Friday, September 20, 2013

نرمش

قل قول هاشمی از خمینی: آمریکا را از تجدید رابطه مأیوس نکنید پیشنهاد حذف شعار «مرگ بر آمریکا» توسط نوه خمینی

قل قول هاشمی از خمینی: آمریکا را از تجدید رابطه مأیوس نکنید

پیشنهاد حذف شعار «مرگ بر آمریکا» توسط نوه خمینی

نقل قول هاشمی از خمینی: آمریکا را از تجدید رابطه مأیوس نکنید
خاطرات هاشمی رفسنجانی: در مورد آمریکا نظر امام، این است که نباید آمریکا را در تجدید رابطه مأیوس کرد، ولی به این زودی برای مردم قابل قبول نیست.»

در شرایطی که شواهد و قرائن گوناگون، نشان‌دهنده «نرمش» تاکتیکیجمهوری اسلامی در مذاکره با آمریکا است، «پایگاه اطلاع‌رسانی آیت‌الله هاشمی رفسنجانی» با انتشار روزنوشت خاطرات وی در تاریخ بیست و سوم شهریورماه ۱۳۶۷ (۹ ماه پیش از مرگ آیت‌الله خمینی)، توصیه‌ای از او خطاب به هاشمی را نقل کرده که بر اساس آن، نظر خمینی این بوده که:«نباید آمریکا را در تجدید رابطه مأیوس کرد، ولی به این زودی برای مردم قابل قبول نیست».  
همچنین، روز گذشته، حسن روحانی در آستانه سفر به نیویورک، با انتشار مقاله‌ای در روزنامه آمریکایی «واشینگتن‌پست» از فرا رسیدن زمان «تعامل سازنده» با آمریکا خبر داده بود.
در همین حال، نعیمه اشراقی، نوه خمینی و از حامیان هاشمی رفسنجانی، در صفحه فیس‌بوک خود، پیشنهاد کنار گذاشتن شعار «مرگ بر آمریکا» را داده و نوشته است: «شعار "مرگ بر آمریکا" را از لیست شعارهای رسمی کشور و از بلندگوهای نمازجمعه و... حذف کنیم. این به معنای پشتیبانی از سیاست‌های آمریکا نیست، بلکه به افتخار ورود به دنیای دیپلماسی جدید و گفتمان صلح‌جویانه و قهرمانانه است»؛ چندی پیش نیز نقل قول نعیمه اشراقی از هاشمی درباره بحران سوریه و نیز انتشار تصویر فتوشاپی دخترش، نعیما طاهری، توسط او جنجال‌ساز شده بود.
متن کامل روزنوشت خاطرات هاشمی رفسنجانی، به شرح زیر است:
«در اخبار صبح رسانه‌های جهانی، فشار بر عراق سنگین است و از ما به خوبی یاد می‌شود. عراق شرط‌‌هایی برای رفتن به نیویورک گذاشته که مهم نیست. در منزل بودم. کار زیادی نداشتم. فاطی و سعید و سارا برای سفر به کره جنوبی به فرودگاه رفتند. مهدی با صورت باندپیچی برای ثبت نام در ترم جدید به دانشگاه رفت. عفت، ظهر مهمان خانم آقای موسوی اردبیلی بود.
عصر خدمت امام رفتم. تنها در بالکن حیاط نشسته بودند و روزنامه می‌خواندند و فواره حوض کوچک حیاط زمزمه‌ای داشت. منظره جالبی بود. درباره ادغام نیروهای مسلح مذاکره شد. با ادغام امکانات پشتیبانی موافقند، اما در حال حاضر، ادغام ارتش و سپاه را صلاح نمی‌دانند و به طور جزم می‌گویند جنگ تمام شده و دیگر تجدید نمی‌شود و ادغام را مایه دعوا و نزاع و نارضایتی می‌دانند.
درباره سیاست خارجی، روابط با کشورهای اروپایی من‌جمله انگلیس را بی‌مانع می‌دانند و در مورد آمریکا نظرشان این است که نباید آمریکا را در تجدید رابطه مأیوس کرد، ولی به این زودی برای مردم قابل قبول نیست.»

گزارش/ نرمش قهرمانانه در شبکه‌های اجتماعی

گزارش/ نرمش قهرمانانه در شبکه‌های اجتماعی

نرمش کن عمو ببینه


  آیت اله خامنه ای ،"نرمش قهرمانانه" و" دیپلماسی لبخند" را در سیاست خارجی مجاز شمرد. کاربران شبکه های اجتماعی ، با نگاهی طنز امیز به استقبال این دیپلماسی رفتند.
حديث داريم، اگر زورت نرسيد "نرمش قهرمانانه" كن، حالش رو ببر.... -
- مخالف دیپلماسی نیستم، هر روز صبح ده تا بارفیکس میرم و چهل تا دراز نشست...
 -نرمش قهرمانانه عبارتست ازحرکتی موزون در جهت قهرمانیه تقلبی! این حرکت با کظم غیظ شروع وبه گُه خوردم" غلط کردم ختم می شود..."
-  بعد از هشت سال اقتصاد مقاومتی و به فلاکت نشستن مقاربتی حالا به نرمش قهرمانانه و حتا غلط کردم معظمانه و حتا دست بوسی مفلسانه راضی هستیم...
- حالا میرن از تو وصیت نامه های شهدا درمیارن که اونا هم توصیه به نرمش قهرمانانه کردن. اصلا خون ِ شهدا بخاطر نرمش های قهرمانانه ریخته شده است...
 - بهمن ۹۱: من دیپلمات نیستم من انقلابیم!
شهریور ۹۲: دیپلماسی عرصه لبخند و مذاکره است. دیپلماسی با #نرمش_قهرمانانه همراه باشد....
 - استراتژی نرمش قهرمانانه که مقام معظم رهبری به آن اشاره داشت همان سیاست شل کردن و حتی چرب کردن است.
- نشانی فدراسیون  نرمش قهرمانانه کجاست؟
- به یکی میگن اسم شهر مورد علاقه ات چیه؟ میگه:قسطنطنیه. میگن:خب حالا بنویسش رو کاغذ. میگه نرمش قهرمانانه خوردم. شهر مورد علاقه ام قم هست....
- نرمش قهرمانانه همان نوشیدن جام زهر است با کلمات با کلاس تر ....
خامنه‌ای: زمان «نرمش قهرمانانه» است .نرمش,نرمش جمع گردد وانگهی جام زهر شود.....-
- حالا چه با نرمش قهرمانانه یا بدون نرمش ولی‌ قهرمانانه می‌گوییم دیکتاتور مطمئن باش به پایان سلام خواهی‌ کرد....
 - بسیجی های غیور نمی پرسن حاجی چرا الان نرم شدی؟ یا نمی شد هشت سال پیش بفکر نرمش قهرمانانه می افتادی و دویست سیسد میلیارد دلار این مملکت رو راهی خانه عفاف نمی کردی؟ شاید هم در تفکر بسیجی سئوال ممنوع‌ است....!
-  گوسفند بدبخت تر پنگوئنه :نه وسیله ای برای دفاع داره و نه خشتَکِ درست و حسابی واسه فرار.از پنگوئن بدبخت تر اونه که تنها راه باقیمانده براش نرمش قهرمانانه است
 - در راستاي حرف رهبر جمهوري اسلامى كه معتقد به «نرمش قهرمانانه» در دیپلماسی هستند "نرمش قهرمانانه " را تعريف كنيد با رسم شكل ؟ (٢نمره)
- تو سال حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی یدونه حماسه ورزشی هم رُخ داد بنام نرمش قهرمانانه....
- جلیلی الان داره به "سیاست خارجی نبی اکرم" یه سرفصل جدید با عنوان "نرمش قهرمانانه" اضافه میکنه.....
فارسی را پاس بداریم، به جای "جام زهر" زین پس بگوییم "نرمش قهرمانانه"....."-
- این واژه ها رو جدن از کجا میارن ؟؟؟؟ نوشیدن جام زهر ... نرمش قهرمانانه .....تجاوز با صیغه ی محرمیت..
- من ميگم آقا با اكبر شرط بسته بوده كه  انتخابات به نفع هركي تموم شد… اونيكي كوتاه بياد … حالا داره جوانمردانه  نرمش قهرمانانه ميكنه
 - مراسم پُر فیض نرمش قهرمانانه  امشب در حسینیه ارشاد با حضور معظم له و جمع کثیری از مردم متدین!
-  نرمش قهرمانانه به نرمشی گویند که انسان در لحظاتی که دکمه غلط کردم رو پیدا نمیکنه انجام میده تا همیشه در اوج آمادگی باشه!‌
- آخر هفته پارتی بگیریم  نرمش قهرمانانه بکنیم، آقا راضی باشه ازمون مثلن !
- زنگ زدم به چندتا از دوستام قرار گذاشتیم عصر بریم پارک نرمش قهرمانانه انجام بدیم.. به کوری چشم اوباما !
- خوب بچه های توی خونه، برنامه امروز صبحمون هست: "نرمش قهرمانانه". حالا یک دو سه، حالا یک دو سه.
- یه روز یه آخونده میره باشگاه همه میزنن زیر خنده آخونده شاکی میشه میگه چیه اومدم  نرمش قهرمانانه بکنم ..
- رضا زاده هم نرمش قهرمانانه اش را تقدیم آقا کر