیان اینکه سپاه دفاع از انقلاب و پیشبرد اهداف انقلاب و مقابله با تهدیدات را رسالت خود می‌داند، افزود: بیرونی و یا داخلی بودن تهدیدات و ماهیت نظامی یا فرهنگی داشتن تهدیدات برای سپاه تفاوتی ندارد، آنچه برای سپاه مهم است، هویت پاسداری از حرکت انقلابی و پیشرفت‌های انقلابی ملت است.