Sunday, April 4, 2010

بسیج با 300 فروشگاه زنجیره‌ای وارد عرصه توزیع کالا می‌شود

رییس مرکز امور اصناف و بازرگانان با بیان اینکه اکنون 9 شبکه زنجیره‌ای خرده‌فروشی در کشور فعال است، گفت: بسیج نیز 300 فروشگاه برای پیوستن به دایره شبکه زنجیره‌ای خرده‌فروشی در کشور معرفی کرده است.

رییس شورای اصناف کشور گفت: با توجه به نامه‌ای که معاون اول احمدی نژاد به مجلس نوشته‌، امیدواریم که در سال 89 شاهد اصلاح و تصویب قانون نظام صنفی باشیم.

رییس مرکز امور اصناف و بازرگانان با بیان اینکه اکنون 9 شبکه زنجیره‌ای خرده‌فروشی در کشور فعال است، گفت: از سال گذشته تاکنون تعداد زیادی تقاضا برای تاسیس این نوع فروشگاه‌ها ارائه شده است.

وی از دست‌اندرکاران فروشگاه بزرگ «پروما» در مشهد به عنوان یکی از متقاضیان راه‌اندازی یک هزار شعبه در کشور خبر داد و گفت: بسیج نیز 300 فروشگاه برای پیوستن به دایره شبکه زنجیره‌ای خرده‌فروشی در کشور معرفی کرده است. رادمرد همچنین از درخواست راه‌اندازی چند فروشگاه بزرگ با سرمایه مشترک ایرانی و خارجی خبر داد و گفت: پس از بررسی‌های لازم تصمیم درباره درخواست‌ها نهایی می‌شود


نظرات خوانندگان
نوشته شده در تاريخ پانزدهم فروردين ۱۳۸۹ برابر با چهارم آوريل ۲۰۱۰ ، 12:08:17 توسط شهیدان شهر
ما که داریم بر میگردیم بریم سهم ساندیس + مان را بگیریم + باتومی که لازم است بر علیه دشمنان بازار پر رونق ساندیس بکار برد هر باتوم که بالا برود یک کارتن سهم دارد چندی بعد هم ریشمان تا زمین میرسد هم مرسدس آخرین سیستممان خیابانها را قرق میکند دیگر از سر وریخت ظاهرمون برادران وخواهران ضد انقلاب فراری ایراد نگیرند وما را آدم فروش بحساب نیاورند هر چه باشد این یکی بسیج و عرصه اقتصاد منطقی ترین فرمول اقتصادی برای کشور نداری است

نوشته شده در تاريخ پانزدهم فروردين ۱۳۸۹ برابر با چهارم آوريل ۲۰۱۰ ، 11:29:10 توسط ازاد
بسيج بخاطر كشتار مردم درسال گدشته و وفادري به اربابش دستخوش گرفته كه جيبش پر كند تا از بقيه دزدان وغارتگران عقب نيفته

نوشته شده در تاريخ پانزدهم فروردين ۱۳۸۹ برابر با چهارم آوريل ۲۰۱۰ ، 11:16:18 توسط امید
مردم باید خرید از فروشگاه های بسیج را در صورت تاسیس تحریم کنند حتی اگر مجانی توزیع کنند.

نوشته شده در تاريخ پانزدهم فروردين ۱۳۸۹ برابر با چهارم آوريل ۲۰۱۰ ، 10:33:26 توسط مهران
کشور بی تولید. همه کالاها وارداتی ست نزدیک به 70 میلیون ایرانی در حال خرده فروشی بخصوص در ایام تعطیلات. اقتصاد ایران شده خرده فروشی و دلال

نوشته شده در تاريخ پانزدهم فروردين ۱۳۸۹ برابر با چهارم آوريل ۲۰۱۰ ، 08:21:27 توسط تامی
البته ناگفته نمونه تمام فروشگای زنجیره ای ایرانی در امارات مال سپاه و بسیج هست .

کیهان: اسرائیل برای قتل نداآقاسلطان پول داده است

کيهان نوشت (گفت و شنود) :

گفت: سفر نامزد «ندا آقاسلطان» به اسرائيل و ملاقاتش با شيمون پرز، بدجوري باعث آبروريزي كساني شده كه او را كشته و جمهوري اسلامي را متهم كرده بودند.

گفتم: برخي از گروه هاي ضدانقلاب كه متوجه اين آبروريزي شده اند، سفر او را به اسرائيل بي موقع! دانسته اند!

گفت: سايت وزارت خارجه اسرائيل هم گوش آنها را پيچانده و گوشزد كرده كه مگر خودتان با ما در آمريكا و كشورهاي اروپايي همكاري نكرده ايد؟! و خطاب به آنها نوشته چرا پول گرفتن ازما در تل آويو را ناپسند مي دانيد ولي پول گرفتن در آمريكا و انگليس را ناپسند نمي دانيد؟!

گفتم: ولي حرفي از پول گرفتن در ميان نبود كه وزارت خارجه اسرائيل به آن اشاره مي كند؟!

گفت: حيوونكي اسرائيلي ها بدون آن كه متوجه باشند قضيه را لو داده و اعتراف كرده اند كه براي قتل ندا آقاسلطان به ضدانقلابيون حامي سران فتنه پول داده اند.

گفتم: عجب هوشي دارند اين صهيونيست ها و نوكرهاشون؟! يارو از دوستش پرسيد؛ اين چه ميوه اي است كه زرده، شيرينه، درازه، موزه؟ و دوستش گفت؛ بيشتر راهنمايي كن! اما حدس مي زنم كيوي باشه؟!

نظرات خوانندگان
نوشته شده در تاريخ پانزدهم فروردين ۱۳۸۹ برابر با چهارم آوريل ۲۰۱۰ ، 12:52:22 توسط حجت
چه زیبا بیان کرده، مفسر دانشمند ما و وطن دوست فرزانه دکتر تیزبین نحوه فکر این دجال های بی سر و پا را که از بخت بد ما بر ما ملت روشن بین و سر فرازحاکم شده اند و برای ما در مقابل آن همه بزرگی و فخر تاریخی سرشکستگی بارمغان آورده اند. ای نا کسان بی لیاقت، به روح بزرگ ابر مرد تاریخ بشریت کوروش کبیر، کسی که پایه گذار حقوق بشر و ارزش گذاری برای انسانها بود سوگند که تا نابودی شما ما ایرانیان آرامش نخواهیم گرفت و ننگ حکومت اهریمنی و ضد انسانی و غیر عادلانه شما را از بن بر خواهیم کند. بمیرید که حیف است این هوای جهان که در شش های شما آلوده شود و باز دمتان دنیا را کثیف کند. سرزمین یزدان پاک جایگاه اهریمنان شیاد نیست. جاوید است ایران و جاودان خواهد ماند حتی اگر طوفانهائی مهیب چون رژیم اسلامی بر آن بتازد.

نوشته شده در تاريخ پانزدهم فروردين ۱۳۸۹ برابر با چهارم آوريل ۲۰۱۰ ، 12:47:31 توسط كاوشگر
حالا كه همه چيز زير سر اسرائيل و موساد هستش حتما ضربت خوردن على هم كار ماموران موساد بوده و يهوديها در حادثه كربلا هم دست داشتن و خمينى و دارودسته اش هم ادامه همان جريانات هستن٠ بابا دم اين اسرائيل گرم كه چطور ميتونه اين دولتهاى عقب افتاده مسلمونرا سر انگشتش بازى بده٠

نوشته شده در تاريخ پانزدهم فروردين ۱۳۸۹ برابر با چهارم آوريل ۲۰۱۰ ، 12:23:07 توسط شهیدان شهر
شما راست میگی گور بابای آدم دروغگو پس دیگران را عمع جانتان پولداده بود وملت بی خبر بودند شرم کنید با این دروغگویی هایتان این را هر آدم نادانی میداند بابا اسراییل کیست؟ این ملت هنوز خودش را آدم حساب میکند نه به اسراییلش اهمیتی میدهد نه روسش نه آمریکایش نه شما دروغگویان بی نظیر تاریخ

نوشته شده در تاريخ پانزدهم فروردين ۱۳۸۹ برابر با چهارم آوريل ۲۰۱۰ ، 06:52:59 توسط خیام
آخر کیهان هم کامنت دارد؟!

نوشته شده در تاريخ پانزدهم فروردين ۱۳۸۹ برابر با چهارم آوريل ۲۰۱۰ ، 05:29:57 توسط سعید
آن هفتاد نفری هم که در تظاهرات کشته شدند از سوی انگلیس و فرانسه وآلما ن وآمریکا و هر کشوری که حرفی در دفاع از مردم زده ومیزنند کشته شده اند . چین وروسیه اصلا دخالتی نداشته اند حتی اگر مسلمانان را قتل عام کنند ... شرم و خجالت هم حد واندازه ای دارد آقای حسین بازجو ... به نظر میرسد که نتیجه مزدوری ات را گرفته ای.... زنت وزیر شده زیر دست احمدی نژاد . چه کسی باید حرفت رو باورکنه ؟.خوب معلومه دیگه محمود هزار تیر .

نوشته شده در تاريخ پانزدهم فروردين ۱۳۸۹ برابر با چهارم آوريل ۲۰۱۰ ، 05:07:05 توسط بهمن ۵٧
ندا سياسي نبود ولي مظلومانه كشته شدنش سياسي شد٠ندا تصادفا با معلم موسيقي اش در جايي بود كه هزاران ايراني ديگر هم بودند و دهها ايراني ديگر هم كشته و مجروح و يا بازداشت و در زير شكنجه بطور وحشيانه تجاوز و محكوم به سكوت شدند ولي قتل ندا چون مدرك جرمي عليه رژيم فاشيستي بود رژيم آبروباخته بهر وسيله سعي در توجيه اين قتل كرده است و حالا رفتن كاسپين ماكان (كه بسيار مشكوكانه و دقيقا در خط سياست رژيم است)بهانه اي براي سركوب جنبش مردمي داده است٠ماكان فرصت طلب و همكار سابق روزنامه همشهري! كاره اي نبود و حتي مخالف شركت در تظاهرات بوده, ميخواهد از قبل نام ندا براي خود اسم و رسمي بسازد٠رژيم كه هنوز ٨٠ كشته رسمي و غير رسمي جنبش اخير مردم را نتوانسته توجيه كند, با توسل به اين حركت احمقانه حالا وسيله اي براي به بيراهه كشيدن جنبش يافته است٠ اما اگر كيهانيان مزدور بعنوان بلندگوي دروغ و تزوير خامنه اي جلاد فكر ميكنند ميتوانند فرياد اعتراض مردم را با اين توطئه ها خاموش كنند كور خوانده اند٠مرگ بر جمهوري اسلامي

نوشته شده در تاريخ پانزدهم فروردين ۱۳۸۹ برابر با چهارم آوريل ۲۰۱۰ ، 04:57:39 توسط ایران
تکلیف خودتان رابرای خودیهایتان روشن کنید بالخره او شهید است یا خائن. ملت ایران او را یکی از زیباترینها و محبوبترین ها شهید هایی خود میداند و به زودی شما روسیاه های زمان جواب گو خواهید بود لحظه دیدار نزدیک است.

نوشته شده در تاريخ پانزدهم فروردين ۱۳۸۹ برابر با چهارم آوريل ۲۰۱۰ ، 04:47:59 توسط Hapali
خوب شریعتمداری واقعیت را بیان کردە است.کارت بسیجی که ندا را کشت با اسم و آدرس و عنوان تو اینترنت نشان دادند. تنها ندا هم نبود که توسط فریب خوردگان و مزدوران جهالت اسلامی كشته شدند. حتما به یاد دارید که صد ها هزار جوان ایرانی هم در جنگ ایران و عراق کشته شدند. اگر کمک های تسلیحاتی اسرائیل نبود، ایران جهالت اسلامی آن جای لقش می خندید که می توانست ٨ سال جوانان کشور را گوشت دم توپ و مین روب کند. اسرائیل در جنگ با عراق برای کشتن جوانان میهن و بقای رژیم جهل و جنایت به رژیم کمک کرد، در سرکوب همان جوانان هم رژیم جهل و جنایت به مزدوران بسیجیش پول داد که با چوب و چماق و قمه و قداره و تپانچه و تفنگ و حتی ماشین به جانشان بیفتد و آن ها را آش و لاش و بی جان کنند. پول از طرف رژیم جنایتکار جهالت اسلامی که با کمک اسرائیل توانست سر پا بماند به قاتلین جوانان میهن و از جمله قاتل ندا داده شده است.

نوشته شده در تاريخ پانزدهم فروردين ۱۳۸۹ برابر با چهارم آوريل ۲۰۱۰ ، 04:05:55 توسط تیزبین
اسرائیل نه تنها به قاتل ندا پول داده بلکه به کمبوجیه نیز پول داده بود که به مصر حمله کند و حتی شریعتمداری خودش به چشم خود دیده بود که به نادر شاه پول داده بود که به هند حمله کند و یزید را مجبور کرده بود که حسین خان مدینه ای را که نه برای حکومت بلکه برای ارشاد مردم به کوفه میامد و هیچ نظر بدی نداشت بکشد. در روایات هست که جعفر صادق گفته که اسراییل مرکز یهودیان در آرژانتین را منفجر کرده و به خودش پول و یا وام بلا عوض داده است. هابیل نیز با تحریک صهیونیستها و با 500 شکل اسرائیلی برادر خودش قابیل را کشت. کم مانده بود که ابراهیم با تحریک اسرائیل سر پسرش اسماعیل را ببرد که خدا زود از خواب بیدار شد و گفت اینکار را نکن بیا این گوسفند ایرانی را که خیلی سر بزیر است بکش!!! تا یادم نرفته بگم که رستم وقتی سفری رفته بود به اسرائیل زیارت موساد بهش مقداری طلا و دلار امریکایی نقد داد که پسرش سهراب را بکشد. ملا حسنی از اسرائیل پول گرفت و پسر خودش را اعدام کرد. یکی از تروریستها در ژاپن خودش اعتراف کرد که از اسرائیل پول گرفت و در مترو گاز سارین منفجر کرد و در ردیف آخر متهم حماسی گفت پول گرفت رفهی را کشت...

نوشته شده در تاريخ پانزدهم فروردين ۱۳۸۹ برابر با چهارم آوريل ۲۰۱۰ ، 03:24:28 توسط اکبر-استکهلم
به این میگن دجال گری قرن ۲۱ ، کارت شناسایی بسیجی قاتل (که شاهد عینی ایشان را در حال شلیک دیده ) مصادره شده و در این کارت لعنتی تمام مشخصات این بسیجی قاتل درج شده ، آیا یک بار هم این بسیجی بازجویی شده !!؟؟ نه ، چرا ، چون ایشان ماموریت از ولی وقیح داشته که بکشد. لعنت بر معماران و نگهداران این رژیم که یک مشت روانی را (از جمله شریعت مداری ) را به جان مردم ایران انداخته اند. در عالم فرض و خیال اگر اروپا مجبور باشد که به سران این رژیم اقامت بدهد ، این افراد به عنوان افراد خطرناک برای جامعه کلاس بندی میشوند و از بقیه جامعه ایزوله میشوند باور کنید مبالغه نمیکنم . اروپا با افرادی که یک صدم جنایات سران رژیم را کرده اینچنین کرده و میکند. حالا ببینید این افراد جانی در ایران نه تنها ایزوله نیستند بلکه دارند حکومت میکنند !!!

تحريم های احتمالی عليه ايران در رسانه ها

هندوستان تايمز زير عنوان "آمريکا از قدرت های رو به ظهور خواستار فشار بر ايران است" می نويسد آمريکا يک روز پس از آنکه از هند و پاکستان خواست معاملاتی نظير خط لوله گاز با ايران نداشته باشند، خواستار آن شد همه، بخصوص قدرت های رو به ظهور، تهران را برای محدو ساختن بلندپروازیهای اتمی اش زير فشار بگذارند.

پی جی کراولی سخنگوی وزارت امورخارجه آمريکا روز جمعه، هنگامی که از وی راجع به برنامه های مربوط به يک خط لوله گاز ميان ايران، پاکستان و هند سئوال شد، به خبرنگاران گفت ما انتظار داريم همه، بخصوص قدرت های رو به ظهور دراين زمينه نقشی عمده ايفا کنند. وی گفت هم اکنون نيز تحريم هائی برقراراست و ما به تعدادی از کشورهای دارای مناسبات جاری با ايران گفته ايم که فعلا ممکن است بهترين وقت برای پيگيری اين مناسبات نباشد.

اکونوميک تايمز زير عنوان "آمريکا مناسبات گازی ايران و پاکستان را هدف گرفته است" می نويسد همزمان با اقدامات مربوط به تدوين پيش نويس تحريم هائی جديد عليه ايران توسط اعضای شورای امنيت سازمان ملل متحد، واشنگتن توجه خود را به طرح خط لوله گاز ايران - پاکستان و هند، ومناسبات ايران با پاکستان وهند در زمينه انرژی معطوف ساخته است.

توجه دولت اوباما فعلا بيشتر معطوف به پاکستان است که ماه گذشته رسما وارد يک قرارداد هفت ميلايارد و پانصد ميليون دلاری خط لوله گاز با ايران شد.

واشينگتن پست زير عنوان "اطمينان اوباما به کسب حمايتی گسترده برای تحريم های بيشتر سازمان ملل متحد عليه ايران" می نويسد پرزيدنت اوباما روز جمعه گفت تمامی شواهد نشان ميدهد ايران در پی دستيابی به توانائی توليد تسليحات اتمی است، ولی افزود اطمينان دارد که آمريکا می تواند حمايت گسترده بين المللی را برای وضع دور جديدی از تحريم هائی در سازمان ملل متحد کسب کند، که هدف آنها محدود ساختن بلندپروازيهای اتمی ايران است.

اين سخنان در پی مذاکرات يکساعته تلفنی اوباما با هو جينتائو رئيس جمهوری چين مطرح شد که برای شرکت در کنفرانسی در سطح سران در روزهای دوازدهم و سيزدهم آوريل در باره ايمنی اتمی به واشينگتن سفر ميکند. کاخ سفيد ميگويد دو رهبر در مذاکراتشان اهميت همکاری با يکديگر در مورد ايران را مطرح ساختند.

چين ازمدتها پيش با خواست های آمريکا در مورد تحريم های سازمان ملل متحد عليه ايران مخالفت کرده است اما اين هفته، به گفته ديپلمات های آمريکائی و اروپائی، برای اولين بار موافقت کرد وارد بحث های يک قطعنامه احتمالی شود.

واشينگتن پست در گزارشی ديگر زيرعنوان "احمدی نژاد ميگويد تحريم ها به ايران بجای صدمه کمک ميکند" می نويسد محمود احمدی نژاد رئيس جمهوری ايران در واکنش به احتمال تحريم های جديد ناشی از سماجت های اتمی آن کشور روز شنبه گفت تحريم ها فقط پيشرفت های کشور را از نظر تکنولوژی بيشتر ميکند، و موجب خود کفائی بيشتر خواهد شد.

احمدی نژاد در يک سخنرانی همچنين پيشنهادهای پرزيدنت اوباما را برای تماس و گفتگو رد کرد و گفت سه يا چهار کلمه قشنگ به معنای آن نيست که سياست های آمريکا در دوران رياست جمهوری اوباما عوض شده است.

منبع : صدای آمریکا

نظرات خوانندگان
نوشته شده در تاريخ پانزدهم فروردين ۱۳۸۹ برابر با چهارم آوريل ۲۰۱۰ ، 05:40:29 توسط سعید
آیا بعد از بیست سال پنهانکاری برای تولید انرژی تاکنون رژیم حتی صد گرم انرژی برای روشن کردن یک فانوس هم تهیه کرده ؟ آنها میخواهند بمب اتم تهیه کنند که متاسفانه از دو جنبه مهم بضرر ملت است . 1- برای سرکوب ملت قدرتمند تر میشوندو حکومتشان را تا قیام مهدی موهوم ادامه خواهند داد . 2- با ماجراجوئی هایشان موجبات حملات نظامی آنهم اتمی به ایران میشوند . این رژیم باید از سوی مردم ساقط شود که در حال فروپاشی است ولاغیر .

یکی از زنان دستگیر شده روز عاشورا بیش از 3 ماه در سلول انفرادی بند 209

بنابه گزارشات رسیده به فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران،یکی از زنان دستگیر شده روز عاشورا بیش از 3 ماه است که در سلولهای انفرادی بند 209 زندان اوین بسر می برد وتا به حال از داشتن ملاقات با خانواده اش محروم بوده است.
خانم زهرا بهرامی 45 ساله بعد از اعتراضات گسترده مردم در روز عاشورا با یورش وحشیانه مامورین دستگیر و به بند 209 زندان اوین منتقل شد . او از زمان انتقال تا به حال در سلولهای انفرادی بند 209 زندان اوین بسر می برد و در طی این مدت بارها مورد بازجوئی قرار گرفته است و بازجوئیهای او چندین ساعت ادامه داشته.در طی بازجوئیها توهینهای اخلاقی ، شکنجه ها ی جسمی و روحی وحشیانه علیه این زن زندانی بکار برده شده است.
بازجویان وزارت اطلاعات با شکنجه ها جسمی و روحی سعی در وادار کردن زندانیان سیاسی به اعترافات دروغین و مصاحبه های تلویزیونی هستند. خانم بهرامی به دلیل ناشناس بودن تا به حال تحت شدیدترین شکنجه ها جسمی و روحی قرار گرفته است.
گفته می شود تعداد زیادی از زنان و مردان شناخته نشده در بندهای 209،240 که شکنجه های جسمی و روحی بسیار شدیدتر می باشد و بند 2-الف سپاه در اسارت بسر می برند.

نظرات خوانندگان
نوشته شده در تاريخ پانزدهم فروردين ۱۳۸۹ برابر با چهارم آوريل ۲۰۱۰ ، 07:19:47 توسط سعید
حقیقتا مثل اینکه خاک مرده بر سر مردان ایرانی ریخته اند که تا به این حد بی غیرت شده اند و شاهد تجاوزات جنسی بر زنان ایرانی در زندانهای اشغالگران شده اند . پاسخ تاریخ را چه خواهید داد ؟ شرمتان باد . چرا سکوت ؟ چرا بی تفاوتی ؟ آگر یکی از عزیزانتان را این چنین گرفتار کرده بودند باز هم سکوت میکردید ؟ در کجای تاریخ میهنمان چنین رنجی در کتابها آمده ؟

ادامه اعتراضات به حداقل دستمزد کارگران در ایران

بی بی سی : دولت ایران از نشان دادن واکنش رسمی به اعتراضات ابراز شده علیه تعیین حداقل دستمزد کارگران در ابتدای سال تازه خورشیدی خودداری کرده است.

هادی مقدسی، نایب رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس گفته است که حداقل دستمزد ۳۰۳ هزار تومانی در سال ۱۳۸۹ پاسخگوی هزینه های زندگی خانواده های کارگران نیست.

آقای مقدسی گفته است که دولت هنوز خط فقر رسمی را اعلام نکرده است، اما خط فقر نمی تواند از ۴۵۰ هزار تومان کمتر باشد.

این در حالی است که اقتصاددانان مستقل در ایران قرار گرفتن زیر خط فقر در شهرهای بزرگ این کشور را، مستلزم داشتن درآمدی کمتر از حدود ۸۰۰ هزار تومان می دانند.

فریبرز رئیس دانا، اقتصاددان در تهران در یک برنامه تلویزیونی دولتی ایران گفته است: "حداقل دستمزد کارگران، رقمی در حدود پول تو جیبی است که برخی از مقامات ایران به فرزندان خود می دهند."

در همین حال عبدالرضا شیخ الاسلامی، وزیر کار ایران در پاسخ به پرسشی در باره مقایسه دستمزد کارگران با خط فقر، گفته است که اطلاعی از میزان خط فقر ندارد.

فعالان کارگری در ایران دولت را به بی اعتنایی به مسایل کارگران و برخورد امنیتی با اعتراضات کارگران متهم می کنند.

رضا رخشان، کارگر شرکت نیشکر هفت تپه می گوید: "به عنوان مثال کارخانه ای مانند هفت تپه به دلیل واردات بیش از اندازه شکر دچار بحران شد، اما در نهایت به جای آن که با عامل اصلی این وضع برخورد شود، کارگران این کارخانه اخراج شدند و تحت تعقیب قضایی قرار گرفتند."

آقای درخشان در گفت و گو با خبرگزاری ایلنا گفته است که با افزایش اندک دستمزدها، سال ۱۳۸۹ از نظر تامین هزینه ها و ابتلا به آسیب های اجتماعی برای کارگران سال پر چالشی خواهد بود.
اعتراض کارفرمایان

فعالان کارگری تنها معترضان به تعیین حداقل دستمزد نیستند. کارفرمایان و مالکان واحد های تولیدی هم که با بحران اقتصادی و عدم توانایی پرداخت دستمزد ها روبرو هستند اعتراض خود را ابراز کرده اند.

بهروز صادقی، رئیس کمیسیون صنعت اتاق ایران که یک نهاد کارفرمایی است تعیین نرخ دستمزد را سیاسی و غیر کارشناسی نامیده است.

آقای صادقی گفته است که افزایش نرخ دستمزد باعث تعطیلی واحد ها و افزایش نرخ بیکاری خواهد شد.

اگرچه در اغلب نظریه های اقتصادی، پذیرفته شده است که تعیین حداقل دستمزد موجب افزایش بیکاری می شود، اما اقتصاددانانی مانند شاهین فاطمی، استاد دانشگاه در پاریس می گویند که تعیین حداقل دستمزد در کشور هایی یی مانند ایران ضروری است.

کارگران ناراضی از تصمیم شورای عالی کار می گویند که حداقل مزد تعیین شده، کارگران را در سال جدید بیش از هر زمان دیگر در فقر و نداری قرار می دهد.

فعالان کارگری می گویند که شورای عالی کار نه نماینده کارگران و نه نماینده کارفرمایان است، بلکه به گفته اسدالله صادقی، عضو پیشین سندیکاهای کارگری ایران، بیشتر نماینده دولت است.

ظاهرا در این میان کارگران چیزی برای از دست دادن ندارند، اما کارفرمایان نگران ادامه فعالیت کارخانه هایی هستند که روز به روز با هجوم واردات روبرو می شوند.

فریدون خاوند، کارشناس مسایل اقتصادی در پاریس معتقد است که دلایل کارفرمایان بازتابی از شرایط نگران کننده اقتصاد ایران است.

مشکلات واحد های تولیدی به حدی است که به نظر می رسد حتی موج اعتصاب ها و اعتراض ها دیگر برای کارفرمایان غیر منتظره نیست و چنان که آقای صادقی می گوید، گاه کارفرمایان هم از اعتصاب استقبال می کنند

نظرات خوانندگان
نوشته شده در تاريخ پانزدهم فروردين ۱۳۸۹ برابر با چهارم آوريل ۲۰۱۰ ، 00:02:43 توسط تیزبین
کارگران و کارمندان رده پایین چه چیزی دارند که از اعتصاب بترسند. تنها راه رهایی از این ستم و از این رژیم کثیف اهریمنی اعتصاب فراگیر همگانی در سراسر ایران است

برگزاری قریب الوقوع دادگاه مهدی و فائزه هاشمی رفسنجانی

شبکه جنبش راه سبز (جرس): به گزارش خبرنگار جرس از تهران، دادگاه فرزندان آیت الله هاشمی رفسنجانی، رئیس مجلس خبرگان و مجمع تشخیص مصلحت، بهار امسال برگزار می شود.

به دنبال فشارِ بخشهای تندرو و افراطیِ حاکمیت برای محدود کردن بیشتر هاشمی رفسنجانی و ایراد اتهامات متعدد به فرزندان وی، فرزندان هاشمی رفسنجانی اواخر زمستان گذشته آمادگی خود را برای دفاع در دادگاه صالحه اعلام کرده بودند.

به گزارش خبرنگار جرس از تهران، در نخستین دیدار هاشمی رفسنجانی با رهبر جمهوری اسلامی در سال جدید وی بار دیگر بر درخواست فرزندانش تأکید کرد. به نظر هاشمیِ رفسنجانی، این جو مسموم تنها با برگزاری دادگاه مرتفع خواهد شد. رئیس مجلس خبرگان معتقد است هر دادگاه بیطرفی بر بیگناهی فرزندانش حکم خواهد کرد.

آقای خامنه ای در همان دیدار قول داد که قاضی دادگاهِ فرزندانِ هاشمی فردی بیطرف باشد و تنها بر اساس قانون حکم خواهد کرد. گفته می شود وی همچنین تضمین کرد که فرزندان هاشمی قبل از محاکمه و در طول برگزاری دادگاه بازداشت نخواهند شد.

خبرنگار جرس در گزارش خود از تهران می افزاید سخنان شیخ صادق لاریجانی رئیس قوه قضائیه در نخستین سخنرانی سال جدید مبنی بر "برخورد با دانه درشتها و استقلال قوه قضائیه"، به دنبال صدور اجازه برگزاری دادگاه مهدی و فائزه هاشمی رفسنجانی از سوی رهبری ایراد شده است.

این گزارش همچنین خاطرنشان می سازد که برگزاری دادگاه فرزندان هاشمی در زمره مهمترین وقایع بهار امسال خواهد بود.

هنوز مشخص نشده است که دادگاه فوق الذکر، بصورت علنی برگزار خواهد شد یا خیر.

لازم به ذکر است علیرضا آوایی، رئیس کل دادگستری استان تهران، چهارشنبه ۱۹ اسفند گذشته (۱۰ مارس) به خبرگزاری رسمی دولت، ایرنا گفته بود که برای رسیدگی به اتهامات مهدی و فائزه هاشمی، پرونده ای در دادسرای عمومی و انقلاب تهران تشکیل شده است.

غلامحسین محسنی اژه ای، دادستان کل کشور نیز ادعا کرده بود: "در صورتی که علیه مهدی هاشمی، شکایتی مطرح شود دادستان تهران باید بسرعت به آن رسیدگی کند تا یک بار برای همیشه به حرف ها و حدیث ها در این زمینه پایان داده شود."

نظرات خوانندگان
نوشته شده در تاريخ پانزدهم فروردين ۱۳۸۹ برابر با چهارم آوريل ۲۰۱۰ ، 09:19:57 توسط Mordad
آقاي علي2 اين صداي آمريكا شده لونه خط اماميها انقدر هم از خميني ملعون طرفداري ميكنه كه آدم ميخواد بياره بالا

نوشته شده در تاريخ پانزدهم فروردين ۱۳۸۹ برابر با چهارم آوريل ۲۰۱۰ ، 05:37:27 توسط علی۲
در این شکی نیست که حکومت تمام تجربیات ۳۰ ساله خود را برای سرکوب جنبش بکار گرفته و از همه امکانات خود استفاده میکند برای وقت خریدن و حرکت از این ستون تا ستون دیگر این هم یک شامورتی بازی دیگر خواهد بود در همین راستا .به دنبال این بازیها جایگزین کردن مزدوران اطلاعاتی و جیره خوار خود به نام اصلاح طلبان در رسانه های خارج کشوری و مصاحبه های به ظاهر طرفدارانه از جنبش مردم ولی به طرز پیچیده ای نا امید کننده و ضد جنبش از تردستی های دیگر این دجالان است .به برنامه های به اصطلاح سیاسی بی بی سی و صدای آمریکا نگاه کنین اغلب مصاحبه شوندگان از اردوگاه همین هاشمیهای خاین و آدمکش هستن تا جاییکه صدای سناتور های خود آمریکاهم در آمده که امروزه صدای آمریکا دربست در اختیار رژیم اسلامی ایران است و اغلب مصاحبه شوندگان چه در بی بی سی و چه در صدای آمریکا از مزدوران هستند .برای همین هم فتیله چراغ جنبش رو به پایین کشیدن است .اما ما مردم بیدار هستیم و ما هم تجربه ۳۰ ساله مبارزه با این شیادان را داریم و باید هم مواظب باشم و هم هوشیار که برای ما هم میخواهند جامد کرزای و چلبی و این نوع جانوران بسازند . زنده باد ایران.

نوشته شده در تاريخ پانزدهم فروردين ۱۳۸۹ برابر با چهارم آوريل ۲۰۱۰ ، 04:39:59 توسط abas
اگرقراراست دادگاهی برای آنهاتشکیل گرددبهترین موقع برای میراث فرهنگی است که اموال واشیا عتیقه که درچندسال اخیر توسطاوونیروهای اطلاعاتی وامنیتی که دراستانهای ایلام کرمانشاه وکردستان به غارت برده شده توسطدادگاهی جداگانه تشکیل واموال غارت شده توقیف گرددواگرهم بازی است آقامهدی مطمئن باشددرآینده نزدیک توسط دادگاههای واقعی این کارصورت خواهدگرفت.

نوشته شده در تاريخ پانزدهم فروردين ۱۳۸۹ برابر با چهارم آوريل ۲۰۱۰ ، 04:39:14 توسط mohammad
پس این دادگاه جانی وقیه کی بر گذار میشه با این همه جنایات که کرده

نوشته شده در تاريخ پانزدهم فروردين ۱۳۸۹ برابر با چهارم آوريل ۲۰۱۰ ، 04:21:39 توسط ماه منير از ساري
اينا همه سيابازي وفيلمه ٠اينا همه شون دزد و جنايتكارن والا توي اين رژيم نبودن٠

نوشته شده در تاريخ پانزدهم فروردين ۱۳۸۹ برابر با چهارم آوريل ۲۰۱۰ ، 03:41:19 توسط ramin az tehran
هر وقت خامنه ای رو به خاطره این همه جنایات علیهه بشریت محاکمه کردند اون وقت باورم میشه که راست میگن پس تا اون وقت از ادامه این نمایش های مضهک دست بر دارین .

نوشته شده در تاريخ پانزدهم فروردين ۱۳۸۹ برابر با چهارم آوريل ۲۰۱۰ ، 02:15:48 توسط Mordad
همش بازيه اينا فكر كردن ملت نميفهمند و سر از كارهاي وزارت اطلاعات در نميارن

نوشته شده در تاريخ پانزدهم فروردين ۱۳۸۹ برابر با چهارم آوريل ۲۰۱۰ ، 01:46:37 توسط محمد
سران مافیا گاهی هوای همدیگر را دارند و گاهی همدیگر را از دم تیغ می گذرانند. اگر قرار است برای آنها دادگاهی تشکیل گردد باید پسران سیدعلی و هاشمی و خود آنها هم دادگاهی شوند در غیر این ها همه بازی است.

نوشته شده در تاريخ پانزدهم فروردين ۱۳۸۹ برابر با چهارم آوريل ۲۰۱۰ ، 01:19:35 توسط سعید
میخواهند طبق دستور رهبر سر وته قضیه را ماست مالی کنند . یعنی همان چیزی که محسن اژه ای گفته که باید برای همیشه به شایعات خاتمه داد . این احمق ها فکر کرده اند مدعی آنان از گروه کر و کور و احمق ها بشمار میروند . باید شما ها نباشید تا افراد ملی با پشتیبانی ملت پسران دزدان را محاکمه کنند ... از جمله آقا مجتبی پسر خامنه ای که برای معالجه زنش که نازا است به انگلیس میرودو 3 میلیون دلار خرج میکندو بیمارستانی را در بست اجاره میکند .. این پولها از کجا می آید ؟ اینها شایعه است ؟ پس واقعیت کدام است ؟ خر خودتانید .

نوشته شده در تاريخ پانزدهم فروردين ۱۳۸۹ برابر با چهارم آوريل ۲۰۱۰ ، 00:09:02 توسط تیزبین
آیا این رهبر بیشرف به پدران و مادران همه بازداشت شدگان نیز همین قول را داده بود. این فرزندان شیر دل ایرانی بدون هیچ دلیل و مدرکی بازداشت شده و کتک خوردند و شکنجه های قرون وسطایی از سوی خا..ه مالان رهبر دیدند و مورد تجاوز قرار گرفتند و این سگ هار دستاربند چلاق در پاسخ گفت مبارزه درد دارد!!! ای بیشرف آنوقت که همان درد را در ماتحت خود احساس کردی دیگر به زندانبانان خود خرده مگیر که خود کرده را تدبیر نیست.

نوشته شده در تاريخ چهاردهم فروردين ۱۳۸۹ برابر با سوم آوريل ۲۰۱۰ ، 18:20:03 توسط نداي زنداني
اين بچه كوسه ها يك دادگاه علني با وكيل خواهند داشت وبعد از پاك زدايي بي گناه ومعصوم و مظلوم شناخته خواهند شد مجرم در جمهوري ننگين يعني برنده

نوشته شده در تاريخ چهاردهم فروردين ۱۳۸۹ برابر با سوم آوريل ۲۰۱۰ ، 18:13:40 توسط بابک جان
این بامبولک بازی وزارت اطلاعته, هر ایرانی واقع بینی میداند تمام ارکان حکومت زیر نظر سید علی است, اکبر کوسه هم یار غار اوست که خودش سناریو رهبر شدن سید علی رو تو 3 روز بعد از مرگ دجال اعظم نوشت, حالا هم قول میدم با سناریو وزرات اطلاعات هم دارند غرب رو بازی میدن که در رژیم اختلاف است تا بدین وسیله وقت برای ساختن بمب اتم بخرنند و جلوی حمله احتمالی آمریکا را بگیرنند, بعد هم که بمب چمدونی شونو ساختند از کارگردان و بازیگران این نمایشنامه قدر دانی میشود اما تماشاچی که ما و این ساده لوحان غربی هستند تقاصش را پس خواهیم داد. من که به هیچ فردی که داخل این حکومت بوده باشد اطمینان نمیتوانم بکنم.

نوشته شده در تاريخ چهاردهم فروردين ۱۳۸۹ برابر با سوم آوريل ۲۰۱۰ ، 18:08:48 توسط ارمان
چه شده چه خبر است که دزدان میخواهند به پرونده یکدیگر رسیدگی کنندایا برای فرار دزد بزرگ را میخواهند به در ببرند یعنی خامنه ای شعار های خیابانها تهران وشهرستانها یک پیام دارد مرگ بر اصل ولایت فقیه

سایت حامی دولت: احمدی نژاد زیر خط فقر و با وام های دريافتی زندگی می کند

پرچم :هر چند خبر عدم دریافت حقوق توسط رئیس جمهور از مدت ها پیش بر سر زبان ها افتاده و رسانه ای شده بود و حتی استفاده نکردن رئیس جمهور از حق ماموریت های خود نیز در همان زمان بسیار مورد توجه قرار گرفت اما این بار خبرنگار پرچم به منبع درآمدی ناگفته ومخفی برای رئیس جمهور دسترسی پیدا کرد که تاکنون خبری از آن منتشر نشده است.

دکتر احمدی نژاد که پس از ریاست جمهوری به دلیل کم شدن حضورش در دانشگاه با کاهش دریافتی خود مواجه شده است و از طرفی با توجه به بالا رفتن مهمان ها و دیدار کنندگان با وی، رئیس قوه مجریه از مدت ها پیش اقدام به دریافت وام های با اقساط پایین نموده و گذران زندگی خود را که با مشکل مواجه شده از طریق وام های قرض الحسنه به انجام می رساند.

این گزارش حاکی از آنست که تغییر مکان زندگی رئیس جمهور نیز که در خانه های سازمانی دولتی سکنی گزیده بود از دیگر نشانه های ساده زیستی رئیس جمهور در وضعیتی پایین تر از خط فقر است.

چرا که خانه وی از داشتن معمولی ترین امکانات مانند مبل و دیگر وسایل محروم بوده و چینش موکت ها و وسایل زوار در رفته به حدی چشم را آزار می دهد که در سفری که سید حسن نصرالله به ایران داشته و به عنوان مهمان وارد خانه دکتراحمدی نژاد شده بود، دبیر کل حزب الله لبنان از چنین زندگی ساده و بی آلایشی به شدت اظهار تعجب و شگفتی کرده بود.

نظرات خوانندگان
نوشته شده در تاريخ پانزدهم فروردين ۱۳۸۹ برابر با چهارم آوريل ۲۰۱۰ ، 06:59:57 توسط خیام
از سه حال خارج نیست: یا تظاهر و فریبکاریست. یاخبر دروغ است. یا کسی با دکتری عمران در زیر خط فقر زندگی میکند. در هر سه حالت جنبه ای از ماهیت جمهوری اسلامی آشکار میگردد.تمام.

نوشته شده در تاريخ پانزدهم فروردين ۱۳۸۹ برابر با چهارم آوريل ۲۰۱۰ ، 06:10:48 توسط مهدی
بخش سوم . تظاهر شدید و افراطی احمدی نژاد به دین اسلام مانند آنوسی ها (یهودیان پنهان) به حدی است که حتی ایشان ادعای حالات روحانی از قبیل هاله نور، غذا خوردن با امام زمان، منتسب کردن اعمال و سخنان خود به او، اقتدا کردن فرضی نماز به او، گذاشتن ظرف غذا بر سر میز هیأت دولت برای امام زمان، ادعای مدیریت کشور توسط او، دیدن خواب امام زمان و حتی ادعای ارتباط با امام زمان و گرفتن دستور از ایشان را نیز کرده که در روایات شیعه و سنی این امر کاملا رد شده و شخص مدعی را دروغگو و دجال نامیده است. http://freemasonsecret.wordpress.com/2010/01/03/ahmadinejad-is-a-mason

نوشته شده در تاريخ پانزدهم فروردين ۱۳۸۹ برابر با چهارم آوريل ۲۰۱۰ ، 06:03:15 توسط سام
(بر پدر آدم دروغگو لعنت )ولی اگر راست میگویید پس یک صندوق صدقات دیگر هم در کنار آن صندوق صدقات که در هر ۱۰۰ متر در خیابانها نصب شده است هم نصب کنید به نام احمدی نژاد تا این مشگل هم حل شود.

نوشته شده در تاريخ پانزدهم فروردين ۱۳۸۹ برابر با چهارم آوريل ۲۰۱۰ ، 05:52:30 توسط mo hadi
سلام به همه . آخه یک آدم عاقل پیدا نمیشه به این آقا بگه آخه آدم ناحسابی چجوری وام میگیری /////???حالا اصلآ میگی ، بگیر اگه فقیری خوب پول نداری ، چجوری وام ها رو بر میگردونه.آهان شیاد منظورشون اینه که وام های همچین توپول میگیره .چون پول نداره و فقیره بر نمیگردونه ؟؟؟!؟!؟.

نوشته شده در تاريخ پانزدهم فروردين ۱۳۸۹ برابر با چهارم آوريل ۲۰۱۰ ، 05:38:39 توسط جواد
این یارو حداقل به اون ۱۰ تا محافظ که شبانه روزی در نزدیکی اوهستن، چی میده میخورن و کجا میخابن. وقتی یه ملتی ساده باشه، براش اینجور داستانها هم زیاد تعریف میشه. در ضمن به قول وزیر دفاع ما که زیر خط فقر کسی رو نداریم.

نوشته شده در تاريخ پانزدهم فروردين ۱۳۸۹ برابر با چهارم آوريل ۲۰۱۰ ، 05:03:04 توسط mahsa
بچه که بودم یک کتاب قدیمی زبان انگلیسی مال پدرم تو خونه بود که همیشه میخوندامش چون توش جوک های ساده به زبان انگلیسی بود: یکیش این بود: پدر: ماری ، چی کار میکنی؟ ماری: دارم یک انشا در مورد فقر مینویسم! پدر: خوب ، چرا نمیدی خدمت کارها برات بنویسند؟ ماری: نه، میخوام واقعی باشه!!!! پدر: برام بخونش. ماری: یک دخترک فقیری بود، خدمتکار فقیری داشتند، آشپزها هم فقیر بودند، پدرش هم فقیر بود، مادرش هم فقیر بود، حتا راننده پدرش هم فقیر بود، باغبان ها هم فقیر بودند، انها تو یک ویلای فقیرانه تابستون را میگذراندند . هر روز معلم سر خونه فقیرش میامد بهش درس بده،........... حالا شده حکایت رییس جمهور فقیر ما!!!!!!!!!!

نوشته شده در تاريخ پانزدهم فروردين ۱۳۸۹ برابر با چهارم آوريل ۲۰۱۰ ، 05:00:28 توسط مسعود
این بابا اگر نون خالی هم بخوره زیادشه

نوشته شده در تاريخ پانزدهم فروردين ۱۳۸۹ برابر با چهارم آوريل ۲۰۱۰ ، 04:36:55 توسط مهدی
خوب حالا فهمیدم که چرا هواپیمای ریاست جمهوری را دست و پا کرده است ( چیزی که خاتمی آنرا نپذیرفت). حتما چون مبل نداره همیشه توی هواپیما زندگی میکند. دوستان حتما عکسهای داخل هواپیما را دیده اند. چققققدر فقیرانه بود. همه خدمه هواپیما فقیر بودند. خلبان و کمک خلبان فقیر بود. همه پانزده محافظش فقیرند. مکانیسین او فقیر است. راننده اش هم فقیر است. سه منشی اش هم که از همه فقیرترند. از همه مهمتر 7 مشاورش (بعلاوه مشائی) از فقر معمولا فقط نان و چای میخورند. خلاصه 2 معاونش هم فقیر هستند.تمام وزرایش هم فقیر هستند (به همین دلیل هر کدام یک کارخانه ناقابل دارند). مداحینش هم فقیرند مثل مصباح که مجلس مجبور شده سالی ده میلیارد تومان بودجه برایش درنظر بگیرد. بابا از شمردن فقرا خسته شدم. یاد قزافی میافتم که همیشه در چادر بدوی زندگی میکند ولی چه چادری.

نوشته شده در تاريخ پانزدهم فروردين ۱۳۸۹ برابر با چهارم آوريل ۲۰۱۰ ، 03:40:44 توسط تیزبین
منظور این است که از برادران سه پایه برایش وام میرسد.

نوشته شده در تاريخ پانزدهم فروردين ۱۳۸۹ برابر با چهارم آوريل ۲۰۱۰ ، 03:10:43 توسط امیر
پس بگو چرا زیاد مسافرت میکند، تا حد اقل از مبل وحمام و دستشویی و امکانات هواپیمایش (که در خانه اش خبری از آنها نیست)استفاده کند.اگر خدا وجود داشت باید حد اقل برای این پست فطرتهای دروغگو تا حالا یک چشمه ای نشان می داد. واقعا دیگر کسی نیست که از این حرفها حالش بهم نخورد.

نوشته شده در تاريخ پانزدهم فروردين ۱۳۸۹ برابر با چهارم آوريل ۲۰۱۰ ، 02:49:59 توسط فرامرز طاهری
دروغگو خانه اش آتش گرفته بود هر چه فریاد استمداد میکشید کسی حرفش را باور نمیکرد.آقا عزیز مگر شما با دسته ی کور ها سخن میگوئید یا فکر میکنید مردم نان گندم نمیخورند که به این مزخرفات و اراجیف گوش بدهند.عین همین مطلب راسید علی چندی پیش عنوان کرده بود که شبها نان و ماست میخورد.بر پدر آدم دروغگو لعنت.ضمن اینکه این آدمها ذاتا پست و گدا هستند

نوشته شده در تاريخ پانزدهم فروردين ۱۳۸۹ برابر با چهارم آوريل ۲۰۱۰ ، 02:31:38 توسط Mordad
واي كه روده بر شدم از خنده ها ها ها هو هو هو با تشكر از شما كه اين جك كه قطعا جك ساله رو براي ما درج كرديد

کاریکاتور





وزیر کار:‌ نمی‌دانم خط فقر چقدر است، اگر میزان خط فقر را از حداقل دستمزد کم کنیم، فاصله آن به دست خواهد آمد.

رقابت نان و آب دار میان

رقابت نان و آب دار میان
نهاد های امنیتی ج. اسلامی


آنچه را می خوانید بر مبنای یک گزارش دریافتی مشروح تنظیم شده است:

رقابت اطلاعاتی، بین نهادهای امنیتی و اطلاعاتی جمهوری اسلامی همیشه وجود داشته است، اما این رقابت هرگز مرزهای کارشکنی این نهادها علیه یکدیگر را پشت سر نگذاشته بود. در دوران ریاست جمهوری احمدی نژاد چنین شده است. یعنی نهادهای اطلاعاتی و امنیتی هم افزون شده اند و هم رقابت میان آنها مرزهای کارشکنی را پشت سر گذاشته است. بویژه که در این رقابت و کارشکنی عامل مهم اقتصادی نیز عمل می کند. پشت هر تصمیم امنیتی و حتی هر تصمیم دولتی که یک گوشه آن به مسائل امنیتی و اطلاعاتی و ضد جاسوسی و جاسوسی باز می گردد، یک لفت و لیس میلیونی به دلار و یورو هم وجود دارد. از جمله داستان دنباله دار عبدالمالک ریگی و...









آنچه را می خوانید بر مبنای یک گزارش دریافتی مشروح تنظیم شده است:

رقابت اطلاعاتی، بین نهادهای امنیتی و اطلاعاتی جمهوری اسلامی همیشه وجود داشته است، اما این رقابت هرگز مرزهای کارشکنی این نهادها علیه یکدیگر را پشت سر نگذاشته بود. در دوران ریاست جمهوری احمدی نژاد چنین شده است. یعنی نهادهای اطلاعاتی و امنیتی هم افزون شده اند و هم رقابت میان آنها مرزهای کارشکنی را پشت سر گذاشته است. بویژه که در این رقابت و کارشکنی عامل مهم اقتصادی نیز عمل می کند. پشت هر تصمیم امنیتی و حتی هر تصمیم دولتی که یک گوشه آن به مسائل امنیتی و اطلاعاتی و ضد جاسوسی و جاسوسی باز می گردد، یک لفت و لیس میلیونی به دلار و یورو هم وجود دارد.

در ماه های اخیر، وزارت اطلاعات به شعبه ای از شعب سازمان امنیت تبدیل شده است. بخش اطلاعات سپاه پاسداران بعد از کودتای 22 خرداد تبدیل به سازمان امنیت شده و چون وابسته به سپاه است، ریاست عالیه آن نیز با فرمانده کل قوا، یعنی علی خامنه ایست. بدین ترتیب، تمام موانع قانونی برای الگوبرداری از ساواک شاهنشاهی برداشته شد و سازمان امنیت زیر نظر رهبر شکل گرفت و وزارت اطلاعات به شعبه ای از این سازمان تبدیل شد.

دو جابجائی و برگماری با همین هدف صورت گرفت. نخست تعیین یک وزیر اطلاعات کم عقل که ارگان های امنیتی او را به هم پاس می دهند و هر چندگاه یکبار برای یک مصاحبه اطلاعاتی او را جلو می اندازند و دوم انتصاب روحانی بدنامی بنام حسین طائب بعنوان قائم مقام سازمان امنیت سپاه. طائب یک دوره معاون وزارت اطلاعات بوده و بدلیل جنون آدم کشی از این وزارت خانه اخراج شد، اما توانست خود را به بیت رهبری وصل کند و پس از مدتی حضور در سازمان امنیت موازی که در بیت رهبری فعال بود، سازمان امنیت بسیج را عهده دار شد. او در همین مقام و مسئولیت جنایات کهریزک را مرتکب شد. او را با این پیشینه قائم مقام سازمان امنیت سپاه کرده اند و تمام دستگیری ها و جنایاتی که طی ماه های گذشته در زندان ها – بویژه در اوین- روی داده با رهنمود های او بوده است.

بقول کروبی، از جمله سرنشینان قایق نظام که هدایت آن با علی خامنه ایست، یکی هم حسین طائب است.

آنچه که انگیزه این اشارات شد، رقابت و کارشکنی است که در پاکستان و افغانستان میان نهادها و ارگان ها امنیتی جمهوری اسلامی و ماموران وابسته به این ارگان ها جریان دارد. برای نمونه:

عبدالمالک ریگی را امریکائی ها به پاکستانی ها تحویل دادند تا با نهادهای اطلاعاتی جمهوری اسلامی معامله کنند. این اقدام نتیجه مذاکرات چند فرمانده بخش سازمان امنیت سپاه بود، اما وزارت اطلاعات مدعی مذاکرات مستقل خود با افغان ها برای همین معامله شد. سرانجام قرار شد معامله سه جانبه انجام شود. یعنی امریکائی ها ریگی را به پاکستانی ها و پاکستانی ها به افغان ها تحویل بدهند و وزارت اطلاعات جمهوری اسلامی او را از افغان ها تحویل گرفته و به تهران منتقل کند. این انتقال انجام شد، اما یکباره سازمان امنیت سپاه، طرح هواپیمای قرقیزستانی را به اجرا گذاشت. یعنی یک هواپیمای قرقیزستانی را ناچار به فرود در خاک ایران کرد و دو سرنشین آن را پیاده کرد. این دو سرنشین هر دو از ماموران سازمان امنیت سپاه بودند که برای همین سناریو سوار هواپیمای مذکور شده بودند. سازمان امنیت سپاه اعلام کرد که ریگی را اینگونه دستگیر کرده است. وزارت اطلاعات میان زمین و آسمان معلق ماند و سرانجام قرار شد، این وزارتخانه نیز همین سناریو را اعلام کند. ریگی را در یک هواپیمای لوکس و کوچک نشاندند و فیلم خنده دار دستگیری او را گرفته و در سیما به نمایش گذاشتند. وزیر کم عقل و ناتوان اطلاعات هم قرار شد مصاحبه کند. مصاحبه کرد، اما آنقدر ضد و نقیض حرف زد که اگر مصاحبه نکرده بود سنگین تر بود.

بدین ترتیب ریگی را از اطلاعات گرفته و تحویل سازمان امنیت سپاه دادند. سپاه به ریگی وعده داد که در صورت همکاری نه خودش اعدام خواهد شد و نه برادرش. حاصل این قول و قرار، لوُ دادن محل کارمند سفارت جمهوری اسلامی در پاکستان بود که توسط جندالله ربوده شده بود.

او را پس از دستگیری ریگی جابجا کرده بودند، اما ریگی به رهبر جانشین خود پیام داد که با سپاه معامله کرده و اگر عطار زاده را در نقطه ای در کویته پاکستان رها کنند تا توسط سپاه به تهران منتقل شود او اعدام نخواهد شد. معامله جوش خورد، اما حالا وزارت اطلاعات پا را در یک کفش کرده که برادر ریگی را باید در زاهدان حلق آویز کرد و لابد عبدالمالک ریگی هم در نوبت بعدی است! سپاه هنوز می خواهد از همکاری ریگی استفاده کند، اما وزارت اطلاعات کارشکنی می کند. دراین میان بخش ضد جاسوسی سپاه قدس هم وارد این مناقشه شده و معتقد است در ترور فرمانده ارشد حماس "المبوح" که اخیرا در دوبی ترور شد نیز جندالله نقش داشته و سرنخ هائی را بدست آورده که حاضر نیست دراختیار سازمان امنیت و وزارت اطلاعات بگذارد، زیرا بخش اطلاعات و ضد جاسوسی حزب الله لبنان هم همین نظر را دارد. بدین ترتیب، یک جنگ مغلوبه اطلاعاتی و ضد جاسوسی و جاسوسی در پاکستان، افغانستان و شیخ نشین های خلیج فارس میان بخش های اطلاعاتی جمهوری اسلامی جریان یافته است. جنگی که در آن پول مثل ریگ بیابان خرج می شود و در همان کشورها به حساب های بانکی انتقال می یابد. البته بخشی هم به جیب دو سازمان اطلاعات پاکستان و افغانستان و بخشی هم به جیب القاعده که سر سوم این معامله هاست.

همین رقابت بر سر فعالیت های جاسوسی، اطلاعاتی و ضد جاسوسی در ترکیه هم جریان دارد و تصمیماتی گرفته می شود نان و آب دار. مثلا اعلام شده که چون به هواپیمائی ماهان بدلیل وابستگی آن به خانواده هاشمی رفسنجانی اعتمادی نیست، نباید مسافران ایرانی که عازم ترکیه می شوند، با این هواپیمائی به شهرهای توریستی ترکیه بروند. سالی نزدیک به نیم میلیون ایرانی برای نفس تازه کردن به ترکیه و شهرهای توریستی آن سفر می کنند. با این تصمیم امنیتی، چند شرکت هواپیمائی کوچک ترکیه کار انتقال مسافران ایرانی هواپیمائی ماهان را به شهرهای توریستی عهده دار شده اند. علاوه بر خریدن مهمانداران این شرکت های کوچک هواپیمائی با هدف تبدیل کردن آنها به خبرچین، از صاحبان این شرکت ها نیز پول هنگفتی بعنوان "پورسانت" دریافت شده است. جالب اینست که این تصمیم در دولت گرفته شد، اما دستور آن از سازمان امنیت سپاه آمد. دولت هم انگیزه این تصمیم را مبارزه با فحشاء اعلام کرد. یعنی مسافران ایرانی به شهرهای ساحلی که زن و مرد در آن ها شنا می کنند نباید منتقل شوند!

برخورد آمرانه و توهین آمیز مهمانداران این شرکت های کوچک هواپیمائی ترکیه نیز خود حکایت از همین وابستگی دارد، زیرا در غیر اینصورت باید با توریست های ایرانی که در سفرهای چند هفته ای پول خرج می کنند، برخوردها بسیار متفاوت می بود.

گفتگو با آیت الله موسوی تبریزی

گفتگو با آیت الله موسوی تبریزی
رفراندوم مگر لوُلوُست
که چنین از انجام آن می ترسند ؟


آیت‌الله سید حسین موسوی تبریزی دبیر مجمع محققین و مدرسین حوزه علمیه قم در آستانه 12 فروردین – رفراندوم جمهوری اسلامی- با خبرگزاری ایلنا مصاحبه کرده و به نکات مهمی در ارتباط با ولایت فقیه و گنجانده شدن آن در قانون اساسی کرد. او همچنین در این مصاحبه از یک رفراندوم تازه در جمهوری اسلامی دفاع کرد. موسوی در بخش از این مصاحبه گفت:



در پیشنهاد قانون اساسی، با اینکه امام(ره) از نظر فقهی، معتقد به ولایت فقیه بود و در سال 46 هم درسش را در نجف تدریس کرده بود، اما از نظر سیاسی معتقد بود که تنها اگر مردم بخواهند باید بگویند ولایت فقیه باشد. افرادی از جمله دکتر حبیبی که قرار بود پیش نویس قانون اساسی را بنویسند، وقتی که آن را آماده کردند، بحث ولایت فقیه در قانون اساسی نبود و اصرار امام(ره) هم این بود که همین پیش نویس که ولایت فقیه در آن مطرح نبود را به رأی مردم بگذارند. امام(ره) می خواستند که همه چیز از طریق خود مردم حل شود و واقعا هم به این امر معتقد بود. بعد از آن که مجلس خبرگان برای بررسی پیش نویس قانون اساسی تشکیل شد، در زمان بررسی پیش نویس قانون اساسی و با پیشنهاد بعضی از نمایندگان، مسئله ولایت فقیه در قانون اساسی مطرح شد و امام (ره) هم طبیعتا در این مورد دخالت نمی‌کردند. امام(ره) پیش نویس قانون اساسی بدون ولایت فقیه را امضاء و به مجلس خبرگان فرستاد، تا آن را بررسی کنند و حتی ایشان می‌خواستند که بدون بررسی مجلس خبرگان این پیش نویس را که ولایت فقیه در آن نبود به رأی مردم بگذارند.
این‌ها نشان‌گر این است که امام(ره) می‌خواست که مردم هرچیزی را که خودشان خواستند انجام پذیرد و اعتقاد داشت که مردم باید در میدان باشند و تا چیزی را مردم نخواهند نباید انجام شود. شاید حتی اگر امروز هم امام(ره) زنده بود و عده‌ای هم می‌گفتند که با توجه به رویش نسل‌های جدید پس از انقلاب، شک داریم که اکثریت ولایت فقیه را می خواهند یا نه؟ و ما میخواهیم بدانیم رأی مردم درحال حاضر چیست؟، حتما امام(ره) با یک رفراندوم دیگر موافقت می‌کرد؛ کما اینکه امام خمینی(ره) در 12بهمن 57 در بهشت زهرا فرمودند که"40 یا 50 سال پیش اگر هم اجداد ما به یک چیزی رأی دادند، الان باید نسلی که عوض شده و جدید است رأی دهند".

هبچ اشکالی هم ندارد که دوباره رفراندوم برگزار شود و مردم آن چیزی را که میخواهند دوباره ابراز کنند؛ مثل اینکه ما قانون اساسی را دوبار به رفراندوم گذاشتیم، و دومین بار آن مربوط به اصلاح قانون اساسی در سال 68 بود، که وقتی به رأی گذاشته شد رأی خوبی آورد.

نباید از این که بعضی رفراندم را مطرح می‌کنند، وحشت کنیم و یا این که بگوئیم کسانی که رفراندم را مطرح می‌کنند، خائن و یا ظالمند، و به نظر من، حتی آنهایی که دلسوز هم هستند می توانند رفراندم را مطرح کنند.

معتقدم هنوز هم مردم ایران نظام جمهوری اسلامی را می‌خواهند. اگر امروزه هم دوباره رفراندوم برگزار شود و بالای 50درصد هم رأی بیاورد، یک مشروعیت بسیار محکم، چه در جامعه و چه در دنیای امروز است که مورد قبول هم خواهد بود.