Wednesday, June 16, 2010

خطابه جهانی احمدی نژاد در شهر کرد

خطابه جهانی احمدی نژاد در شهر کرد
اوباما را تحریک کردند
تازه کار بود، گولش زدند!



نکاتی از سخنان جهانی احمدی نژاد در ورزشگاه شهرکرد که خطاب به امریکا و شخص اوباما:

«بدانید- اوباما- كه این ملت شما را قبول ندارد و از شما متنفر است. تمام برنامه‌های ضد بشری دنیا زیر نظر دولت آمریكا است، همه اشغالگری ها، آدم كشی‌ها و تخریب حقوق بشر زیر نظر دولت اوباما انجام می‌ شود. و حالا او امروز مدعی ملت ایران شده است.

امروز خشن ترین دیكتاتوری ‌ها علیه ملت آمریكا اعمال می‌ شود و سنگین ترین خفقان‌ها در آنجا برقرار است ، مردم آمریكا برای اظهارنظر آزادی ندارند و هیچ روزنامه‌ای اجازه ندارد علیه جنایات صهیونیست‌ها و حمایت دولتمردان آمریكایی مطلبی بنویسد. از این پس از خواسته ‌های اصلی ملت ایران، نجات مردم آمریكا از حكومت غیردموكراتیك و زورگوی دولت آمریكا خواهد بود.»
احمدی نژاد پس از این خطابه جهانی، برای آنکه پل های پشت سرش را برای معامله با اوباما خراب نکند، اضافه کرد:

«رییس جمهور آمریكا را فریب داده، حرف هایی به وی گفته و او را تحریك كردند، او نیز به مناسبت سالروز انتخابات جمهوری اسلامی ایران بیانیه صادر كرده است.»

مجلس بر سر دو راهی

با نامه 9 زندانی سیاسی سرشناس کودتای 22 خرداد
مجلس بر سر دو راهی
یک آزمون دیگر قرار گرفت



سایت خبری "پارلمان نیوز" که منعکس کننده اخبار فراکسیون اصلاح طلب مجلس هشتم است، روز گذشته از نامه ای خبر داد که با امضای هفت تن از زندانیان سیاسی پس از انتخابات 22 خرداد به هیات رئیسه مجلس نوشته شده است.

این سایت بی آنکه محتوای این نام را فاش کند، با اشاره به این که نامه مورد بحث 9 سرفصل دارد، اسامی امضاء کنندگان نامه را به این شرح منتشر کرد: محسن امین زاده معاون اسبق وزارت خارجه در دولت خاتمی، مصطفی تاج زاده معاون سیاسی وزارت کشور در دولت خاتمی، عبدالله رمضان زاده سخنگوی دولت خاتمی، بهزاد نبوی نایب رئیس مجلس ششم و از وزرای پرسابقه کابینه مهندس موسوی در زمان حیات آیت الله خمینی، محسن میردامادی دبیرکل جبهه مشارکت و رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس ششم، محسن صفائی فراهانی و فیض الله عرب سرخی از رهبران ارشد جبهه مشارکت و سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی.

همین خبرگزاری، بی آنکه از "شکنجه" نام ببرد، در باره محتوای نامه تنها اشاره کرد که در این نامه نحوه بازداشت و ماجراهائی که درجریان بازجوئی ها بر این 9 تن رفته و همچنین درباره دادگاه پس از کودتای 22 خرداد مطالبی مطرح شده و از هیات رئیس مجلس خواسته شده در باره این مجموعه تحقیق و تفحص کرده و نتیجه آن را باطلاع ملت برسانند.

علی لاریجانی رئیس مجلس نسخه‌ای از این نامه را به صادق لاریجانی رئیس قوه قضائیه ارجاع داده است، تا وی مسائل مطرح شده در نامه را که نویسندگان از آن به شدت ابراز نگرانی کرده اند بررسی کند.

افراد كارتن خواب در حوالي ميدان امام حسين، عکس:همت خواهي-ايسنا

محافظان و دوستان مجتبی خامنه‌ای در پس پرده حمله‌ به سیدحسن خمینی و بیت امام، بیت آیت الله منتظری و آیت الله صانعی

دای سبز آزادی: حادثه چهارده خرداد و هتک حرمت یادگار امام در سالروز رحلت امام ادامه پروژه ای است که یاران و خاندان امام را نشانه گرفته است. واکنش‌های به هتک حرمت سیدحسن خمینی آنچنان گسترده و فراگیر بود که آشوب طلبان و آنانکه سیدحسن خمینی را برای خود خطری می‌دانستند و از نقش کلیدی وی در آینده و همچنین همراهی و همدلی او و خاندان امام با جنبش سبز هراسناک بودند در نهایت عصبانیت آنان را به جایی رساند که دست به اشتباهی دیگر زدند و اینبار به هتک حرمت بیوت دو مرجع عالیقدر تقلید دست زدند.

در اولین صحنه‌های منتشر شده از تجمع گروههای فشار در مقابل درب منزل مراجع فیلمی منتشر شد که نشان از آمادگی برای حمله اوباش به بیت آیت الله العظمی صانعی و مرحوم آیت الله العظمی منتظری دارد. در این فیلم شخصی در حال سخنرانی ات که در میان هیاهوی ایجاد شده مدام به یادگار امام حمله و توهین می‌کند به مراجع اولتیماتوم می‌دهد و وی را نانجیب می‌خواند و به حوزه علمیه قم اخطار می‌دهد که جلوی برگزاری کلاس‌های درس وی را بگیرند و حتی تهدید می‌کند که اگر مقامات قضایی و نظامی دخالت نکنند ایشان خود دست به کار می‌شوند!
از حادثه ۱۴ خرداد امسال که اغتشاش‌گران با ایجاد بلوا مانع از سخنرانی سیدحسن خمینی شدند همگان اذعان کردند که حمله به یادگار و بیت امام بدون داشتن پشتوانه‌ای امکان پذیر نمی‌باشد و بر همین اساس نیز اتفاق رخ داده در چهارده‌ام خرداد ماه نمیتوانست بدون برنامه‌ریزی و خود جوش انجام پذیرفته باشد، اتفاقات روزهای اخیر در شهر قم نیز همین جنس هستند و قطعاً بدون پشتوانه و هماهنگی نبوده است، عدم برخورد پلیس با کسانی که نظم عمومی را به هم ریخته و به بیوت مراجع تقلید حمله ور شدند خود نشان دهنده دستان پر قدرتیست که در پشت این جریانات نقش آفرینی میکند.

براساس اطلاعات رسیده از شهر قم فردی که در مقابل بیت آیت الله العظمی صانعی مشغول سخنرانی و تحریک همراهانش برای تعرض به بیت این مرجع بود، یکی از اعضاء تیم حفاظتی مجتبی خامنه ای است و دو روحانی که در خلال صحبت‌ها در کنار وی ایستاده بودند و او را همراهی می‌کردند نیز از دوستان نزدیک و شاگردان مجتبی خامنه‌ای هستند که در کلاس های درس وی در فیضیه نیز حاضر می‌شوند، حضور نزدیکان مجتبی خامنه ای و اهانت‌های سریالی آنان به سید حسن خمینی نمی‌تواند اتفاقی و بدون برنامه ریزی صورت گرفته باشد، می‌توان حدس زد که مجتبی خامنه ای که بی‌شک در نقشه‌ای که سودای رهبری نظام را در سر می‌پروراند در خیال خود سیدحسن خمینی را رقیبی جدی پیش روی خود دیده است، رقیبی که هم در حوزه مقبولیت دارد و هم در میان مردم محبوبیت و نزدیکان وی قصد دارند با اینگونه تحرکات او را از صحنه رقابت حذف کنند
لازم به ذکر است در خبرهای منتشر شده آمده بود که پیش از همه این تحرکات رهبری نیز سفری به شهر قم داشته و بفاصله چند روز پس از آن قم شاهد چنین رویدادهایی بوده است.
جهت مشخص شدن بیشتر موضوع در اینجا متن سخنان محافظ سیدمجتبی خامنه‌ای در مقابل منزل آیت الله العظمی صانعی در خصوص سید حسن خمینی که دقیقاً یک روز پیش از حمله به دفتر آیت الله صانعی اعلام می‌دارد که آنان فردا دست به کار خواهند شد را می‌آوریم:
ما از مسئولین قم میخواهیم تکلیف این خانه ها را مشخص کنند و بیت این نا نجیب و این مرجع آمریکائی را تخته بکنند.
فرزند نا خلف حاج احمد خمینی که خوب ملت حقش رو کف دستش گذاشتند متاسفانه فر فره ای شده بود که آقایون روش فر بخورند برای انتخابات سه سال آینده

حرف ما قمی ها اینه اینها چون طلبه هستند حرفشون با ماست ما با رفتن سر درسشون اینها رو بزرگ کردیم خودمون هم باید کوچیکش کنیم ، نه از اطلاعات و نه از انتظامی انتظار نداریم به شرطی که مسئولین ما هم بدونند ، ما اجازه نمیدیم ایشون از مهر ماه اینجا درس داشته باشند فیضیه جای بچه های سید علی خامنه ایست.

ما اجازه نمیدیم و کار خودمونو میکنیم بچه های اطلاعاتی و امنیتی و نظامی بدونند فردا اتفاقی افتاد چیزی نگندها ، ما از اول مهر ماه این فرزند نا خلف را در فیضیه نخواهیم داشت.

برای سلامتی امام خامنه ای صلوات.....

ما از ایشون میخواهیم آدم بشند و برگردند ، خوب نیست برای هیکلشون خوب نیست برند سمت ضد انقلاب آقای هاشمی هم باید برگردند و گرنه خیلی راحت حذفشون میکنیم ...






نظرات خوانندگان
نوشته شده در تاريخ بيست و ششم خرداد ۱۳۸۹ برابر با شانزدهم ژوئن ۲۰۱۰ ، 15:31:35 توسط fadaee
خدا حفظتان کند ای سربازان گمنام امام زمان. باید ریشه منافقین را از صحنه روزگار محو کنید .

نوشته شده در تاريخ بيست و ششم خرداد ۱۳۸۹ برابر با شانزدهم ژوئن ۲۰۱۰ ، 14:57:29 توسط علی از یه جای دنج تو اروپا
کوروش نیستی که ببینی کشور دست چه علف های هرزی افتاده. سناریوی اون یارو خنده داره میاد وسط میگه (آقا با این حرکت مخالفه!) این بسیجی ها خوب هفته به هفته برنامه دارند از این خانه به اون خانه لشگر کشی و عربده کشی کنند.

نوشته شده در تاريخ بيست و ششم خرداد ۱۳۸۹ برابر با شانزدهم ژوئن ۲۰۱۰ ، 14:39:23 توسط حسین
باز هم مینویسم . خامنه ای الان غلام حلقه به گوش سپاه و جریان کثیف مصباح و حجتیه است و تمام این خرابکاریها از آستین این جماعت خائن به وطن تمامن انگلیسی در میآید. ولی به شما قول میدهم حکومت آینده ایران از آن دانشگاهیان است. کار از کار گذشته و این حکومت آخرین دهنکهای احتضارش را میزند. والسلام****** پ ا : کامنتی از شما دریافت نکرده بودیم.

نوشته شده در تاريخ بيست و ششم خرداد ۱۳۸۹ برابر با شانزدهم ژوئن ۲۰۱۰ ، 14:33:54 توسط مهدی
هر روز که میگذرد ما بیشتر به عمق فاجعه ای که گریبانگیر ما شده بود پی میبریم. اگر این انتخابات نبود ما هیچ وقت به بلایی که بر سرما آمده است پی نمیبردیم بقول خمینی این تقلب هم نعمت بود برای ما. چه جانورهایی در طی این سی سال بوجود آمده اند.

جایزه دمکراسی برای «جنبش سبز»

جایزه دمکراسی برای «جنبش سبز»
پيام اوباما : شهامت مردم ايران براى همه ما سرمشقى است


رادیو فردا: جايزه دمكراسى كه تنديس بانويى با مشعل آزادى در دست، تجلى نمادين آن است، هر سال به برجسته ترين مروجان دمكراسى و مدنيت در جهان اعطا مى شود و از جمله برندگان آن واسلاو هاول، نخستين رئيس جمهور چك پس از فروپاشى رژيم كمونيسم در چكسلواكى بوده است.

اين جايزه امسال براى ارج نهادن به تلاش ها و جانبازى هاى كوشندگان راه آزادى و دمكراسى در ايران به جنبش مدنى سبز ايران اهدا شد و باراك اوباما، رییس جمهور آمریکا، در پيامى به اين مناسبت، تلاش هاى ايرانيان براى كسب حقوق جهان شمول خود را ستود.

رییس جمهور آمريكا در پيام خود كه توسط سامانتا پاور، مشاور كاخ سفيد در امور حقوق بشر خوانده شد، گفت:

«طى يك سال اخير مردم ايران كه در پى كسب حقوق جهان شمول خود كوشيده‌اند، با سركوب در خيابان ها رو به رو شدند، بدون علت به زندان افتادند و به اتهام دروغين خدمت به بيگانه متهم گشتند.»

در پيام آقاى اوباما همچنين گفته شده است: «شهامت ايرانيان به رغم سركوب شديد براى من الهام بخش بود. اين امر يادآور جنبش هاى دمكراتيك است كه طى سال ها موجب آزادى هاى فزون تر و احترام بيشتر به حقوق جهان شمول انسانها در نقاط مختلف جهان شده است.»

در پيام رئيس جمهور آمريكا خطاب به ايرانيان با تاكيد بر مسئوليت تمام ملت هاى آزاد جهان مبنى بر اينكه جملگى آنان در كنار ملت ايران قرار دارند، ابراز اميدوارى شده است كه ايرانيان در آينده از حكومتى برخوردار شوند كه نماينده آنها باشد:

«شهامت مردم ايران براى همه ما سرمشقى است كه ما را براى ادامه تلاش هايمان جهت سوق دادن تاريخ به سوى عدالت به چالش مى خواند.»

پيش از قرائت پيام باراک اوباما، خانم روزا دولارا، از رهبران اكثريت دمكرات در مجلس نمايندگان آمريكا طى سخنانى با اشاره به تلاش هاى ايرانيان طى سى سال گذشته براى كسب حقوق مشروع و استقرار دمكراسى در كشور خود با يادآورى رويدادهاى يك سال اخير گفت:

«ديدن تظاهرات خودجوش مردم پس از انتخابات دوازدهم ژوئن براى همه ما جذاب و گيرا بود كه در لحظه اى يكى از بزرگترن ملت هاى جهان براى دمكراسى، آزادى و حقوق مدنى كه ميراث مشروع آنهاست، به اتفاق پا خاستند.»

نماينده مردم ايالت كانتيكات در كنگره آمريكا افزود: «يك سال پس از آن، آنان همچنان به صف آرايى خود ادامه مى دهند. حتى به رغم فشارهاى گسترده، تبعيد و خشونت.»

خانم روزا دولارا با تحسين از نقش زنان در جنبش مدنى ايران گفت: «من از نقش عمده اى كه زنان ايران در اين خيزش شگرف بر عهده داشتند، جرات گرفتم. آنها نقش رهبرى داشتند و همچنان اتهام عليه سياست سركوب و تبعيض دولت را رهبرى مى كنند.»

وى با يادآورى اينكه زنان ايران در سال ۱۹۶۳ و حتى پيش از زنان سویيس از حق راى برخوردار شدند، به تلاش هاى خانم زهرا رهنورد و مرگ تراژيك ندا آقاسلطان اشاره كرد و در پايان با تحسين از نقش سيمين بهبهانى، شاعره ایرانی، در جنبش مدنى ايران گفت: جنبش سبز همچنان زنده و پيشاهنگ حركتى است كه باز نمى ايستد.

سخنران بعدى، عضو جمهوريخواه كميته روابط خارجى مجلس نمايندگان آمريكا بود. وى گفت: «در بحث هاى مربوط به فعاليت هاى رژيم ايران در زمينه تسليحات اتمى و يا پشتيبانى آن از تروريسم، دهشتى كه رهبران تهران عليه مردمان ايران اعمال مى كنند، معمولاً ناديده گرفته مى شود. ولى به رغم اين سركوب ها، ايرانيان همچنان با فداكردن جان خود براى كسب آزادى مبارزه مى كنند.»

اين عضو جمهوريخواه مجلس نمايندگان از لايحه جديد تحريم ها عليه نقض حقوق بشر در ايران سخن گفت و افزود: «با تصويب اين لايحه كه از سوى سناتور جان مك كين و سناتور جوزف ليبرمن به كنگره ارائه شده، نقض حقوق بشر توسط دولت ايران، تحريم هاى تنبيهى جداگانه و بيشترى را به دنبال خواهد داشت.»

در مراسم اهداى جايزه دمكراسى به مردم ايران، آذر نفيسى، نويسنده و استاد دانشگاه جان هاپكينز با اشاره به مبازرات مدنى ايرانيان طى سه دهه اخير به معرفى بابك پيامى فيلمساز ايرانى پرداخت كه تازه ترين ساخته مستند او با نام «ايران، كشمكشى براى آزادى» نمايش داده شد.

جذاب ترين بخش اين مراسم اهداى جايزه دمكراسى سال ۲۰۱۰ به سيمين بهبهانى، به عنوان نماينده شايسته مردم ايران و تجليل از سهم ارزنده او در جنبش مدنى ايرانيان بود.

خانم بهبهانى كه از ۱۷ اسفندماه گذشته از طرف دولت جمهورى اسلامى ممنوع الخروج شده است، با فرستادن پيامى كوتاه از اعطاى جايزه دمكراسى به مردم ايران قدردانى كرد:

«من يك فرد كوچك از وطنم هستم. اينكه مردمان وطن من را مورد احترام قرار داديد، بسيار خوشحالم. و از اينكه مرا يك فرد كوچك را به عنوان نمونه كوچك از آن انتخاب فرموديد، بازهم اظهار خوشحالى مى كنم و اميدوارم كه اين لياقت را داشته باشم.»

مراسم اهداى جايزه دمكراسى سال ۲۰۱۰ ميلادى به مردم ايران با اجراى برنامه موسيقى توسط محسن نامجو، هنرمند پر آوازه ايرانى پايان گرفت.

نظرات خوانندگان
نوشته شده در تاريخ بيست و ششم خرداد ۱۳۸۹ برابر با شانزدهم ژوئن ۲۰۱۰ ، 08:02:21 توسط شهروند-اول
چو جشمم نيست دريا بين چه مقصود - اگر من غرق اين دريا نشينم , چو نابيناى مادرزاد كشتى - در اين دريا همى برخاك رانم, واقعا جاى بسى تاسف است كه بعضى از دوستان چشم ديدن جايگاه برجسته و ممتاز شاعر گرانمايه و مورد احترام مردم ايران ندارند, وسيله ى مبارزه ى شاعر و نويسنده كلام آنهاست , انتظار داشتيد به جاى گفتن اين كه حاكمان در برخوردشان به شهروندان تجديد نظر كنند, خانم بهبهانى اسلحه برگيرند, در زمانى كه صدائى از كسى بر نميامد خانم بهبهانى از معدود كسانى بودند كه با صداى بلند از ظلمى كه بر مردم ايران ميرفت اعتراض يكردند, اتفاقا خانم بهبهانى يكى از لايق ترين گزينهائى است كه انتخاب شده است ايران آزاد گرامى اگر قبول ندارند از يكى از همين مادرانى كه اسم برده است از مادر سهراب يا مادر ندا بپرسد تا ببيند خانم بهبهانى در نزد آنها داراى چه جايگاهيست٠

نوشته شده در تاريخ بيست و ششم خرداد ۱۳۸۹ برابر با شانزدهم ژوئن ۲۰۱۰ ، 05:52:33 توسط ایران آزاد
بالاخره دنیا خبردار شد که بر مردم ما چه میگذرد؟ ولی چه خواهد کرد. از سیمین بهبهانی قدردانی میکنه که چند روز پیش گفته رژیم باید تجدیدنظر کند؟ این چه مبارزه ای میتونه باشه. مبارز مادر شهدای مبارز ایرانی هستند. مادر فرزاد کمانگر. مادر ندا. مادر ترانه. مادر سهراب و هزاران شهید دیگر. متاسفم برای کسانی که فقط حرف میزنند برای اینکه ادعا کنند که طرفدار آزادی هستند ولی هیچگونه مخالفتی ابراز نمیکنند و با احتیاط حرف میزنند. پاینده ایران و مبارزان ایرانی. به امید آزادی

نوشته شده در تاريخ بيست و ششم خرداد ۱۳۸۹ برابر با شانزدهم ژوئن ۲۰۱۰ ، 04:53:17 توسط اصغر
اوباما بعد از یکسال تازه از خواب بیدار شده؟ او سرگرم بازی مسخر ه اتمی است و تازه بعد از یکسال از مردم ایران درس گرفته. او ناآگاه تر از جورج بوش است که تا حالا به احمدی نژاد دروغگو امید داشته بحران اتمی را حل کند.

نوشته شده در تاريخ بيست و ششم خرداد ۱۳۸۹ برابر با شانزدهم ژوئن ۲۰۱۰ ، 04:42:30 توسط نازنین
اقایان تریتا ها تازی خوردی؟ باز هم بر علیه مردمت لابی گری این جانیان را بکن ...رویتان سیاه باد.

"نقش احتمالی خامنه‌ای در حمله به مراجع تقلید"

دويچه وله : در پی حمله به محل سکونت و دفتر عده‌ای از مراجع‌ تقلید در قم، خبرهایی در مورد احتمال دست داشتن رهبر جمهوری اسلامی، آیت‌الله علی خامنه‌ای در این درگیری‌ها منتشر شده است. ظاهرا او یک روز قبل از این حوادث در شهر قم بوده است.

روز یکشنبه، ۲۳ خرداد ۸۹، جمعی که گفته می‌شود شمار زیادی از بسیجیان و "لباس شخصی"های معروف قم نیز در میان آنها حضور داشتند، به محل سکونت و دفتر ایت‌الله مرحوم حسینعلی منتظری حمله کردند و شیشه‌های در و پنجره‌ این محل را شکستند. چند ساعت پیش از این واقعه به منزل آیت‌الله یوسف صانعی، نیز حمله شده بود. مهاجمان خودروی مهدی کروبی را که به دیدار آقای صانعی رفته بود خرد کردند و علیه او و دیگر شخصیت‌های اصلاح طلب، از جمله میرحسین موسوی شعار دادند.

سفر محرمانه خامنه‌ای به قم

ظاهرا یک روز پیش از این اتفاق، رهبر جمهوری اسلامی، آیت‌الله علی خامنه‌ای، به شکل غیرعلنی و غیررسمی به قم سفر کرده است. این خبر را سعید منتظری تایید کرده. او در مورد حوادث روز یکشنبه به سایت خبری جرس گفت: «ماجرا از سفر محرمانه دیروز آقای خامنه‌ای به قم آغاز شد.» او می‌افزاید که حامنه‌ای پیش از ظهر شنبه «برای زیارت حرم حضرت معصومه به قم مشرف شد.»

پیکر آیت‌الله منتظری که ۲۹ آذر ۸۸ درگذشت در این زیارتگاه به خاک سپرده شده است. به گفته‌ی سعید منتظری به دلیل سفر خامنه‌ای ماموران سنگ گور پدرش را برداشته‌اند. او به سایت جرس گفت: «ره آورد سفر ایشان برداشته شدن تخته نشان آرامگاه مرجع فقيد آیت‌الله منتظري بود، مبادا ایشان با دیدن قبر استادشان به‌ياد فجایعی بیفتند که در حق آيت‌الله منتظری روا داشتند و ناراحت شوند.»

خاموش کردن روحانیان منتقد و معترض

ظاهرا حمله به خانه و دفتر مراجع تقلید و حمله به خودروی کروبی از سوی ماموران وزارت اطلاعات و نیروهای امنیتی و نیروهای معروف به "لباس شخصی" سازماندهی شده و از حمایت نیروی انتظامی نیز برخوردار بوده است. اعضای خانواده دو مرجع تقلید یادشده و برخی از شاهدان عینی می‌گویند هنگام این حمله ماموران نیروهای انتظامی در محل حضور داشتند اما هیچ اقدامی انجام ندادند.

یک روز پس از حوادث روز یکشنبه دفتر منتظری در شهر قم به حکم دادگاه ویژه روحانیت پلمب شد. فرزند ارشد، سخنگو و رئیس دفتر آیت‌الله منتظری با انتشار بیانیه‌ای متذکر شد: «این تهاجمات در پی احضارها و تهدیدهای مکرر اینجانب احمد منتظری توسط اداره اطلاعات و دادگاه ویژه روحانیت قم مبنی بر بستن دفتر ... صورت گرفت.» گفته می‌شود حمله‌های روز یکشنبه که پیشتر نیز سابقه داشته، مقدمه‌ی بستن دفترها و به قصد خاموش کردن مراجعی است که با رهبر جمهوری اسلامی اختلاف دارند و در حوادث پس از انتخابات دهمین دوره ریاست جمهوری جانب معترضان را گرفته‌اند.

"همه‌ی کارها با مشورت رهبر"؟

محمد جواد اکبرین، یکی از روزنامه‌نگاران اصلاح طلب که مدتی نیز در حوزه علمیه مشغول تحصیل بوده در گفتگویی که صبح امروز، سه شنبه ۲۵ خرداد در سایت جرس منتشر شد به تشریح فعالیت گروهی می‌پردازد که به گفته‌ی او «سال‌هاست منتقدان و مخالفان خامنه‌ای [در میان روحانیان] را رصد می‌کنند» و مسئول «هدایت و ساماندهی» حمله به آنها هستند.

اکبرین می‌گوید این گروه از سه بخش اصلی تشکیل شده و افرادی چون محمد گلپایگانی، محسنی‌اژه‌ای و روح‌الله حسینیان که همه دارای سوابق امنیتی و از نزدیکان علی خامنه‌ای هستند برنامه‌ریزی و ساماندهی فعالیت‌ها را برعهده دارند. گلپایگانی رئیس دفتر رهبر جمهوری اسلامی است.

محمد جواد اکبرین می‌گوید: «تمام مشورت‌های حلقه مهاجمان با شخص آقای خامنه‌ای به‌واسطه آقای اژه‌ای صورت می‌گیرد که او نزدیکترین مقام قضایی و امنیتی به رهبر جمهوری اسلامی است.»

در مورد نقش رهبر جمهوری اسلامی در حمله به مخالفان و منتقدان تا کنون خبرها و شایعه‌های فراوانی منتشر شده است. اکبرین در گفتگوی خود با استناد به اطلاعاتی که از شهر قم دریافت کرده گفته است، خامنه‌ای در سفر اخیر خود به قم جلسه‌ای با اعضای این گروه داشته است که فیلمی از آن نیز وجود دارد. اکبرین ابراز امیدواری می‌کند این فیلم هر چه زودتر منتشر شود تا به قول او «مردم ... ببینند و بدانند چه ارتباط محکم و بی‌واسطه‌ای بین این افراد و ولی فقیه‌شان وجود دارد.»

ادب و ادبیات احمدی‌نژادی

دويچه وله : این روزها رسانه‌های بسیاری نطق "خس و خاشاک" احمدی‌نژاد را به یاد آوردند. این یادآوری نشان‌دهنده‌ی تاریخی شدن سخنرانی سال گذشته در تحقیر معترضان است. ادبیات احمد‌ی‌نژاد، به ادبی مثال زدنی تبدیل شده است.

محمود احمدی‌نژاد در میان روسای جمهور و مسئولان بلندپایه‌ی ایران از جهات گوناگون شخصیتی منحصربه‌فرد است. از جمله چیزهایی که وی را از دیگران به شکل بارزی متمایز می‌کند "ادبیات" مخصوصی است که در مصاحبه‌ها و سخنرانی‌هایش به کار می‌گیرد.

• پرده اول

اغراق و دروغ

به باور بسیاری از کارشناسان و فعالان سیاسی رییس دولت‌های نهم و دهم ایران در تحلیل مسایل و بیان موفقیت‌های دولت آنچنان بزرگنمایی ‌می‌کند که سخنانش رنگ "دروغ" می‌گیرد. از آن‌جمله می‌توان به وعده‌های غیرعملی وی در جریان سفرهای استانی‌، ادعای وجود "آزادی مطلق" در ایران‌ و وعده ساخت ۶ پالایشگاه در دوسال اشاره کرد.

کشف انرژی هسته‌ای توسط دختر ۱۶ ساله

وی در بهمن ۱۳۸۵ مدعی شد که دختر ۱۶ ساله دبیرستانی در زیرزمین خانه‌اش، با استفاده از وسایلی که با کمک برادرش از بازار تهیه کرده بود، انرژی هسته‌ای کشف کرده است. وی افزود در حال حاضر آن دختر در زمره دانشمندان هسته‌ای ایران قرار گرفته و اسکورت و راننده شخصی در اختیار دارد.

لازم به ذکر است که انرژی هسته‌ای "نخستین بار" به وسیله انریکو فرمی در سال ۱۹۳۴ در یکی از آزمایشگاه‌های دانشگاه شیکاگوی آمریکا تولید شد.

هاله نور در سازمان ملل

شاید جنجالی‌ترین موضوعی که با انتقادات زیادی نیز روبرو شد ماجرای "هاله نور" باشد: «وقتی در خیابان‌ها راه می‌رفتیم، به هر ساختمانی می‌رفتیم، همه توجهات به سمت هیأت ایرانی بود، کأنه هیچ کس دیگری نبود. من روز آخری که سخنرانی کردم، تقریبا همه سران بودند یکی از همان جمع به من گفت: "وقتی تو شروع کردی "بسم‌ اللهم" را گفتی، من دیدم یک نوری آمد، تو را احاطه کرد و تو تا آخر در یک حصن و حصاری رفتی ؛ این را من خودم هم احساس کردم که فضا یک دفعه عوض شد و همه حدود بیست‌وهفت، هشت دقیقه تمام، این سران مژه نزدند. این‌که می‌گم مژه نزدند، غلو نمی‌کنم. اغراق نیست، چون نگاه می‌کردم، همه سران مبهوت مانده بودند. انگار یک دستی همه آنان را گرفته بود، آنجا نشانده بود. چشم‌ها و گوش‌هایشان را باز کرده بود که ببینید از جمهوری اسلامی پیام چیست.»

با وجود انتشار فیلم این سخنان، آقای احمدی‌نژاد این موضوع را تکذیب کرد اما دفتر آیت‌الله جوادی آملی که این سخنان در حضور وی نقل شده بود، صحت این فیلم را تایید کرد.

عکس یادگاری با فرمانده نظامی آمریکایی

همچنین تلویزیون دولتی ایران سخنان احمدی‌نژاد در جمع فرماندهان بسیج را منتشر کرد که در آن وی مدعی شد با یکی از فرماندهان نیروهای آمریکایی مستقر در عراق عکس یادگاری گرفته است: «سال گذشته که به عراق رفته بودم، گفتند یکی از فرماندهان اشغالگران، علاقه دارد شما را ببیند. گویا مرخصی او هم رسیده بود، اما او یک ماه مرخصی را عقب انداخته بود تا ما را ببیند و من هم گفتم: بیاید. وقتی آمد پیش ما گفت: افتخار می‌کنم با شما هستم. شما در دل ما جا دارید. وی سپس از من درخواست کرد با من عکس یادگاری بگیرد و گرفت و سپس معاونش هم همین‌طور. من زدم پشتش و تشویقش کردم و گفتم هوای مردم عراق را داشته باشید.»

متعاقب آن، سخنگوی نیروهای نظامی متفقین در عراق این خبر را تکذیب کرد. اندکی بعد، سایت تابناک فاش کرد که فرد ملاقات‌کننده با احمدی‌نژاد یک مترجم آمریکایی فلسطینی‌تبار بوده است.

مشورت با بچه ۵ ساله

از دیگر سخنان جالب احمدی‌نژاد ادعای مشورت با یک بچه ۵ ساله است. در جریان معرفی کابینه دهم و در پاسخ به انتقاد نمایندگان از مشورت نکردن رییس دولت در مسایل کشور، وی مدعی شد: «من نامهٔ بچهٔ ۵ساله را که با آن خط پیش‌دبستانی برایم نامه نوشته را می‌خوانم. من نامهٔ بچهٔ ۵ساله و ۱۰(ساله) را می‌خوانم و دیگران و حتی با آنها حضوری صحبت و مشورت می‌کنم.»

فتح بازارهای اقتصادی جهان

رئیس جمهوری در یکی دیگر از سخنرانی‌های پرشمارش مدعی فتح بازارهای اقتصادی جهان شد: «ملت ایران با سرعت خیره‌کننده‌ای مسیر پیشرفت و توسعه را طی می‌کند.... امروز، ایران در عرصه صنعت بین‌الملل در حوزه‌های سد سازی، نیروگاهی، سیمان، تولید تراکتور و ماشین آلات کشاورزی و خودرو سازی به سرعت در حال فتح بازارهای دنیاست.»

نقشه آمریکا برای دزدیدن احمدی نژاد

احمدی نژاد پس از سفر به عراق در جمع روحانیون عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم مدعی شد: «همزمان با سفر من به عراق، آمریکایی‌ها قصد داشتند در یک برنامه حساب‌شده مرا ربوده و به آمریکا منتقل کنند تا با بهانه‌جویی در مساله تروریسم برای بازگرداندنم، از جمهوری اسلامی باج‌خواهی کنند.»

وی ادامه داد: «با این حال به لطف الهی چند تغییر انجام‌شده در برنامه این سفر، نقشه آنها را بر هم زد و آنان زمانی حیرت‌زده از این امر مطلع شدند که من در آسمان عراق در حال بازگشت به ایران بودم».

•پرده دوم

تحقیر و ناسزاگویی

از دیگر مشخصه‌های ادبیات احمدی‌نژاد استفاده از الفاظ و کلماتی است که در عرف رایج دیپلماتیک و حتی اخلاق اجتماعی به هیچ عوان به کار برده نمی‌شود.

روشنفکران یا بزغاله‌ها!؟

احمدی‌نژاد در سفر به خراسان جنوبی در جمع خانواده‌های شهدا و ایثارگران در بیرجند از کسانی که «با روشنفکری شیوه‌های مردمی دولت و رئیس جمهور را تمسخر می‌کنند»، انتقاد کرد و فهم آنها را کمتر از بزغاله خواند: «اینها بت پرستها و شیطان‌پرستهای مدرن هستند. قیافه روشنفکری می‌گیرند اما به اندازه بزغاله هم از دنیا فهم و شعور ندارند.»

پاره‌شدن "قطع‌نامه‌دان" کشورهای غربی

محمود احمدی‌نژاد که در تاریخ ۴ آذر ۱۳۸۷با استقبال از تحریم‌های کشورهای غربی علیه ایران گفت: «وقتی کشورهای غربی شاهد رشد و پیشرفت ایران بودند هر روز یک قطعنامه تهیه و در شورای امنیت علیه ما صادر کردند. من امروز به آنها می‌گویم آنقدر قطعنامه بدهید تا قطعنامه‌دان شما پاره شود.»

چند میلیون خس و خاشاک

در جریان جشنی که به مناسبت پیروزی احمدی‌نژاد در انتخابات ریاست جمهوری دوره دهم در میدان ولیعصر تهران در تاریخ ۲۴ خرداد ۱۳۸۸ برگزار شد وی معترضان به نتیجه انتخابات را خس و خاشاک نامید: «در ایران در انتخابات ۴۰ میلیون نفر خودشان بازیگر اصلی و تعیین‌کننده اصلی بودند حالا ۴ تا "خس و خاشاک" در این گوشه‌ها یک کاری می‌کنند. بدانید که این رودخانه زلال ملت جایی برای خودنمایی آنها نخواهد گذاشت.»

در واکنش به این اظهارات دو روز بعد در۲۵ خرداد میلیونها نفر از معترضان در تهران تظاهرات کردند. اعتراضاهای بسیاری نیز در شهرستان‌ها برگزار شد که توسط نیروهای انتظامی و امنیتی سرکوب شد.

وی همچنین در گفتگو با شبکه رادیویی ان‌پی‌آر گفت که هیچ‌کس در ایران به خاطر «مخالفت با وی» به زندان نرفته‌است. او زندانی شدن افراد بدلیل اظهار نظر درباره انتخابات را رد کرد. احمدی‌نژاد مدعی شد بیش‌تر کشته‌شدگان از طرفداران دولت بوده‌اند و گفت: «حدود ۳۰ نفر کشته شدن که بیشتر آنها از طرفداران دولت بودن، در مغازه خود، در ماشین خودشون بودند، در حال خرید، در حال رفتن به میهمانی بودن که کشته شدن،، طرفداران دولت بودند.»

اسناد دشمنی آمریکا با امام زمان

محمود احمدی‌نژاد آذر ۱۳۸۸ در دیدار با خانواده شهدا و ایثارگران استان اصفهان مدعی شد که اشغال عراق به خاطر نگرانی از ظهور امام زمان است: «سند داریم که آمریکا می‌خواهد جلوی ظهور امام زمان را بگیرد.» وی افزود: «ریگان و وزیر امور خارجه وقت آمریکا از بی‌شعوران عالمند.»

•پرده سوم

عامی‌گری

وزیر بهداشت یا هلو !

احمدی‌نژاد در مرداد ۱۳۸۸ با شرکت در گفتگوی زندهٔ تلویزیونی از شبکهٔ یک سیما به تشریح روند انتخاب و معرفی اعضای کابینه دهم پرداخت. وی در بخشی از سخنانش با ابراز «علاقهٔ ویژهٔ شخصی» به کامران باقری لنکرانی وزیر بهداشت دولت نهم ادامه داد که «آقای باقری لنکرانی مثل هلو می‌ماند آدم می خواد ایشون را بخورد.»

ابر قدرت، قدر قدرت، آی زکی!

در آذر ۱۳۸۸ نیز بار دیگر رییس دولت دهم در تلویزیون حاضر شد و این بار مجموعه‌ای از جملات و اصطلاحات غیر متعارف را به کار برد که در نوع خود یک رکورد حساب می شد.

وی در مورد وزیر امور خارجه فرانسه و اظهاراتش در مورد شرایط نامناسب حقوق بشر در ایران گفت: «کوشنر؟ کوشنر؟ ههه! همین وزیر خارجه فرانسه؟ این که خود فرانسوی ها هم میگن عقل درست حسابی نداره همینجوری حرف میزنه».

سپس در مورد فشار غرب به ایران این گونه اظهار داشت: «یکی میگفت ابر قدرت، قدر قدرت، آی زکی» وی با اشاره به شرایط عراق و افغانستان اضافه کرد: «فعلن این گاوی که زائیدن رو بزرگ کنن». همچنین در مورد همراهی دیگر کشورها با آمریکا برای اعمال فشار بر حکومت ایران گفت: «اینا که خودشون سگ بقیه هستن، قلادشون دست دیگرانه».

حمایت از زنان گیلانی!

محمود احمدی‌نژاد در جمع نخبگان استان گیلان در اسفند ۱۳۸۵، سخنانی به زبان آورد که واکنش مسئولان این استان را در پی داشت. وی گفت: «برخلاف دیدگاه بعضی افراد، من معتقدم زنان گیلانی با حفظ عفاف خود در عرصه‌های مختلف کشاورزی حضور داشته‌اند.»

این اظهارات که بر پایه لطیف‌های قومی بیان شده بود، چنان نمایندگان این استان در مجلس را عصبانی کرد که یکی از آنها اظهار داشت: «سایر مواضع ایشان نیز همین گونه است.»

توصیه به افزایش زاد و ولد

اردیبهشت ۱۳۸۹ سخنرانی رییس دولت دهم در کاشان نیز با حاشیه همراه بود. پس از درخواست مردم برای استان شدن این شهر گفت: «سه راه وجود دارد; یک راه آن فقط دست شماست و راه دیگر آن دست مجلس است و راه دیگر آن نیز تلفیقی است. چه چیزی بهتر از این که به جای ۳۰۰ هزار کاشانی انقلابی و مومن، یک میلیون کاشانی نجیب داشته باشیم؟ چرا برخی حسادت می‌کنند؟ این سرمایه کشور است.»

پرده آخر

سقوط اخلاق در سیاست

این ادبیات بالاترین مقام اجرایی کشور چه تاثیری بر فرهنگ عمومی و فرهنگ سیاسی جامعه دارد؟ آیا این فرهنگ در سطح جامعه و یا مسئولان دیگر نظام نیز گسترش یافته است؟

نگاهی به سخنان و اظهارنظرهای دیگر مسئولان دولتی تاییدکننده تاثیر این ادبیات در فضای اجتماعی و سیاسی است. تا آنجا که عالی‌ترین مقام ایران نیز متاثر از این فضا شده است.

رهبر ایران در تازه‌ترین اظهارنظر خود در مراسم ۱۴خرداد با اشاره به برخی سخنان به تعبیر وی "دشمنان نظام" گفت: «اینها مثل سگ دروغ می‌گویند». ادبیاتی که پیش از این به ندرت از رهبر ایران دیده شده بود و این بار بدین صراحت تازگی داشت.

به باور کارشناسان این لحن متعلق به گروه خاصی از جامعه است که از آنها به عنوان "لمپن" نام برده می‌شود و نفوذ ادبیات احمدی‌نژاد در حکومت در نهایت می‌تواند منجر به شکل‌گیری "حکومت لمپن‌ها" در ایران شود.

مهدی محسنی

خوانندگان
نوشته شده در تاريخ بيست و ششم خرداد ۱۳۸۹ برابر با شانزدهم ژوئن ۲۰۱۰ ، 07:26:14 توسط مينا
مادر بزرگ من ٩٨ سالش است ولي شعورش ازين مرتيكه كه يك مملكت رااربابان خارجي اش باو واگذار كرده اند بيشترست٠

نوشته شده در تاريخ بيست و ششم خرداد ۱۳۸۹ برابر با شانزدهم ژوئن ۲۰۱۰ ، 06:44:07 توسط بهمن 57
"حکومت لمپن‌ها" تنها كلمه مناسبي است كه در مورد اين حكومت رهبر, رييس جمهور, اعضاي دولت و مجلس ميتوان بكار برد٠ميگويند چو دزدي با چراغ آيد گزيده تر برد كالا* , ولي سران جمهوري اسلامي راهزناني احمق و بيسواد هستند كه همه كالا ها را با قتل و غارت ميبرند و در هيچ رذالتي كوتاهي نميكنند٠

نوشته شده در تاريخ بيست و ششم خرداد ۱۳۸۹ برابر با شانزدهم ژوئن ۲۰۱۰ ، 06:23:34 توسط L.Sweden
آخه من نمیدانم از یک فرد که شعور درست و حسابی نداره چه انتظاری دارد این مرد جز احمقترین خلایق هستش

احمدی نژاد: برای مذاکره شرایطی داریم؛ شما باید ادب شوید و مثل بچه آدم با ملت ایران مذاکره کنید

گزارش عصر ايران احمدی‌نژاد با اشاره به رفتار غرب در صدور قطعنامه علیه ايران گفت: ما اهل گفت‌وگو هستیم، اما شرایطی داریم که به زودی اعلام خواهیم کرد.

در ادامه مهمترین بخش های وی که به استان چهارمحال و بختیاری سفر کرده است را در جمع مردم شهرکرد بخوانید:

- آنها نیاز دارند با ما در فضای جدید گفت‌وگو کنند و راهی جز این ندارند. به اخم‌ها و قیافه گرفتن‌های آنها نگاه نکنید. خودشان هم می‌دانند که این کارها پشیزی ارزش ندارد. با التماس رای جمع می‌کنند. رییس‌جمهور آمریکا به سایر روسای جمهور زنگ می‌زند و به آنها می‌گوید که شما را به خدا به این قطعنامه رای دهید، ما مشکل داریم و باید علیه ایران حرکتی انجام دهیم. رییس‌جمهور آمریکا برای حفظ آبرو در مقابل صهیونیست‌ها و سایر جنایتکاران باید قطعنامه‌ای علیه ایران صادر کند.

- راهی جز گفت‌وگو و همکاری با ایران وجود ندارد، اما آنها اخلاق استکباری خود را باز هم نشان دادند؛ با این‌که می‌دانند باید مذاکره کنند. آنها خیال می‌کنند باید اول با صدور قطعنامه و فشار آوردن به ایران در گفت‌وگو دست بالا را داشته باشند، اما ملت ایران با این‌که اهل گفت‌وگو و منطق است بارها اعلام کرده که با آنها گفت‌وگو می‌کند، اما آنها باید بدانند که شرایط گفت‌وگو با گذشته عوض شده است. ما قبلا گفته بودیم که گفت‌وگو در سایه احترام و عدالت باشد. اما اگر آنها خیال می‌کنند می‌توانند در مقابل ملت ایران چماق بلند کنند ملت ایران همه این چماق‌ها را در هم خواهد شکست.

- به قول خودتان که البته ما قبول نداریم، همه‌ این کارها یک بازی سیاسی است. شما حرکت خود را انجام دادید، حالا نوبت ماست. تجربه نشان داده است که ملت ما به گونه‌ای عمل می‌کند که همه دشمنان پشیمان شوند.

- آمدند قطعنامه صادر کردند، بلافاصله گفتند بیایید گفت‌وگو کنیم. ما اهل گفت‌وگو هستیم اما شرایطی داریم و این را به زودی اعلام خواهیم کرد. شما بداخلاقی کردید و از اخلاق طاغوتی استفاده کردید، اما ما شرایطی داریم که شما ادب شوید و مثل بچه آدم با ملت ایران مذاکره کنید.

نظرات خوانندگان
نوشته شده در تاريخ بيست و ششم خرداد ۱۳۸۹ برابر با شانزدهم ژوئن ۲۰۱۰ ، 08:03:48 توسط تهمتن
احمدي نژاد بااينكه مرد احمقي ست; اما از بازتاب ونتايج كشنده ي اين قطعنامه اطلاع دارد و ميداند كه اين قطعنامه مقدمه اي بر ديگر اقدامات جوامع جهاني برعليه رژيم بوده كه يك نمونه ي آن;تحريم جداگانه كشورها و خارج ازقطعنامه سازمان ملل بوده كه يكي بعداز ديگري درحال اجراست.. كمي ديگر صبر كنيدتا شاهرگ تنفس نظام را كه همان نفت و واردات بنزين است را مسدود كنند- كه خواهندكرد - و آنوقت است كه شاهد دست و پا زدن وجان دادن اين چرثومه هاي فساد و دروغ وجنايت وخيانت خواهيم بود.. كمي ديگر صبر لازم است.. البته همين گزارش هم حكايت از دست و پا زدن اين جنايتكاران را دارد..

نوشته شده در تاريخ بيست و ششم خرداد ۱۳۸۹ برابر با شانزدهم ژوئن ۲۰۱۰ ، 07:52:04 توسط علی از یه جای دنج تو اروپا
آقای احمدی نژاد، خودتون را به ملت ایران نچسبانید. امریکا چماق را روی سر شما بلند کرده ولی جایزه دموکراسی را با تقدیر تقدیم ملت ایران کرده. ملت ایران امریکا را که نه، شما و رژیم ایرانی ستیزتان را ادب خواهد کرد.

نوشته شده در تاريخ بيست و ششم خرداد ۱۳۸۹ برابر با شانزدهم ژوئن ۲۰۱۰ ، 07:50:00 توسط ايراندوست
اينجا ايران است٠ باين بچه آدم !! بنگريد كه ديگران را به (بچه آدم بودن) دعوت ميكند٠!

نوشته شده در تاريخ بيست و ششم خرداد ۱۳۸۹ برابر با شانزدهم ژوئن ۲۰۱۰ ، 07:35:40 توسط shomali
مموتی جمعش کن ، برو غزه پهنش کن. تمام شد ، ملت ا چرند و پرند های این حکومت آدمخور را دیگر باور ندارد. راستی, خودت را قاطی ملت ایران نکن. ملت تو فلسطینیها هستند، برو آنجا .

فیلم : تجمع خانواده جانباختگان در بهشت زهرا ۲۵ خرداد



نظرات خوانندگان
نوشته شده در تاريخ بيست و ششم خرداد ۱۳۸۹ برابر با شانزدهم ژوئن ۲۰۱۰ ، 04:22:20 توسط Arvi
دردمند عزیز: تا زمانی‌ که "شیطان سیاه = الله" در سرزمین ایران به جای " خداوند خرد" حکومت می‌کند. تا زمانی‌ که "اهریمن=الله" در ایران "خدا" نامیده میشود. خدای ما ایرانیان جز "کردار نیک،کردار نیک و پندار نیک چیز دیگری نمیگوید، اما "الله" رو می‌خواهید بشناسید به قران مراجعه کنید.

نوشته شده در تاريخ بيست و ششم خرداد ۱۳۸۹ برابر با شانزدهم ژوئن ۲۰۱۰ ، 02:55:26 توسط دردمند
تا کی باید شاهد زجه های مادران داغدار بود ای مال اندوزان که به خاطر مقام و ثروت بویی از انسانیت نبردید مرگ بر دیکتاتور زنده باد ازادی

نامه خامنه ای به مجلس برای توقف پی گیری پرونده فساد رحیمی

العربیه : در حالیکه چندی پیش موضوع فساد مالی محمد رضا رحیمی، معاون اول محمود احمدی نژاد از سوی الیاس نادران نماینده اصولگرای مجلس مطرح شد، اما بعد از بارها درگیری بر سر این موضوع و به پا شدن جنجال های زیاد، این موضوع ناگهان ازسوی نمایندگان مجلس و دستگاه قضایی به فراموشی سپرده شد. این درحالی بود که در طول چند روز، الیاس نادران با سخنرانی ها و حضور در مناظره های مختلف، بر فساد مالی معاون اول احمدی نژاد تاکید می کرد.

اکنون و پس از گذشت حدود چند هفته از این ماجرا یکی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی که خواست نامش فاش نشود، به العربیه گفت: "این موضوع در دستور کار مجلس برای بررسی قرار داشت اما رهبری دستور دادند که این موضوع مسکوت بماند."

این نماینده مجلس شورای اسلامی از نامه رهبر ایران آیت الله علی خامنه ای به هیأت رئیسه مجلس درباره پرونده فساد رحیمی خبر داد و افزود: "رهبری در نامه ای به هیئت رییسه مجلس عنوان کردند که موضوع فساد مالی رحیمی، معاون اول احمدی نژاد، پیگیری و مطرح نشود."

به این ترتیب بود که مهمترین پرونده فساد مالی دولتی پس از انقلاب با دستور رهبر جمهوری اسلامی از دستور پیگیری خارج شد.

پیش از این نیز برخی سایت های اصلاح طلب گفته بودند که توقف پی گیری پرونده فساد رحیمی بنا به درخاست رهبری از قوه قضائیه ایران بوده است.

پیش از این و در سال 1384 نیز پرونده مفقود شدن 300 میلیارد تومان از بودجه شهرداری در دوره شهرداری احمدی نژاد درتهران، از دستور کار مجلس خارج شده بود.

نماینده دیگری آنرا تکذیب کرد

مهر : عضو هیئت رئیسه مجلس ادعای مطرح شده در شبکه تلویزیونی العربیه و برخی سایتها درباره توصیه دفتر مقامات عالی نظام به مجلس شورای اسلامی برای عدم پیگیری اتهامات منتسب به برخی مقامات را به شدت تکذیب کرد.
محمد دهقان عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار مهر در خصوص ادعای شبکه العربیه به نقل از یک نماینده بی نام و نشان مبنی بر اینکه دفتر رهبر معظم انقلاب با ارسال نامه ای به هیئت رئیسه مجلس خواستار عدم پیگیری اتهامات مطرح شده علیه محمد رضا رحیمی معاون اول رئیس جمهور از سوی مجلس شده است، اظهار داشت: این خبر از اساس دروغ است و به شدت تکذیب می شود.

نظرات خوانندگان
نوشته شده در تاريخ بيست و ششم خرداد ۱۳۸۹ برابر با شانزدهم ژوئن ۲۰۱۰ ، 04:34:24 توسط xxx
ريس دزدها و سردسته آدمكشها و فاسدترين عنصر رژيم شخص آخوند علي -خامنه ايست.زماني كه رژيم بترور افراد مبارز درداخل و خارج دست ميزد( بختيار - فروهر - و...) قصدش اين بود وقتيكه ملت قيام كرد رهبر نداشته باشد.اما هم اكنون هم افرادي چون امير انتظام و طبرزدي و رضا پهلوي و بني صدر و يا رهبر حزب كومله كردستان ( معتمدي) و بسياري ديگر كه نه پادو يا غسال امام دجال بوده اند و نه بقانون بي اساس رژيم معتقدند براي رهبري قيام مردم وجود دارند. هريك از اينها فكر سرنگوني رژيم فاسد و برقراري حكومت دمكرات و سكولار درسر دارند. نه گذشته طولاني درهمكاري بارژيم دارند ونه سابقه سكوت طولاني برجنايات رژيم ونه چنين خيره سر كه از گذشته نكبت همكاري بارژيم اظهار ندامت وعذرخواهي نكنند بلكه ورد امام امامشان گوش ملت را آزار دهد و ريش و عمامه دارند كه نشان از پيروي مكتبي مرتجع ميكند كه با جمهوريت و دمكراسي سر عناد و دشمني ديرينه دارد.

نوشته شده در تاريخ بيست و ششم خرداد ۱۳۸۹ برابر با شانزدهم ژوئن ۲۰۱۰ ، 04:22:31 توسط ساسان اول
چون خود خامنه ای دزد شماره یک در مافیای جمهوری چرک و خون و تعفن اسلامی است ، معلوم است که رطب خورده منع رطب چون کند ؟ دزدان و قاتلان بر سریر قدرت خونبار و آزادمردان و آزاد زنان در سردابه های مخوف اوین و رجائی شهر و زندان ها و شکنجه گاه های بی نام و نشان . ننگ و نفرت تاریخ بر این باند مافیای دزدان و قاچاق چیان و شکنجه گران که روی همه خونخواران تاریخ را سفید کردند . یادش رفته بگوید دزدی های چندین صد میلیارد تومان لاریجانی زمانی که رئیس صدا و سیما بود و دزدی و چپاول 123میلیارد تومانی رفیق دوست رئیس وقت بنیاد مستضعفان . جکومت کانگسترهای اسلامی ....به به بنازم به حضرت محمد برای این پیروان دزد و قاتل و شکنجه گر.....!!

نوشته شده در تاريخ بيست و ششم خرداد ۱۳۸۹ برابر با شانزدهم ژوئن ۲۰۱۰ ، 04:18:35 توسط امیز
چرا و پچه دلیلی باید پرونده های دزدی افراد با نامه خامنهای مسکوت وراکد شود مگر اینکه خود او دستی در این منافع داشته باشد.

نوشته شده در تاريخ بيست و ششم خرداد ۱۳۸۹ برابر با شانزدهم ژوئن ۲۰۱۰ ، 03:22:56 توسط شهروند-اول
رهبرى كه نه از پايگاه مردمى برخوردارست و نه حتى داراى مقبوليت و جايگاهى در بين هم صنفانش ميباشد راهى برا يش نميماند به جز تكيه بر سرنيزه سازمان سارق و مافيائى سپاه پاسداران و پشتيبانى و رشوه دهى به ديگر دزدان و چاقوكشان ٠

فرماندهان پشت پرده

محمد جواد اکبرین:
فرماندهان پشت پرده
پیاده نظام حامی کودتا در قم



آقای محمد جواد اکبرین، که از زیر و بم های حوزه علمیه قم با اطلاع است، پیرامون حوادث اخیر شهر قم با سایت جرس مصاحبه کرده و اطلاعاتی را درباره شبکه مهاجمین قم فاش ساخته است. این مصاحبه نسبتا مشروح است و ما سعی کردیم نکات خبری آن را استخراج و منتشر کنیم. برای این کار، یعنی استخراج و خلاصه کردن مصاحبه- چاره ای جز تغییر برخی جملات و افعال نبود، درحالیکه اگر قصد انتشار عین مصاحبه را داشتیم؛ نیاز به این تغییرات نبود.





یک مثلث قدرتمند در قم سالهاست که منتقدان خامنه ای را رصد می کند. محمدی گلپایگانی رئیس دفتر خامنه ای و محسنی اژه ای که وی نیز نفوذ بسیاری در بیت خامنه ای دارد و هر دو از بقایای وزارت اطلاعات دوران سعید امامی هستند، این مثلث را در قم پشتیبانی می کنند.

رهبری لجستیک این مثلث بر عهده تیپ 83 امام صادق و حجت الاسلام مجتبی ذوالنور است، که بدلیل سابقه درخشان در بسیج کفن پوشان در دوران اصلاحات، پس از پایان دوره ریاست جمهوری خاتمی، به حکم خامنه ای قائم مقام نماینده رهبر در سپاه شد.

رهبری ضلع سیاسی – امنیتی این مثلث را دو حجت اسلام روح الله حسینیان نماینده کنونی مجلس و حاکم شرع اسبق وزارت اطلاعات دوران علی فلاحیان و "سلیمی" حاکم شرع دادگاه ویژه روحانیت برعهده دارند.

ضلع سوم این مثلث، که نیروها و نفر بسیج می کند را "حسین استادآقا" برعهده دارد که مدیر کل اداره ارشاد استان قم است. نیرو از طریق هیات "محبین اهل بیت" که رهبری آن با حجت الاسلام "علیرضا پناهیان" است تامین می شود.

حمله به بیت آیت الله منتظری در سال 76 توسط همین مثلث برنامه ریزی و اجرا شد.

محمد سلیمی قاضی معروف دادگاههای عبدالله نوری و محسن کدیور است که با حکم وی هر دو زندانی شدند. تمام تحصیلات قضایی وی از سه ماه تجاوز نمی کند. او که یک قاضی درباری است، در سال 76 از علی خامنه ای خواست تا اجازه دهد آیت الله منتظری را محاکمه و اعدام کند و مسئولیت آن را هم برعهده بگیرد.

روح الله حسینیان در جریان حمله سال 76 به بیت الله منتظری سخنران مهاجمین بود.

حلقه رابط این دو ضلع مثلث با علی خامنه ای، شخص محسنی اژه ایست که نزدیکترین مقام قضایی و امنیتی به رهبر جمهوری اسلامی است.

اجرای نقشه ها و توطئه ها بر عهده ضلع سوم است. یعنی ضلع پیاده نظام.

در سالهای دهه هفتاد، تعدادی طلبه که حوزه آنان را به رسمیت نمی شناخت و در مدارس علمیه به آنان حجره برای اقامت هم نمی دادند، توسط کسی پناه داده شدند که آن زمان چندان مشهور نبود. آن شخص که امروز به نام "مهدی طائب" شناخته می شود، جمعی از این بچه ها را گرد آورده و هر جا که قراربود تجمعی شود و جماعتی کفن پوش بیایند، این جماعت حضور موثری داشت. از جمله افراد این جماعت "حمید رسایی" و "حسین استاد آقا" بودند که هر دو به ترتیب بعد از به قدرت رسیدن احمدی نژاد بعنوان مشاور وزیر ارشاد و مدیرکل ارشاد استان قم مشغول به کار شدند و قدرتشان برای سازماندهی لباس شخصی افزایش یافت.

نظرات مصباح یزدی را می توان مبانی فکری این مثلث دانست. اما به لحاظ عملیاتی سندی برای اینکه موسسه ایشان به صورت مستقیم در این قضایا نقش داشته باشد، در دست نیست.



آقای خامنه ای روزشنبه به قم سفر کرد و پس از این سفر تهاجم به بیت آیت الله منتظری و آیت الله صانعی صورت گرفت. آیا ارتباطی بین این سفر و این تهاجم ها وجود دارد؟



طبق اطلاعات رسیده، در آن روز جلسه ای – درحضور خامنه ای- در قم برگزار شده که فیلم آن جلسه موجود است و من امیدوارم هر چه زودتر این فیلم منتشر شود تا مردم حضور افرادی که در این مثلث از آن ها نام بردم را در آن جلسه ببینند و بدانند چه ارتباط محکم و بی واسطه ای بین این افراد و علی خامنه ای وجود دارد.

گفته می شود هسته مرکزی آشوبگران و هتاکان به سید حسن خمینی در مراسم سالگرد بنیانگذار جمهوری اسلامی از قم اعزام شده بودند.

اگر بنا باشد این جمهوری اسلامی بماند و همین قانون اساسی معیار باشد. یکی از کسانی که در آینده این کشور نقش بسیار مهمی ایفا خواهد کرد، زیرا هم قدرت فقهی دارد و هم وجاهت سیاسی، آقای سید حسن خمینی است. آن مثلثی که گفتم، این اشاره را نیز از ایشان دریافته کرده که باید سید حسن خمینی را مهار کند. اما از قضا سرکنگبین صفرا فزود. چون هر تلاشی که کردند به ضررشان تمام شد و روز چهارده خرداد 89، به جای آنکه به نام آقای خامنه ای و خطبه اش سند بخورد به نام نواده آیت الله خمینی در تاریخ سیاسی ایران ثبت شد.

شکایت مهاجرانی از ضرغامی، خطاب به فرمانده اش

شکایت مهاجرانی از ضرغامی، خطاب به فرمانده اش
ناگفته هائی که این روزها
در پاسخ به خامنه ای گفته می شود


سیمای کودتا به فرماندهی سردار ضرغامی پخش سریال جدید "هویت" را آغاز کرده است. این سریال در پی آنست که ثابت کند، در انتخابات 22 خرداد تقلب نشد، می خواستند انقلاب مخملی کنند، مقام رهبری مثل ناپلئون در نبرد والترلو، جلوی تهاجم فرهنگی – البته ازنوع نرم- آن را در نبرد تهران گرفت و ...

سریالی تکراری، که تاکنون در مقاطع مختلف در سالهای گذشته علیه این و آن تهیه و پخش شده و این بار نوبت رسیده است به هرکس که طرفدار حفظ جمهوری اسلامی و اصلاح آنست.

در چند سری پخش شده از این سریال در شب های گذشته خانم شیرین عبادی – به نقل از شوهرش در زیر شکنجه و اعتراف گیری- متهم شده که لنگه کفش به سمت شوهر پرت کرده و آش را هم دیر هم زده و ضمنا حرف هائی زده که فوت به اجاق فتنه سبز بوده است!

مجله اشپیگل شرح با مزه ای دراین باره نوشته که نسرین بصیری آن را ترجمه و روی وبسایتش منتشر کرد. (اینجا) البته در ادامه همین سریال، فرمانده صدا و سیما به ایشان هم در بخشی از یکی از فیلم ها گیر داده و از روز بعد این گیر را هم گره زد به وبسایتش و آن را هک کرد! خانم بصیری سالهاست در خارج از ایران بسر می برد و معلوم نیست چرا به او گیر داده اند. لابد فکر کرده اند چون دستش کوتاه است و خرمای کودتا هم بر نخیل. صدای اعتراض او در گوشه غربت کجا و بانگ صدا و سیما در ایران کجا!

در یک بخش از همین سریال به عطاء الله مهاجرانی وزیر ارشاد دولت خاتمی و نماینده اسبق مجلس هم گیر داده اند. ایشان بر خلاف مردم کودتا زده که به شهادت لشگر کشی خیابانی حکومت در 22 خرداد هنوز دنبال "رای" خودشان هستند و سیما را قبول و باور ندارند که سریالش را قبول و باور داشته باشند، این "گیر" را جدی گرفته و یک پاسخی به فرمانده سردار ضرغامی – علی خامنه ای فرمانده کل قوا- داده است.

این سریال جدید و گیر دادن ها، اگر یک حسن داشته باشد، آن حسن اینست که باعث می شود دهان امثال مهاجرانی و خانم عبادی و دیگران باز شود و چیزهائی را بگویند که تا حالا به هر دلیل از گفتن آن پرهیز داشتند. از جمله ناگفته هائی که مهاجرانی در پاسخ به فرمانده کل قوا از بحث های دو نفره و چند نفره با علی خامنه ای در سالهای وزارتش داشته است. این روزها، در هر نامه و مصاحبه و بیانیه ای، ناگفته هائی فاش می شود که همگی در کنار هم بخشی از تاریخ شفاهی جمهوری اسلامی است. همچنان که در مصاحبه اخیر مرتضی الویری، مقاله تحلیلی مصطفی تاج زاده، نامه های نوری زاد پیش و پس از زندان .... و حالا مهاجرانی.

این تاریخ شفاهی نشان میدهد که علی خامنه ای در کوچکترین مسائل مملکتی دخالت داشته و دارد. بنابراین هر فاجعه ای که در مملکت وجود دارد، وی در بوجود آمدن آن نقش اصلی را داشته است. از اعتیاد و فحشاء و فقر و غارت و تجارت بگیرید و بروید جلو تا برسید به زندان و شکنجه و اعتراف و اعدام و کودتا.

بنابراین، سریال جدید سیمای جمهوری اسلامی اگر توجهی را هم جلب کند، این توجه به دلیل پاسخ هائی است که به آن داده می شود. پاسخ هائی که لبریز از خبر است. در عین حال که همه پاسخ دهندگان و نامه نویسانی که خامنه ای را خطاب قرار داده و میدهند، می دانند که او نه با این نامه ها و پاسخ ها به راه راست باز خواهد گشت و نه امیدی به اصلاح دم و دستگاه رهبری وجود دارد. ایشان کودتا کرده و مانند همه کودتاچی ها، تا آخر خط خواهد رفت!

پاسخ مهاجرانی را بخوانید.





«از دید اینجانب مسوول صدا و سیما شخص مقام محترم رهبری است. از این رو در این نوشته روی سخنم با ایشان نیزهست. البته ایشان در این سال های دراز حکومت و ولایت، نه به نامه ای پاسخ داده اند و نه با نشریه ای گفتگو کرده اند. یکسره متکلم وحده بوده اند و اگر هم پاسخی داده اند، پاسخ شان همان برهان قاطع به روایت فداییان اسماعیلی بوده است. فداییان با مخالفان خود سخن نمی گفتند، بلکه تیغ تیز بر گلویشان می کشیدند تا مفهوم برهان قاطع را به درستی درک کنند؛ مثل درک محمد نوری زاد در زندان اوین...

در سیمای ایشان که می توان آن را سیمای ولایت نامید. سیمایی که توسط پاسداری اداره می شود که درطراز افراد محبوب رهبریست؛ دستبوس و پا به رکاب. سلطان اشاره کند برایش کلاهی را بیاورند، سر می آورد...کار مقام ولایت و ملک که از سیب خوردن گذشته است تا:" برآورند غلامان او درخت از بیخ"...وقتی ملک خود درخت را از ریشه بر می کند غلامان او باغ را می سوزانند.


در سیمای ولایت فیلم به ظاهر مستندی در باره اندیشه و منش و رفتار اینجانب منتشر شده است. این فیلم در سایت های وابسته به حکومت و سپاه نیز در دسترس است چند نکته را در باره این فیلم از باب نمونه برای مقام رهبری و مسوول اول صدا و سیما نقل می کنم، بقیه موارد نیز از همین مقوله اند.
یکم: در فیلم ادعا شده است که اینجانب با منافقان همراه هستم. سند؟ فیلمی را نشان می دهند که بنده و آقای بهنود داریم در کنار خیابانی گفتگو می کنیم و در سوی دیگر مخالفان دارند علیه جمهوری اسلامی شعار می دهند. این فیلم در روز ۲۲ خرداد سال ۱۳۸۸ گرفته شده است. بنده و آقای بهنود در صف رأی دهندگان در جلو کنسولگری ایران در کنزینگتون بودیم،طولانی ترین صفی که لندن در تاریخ انتخابات ایران دیده بود. عده ای هم در برابر کنسولگری شعار می دادند. اتفاقا علیه بنده هم شعار دادند! آنها مردم را به عدم مشارکت در انتخابات دعوت می کردند. کسی اعتنایی نمی کرد. جهت اطلاع مقام رهبری بیش از ده هزار نفر از ایرانیان در انگلستان در انتخابات شرکت کردند. بیش از هشت هزار نفر به مهندس موسوی رای داده بودند. همان نسبتی که در صندوق سیار صدا و سیما مهندس موسوی احراز کرده بود؛ یعنی هشتاد در صد آرا. البته این نسبت به روایت شاعری که به رهبری در سرکوب ملت نمره بیست داد، در هند نود در صد آرا به نفع مهندس موسوی بوده است.
فیلمی که نشانه حضور ما در انتخابات است و اساسا ربطی هم به مخالفان یا منافقان ندارد، به گونه ای مونتاژ شده است که گویی ما در جمع منافقان و مخالفان حضور داریم. دوم: سه قول از اینجانب در باره آقایان سروش و سازگارا و گنجی نقل شده است. ظاهرا تیتر روزنامه ها را نشان می دهند.

هر سه نقل قول جعلی است. این که من گفته ام:« دکتر سروش ایدیولوگ دوم خرداد است» و یا «سازگارا پدر معنوی روزنامه های اصلاح طلب است » و «تاثیر انقلابی گنجی از انقلابیون بیشتر است » تماما دروغ و جعلی ست. اگر تهیه کنندگان مدعی درستی سخن و ادعای خویشند تاریخ انتشار روزنامه ها را اعلام کنند. در واقع همان آقایانی که روزنامه های جعلی برای زندانیان تدارک می بینند همان تیتر ها را جعل کرده اند. جنابعالی دستور دهید همان تیترها را بررسی کنند و روزنامه را از آرشیو بیرون بیاورند. اینجانب مطلقا چنان اظهاراتی را در باره افراد مذکور نداشته ام و اساسا این گونه سخن گفتن سبک و سیاق من نبوده و نیست. سوم: بخشی از فیلم در باره شرکت من در اجلاس واشنگتن انستیتیو است. با قرار دادن تصویر من در کنار ایهود باراک وانمود شده است که ایشان هم در اجلاس حضور داشته اند و من برای خوشامد ایشان سخن گفته ام.

جهت اطلاع شما ایهود باراک مطلقا در اجلاس حضور نداشتند. در همان سخنرانی برای اولین بار آن هم در واشنگتن انستیتیو در باره سفر شیمون پرز به ایران و قرار داد اسراییل با ایران صحبت کردم.آیا این سخنان برای استقبال اسراییلی ها زده شده است؟! درباره پرونده هسته ای گفتم:


"همه کشورهایی که طرف گفتگو با ایران در مورد مسأله هسته ای هستند غیر از آلمان همه سلاح هسته ای دارند و در واقع آن هیأت هایی که به ایران توصیه می کنند که بایستی غنی سازی اورانیوم را محدود کنید، همه کشورهای اتمی هستند که سلاح هسته ای خود را سال به سال مدرن می کنند و برای این کار بودجه دارند و این هزینه ها در بودجه های آنها قابل شناسایی است...به رژیم شاه شما کمک می کردید که به سلاح هسته ای برسد و در سال 1975 آقای شیمون پرز،وزیر دفاع اسراییل و رییس جمهور فعلی، به ایران آمدند و سفرشان بیش از 10 روز طول کشید. البته پیش از انقلاب تمام سفرهایی که مقامات اسراییلی به ایران انجام می دادند، مثل شیمون پرز، مناخیم بگین، اسحاق رابین، گلدا مایر، بن گوریون و دیگران، سفرهایی بودند که ساواک، دستگاه اطلاعاتی امنیتی ایران سازماندهی می کرد که انجام می شد. در سال 1975 پیمانی بین شیمون پرز و شاه امضاء شده که ایران 1.2 میلیارد دلار به اسراییل بدهد و اسراییل در مقابل، در ساخت سلاح هسته ای به ایران کمک کند. در واقع این پیمانی بود که امضاء شد و اسنادش در اختیار حکومت ایران هست. همکاری فرانسه در مورد نیروگاه ها و دیگران هم درجای خودش مطرح بود."

( از متن سخنرانی بر گرفته شده است.)

چهارم: با نقل جمله ای وانمود شده است که اینجانب طرفدار استفاده امریکا از زور علیه جمهوری اسلامی بوده ام. درست برعکس در سخنرانی ام در باره حمله به ایران و محاصره اقتصادی صحبت کردم و تمام صحبت علیه این دو تصمیم است. آن جمله - استفاده آمریکا از زور برعلیه ایران را من نقل کردم و به نقد و رد آن پرداختم. به همین خاطر سخنرانی ام نه تنها مورد استقبال قرار نگرفت بلکه افراطی های سوی دیگرگفتند؛ سخنان من همان مواضع سنتی انقلاب و حرف های احمدی نژاد بود با ادبیاتی دیگر!

پنجم: در فیلم با نشان دادن سایت واشنگتن انستیتیوت وانمود می شود که اینجانب از جمله پژوهشگران این موسسه هستم.

این مطلب هم مثل تمام مطالب مذکور در این مستند جعلی، مطلقا دروغ است. اینجانب غیر از یک سخنرانی در آن موسسه، آن هم کاملا بر خلاف مواضع سنتی آنان هیچگونه نسبت و همکاری با آن موسسه نداشته و ندارم.

این مطلب درست مثل این است که گفته شود چون آقای احمدی نژاد در شورای روابط خارجی آمریکا سخنرانی کرده اند، بگوییم که ایشان وابسته یا عضو همان شورا هستند.

ششم: در فیلم می گویند من ادعا می کنم که کتابی در رد سلمان رشدی نوشته ام و اکنون در لندن همشهری سلمان رشدی هستم!

انصافا چنین استدلالی تنها از عهده ذوب شدگان در حضرتعالی بر می آید. کتاب نقد آیات شیطانی اینجانب تا سال 1384 بیست و پنج بار به فارسی و بارها به زبان عربی و انگلیسی چاپ شده است.چند سالیست که تمام کتابهای من در ارشاد متوقفند.

شما این کتاب را ملاحظه کرده اید. وقتی من به لندن آمدم که سلمان رشدی جند سالی بود دیگر در لندن زندگی نمی کرد! این هم شد استدلال که من حالا همشهری سلمان رشدی هستم مثل این که گفته شود جنابعالی هم همشهری سران به زعم خودتان "فتنه" هستید!و یا با سرکرده مجاهدین خلق همشهری هستید! و یا نماینده جنابعالی و نماینده سایر آیات عظام در لندن همشهری سلمان رشدی هستند؟

هفتم: در این فیلم در باره مسوولیتم در وزارت فرهنگ و ارشاد بسیار سخن به میان آمده است.

منتها به این نکته مهم اشاره نکردند که اینجانب با پیشنهاد شما وزیر ارشاد شدم و خود شما به صراحت این موضوع را در نخستین نشست رییس جمهور و هیات وزیران مطرح کردید . البته ماه عسل وزارت اینجانب وقتی تمام شد که از من خواستید روزنامه ها را تعطیل کنم و صراحتا از روزنامه سلام نام بردید، من کناره گیری از ارشاد را ترجیح دادم . البته همیشه گمان می کردم امکان گفتگو با شما وجود دارد. چنان که وقتی آقای مسجد جامعی به عنوان معاون فرهنگی و مسوول برگزاری بیست سال ادبیات داستانی به من گفتند جنابعالی با جشنواره مخالفید و ظاهرا بر اساس نامه آقای رضا رهگذر فرموده بودید جشنواره متوقف شود؛ با شما به تفصیل در باره نویسندگان صحبت کردم؛ در باره تک تک نویسندگان و کارشان بحث کردیم. مشخصا در باره محمود دولت آبادی که شما نسبت به « کلیدر» حساس هستید و یک بار آن را در نماز جمعه تهران دروغ خواندید! در باره سیمین دانشور و منیرو روانی پور و ...به تفصیل حرف زدم. خوشبختانه در باره ۱۹ نفر راضی شدید و پذیرفتید که جایزه بدهیم . تنها نقطه مقاومت شما رمان « مدار صفر درجه» احمد محمود بود که از قضا به عنوان رمان برگزیده بیست سال ادبیات داستانی انتخاب شده بود و من هیچگاه نگاه بهت زده و غم آلود احمد محمود را از یاد نمی برم. همه هیات داوران می دانستند که مدار صفر درجه ستاره جشنواره ادبیات داستانی است.

حتما به یاد دارید فرمودید این رمان ضد جنگ است. گفتم مگر شما ضد جنگ نیستید؟! جنگ یک شر ناگزیر است و نه یک خیر لازم...

اکنون زمانه تغییر کرده است. جنابعالی در یک کلام اراذل را بر کشور حاکم کرده اید و افاضل را رانده اید. همان که در باره نشانه های زوال حکومت توسط امام علی علیه السلام نقل شده است:
یستدل علی ادبار الدول باربع تضییع الاصول و التمسک بالغرور و تقدیم الاراذل و تاخیر الافاضل ( غررالحكم، شماره ۷۸۳۵)

هاشمی رفسنجانی را رانده اید و احمدی نژاد را بر کشیده اید.

موسوی خامنه ای و کروبی و خاتمی را طلحه و زبیر می دانید و مالک اشترتان فیروزآبادی ست.

همین فیلمی که سیمای شما در باره بنده منتشر کرده است، نمونه خوبی است . شما که از تقوا و عدالت سخن می گویید، به همین مورد که درست در حوزه وطایف شماست رسیدگی کنید. ببینید از این همه دروغ عرق شرم بر سیمایتان نمی نشیند ؟

اگر دیدید آن چه که در باره اندیشه و منش اینجانب در سیمای شما منتشر شده است، که گوشه هایی از آنها را برشمردم و بقیه نیز مشابه همین موارد دروغ و جعل و افتراست، بر اساس عدالت و انصاف خودتان داوری کنید و دست کم همان فرصت در اختیار اینجانب قرار گیرد تا به برخی از این بی رسمی ها اشاره کنم.

هشتم: ببینید سیمای جمهوری اسلامی و جنابعالی با این همه دروغ و جعل و افترا می خواهد اعتماد مردم را جلب کند؛ تا باور کنند در انتخابات ۲۲ خرداد تقلبی اتفاق نیفتاده است؟

این رنگ رخساره سیمای شماست و در یک کلام:

به صدق کوش که خورشید زاید از نفست

که از دروغ سیه روی گشت صبح نخست