Thursday, May 4, 2017

اعتبار ۸۰ هزار میلیارد ریالی شهرداری قالیباف برای بابک زنجانی پس از این‌که در جریان مناظرات انتخابات ریاست جمهوری، محمدباقر قالیباف با اشاره به صحبت‌های بابک زنجانی مدعی شد او به ستاد انتخاباتی حسن روحانی در سال ۱۳۹۲ کمک مالی کرده است، رسانه‌های حامی دولت به مواردی از مراودات مالی بین شهرداری تهران و بابک زنجانی پرداخته‌اند. خبرگزاری دولتی ایلنا در مطلبی نوشته است: "پس از آن که مشخص شد ادعای بابک زنجانی مبنی واریز ۴ میلیارد یورو از وجوه حاصل از فروش نفت به حساب بانک مسکن، واهی است، در ادامه پیگیری‌ها برای وصول مطالبات، بابک زنجانی یک فقره ضمانت‌نامه بانکی، عهده موسسه مالی و اعتباری توسعه به مبلغ ۸۰هزار میلیارد ریال به نفع شهرداری تهران ارائه کرد و تاکید کرد که شهرداری تهران متعهد شده در قبال این ضمانت‌نامه، پرداخت بدهی به شرکت ملی نفت را تضمین کند. از وی خواسته شد، ضمانت‌نامه به نام شرکت ملی نفت ایران صادر شود. همچنین تاکید شد ضمانت‌نامه بانکی موسسه مالی و اعتباری توسعه، باید مورد تایید بانک مرکزی قرار بگیرد. در پیگیری برای تایید ضمانت‌نامه مشخص شد، بانک مرکزی این ضمانت‌نامه را تایید نمی‌کند و ضمانت‌نامه صادر شده به نام شهرداری تهران نیز باطل شد. ارائه این ضمانت‌نامه نیز بخشی از وقت‌کشی‌های بابک زنجانی برای واریز نکردن پول نفت‌ فروخته شده توسط وی است. قطعا شهردار تهران برای پاسخگویی در خصوص آن بخش از فعالیت‌های بابک زنجانی که با وزارت نفت تحت اختیار اصولگرایان در دولت احمدی‌نژاد صورت گرفت، مسئولیتی بر عهده ندارد. هر چند اصولگرایان نمی‌توانند از مسئولیت اخلاقی خود در این خصوص شانه خالی کنند اما محمدباقر قالیباف که با ادعای حمایت از ۹۶درصد جامعه در مقابل ۴ درصدی‌ها پا به میدان انتخابات نهاده‌اند، شایسته است توضیح دهد همکاری‌اش با بابک زنجانی در چه سطحی قرار داشت که شهرداری تهران حاضر شده بود ضمانت نامه ۸۰هزار میلیارد ریالی بابک زنجانی را بپذیرد؟ آیا پروژه ایران زمین بابک زنجانی در شهرک غرب و نقش بابک زنجانی در پروژه پر هزینه و کم فایده پل طبقاتی صدر در شمال تهران بخشی از اقدامات محمدباقر قالیباف در حمایت از ۹۶درصدی‌ها در مقابل ۴ درصدی‌ها محسوب می‌شود؟ رمزگشایی از همکاری‌های شهرداری تهران و بابک زنجانی بی‌تردید به حل بسیاری از ابهامات سال‌های اخیر کمک می‌کند." بابک زنجانی در زمان دولت احمدی‌نژاد و برای دور زدن تحریم‌ها با دولت هم‌کاری داشت و از او با عنوان "بسیجی اقتصادی" یاد می‌شد اما بعد از مدتی دستگیر، محاکمه و به اعدام محکوم شد.


اعتبار ۸۰ هزار میلیارد ریالی شهرداری قالیباف برای بابک زنجانی
پس از این‌که در جریان مناظرات انتخابات ریاست جمهوری، محمدباقر قالیباف با اشاره به صحبت‌های بابک زنجانی مدعی شد او به ستاد انتخاباتی حسن روحانی در سال ۱۳۹۲ کمک مالی کرده است، رسانه‌های حامی دولت به مواردی از مراودات مالی بین شهرداری تهران و بابک زنجانی پرداخته‌اند.
خبرگزاری دولتی ایلنا در مطلبی نوشته است: "پس از آن که مشخص شد ادعای بابک زنجانی مبنی واریز ۴ میلیارد یورو از وجوه حاصل از فروش نفت به حساب بانک مسکن، واهی است، در ادامه پیگیری‌ها برای وصول مطالبات، بابک زنجانی یک فقره ضمانت‌نامه بانکی، عهده موسسه مالی و اعتباری توسعه به مبلغ ۸۰هزار میلیارد ریال به نفع شهرداری تهران ارائه کرد و تاکید کرد که شهرداری تهران متعهد شده در قبال این ضمانت‌نامه، پرداخت بدهی به شرکت ملی نفت را تضمین کند. از وی خواسته شد، ضمانت‌نامه به نام شرکت ملی نفت ایران صادر شود. همچنین تاکید شد ضمانت‌نامه بانکی موسسه مالی و اعتباری توسعه، باید مورد تایید بانک مرکزی قرار بگیرد. در پیگیری برای تایید ضمانت‌نامه مشخص شد، بانک مرکزی این ضمانت‌نامه را تایید نمی‌کند و ضمانت‌نامه صادر شده به نام شهرداری تهران نیز باطل شد. ارائه این ضمانت‌نامه نیز بخشی از وقت‌کشی‌های بابک زنجانی برای واریز نکردن پول نفت‌ فروخته شده توسط وی است. قطعا شهردار تهران برای پاسخگویی در خصوص آن بخش از فعالیت‌های بابک زنجانی که با وزارت نفت تحت اختیار اصولگرایان در دولت احمدی‌نژاد صورت گرفت، مسئولیتی بر عهده ندارد. هر چند اصولگرایان نمی‌توانند از مسئولیت اخلاقی خود در این خصوص شانه خالی کنند اما محمدباقر قالیباف که با ادعای حمایت از ۹۶درصد جامعه در مقابل ۴ درصدی‌ها پا به میدان انتخابات نهاده‌اند، شایسته است توضیح دهد همکاری‌اش با بابک زنجانی در چه سطحی قرار داشت که شهرداری تهران حاضر شده بود ضمانت نامه ۸۰هزار میلیارد ریالی بابک زنجانی را بپذیرد؟ آیا پروژه ایران زمین بابک زنجانی در شهرک غرب و نقش بابک زنجانی در پروژه پر هزینه و کم فایده پل طبقاتی صدر در شمال تهران بخشی از اقدامات محمدباقر قالیباف در حمایت از ۹۶درصدی‌ها در مقابل ۴ درصدی‌ها محسوب می‌شود؟ رمزگشایی از همکاری‌های شهرداری تهران و بابک زنجانی بی‌تردید به حل بسیاری از ابهامات سال‌های اخیر کمک می‌کند."
بابک زنجانی در زمان دولت احمدی‌نژاد و برای دور زدن تحریم‌ها با دولت هم‌کاری داشت و از او با عنوان "بسیجی اقتصادی" یاد می‌شد اما بعد از مدتی دستگیر، محاکمه و به اعدام محکوم شد.

سه گانه‌ی اختلاس و فرار؛ سومین اختلاس‌گر هم از کشور خارج شد پس از محمودرضا خاوری و مهدی عزیزیان فردی به نام "شبدوست مالامیری" که متهم به اختلاس بود، از کشور گریخت. به گزارش سایت‌های رسمی داخل کشور فردی که از او به عنوان "ابر بدهکار بانکی" یاد می‌شود و در پرونده‌ی ۲۶۰۰ میلیارد بدهی بانکی همدست "رسول دانیال زاده" بوده، از کشور خارج شده است. غلامحسین محسنی اژه‌ای سخنگوی قوه قضائیه جمهوری اسلامی پیش از این گفته بود که پرونده دانیال‌زاده بیش از یک متهم دارد که برخی از متهمان در حال "رفت و آمد" هستند. اما طبق ادعای خبرگزاری فارس- نزدیک به سپاه پاسداران- در جلسات بازپرسی و تحقیق از دانیال‌زاده مشخص شده که یکی از متهمان کلان این پرونده قضایی که در چرخه فساد دانیال زاده نقش ایفا می‌کرده به خارج از کشور گریخته است. جناح منتقد دولت دانیال زاده و هم‌دست‌اش را از نزدیکان حسین فریدون برادر رئیس دولت فعلی جمهوری اسلامی می‌دانند. به جز "شبدوست مالامیری"، مهدی عزیزیان قائم مقام پیشین آستان قدس رضوی و داماد واعظ طبسی و محمود رضا خاوری، مدیرعامل بانک ملی هم پس از افشای نقش‌شان در اختلاس‌های کلان از کشور خارج شده‌اند.

سه گانه‌ی اختلاس و فرار؛ سومین اختلاس‌گر هم از کشور خارج شد
پس از محمودرضا خاوری و مهدی عزیزیان فردی به نام "شبدوست مالامیری" که متهم به اختلاس بود، از کشور گریخت.
به گزارش سایت‌های رسمی داخل کشور فردی که از او به عنوان "ابر بدهکار بانکی" یاد می‌شود و در پرونده‌ی ۲۶۰۰ میلیارد بدهی بانکی همدست "رسول دانیال زاده" بوده، از کشور خارج شده است. غلامحسین محسنی اژه‌ای سخنگوی قوه قضائیه جمهوری اسلامی پیش از این گفته بود که پرونده دانیال‌زاده بیش از یک متهم دارد که برخی از متهمان در حال "رفت و آمد" هستند. اما طبق ادعای خبرگزاری فارس- نزدیک به سپاه پاسداران- در جلسات بازپرسی و تحقیق از دانیال‌زاده مشخص شده که یکی از متهمان کلان این پرونده قضایی که در چرخه فساد دانیال زاده نقش ایفا می‌کرده به خارج از کشور گریخته است. جناح منتقد دولت دانیال زاده و هم‌دست‌اش را از نزدیکان حسین فریدون برادر رئیس دولت فعلی جمهوری اسلامی می‌دانند.
به جز "شبدوست مالامیری"، مهدی عزیزیان قائم مقام پیشین آستان قدس رضوی و داماد واعظ طبسی و محمود رضا خاوری، مدیرعامل بانک ملی هم پس از افشای نقش‌شان در اختلاس‌های کلان از کشور خارج شده‌اند.

وزیر دفاع عربستان: جمهوری اسلامی به دنبال دسترسی به مکه است محمد بن سلمان، وزیر دفاع عربستان، روز گذشته در یک مصاحبه با تلویزیون دولتی عربستان گفت: " جمهوری اسلامی به دنبال دسترسی به مکه به عنوان کانون جهان اسلام است." وزیر دفاع عربستان تاکید کرد که ریاض منتظر آمدن جنگ به درون عربستان نخواهد ماند و برای کشیده شدن نبرد به ایران تلاش می‌کند. محمد بن سلمان در این مصاحبه گفته است: " گفت‌وگو با حکومتی که در انتظار ظهور مهدی و تسلط بر دنیای اسلام است، ممکن نیست." جمهوری اسلامی و عربستان مدت‌هاست که روابط تنش‌آمیزی دارند. مشکلات دو حکومت وقتی بیشتر شد که عده‌ای از نیروهای شبه نظامی جمهوری اسلامی به سفارت عربستان در ایران حمله کردند. اسحاق جهانگیری، معاون اول رئیس جمهور و یکی از کاندیداهای انتخابات ریاست جمهوری، اطرافیان محمدباقر قالیباف، شهردار فعلی تهران و یکی دیگر از کاندیداهای انتخابات، را متهم به دست داشتن در این حمله کرده است و از سوی دیگر، سایت‌های حامی قالیباف و نزدیک به سپاه، جهانگیری را گزینه‌ی مطلوب "آل سعود" در انتخابات پیش‌رو معرفی کرده‌اند.

وزیر دفاع عربستان: جمهوری اسلامی به دنبال دسترسی به مکه است
محمد بن سلمان، وزیر دفاع عربستان، روز گذشته در یک مصاحبه با تلویزیون دولتی عربستان گفت: " جمهوری اسلامی به دنبال دسترسی به مکه به عنوان کانون جهان اسلام است."
وزیر دفاع عربستان تاکید کرد که ریاض منتظر آمدن جنگ به درون عربستان نخواهد ماند و برای کشیده شدن نبرد به ایران تلاش می‌کند. محمد بن سلمان در این مصاحبه گفته است: " گفت‌وگو با حکومتی که در انتظار ظهور مهدی و تسلط بر دنیای اسلام است، ممکن نیست."
جمهوری اسلامی و عربستان مدت‌هاست که روابط تنش‌آمیزی دارند. مشکلات دو حکومت وقتی بیشتر شد که عده‌ای از نیروهای شبه نظامی جمهوری اسلامی به سفارت عربستان در ایران حمله کردند. اسحاق جهانگیری، معاون اول رئیس جمهور و یکی از کاندیداهای انتخابات ریاست جمهوری، اطرافیان محمدباقر قالیباف، شهردار فعلی تهران و یکی دیگر از کاندیداهای انتخابات، را متهم به دست داشتن در این حمله کرده است و از سوی دیگر، سایت‌های حامی قالیباف و نزدیک به سپاه، جهانگیری را گزینه‌ی مطلوب "آل سعود" در انتخابات پیش‌رو معرفی کرده‌اند.

خانواده‌ی سعید کریمیان مدت‌ها در زندان جمهوری اسلامی بودند یکی از اعضای خانواده‌ی سعید کریمیان، مدیر شبکه‌ی جم، در مصاحبه‌ای اعلام کرده است که خانواده‌ی کریمیان مدت‌ها در زندان جمهوری اسلامی بودند اما به دلیل ترس از برخورد شدیدتر دستگاه‌های امنیتی در این مورد سکوت کرده بودند. این عضو خانواده‌ی سعید کریمیان می‌گوید: "تقریبا همه اعضای خانواده شش سال پیش بازداشت شدند. آن زمان این فکر وجود داشت که اینها دارند علیه نظام اقدام می‌کنند و با این اتهام همه‌شان دستگیر شده بودند." اتهامی که دستگاه‌های امنیتی جمهوری اسلامی متوجه خانواده‌ی کریمیان کرده بود ایجاد کلیساهای خانگی و ترویج مسیحیت بوده اما دلیل اصلی این دستگیری‌ها تحت فشار گذاشتن سعید کریمیان و محدود کردن فعالیت‌های شبکه‌ی جم عنوان شده است. به گفته‌ی این عضو خانواده‌ی کریمیان، پس از آزاد شدن اعضای خانواده‌ی کریمیان آن‌ها تمام اموال خود را می‌فروشند و از کشور خارج می‌شوند و تنها پدر و مادر سعید کریمیان در ایران می‌مانند. پس از ترور مدیر شبکه‌ی جم، رسانه‌های رسمی جمهوری اسلامی با استفاده از فتوشاپ و اخبار جعلی سعید کریمیان را یکی از اعضای سازمان مجاهدین معرفی کردند. موردی که هم از سوی خانواده‌ی کریمیان و هم از سوی سازمان مجاهدین تکذیب شده است.

خانواده‌ی سعید کریمیان مدت‌ها در زندان جمهوری اسلامی بودند
یکی از اعضای خانواده‌ی سعید کریمیان، مدیر شبکه‌ی جم، در مصاحبه‌ای اعلام کرده است که خانواده‌ی کریمیان مدت‌ها در زندان جمهوری اسلامی بودند اما به دلیل ترس از برخورد شدیدتر دستگاه‌های امنیتی در این مورد سکوت کرده بودند.
این عضو خانواده‌ی سعید کریمیان می‌گوید: "تقریبا همه اعضای خانواده شش سال پیش بازداشت شدند. آن زمان این فکر وجود داشت که اینها دارند علیه نظام اقدام می‌کنند و با این اتهام همه‌شان دستگیر شده بودند." اتهامی که دستگاه‌های امنیتی جمهوری اسلامی متوجه خانواده‌ی کریمیان کرده بود ایجاد کلیساهای خانگی و ترویج مسیحیت بوده اما دلیل اصلی این دستگیری‌ها تحت فشار گذاشتن سعید کریمیان و محدود کردن فعالیت‌های شبکه‌ی جم عنوان شده است. به گفته‌ی این عضو خانواده‌ی کریمیان، پس از آزاد شدن اعضای خانواده‌ی کریمیان آن‌ها تمام اموال خود را می‌فروشند و از کشور خارج می‌شوند و تنها پدر و مادر سعید کریمیان در ایران می‌مانند.
پس از ترور مدیر شبکه‌ی جم، رسانه‌های رسمی جمهوری اسلامی با استفاده از فتوشاپ و اخبار جعلی سعید کریمیان را یکی از اعضای سازمان مجاهدین معرفی کردند. موردی که هم از سوی خانواده‌ی کریمیان و هم از سوی سازمان مجاهدین تکذیب شده است.

تصویر تلخ روز/ آماده سازی قبر برای معدن‌کارها يكي از سرتيم‌های تجسس : وقتي داخل رفتيم معدنچی‌ها مثل برگ خزان روی زمين ريخته بودند؛ صحنه تلخی كه تا آخرعمر در ذهنم می‌ماند. تصویر و متن به نقل از توئیتر "حمید حاجی پور"

تصویر تلخ روز/ آماده سازی قبر برای معدن‌کارها
يكي از سرتيم‌های تجسس : وقتي داخل رفتيم معدنچی‌ها مثل برگ خزان روی زمين ريخته بودند؛ صحنه تلخی كه تا آخرعمر در ذهنم می‌ماند.
تصویر و متن به نقل از توئیتر "حمید حاجی پور"

محمود احمدی‌نژاد روز چهارشنبه با انتشار ویدئویی اعلام کرد در جمهوری اسلامی، آزادی تنها زمانی «مطلق است و حد و مرزی ندارد» که علیه دولت او باشد. به گفته آقای احمدی‌نژاد، «هر کس که به ما و خانواده ما توهین کند و تهمت بزند، مصونیت مطلق دارد و به آن رسیدگی نخواهد شد». اوهمچنین اعلام کرده است که در انتخابات پیش رو، از هیچ کاندیدایی حمایت نخواهد کرد.


محمود احمدی‌نژاد روز چهارشنبه با انتشار ویدئویی اعلام کرد در جمهوری اسلامی، آزادی تنها زمانی «مطلق است و حد و مرزی ندارد» که علیه دولت او باشد. به گفته آقای احمدی‌نژاد، «هر کس که به ما و خانواده ما توهین کند و تهمت بزند، مصونیت مطلق دارد و به آن رسیدگی نخواهد شد». اوهمچنین اعلام کرده است که در انتخابات پیش رو، از هیچ کاندیدایی حمایت نخواهد کرد.

طنز - احمدی‌نژاد به جهانگیری پاسخ داد! ضمیمه طنز روزنامه قانون امروز هم بیشتر به اظهار نظرهای نامزدهای انتخابات پرداخته است.

طنز - احمدی‌نژاد به جهانگیری پاسخ داد!


ضمیمه طنز روزنامه قانون امروز هم بیشتر به اظهار نظرهای نامزدهای انتخابات پرداخته است.