Friday, June 5, 2009

تاکنون متن نامه‌ رد و بدل شده بین احمدی‌نژاد و رفسنجانی فاش نشده‌است



تاکنون از مضمون نامه‌ای که در حرم امام‌خمینی بین احمدی‌نژاد و رفسنجانی رد و بدل شد، اطلاعی در دست نیست.
عکسی که از مراسم بزرگداشت بیستمین سالگرد خمینی در روز پنجشنبه14خرداد88 منتشر شد، نشان می‌دهد که نامه‌‌ای بین محمود احمدی‌نژاد و اکبر هاشمی‌رفسنجانی رد و بدل شده که تاکنون هیچ اطلاعی از مضمون آن در دست نیست‌.

این عکس که از حاشیه مراسم بیستمین سالگرد خمینی گرفته شده بود، بعدازظهر روی خروجی تصویری خبرگزاری ها قرار گرفت.

علی رفیعی یکی از عکاسان مراسم پنجشنبه ، در توضیح این عکس به خبرآنلاین گفت: شیئی که در این عکس بین افراد دست به دست می شود یک بادبزن چینی است.

وی با تاکید بر حضورش : نامه‌‌‌ای که دست رئیس‌جمهور است قبلا توسط مردم به وی داده شده بود.

تاکنون هیچیک از حاضران در این عکس یا نزدیکان ایشان، نسبت به محتوا و مضمون این نامه اظهارنظری نکرده‌اند.

گفتنی است احمدی‌نژاد در مناظره چهارشنبه 13خرداد 88 با میرحسین موسوی حملات شدیدی را متوجه هاشمی‌رفسنجانی، سیدمحمد خاتمی، علی‌اکبر ناطق‌نوری و سایرین کرده بود که پس از آن رفسنجانی طی درخواستی از ریاست سازمان صداوسیما خواستار تعیین زمان مناسب برای پاسخگویی شده است.

جزئيات دكتري احمدي‌نژاد اعلام شد


محمود احمد نژاد دوره کارشناسی خود را در دانشگاه علم و صنعت در رشته مهندسی عمران در سال 1354 آغدز کرد و پس از 11 سال در سال 1365 در "همان دانشگاه" در مقطع کارشناسی ارشد پذیرفته شد.

وی سه سال بعد فارغ التحصیل شده، بلافاصله در "همان دانشگاه" بعنوان عضو هیأت علمی (مربی) استخدام شد. سه سال تحصیل وی در مقطع کارشناسی ارشد همزمان با جنگ تحمیلی بود و او در طول تحصیل خود در منطقه غرب کشور در سپاه فعالیت میکرد و از جمله مسئول مهندسی-رزمی لشکر 6 ویژه سپاه و مسئول ستاد جنگ استان آذربایجان غربی بود. بعلاوه، در در دهه 60 به مدت 4 سال معاون فرماندار و فرماندار در شهرهای خوی و ماکو و 2 سال مشاور استاندار کردستان بوده است.

مشخص نیست وی چه مدت از تحصیل کارشناسی ارشد خود را در دانشگاه علم و صنعت واقعاً حضور داشته است. در عین حال وی هشت سال پس از استخدام در دانشگاه علم و صنعت (یعنی در سال 1376) مدرک دکترای خود را از "همان دانشگاه" دریافت نمود در حالی که از سال 72 تا 76 همزمان هم دانشجوی دکترا، هم استاندار اردبیل (آن هم استاندار نمونه هاشمي) و هم مشاور فرهنگی وزیر فرهنگ و آموزش عالی بوده است.

گفته میشود که جلسه دفاع پایان نامه دکترای وی به صورت صوری برگزار شده، با یک صلوات ختم شد و به همین خاطر دکترای وی را میتوان "دکترای صلواتی" نام گذاشت. استاد راهنمای ایشان آقای دکتر بهبهانی (وزیر فعلی راه و ترابری) بود.

جالب اینکه، در حالی که وی پس از دکترای خود نیز دو سال شهردار تهران و 4 سال رئیس جمهور بوده است به ادعای خود دهها طرح پژوهشی و پایان نامه های تحصیلات تکمیلی را سرپرستی نموده است در حالی که حتی یک مقاله ISI از کارهای ایشان منتشر نشده است. لازم به ذکر است که از بدو ورود به دانشگاه تا دریافت مدرک دکترای احمدی نژاد 22 سال زمان سپری شد. شاید بی دلیل نباشد که وی در جریان رسوائی کردان اعلام کرد که مدرک تحصیلی دانشگاهی ورق پاره ای بیش نیست

عکس، فیلم، خبر و مقاله های مربوط به محمود احمدی نژاد




احمدی نژاد: من مهندسم و مسایل را تحلیل میکنم
احمدی نژاد: آزادی در بالاترین حد وجود دارد
احمدی نژاد: خیلی خبرها درست هستند ولی انتشار آنان لزومی ندارد
احمدی نژاد با بیان اینکه امروز خبر یک سلاح برنده گفت: جامعه بشری امروز به خبر نیاز دارد و ما شاهدیم که چگونه اشخاص با یک خبر درست تفکرشان تغییر می کند. وی با بیان اینکه کار خبررسانی بسیار گسترده است گفت: وظیفه خبرنگاران اطلاع رسانی درست است و خبرنگاران باید کمک کنند تا مردم از اخبار در تصمیم گیری هایشان استفاده کنند. رئیس جمهور گفت: خبر در مرحله اول باید درست و انتشار آن برای جامعه مفید باشد. خیلی خبرها درست هستند ولی انتشار آنان لزومی ندارد. وی افزود: لازمه یک خبر آن است که با انعکاس آن اتفاق مثبتی رخ دهد .

احمدی نژاد: زمين نمي‌تواند بر سر جايي كه همه‌ افراد آن مومن هستند بلرزد و آن را خراب كند
در جمع مديران ستادهاي حوادث غيرمترقبه كشور:

احمدي‌نژاد در بخش ديگري از سخنان خود، با تاكيد بر تاثير اعمال و رفتار انسان‌ها در حوادث و بلاياي طبيعي گفت: زمين نمي‌تواند بر سر جايي كه همه‌ افراد آن مومن هستند بلرزد و آن را خراب كند. نمي‌خواهم بگويم ساير مسايل تاثير ندارد. ما بايد از تمام علوم تجربي مانند زمين‌شناسي براي بررسي حركت‌هاي زمين و پيش‌بيني حوادث غيرمترقبه استفاده كنيم اما بايد آن سوي قضيه را هم در نظر بگيريم. اگر هر لقمه‌اي پاك باشد و هر نگاه و دست و قلمي پاك باشد، طبيعت نمي‌تواند با اين دل‌هاي پاك همراهي نكند؛ چرا كه مسخر اين دل‌هاست و برخي از حوادث با رفتار انسان‌ها ارتباط دارد.
رييس‌جمهور از متخصصان علوم مرتبط با حوادث غيرمترقبه خواست كه در نوشتن جزوات مانند سكولارها عمل نكنند؛ چراكه خدا و پيغمبر و معنويت در زندگي انسان‌ها تاثير دارد.

احمدی نژاد: در ایران آزادی تقریباً مطلق است
محمود احمدی نژاد درگفتگوی اختصاصی با شماری از روزنامه نگاران و خبرنگاران الجزایری:

دکتر احمدی نژاد در پاسخ به پرسش خبرنگار الجزایری در باره رعایت حقوق بشر در ایران با توجه به گزارشهای محافل غربی گفت: آنها دشمن ما هستند ،آنان معمولا این حرف ها را می زنند و البته این برخورد دوگانه فقط در باره ایران اعمال نمی شود بلکه ابزاری برای فشار سیاسی به کشورهای مستقل است .
رئیس جمهور با اشاره به حکومت استبدادی رژیم گذشته در ایران و خفقان مطلق در آن دوران گفت : در رژیم دیکتاتوری سابق ، نه انتخاباتی ، نه دموکراسی و نه آزادی بیان وجود نداشت وتنها یک حکومت سلطنتی موروثی و دیکتاتوری وابسته بود .این در حالی بود که مستکبران با آن حکومت رابطه خیلی خوبی داشتند و آن را مطابق معیارهای حقوق بشر غربی می دانستند.
وی با اشاره به اینکه زورگویان جهانی درهر جای دنیا حکومت های دیکتاتور ، خشن و کودتایی را حمایت می کنند ، خطاب به خبرنگاران الجزایری گفت: آمریکای جنوبی را نگاه کنید. هر کشوری که حکومت شان مردمی و دموکراسی است مورد فشار و هجوم آنان است . هم اکنون در اروپا زندان های مخفی ساخته اند و طبق معیارهای حقوق بشر این عمل تاسف بار است .
رئیس جمهور با بیان اینکه در اروپا دانشمندان نمی توانند در باره بخشی از مسایل تاریخی آزادانه اظهار نظر کنند، تصریح کرد : حتی دیده شده است اگر دانشمندان در این خصوص کتاب بنویسند زندانی می شوند.
دکتر احمدی نژاد درادامه در باره سرزمین فلسطین اظهار کرد: یک مشت صهیونیست را از هرطرف دنیا جمع و مردم فلسطین را از سرزمین شان بیرون کرده و هر روز مردم این کشور را می کشند ،حتی افراد را با اعلام قبلی ترور می کنند و بعد به انها جایزه صلح و حقوق بشرهم می دهند.
وی افزود: طبق معیارهای آنها جنایتی که رژیم صهیونیستی در فلسطین انجام می دهد مطابق حقوق بشر است.

رئیس جمهور با بیان اینکه در جمهوری اسلامی ایران همه امور در دست مردم است ،یاد آور شد : این مردم هستند که حکومت را تعیین می کنند و در ایران آزادی تقریبا مطلق است اما به عکس آنها می گویند در ایران مشکل حقوق بشر وجود دارد .

دکتر احمدی نژاد با اشاره به اینکه در حال حاضر در درون امریکا برای مردم این کشور امنیتی وجود ندارد، تاکید کرد: دولتمردان امریکایی تلفن های مردم کشورشان را شنود می کنند . در انگلیس تمام زندگی مردم زیر دوربین های حکومت است و مردم آرامش ندارند امادر آنجا از دید آنها حقوق بشر جاری است

احمدي‌نژاد: ميانگين استعداد ايرانيان بالاتر از همه دنيا است و ايرانيان در همهزمينه‌ها اول هستند
به گزارش خبرنگار خبرگزاري فارس، محمود احمدي‌نژاد طي سخناني در ديدار با قهرمانان تيم واليبال جوانان و نوجوانان و تيم ملي دو و ميداني اظهار داشت: يكي از پايه‌هاي ورزش قهرماني اين است كه سرتاسر جامعه را پر از نشاط كنيم چرا كه اين امر انگيزه آفرين، نيرو بخش و اميد آفرين است.

وي با تاكيد بر اين كه تاريخ ايران پر از افتخار است و تمدن بشري در همه زمينه‌ها مديون ايرانيان است، گفت: ميانگين استعداد ايرانيان بالاتر از همه دنيا است و ايرانيان در همه زمينه‌ها اول هستند.

رئيس‌جمهور همچنين با اشاره به افتخارات تيم واليبال جوانان اظهار داشت: اگر خود را باور كنيد مي‌توانيد به مراتب بالاتري نيز دست يابيد، چرا كه بچه‌هاي ما چيزي كم نداشتند و در بسياري جهات از جمله تكنيك و هماهنگي قوي‌تر از بقيه هستند.
وي با بيان اينكه بايد خود را باور داشته باشيد و روحيه خود را در مسابقات حفظ كنيد، بيان داشت: برداشت من اين است كه اين انسجام تيمي حفظ شود و انشاء الله در چند سال آينده با اين تركيب تيم برجسته‌اي در واليبال خواهيم داشت.

احمدي‌نژاد: افتخارات اخير در تاريخ ورزش ايران بي‌سابقه است
به گزارش خبرگزاري فارس و به نقل از پايگاه خبري سازمان، محمود احمدي نژاد در جلسه هيئت دولت گفت: اينكه ورزشكار زن ما در رشته دووميداني با حفظ شخصيت و كرامت انساني و اسلامي در رقابت‌هاي قهرماني آسيا روي سكوي افتخار مي‌رود، داراي ارزش ويژه است.
رئيس جمهوري از ورزشكاران افتخارآفرين به عنوان سفيران عالي ورزش ايران در رقابت هاي مختلف جهاني و بين المللي نام برد و افزود: ورزشكاران ما با موفقيت هاي اخير خود نشان داده اند كه با اراده و عزمي قوي، مي توان به قله هاي رفيع ورزش نايل آمد.

احمدی نژاد: ایران در سه سال آینده صادر کننده بزرگ بنزین در منطقه و جهان
کتر احمدی نژاد با بیان اینکه در دولت نهم توسعه و ساخت پالایشگاههای جدید بنزین در دستور کار قرار گرفته است، تاکید کرد: در سه سال آینده ایران اسلامی به یکی از صادر کنندگان اصلی بنزین در منطقه و دنیا تبدیل خواهد شد که درآمد خوبی برای ملت ایران خواهد داشت.

احمدی نژاد: برای مبارزه با مواد مخدر باید مدیریت جهان را تغییر دهیم
در سخنرانی مراسم امحاء مواد مخدر: مدیریتی که به راحتی در نقاط مختلف جهان جنگ راه می اندازد تا کارخانجات اسلحه سازی راه بیفتد، هیچ گاه اجازه نخواهد داد مبارزات ملت ها علیه پدیده های مختلف همچون مواد مخدر به نتیجه برسد…. امروز دولت هایی که دلشان برای ملت خود می سوزد باید نگاهی هم به مبنای تعاملات انسانها و مدیریت بر جهان داشته باشند… امروز اگر بگوییم مدیریت جهان به دست مافیای مواد مخدر است جای تعجب ندارد . چطور می شود با وجود عناصر قاچاق در مراکز مهم جهانی امید داشته باشیم مبارزات کشورها با این بلای خانمانسوز به نتیجه برسد….اگر این مدیریتی که بر جهان حاکم است استمرار پیدا کند باید مطمئن باشیم معادل تلاش ها و مجاهدت ها ، نتیجه نخواهیم گرفت…. احمدی نژاد افزود: اگربخواهیم به نتیجه برسیم باید مدیریت موجود بر جهان را تغییر دهیم زیرا در این صورت است می توانیم به پیروزی امید داشته باشیم. وی ادامه داد: قدرتهایی که امروز در همجواری ما هستند ، اگر قادر به ریشه کنی مواد مخدر نیستند، با صراحت اعلام کنند ، ملت ایران حاضر است با یک برنامه منسجم جلوی تولید و توزیع مواد مخدر را بگیرد.

احمدي‌نژاد: قصاب محل اوضاع مردم را به من مي‌گويد
حمدي‌نژاد در همایش اصناف با اظهار اينكه اوضاع مردم محل در دست اصناف است گفت: ما قصابي در محل خود داريم كه اين فرد تمام اوضاع مادي مردم را به‌درستي در دست دارد و به من هم مي‌گويد. حتي خواروبارفروش، ميوه‌فروش و همه همين‌‌گونه‌اند، براي اينكه اصناف در دل و متن زندگي و از خود مردم هستند.

اگر مي‌خواهيم اقتصاد كشور اصلاح شود، سه جا را بايد اصلاح كنيم؛ يكي سازمان مديريت و برنامه‌ريزي است. اين سازمان بايد با نگاه ملي، مردمي و انقلابي برنامه‌ريزي كند. مثلا گفته مي‌شود مردم امروز نيازمند تخم مرغ هستند و عده‌اي مي‌روند پول‌ها را به سمت بوقلمون هدايت مي‌كنند كه البته آدم‌هاي خوبي هم هستند.

وي افزود: ما شروع كرده‌ايم و به حول و قوه‌ الهي انجام مي‌دهيم،‌ ديديد هم كه يك عده‌اي چقدر جيغ زدند و من مي‌دانم براي چه جيغ مي‌زنند. براي اين كه حاصل پيچ و خم خوردن‌هاي كار در اين مجموعه خروجيش در جيب عده‌اي خاص مي‌رود و اگر مي‌خواهيد درست كنيد فرياد مي‌زنند.

رييس‌جمهور تصريح كرد: جاي ديگري كه بايد درست شود سيستم بانكي است.‌ سيستم بانكي بايد بيايد پايين و در متن زندگي مردم و نيازهاي مردم را جواب دهد و با سود پايين كه حالا يك پله پايين آمده‌ايم. ان‌شاءالله پله‌ بعدي مي‌رويم تك رقمي. من به بانك‌ها گفته‌ام كه دولت از شما سود نمي‌خواهد شما بايد چرخ اقتصاد را به گردش درآوريد.

وي با ابراز اين كه ” سيستم بيمه كشور نيز بايد اصلاح شود” گفت: چه بيمه تامين اجتماعي و چه بيمه‌ خدمات درماني و ساير بيمه‌ها بايد اصلاح شود.

کاپشن احمدی نژاد در مدینه


فیلمی کوتاه از اخبار ۲۰:۳۰ در مورد تولید کاپشن احمدی نژاد در چین و فروش آن در مدینه به تماشاخانه اضافه شد.

احمدی نژاد در قم: به فضل الهي موتور نظامي دشمن پياده است
رييس‌جمهور در سفر به قم پس از ديدار با آيت‌الله مصباح يزدي در جمع فارغ‌التحصيلان موسسه‌ي آموزشي و پژوهشي امام خميني قم حضور يافت و با آنان گفت‌وگو كرد. وی این موسسه را از بركات مثمرثمر در جمهوري اسلامي ايران و انقلاب اسلامي خواند و گفت: نوع نگاه و عمق‌نگري به مسائل، دقت در اولويت‌بندي و رسيدگي به مسائل از ويژگي‌هاي ممتاز اين موسسه و فارغ‌التحصيلان آن است. فارغ‌التحصيلان عالم متخلق و آشنا به مسائل روز جهان هستند و اين ويژگي در فارغ‌التحصيلان اين موسسه نيز ديده مي‌شود.

وي با بيان اينكه شرايط جهان به نفع انقلاب اسلامي پيش مي‌رود،گفت:« به فضل الهي موتور نظامي دشمن پياده است و نمي‌تواند در مرحله‌ي نظامي ضربه‌اي بزند و تا تمام شدن اين ماجرا يك گام ديگر فاصله داريم. امروز دشمنان به بن‌بست رسيده‌اند»


احمدی نژاد در قم: به فضل الهي موتور نظامي دشمن پياده است
رييس‌جمهور در سفر به قم پس از ديدار با آيت‌الله مصباح يزدي در جمع فارغ‌التحصيلان موسسه‌ي آموزشي و پژوهشي امام خميني قم حضور يافت و با آنان گفت‌وگو كرد. وی این موسسه را از بركات مثمرثمر در جمهوري اسلامي ايران و انقلاب اسلامي خواند و گفت: نوع نگاه و عمق‌نگري به مسائل، دقت در اولويت‌بندي و رسيدگي به مسائل از ويژگي‌هاي ممتاز اين موسسه و فارغ‌التحصيلان آن است. فارغ‌التحصيلان عالم متخلق و آشنا به مسائل روز جهان هستند و اين ويژگي در فارغ‌التحصيلان اين موسسه نيز ديده مي‌شود.

وي با بيان اينكه شرايط جهان به نفع انقلاب اسلامي پيش مي‌رود،گفت:« به فضل الهي موتور نظامي دشمن پياده است و نمي‌تواند در مرحله‌ي نظامي ضربه‌اي بزند و تا تمام شدن اين ماجرا يك گام ديگر فاصله داريم. امروز دشمنان به بن‌بست رسيده‌اند».


احمدي‌نژاد در گرمسار : قلدر شيلنگ 8 اينچی از دهانش به بيت‌المال وصل كرده و با يك پمپ و برق سه فاز مي‌مكد
احمدي‌نژاد در گرمسار : برخي بهانه‌هاي ديگر مي‌آورند و مي‌گويند عدالت خيلي سخت است و ما زورمان نمي‌رسد. چطور از دهان اين قلدري كه شيلنگ 8 اينچ به بيت‌المال وصل كرده و با يك پمپ و برق سه فاز مي‌مكد و به حساب و به جيب خود مي‌ريزد و بستگان خود را متنفع مي‌كند، چه‌طور جلوي او را مي‌گيريد؟ او با تو برخورد مي‌كند پس ول كن، سكوت كن. من مي‌گويم خدا مي‌فرمايد ما به اندازه توان تلاش كنيم خداوند بركت مي دهد.

در پرونده هسته‌يي ما مي‌گوييم قانون به اعضاي آژانس اجازه داده كه فعاليت‌هاي هسته‌يي داشته باشند اما آنها مي‌گويند ما چون ابرقدرت هستيم شما بايد از ما تبعيت كنيد. دست شما به دامن بلند ملت ايران نمي‌رسد. اين ملت پرواز كرده و مي‌رود و شما از پايين تنها عربده مي‌كشيد. ملت ما شما را به حساب نمي‌آورد حتي بچه‌هاي دبستان و راهنمايي اين مرزوبوم هم شما را حساب نمي‌كنند. بياييد مسير خود را اصلاح كنيد وگرنه هر روز منزوي‌تر خواهيد شد.

احمدي نژاد در سمنان:محبوب ترين کشور دنيا ایران است
ئيس جمهوري در جمع خانواده شهدا و ايثارگران استان سمنان، ايران را محبوب ترين کشور دنيا توصيف کرد. احمدي نژاد از يک نظرسنجي از مردم دنيا سخن گفت و افزود؛ وقتي از مردم دنيا سوال شد محبوب ترين کشور از نظر شما بعد از کشورتان کدام کشور است، اعلام کردند که محبوب ترين کشور ايران اسلامي و دولت ايران است.

احمدی نژاد واقعا مشکل مردم ما الآن شکل موی بچه‌های ماست، به من و تو چه ربطی داره؟ من و تو باید به مشکلات اساسی کشور برسیم


احمدی نژاد واقعا مشکل مردم ما الآن شکل موی بچه‌های ماست، به من و تو چه ربطی داره؟ من و تو باید به مشکلات اساسی کشور برسیم
http://www.youtube.com/watch?v=MGdDrGH1NkY

احمدی نژاد «یک دختر پانزده ساله توانسته است در زیرزمین خانه شان، اورانیوم را غنی کند»

احمدی نژاد «یک دختر پانزده ساله توانسته است در زیرزمین خانه شان، اورانیوم را غنی کند

http://www.youtube.com/watch?v=9cIrymEv8xI#t=0m40s

تکذیب هاله نور احمدی نژاد


تکذیب هاله نور احمدی نژاد
http://www.youtube.com/watch?v=HCbSX1bLRGY

عکس، فیلم، خبر و مقاله های مربوط به محمود احمدی نژاد



هاله نور
احمدی نژاد بعد از بازگشت از نیویورک در مورد هاله نور توضیح می دهد:
http://www.youtube.com/watch?v=zdgv2vludQU

در مورد پرونده یک آقا می‌تونم چیزی به شما بگم؟ بگم؟ نه… بگم؟!




بگم گفته بود «دور سرش هاله نور دیده»! نه… بگم؟!

بگم گفته بود «فرار مغزها و سرمایه‌ها نداریم»! نه… بگم؟!

بگم گفته بود «با حذف قیمت زمین، بهای خانه نصف می‌شود»! نه… بگم؟!

بگم گفته بود «میانگین سن دانشمندان هسته‌ای ما، 17 سال است»! نه… بگم؟!

بگم گفته بود «مردم از شنیدن اسم دموکراسی حالت تهوع می‌گیرند»! نه… بگم؟!

بگم گفته بود «در کشور ما طی این دو ساله معجزه‌ی اقتصادی رخ داده»! نه… بگم؟!

بگم گفته بود «آقای کردان مظلوم واقع شدند و استیضاح ایشان غیرقانونی است»! نه… بگم؟!

بگم گفته بود «پنجاه درصد جابه جایی ها در تهران، می تواند با منوریل انجام شود»! نه… بگم؟!

بگم گفته بود «یک دختر پانزده ساله توانسته است در زیرزمین خانه شان، اورانیوم را غنی کند»! نه… بگم؟!

بگم گفته بود «امروز همه به این واقعیت معتقدند که در حال حاضر کشور را امام زمان مدیریت می‌کند.»!نه… بگم؟!

بگم گفته بود «این که می گویند دو تا بچه کافیه، بنده معتقد نیستم. کشور ما برای صد و بیست میلیون نفر جا دارد»! نه… بگم؟!

بگم گفته بود «سران کشورهای دنیا برای نزدیکی با کشور ما صف کشیده اند، مثل این پیرزن‌ها که در صف زنبیل می گذارند»! نه… بگم؟!

بگم گفته بود «بر خلاف نظر بقیه، من معتقدم زنان گیلانی در کنار کار و تلاش روزانه، حریم عفاف و ناموس خود را هم حفظ می‌کنند»! نه! بگم؟!

بگم سه روز قبل از رأی گیری انتخابات سوم تیر ماه ۱۳۸۴ در حضور ۱۶۰ نمایند مجلس گفته بود:«پول نفت باید سر سفره‌های مردم آورده شود»! نه… بگم؟!

بگم گفته بود «واقعا مشکل مردم ما الآن شکل موی بچه‌های ماست، به من و تو چه ربطی داره؟ من و تو باید به مشکلات اساسی کشور برسیم»! نه… بگم؟!

بگم گفته بود «چرا مردم رو دست کم می‌گیریم؟ واقعا انقدر یعنی الآن مشکل کشور ما اینه که مثلا فلان دختر ما فلان لباس رو پوشید؟ این الآن مشکل کشور ما اینه؟ یعنی مشکل مردم ما اینه؟»! نه… بگم؟!

بگم گفته بود «بعضی افراد بی ایمان می‌گویند که ما در هیات دولت، یک صندلی برای آقا خالی می‌گذاریم، در حالی که اگر آقا به هیأت دولت بیاید که تنها نمی آیند! با یارانشان تشریف می آورند»! نه… بگم؟!

بگم همین دیشب عین چی دروغ گفته بود که «بلر از ایران عذرخواهی کرده»!




نه…؟ باز هم بگم؟: بفرمائید ، ببینید





یا به قول عزیزی این هم اینجوری بوده که: «آقای بلر من شما رو دوست دارم. خیلی هم دوست دارم. اما از جای نادرستی اطلاعات میگیرید.شما رسماً عذرخواهی کردید.» خودتون خبر ندارید فقط!

آشنایی با برخی تفکرات و سوابق دکتر احمدی‌نژاد


مهندس مسعود فاتح دانشجو و روزنامه نگار ایرانی در مالزی در دست نوشته‌ای ، آورده است:شاید اگر شما هم برخی گزارش های خبری، خاطرات و دست نوشته های صادقانه درباره زندگی و سوابق دکتر احمدی نژاد را مرور کرده باشید به نکاتی برخورده اید که هضم آنها بسیار برایتان سخت بوده است. اینکه فردی با تفکر و سوابق دکتر احمدی نژاد چه شد که به جایگاه ریاست جمهوری رسید؟ سوالی است که برای یافتن پاسخ آن باید پای سخن برخی دلسوزان نظام نشست، ولی آنچه امروز بر سر مملکت آمده است دیگر نیاز به کنکاش ندارد فقط باید چشم ها را باز کرد و نگریست.

به چندین سال پیش برمی گردیم. ۲۳ آبان ۱۳۸۶. روزی که هم‌زمان با حضور دکتر احمدی نژاد، استاد و دانشجوي سابق دانشگاه علم و صنعت در اين دانشگاه، خاطرات همراهي با او براي بسياري از دوستان و هم‌دوره‌اي‌هايش زنده شد. دانش‌آموختگان دانشگاه علم و صنعت، خاطرات تلخ و شيرين جالبي از دوران درس خواندن با محمود احمدي‌نژاد، حضور موفق او در تيم فوتبال دانشگاه و نيز تدريس او در دانشكده عمران داشتند، اما شايد پررنگترين خاطرات، مربوط به حضور فعال احمدي‌نژاد در تشكل باسابقه انجمن اسلامي دانشگاه علم و صنعت بود که آن زمان هفته‌نامه «شهروند امروز» در گفت و گو با يكي از اعضاي وقت دانشگاه علم و صنعت، ابعاد ديگري از فعاليت‌هاي سياسي آقای رئيس‌جمهور در دانشگاه را منتشر کرد. در ادامه بخشی از این گزارش به انتخاب نگارنده منعکس شده است که بازخوانی آن خالی از لطف نیست.

وي كه ورودي سال 62 دانشگاه علم و صنعت است، از چگونگي هدايت انجمن اسلامي دانشگاه علم و صنعت توسط محمود احمدي‌نژاد مي‌گويد و ديدگاه‌هاي خاص او را روايت مي‌كند. او مي‌گويد كه احمدي‌نژاد پس از كنار رفتن جريان متبوعش از انجمن گفته بود: «مي‌رويم و برمي‌گرديم اما در يك جايگاه بالاتر».

به گفته وي، در سال 66 يك سري از دانشجويان تحت عنوان دانشجويان رزمنده، يك انتخابات جدا برگزار كردند كه حدود هزار نفر هم در آن انتخابات شركت و شوراي مركزي جديدي را انتخاب كردند. دفتر انجمن را هم رفتند و گرفتند. مديريت وقت هم از اين گروه جديد حمايت كرد؛ اما گروه آقاي احمدي‌نژاد ما را غيرقانوني مي‌دانست و مهر انجمن را تحويل نمي‌داد و حتي تا يك سال با مهر انجمن، بيانيه هم صادر مي‌كردند.

گروه آنها متشكل از آقاي احمدي‌نژاد و آقاي علي‌احمدي بود. آقاي هاشمي ثمره آن زمان ديگر عضو انجمن نبود؛ ولي به نوعي نقش ايدئولوگ را براي آنها بازي مي‌كرد و در مسجد دانشگاه برايشان سخنراني هم مي‌كرد، هرچند اختلاف سني‌اش با آنها بسيار كم و جوان بود.آن زمان دو گرايش در دانشگاه وجود داشت؛ يك نماينده امام در دانشگاه بود و يك نماينده آيت‌الله منتظري، قائم‌مقام رهبري. مرحوم قدوسي، نماينده قائم‌مقام رهبري در دانشگاه علم و صنعت بودند. تيم آقاي احمدي‌نژاد با آقاي قدوسي هماهنگ بود. آنها با جريان خط امام و دفتر امام در دانشگاه زاويه داشتند و در مقابل مي‌گفتند كه كاملا بايد هماهنگ با نماينده قائم‌مقام رهبري حركت كنند.

فاتح درباره موارد اختلافي دو طيف انجمن اسلامي علم و صنعت مي‌گويد: مثلا در سال 65، بحث طرح اعزام شش ماهه دانشجويان به جبهه مطرح شد. آنها در انجمن، مخالف اين طرح بودند و مي‌گفتند كه دانشگاه يك سنگر است و جبهه يك سنگر ديگر و بنابراين لازم نيست همه دانشجويان را به جبهه بفرستيم. اگر اطلاعيه‌هاي آن زمان آنها را پيدا كنيد، مي‌بينيد كه اصلا آنها موافق ايده «جنگ همه‌جانبه» نبودند و با اين ديدگاه زاويه داشتند. در ماجراي 99 نفر و مخالفت با آقاي ميرحسين موسوي، آنها هم با مخالفان آقاي موسوي و دولت همراه بودند. در بيانيه‌هاي آنان بحث مولوي و ارشادي آمده بود و آقاي احمدي‌نژاد و دوستانش معتقد بودند كه حكم امام صرفا جنبه ارشادي دارد و نه جنبه مولوي. بر همين اساس آنها خيلي با آقاي آذري قمي احساس نزديكي مي‌كردند. در سال 66 كه بحث «فقر و غنا» مطرح شد هم آيت‌الله قدوسي در مسجد دانشگاه سخنراني كرد و گفت كه ما در اسلام چيزي به نام جنگ فقر و غنا نداريم. امام اما گفت كه جنگ ما جنگ فقر و غناست. آن زمان اين آقايان هم از همان موضع حمايت مي‌كردند. جالب است كه اين دوستان امروز خودشان بحث فقر و غنا را مطرح مي‌كنند. گويا شرط زمان و مكان و بلوغ سياسي اقتضا مي‌كند كه آنها ديدگاهشان را تغيير بدهند.

این روزنامه‌نگار که از نزديك در آن دوره با احمدي‌نژاد و دوستانش كار كرده‌، درباره روحيات و خصوصياتي که آنها از آن زمان حفظ كرده‌اند، مي‌گويد: آنها يك ويژگي روشن از قديم داشتند و آن اين بود كه كسي را به راحتي در تيم خودشان راه نمي‌دادند. اين ويژگي در آنها بارز بود. بايد كاملا مطمئن مي‌شدند كه يك نفر مثل خودشان فكر مي‌كند و پايبند به آنهاست تا وارد مجموعه خودشان بكنند. تحقيق و بررسي هم كه مي‌كردند، باز احتياط مي‌كردند. آنها اين روحيه را هنوز حفظ كرده‌اند و قابل پيش‌بيني هم بود...آنها اعتقاد داشته و دارند كه بايد كاملا بسته حركت كنند تا موفق شوند. اين دوستان ولي يك ويژگي مثبت هم دارند و آن اين است كه در تيم خودشان كاملا هواي همديگر را دارند و اين ويژگي براي كار اجرايي خيلي مثبت است. مشكل آنها اين است كه تيمشان چندان قوي نيست، وگرنه اين خيلي خوب است كه همديگر را خيلي خوب حمايت و پشتيباني مي‌كنند.

رسوایی‌ها ادامه دارد با اعلام وزارت خارجه بریتانیا یک دروغ دیگر از احمدی‌نژاد فاش شد؛ بلر از ایران عذرخواهی نکرده بود


یک سخنگوی وزارت خارجه بریتانیا گفت که در جریان بازداشت ملوانان بریتانیایی و سپس آزاد کردن آنها توسط ایران که در سال 2007 رخ داد، هیچ عذرخواهی از سوی دولت بریتانیا صورت نگرفت.

این سخنگوی وزارت خارجه بریتانیا به بخش فارسی بی بی سی گفت:«در پی این ماجرا (بازداشت ملوانان) مکاتباتی میان سفارت بریتانیا در تهران و مقامهای ایران رد و بدل شد. به هر حال عذرخواهی در این مکاتبات نمی توانست معنایی داشته باشد، چون اصولا این ماجرا در آبهای ایران اتفاق نیفتاد.»

این در حالی است که در مناظره انتخاباتی میان محمود احمدی نژاد و میر حسین موسوی، نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری که چهارشنبه شب از تلویزیون ایران پخش شد، آقای احمدی نژاد مدعی شد پس از آزاد شدن ملوانان، تونی بلر، نخست وزیر وقت بریتانیا از ایران عذرخواهی کرد.

آقای احمدی نژاد در بخشی از پاسخش به انتقادهای آقای موسوی نسبت به سیاستهای خارجی دولت نهم از جمله ماجرای ملوانان بریتانیایی گفت: «آقای بلر کتبا نامه داد و عذرخواهی کرد و گفت ما سیاستهای مان را در رابطه با ایران عوض خواهیم کرد.»

آقای احمدی نژاد افزود که این سند در وزارت خارجه ایران موجود است.

وی گفت که یکی از زیباترین کارهای جمهوری اسلامی برخورد با ملوانان بریتانیایی بود.

پس از آزاد شدن ملوانان بریتانایی در آوریل 2007، علی اکبر ولایتی، مشاور آیت الله علی خامنه ای رهبر ایران در امور بین الملل گفت که تهران نامه ای از بریتانیا دریافت کرده که در آن به خاطر "تعرض" به آب های ایران عذرخواهی کرده است.

اما دیپلمات های بریتانیایی گفتند که چنین نامه ای وجود نداشته است.

همان زمان آقای بلر نیز در این خصوص گفت: «آنها (ملوانان) بدون هر گونه معامله، مذاکره و توافق های حاشيه ای آزاد شدند.»

هشت ملوان و هفت تفنگدار دريايی بريتانيايی پس از آنکه دوازده روز را در ايران در بازداشت سپری کردند، روز 4 آوریل 2007 در حضور محمود احمدی نژاد آزاد شدند.

به گزارش یاری، محمود احمدی‌نژاد شب گذشته در برابر حقایقی که چهار سال ملت ایران از دانستن آن‌ها محروم شده بودند و توسط مهندس میرحسین موسوی بیان شد مرتبا می‌گف«آقای موسوی برای شما متاسفام که اطلاعات غلط دارید.»