Saturday, April 17, 2010

رسایی : هاشمي رفسنجاني فرزندش مهدي را به تهران فرا بخواند

هاشمي رفسنجاني فرزندش مهدي را به تهران فرا بخواند

خبرگزاري فارس: نماينده مردم تهران با اشاره به سخنان چندي پيش هاشمي رفسنجاني مبني بر اينكه " اگر دادگاه مهدي هاشمي را احضار كند، او حاضر مي شود "، گفت: با توجه به صدور حكم جلب فرزند آقاي هاشمي، وي فرزند خود مهدي را براي بازگشت به تهران و رسيدگي به اتهاماتش فراخواند.

حجت‌الاسلام والمسلمين حميد رسايي نماينده مردم تهران و عضو فراكسيون انقلاب اسلامي مجلس شوراي اسلامي در گفتگو با خبرنگار پارلماني خبرگزاري فارس، با اشاره به صدور حكم جلب مهدي هاشمي رفسنجاني از سوي دستگاه قضايي، گفت: اين اقدام قوه قضائيه حكايت از عزم اين دستگاه براي برخورد با كساني است كه در فتنه پس از انتخابات در سال 88 نقش جدي و موثري را داشتند.
وي افزود: براساس اخبار موثق، آقاي هاشمي رفسنجاني فرزند خود مهدي را براي بازگشت به تهران و رسيدگي به اتهاماتش در دستگاه قضايي به ايران فراخوانده است البته وي پيش از اين در مشهد اعلام كرده بود كه اگر فرزندش به دستگاه قضايي احضار شود مهدي را به ايران باز مي‌گرداند و ملت ايران امروز منتظر است تا اين وعده آقاي هاشمي رفسنجاني محقق شود.
رسايي تاكيد: اگر وعده آقاي هاشمي دربازگرداندن مهدي هاشمي محقق نشود، دستگاه‌هاي مربوطه بايد به جلب آقاي مهدي هاشمي توسط پليس بين‌الملل ( اينترپل‌) مبادرت كنند. البته اميدواريم مهدي هاشمي به دامن عدالت پناه بياورد چرا كه اين مسئله بهترين سرمايه براي خود او است.

* با شكايت 150 نماينده مجلس، سران فتنه ممنوع الخروج شده‌اند

اين نماينده كه متن شكوائيه 150 نماينده ملت از ميرحسين موسوي را امضا كرده است اظهار داشت: همانطور كه رهبر معظم انقلاب بيان داشتند كه به هيچ كس باج نمي‌دهند و مسئولان امر هم بر اين نكته تاكيد كردند، شاهد پيگيري جدي دستگاه قضايي در برخورد با سران فتنه هستيم و بر اساس اطلاعات دقيق پس از شكايت بيش از 150 نماينده مجلس از ميرحسين موسوي، خاتمي و كروبي ممنوع‌الخروج شده‌اند و حق خارج شدن از كشور را ندارند.
بنا به گفته وي ممنوع‌الخروج شدن خاتمي به‌رغم اينكه به او پيش‌تر اعلام شده بود، در راستاي برخورد با سران فتنه انجام شده است.
رسايي با بيان اينكه ما و 40 ميليون شركت كننده در انتخابات رياست جمهوري به دستگاه قضايي دربرخورد با سران و عوامل فتنه پس از انتخابات اعتماد داريم، ابراز اميدواري كرد كه دستگاه قضايي پس از گذشت چندين ماه از حوادث پس از انتخابات هر چه زودتر با عوامل اين كودتاي مخملي شكست‌خورده برخورد قاطع و جدي كند.

* هاشمي رفسنجاني: اگر دادگاه مهدي را احضار كند، او حاضر مي شود

بنا بر اعلام دفتر رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام، هاشمي رفسنجاني در پانزدهم آذر سال گذشته در ديدار با جمعي از فعالان دانشجويي دانشگاه‌هاي فردوسي، رضوي و آزاد اسلامي مشهد در بخشي از سخنان خود در پاسخ به سئوالي درخصوص عدم بازگشت مهدي هاشمي به كشور گفته بود: "مهدي خيالش از پرونده‌ها و تهمت‌ها راحت است و هم‌اكنون براي رسيدگي به وضع دانشگاه‌هاي آزاد اسلامي خارج از كشور در حال گذراندن رساله دكتراي خود در خارج از كشور است و در انتخابات نيز صرفاً تجربياتش پيرامون صيانت از آرا را مطرح كرده است و دخالتي در كار ستادها يا تظاهرات نداشته و اگر دادگاهي او را احضار كند، حضور مي‌يابد. "
مهدي هاشمي رفسنجاني بعد از اغتشاشات انتخابات 22 خرداد و اقوال گوناگون درباره مشاركت وي در اين حوادث، در اوايل شهريورماه سال جاري كشور را به مقصد لندن ترك كرد.
قرار است مهدي هاشمي پس از جلب حكم در دادگاه به اتهامات خود در اين باره پاسخ دهد

نظرات خوانندگان
نوشته شده در تاريخ بيست و هشتم فروردين ۱۳۸۹ برابر با هفدهم آوريل ۲۰۱۰ ، 08:24:46 توسط سعید
این ترفندهای رژیم را مردم باور ندارند و دیدیم وشنیدیم که نوه رفسنجانی را در فرودگاه دستگیر و بعد از چند ساعت با سلام و صلوات وعذر خواهی آزادش میکنند . آقازاده مهدی را هم میخواهند بدین وسیله تبرئه کنند تا در پست ریاست جمهوری آینده او را کاندیدا کنند .. شما فکر میکنید خاندان بهرمانی به این سادگی دست از سر ملت برمیدارند ؟ مگر رفسنجانی کوسه نگفت ثروت ما ارث پدری ماست ؟

نوشته شده در تاريخ بيست و هشتم فروردين ۱۳۸۹ برابر با هفدهم آوريل ۲۰۱۰ ، 05:23:03 توسط شهیدان شهر
رسایی مجیز گوی بی نظیر بقیه نماینده ها سران خ ..ت....ه هستند ؟که میتوانند جلوی سران را بگیرند فتنه چیست شلغم کدام است تربچه نقلی کجاست زردآلوی هلندر در کدام باغ است شغالها کیانند روباه صفتان در کجا ها دهان باز میکنند؟آغا مردم این مملکت گروگان یک تعدادی بچه بقال ورمال وجن گیر وگاوبان وچوپان شده است برای همین است که به این روز واین روزگار افتاده است مگر آدم قحط است که کسی مانند تو دهان باز کند اگر این مملکت را صاحبانش رها نمیکردند سران فتنه از دهان تو بیرون میآمد؟اصلا تو لیاقت کاره ای بودن وشدن داشتی؟

نوشته شده در تاريخ بيست و هشتم فروردين ۱۳۸۹ برابر با هفدهم آوريل ۲۰۱۰ ، 03:48:01 توسط پیوند
با درود به امجد باید گفت که اینها ما را فیلم کردند

نوشته شده در تاريخ بيست و هشتم فروردين ۱۳۸۹ برابر با هفدهم آوريل ۲۰۱۰ ، 03:05:08 توسط مهدی
لطفا لیست اسامی این 150 نماینده را اعلام کنید تا ما در آینده تکلیفمان را با آنها بدانیم. چرا این لیست ها اعلام نمیشود. ما که نمیتوانیم تمام تقصیرها را گردن خامنه ای و احمدی نژاد بیندازیم. این وکلای ملت هم مقصرند. حتی به نظر حقیر آن دو نفر کارشان را انجام میدهند این وکلای مجلس هستند که وظیفه شان یعنی کنترل قوه مجریه را به عهده نمیگیرند. بدبختی ما مجلس ماست و نه دولت ما. *********************** پ ا : بنظر ميرسد

نوشته شده در تاريخ بيست و هشتم فروردين ۱۳۸۹ برابر با هفدهم آوريل ۲۰۱۰ ، 02:21:59 توسط امجد
این حکومت از ابتدا با فتنه و توطئه و وعده و وعید مردم ایران را به روز سیاه نشاند موسوی و احمدی نژاد باهم برابر و برادرند و در دفاع از چرندیات و خرافات دو روی یک پستی و حقارت می باشند که آنهم روحانیت متحجر و مرتجع شسعه می باشد /مردم ایران باید حساب خود را از این مذهب انسان بباد ده جدا کنند.

مرتضی آقا تهرانی یک نمونه است

مرتضی آقا تهرانی یک نمونه است
بازگشت میوه های پیوندی
مصباح یزدی از امریکا و انگلیس


با سلام- تصویر بدون عبا و عمامه آقای مصباح یزدی بسیار جالب بود. در مورد سفرهای ایشان به آمریکا و کانادا نکته ای وجود دارد و آن اینکه موسسه ایشان حدود دوازده رشته مثل حقوق و اقتصاد و فلسفه و ...دارد و خلاصه موسسه کادر حکومتی سازی است. طلاب علوم دینی که سال ششم حوزه را خوانده باشند می توانند در آزمون ورودی آن شرکت کنند و در صورت موفقیت در آزمون کتبی و مصاحبه می توانند در یکی از رشته های درسی موسسه درس بخوانند. مدرک موسسه آقای مصباح یزدی مورد تایید وزارت علوم می باشد.

آقای مصباح سالها پیش تصمیم گرفت که تعدادی از دانش آموختگان موسسه اش که به اصطلاح در کنار درس طلبگی درس دانشگاهی هم خوانده اند را برای ادامه تحصیل در رشته های مختلف به خارج از کشور اعزام کند که با موافقت مسولان وقت نظام مواجه شد. بنابراین، مقدمات آن فراهم شد و سپس تعدادی برای ادامه تحصیل به آمریکا فرستاده شدند و خود آقای مصباح برای سرکشی به وضعیت آنان به آمریکا مسافرت هایی داشته است (گویا چندماهی یک دفعه). از نمونه های این افراد می توان به آقای دکتر "مرتضی آقا تهرانی" که نماینده فعلی مجلس و معلم اخلاق کابینه احمدی نژاد است اشاره کرد. البته گویا محدود به آمریکا هم نیست، بلکه به انگلستان هم افرادی را برای ادامه تحصیل فرستاده است آن هم اگر درست یادم باشد به دانشگاه آکسفورد فرستاده است. حاج آقا "طالبی" از نمونه افرادی است که در انگلستان درس خوانده است.

خلاصه ایشان همه جور کادر برای حکومت تربیت کرده است. این که این شاگردها در مدت اقامت در انگلستان و امریکا سرشان به کجا بند شده و یا نشده و سپس بر چه مبنای به ایران بازگشته و در کنار آقای احمدی نژاد قرار گرفته اند؟ پرسشی است که پاسخ به آن از عهده بنده خارج است. آینده نشان خواهد داد. رفتن برای تحصیل به انگلستان و امریکا و سپس با چنین تفکرات ارتجاعی و مهاجمی به ایران بازگشتن و مثلا رهبری مداحان را برعهده گرفتن – مانند مرتضی آقا تهرانی- خودش یک پدیده قابل بررسی است.

ایمیل بنده محفوظ باشد

نقص فنی هواپیمای فوکر 100 تبدیل به یک ماجرای امنیتی شد

درتبریز
نقص فنی هواپیمای فوکر 100 تبدیل به یک ماجرای امنیتی شد


تبریزنیوز- هواپیمای مسافربری فوکر- 100 متعلق به شرکت هواپیمایی کیش ایر، پس از تعمیر و هنگام فرود در باند فرودگاه بین المللی تبریز از ناحیه تایر چپ دچار سانحه و آتش سوزی شد.

مسئولین فرودگاه تبریز و نماینده و کارشناسان فنی شرکت هواپیمایی کیش ایر مستقر در تبریز از ارائه هر گونه اطلاعاتی (حتی کلی) به خبرنگار تبریز نیوز که در فرودگاه حاضر بود خودداری کرده و مدعی شدند که برابر بخش نامه حراستی - سازمانی رفتار کرده و به خبرنگاران پاسخ نمی دهند.

به گفته شاهدان عینی؛ این هواپیمای هلندی که قصد داشت در روز چهارشنبه 25 فروردین 89 به شماره پرواز 7038 ساعت 12:30 مسافرین خود را از فرودگاه بین المللی تبریز به مقصد عسلویه برساند دچار نقص فنی شد. پس از ساعت ها تاخیر قطعه یا قطعاتی برای تعمیر یا جایگزینی از تهران به تبریز رسید. پس از تعمیر، خلبان و کادر فنی پرواز در اقدامی شجاعانه! قبل از آن که مسافرین را شریک شجاعت خود کنند به صورت آزمایشی در فضای تبریز چرخ زد تا از سلامت چرخ هایش مطمئن شود که در هنگام فرود در باند و مقابل چشم مسافران در ترمینال پرواز های داخلی دچار آتش سوزی شد.

با این اقدام شجاعانه خلبان، مسافران از سفر احتمالی "آخرت" نجات یافتند و با پرواز 7038 راهی عسلویه شدند.

تلفن همراه چند تن از مسافران که از این صحنه فیلم گرفته بودند ضبط شد. ماموران امنیتی موبایل ها با خود بردند. گرچه گفته می شود، برخی مسافران توانستند تلفن های همراه خود را پنهان کرده و فیلم این سانحه را منتشر کنند.

سفر مدیرعامل تامین اجتماعی به قم

سفر مدیرعامل تامین اجتماعی به قم
بودجه تامین اجتماعی
خرج تامین هزینه های کودتا شده


همزمان با سخنرانی مالیخولیائی سردار محصولی وزیر رفاه و تامین اجتماعی،علی ذبیحی مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی که در ارتباط است با وزارت رفاه و تامین اجتماعی، که بدلیل عدم پرداخت مزایای معوق مانده کارکنان این سازمان تحت فشار است راهی قم شده و با علما دیدار کرد.

وی در جمع کارکنان تامین اجتماعی قم گفت: سازمان از سال 1386 به بعد به دلیل اینكه بعضی سازمان را حیاط خلوت خود قرار داده و مبالغ بسیاری سو استفاده كرده اند، در سراشیبی قرار گرفته و این تا جایی پیش رفته كه پیش بینی شده در سال 1388 ما دچار بحران می شویم. در این شرایط من این سمت را قبول كرده و سال 1388 را بخوبی پشت سر نهادم و دست سوءاستفاده كنندگان را بریدم و فقط در مواردی كسر بودجه داشته ایم كه مهمترین آن مربوط به پرداخت مستمری بود كه از 350 میلیارد تومان در ماه به 750 میلیارد رسید. (لازم به ذكر است كه در شب انتخابات با تصویب افزایش مستمری در تاریخ 88/2/15 در تاریخ 88/3/5 این مبالغ پرداخت گردید كه به دلیل عدم پیش بینی منابع مالی آن، سازمان تامین اجتماعی در حال حاضر با مشكلات جدی روبروست)
قبل از جلسه مدیر كل استان قم از كارمندانی كه می خواستند با سوالاتی علی ذبیحی را به چالش بكشند خواست سوالات مكتوب مطرح شود ولی در انتها علی ذبیحی سوالات جمع آوری شده را در جیب خود قرار داد و به سرعت محل جلسه را بدون پاسخگویی ترك گفت.

سخنان مهم محمد خاتمی در تهران

قرار بود زندانیان آزاد شوند
نه آنکه زیر فشار برای اعتراف بروند!



انتظار بوده و هست كه سال جدید با كاسته شدن از فشارهای امنیتی و توقف برخوردهای نامطلوب و آزادی زندانیان و باز شدن فضای سیاسی آغاز شود. در آستانه سال نو نیز نشانه‌هایی هرچند اندك از این تغییر فضا و روش و رویه به چشم می‌خورد، اما اولا در آستانه سال نو شاهد احضار افراد تازه و بازداشت آنان بودیم. ثانیاً از آزادی محدود و مشروط بسیاری از كسانی كه در بند بسر می‌برند خبری نشد، ثانیاً اندكی نیز كه با ضمانت‌ها و وثیقه‌های بسیار سنگین به میان خانواده بازگشته‌اند خیلی زود دوباره روانه بازداشتگاه می‌شوند. آیا اینها نشان از آن ندارد كه علی‌رغم تدبیر و صلاح‌اندیشی خیرخواهان نظام و ایران و مسئولان اصلی؛ كسانی هستند كه مانع تغییر فضا می‌شوند؟

برخی اخبار مبنی بر تحت فشار قرار گرفتن برخی برای اعلام برائت از برخی شخصیت‌ها و جریانات و ابراز کردن مطالبی بر خلاف نظر و عقیده خود شنیده می شود.همچنین شنیده شده است که اگر این مطالب اجباری بیان نشود آزادی محدود آنان باردیگر سلب خواهد شد. همچنین شنیده می‌شود كه بجای بازكردن فضا و اجرای قانون اساسی در جهت آزادی‌های اساسی احزاب و فعالیت‌های سیاسی برنامه‌هایی در جهت محدود كردن بیشتر فعالیت احزاب و افراد در دست تهیه و اجرا است.



محمد خاتمی در دیدار با جمعی از نخبگان اجتماعی و دانشگاهی، که خبر آن همزمان با اعلام خبر جلوگیری از سفر وی به ژاپن منتشر شد، اشاره ای غیر مستقیم به تفاهمی کرد که ظاهرا در ماه های گذشته در سطح بالای حاکمیت و همچنین بین رهبران جنبش سبز و جنبش مقاومت در برابر کودتای 22 خرداد برای حرکت به سوی یک تفاهم ملی صورت گرفته بود. او گفت که این تفاهم از جانب بخشی از حاکمیت کودتائی مراعات نشد. از جمله زندانیان آزاد نشدند، زندانیان آزاد شده به زندان بازگردانده شدند و چهره های زندانی زیر فشار برای اعتراف های تلویزیونی اند.

خاتمی گفت:

«در این 30 سال گذشته ملت بزرگ ایران علی‌رغم همه مشكلات درونی و بیرونی گامی از اهداف مورد نظر در انقلاب واپس ننهاده است و هر هزینه‌ای را نیز برای تأمین خواستهای بلند خود پرداخته است. امروز این جامعه پویا بیش از هر زمان نیاز به آرامش، نزدیكی دلها به یكدیگر در عین تكثر و تنوع دارد. ملاك وحدت و همدلی نیز حركت در چارچوب قانون اساسی و تأمین منافع و مصالح ملی است كه در شعارهای روشن مردم در دوران انقلاب و پس از آن تجلی داشته است.

ایران نیازمند تلاش و توان همه فرزندان خود است، اجتناب از خشونت پافشاری بر شرع و قانون و بخصوص قانون اساسی به عنوان یك كل جامع. احترام به مردم و حقوق آنان و تلاش برای ایجاد رونق اقتصادی و بسط و تعمیق عدالت واقعی و دفع خطرات و تهدیدات از جمله اموری است كه می‌تواند زمینه‌ساز بهره‌برداری از همه ظرفیت‌ها در جهت امنیت و پیشرفت و سرافرازی باشد و اینهمه در پرتو همدلی و همراهی میسر است.

متأسفیم كه طی ماههای گذشته به جای تلاش برای همبستگی ملی بیشتر جریاناتی در جهت ایجاد افتراق و تشدید كینه‌ها و بدبینی‌ها و حذف و دفع بخش‌های مهمی از جامعه كوشیدند و وضعیتی كه در درجه اول زیانش متوجه اصل نظام و نیز ایران و ایرانی است پیش آمد.عبور از وضعیت امنیتی به سوی فضای سیاسی سالم كه در آن آزادی های اساسی مورد احترام بوده و داور اصلی قانون اساسی باشد می‌توانست و می تواند امید را نسبت به آینده بیشتر كند.

پیشتر هم گفته‌ام كه انتظار بوده و هست كه سال جدید را با كاسته شدن از فشارهای امنیتی و توقف برخوردهای نامطلوب و آزادی زندانیان و باز شدن فضای سیاسی آغاز كنیم و در آستانه سال نو نیز نشانه‌هایی هرچند اندك از این تغییر فضا و روش و رویه به چشم می‌خورد كه موجب امیدواری در بخش‌های مهمی از جامعه بود. اما به نظر می‌رسد كه عواملی هستند كه نمی‌خواهند این روزنه گشوده‌تر شود و فضا را بسته می‌طلبند. اولاً كه در آستانه سال نو شاهد احضار افراد تازه و بازداشت آنان بودیم. ثانیاً از آزادی محدود و مشروط بسیاری از كسانی كه در بند بسر می‌برند خبری نشد، ثانیاً اندكی نیز كه با ضمانت‌ها و وثیقه‌های بسیار سنگین به میان خانواده بازگشته‌اند خیلی زود دوباره روانه بازداشتگاه می‌شوند.

آیا اینها نشان از آن ندارد كه علی‌رغم تدبیر و صلاح‌اندیشی خیرخواهان نظام و ایران و مسئولان اصلی؛ كسانی هستند كه مانع تغییر فضا به سوی همدلی می‌شوند؟

خاتمی با ابراز نگرانی شدید از برخی اخبار مبنی بر تحت فشار قرار گرفتن برخی برای اعلام برائت از برخی شخصیت‌ها و جریانات و ابراز کردن مطالبی بر خلاف نظر و عقیده خود گفت:

«همچنین شنیده شده است که اگر این مطالب اجباری بیان نشود آزادی محدود آنان باردیگر سلب خواهد شد، همچنین شنیده می‌شود كه بجای بازكردن فضا و اجرای قانون اساسی در جهت آزادی‌های اساسی احزاب و فعالیت‌های سیاسی برنامه‌هایی در جهت محدود كردن بیشتر فعالیت احزاب و افراد در دست تهیه و اجرا است. این شیوه‌ها فقط می‌تواند فضا را تنگ‌تر، دلها را از همدیگر دورتر كند و باعث رشد كینه و بدبینی شود و راه را برهرگونه حركت به سوی تلطیف فضا ببندد و باز هم می‌گویم كه اگر چنین شود بیش از همه به نظام جمهوری اسلامی جفا شده است و حاصل كار، تهیه خوراك تبلیغی مسموم علیه جمهوری اسلامی و افزایش التهاب عمومی است.

خیرخواهان مؤثر در جریان امور بكوشند تا با محدود كردن شیوه‌های نامطلوب و آزادی هر چه بیشتر افراد و نیز بازشدن فضای سیاسی. هم حق و حرمت مردم و دفاع از منافع و كرامت شهروندان را پاس بدارند و هم فضا را به سوی لطافت بیشتر رهنمون شوند.

مرخصی و بازگشت به زندان، یک پروژه بود؟

زهرا رهنورد:
تضاد و رقابت بازجویان 3 نهاد
تبدیل به فشار مضاعف به زندانیان شده



یاداشت تازه ای از زهرا رهنورد:

- در محفل خانواده های زندانیان سیاسی، آیا سخن از خشونت و تهاجم و شیون است؟

- هرگز

- آیا در محفل خانواده های زندانیان سیاسی، صحبت از شکوه های مادران از دوری فرزندانشان است؟

- هرگز

- آیا در محفل خانواده های زندانیان سیاسی، گله از دوری فرزندان در فراغ مادران و پدرانشان است ؟

- هرگز

- آیا در محفل خانواده های زندانیان سیاسی ناله و ضجه ای شنیده می شود؟

- هرگز

- آیا در این محفل کسی ادعا می کند صدای تیری شنیده، به کسی حمله شده و یا تیراندازی شده است؟

- هرگز

- آیا در این محفل گفته می شود کسی کشته و فردی شهید شده است؟

- هرگز

- آیا در محفل خانواده های زندانیان سیاسی از روزنامه نگاران، طرفداران حقوق بشر و حقوق زنان و کودکان، آزادیخواهان و دموکراسی طلبان نقل قول هایی می شود و از زجر آنها سخن گفته می شود؟

- هرگز

- آیا در محفل خانواده های زندانیان سیاسی گله می شود چرا به زندانیان سیاسی فشار می آورند تا مصاحبه کنند و جنبش سبز را نفی کنند؟

- هرگز

- آیا در محفل خانواده های زندانیان سیاسی حکایت از آن است که آزاد کردن زندانیان و بازگرداندنشان به زندان، از اول تا آخر یک پروژه بوده است ؟

- هرگز

اما. به یاد می آوریم بیش از یکصد سال است که در زندان های این کشورفرزندان آزادیخواه این ملت، دستگیر و شکنجه می شوند، آنها را مورد بازجویی های خشن قرار می دهند، لب های شان دوخته شده و آویزان می شوند و اعدام می گردند .

و حالا در فروردین ۸۹، در محفل خانواده های زندانیان سیاسی سخن بر سر این است که نهادهای دستگیر کننده و فشار، اعم از بازجوی اطلاعات و سپاه و قوه قضائیه، تضادهای خود را کنار بگذارند و تلافی آن را بر سر خانواده ها و فرزندانشان در نیاورند .

در محفل خانواده های زندانیان سیاسی و از حلقوم دردمند مادران، فرزندان و همسران در عین سلحشوری، ایستایی و مقاومت، یک فریاد بلند است: زندانیان سیاسی آزاد باید گردند.

تا چه زمانی باید در مطالبات تاریخی این ملت، این شعار و این خواست و این مطالبه از حلقوم ملت، گوش های ناشنوا را به شنیدن وا دارد که: در مشروطه، در جنبش ضد استبدادی عهد رضا خانی، در مبارزات سخت و نفس گیر آزادی خواهان زمان پهلوی دوم، در جریان ملی شدن صنعت نفت، در روند انقلاب اسلامی، در خرداد ۷۶ و خرداد ۸۸ و تا امروز و در تداوم همه روزهای آزادی خواهانه بر ضد استبداد، همچنان “آزادی ” در خواست می شود .

آزادی در کشور، آزادی از زندان بزرگ و شرایط پلیسی برای ملت و آزادی زندانیان سیاسی، آزادی برای همه .

وزیر شهید پرور!


سردار محصولی وزیر رفاه:
مهد کودک ها در ج. اسلامی
باید شهید پرورش بدهند!
احمدی نژاد و سردار محصولی دوستان قدیمی اند. بعد از رئیس جمهور شدن احمدی نژاد، وی محصولی را بعنوان وزیر کشور به مجلس معرفی کرد. افشای ثروت میلیاردی او و انتشار عکس خانه مجللی وی از سوی برخی سایت های خبری – از جمله پیک نت- آن خیز اول برای پیوند زدن محصولی به کابینه را ناکام گذاشت. مجلس به محصولی رای اعتماد نداد. احمدی نژاد فقیر پرور، محصولی را در حاشیه کابینه اش نگهداشت. پس از سقوط "کردان"، وزیر کشور مستعجل که مدرک تقلبی "دکترا" سرانجام او را کشت، سردار محصولی برای برگزاری انتخابات دوره دهم جانشین کردان در وزارت کشور شد. او نیز چند ماه بیشتر وزیر کشور نبود. بعد ازکودتای 22 خرداد، ماموریت او که زیر زمین وزارت کشور را تبدیل به بازداشتگاه و محل شکنجه کرده بود، در وزارت کشور پایان یافت. از این وزارتخانه به وزارت رفاه و تامین اجتماعی کوچ کرد. سخنرانی او در باره مهدکودک ها و جلوگیری از زلزله را ادامه می خوانید.


سردار محصولی وزیر کشور کودتای 22 خرداد که در کابینه کنونی احمدی نژاد وزیر رفاه و تامین اجتماعی شده در همایش مدیران سازمان بهزیستی اعلام کرد:

مهد کودک هائی که از این پس از وام دولتی بهره مند خواهند شد که کودکان را برای شهادت تربیت کنند. یعنی به سن 13 سالگی رسیدند یک شهید فهمیده باشند.

مبانی دینی و مذهبی باید ركن اصلی در مهد كودك‌ها باشد. مدیران باید بدانند كه اگر ضوابط اسلامی رعایت نشود با مهدكودك‌ها برخورد جدی می‌شود. كودكان در مهد كودك‌ها به دست كسانی داده می‌شود كه با تعالیم اسلامی آشنا بوده و به‌خوبی بتواند كودكان را با این اصول آشنا سازند تا با این آموزش‌ها كودكانی پرورش یابند كه در 13 سالگی هركدام، یك شهید فهمیده باشند.

بنده بدنبال تبدیل خدمات سنتی به خدمات الكترونیكی هستیم. باید سفرهای زائد برای مردم حذف شود و حتی كارمندی كه می‌تواند در خانه نشسته و ماموریت خود را انجام دهد این اقدام برایش فراهم شود. باید ذهنمان را از انجماد 40 سال گذشته خارج كنیم. اجازه ندهیم كارمندان با پول دولتی از اینترنت یا بازی‌های رایانه‌ای استفاده كنند.

سردار میلیاردر "محصولی" با اشاره به سخنان اخیر احمدی نژاد در مورد زلزله در تهران گفت: ما نمی‌توانیم دستگاهی اختراع كنیم تا جلوی زلزله گرفته شود. اما خداوند این دستگاه را اختراع كرده و آن را جلوگیری از گناهان، دعا، استغفار، رسیدگی به محرومان، صدقه دادن و از خود گذشتگی و گذشت است. این فرمول بهترین نسخه برای دفع بلا محسوب می‌شود.

دولت های گذشته توسعه را در نظر داشتند اما دولت نهم و دهم كه نوكری مردم و عدالت گستری را شعار می‌دهد.

زمین، آسمان را تسخیر کرد!



این دو عکس، از مجموعه عکس هائی است که از واقعه عجیب فعال شدن یک آتشفشان در زیر یک کوه یخ در ایسلند گرفته شده است. دود و خاکستر همراه با شن و شیشه که از این آتشفشان برخاسته تا ارتفاع 11 کیلومتر بالا رفته است. این خاکستر به سمت اروپا درحرکت است و به همین دلیل پروازهای اروپا و آسیا لغو شده است. وزش باد می تواند جهت حرکت این توده عظیم خاکستر را تغییر داده و نه تنها آسمان اروپا، بلکه آسمان آسیا را نیز بپوشاند.

بزرگترین اعتصاب سیاسی در زندان اوین

اعلام برنامه
بزرگترین اعتصاب سیاسی در زندان اوین


گروهی از زندانیان سیاسی کودتای 22 خرداد که در اوین زندانی اند، با صدور اطلاعیه ای مشترک خطاب به مردم ایران اعلام اعتصاب کردند. در این اطلاعیه از جمله آمده است:

«هزاران تن از فرزندان شما که در جریان انتخابات خرداد ۸۸ از نامزدهای اصلاح طلبان حمایت کرده و به جنبش سبز تعلق خاطر داشته اند از فردای ۲۲ خرداد به بهانه های واهی و اتهام هایی که اغلب وجاهت قانونی نداشته و ندارند، در تقابل آشکار با مفاد و اصول قانون اساسی و قوانین موضوعه کشور از جمله حقوق شهروندی – حتی در نیمه های شب- از محل کار و سکونت خود به بازداشتگاه ها و زندان های شناخته شده و ناشناس انتقال یافتند. بسیاری از آنان پس از نگهداری بلند مدت در شرایط ویژه و بازجویی های تحت فشار جسمی و روحی و روانی در دادگاههای فرمایشی محاکمه شده وبه حبس های طویل المدت یا غیر عادلانه محکوم شده اند .

در این میان بسیاری با گذشت قریب یکسال بدون محاکمه و حتی تمدید قرار بازداشت، در وضعیت مبهم وبلاتکلیف، در بازداشتگاه های ۲۰۹ ، ۲۴۰، بند ۲ الف و بند ۳۵۰ زندان اوین نگهداری شده و می شوند و از بسیاری از حقوق قانونی، اسلامی و انسانی خود محروم بوده و هستند .

در اعتراض به این رفتارهای غیر قانونی، غیر شرعی و غیر انسانی حاکمیت در جریان دستگیری ها، بازداشتها و محاکمه ها و اکنون نگهداری فرزندانتان در وضعیت معیشتی ، بهداشتی ، رفاهی و تفریحی که گاه بسیار نازلتر از وضعیت مشابه برای محکومان عادی و حتی جنایتکاران ، قاچاقچیان و… است از ابتدای اردیبهشت ماه ۱۳۸۹ روزه سیاسی و شرعی خود را بصورت گسترده و زمان بندی شده آغاز خواهیم کرد و در صورت عدم رسیدگی به مطالبات خود و در خواست های زیر اقدامهای خویش را در خرداد ماه بسط و گسترش خواهیم داد .

روزه های سیاسی و مذهبی ابتدا به صورت یک روز در هفته – پنج شنبه ها – خواهد بود و پس از دو هفته به دوروز در هفته – دوشنبه ها و پنج شنبه ها – افزایش خواهد یافت و در خرداد ماه – تا سالروز انتخابات ریاست جمهوری – به صورت فزاینده ای از نظر کمی و کیفی شدت خواهد یافت .
در خواست های قانونی ما سبز اندیشان محبوس در اوین به شرح زیر است:

1- لغو و تقليل احكام صادره عليه زندانيان سياسي ، امنيتي و مطبوعاتي در دادگاههاي فرمايشي پس از خرداد 88

2- آزادي فوري كليه بازداشت شدگان تا زمان برگزاري دادگاه ها ، با قيد وثيقه و كفالت
3 - رعايت اصل 168 قانون اساسي در كليه محاكم

4- رسيدگي به روند غير قانوني و غير عادلانه بازجويي ها ، دادرسي ها و مجازات متخلفان در تمامي سطوح

5- بهبود وضعيت غذايي ، بهداشتي ، رفاهي و تفريحي كليه زندانيان و بازداشت شدگان