Thursday, November 25, 2010

هزینه ۴۰۰ میلیارد تومانی تعطیلی روز چهارشنبه بر ایران

هزینه ۴۰۰ میلیارد تومانی تعطیلی روز چهارشنبه بر ایران


صدای مریکا : آلودگی هوا، که اقتصاد ایران را یک روز دیگر تعطیل کرد. واکنش های انتقاد آمیزی را متوجه دولت کرد.

روزنامه تهران امروز در شماره روز چهارشنبه ۳ آذر ماه، در واکنش به همین اقدام نوشته است:



«تعطيل‌كردن يك روز، گره از مشكل بزرگ آلودگي هواي تهران كه بيش از هرچيزي از ناحيه خودروسازان زخم مي‌خورد، باز نمی کند.»

تیتر اصلی صفحه نخست همین روزنامه نیز ، با عنوان «هزینه تعطیلات از جیب اقتصاد ملی» به همین موضوع اختصاص یافته است.

در همین حال، محمد باقر قالیباف شهردار تهران روز سه شنبه ۲ آذر ماه، در حاشیه دهمین کنفرانس بین المللی حمل و نقل و ترافیک در واکنش به تصمیم دولت برای تعطیلی پایتخت اظهار داشت:

«ما از تعطیلی به دلیل آلودگی هوا استقبال می کنیم ولی به اقتصاد کشور لطمه وارد می شود .»

گفتنی است اعلام تعطیلی در چهارشنبه ۳ آذر ماه باعث شد شایعه ای در برخی محافل نقل شود که در آن از تعطیلی روز شنبه آینده خبر داده شده بود .

هم زمان تعدادی از فعالان بخش خصوصی چنین تعطیلی هایی را به زیان اقتصاد ملی دانستند.

در تندترین موضوع گیری، اسدالله عسگر اولادی رئیس کمیسیون صادرات اتاق ایران با اشاره به اعلام تعطیلی روز چهارشنبه در تهران گفت:

«با تعطیلی سه روز آخر هفته جاری و دو روز ابتدایی هفته آتی که در بازارهای جهانی انجام می شود پنج روز اقتصاد ایران به خصوص در پایتخت تعطیل است.»

این در حالی است، که روزنامه جهان صنعت در شماره روز چهارشنبه ۳ آبان ماه، از نگرانی رئیس کمیسیون صادرات اتاق بازرگانی ایران از آینده صادرات کشور خبر داد.

دولت در حالی بر شمار روزهای تعطیل کشور می‌افزاید، که دکتر مسعود نیلی، اقتصاددان و استاد دانشگاه صنعتی شریف اعتقاد دارد که دولت با هر یک روز تعطیل اضافه که در تقویم کشور اعمال می‌کند، ۴۰۰ چهار صد میلیارد تومان به اقتصاد ملی آسیب می‌زند.

برخی دیگر از کارشناسان اقتصادی نیز هزینه هر روز تعطیلی اضافه را بیش از هزار و ۲۰۰ دویست میلیارد تومان محاسبه کرده‌اند و اعتقاد دارند که بخش عمده این زیان متوجه دولت است و بر کسری بودجه سال بعد می‌افزاید.

عکس / «عظيم آقاجانی» از اعضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در نیچریه متهم به قاچاق اسلحه به اين کشور شد



عکس / «عظيم آقاجانی» از اعضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در نیچریه متهم به قاچاق اسلحه به اين کشور شد


دادگاهی در نيجريه روز پنجشنبه «عظيم آقاجانی» از اعضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را در ارتباط با محموله قاچاق اسلحه و مهمات، متهم کرد.

در عکسهای زیر ماموران نیجریه «عظيم آقاجانی» را به دادگاه هدایت ميکنند.

فیلم / قرائتی : امام علی شبی 1000 رکعت نماز می خوند!

چند ساعت برای خواندن 1000 رکعت نماز نياز است؟

تاکنون رضایتی از خامنه ای برای استیضاح احمدی نژاد دیده نشده است»

تاکنون رضایتی از خامنه ای برای استیضاح احمدی نژاد دیده نشده است»


رادیو فردا، مراد ویسی : علی مطهری از نمايندگان مجلس ايران گفته است که در مجلس امضای کافی برای سوال از رييس جمهور و احضار وی به مجلس جمع شده است.



طبق قانون اساسی ايران طرح سوال از رييس جمهور نياز به امضای يک چهارم نمايند گان مجلس دارد.

در همين زمینه رادیو فردا در گفت و گو با حسن شريعتمداری، تحليلگر مسائل ايران در آلمان، از وی پرسیده که اصولا چرا بخشی از اصولگرايان درصدد سوال از محمود احمدی نژاد و احضار وی به مجلس هستند؟



حسن شريعتمداری: آقای احمدی نژاد عملا يک حمله همه جانبه و گازانبری را نسبت به اصولگرايان شروع کرده است. اصولگرايانی که بخشی از آنها در مجلسند به رياست آقای لاريجانی، برخی در دايره نفود آيت الله هاشمی رفسنجانی هستند و بخشی در حوزه علميه و بازارند.



آقای احمدی نژاد شروع کرده است سنگر به سنگر اين مواضع را فتح کند و آنها را در موضع انفعال قرار دهد تا در انتخابات آينده جرات و جسارت اينکه بتوانند عرض اندام کنند را نداشته باشند.



علی مطهری- از نمايندگان مجلس- اعلام کردند که امضاهای لازم برای سوال از رئيس جمهور در مجلس شورای اسلامی، جمع آوری شده و کافی است. به نظر شما چرا منتقدين رئيس جمهور ایران در مجلس می خواهند از وی سوال کنند؟ آيا اين رفتار به اعتقاد شما يک رفتار تهاجمی است يا يک رفتار تدافعی؟



آقای مطهری در واقع می خواهد اين اقدام آقای احمدی نژاد را با سوال از رئيس جمهور و در صورت امکان با استيضاح دولت ايشان مقداری تلافی کند. البته اينکه آيا بتواند يا نه، مسئله ای است که در روزهای آينده معلوم خواهد شد.



آیا اصولا استيضاح رئيس جمهور در ساختار حکومت ايران بدون نظر مثبت آیت الله خامنه ای- رهبر جمهوری اسلامی- ممکن است ؟



نه خير. در حقيقت اگر مسئله استيضاح وزراء دولت نباشد بلکه بخواهند آقای احمدی نژاد را با استيضاح ساقط کنند، جز با رضايت آقای خامنه ای اين کار ممکن نيست و تا کنون هيچ علامتی برای چنين رضايتی ديده نشده است.



ولی آقای خامنه ای هم از کسانی است که نظر نهايی اش را در لحظات آخر اعلام می کند.



ممکن است حتی به جناح مقابل هم تا لحظات آخر چراغ سبزهايی نشان دهد که دال بر رضايتش باشد تا آقای احمدی نژاد را در لحظات آخر متوجه قدرت خودش بکند. ولی در لحظه آخر به احتمال قوی طرف دولت را خواهد گرفت.

آماده باش خامنه ای به بسیجیان : باید خود را برای درگیری‌ها و چالش های آینده آماده كنید/ اسلام فقط نصیحت كردن و موعظه كردن نیست بلکه می‌خواهد احكام الهی را اجرا کند و این جز با ایجاد قدرت الهی امكان پذیر نیست

جرس: رهبر جمهوری اسلامی با بیان اینکه "بسيج يك حقيقت عظيم و غيرقابل انكار و بي‌نظير است که هم هنر نظامی دارد و هم در جبهه های دیگر حضور فعال دارد و امروز همه كاره است"، خطاب به شبه نظامیان بسیجی اعلام کرد "بسیجیان باید خود را برای درگیری‌ها و چالش های آینده آماده كنند."




وی همچنین اظهار عقیده کرد "در فتنه ٨٨ بعضی‌ها واقعیات جلوی چشم را نتوانستند ببینند و نتوانستند تشخیص دهند. در فتنه طراحی شده و پیچیده سال ٨٨ ، حقایقی جلوی چشم مردم بود، یك عده‌ای نگذاشتند این حقایق را ببینند، بفهمند، ندیدند، نفهمیدند. فتنه‌گرانی پیدا می‌شوند كه برای جاه‌طلبی خودشان، برای دست‌یافتن به قدرت، برای رسیدن به اهدافی كه به صورت آرزو در وجود خودشان متراكم و انباشته كردند حاضر می‌شوند به مصلحت كشور و حقانیت یك راه پشت كنند و لگد بزنند..."



رهبر جمهوری اسلامی همچنین ضمن حمله به حکومتهای عرفی و جدایی دین از حکومت، اظهار عقیده کرد "اسلام فقط نصیحت كردن، موعظه كردن و دعوت كردن به زبان نیست، بلکه می‌خواهد احكام الهی در جامعه تحقق پیدا كند و این جز با ایجاد قدرت الهی امكان پذیر نیست."



به گزارش فارس، آقای خامنه ای روز پنجشنبه چهارم آذر ماه ٨٩، طی سخنانی در گردهمایی موسوم به "تجمع ۱۱٠ هزار نفری بسیجیان اردوی فدائیان ولایت"، گفت: "سكولارترین حكومت دنیا هم علیرغم‌ آن چه كه ادعا می‌كنند چه بدانند، چه ندانند دنیا و آخرت مردم را در دست گرفته‌اند. این دستگاه‌های عظیم فرهنگی كه امروز نسل جوان بشر را در چهار گوشه دنیا به سمت بداخلاقی و فساد و تباهی حركت می‌دهند و سوق می‌دهند. "



رهبر جمهوری اسلامی با حمله به جوامع غربی، اظهار عقیده کرد: "دستگاه‌های قدرت هم كه به خاطر منافع خودشان، به خاطر حاكمیت‌های ظالمانه خودشان، به خاطر رسیدن به اهداف گوناگون سیاسی خودشان مردم را می‌كشانند و دنیای مردم هم دست‌ آن‌هاست و آخرت مردم نیز دست‌آنهاست، جسم و جان مردم در اختیار آن‌هاست، این كه ادعا بشود در مسیحیت، كلیسا به آخرت می‌پردازد، حكومت به دنیا می‌پردازد، این یك مغالطه است. آن‌جایی كه قدرت دست انسان‌های بیگانه از دین و اخلاق باشد كلیسا هم در اختیار آن‌ها قرار می‌گیرد. معنویت هم در پنجه اقتدار آن‌ها خرد می‌شود و از بین می‌رود.جسم و جان انسان‌ها زیر تاثیر عوامل قدرت آن‌ها است. این مسئله همیشه بشر است. "



حمله به سکولاریسم و حمایت از حکومت دینی

آقای خامنه ای ادامه داد "یك جامعه یا زیر سرپرستی امام عادل است كه من الله است،‌ هادی به خیرات است، هادی به حق است یا در اختیار انسان‌هایی است كه از حق بیگانه‌اند، با حق ناآشنایند و در موارد بسیاری با حق عناد می‌ورزند، چون حق با منافع مادی آن‌‌ها سرسازش ندارد، باهم عناد می‌ورزندیكی از این دو حال است؛از این دو حال خارج نیست. اسلام با تشكیل حكومت درمدینه و تشكیل جامعه مدنی نبوی نشان داد و ثابت كرد كه اسلام فقط نصیحت كردن، موعظه كردن و دعوت كردن به زبان نیست. اسلام می‌خواهد حقایق احكام الهی در جامعه تحقق پیدا كند و این جز با ایجاد قدرت الهی امكان پذیر نیست. بعد هم در پایان عمر مبارك پیغمبر اكرم به دستور الهی به الهام الهی نفر بعد خود را معین كرد.البته مسیر تاریخ اسلام به مسیر دیگری رفت آن‌چه كه پیغمبر می‌خواست، آن‌چه كه اسلام می‌خواست این بود؛ این یك طرحی شد و در تاریخ ماند. "



خطر حکومت های جوامع مدرن

خامنه‌ای افزود: مسئله غدیر فقط مسئله شیعه نیست، مسئله مسلمانان بلكه مسئله همه انسان‌هاست، آن‌هایی كه بیاندیشند می‌دانند كه این خط روشن خطی است كه متعلق به همه انسان‌هاست . جز این راهی وجود ندارد. اگر قدرت در اجتماع انسانی و اجتماعات انسانی دست شیطان‌صفتان باشد دنیا به همان راهی می‌رود كه شما امروز مظاهر آن را در دنیای مدرن مشاهده می‌كنید. هرچه دنیا مدرن‌تر بشود، خطر آن‌گونه حكومت‌ها بیشتر می‌شود. البته هرچه دنیا از لحاظ علم و معرفت پیش‌تر برود، امكان و احتمال بروز خط هدایت بیشتر می‌شود. این‌جور نیست كه ما با پیشرفت علم احساس كنیم كه خط هدایت عقب افتاد،‌ نه جلو می‌رود.



بسیج یک حقیقت آشکار است

رهبر جمهوری اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به نقش بسیج گفت "امروز بسیج در كشور ما یك حقیقت عظیم و غیرقابل انكار و بی‌نظیری است. درست است كه تبلیغات دشمنان و به تبع آن‌ها منادیان طرفدار آن‌ها در داخل كشور بسیج را سعی می‌كنند كوچك كنند، تحقیر كنند یا اهانتی به بسیج بكنند؛ به خود كلام خدا هم اهانت كردند. به خود پیامبر هم اهانت كردند، چیزی كه در باطن دارای عظمت و درخشندگی است با اهانت اهانت‌كنندگان و تهمت‌ تهمت زنندگان نه كوچك می‌شود و نه از درخشندگی آن كاسته می‌شود. بسیج امروز در كشور ما یك حقیقت عظیم و درخشنده است و نمونه‌ای دیگر هم ندارد... بسیج یك مجموعه منتظم سازمان‌یافته دارای هدف است..."



میثاق نامه؛ بسیج همه کاره است

رهبر جمهوری اسلامی با اشاره به میثاق نامۀ بسیجیان در حمایت از رهبری، گفت "این را باید قدر بدانیم. اول خود بسیجی باید قدر بداند. همان‌طور كه الان شنیدید در این میثاق‌نامه این جوانان عزیز از زبان بسیجیان به زبان آوردند خدا را حمد كردند و سپاس گذاشتند برای این‌كه در بسیج عضو هستند... امروز بسیج دارای یك جهت و یك بعد و متوجه یك منظور نیست. بسیج با این‌كه هنر نظامی دارد و در میدان نبرد در خطوط مقدم هرجا كه لازم بوده است قرار گرفته و سخت‌ترین به عهده گرفته و انجام داده است، همه كاره است. یعنی همه میدان‌ها بسیج وقتی حضور داشته باشد، پیش‌رو است، پیشتاز است..."



در فتنه سال گذشته بعضی‌ها واقعیات جلوی چشم را نتوانستند ببینند

خامنه ای افزود "دیدید که در فتنه سال گذشته بعضی‌ها واقعیات جلوی چشم را نتوانستند ببینند، نتوانستند تشخیص دهند، در فتنه طراحی شده پیچیده سال ٨٨ حقایقی جلوی چشم مردم بود، یك عده‌ای نگذاشتند این حقایق را ببینند، بفهمند، ندیدند ، نفهمیدند. وقتی در یك كشور فتنه‌گرانی پیدا می‌شوند كه برای جاه‌طلبی خودشان، برای دست‌یافتن به قدرت ، برای رسیدن به اهدافی كه به صورت آرزو در وجود خودشان متراكم و انباشته كردند حاضر می‌شوند به مصلحت یك كشور و حقانیت یك راه پشت كنند و لگد بزنند. كاری می‌كنند كه سردمداران غربی و دشمنان درجه یك ملت ایران به هیجان می‌آیند و سرشوق می‌آیند. از آن‌ها حمایت می‌كنند. خب این حقیقت روشنی است. "



رهبر معظم انقلاب اسلامی تاكید كردند: این چیزی نیست كه وقتی نور هست، انسان آن را نبیند اما بعضی‌ها ندیدند، بعضی نمی‌بینند، بعضی درك نمی‌كنند، بعضی به خاطر ظلمت دل حتی درك هم می‌كنند اما حاضر نیستند به این فهم ترتیب اثر بدهند این‌ها همه عوارض هوای نفس است. این ها همه نتیجه امر و نهی همان فرعون درونی ما است. همان فیل مست هواست. هوا و هوس است.



آماده باش به بسیجیان

خامنه‌ای خطاب به بسیجیان گفت "باید سعی كنید بسیجی بمانید چرا كه ایستادگی در این راه مهم است و بسیجی ماندن منوط به این است كه دائم خود را مراقبت كنید تا از این مسیر خارج نشوید. .. امروز جمعیت عظیمی از ملت‌های دنیا چشم به ایران دوخته‌اند چراكه مردم ما پیشرو ایجاد تغییر در جهان شدند و مردم دنیا امروز این حقیقت را فهمیده‌اند.



وی در پایان با بیان اینكه "باید بسیجیان خود را برای درگیری‌ها و چالش های آینده آماده كنند"، تاكید كرد: "برای حفظ این آمادگی باید بصیرت، اخلاص و روحیه بسیجی بودن را به روز نگه دارید چرا كه این رمز پیروزی است."