Friday, March 22, 2013

تایمز لندن: آمدن خاتمی، عامل مشروعیت بخشیدن به رژیم روزنامه تایمز لندن، امروز به بررسی کاندیداتوری احتمالی خاتمی پرداخته است و آمدن رئیس سابق جمهوری به رقابت‌ها را باعث پیچیده‌تر شدن شرایط برای کسانی می‌خواند که میان رای دادن و تحریم، مردد هستند. بسیاری نامزدی خاتمی را عامل مشروعیت بخشیدن به رژیم و خیانت به کشته شدگان انتخابات سال ۸۸ ارزیابی خواهند کرد. اردشیر امیر ارجمند به تایمز گفته است که حضور خاتمی بدون پیش شرط برای آزادی زندانیان و حبس شدگان جنبش سبز، بی‌فایده است. تایمز لندن امروز به بررسی کاندیداتوری سید محمد خاتمی، رئیس جمهوری سابق ایران پرداخته است. بر پایه گزارش تایمز، بحث نامزدی خاتمی باعث ناراحتی بسیاری از مخالفان جمهوری اسلامی شده است، چون آمدن خاتمی به رقابت‌ها باعث پیچیده‌تر شدن شرایط برای کسانی است که میان رای دادن و تحریم انتخابات، مردد هستند. بسیاری از کسانی که از اتفاقات چهار سال گذشته، به ویژه دستگیری‌ها و حبس رهبران جنبش سبز ناراحت هستند، در انتخابات آتی مشارکت نخواهند کرد. به نوشته «هیو تاملینسون»، خیلی‌ها حضور خاتمی در انتخابات را عامل مشروعیت بخشیدن به انتخابات و خیانت به کشته شده‌ها و زندانی شدگان بعد از انتخابات سال ۸۸ ارزیابی خواهند کرد. یک تحریم گسترده عامل شرمساری رژیم تهران خواهد بود، اما حضور خاتمی در انتخابات می‌تواند معادلات را به هم بزند. اردشیر امیر ارجمند، مشاور میرحسین موسوی معتقد است که آمدن سید محمد خاتمی بدون طرح پیش شرط‌هایی، از حکومت، مانند آزادی زندانیان سیاسی، از جمله موسوی و کروبی، بی‌فایده خواهد بود. اما به نوشته تایمز، هیچ نشانه‌ای از اینکه خاتمی حاکمان روحانی ایران را وادار به سازش کند مشاهده نمی‌شود. در نامه‌های سرگشاده دعوت از خاتمی برای حضور در انتخابات آتی که به امضای بسیاری از مسوولان پیشین هم رسیده، هیچ اشاره‌ای به وقایع سال ۱۳۸۸ نشده است. در این نامه‌ها فقط به نبود مدیریت مسوولین فعلی به عنوان عامل دشوار شدن شرایط برای مردم اشاره شده و حرفی از تلاش برای آزادی میرحسین موسوی و مهدی کروبی، که هر دو از دوستان خاتمی هستند، به میان نیامده است. شادی صدر، یک وکیل مدافع حقوق بشر به تایمز گفته است که «اصلاح‌طلبان فقط شغل و موقعیت قبلی خود را می‌خواهند پس بگیرند. این نامه‌نگاری‌ها، حساب‌شده است، به نحوی که باعث ناراحتی رهبری نشود. در این نامه‌ها، هیچ اشاره‌ای به وضعیت حقوق بشر نشده و امیدی به پیروان جنبش سبز داده نشده است.»


تایمز لندن: آمدن خاتمی، عامل مشروعیت بخشیدن به رژیم

image
روزنامه تایمز لندن، امروز به بررسی کاندیداتوری احتمالی خاتمی پرداخته است و آمدن رئیس سابق جمهوری به رقابت‌ها را باعث پیچیده‌تر شدن شرایط برای کسانی می‌خواند که میان رای دادن و تحریم، مردد هستند. بسیاری نامزدی خاتمی را عامل مشروعیت بخشیدن به رژیم و خیانت به کشته شدگان انتخابات سال ۸۸ ارزیابی خواهند کرد. اردشیر امیر ارجمند به تایمز گفته است که حضور خاتمی بدون پیش شرط برای آزادی زندانیان و حبس شدگان جنبش سبز، بی‌فایده است.
تایمز لندن امروز به بررسی کاندیداتوری سید محمد خاتمی، رئیس جمهوری سابق ایران پرداخته است.
بر پایه گزارش تایمز، بحث نامزدی خاتمی باعث ناراحتی بسیاری از مخالفان جمهوری اسلامی شده است، چون آمدن خاتمی به رقابت‌ها باعث پیچیده‌تر شدن شرایط برای کسانی است که میان رای دادن و تحریم انتخابات، مردد هستند. بسیاری از کسانی که از اتفاقات چهار سال گذشته، به ویژه  دستگیری‌ها و حبس رهبران جنبش سبز ناراحت هستند، در انتخابات آتی مشارکت نخواهند کرد.
 به نوشته «هیو تاملینسون»، خیلی‌ها حضور خاتمی در انتخابات را عامل مشروعیت بخشیدن به انتخابات و خیانت به کشته شده‌ها و زندانی شدگان بعد از انتخابات سال ۸۸ ارزیابی خواهند کرد. یک تحریم گسترده عامل شرمساری رژیم تهران خواهد بود، اما حضور خاتمی در انتخابات می‌تواند معادلات را به هم بزند.
اردشیر امیر ارجمند، مشاور میرحسین موسوی معتقد است که آمدن سید محمد خاتمی بدون طرح پیش شرط‌هایی، از حکومت، مانند آزادی زندانیان سیاسی، از جمله موسوی و کروبی، بی‌فایده خواهد بود.
اما به نوشته تایمز، هیچ نشانه‌ای از اینکه خاتمی حاکمان روحانی ایران را وادار به سازش کند مشاهده نمی‌شود. در نامه‌های سرگشاده دعوت از خاتمی برای حضور در انتخابات آتی که به امضای بسیاری از مسوولان پیشین هم رسیده، هیچ اشاره‌ای به وقایع سال ۱۳۸۸ نشده است. در این نامه‌ها فقط به نبود مدیریت مسوولین فعلی به عنوان عامل دشوار شدن شرایط برای مردم اشاره شده و حرفی از تلاش برای آزادی میرحسین موسوی و مهدی کروبی، که هر دو از دوستان خاتمی هستند، به میان نیامده است.
شادی صدر، یک وکیل مدافع حقوق بشر به تایمز گفته است که «اصلاح‌طلبان فقط شغل و موقعیت قبلی خود را می‌خواهند پس بگیرند. این نامه‌نگاری‌ها، حساب‌شده است، به نحوی که باعث ناراحتی رهبری نشود. در این نامه‌ها، هیچ اشاره‌ای به وضعیت حقوق بشر نشده و امیدی به پیروان جنبش سبز داده نشده است.»

اقبال ماهوری ۰۲ فروردین ۱۳۹۲


اقبال ماهوری
۰۲ فروردین ۱۳۹۲

عکس/ تخم مرغ های رنگی در سطح شهر تهران

عکس/ تخم مرغ های رنگی در سطح شهر تهران




















320 فقره واژگونی از آغاز تعطیلات نوروزی سرهنگ مهماندار رئیس پلیس راه کشور در گفت‌وگو با فارس گفت: علی‌رغم تمام سعی و تلاش همکاران ما در خصوص برخورد با تخلفات و حضور پررنگ تیم‌های گشتی و پلیس راه در جاده‌های کشور در روز گذشته شاهد سه حادثه مرگ‌بار در استان‌های فارس، مرکزی و آذربایجان شرقی بودیم. وی افزود: در این حوادث بیش از 12 نفر در صحنه فوت کردند و تعدادی از هموطنانمان مجروح شدند که علت این حوادث تجاوز به چپ و عبور از خط وسط جاده بوده است. سرهنگ مهماندار همچنین گفت: در هفت روز ابتدای تعطیلات نوروزی از روز 25 اسفند‌ماه تا امروز طبق آمار 320 فقره واژگونی در سطح جاده‌های کشور گزارش شده که تعدادی از هموطنان ما در این حوادث جان خود را از دست دادند. وی افزود: این افراد از کمربند ایمنی استفاده نکرده بودند و با واژگونی خودرو یا به بیرون پرتاب شده و یا در اثر ضربه جان خود را از دست دادند. رئیس پلیس راه کشور تأکید کرد: از مردم می‌خواهیم که در هنگام رانندگی با بستن کمربند و همچنین رعایت سرعت مجاز از تغییر مسیر ناگهانی بپرهیزند و در هنگام خستگی و خواب‌آلودگی در اولین محل مناسب توقف و پس از استراحت ادامه مسیر دهند.

320 فقره واژگونی از آغاز تعطیلات نوروزی

سرهنگ مهماندار رئیس پلیس راه کشور در گفت‌وگو با فارس گفت: علی‌رغم تمام سعی و تلاش همکاران ما در خصوص برخورد با تخلفات و حضور پررنگ تیم‌های گشتی و پلیس راه در جاده‌های کشور در روز گذشته شاهد سه حادثه مرگ‌بار در استان‌های فارس، مرکزی و آذربایجان شرقی بودیم.
 وی افزود: در این حوادث بیش از 12 نفر در صحنه فوت کردند و تعدادی از هموطنانمان مجروح شدند که علت این حوادث تجاوز به چپ و عبور از خط وسط جاده بوده است.
 سرهنگ مهماندار همچنین گفت: در هفت روز ابتدای تعطیلات نوروزی از روز 25 اسفند‌ماه تا امروز طبق آمار 320 فقره واژگونی در سطح جاده‌های کشور گزارش شده که تعدادی از هموطنان ما در این حوادث جان خود را از دست دادند.
 وی افزود:  این افراد از کمربند ایمنی استفاده نکرده بودند و با واژگونی خودرو یا به بیرون پرتاب شده و یا در اثر ضربه جان خود را از دست دادند.
 رئیس پلیس راه کشور تأکید کرد: از مردم می‌خواهیم که در هنگام رانندگی با بستن کمربند و همچنین رعایت سرعت مجاز از تغییر مسیر ناگهانی بپرهیزند و در هنگام خستگی و خواب‌آلودگی در اولین محل مناسب توقف و پس از استراحت ادامه مسیر دهند.

کودکان خیابان و کار را در ایام نوروز فراموش نکنیم .. محمد علی‌ انصاری ۲۶ اسفند ۱۳۹۱


کودکان خیابان و کار را در ایام نوروز فراموش نکنیم ..

محمد علی‌ انصاری 
۲۶ اسفند ۱۳۹۱

زنده باد بهار و قر نوروزی محمد علی‌ انصاری ۲۵ اسفند ۱۳۹۱


زنده باد بهار و قر نوروزی

محمد علی‌ انصاری 
۲۵ اسفند ۱۳۹۱

مهران ۰۱ فروردین ۱۳۹۲


مهران 
۰۱ فروردین ۱۳۹۲

    آیت‌الله خامنه‌ای: رییس جمهور بعدی نقاط ضعف رییس جمهور فعلی را نداشته باشد رهبر جمهوری اسلامی امروز در سخنانی در مشهد در خصوص مسائل جاری ایران، انتخابات آتی ریاست جمهوری و «دشمنان» جمهوری اسلامی سخن گفت و اعلام کرد که «لانه‌ی اصلی توطئه علیه ایران آمریکاست.» آقای خامنه‌ای همچنین با اشاره به انتخابات گفت رییس جمهور بعدی نقاط ضعف رییس جمهور فعلی را نداشته باشد. به گزارش ایسنا آیت‌الله خامنه‌ای با بیان اینکه پیشنهاذ مذاکره، یک «تاکتیک آمریکایی» برای افکار عمومی دنیا و ایران است گفت: «همین‌جا بگویم، از جمله تاکتیک‌های تبلیغاتی این است که گاهی شایع می‌کنند که از طرف رهبری کسانی با آنان مذاکره کرده است، دروغ محض است، تاکنون از طرف رهبری هیچ‌کس با آنها مذاکره نکرده است. دولت‌ها پیش از این البته مذاکرات مقطعی داشته‌اند که به دولت‌ها ربط داشته، دولت‌ها هم باید خط قرمز رهبری را عایت می‌کردند و الان هم وظیفه دارند که رعایت کنند.» گزیده سخنان مهم آقای خامنه‌ای به شرح ذیل است: * آمریکایی‌ها پیغام می‌دهند قصد تغییر نظام را نداریم، ما نگران نیستیم شما قصد تغییر نظام را دارید یا ندارید، روزی که قصد تغییر را داشتید هیچ کاری نتوانستید بکنید بعد از این هم نخواهید توانست. * امروز یک شبکه تبلیغاتی بسیار عظیم با هزارن رسانه مشغول به کار است تا با انکار پیروزی‌های ملت و بزرگ کردن ضعف‌ها و پنهان کردن قوت‌ها اثبات کند در کشور ایران پیشرفتی صورت نمی‌گیرد. * لانه اصلی توطئه علیه ایران، آمریکاست. این از لطایف عالم است که با ما دشمنی می‌کنند و می‌گویند نفهمید که ما با شما دشمنی می‌کنیم. * چنانچه اسراییل غلطی بکند، جمهوری اسلامی تل‌آویو و حیفا را با خاک یکسان خواهد کرد. *دولت انگلیس خبیث هم با ملت ایران دشمنی می‌کند، منتها دولت انگلیس نقش مکمل دشمنی را با ملت ایران ایفا میکند و استقلالی از خودش ندارد. *ما با دولت و کشور فرانسه مشکلی نداشتیم، نه در طول تاریخ، نه در دوران حاضر. اما سیاست غلط از زمان سارکوزی که دولت امروز فرانسه‌‌ همان راه را می‌رود، دشمنی با ملت ایران است که این کاری غلط، غیر مدبرانه و ناهوشمندانه‌ای است. * همه جریان های معتقد به جمهوری اسلامی باید در انتخابات شرکت کنند، هم حق است و هم وظیفه. * همه باید در مقابل قانون در مسئله انتخابات و غیرش، تسلیم رای قانون باشند. تمکین در مقابل قانون کنند. حوادثی که در سال ۸۸ پیش آمد و برای کشور ضایعه آفرین بود. همه به این خاطر بود که کسانی نخواستند به قانون تمکین کنند. * آنچه برای رییس جمهور آینده مهم است این است که باید امتیازهای کسبی و ممکن الخصول رییس جمهور قبلی را داشته و منهای نقاط ضعف او.


    آیت‌الله خامنه‌ای: رییس جمهور بعدی نقاط ضعف رییس جمهور فعلی را نداشته باشد


    image
    رهبر جمهوری اسلامی امروز در سخنانی در مشهد در خصوص مسائل جاری ایران، انتخابات آتی ریاست جمهوری و «دشمنان» جمهوری اسلامی سخن گفت و اعلام کرد که «لانه‌ی اصلی توطئه علیه ایران آمریکاست.» آقای خامنه‌ای همچنین با اشاره به انتخابات گفت رییس جمهور بعدی نقاط ضعف رییس جمهور فعلی را نداشته باشد.
    به گزارش ایسنا آیت‌الله خامنه‌ای با بیان اینکه پیشنهاذ مذاکره، یک «تاکتیک آمریکایی» برای افکار عمومی دنیا و ایران است گفت: «همین‌جا بگویم، از جمله تاکتیک‌های تبلیغاتی این است که گاهی شایع می‌کنند که از طرف رهبری کسانی با آنان مذاکره کرده است، دروغ محض است، تاکنون از طرف رهبری هیچ‌کس با آنها مذاکره نکرده است. دولت‌ها پیش از این البته مذاکرات مقطعی داشته‌اند که به دولت‌ها ربط داشته، دولت‌ها هم باید خط قرمز رهبری را عایت می‌کردند و الان هم وظیفه دارند که رعایت کنند.»

    گزیده سخنان مهم آقای خامنه‌ای به شرح ذیل است
    :

    * آمریکایی‌ها پیغام می‌دهند قصد تغییر نظام را نداریم، ما نگران نیستیم شما قصد تغییر نظام را دارید یا ندارید، روزی که  قصد تغییر را داشتید هیچ کاری نتوانستید بکنید بعد از این هم نخواهید توانست.

    * امروز یک شبکه تبلیغاتی بسیار عظیم با هزارن رسانه مشغول به کار است تا با انکار پیروزی‌های ملت و بزرگ کردن ضعف‌ها و پنهان کردن قوت‌ها اثبات کند در کشور ایران پیشرفتی صورت نمی‌گیرد.

    * لانه اصلی توطئه علیه ایران، آمریکاست. این از لطایف عالم است که با ما دشمنی می‌کنند و می‌گویند نفهمید که ما با شما دشمنی می‌کنیم.

    * چنانچه اسراییل غلطی بکند، جمهوری اسلامی تل‌آویو و حیفا را با خاک یکسان خواهد کرد.

    *دولت انگلیس خبیث هم با ملت ایران دشمنی می‌کند، منتها دولت انگلیس نقش مکمل دشمنی را با ملت ایران ایفا میکند و استقلالی از خودش ندارد.

    *ما با دولت و کشور فرانسه مشکلی نداشتیم، نه در طول تاریخ، نه در دوران حاضر. اما سیاست غلط از زمان سارکوزی که دولت امروز فرانسه‌‌ همان راه را می‌رود، دشمنی با ملت ایران است که این کاری غلط، غیر مدبرانه و ناهوشمندانه‌ای است.

    * همه جریان های معتقد به جمهوری اسلامی باید در انتخابات شرکت کنند، هم حق است و هم وظیفه.

    * همه باید در مقابل قانون در مسئله انتخابات و غیرش، تسلیم رای قانون باشند. تمکین در مقابل قانون کنند. حوادثی که در سال ۸۸ پیش آمد و برای کشور ضایعه آفرین بود. همه به این خاطر بود که کسانی نخواستند به قانون تمکین کنند.

    * آنچه برای رییس جمهور آینده مهم است این است که باید امتیازهای کسبی و ممکن الخصول رییس جمهور قبلی را داشته و منهای نقاط ضعف او.

    شب عید در خانه سردار


    شب عید در خانه سردار


      هفت سین مهدی خزعلی در انفرادی: سلول، سکوت، سرما، سرباز و ..... ندای سبز آزادی: با گذشت بیش از هشتاد روز از اعتصاب غذای مهدی خزعلی، این زندانی سیاسی نوروز امسال را سلول بند 209 اوین سپری کرد. زینب خزعلی دختر این زندانی سیاسی در دلنوشته ای که به مناسبت نوروز و جای خالی پدرش بر سر سفره هفت سین منتشر کرد، نوشته است: امروز اول فروردین 92 ،هشتادو سومین روز اعتصاب غذایت است.نمی دانم با وجود ممنوع بودن دانستن ساعت در سلولت، لحظه ی تحویل سال را فهمیدی یا نه.ما هم اینجا هفت سینی چیدیم و تنها عکست را داشتیم که بر سر سفره بگذاریم. پدر عزیزم، میدانم آنجا هم برای خودت هفت سینی مهیا کردی.مثل آن زمانی که در جبهه با همان وسایل، با سیم چین و سیمینوف و سر نیزه و سه پایه و...هفت سین را چیده و به استقبال نوروز میرفتی.اگر امروز سیب نداشتی به جایش سلول داشتی.اگر سبزه نداشتی به جایش اعتقادات سبزت را داشتی.امروز سلاحت که همان قلمت است را داشتی.شاید سکوت عمیق سلولت هم یکی از سینهایت باشد.سکوتی که فریادها دارد.شاید سین دیگرت سرمای سلولت باشد.گفتی سلولت بسیار سرد است و زندانبانان حتی از دادن لباس های گرمی که برایت آوردیم امتناع کردند. ششمین سینت شاید سربازی باشد که صدای پایش در راهروی ساکت زندان بگوشت میرسد. اما برای سین آخر، من سینه ی دریایی ات را بر سر سفره میگذارم.سینه ی پر مهرت را. پدرم، لحظه ی تحویل چشمهایم را بستم و به داخل سلول انفرادیت آمدم.همان قطعه ای از بهشتت.همان خلوتگه یارت، و با وجود ضعف و ناتوانی چه پرحرارت مرا در آغوش می فشردی و بر سر سفره ی هفت سینت مینشاندی.

      هفت سین مهدی خزعلی در انفرادی: سلول، سکوت، سرما، سرباز و .....
      ندای سبز آزادی: با گذشت بیش از هشتاد روز از اعتصاب غذای مهدی خزعلی، این زندانی سیاسی نوروز امسال را سلول بند 209 اوین سپری کرد.
      زینب خزعلی دختر این زندانی سیاسی در دلنوشته ای که به مناسبت نوروز و جای خالی پدرش بر سر سفره هفت سین منتشر کرد، نوشته است:
      امروز اول فروردین 92 ،هشتادو سومین روز اعتصاب غذایت است.نمی دانم با وجود ممنوع بودن دانستن ساعت در سلولت، لحظه ی تحویل سال را فهمیدی یا نه.ما هم اینجا هفت سینی چیدیم و تنها عکست را داشتیم که بر سر سفره بگذاریم.
      پدر عزیزم، میدانم آنجا هم برای خودت هفت سینی مهیا کردی.مثل آن زمانی که در جبهه با همان وسایل، با سیم چین و سیمینوف و سر نیزه و سه پایه و...هفت سین را چیده و به استقبال نوروز میرفتی.اگر امروز سیب نداشتی به جایش سلول داشتی.اگر سبزه نداشتی به جایش اعتقادات سبزت را داشتی.امروز سلاحت که همان قلمت است را داشتی.شاید سکوت عمیق سلولت هم یکی از سینهایت باشد.سکوتی که فریادها دارد.شاید سین دیگرت سرمای سلولت باشد.گفتی سلولت بسیار سرد است و زندانبانان حتی از دادن لباس های گرمی که برایت آوردیم امتناع کردند.
      ششمین سینت شاید سربازی باشد که صدای پایش در راهروی ساکت زندان بگوشت میرسد.
      اما برای سین آخر، من سینه ی دریایی ات را بر سر سفره میگذارم.سینه ی پر مهرت را.

      پدرم، لحظه ی تحویل چشمهایم را بستم و به داخل سلول انفرادیت آمدم.همان قطعه ای از بهشتت.همان خلوتگه یارت، و با وجود ضعف و ناتوانی چه پرحرارت مرا در آغوش می فشردی و بر سر سفره ی هفت سینت مینشاندی.


      هفت سین مهدی خزعلی در انفرادی: سلول، سکوت، سرما، سرباز و ..... ندای سبز آزادی: با گذشت بیش از هشتاد روز از اعتصاب غذای مهدی خزعلی، این زندانی سیاسی نوروز امسال را سلول بند 209 اوین سپری کرد. زینب خزعلی دختر این زندانی سیاسی در دلنوشته ای که به مناسبت نوروز و جای خالی پدرش بر سر سفره هفت سین منتشر کرد، نوشته است: امروز اول فروردین 92 ،هشتادو سومین روز اعتصاب غذایت است.نمی دانم با وجود ممنوع بودن دانستن ساعت در سلولت، لحظه ی تحویل سال را فهمیدی یا نه.ما هم اینجا هفت سینی چیدیم و تنها عکست را داشتیم که بر سر سفره بگذاریم. پدر عزیزم، میدانم آنجا هم برای خودت هفت سینی مهیا کردی.مثل آن زمانی که در جبهه با همان وسایل، با سیم چین و سیمینوف و سر نیزه و سه پایه و...هفت سین را چیده و به استقبال نوروز میرفتی.اگر امروز سیب نداشتی به جایش سلول داشتی.اگر سبزه نداشتی به جایش اعتقادات سبزت را داشتی.امروز سلاحت که همان قلمت است را داشتی.شاید سکوت عمیق سلولت هم یکی از سینهایت باشد.سکوتی که فریادها دارد.شاید سین دیگرت سرمای سلولت باشد.گفتی سلولت بسیار سرد است و زندانبانان حتی از دادن لباس های گرمی که برایت آوردیم امتناع کردند. ششمین سینت شاید سربازی باشد که صدای پایش در راهروی ساکت زندان بگوشت میرسد. اما برای سین آخر، من سینه ی دریایی ات را بر سر سفره میگذارم.سینه ی پر مهرت را. پدرم، لحظه ی تحویل چشمهایم را بستم و به داخل سلول انفرادیت آمدم.همان قطعه ای از بهشتت.همان خلوتگه یارت، و با وجود ضعف و ناتوانی چه پرحرارت مرا در آغوش می فشردی و بر سر سفره ی هفت سینت مینشاندی.

      هفت سین مهدی خزعلی در انفرادی: سلول، سکوت، سرما، سرباز و .....
      ندای سبز آزادی: با گذشت بیش از هشتاد روز از اعتصاب غذای مهدی خزعلی، این زندانی سیاسی نوروز امسال را سلول بند 209 اوین سپری کرد.
      زینب خزعلی دختر این زندانی سیاسی در دلنوشته ای که به مناسبت نوروز و جای خالی پدرش بر سر سفره هفت سین منتشر کرد، نوشته است:
      امروز اول فروردین 92 ،هشتادو سومین روز اعتصاب غذایت است.نمی دانم با وجود ممنوع بودن دانستن ساعت در سلولت، لحظه ی تحویل سال را فهمیدی یا نه.ما هم اینجا هفت سینی چیدیم و تنها عکست را داشتیم که بر سر سفره بگذاریم.
      پدر عزیزم، میدانم آنجا هم برای خودت هفت سینی مهیا کردی.مثل آن زمانی که در جبهه با همان وسایل، با سیم چین و سیمینوف و سر نیزه و سه پایه و...هفت سین را چیده و به استقبال نوروز میرفتی.اگر امروز سیب نداشتی به جایش سلول داشتی.اگر سبزه نداشتی به جایش اعتقادات سبزت را داشتی.امروز سلاحت که همان قلمت است را داشتی.شاید سکوت عمیق سلولت هم یکی از سینهایت باشد.سکوتی که فریادها دارد.شاید سین دیگرت سرمای سلولت باشد.گفتی سلولت بسیار سرد است و زندانبانان حتی از دادن لباس های گرمی که برایت آوردیم امتناع کردند.
      ششمین سینت شاید سربازی باشد که صدای پایش در راهروی ساکت زندان بگوشت میرسد.
      اما برای سین آخر، من سینه ی دریایی ات را بر سر سفره میگذارم.سینه ی پر مهرت را.

      پدرم، لحظه ی تحویل چشمهایم را بستم و به داخل سلول انفرادیت آمدم.همان قطعه ای از بهشتت.همان خلوتگه یارت، و با وجود ضعف و ناتوانی چه پرحرارت مرا در آغوش می فشردی و بر سر سفره ی هفت سینت مینشاندی.


      فیلم / سمنو، بچه های اصفهان [تاريخ مطلب: سی ام اسفند ۱۳۹۱ برابر با بيستم مارس ۲۰۱۳] [کد مطلب: 60316]


      فیلم / سمنو، بچه های اصفهان
      [تاريخ مطلب: سی ام اسفند ۱۳۹۱ برابر با بيستم مارس ۲۰۱۳]
      [کد مطلب: 60316]

      رفسنجانی : وضع امروز کشور به دلیل سوء‌مدیریت‌ها‌، شبیه سال‌های اول پس از جنگ است‌ رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با مجموعه عوامل دست‌اندرکار سایت شخصی خود دیدار و گفت‌وگو کرد. به گزارش بازتاب، هاشمی‌رفسنجانی در دیدار مدیر‌مسئو‌ل‌، دبیر و کارکنان سایت شخصی خود در بیان چگونگی نگارش دو نامه تاریخی و تطبیقی سال‌های ۵۹ و ۸۸ با وجود عدم مشابهت‌ها در نگاه اوّل، گفت‌: مهم‌ترین انگیزه‌ام در نگارش این دو نامه، اطمینانم از میزان اعتماد امام و رهبری به خودم بود و امروز مشابه فحوای نامه سال ۵۹ شاهد آن هستیم که پیش‌بینی‌های نامه سال ۸۸ نیز قدم به قدم از سوی جریان انحرافی فعلی در حال وقوع است. وی با بیان اینکه وضع امروز کشور به دلیل سوء‌مدیریت‌ها‌، اتلاف درآمدها‌ و بی‌توجهی به تجارب گذشته‌، بی‌شباهت به سال‌های ابتدایی پس از پایان جنگ نیست‌، ابراز امیدواری کرد "انشاء الله سال ۱۳۹۲ برای کشور و مردم سال اعتدال و پیروزی باشد".

      رفسنجانی : وضع امروز کشور به دلیل سوء‌مدیریت‌ها‌، شبیه سال‌های اول پس از جنگ است‌

      رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با مجموعه عوامل دست‌اندرکار سایت شخصی خود دیدار و گفت‌وگو کرد.

      به گزارش بازتاب، هاشمی‌رفسنجانی در دیدار مدیر‌مسئو‌ل‌، دبیر و کارکنان سایت شخصی خود در بیان چگونگی نگارش دو نامه تاریخی و تطبیقی سال‌های ۵۹ و ۸۸ با وجود عدم مشابهت‌ها در نگاه اوّل، گفت‌: مهم‌ترین انگیزه‌ام در نگارش این دو نامه، اطمینانم از میزان اعتماد امام و رهبری به خودم بود و امروز مشابه فحوای نامه سال ۵۹ شاهد آن هستیم که پیش‌بینی‌های نامه سال ۸۸ نیز قدم به قدم از سوی جریان انحرافی فعلی در حال وقوع است.

      وی با بیان اینکه وضع امروز کشور به دلیل سوء‌مدیریت‌ها‌، اتلاف درآمدها‌ و بی‌توجهی به تجارب گذشته‌، بی‌شباهت به سال‌های ابتدایی پس از پایان جنگ نیست‌، ابراز امیدواری کرد "انشاء الله سال ۱۳۹۲ برای کشور و مردم سال اعتدال و پیروزی باشد".

      علی خامنه ای : غلطی از سردمداران اسرائیل سر بزند ایران تل‌آویو را با خاک یکسان خواهد کرد به گزارش ایسنا، خامنه‌ای لحظاتی پیش در اولین روز از سال 1392 در جمع زائران در حرم امام رضا حاضر شد و به ایراد سخنرانی پرداخت. مهمترین محورهای سخنان وی که هنوز ادامه دارد به این شرح است: * توفیق بزرگی است که در عیدنوروز در کنار شادی و زیبایی‌های طبیعت، این فرصت هر ساله برای ما دست می‌دهد که در چنین روزی در جمع مردم به مسائل کشور و ارزیابی وضع کنونی خود و نگاه به گذشته و آینده خود بپردازیم. وضع دخل و خرج یکساله خود را در ابعاد کلان ملی با یک نگاه اجمالی بررسی کنیم و محاسبه کنیم. محاسبه نفس ملی. محاسبه نفس عمومی. * بعضی مردم خودمان وقتی به اوضاع کشور نگاه می‌کنند، فقط ضعف‌ها را می‌بینند. گرانی و افت تولید در برخی واحدهای تولیدی کشور را می‌بینند. فشارهای دشمن را می‌بینند. فقط مشکلات را مشاهده می‌کنند. این نگاه، نگاه ناقصی است. من نگاه متفاوتی دارم. من وقتی به اوضاع کشور و ملت نگاه می کنم میدان عظیم پرچالش را مشاهده میکنم که ملت ایران در این میدان به رغم دشمنان، سربلند و پیروز ظاهر شده است. * صحنه مثل صحنه هماوردی ورزشکاران قدرتمندی که زحمت و تلاش و کوشش و خستگی در آن هست اما یک قهرمان در این میدان موفق و پیروز می‌شود و همه او را تحسین می‌:کنند. این قهرمان در صحنه‌ عظیمی که مقابل چشم ماست، ملت ایران است. * هر کس صحنه را درست ببیند و قضاوت کند به ملت ایران آفرین می‌ گوید. امروز صدای هوشمندان نکته‌بین دنیا را می‌شنویم. نخبگان و هوشمندان جهان به ملت ایران آفرین می‌گویند. * نگاه کردن و چشم دوختن به غلطهای تنها، غلط است. * بعضی از پیشرفت ملت ایران غمگین و ناراحت می‌شوند. اینها دو کار عمده در برنامه دارند. می‌خواهند مانع‌تراشی کنند که ملت ایران به پیشرفت و رشد دست نیابد. با تحریم و تهدید و با مشغول کردن مدیران به کارهای درجه 2 و منعطف کردن حواس ملت بزرگ ایران و نخبگان کشور به کارهایی که در فهرست‌ کارهای اصلی آنها قرار ندارد. مانع شدن عملی. کار دومشان این است که در تبلیغاتشان پیشرفت‌های ملت ایران را انکار کنند. امروز یک شبکه تبلیغاتی بسیار عظیم با هزاران رسانه از انواع گوناگون آنها مشغول به کار است برای اینکه اثبات کند در کشور ایران پیشرفتی صورت نمی‌گیرد و پیروزی‌های ملت ایران را انکار کنند و اگر ضعفی در ایران هست، بزرگ و عمده کنند و در مقابل چشم همه قرار دهند اما قوت‌ها و نقاط جوشش ملت ایران در سراسر کشور را پنهان کنند. * رئیس‌جمهور امریکا در نطق رسمی از مشکلات اقتصادی ایران حرف می‌زند. مثل اینکه از پیروزی خود می‌گوید. البته به قوت‌های این ملت و تلاش‌های مثبت و سازنده‌ای که در کشورمان انجام می‌شود و به پیروزی‌های بزرگ ملت اشاره‌ای نکرده و نخواهد کرد. 30 سال است ما با چنین چالشی مواجهیم. *سردمداران رژیم صهیونیستی می دانند و اگر نمی دانند، بدانند که اگر غلطی بکنند جمهوری اسلامی، تل آویو و حیفا را با خاک یکسان خواهد کرد. * ما با دولت و کشور فرانسه مشکلی نداشتیم، نه در طول تاریخ، نه در دوران حاضر. اما سیاست غلط از زمان ساراکوزی که دولت امروز فرانسه همان راه را می‌رود، دشمنی با ملت ایران است. کار غلط، غیر مدبرانه و ناهوشمندانه‌ای است. * دولت انگلیس خبیث هم با ملت ایران دشمنی می‌کند. این هم یکی از دشمنان سنتی و قدیمی ملت ایران است. منتهی دولت انگلیس نقش مکمل آمریکا را در میدان بازی می‌کند. خود دولت انگلیس استقلالی ندارد که او را به عنوان دشمن مستقل حساب کنیم

      علی خامنه ای : غلطی از سردمداران اسرائیل سر بزند ایران تل‌آویو را با خاک یکسان خواهد کرد

      به گزارش ایسنا، خامنه‌ای لحظاتی پیش در اولین روز از سال 1392 در جمع زائران در حرم امام رضا  حاضر شد و به ایراد سخنرانی پرداخت.
      مهمترین محورهای سخنان وی که هنوز ادامه دارد به این شرح است:

      * توفیق بزرگی است که در عیدنوروز در کنار شادی و زیبایی‌های طبیعت، این فرصت هر ساله برای ما دست می‌دهد که در چنین روزی در جمع مردم به مسائل کشور و ارزیابی وضع کنونی خود و نگاه به گذشته و آینده خود بپردازیم. وضع دخل و خرج یکساله خود را در ابعاد کلان ملی با یک نگاه اجمالی بررسی کنیم و محاسبه کنیم. محاسبه نفس ملی. محاسبه نفس عمومی.
      * بعضی مردم خودمان وقتی به اوضاع کشور نگاه می‌کنند، فقط ضعف‌ها را می‌بینند. گرانی و افت تولید در برخی واحدهای تولیدی کشور را می‌بینند. فشارهای دشمن را می‌بینند. فقط مشکلات را مشاهده می‌کنند. این نگاه، نگاه ناقصی است. من نگاه متفاوتی دارم. من وقتی به اوضاع کشور و ملت نگاه می کنم میدان عظیم پرچالش را مشاهده میکنم که ملت ایران در این میدان به رغم دشمنان، سربلند و پیروز ظاهر شده است.
      * صحنه مثل صحنه هماوردی ورزشکاران قدرتمندی که زحمت و تلاش و کوشش و خستگی در آن هست اما یک قهرمان در این میدان موفق و پیروز می‌شود و همه او را تحسین می‌:کنند. این قهرمان در صحنه‌ عظیمی که مقابل چشم ماست، ملت ایران است.
      * هر کس صحنه را درست ببیند و قضاوت کند به ملت ایران آفرین می‌ گوید. امروز صدای هوشمندان نکته‌بین دنیا را می‌شنویم. نخبگان و هوشمندان جهان به ملت ایران آفرین می‌گویند.
      * نگاه کردن و چشم دوختن به غلطهای تنها، غلط است.
      * بعضی از پیشرفت ملت ایران غمگین و ناراحت می‌شوند. اینها دو کار عمده در برنامه دارند. می‌خواهند مانع‌تراشی کنند که ملت ایران به پیشرفت و رشد دست نیابد. با تحریم و تهدید و با مشغول کردن مدیران به کارهای درجه 2 و منعطف کردن حواس ملت بزرگ ایران و نخبگان کشور به کارهایی که در فهرست‌ کارهای اصلی آنها قرار ندارد. مانع شدن عملی.
      کار دومشان این است که در تبلیغاتشان پیشرفت‌های ملت ایران را انکار کنند. امروز یک شبکه تبلیغاتی بسیار عظیم با هزاران رسانه از انواع گوناگون آنها مشغول به کار است برای اینکه اثبات کند در کشور ایران پیشرفتی صورت نمی‌گیرد و پیروزی‌های ملت ایران را انکار کنند و اگر ضعفی در ایران هست، بزرگ و عمده کنند و در مقابل چشم همه قرار دهند اما قوت‌ها و نقاط جوشش ملت ایران در سراسر کشور را پنهان کنند.
      * رئیس‌جمهور امریکا در نطق رسمی از مشکلات اقتصادی ایران حرف می‌زند. مثل اینکه از پیروزی خود می‌گوید. البته به قوت‌های این ملت و تلاش‌های مثبت و سازنده‌ای که در کشورمان انجام می‌شود و به پیروزی‌های بزرگ ملت اشاره‌ای نکرده و نخواهد کرد. 30 سال است ما با چنین چالشی مواجهیم.
      *سردمداران رژیم صهیونیستی می دانند و اگر نمی دانند، بدانند که اگر غلطی بکنند جمهوری اسلامی، تل آویو و حیفا را با خاک یکسان خواهد کرد.

      * ما با دولت و کشور فرانسه مشکلی نداشتیم، نه در طول تاریخ، نه در دوران حاضر. اما سیاست غلط از زمان ساراکوزی که دولت امروز فرانسه همان راه را می‌رود، دشمنی با ملت ایران است. کار غلط، غیر مدبرانه و ناهوشمندانه‌ای است.

      * دولت انگلیس خبیث هم با ملت ایران دشمنی می‌کند. این هم یکی از دشمنان سنتی و قدیمی ملت ایران است. منتهی دولت انگلیس نقش مکمل آمریکا را در میدان بازی می‌کند. خود دولت انگلیس استقلالی ندارد که او را به عنوان دشمن مستقل حساب کنیم

      روحانی ارشد حامی بشار اسد در دمشق کشته شد محمد البوطی از حامیان بشار اسد بود و خطبه‌های جمعه‌اش به صورت هفتگی از تلویزیون دولتی سوریه پخش می‌شد. ، یکی از روحانیان ارشد سنی که از حامیان نامی بشار اسد به شمار می‌رفت، به همراه بیش از ۴۰ تن دیگر کشته شد. به گزارش رویترز، انفجار روز پنجشنبه، اول فروردین، زمانی که شیخ محمد البوطی در مسجد «ایمان» مشغول به برگزاری کلاس دینی خود بود، یک بمب‌گذار انتحاری خود را درون مسجد منفجر کرد. وزیر بهداشت سوریه در بیانیه‌ای اعلام کرده است که این انفجار ۴۲ کشته و ۸۴ زخمی بر جای گذاشته است. ائتلاف ملی سوریه، گروه بزرگ مخالفان بشار اسد، و شاخه نظامی آن، ارتش آزاد سوریه، اعلام کرده‌اند که در این انفجار دست نداشته اند، با این‌حال تلویزیون سوریه این انفجار را به «تروریست‌ها» نسبت داده است، واژه‌ای که دولت سوریه برای خطاب کردن مخالفانش به کار می‌برد. شیخ محمد البوطی ۸۴ ساله که خطبه‌های جمعه‌اش هر هفته از تلویزیون سوریه پخش می‌شد، در دو سال اخیر همواره به حمایت از بشار اسد پرداخته و با سخنرانی‌های تند خود بر مخالفان دولت سوریه تاخته بود. وی که در یکی از سخنرانی‌های تلویزیونی خود مخالفان بشار اسد را «تفاله» خطاب کرده بود، از مردم سوریه خواسته بود که به جمع حامیان مسلح بشار اسد بپیوندند. انفجار روز پنجشنبه در حالی رخ داده است که پایتخت سوریه تا کنون چندین بار شاهد انفجارهایی بوده است که مکان‌های دولتی و حامیان بشار اسد را هدف قرار داده‌اند. ۲۸ تیرماه سال گذشته انفجار بمبی در نزدیکی دفاتر حزب حاکم بعث و در زمان برگزاری جلسه‌ای دولتی، منجر به مرگ چهار مقام ارشد از جمله وزیر دفاع سوریه و همچنین شوهر خواهر بشار اسد شد. ماه اسفند نیز انفجار یک ماشین بمب‌گذاری شده در همین منطقه و در نزدیکی دفاتر حزب حاکم بعث، دستکم ۵۳ کشته و بیش از ۲۰۰ زخمی برجای گذاشت. ناآرامی‌های سوریه از دو سال پیش آغاز شده است. مخالفان بشار اسد خواستار کناره‌گیری وی از قدرت هستند و این در حالی است که آقای اسد بارها تأکید کرده است که حاضر به ترک قدرت نخواهد شد. جنگ داخلی سوریه تا کنون بیش از ۷۰ هزار کشته بر جای گذاشته و به فرار بیش از یک میلیون تن از این کشور انجامیده است .


      روحانی ارشد حامی بشار اسد در دمشق کشته شد

      محمد البوطی از حامیان بشار اسد بود و خطبه‌های جمعه‌اش به صورت هفتگی از تلویزیون دولتی سوریه پخش می‌شد.
      محمد البوطی از حامیان بشار اسد بود و خطبه‌های جمعه‌اش به صورت هفتگی از تلویزیون دولتی سوریه پخش می‌شد. 
      ، یکی از روحانیان ارشد سنی که از حامیان نامی بشار اسد به شمار می‌رفت، به همراه بیش از ۴۰ تن دیگر کشته شد.

      به گزارش رویترز، انفجار روز پنجشنبه، اول فروردین، زمانی که شیخ محمد البوطی در مسجد «ایمان» مشغول به برگزاری کلاس دینی خود بود، یک بمب‌گذار انتحاری خود را درون مسجد منفجر کرد. وزیر بهداشت سوریه در بیانیه‌ای اعلام کرده است که این انفجار ۴۲ کشته و ۸۴  زخمی بر جای گذاشته است.

      ائتلاف ملی سوریه، گروه بزرگ مخالفان بشار اسد، و شاخه نظامی آن، ارتش آزاد سوریه، اعلام کرده‌اند که در این انفجار دست نداشته اند، با این‌حال تلویزیون سوریه این انفجار را به «تروریست‌ها» نسبت داده است، واژه‌ای که دولت سوریه برای خطاب کردن مخالفانش به کار می‌برد.

      شیخ محمد البوطی ۸۴ ساله که خطبه‌های جمعه‌اش هر هفته از تلویزیون سوریه پخش می‌شد، در دو سال اخیر همواره به حمایت از بشار اسد پرداخته و با سخنرانی‌های تند خود بر مخالفان دولت سوریه تاخته بود.

      وی که در یکی از سخنرانی‌های تلویزیونی خود مخالفان بشار اسد را «تفاله» خطاب کرده بود، از مردم سوریه خواسته بود که به جمع حامیان مسلح بشار اسد بپیوندند.

      انفجار روز پنجشنبه در حالی رخ داده است که پایتخت سوریه تا کنون چندین بار شاهد انفجارهایی بوده است که مکان‌های دولتی و حامیان بشار اسد را هدف قرار داده‌اند.

      ۲۸ تیرماه سال گذشته انفجار بمبی در نزدیکی دفاتر حزب حاکم بعث و در زمان برگزاری جلسه‌ای دولتی، منجر به مرگ چهار مقام ارشد از جمله وزیر دفاع سوریه و همچنین شوهر خواهر بشار اسد شد.

      ماه اسفند نیز انفجار یک ماشین بمب‌گذاری شده در همین منطقه و در نزدیکی دفاتر حزب حاکم بعث، دستکم ۵۳ کشته و بیش از ۲۰۰ زخمی برجای گذاشت.

      ناآرامی‌های سوریه از دو سال پیش آغاز شده است. مخالفان بشار اسد خواستار کناره‌گیری وی از قدرت هستند و این در حالی است که آقای اسد بارها تأکید کرده است که حاضر به ترک قدرت نخواهد شد.

      جنگ داخلی سوریه تا کنون بیش از ۷۰ هزار کشته بر جای گذاشته و به فرار بیش از یک میلیون تن از این کشور انجامیده است
      .

      مقبره کوروش مورد اثابت نارنجک قرار گرفت + عکس خبرگزاری میراث فرهنگی : روز گذشته (چهارشنبه 30 اسفند ماه) هنگام تحویل سال نو، جمعیت زیادی به پاسارگاد، مقبره کوروش رفته بودند که ناگهان فرد ناشناسی دیوار پشتی آرامگاه کوروش را با نارنجک‎های دستی که آن را برای چهارشنبه سوری درست می کنند، مورد اثابت قرار داد. به گزارش CHN گفته می شود پس از انفجار نارنجک، بخشی از بدنه آرامگاه سیاه شد و فردی که قصد داشت سیاهی را تمیز کند، توسط نگهبانان پاسارگاد پایین آورده شد. به گفته یکی از فعالان میراث فرهنگی، هیچ شخصی در این ماجرا شناسایی نشد اما در نهایت لکه سیاهی روی دیوار آرامگاه کوروش باقی ماند.

      مقبره کوروش مورد اثابت نارنجک قرار گرفت + عکس

      خبرگزاری میراث فرهنگی :  روز گذشته (چهارشنبه 30 اسفند ماه) هنگام تحویل سال نو، جمعیت زیادی به پاسارگاد، مقبره کوروش رفته بودند که ناگهان فرد ناشناسی دیوار پشتی آرامگاه کوروش را با نارنجک‎های دستی که آن را برای چهارشنبه سوری درست می کنند، مورد اثابت قرار داد.
      به گزارش CHN گفته می شود پس از انفجار نارنجک، بخشی از بدنه آرامگاه سیاه شد و فردی که قصد داشت سیاهی را تمیز کند، توسط نگهبانان پاسارگاد پایین آورده شد.

      به گفته یکی از فعالان میراث فرهنگی، هیچ شخصی در این ماجرا شناسایی نشد اما در نهایت لکه سیاهی روی دیوار آرامگاه کوروش باقی ماند.





      عکس / تحویل سال 92 در پاسارگاد

      عکس / تحویل سال 92 در پاسارگاد