Sunday, April 24, 2011

نگرانی و ترس در سخنان خامنه ای : نباید به گونه‌ای صحبت و یا مطلبی نوشته شود که القای تنش و درگیری در جامعه باشد زیرا این موضوع، خلاف شرایط کنونی کشور است

نگرانی و ترس در سخنان خامنه ای : نباید به گونه‌ای صحبت و یا مطلبی نوشته شود که القای تنش و درگیری در جامعه باشد زیرا این موضوع، خلاف شرایط کنونی کشور است


جرس: آقای خامنه‌ای با اشاره به تلاش رسانه‌های بیگانه برای بزرگ‌نمایی برخی اختلاف‌نظرها، تأکید کرد: نباید از گفته‌ها و یا نوشته‌های ما برداشت اختلاف شود و اگر هم اختلاف‌نظری است نباید جلوی مردم اخم کرد و بهانه به دست رسانه‌های بیگانه داد.





رهبری بعد ازظهر امروز در دیدار وزیر کشور، و جمعی از فرماندهان و مسئولان نیروی انتظامی، تأمین امنیت به‌ویژه امنیت اخلاقی و روانی جامعه را یکی از مهمترین وظایف نیروی انتظامی دانست و با اشاره به مسئولیت سنگین رسانه‌ها، مطبوعات، گروه‌ها و افراد تأثیرگذار برای حفظ آرامش روانی مردم، تاکید کرد شرایط کنونی کشور بسیار آرام و مناسب و روحیه مردم هم مستحکم است بنابراین مسئولان، نخبگان سیاسی و فرهنگی و فعالان مطبوعات و رسانه‌های مجازی نباید بگونه‌ای سخن بگویند و یا مطلبی منتشر کنند که القای نبود آرامش و دو دستگی در کشور شود زیرا این موضوع، خلاف واقع است.



به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر رهبری، وی با اشاره به سخنان روز گذشته خود درخصوص برخی مسائل روز، افزود: متأسفانه برخوردی که برخی روزنامه‌ها با این سخنان کردند، بجای القای آرامش در کشور، القای دوگانگی و دعوا را می‌کرد.



رهبری خطاب به صاحبان قلم و تریبون خاطرنشان کرد: نباید به گونه‌ای صحبت و یا مطلبی نوشته شود که القای تنش و درگیری در جامعه باشد زیرا این موضوع، خلاف شرایط کنونی کشور است.



آقای خامنه‌ای با اشاره به تلاش رسانه‌های بیگانه برای بزرگ‌نمایی برخی اختلاف‌نظرها، تأکید کرد: نباید از گفته‌ها و یا نوشته‌های ما برداشت اختلاف شود و اگر هم اختلاف‌نظری است نباید جلوی مردم اخم کرد و بهانه به دست رسانه‌های بیگانه داد.



وی پیش از این نیزگفته بود که اختلافات خود را در جامعه مطرح نکنید.



رهبری در بخش دیگر ی از سخنان خود با قدردانی از زحمات و تلاش‌های فرماندهان و کارکنان نیروی انتظامی و بدون اشاره به خشونتهای این نهاد در برخورد با مردم افزود: مردم این تلاش‌ها و خدمات را می‌بینند و قدردان آن نیز هستند.



وی یکی از مهمترین وظایف نیروی انتظامی را ایجاد امنیت در جامعه بویژه امنیت اخلاقی و روانی برشمرد و افزود: امنیت اخلاقی در جامعه به معنای آن است که مردم دغدغه ای درخصوص احتمال انحراف اخلاقی فرزندان خود در جامعه نداشته باشند.

داستان دنباله‌دار برکناری حیدر مصلحی

داستان برکناری حیدر مصلحی، وزیر اطلاعات، گویا قرار نیست به زودی پرده آخر خود را شاهد باشد. اگر در روزهای گذشته، نامه رهبر جمهوری‌اسلامی خطاب به حیدر مصلحی - که وی در آن صراحتا دستور بازگشت مصلحی به وزارت اطلاعات را داده بود - باعث جنجال شد، این‌بار سخنان آیت‌الله خامنه‌ای و نحوه انعکاس آن‌ها در خبرگزاری رسمی جمهوری‌اسلامی - ایرنا - است که حاشیه‌ساز شده در حالی که سایت های نزدیک به قدرت فاش کرده اند که محمود احمدی‌نژاد به حیدر مصلحی اجازه شرکت در جلسات کابینه را نمی‌دهد.





تیتر اول اکثر روزنامه های صبح یکشنبه تهران این سخن آیت الله خامنه ای است که "تا جان دارم اجازه انحراف نمی دهم" و این روزنامه ها در متن گزارش های خود از زبان رهبر نوشته اند "در قضیه وزارت اطلاعات از مصلحت غفلت شده بود"، او به قول روزنامه جمهوری اسلامی "هر جا رهبری احساس کند که غفلت بزرگ شده است دخالت می کند" اما در همان زمان آشکار شد خبرگزاری دولت نارضایتی خود را از دخالت های ایت الله خامنه ای با انتشار متنی تحریف شده از سخنان وی، و انتخاب تیتری منحرف کننده نشان داده است. و اهمیت بیشتر را واکنش روابط عمومی بیت رهبری برانگیخت که در نامه ای به این خبرگزاری هشدار داد، در حالی که تنها چند ساعت قبل رهبر بر استفاده بیگانگان از اختلافات سخن گفته و با عبارت "موضوع کوچکی بود" رسانه های جهانی را متهم کرد که مسائل کوچک را بزرگ می کنند". رهبر جمهوری‌اسلامی در سخنان خود با اشاره به بحث برکناری و سپس ابقای حیدر مصلحی، اعلام کرد که در کارهای دولت دخالت نمی‌کند، اما "در قضیه برکناری حیدر مصلحی بر این عقیده بوده است که از مصلحت غفلت شده" است. ایرنا - خبرگزاری رسمی جمهوری‌اسلامی - متنی گزینش شده از سخنان رهبر جمهوری‌اسلامی را با تیتر "رئیس جمهور و دولت شبانه‌روز در حال خدمت هستند" منتشر کرد. دفتر آیت‌الله خامنه‌ای با ذکر ساعت و کد انتشار گزارش اولیه ایرنا، این اقدام را تأسف‌بار و غیرمسئولانه خوانده است و از رسانه‌ها خواسته است تا از خبر ایرنا به هیچ عنوان استفاده نکنند و روابط عمومی دفتر آیت‌الله خامنه‌ای را به عنوان تنها مرجع انتشار اخبار وی بشناسند. این مساله باعث شد که ایرنا این خبر را از خروجی خود حذف کند. ایرنا سپس اقدام به انتشار متن عذرخواهی از دفتر رهبر جمهوری‌اسلامی کرد.



از سوی دیگر علی‌اکبر جوان‌فکر - مدیرعامل ایرنا - با انتشار مقاله‌ای در روزنامه ایران - در مقام سرمقاله - و همچنین سخنانی در جمع کارکنان خبرگزاری جمهوری‌اسلامی اعلام کرد که "ایرنا همواره در خدمت منویات مقام معظم رهبری است". سخنان جوان‌فکر در حالی بیان شده است که سایت خبری جهان نیوز - نزدیک به علی‌رضا زاکانی نماینده اصول‌گرای مجلس - در خبر خود از جوان‌فکر با عنوان فردی یاد کرده است که "هفته گذشته به دلایل مختلف از جمله مقاله توهین آمیز و عملکرد مشکوک در برخورد با نامه رهبر انقلاب مورد انتقاد شدید رسانه‌ها قرار گرفت و بزودی شکایت از وی در دستگاه قضائی به جریان می‌افتد".



جوان‌فکر در سرمقاله خود در روزنامه ایران با اشاره به جنجال‌های رخ داده پیرامون استعفای مصلحی نوشته است: "در جامعه امروز ما جریانی وجود دارد که بشدت مایل است دوره مشعشع خدمتگزاری در دولت احمدی نژاد را به طور کلی از تاریخ انقلاب اسلامی حذف نماید.این جریان که منش و ممشای آن، آشکارا در تضاد با اصول و ارزش‌های اسلامی است و با بی‌پروایی تمام، هتاکی و بی‌حرمتی به دیگران را در دستور کار خود قرار داده است و بدون آنکه دل نگران واکنشی از سوی دستگاه قضایی باشد، همکاران صدیق و دلسوز رئیس‌جمهور را که هیچ دغدغه‌ای جز تحقق آرمانهای والای انقلاب اسلامی ندارند، عناصری فاسد، منحرف، فتنه‌گر، فراماسونر، مخالف ولایت فقیه و... می‌نامد. نمی‌توان از نظر دور داشت که تداوم این هجمه ناجوانمردانه به دولت، خواسته یا ناخواسته می‌تواند فراهم کننده مقدمات اجرای یک طرح براندازی باشد".



مصلحی هنوز در کابینه نیست!



درست در زمانی که طرفین به اشاراتی همدیگر را متهم می کردند که از ارزش ها فاصله گرفته اند ‌سایت الف - نزدیک به احمد توکلی، رییس مرکز پژوهش‌های مجلس - در گزارشی نوشت محمود احمدی‌نژاد حاضر نیست با حیدر مصلحی وزیر اطلاعات همکاری کند. این سایت گزارش داده است که احمدی‌نژاد: "از مصلحی که چندی پیش با حکم حکومتی رهبر انقلاب در وزارت اطلاعات ابقا شد، برای حضور در هیات دولت دعوت نکرده است". الف همچنین نوشته که احمدی‌نژاد از به همراه بردن حیدر مصلحی در سفر به کردستان نیز خودداری کرده بود. به نوشته این سایت٬ احمدی‌نژاد معتقد است "وزیر اطلاعات عملکرد ضعیفی در این وزارتخانه داشته و اجازه نداده که تیم مدیریتی این مجموعه با دولت همراه شود".



همین سایت در مقاله دیگری موضوع را گسترش داد و نوشت " جریان سازی در انحرافات برای جلوگیری از حذفپیگیری این برنامه ها به مشائی ختم نمی شود و او فقط به عنوان علمدار و راه باز کن جریان انحرافی شناخته شده است. آنها با تشکیل یک جریان در مسیر انحرافی که شامل افرادی نظیر مشائی، رحیمی، بقایی، جوانفکر و... می شود، در واقع تلاش دارند تا مانع از حذف فیزیکی خود شوند. طبیعی است که اگر قرار بود تمام جاذبه مسیر انحرافی در وجود مشائی خلاصه شود، همانگونه که یک بار از معاون اولی رئیس جمهور عزل شد، حکم دیگری هم صادر می شد تا به طور کامل از تمامی مناصب دولتی حذف شود. اما در شرایط حاضر آنها یک جریان هستند که مسیر انحرافات لازم برای پیشبرد اهداف سیاسی خود را مدیریت می کنند و در کمتر حالتی پیش خواهد آمد که دچار حذف فیزیکی شوند، زیرا حذف آنان برابر است با حذف بدنه تنومندی از مدیریت ها در دولت که حتی ممکن است موتور محرکه دولت دهم را از کار بیاندازد. بنابراین جریان انحرافی با این استراتژی خیال خود را از حذف فیزیکی راحت کرده و با فراغ بال، مطامع سیاسی خاصی را دنبال می کنند."



در همین زمان صراط‌ نیوز، سایت دیگر متعلق به جناح راست که تاکنون به شدت از احمدی نژاد دفاع می کرد تیم نزدیک به احمدی‌نژاد را جریانی "مشکوک"، "فاسد" و "جاه‌طلب"خواند که پروژه‌های سیاه آن "با نابودی دولت عدالت هم متوقف نخواهد شد." این سایت نوشته: "مطابق اخبار نگران کننده‌ هیچ تردیدی باقی نمانده است که در ورای پروژه ضدامنیتی عزل وزیر اطلاعات، جریان مشکوکی قرار داشته که با تمام توان در پی نفوذ به دژ اطلاعاتی – امنیتی نظام بوده است. این جریان فاسد‌ با کسی شوخی ندارد. کارنامه سیاه آن‌ها ثابت می‌کند هرکسی که سد راه جاه‌طلبی‌هایشان بوده را به مسلخ برده‌اند. غلامحسین محسنی اژه‌ای، محمدحسین صفارهرندی، منوچهر متکی، پرویز فتاح، محمد باقری لنکرانی و داوود احمدی‌نژاد از جمله افرادی هستند ‌قربانیان لیست سیاه این گروه منحرف هستند." روزنامه جوان نیز در این باره هشدار داده بود که "بهره‌برداری سیاسی از اسناد و اطلاعات طبقه‌بندی شده و تلاش برای خصوصی‌سازی آنان در دستور کار جریان انحرافی اصولگرایان قرار گرفته و برکناری مصلحی در راستای سیاست جدید این تیم صورت گرفته است". این روزنامه همچنین اضافه کرده بود که این جریان با بهره‌برداری خاص و خروج برخی اسناد و مدارک ویژه مقاصد خود را تامین و از عنصر اطلاعات به عنوان اهرمی برای ترغیب و تهدید برخی از جریان‌ها و چهره‌های سیاسی و پیشبرد اهداف سود بجوید.



گلایه از عدم حضور مصلحی در جلسات کابینه در حالی صورت می‌گیرد که نزدیکان احمدی‌نژاد معتقدند نامه آیت‌الله خامنه‌ای حکم حکومتی نبوده است. سایت محرمانه‌نیوز – که منابع مختلف آن را از جمله سایت های راه اندازی شده توسط مشائی می دانند - پیش از این نوشته بود که "از نظر فقهی و حقوقی نامه رهبر معظم انقلاب حکم حکومتی محسوب نمی‌شود و تنها در جهت تقویت توان امنیتی کشور در باب توصیه به مصلحی ابلاغ شده است". محرمانه‌نیوز به همراه چندین وب‌سایت دیگر حامی اسفندیار رحیم‌مشایی پس از درج تحلیل‌های این‌چنینی دچار فیلترینگ شدند. سایت‌های برای همه، دولت یار، رهوا، و پنهان نیوز از جمله این سایت‌ها هستند. علاوه بر آن وبلاگ علی‌اکبر جوان فکر، مشاور سابق احمدی‌نژاد و مدیرعامل خبرگزاری ایرنا نیز از دسترس خارج شده است.







زبان ها باز شده



درست در زمانی که با آشکار شدن تخطئی احمدی نژاد از اجرای دستور رهبر، زبان چهره های جناح راست باز شده و در عرض دو روز آشکار گردید که چه بخشی از هواداران احمدی نژاد به خاطر حمایت رهبر جمهوری اسلامی از وی به او پایدار مانده بودند، غلام‌حسین محسنی‌اژه‌ای دادستان کل کشور نیز با ذکر این نکته که "نحوه عملکرد در مورد برکناری وزیر اطلاعات توجیه پذیر نیست" گوشه ای از ماجرای مربوط به عزل خود را بیان کرد تا نشان داده باشد که رهبر تا جای ممکن با احمدی نژاد مماشات کرده است. اژه ای اعلام کرده است که پیش از انتشار نامه آیت‌الله خامنه‌ای خطاب به مصلحی: "ایشان در نامه ای خطاب به رئیس جمهوری عنوان کردند که کنار گذاشتن مصلحی در شرایط کنونی نه به مصلحت کشور و نه به مصلحت شماست".



دلیل برکناری مصلحی به نوشته سایت الف این بود که "وزیر اطلاعات به دلیل برداشتن یکی از معاونین خود که نماینده مشایی و جریان انحرافی دولت در وزارتخانه بوده است با فشار دفتر رییس جمهور مجبور به استعفا شده بود. [البته] پیش از این نیز رییس جمهور تصمیم داشت وزیر اطلاعات را برکنار کند که آن دفعه نیز با مخالفت رهبر انقلاب مواجه شده بود".



سایت پارلمان نیوز که نزدیک به جناح اقلیت مجلس شورای اسلامی است خبر داده که این معاون وزیر اطلاعات، "عبداللهیان معاون حقوقی و امور مجلس وزارت اطلاعات" که "بسیاری از تحلیلگران سیاسی این اتفاق را بی ارتباط با انتخابات دوره نهم مجلس نمی دانند". خبرگزاری مهر نیز بدون نام بردن از معاون وزیر اطلاعات که باعث جنجال شده است اعلام کرد: "جلسه تودیع و معارفه معاون هماهنگ کننده وزارت اطلاعات با حضور حجت الاسلام مصلحی وزیر اطلاعات در محل این وزارتخانه برگزار شد".







افزایش حملات علیه اسفندیار رحیم‌مشایی



در روزهای گذشته اما بسیاری از اصول‌گرایان تصمیم احمدی‌نژاد درباره برکناری مصلحی را ناشی از تاثیر اسفندیار رحیم‌مشایی دانستند و بر شدت حملات خود علیه وی افزودند. در عین حال برخی از اصول‌گرایان نیز به احمدی‌نژاد هشدار داده‌اند که حمایت آن‌ها از وی تا زمانی که ادامه دارد که "در خط ولایت حرکت کند و از ولایت تبعیت کند".



محمدعلی جعفری فرمانده سپاه پاسداران در گفت‌وگویی با خبرگزاری فارس نزدیکان احمدی‌نژاد را خوارج نامیده و اعلام کرده است که آن‌ها "در آینده به طور قطع به مقابله با انقلاب بلند خواهد شد. البته این‌ها در آینده حتما شکست خواهند خورد اما اینکه این اتفاق چطور و با چه حوادثی همراه باشد، معلوم نیست. جریان انحرافی جدید با سر دادن شعار‌ها و بکارگیری ترفندهای جدید قصد رویارویی با انقلاب را دارد.این جریان انحرافی امروز پشت سر برخی افراد محبوب در جریان اصولگرایی مواضع خود را دنبال می‌کند".



از سوی دیگر حسین الله‌کرم٬ مسئول شورای هماهنگی حزب‌الله نیز اعلام کرده است که نزدیکان احمدی‌نژاد با هماهنگی جریان فراماسونری و انجمن حجتیه در پی حذف روحانیت است.وی اعلام کرد که وهابیت، انجمن حجتیه جدید و فراماسونری با هدف کنار کذاشتن روحانیت از عرصه قدرت در بدنه دولت دهم فعال شده‌اند و "قصد دارند ضربه‌ای اساسی بر پیکر روحانیت و ولایت فقیه وارد کنند".روزنامه کیهان که زیر نظر نماینده ولی‌فقیه در این موسسه اداره می‌شود نیز در گزارشی با گفت‌وگو با چند تن از روحانیون خواستار آن شده است که احمدی‌نژاد در خط ولایت حرکت و از وی تبعیت کند.



آیت‌الله مهدی‌کنی رییس جدید مجلس خبرگان نیز در دیداری با اعضای حزب موتلفه گفت: "نكته آخر من توصيه به دولتي ها و جناب آقاي رئيس جمهور است كه واقعاً يك وقت خداي ناكرده، خود آقاي رئيس جمهور را نمي گويم، اطرافيان كاري نكنند كه باعث جدايي شود. اين همان اشتباهي است كه گاهي ممكن است بعضي بكنند". در عین حال غلام‌حسین الهام نیز اطرافیان احمدی‌نژاد را به گفتن "اباطیل" متهم کرده است. روز قبل همسر وی – فاطمه رجبی نویسنده کتاب احمدی نژاد معجزه هزاره سوم – نوشته وی احمدی نژاد خیال نکند 25 میلیون رای دارد.



از سوی دیگر شهاب‌الدین واجدی - عکاس نشریات جناح راست که مدعی است در جریان اعتراضات روز ۲۵ بهمن و در درگیری با هوادارن جنبش سبز مجروح شده است - در وبلاگ خود نوشت بسیاری از بچه‌ مذهبی‌های ساده غلام زرخرید اسفندیار رحیم‌مشایی شده و خدا می‌داند وی با چه طلسمی به قدرت رسیده است. وی ادامه داده است که "رحیم‌مشایی قصد دارد بین محمود احمدی‌نژاد و علی خامنه‌ای اختلاف بیندازد" و "حضور وی در دولت برخلاف نظر مقام معظم رهبری است".



دور جدید جنجال‌ها بر سر رحیم مشایی از زمانی مجددا آغاز شد که وی از سمت معاونت اجرائی ریاست جمهوری کنار گذاشته شد. همان زمان بولتن‌نیوز به نقل از "تحلیل‌گران داخلی" نوشته بود: "حذف رحیم‌مشایی از مسوولیت نهاد ریاست جمهوری در واقع فرصتی به وی بوده است تا بتواند با خیالی راحت برنامه‌های خود را برای انتخابات بعد سامان دهد و از بخشی از فشارهایش در این زمینه کاسته شود."



در همین زمینه عباس امیری‌فر دبیر‌ جامعه وعاظ ولایی در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس اعلام کرد که رحیم‌مشایی رئیس جمهور آینده ایران است٬ اصولگرایان خاصیت خود را از دست داده‌اند و تمام گفته‌های مشایی مورد تائید احمدی‌نژاد است. وی اضافه کرده بود که اصول‌گرایان از ریاست جمهوری رحیم مشایی وحشت کرده‌اند و به همین علت است که به تیم احمدی‌نژاد حمله می‌کنند. وی اضافه کرده بود که "دولت یعنی رئیس جمهور و یارانش که آقای مشایی هم جزو آن است، برنامه مدونی برای انتخابات آتی دارند و قطعا در رقابت با اصولگرایان، این جریان را شکست خواهند داد… هر چقدر به انتخابات مجلس نهم نزدیک‌تر خواهیم شد، شکاف بیشتری را مشاهده خواهیم کرد".



وی در سخنان خود با اشاره به انتقادات از مشایی افزوده بود: "اگر کسی بگوید طرفدار احمدی‌نژاد است اما مشایی را قبول نکند، ‌قطعا دروغ می‌گوید چرا که مشایی و احمدی‌نژاد تفاوتی با یکدیگر ندارند هر چه مشایی می‌گوید مورد تائید احمدی‌نژاد است".

رقابت معظم و غیر معظم

رقابت معظم و غیر معظم