Monday, April 8, 2019

فوری/ جمهوری اسلامی، دولت آمریکا را حامی تروریسم و نیروهایش در غرب آسیا را در فهرست گروه های ترویستی قرار داد به گزارش ایرنا به نقل از شورای عالی امنیت ملی، شورایعالی امنیت ملی جمهوری اسلامی ایران ضمن محکومیت شدید اقدام غیرقانونی و خطرناک رژیم ایالات متحده امریکا در قراردادن سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در فهرست «سازمان‌های تروریستی خارجی» در اقدام متقابل در برابر اقدام غیرقانونی و نابخردانه امروز امریکا اعلام می‌نماید، رژیم ایالات متحده آمریکا را «دولت حامی تروریزم» و «فرماندهی مرکزی آمریکا موسوم به سنتکام» و تمامی نیروهای وابسته به آن را «گروه تروریستی» می‌داند. متن کامل بیانیه شورای عالی امنیت ملی به شرح ذیل است: شورایعالی امنیت ملی جمهوری اسلامی ایران ضمن محکومیت شدید اقدام غیرقانونی و خطرناک رژیم ایالات متحده امریکا در قراردادن سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در فهرست «سازمان‌های تروریستی خارجی»، این اقدام بی‌اساس را خطر عمده‌ای برای صلح و امنیت منطقه‌ای و بین‌المللی و نقض آشکار قواعد آمره حقوق بین‌الملل و منشورملل متحد می‌داند. سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، برخلاف آمریکا و متحدان منطقه‌ای آن که همواره حامی گروه‌های افراطی‌ و تروریست‌ها در منطقه غرب آسیا بوده‌اند، پیوسته در خط مقدم مقابله با تروریزم و افراطی‌گری در منطقه بوده و نقش این نیروی فداکار و انقلابی در مقابله با القاعده، داعش، النصره و سایر گروه‌های تروریستی در منطقه توسط مردم و دولت‌های آسیب‌دیده همواره مورد تقدیر است. جمهوری اسلامی ایران در اقدام متقابل در برابر اقدام غیرقانونی و نابخردانه امروز امریکا اعلام می‌نماید ،رژیم ایالات متحده آمریکا را «دولت حامی تروریزم» و «فرماندهی مرکزی آمریکا موسوم به سنتکام» و تمامی نیروهای وابسته به آن را «گروه تروریستی» می‌داند. این فرماندهی مسئولیت اجرای سیاست‌های تروریستی دولت امریکا علیه منطقه غرب آسیا را به عهده داشته که امنیت ملی جمهوری اسلامی ایران و جان افراد بی‌گناه ایرانی و غیرایرانی را برای تحمیل سیاست‌های خصمانه ایالات متحده بخطر انداخته است که از آن جمله حمله وحشیانه و عامدانه به هواپیمای مسافربری ایران در سال 1367، مشارکت در کشتار مردم یمن و دیگر شهروندان غیر نظامی در غرب آسیا را می‌توان نام برد. بدیهی است رژیم ایالات متحده امریکا تمامی مسئولیت‌های عواقب خطرناک این اقدام ماجراجویانه را برعهده خواهد داشت.

فوری/ جمهوری اسلامی، دولت آمریکا را حامی تروریسم و نیروهایش در غرب آسیا را در فهرست گروه های ترویستی قرار داد


به گزارش ایرنا به نقل از شورای عالی امنیت ملی، شورایعالی امنیت ملی جمهوری اسلامی ایران ضمن محکومیت شدید اقدام غیرقانونی و خطرناک رژیم ایالات متحده امریکا در قراردادن سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در فهرست «سازمان‌های تروریستی خارجی» در اقدام متقابل در برابر اقدام غیرقانونی و نابخردانه امروز امریکا اعلام می‌نماید، رژیم ایالات متحده آمریکا را «دولت حامی تروریزم» و «فرماندهی مرکزی آمریکا موسوم به سنتکام» و تمامی نیروهای وابسته به آن را «گروه تروریستی» می‌داند.

متن کامل بیانیه شورای عالی امنیت ملی به شرح ذیل است:

شورایعالی امنیت ملی جمهوری اسلامی ایران ضمن محکومیت شدید اقدام غیرقانونی و خطرناک رژیم ایالات متحده امریکا در قراردادن سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در فهرست «سازمان‌های تروریستی خارجی»، این اقدام بی‌اساس را خطر عمده‌ای برای صلح و امنیت منطقه‌ای و بین‌المللی و نقض آشکار قواعد آمره حقوق بین‌الملل و منشورملل متحد می‌داند. 

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، برخلاف آمریکا و متحدان منطقه‌ای آن که همواره حامی گروه‌های افراطی‌ و تروریست‌ها در منطقه غرب آسیا بوده‌اند، پیوسته در خط مقدم مقابله با تروریزم و افراطی‌گری در منطقه بوده و نقش این نیروی فداکار و انقلابی در مقابله با القاعده، داعش، النصره و سایر گروه‌های تروریستی در منطقه توسط مردم و دولت‌های آسیب‌دیده همواره مورد تقدیر است. 

جمهوری اسلامی ایران در اقدام متقابل در برابر اقدام غیرقانونی و نابخردانه امروز امریکا اعلام می‌نماید ،رژیم ایالات متحده آمریکا را «دولت حامی تروریزم» و «فرماندهی مرکزی آمریکا موسوم به سنتکام» و تمامی نیروهای وابسته به آن را «گروه تروریستی» می‌داند. این فرماندهی مسئولیت اجرای سیاست‌های تروریستی دولت امریکا علیه منطقه غرب آسیا را به عهده داشته که امنیت ملی جمهوری اسلامی ایران و جان افراد بی‌گناه ایرانی و غیرایرانی را برای تحمیل سیاست‌های خصمانه ایالات متحده بخطر انداخته است که از آن جمله حمله وحشیانه و عامدانه به هواپیمای مسافربری ایران در سال 1367، مشارکت در کشتار مردم یمن و دیگر شهروندان غیر نظامی در غرب آسیا را می‌توان نام برد.

بدیهی است رژیم ایالات متحده امریکا تمامی مسئولیت‌های عواقب خطرناک این اقدام ماجراجویانه را برعهده خواهد داشت.

عکس/ ستاد رؤیت سیل حوزه علمیه قم

عکس/ ستاد رؤیت سیل حوزه علمیه قم



فوری/ دونالد ترامپ رسما سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را در فهرست سازمان‌های تروریستی قرار داد وزیر خارجه آمریکا: خون سربازان آمریکایی روی دست سپاه است ایالات متحده آمریکا سپاه پاسداران را در فهرست گروه‌های تروریستی قرار داد. کاخ سفید آمریکا در بیانیه‌ای گفت که این کشور سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران را در فهرست گرووهای تروریستی قرار داده است. به گزارش بی بی سی، ترامپ در بیانیه خود گفت این تصمیم با هدایت وزارت خارجه آمریکا بوده و "این واقعیت را به رسمیت شناخته که ایران نه فقط دولتی حامی تروریسم است بلکه سپاه پاسدران فعالانه در تامین بودجه آن نقش دارد و از تروریسم به‌عنوان ابزاری دولتی استفاده می‌کند". در این بیانیه، رئیس جمهوری آمریکا سپاه پاسداران را "ابزار اصلی دولت ایران برای هدایت و به‌کارگیری فعالیت‌های تروریستی خود در دنیا" دانست. این اولین بار است که آمریکا یک نیروی نظامی رسمی را در فهرست گروه‌های تروریستی قرار می‌دهد. رسانه‌های آمریکا پیشتر گزارش داده بودند که پنتاگون (فرماندهی وزارت دفاع) و سیا (سازمان اطلاعات مرکزی) مخالف این تصمیم دولت آمریکا بودند و در خصوص عملیات نیروهای ایرانی علیه آمریکا هشدار داده بودند. وزیر خارجه آمریکا: خون سربازان آمریکایی روی دست سپاه است بلافاصله پس از انتشار این بیانیه، مایک پمپئو، وزیر خارجه آمریکا در یک کنفرانس خبری حاضر شد و گفت "نفرات سپاه انقلابی نیستند، دزد هستند. مسئولان فاسدی هستند که از قدرتشان سوءاستفاده کردند". او گفت "خون سربازان آمریکایی روی دست سپاه است". به گفته وزیر خارجه آمریکا "سپاه و دولت ایران اقدامات تروریستی در دنیا انجام می‌دهند" و اضافه کرد "قاسم سلیمانی فرمانده نیروی قدس سپاه با روش‌های خشن می‌خواهد انقلاب ایران را صادر کند". مقامات ارشد آمریکایی گفته بودند دونالد ترامپ رئیس جمهوری همواره بر این اعتقاد بوده است که سپاه پاسداران بایستی به عنوان "یک سازمان تروریستی" شناخته شود. ---------------------------------------------- روز گذشته وال‌استریت ژورنال در گزارش خود نوشته بود که جان بولتون، مشاور امنیت ملی کاخ سفید، و مایک پمپئو، وزیر خارجه ایالات متحده، از حامیان چنین اقدامی هستند. این گزارش می‌گوید که سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا – سی‌آی‌ای – و ژنرال جوزف دانفورد، رئیس ستاد مشترک نیروهای نظامی ایالات متحده، از مخالفان این طرح هستند. جیسون بلازاکیس، که تا همین چندی پیش مدیر دفتر مقابله با تروریسم مالی و اعمال تحریم بود، به وال‌استریت ژورنال گفته که این نخستین بار است که یک نهاد دولتی - یعنی سپاه پاسداران - به عنوان یک سازمان خارجی تروریستی تعیین می‌شود. او افزود: «تاکنون هیچ‌وقت بخشی از یک دولت در این فهرست قرار نگرفته است. عواقب چنین کاری در آینده عمیق خواهد بود.»‌ سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در بیرون از مرزهای ایران مسئول عملیات نظامی در سوریه، لبنان، عراق، و یمن است. در داخل کشور نیز نیمی از اقتصاد و نیروهای امنیتی و نظامی در اختیار سپاه پاسداران انقلاب اسلامی است. عربستان سعودی و بحرین در ماه اکتبر سال گذشته سپاه پاسداران و مقامات نظامی سپاه قدس را به فهرست گروه‌ها و اشخاص دخیل در تروریسم اضافه کردند. رویترز در گزارش خود می‌گوید که قرار است این تصمیم در سالگرد اقدام پرزیدنت ترامپ در خروج از توافق اتمی موسوم به برجام با ایران اعلام شود.

فوری/ دونالد ترامپ رسما سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را در فهرست سازمان‌های تروریستی قرار داد
وزیر خارجه آمریکا: خون سربازان آمریکایی روی دست سپاه است


ایالات متحده آمریکا سپاه پاسداران را در فهرست گروه‌های تروریستی قرار داد.

کاخ سفید آمریکا در بیانیه‌ای گفت که این کشور سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران را در فهرست گرووهای تروریستی قرار داده است.

به گزارش بی بی سی، ترامپ در بیانیه خود گفت این تصمیم با هدایت وزارت خارجه آمریکا بوده و "این واقعیت را به رسمیت شناخته که ایران نه فقط دولتی حامی تروریسم است بلکه سپاه پاسدران فعالانه در تامین بودجه آن نقش دارد و از تروریسم به‌عنوان ابزاری دولتی استفاده می‌کند".

در این بیانیه، رئیس جمهوری آمریکا سپاه پاسداران را "ابزار اصلی دولت ایران برای هدایت و به‌کارگیری فعالیت‌های تروریستی خود در دنیا" دانست.

این اولین بار است که آمریکا یک نیروی نظامی رسمی را در فهرست گروه‌های تروریستی قرار می‌دهد.

رسانه‌های آمریکا پیشتر گزارش داده بودند که پنتاگون (فرماندهی وزارت دفاع) و سیا (سازمان اطلاعات مرکزی) مخالف این تصمیم دولت آمریکا بودند و در خصوص عملیات نیروهای ایرانی علیه آمریکا هشدار داده بودند.

وزیر خارجه آمریکا: خون سربازان آمریکایی روی دست سپاه است

بلافاصله پس از انتشار این بیانیه، مایک پمپئو، وزیر خارجه آمریکا در یک کنفرانس خبری حاضر شد و گفت "نفرات سپاه انقلابی نیستند، دزد هستند. مسئولان فاسدی هستند که از قدرتشان سوءاستفاده کردند".

او گفت "خون سربازان آمریکایی روی دست سپاه است".

به گفته وزیر خارجه آمریکا "سپاه و دولت ایران اقدامات تروریستی در دنیا انجام می‌دهند" و اضافه کرد "قاسم سلیمانی فرمانده نیروی قدس سپاه با روش‌های خشن می‌خواهد انقلاب ایران را صادر کند".

مقامات ارشد آمریکایی گفته بودند دونالد ترامپ رئیس جمهوری همواره بر این اعتقاد بوده است که سپاه پاسداران بایستی به عنوان "یک سازمان تروریستی" شناخته شود.
----------------------------------------------

روز گذشته وال‌استریت ژورنال در گزارش خود نوشته بود که جان بولتون، مشاور امنیت ملی کاخ سفید، و مایک پمپئو، وزیر خارجه ایالات متحده، از حامیان چنین اقدامی هستند. این گزارش می‌گوید که سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا – سی‌آی‌ای – و ژنرال جوزف دانفورد، رئیس ستاد مشترک نیروهای نظامی ایالات متحده، از مخالفان این طرح هستند.

جیسون بلازاکیس، که تا همین چندی پیش مدیر دفتر مقابله با تروریسم مالی و اعمال تحریم بود، به وال‌استریت ژورنال گفته که این نخستین بار است که یک نهاد دولتی - یعنی سپاه پاسداران - به عنوان یک سازمان خارجی تروریستی تعیین می‌شود.

او افزود: «تاکنون هیچ‌وقت بخشی از یک دولت در این فهرست قرار نگرفته است. عواقب چنین کاری در آینده عمیق خواهد بود.»‌

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در بیرون از مرزهای ایران مسئول عملیات نظامی در سوریه، لبنان، عراق، و یمن است. در داخل کشور نیز نیمی از اقتصاد و نیروهای امنیتی و نظامی در اختیار سپاه پاسداران انقلاب اسلامی است.

عربستان سعودی و بحرین در ماه اکتبر سال گذشته سپاه پاسداران و مقامات نظامی سپاه قدس را به فهرست گروه‌ها و اشخاص دخیل در تروریسم اضافه کردند.

رویترز در گزارش خود می‌گوید که قرار است این تصمیم در سالگرد اقدام پرزیدنت ترامپ در خروج از توافق اتمی موسوم به برجام با ایران اعلام شود.