Friday, January 28, 2011

رطب خورده، منع رطب کرد

رطب خورده، منع رطب کرد


وزارت خارجه ج. اسلامی

سرکوب مردم مصر را محکوم کرد!







در ادامه بازی "کو دزد؛ کو دزد" ی که مقامات کودتائی جمهوری اسلامی در باره رویدادهای مصر و تونس راه انداخته اند، روز گذشته وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی از مقامات مصر خواست تا از برخورد خشونت آمیز با اعتراضات مردم پرهیز کند.



خبرگزاری های داخلی از قول یک منبع آگاه در وزارت امور خارجه گزارش دادند که جمهوری اسلامی حرکت مردم عدالتخواه مصر را برخاسته از آموزه‌های دینی و ناشی از بیداری اسلامی در منطقه می شناسند و مقامات این کشور باید ضمن تمکین از خواسته‌های به حق مردم خود از هرگونه برخورد خشونت‌آمیز نیروهای نظامی و امنیتی با این موج مردمی احتراز نمایند.



(رطب خورده، من رطب کرده است!

زمین زیر پای استبداد

زمین زیر پای استبداد


در سراسر یمن می لرزد

رای مردم جنوب سودان برای جدائی و تشکیل کشور مستقل،

جدا از حوادثی که در کشورهای عربی می گذرد نیست!







آنچه در مصر می گذرد، آنقدر مهم و تاثیر گذار روی حوادث بعدی خاورمیانه است که خبرگزاری های جهان کمتر به تظاهرات مردم یمن پرداختند. این درحالی است که جنبش عمومی مردم یمن، بدلیل تاثیر ماهیت مترقی دولتی که تحت نام یمن جنوبی(یمن دمکراتیک) تا پیش از فروپاشی اتحاد شوروی، بخشی از یمن را در اختیار داشته تاثیر خود را در شعارهای جنبش کنونی علیه دیکتاتوری حاکم نشان میدهد. شعارهائی مترقی تر از جنبش تونس و مصر. سایت "گلوبال ریسرچ" روز گذشته نوشت:



در یمن، فقیرترین کشور دنیای عرب که سال هاست دولت آن با کمک ایالات متحده با مردم خود درحال جنگ است، مردم یکپارچه علیه علی عبدالله صالح رئیس جمهور دیکتاتور آن به پا خاسته اند. در صنعا، پایتخت کشور یمن، هزاران دانش آموز و دانشجو، فعالان و گروه های اپوزیسیون به خیابان ریخته اند و شعار "برو علی. برس به دوستت بن علی" را سر داده اند. یمن با آشفتگی ها و مبارزاتی داخلی روبروست. یک گروه شورشی که در سال 2004 شکل گرفت در شمال این کشور علیه دولت مبارزه ی مسلحانه می کند، و از طرف دیگر جنبش تجزیه طلب وسیعی نیز در جنوب این کشور به نام "جنبش جنوبی" وجود دارد که از سال 2007 برای رهائی مبارزه می کند. طبق گزارش روزنامه ی فایننشیال تایمز، بسیاری از ناظران بین المللی یمن، خشم و غضب مردم و تمایل تجزیه طلبی مردم را که اکنون در جنوب این کشور به حالت انفجار در آمده است، خطر جدی برای ثبات دولت این کشور می دانند. بیکاری، مخصوصا در بین جوانان بسیار بالاست. حتی اداره ی آمار دولتی در شهر عدن، میزان بیکاری را در مردان بین سنین 20 تا 24 سال حدود 40 درصد اعلام کرده است.

فیلم را ببینید!

فیلم را ببینید!

خیابان آزادی و پل حافظ

به پل روخانه نیل وصل شد


شیرلوله دمکراسی را کمی باز می کنم

شیرلوله دمکراسی را کمی باز می کنم


خطبه های دیشب حسنی مبارک

با وعده تشکیل دولت جدید!







حسنی مبارک، حاکم مصر، یک هفته پس از مقابله خونین ارتش و پلیس و لباس شخصی ها با مردم مصر، به سبک حضور علی خامنه ای نماز جمعه اولین هفته پس از انتخابات 22 خرداد، در صحنه ظاهر شد و گفت که می خواهد شیر لوله دمکراسی در مصر را کمی باز کند و دولت جدیدی تشکیل می دهد اما بیدی نیست که از این بادها بلرزد و سکان قدرت را رها کند. او گفت که حضور و استقرار ارتش در شهرهای مصر گسترش خواهد یافت، اما این حضور توام با خون ریزی و رویاروئی ارتش با مردم نخواهد بود. او نگفت که اگر قرار است ارتش با مردم مقابله نکند، دلیل حضور خیابان آن چیست؟ مگر آن که از گسترش همدردی پلیس و نیروی انتظامی با مردم وحشت کرده باشد و ارتش را برای سرکوب این نیرو در خیابان ها مستقر کرده باشد، که در این صورت، باید در روزهای آینده شاهد رویاروئی پلیس و ارتش و پیوستن بخش هائی از هر دو نیرو به مردم بود.

گزارشی از وضع ایران در روزها و هفته های اخیر

گزارشی از وضع ایران در روزها و هفته های اخیر


وحشت از انفجار خشم مردم

درخیابان های تهران







من، شب گذشته (جمعه شب)، پس از چند ماه، از ایران بازگشته ام. بیشتر در تهران بودم، اما به چند شهر مرکزی و شمالی ایران هم سفر کردم. به اقتضای کاری که در ایران داشتم و البته به جائی هم نرسید. یعنی سنگ روی سنگ برای آنها که در ایران زندگی می کنند هم بند نیست، چه رسد به امثال من که بعد از سالها و سر پیری به ایران رفته بودم تا بلکه گواهی بیمه ها و بازنشستگی هائی که 25 سال پرداخت کرده بودم بگیرم و آنها را جمع کرده و برای گرفتن بازنشستگی به ادارات کشور محل مهاجرتم تحویل بدهم. هیچ اداره ای و سازمانی جوابگوی هیچ سئوالی نیست. این خلاصه ترین تعریفی است که می توانم از وضع ادارات برایتان بنویسم. حتی دیگر با پول و رشوه هم کاری پیش نمی رود. البته پول را می گیرند، اما طرف را به اداره و بخش دیگری پاس می دهند تا در آنجا هم اگر توانستند آدم را بدوشند!



اما، از اوضاع برایتان این چند قلم را می نویسم:



1- بنزین صد تومانی را دیگر به خواب هم نمی توان دید. شده 400 و 700 تومانی.



2- مردم طرح هدفمند کردن یارانه ها را گذاشته طرح فقیرتر کردن مردم. تصورش برایتان دشوار است اما باور کنید نان لواش، که یک پر کاغذ است از 300 تومان قبل از طرح هدفمند کردن، حالا رسیده به 700 تومان. وقتی دورش را که خمیراست بگیری، می ماند یک کف دست نانی که به نازکی کاغذ است. از همین یک قلم بگیرید و بروید به جلو تا برسید به قیمت گوشت و میوه و برنج و مرغ.



3- یارانه هائی را که قرار بود به حساب ها واریز کنند، با انواع بهانه ها واریز نمی کنند. از جمع فامیل 7 خانواری ما، فقط به حساب پسر دائی ام یارانه واریز شده بود. به یکی می گویند شناسنامه ات مسئله دارد؟، به دیگری می گویند عکس شناسنامه ات مسئله دارد؟، به یکی می گویند اسمت چرا اسلامی نیست؟ به دیگری می گویند آدرست شناسائی نشد، به دیگری می گویند چرا اسم کوچه را کامل ننوشتی؟ مثلا باید می نوشتی شهید عباسپور، نه عباسپور! و ....



4- شما امکان ندارد در تمام لباس فروشی ها و بزازی های تهران، یک متر پارچه بافت داخل کشور و یا تولید داخل کشور پیدا کنید. همه را از چین وارد کرده اند. از سینه بند زنانه، تا بیضه بند برای مردانی که باد فتق دارند. ببخشید که با این صراحت نوشتم.



5- همه مردم، بی استثنا، از بالا تا پائین حاکمیت را فحش می دهند. اصلا امکان ندارد مورد پیش بیاید و بخواهند نقل قول از یکی از مقامات بکنند و یک پیشوند و یا پسوند ناموسی همراهش نکنند. حتی برای نقل خبرها!



6- عکس های خمینی را از تهران جمع کرده اند. بسیار بندرت شما ممکن است در یکی از خیابان ها عکسی از خمینی هم ببینید. اگر هم باشد زرد و کهنه شده و مربوط به سالهای گذشته است. همه جا؛ فقط عکس خامنه ایست و نقل قول هائی که از سخنرانی های او در آورده و زیر آن نوشته اند. حتی عکس های دو نفر خامنه ای و خمینی را هم جمع کرده اند. فقط عکس خامنه ای همه جا هست. من از خیابان بهار تا شمیران که محل رفت و آمدم در این مدت بود شاهد این مسئله بودم. یک روز در تاکسی، از راننده پرسیدم که چرا در این خیابان ها عکس خمینی دیگر نیست؟ در خیابان های دیگر هم نیست؟ گفت: خداعمرت بدهد. وقتی با نوه زنده اش آن رفتار را سر خاک خمینی کردند، انتظار داری با خودش که زیر خاک خوابیده غیر از این کنند؟



7- وقتی حوادث تونس آغاز شد، فقط یک شب "جام جم" فیلمی کوتاه به همراه خبر تظاهرات مردم پخش کرد و از فردا شب، فقط گاهی در زیر نویس جام جم، یک خط نوشته می شد که در تونس مردم تظاهرات کردند و یا حاکم تونس از کشور خارج شد. همین. اما باور کنید خیلی از مردم اخبار تونس و مصر را با جزئیات میدانستند. مشتری تلویزیون های بی بی سی و امریکا دوباره بیشتر شد و فارسی 1 از صدر جدول به آخر جدول رفته است. مردم با اشتیاق اخبار تونس و مصر را برای یکدیگر تعریف می کنند. شما نمی دانید این وضع خبری صدا و سیما چه آبروریزی است! مثلا در باره مصر، یکبار گوینده ای به سبک تبلیغ فیلم های جنائی، باد در گلو انداخته و از قیام اسلامی در مصر علیه مبارک یک چیزهائی گفت و فیلمی را هم نشان داد که در آن یک شهید به سبک شهیدسازی در جمهوری اسلامی مونتاژ کاری شده بود، اما فتیله اخبار مصر را هم خیلی زود پائین کشیدند. اتفاقا آن شهید که یک دستمان خونی هم به سرش بسته بودند وسط فیلم نفس کشیده بود و از فردا مردم این خبر و فیلم را دست گرفته بودند و با خنده ماجرا را برای هم تعریف می کردند.



8- دو هفته پیش، بمدت سه شب، جام جم متن نوشته را بعنوان وصیت نامه امام شروع کرد به قرائت و گاهی هم یک خط کج و معوجی را بصورت فیلم نشان میداد. تمام آن علیه چپ ها و ضرورت سرکوب آنها بود. این ماجرا، با شروع حوادث تونس ادامه پیدا نکرد و به یکباره قطع شد.



9- مدتی در تهران شایع کرده بودند که سپاه تعداد زیادی تاکسی در شهر راه انداخته تا مخالفان را که در تاکسی حرف می زنند شناسائی کنند. چند روز این حقیقت داشتن و یا شایعه بودن این مسئله به بحث بین مردم تبدیل شده بود، اما این مسئله هم خیلی زود از سکه افتاد، چون اصلا کسی بدون فحش و ناسزا نسبت به گرانی و اوضاع کشور و مقامات حرف نمی زند. بنابراین، چه کسی را میخواهند شناسائی کنند. همه ملت ناراضی است و یک ملت شناسائی شده اند!

سرنوشت "بن علی" در انتظار مبارک است؟

سرنوشت "بن علی" در انتظار مبارک است؟

مبارک نیز در مرداب

سرکوب مردم فرو رفت





مرحله نوین جنبش خیابانی مردم مصر دومین روز خود را پشت سر گذاشت. همانگونه که سرکوب خونین مردم معترض به کودتای 22 خرداد در ایران، شعار "رای من کو؟" را تبدیل به شعار "مرگ بر دیکتاتور" کرد، در مصر نیز مقابله نظامی با مردم معترض در روز سه شنبه، باعث فرا روئی شعار مردم از مرگ بر استبداد، به مرگ بر حسنی مبارک در تظاهرات دیروز شد.



دیروز نیز کانون تظاهرات مردم در قاهره میدان التحریر(آزادی)، دیوان عالی مصر و اتحادیه روزنامه نگاران بود. تمام خبرگزاری ها، از مصر گزارش داده که تظاهرات علاوه بر قاهره در شهرهای بزرگ مصر نیز جریان داشته است. از جمله در سوئز و اسکندریه. همین خبرگزاری ها، از دستگیری صدها تظاهر کننده مصری از سوی پلیس و نیروهای امنیتی داده اند. بدین ترتیب، حسنی مبارک نیز مانند "بن علی" در تونس، آخرین شانس خود را در سرکوب مردم جستجو کرد. کاری که در ایران رهبر جمهوری اسلامی کرد و اکنون بیش از یکسال و نیم است که در مرداب نتایج این راه حل و عوارض آن دست و پا می زند و هر لحظه نگران به خیابان ریختن مجدد مردم است.



شمار کشته شدگان قیام مردم مصر را خبرگزاری ها تاکنون 5 تن اعلام کرده اند.



تهدیدهای امنیتی مردم مصر، کپی برداری از همان تهدید ها و روش هائی است که ستاد کودتای 22 خرداد اعمال کرد. ممنوعیت تظاهرات، دستگیری هرکس به تظاهرات بپیوندد، بازداشت دعوت کنندگان به تظاهرات. جنگ روانی با مردم نیز از طریق تلویزیون دولتی مصر همانگونه آغاز شده که صدا و سیمای جمهوری اسلامی آغاز کرد. دروغ گوئی، انکار کشته شدن مردم در تظاهرات و ادعای کشته شدن ماموران انتظامی توسط مردم!



کلیه خبرگزاری ها، از بعد از ظهر دیروز این خبر را مخابره کردند: حکومت مصر زیر فشار سنگین وسیع ترین تظاهرات خیابانی مردم این کشور با شعار مرگ بر حسنی مبارک و ما نان و کار می خواهیم.



اخبار تائید نشده نیز حکایت از آن دارد که جمال پسر حسنی مبارک به همراه شماری از اعضای خانواده او از مصر خارج شده اند. وی قرار بود جانشین حسنی مبارک شود!

گلوب اند میل: «خیارشور» منجر به کشف محموله ۲۲ میلیون دلاری قاچاق مواد مخدر از ایران به کانادا شد!

گلوب اند میل: «خیارشور» منجر به کشف محموله ۲۲ میلیون دلاری قاچاق مواد مخدر از ایران به کانادا شد!


خودنویس khodnevis.org :به نوشته گلوب اند میل، روزنامه سراسری کانادا، یک قوطی کنسرو خیارشور و یک یخچال منجر به کشف محموله ۲۲ میلیون دلاری مواد مخدر که از ایران به کانادا قاچاق شده بود گردید. پلیس تورنتو با دستگیری ۹ نفر ۶۶ فقره اتهام به آنان وارد کرد.عملیات کشف این محموله که به پروژه خیار معروف شده است درژانویه ۲۰۱۰ آغاز گردید که درطی آن محموله های تریاک قاچاق در قوطی خیارشور و یخچال که به مونترال رسیده بود کشف گردید. از‌آن زمان تاکنون پلیس موفق به کشف و ضبط محموله‌های دیگر مواد مخدر قاچاق شد. پلیس۱۸۹ کیلوگرم تریاک قاچاق از ایران را به ارزش ۱۳/۲ میلیون دلار و ۴۴ کیلوگرم افدرین به ارزش ۸/۸ میلیون دلار را که درساختن ماده مخدر کریستال (شیشه ) مورد استفاده قرار می‌گیرد ضبط کرده است. محموله‌های مذکور به منظور گمراه کردن ماموران گمرک از نقاط مختلف جهان مانند ترکیه، آمستردام و پاریس بارگیری شده است.

اسامی ۹ نفر دستگیر شده که اهل ریچموند هیل (شمال تورنتو) هستند به قرار زیر است: فردین آیت غفاری ۴۷ ساله، نعیم دهقانشاهی قهرمانلو ۲۷ ساله، سعید چگینی ۲۷ ساله، منصور چگینی ۵۰ ساله، شاهین آزادی ۳۸ ساله، سمیه فتح الهی ۲۶ ساله، مهرداد بارهی ۴۰ ساله، محسن روحانی اصفهانی ۴۴ ساله و کریستال لی ادن ۳۱ ساله از تورنتو.



پلیس تورنتو همچنین حکم دستگیری برای سه نفر از همدستان این گروه را به نام‌های محمد مهدی سجادی ۴۱ ساله، لکبیر شوکر ۴۶ساله وجمشید رویان ۴۱ ساله بدون آدرس مشخص و هرکدام متهم به سه فقره اتهام قاچاق را صادر کرده است.

اتصال برق تولیدی نیروگاه بوشهر به مدار بار ديگر به تاخیر افتاد/ کنترل استاکس نت «با کمک روس‌ها»

اتصال برق تولیدی نیروگاه بوشهر به مدار بار ديگر به تاخیر افتاد/ کنترل استاکس نت «با کمک روس‌ها»


رادیو فردا: به رغم وعده‌های پیشین در مورد اتصال برق تولیدی نیروگاه بوشهر به مدار سراسری، رئیس سازمان انرژی اتمی در تازه‌ترین اظهار نظر خود در این مورد ابراز امیدواری کرده است که اتصال برق نیروگاه بوشهر به شبکه سراسری تا ۲۰ فروردین ماه سال آینده محقق شود.



علی‌اکبر صالحی که دو روز دیگر صلاحیت وی به عنوان وزیر خارجه پیشنهادی در مجلس بررسی می‌شود و در صورت کسب رأی اعتماد، ناچار به ترک سازمان انرژی اتمی خواهد بود، این موضوع را در گفت‌وگو با خبرگزاری ایسنا عنوان کرده است.



آقای صالحی در این گفت‌وگو اذعان کرده است که نخستین نیروگاه هسته‌ای ایران پس از پنج ماه از سوخت‌گذاری آن هنوز وارد مرحله فعل و انفعال رآکتور نشده و افزوده است که «برای ما راه‌اندازی ایمن نیروگاه بوشهر از راه‌اندازی سریع آن مهم‌تر است».



به گفته آقای صالحی از زمان «بحرانی شدن» رآکتور بوشهر یک ماه و نیم زمان لازم است تا این نیروگاه به شبکه وصل شود. رئیس سازمان انرژی اتمی ایران ادامه داده است که امیدواریم تا آخر بهمن ماه بتوانیم با حضور مسئولان روسی شاهد «انجام مرحله بحرانی شدن رآکتور» باشیم.



وی همچنین ابراز امیدواری کرده است که «با همراهی و هماهنگی با روس‌ها» همزمان با ۲۰ فروردین [روز ملی فن‌آوری هسته‌ای] برق نیروگاه بوشهر به شبکه سراسری وصل شود.



«بحرانی شدن رآکتور» اصطلاحی فنی است که منظور از آن آغاز فعل و انفعال در رآکتور و گرم شدن آرام آرام آب داخل محفظه آن است.



علی اکبر صالحی، پیش از این در اوائل آذر ماه وعده داده بود که پس از کار گذاشتن درپوش قلب رآکتور بوشهر و با انجام تست‌های دیگر، ایران در «بهمن‌ماه» شاهد اتصال برق نیروگاه بوشهر به شبکه سراسری باشد.



علی‌اکبر صالحی در آن زمان در پاسخ به سؤالی در ارتباط با مرحله بعدی کار در نیروگاه بوشهر، تأکید کرده بود که نیروگاه بوشهر مرحله بعدی ندارد.



این در حالی است که مسئول سازمان انرژی اتمی در شهریورماه، همزمان با سوخت‌گذاری نیروگاه بوشهر توسط روس‌ها گفته بود که با راه‌اندازی این نیروگاه در نیمه مهرماه، ایران انتظار دارد که در آذرماه برق تولیدی این نیروگاه به شبکه سراسری وصل شود.



راه‌اندازی نیروگاه؛ «زمان‌بر، پلکانی، در حال تست»



آقای صالحی در بخش دیگری از گفت‌وگوی خود با ایسنا، اعلام کرده است که «فرآیند راه‌اندازی نیروگاه بوشهر و هر نیروگاه دیگری فرآیندی زمان‌بر است و مراحلی را باید طی کند که برخی از این مراحل پلکانی است.»



وی تأخیر در راه‌اندازی نیروگاه بوشهر را طبیعی خوانده و افزوده است: «مراحل راه‌اندازی راکتور و نیروگاه بیش از پنج ماه است که آغاز شده و به طور معمول در دنیا فرآیند راه‌اندازی ۹ ماه تا یک سال طول می‌کشد که ما نسبت به یک روال طبیعی عقب نیستیم.»



با این حال آقای صالحی اذعان کرده است که نخستین نیروگاه هسته‌ای ایران همچنان در مرحله تست قرار دارد و افزوده است که «ممکن است بر سر تست‌هایی که در مرحله کنونی انجام می‌شود مسائلی پیش آید که مجبور شویم آن مرحله را اصلاح و مجدداً تست کنیم و چنانچه مسئله حل شد، از آن مرحله عبور کنیم.»



این گفته‌ها در حالی است که در ۲۲ آبان‌ماه امسال بهزاد سلطانی، معاون آقای صالحی در سازمان انرژی اتمی ایران، با اعلام اینکه برق نیروگاه اتمی بوشهر تا ۴۰ روز دیگر وارد مدار می‌شود، تصریح کرده بود که «عملیات تولید برق در نیروگاه بوشهر آغاز شده» و هنگامی که میزان تولید به ۲۵۰ مگاوات برسد، برق تولید شده به شبکه توزیع کشور تزریق خواهد شد.



نیروگاه هزار مگاواتی بوشهر که با کمک روسیه تکمیل شده و در راه راه‌اندازی است، تنها نیروگاه اتمی ایران است که راه‌اندازی آن از سال ۲۰۰۰ بار‌ها به تعویق افتاد. ایران اما برای تولید ۲۰ هزار مگاوات برق، از طریق انرژی اتمی، ملزم به احداث چندین مرکز غنی‌سازی و نیروگاه است.



کنترل استاکس نت «با کمک روس‌ها»



رئیس سازمان انرژی اتمی ایران همچنین در مورد نفوذ بدافزار استاکس‌نت در سیستم‌های هسته‌ای ایران گفته است که «ما رد پای این ویروس را در برخی جا‌ها گرفتیم و با آمادگی و هوشیاری که داشتیم توانستیم آن را کنترل کنیم.»



وی افزوده است که «این ویروس در مسائل و تجهیزات پیرامونی از جمله کامپیوترهای شخصی بیشتر بود اما به سیستم‌های اصلی ما وارد نشده است و از این نظر با روس‌ها کار را به درستی انجام دادیم و با رعایت تمام نکات ایمنی و امنیتی کار را پیش می‌بریم.»



مسئول ارشد اتمی ایران همچنین هشدار روسیه در مورد خطرات استاکس‌نت را درخور توجه خوانده و افزوده است که «صحبت نماینده روسیه در ناتو از این نظر که می‌تواند چنین اقدامی نه تنها برای کشور مورد نظر بلکه برای تمام دنیا خطرآفرین باشد حائز اهمیت است.»



در مقابل آقای صالحی غربی‌ها را به باد انتقاد گرفته و هشدار داده است که «اگر اتفاقی برای یک نیروگاه اتمی رخ دهد پیامد‌هایش فقط در مرز‌ها محدود نمی‌شود و اینکه بدانند چنین اقداماتی دامن‌گیر خودشان هم خواهد شد.»



بدافزار استاکس‌نت که در ماه‌های گذشته به طور گسترده سیستم‌های صنعتی ایران را آلوده کرده بود، بر اساس گمانه‌زنی کار‌شناسان احتمالاً با هدف اخلال در برنامه هسته‌ای ایران طراحی شده و عمدتاً طراحی آن به اسرائیل نسبت داده می‌شود.



به تازگی نماینده روسیه در پیمان آتلانیتک شمالی، ناتو، از این سازمان خواسته بود تا درباره حمله ویروس استاکس‌نت به نیروگاه اتمی بوشهر تحقیق کند و هشدار داده بود چنین اقدامی می‌توانست به فاجعه اتمی مانند «چرنوبیل» منجر شود.



در سال ۱۹۸۶ انفجار نیروگاه ساخت روسیه چرنوبیل در اوکراینکه در آن زمان بخشی از اتحاد جماهیر شوروی بود، یکی از بد‌ترین حوادث اتمی غیر نظامی را رقم زد. دراثر نشت مواد رادیوآکتیو ناشی از این انفجار صد‌ها کیلومتر آلوده شد و تلفات جانی زیادی در پی داشت.

سعید مرتضوی همچنان مشاور احمدی نژاد است

سعید مرتضوی همچنان مشاور احمدی نژاد است


علی​رغم عزل 15تن از مشاوران احمدی نژاد، همچنان 15 نفر دیگر به محمود احمدی​​نژاد مشاوره می​دهند.



به گزارش مهر این 15 نفر عبارتند از: 1- حمید مولانا مشاور امور سیاسی و اجتماعی 2- علی محمد نوریان مشاور امور هواشناسی 3- ناصر سقای بی ریا مشاور امور روحانیت 4- محمد خالقی مشاور امور مدارس غیرانتفاعی 5- جواد مقصودی، مشاور و نماینده رئیس جمهور در نهضت قرآنی 6- اسحاق مدنی مشاور امور اهل سنت 7- غلامحسین الهام مشاور حقوقی 8- مجتبی هاشمی ثمره دستیار و مشاور ارشد رئیس جمهور 9- مریم مجتهد زاده مشاور امور زنان 10- علی اکبر اشعری، مشاور امور فرهنگی و رئیس کتابخانه ملی 11- سید احمد موسوی مشاور امور فلسطین 12- دکتر گیلانچی مشاور نظام سلامت 13- دادخواه مشاور سفرهای استانی و خارجی 14- محمد علی آبادی مشاور امور زیربنایی، مجامع و استان ها 15- سعید مرتضوی، رئیس ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز و مشاور رئیس جمهور



گفتنی است رئیس جمهور ماه گذشته در یک اقدام از قبل اعلام نشده با 14 مشاور خود خداحافظی کرد.

عکس/ تظاهرات و درگيری های امروز (جمعه) مصر










در مصر مقررات حکومت نظامی برقرار شد

بی بی سی : بر اساس گزارش این تلویزیون، حسنی مبارک، رئیس جمهوری مصر از ارتش این کشور خواسته است که مسئولیت برقراری نظم را در کنار پلیس به عهده بگیرد.




ماموران پلیس در قاهره، پایتخت مصر، امروز جمعه ژانویه (8 بهمن) با هزاران نفر که بعد از پایان مراسم نماز جمعه دست به تظاهرات زده و خواهان برکناری حسنی مبارک هستند، درگیر شدند.



به گفته شاهدان عینی، در درگیری در بندر سوئز دست کم یکی از معترضان کشته شد. در این شهر، تظاهرکنندگان خشمگین به خودروهای زرهی حمله ور شدند و یک پاسگاه پلیس را آتش زدند.



پیش از آن نیز، طی ناآرامی های چهار روز اخیر دست کم هشت نفر کشته شدند.



در قاهره، پلیس برای متفرق کردن مردم از ماشین های آب پاش و گاز اشک آور استفاده کرد و تظاهرکنندگان هم در واکنش به سوی نیروهای پلیس سنگ پرتاب کردند.



علاوه بر قاهره و سوئز، مردم شهر ساحلی اسکندریه هم دست به تظاهرات زده اند.



دولت مصر می گوید که آماده گفتگو است، اما در عین حال هشدار داده است که در صورت لزوم از "تدابیر قاطع" استفاده خواهد کرد. شبکه اینترنت و تلفن همراه از امروز صبح در سراسر مصر قطع شده است.



براساس گزارش ها، عده ای از رهبران اخوان المسلمین، جنبش مخالف دولت، دستگیر شده اند. رهبران این گروه که فعالیتش در مصر غیر قانونی است، پیشتر گفته بودند که از تظاهرات روز جمعه حمایت می کند.



به گفته یکی از خبرنگاران بی بی سی در قاهره، ماموران لباس شخصی خبرنگاران و روزنامه نگارانی را که در حال تهیه گزارش از تظاهرات بودند، مورد ضرب و جرح قرار داده و آنها را با خودرو از محل می بردند.



اسد الله الصاوی، خبرنگار بی بی سی که خود نیز زخمی شده است، می گوید پلیس با باتوم های برقی و با قساوت بیش از اندازه مردم را کتک می زد.



از زمان آغاز اعتراضات، حسنی مبارک، رییس جمهوری مصر هنوز در انظار عمومی ظاهر نشده و در این مورد اظهار نظر نکرده است.