Tuesday, March 1, 2011

مشاهدات مردم

مشاهدات مردم


12 پدیده تازه

در تظاهرات دیروز تهران





پدیده های جدیدی که حکومت دیروز به صحنه آورد:







1- تیپ "آل محمد" از لشکر محمدرسول الله سپاه پاسداران را دیروز در میدان هفت تیر و حتی خیابان ها و کوچه های اطراف آن مستقر کرده بودند. این تیپ زیر نظر مستقیم سردار نقدی است و وابسته به بسیج. این تیپ صدها موتور سوار دارد. نکته قابل توجه آنست که تقریبا تمام آنهائی که اتهام قتل زنجیره ای دارند، در جریان حمله به کوی دانشگاه نقش آفرین بودند و دست به جنایت زدند، افرادی که عضو تیم های ترورهای فتوائی هستند و... همگی را نقدی در این تیپ جمع کرده و به آنها آموزش دفاع از ولایت داده است.



2- برای آن که دل و جرات چماقداران را بتوانید حدس بزنید از شیرینکار یک جوان در تقاطع خوش برایتان می نویسم. میدانید که این روزها نزدیک به چهارشنبه سوری است و بازار ترقه و فشفشه گرم است. این جوان یک هفت ترقه را از داخل یکی از اتومبیل ها زیر پای نیروهای چماقدار پرتاب کرد. با انفجار چند باره این ترقه موتور سوارها دنبال سوراخ موش می گشتند که در بروند.



3- نهضت بوق، دیروز دوباره در تهران زنده شد. اتومبیل ها به بهانه راه بندان بوق می زدند و نیروهای موتوری و انتظامی را متوحش می کردند. راه بندان ها هم اغلب اختیاری بود! در چند مورد باطوم به دست ها به شیشه اتومبیل هائی که بوق می زدند کوبیدند و به آنها صدمه زدند.



4 ـ بنر بزرگ خامنه ای را مردم در میدان صادقیه تهران آتش زدند.



5- دیروز میدان ولی عصر را نرده کشی کرده بودند تا مردم از پیاده رو وارد میدان نشوند!



6ـ از جمله شعارهای دوران انقلاب که دیروز مردم آن را زنده کرده بودند، شعار: "مرگ بر شاه، مرگ بر شاه، مرگ بر شاه" بود که مردم آن را تبدیل کرده بودند: بگو: آزادی آزادی آزادی ...

7- شوكر و گاز اشك را دیروز به وفور دیروز علیه مردم به کار گرفتند.



8- نیروهای ویژه، خیابان پاستور را محاصره کرده بودند تا مردم به آن نزدیک نشوند. این درحالی است که مردم میدانند موسوی دیگر در خانه اش در خیابان پاستور نیست اما خانه خامنه ای در خیابان پاستور است. بنابراین محاصره پاستور برای جلوگیری از یورش مردم به محل اقامت خامنه ای بود.



9 ـ دیروز در ميدان انقلاب ماشين هايی شبيه بلدوزر مستقر كرده بودند.

10ـ شهرداری تهران را دیروز مجبور کرده بودند سطل های زباله نقاط مرکزی تهران را جمع کند تا مردم برای مقابله با گاز اشک آور نتوانند آنها را آتش بزنند.

11- از اس ام اس های خنده دار صبح سه شنبه که مربوط به مصاحبه سیمائی حیدر مصلحی وزیر اطلاعات بود. او در آن مصاحبه گفته بود مردم روز اول اسفند و روز 25 بهمن برای خرید رفته بودند و تلویزیون های دشمن خرید کنندگان را تظاهر کننده معرفی کرده بودند.



مردم دیروز برای هم اس ام اس می زدند:



"بعد از ظهر برای خرید عید، می رویم میدان انقلاب"



و یا



"برای خرید می خواهیم بیائیم خیابان، به شرطی که دستور بستن مغازه ها را ندهید"



که واقعا هم این دستور را داده و صاحبان بسیاری از مغازه ها را بعد از ظهر دیروز مجبور کرده بودند مغازه هایشان را ببندند.



12- یک شاهکار دیگر سردار نقدی، به خیابان آوردن بسیج دانش آموزی بود. بدست پسر بچه های 12- 13 ساله باطوم داده بودند و سر چهار راه ها گمارده بودند

پایان ترس از

پایان ترس از


دستگیری و مرگ در ایران





تفسیر آنچه که دیروز در تهران و چند شهر بزرگ و حتی چند شهرستان ایران روی داد، جز عنوان بالا نمی تواند باشد. این عنوان پیامی است آشکار، که سران حاکمیت، پشت هر دروغ و دغلی که در صدا و سیما پخش کنند و یا درنماز جمعه ها بگویند، خود نیز بدان واقف اند.



وقتی، یک ملت پس از قریب دوسال بمباران تبلیغاتی و زیر رگبار دروغ و تهمت های حکومتی، و آگاه از خطر کشته شدن در خیابان، دستگیری و شکنجه و تجاوز و اعدام چنین جسورانه به خیابان می آید که دیروز آمد، تفسیری جز این را بدست می دهد که "ترس مردم از حکومت ریخته" و دوران چنگ و دندان نشان دادن حکومت به امید خانه نشین شدن مردم پایان یافته؟



هر دست و پائی که حکومت برای عبور از بحران، بی آن که آن را پذیرفته و برای آن در پی چاره ای ملی و مردمی باشد بزند، جز تعمیق نفرت مردم و بستن آخرین راه های منتهی به راه حل نتیجه ای نخواهد داشت. حاکمیت جمهوری اسلامی در این مسیرمیرود، با سرعتی که همه نظام های استبدادی و مطلقه رفتند. یگانه خوش شانسی جمهوری اسلامی وجود و حضور طیف گسترده ای از طرفداران اصلاحات و تائید کنندگان خواست های سبز مردم در بدنه نظامی و غیر نظامی حاکمیت است. به تعبیری، آلترناتیو حاکمیت در درون و حاشیه خود حاکمیت است و این همان شانسی است که نه صدام حسین داشت و نه بن علی تونسی و نه قذافی در لیبی... حتی مصر نیز از این موهبت محروم است. بنابراین واقعیت است که با صراحت می توان مدعی شد که نابودی این شانس و این آلترناتیو یک توطئه است. توطئه ای که حاکمیت کودتائی و چهره های مشکوک آشکار و پنهان در دل این حاکمیت سرگرم اجرای آن هستند و از خودبزرگ بینی، وحشت زدگی و جاه طلبی علی خامنه ای و کسانی که او را می گردانند اما حکم انتصابی از خود او دارند، کمال بهره را می برند. از جنتی تا شریعتمداری، از نقدی تا تائب، از شیخ محمد یزدی تا شیخ محسن اژه ای و.

نام معاون احمدی نژاد از پرونده فساد حذف شد

سرانجام پس از نزدیک به دو سال نزاع رسانه ای میان راستگرایان بر سر فساد مالی معاون اول احمدی نژاد، روز گذشته اعلام شد اولین جلسه رسیدگی به پرونده اختلاس بیمه ایران که به پرونده "خیابان فاطمی" شهرت دارد با حضور پنج قاضي به رياست سيامك مدير خراساني برگزار و نام محمد رضا رحیمی از کیفرخواست آن حذف شده است.




این پرونده فساد مالی که پیش از این از سوی صادق آملی لاریجانی به "بزرگترین باند فساد دولتی" شهرت یافته بود، با 54 متهم وارد مرحله رسیدگی شده اما نام محمد رضا رحیم و الیاس محمودی که رسانه های رستگرای منتقد احمدی نژاد آنان را متهمان ردیف اول و دوم این پرونده می دانستند، از کیفر خواست حذف شده است.



بنا به گزارش ایسنا، روز گذشته در اولین جلسه این دادگاه، نماینده دادستان، کیفرخواست متهمان پرونده را چنین شرح داده است: "چند تن از مديران بيمه ايران شعبه‌هاي كرج و فاطمي تهران با به كاربردن ترفندهاي گوناگون مانند صدور 2 چك بابت خسارت و ديه در يك پرونده، يكي براي زيان ديده و ديگري براي خود، تشكيل پرونده‌هاي خسارت واهي و صدور چك‌هايي به نام بستگان و آشنايان خود به عنوان زيان‌ديده و عدم واريز حق بيمه برخي بيمه گزاران مبادرت به برداشت وجوه از حساب شركت بيمه‌ي ايران در اين شعبه كرده‌اند".



در بند دیگری از این کیفرخواست به "متهمان خارج از شرکت بیمه" نیز اشاره شده اما از نقش و سمت های آنان سخنی به میان نیامده است.



در این بند از کیفرخواست آمده است: "در اين راستا تعدادي از افراد كه از كاركنان شركت بيمه ايران نبوده‌اند نيز دخيل این پرونده هستند و تحقيقات از متهمان در شعب پنجم بازپرسي دادسراي كاركنان دولت تكميل شده و با توجه به تحقيقات صورت گرفته از متهمان و مطلعان و گزارش‌هاي سازمان بازرسي كل كشور و اداره‌ حفاظت اطلاعات قوه قضاييه، درخواست محاكمه و مجازات متهمان مي‌شود".



رسانه های دولتی نام متهمان این پرونده را به اختصار ذکر و نام چهار متهم اصلی را اینچنین درج کرده اند: "اتهام 4 متهم رديف اول به نام‌هاي (م.ح.ن)، (د.ف.ر)، (ب.ك.الف) و (غ.و) مشاركت در اختلاس توام با جعل است".



به نوشته ایسنا در پایان قرائت کیفرخواست برای متهمان اصلی این پرونده درخواست "اشد مجازات" شده است.



بر اساس متن منتشر شده در خبرگزاری های رسمی با وجود پاک کردن نام محمد رضا رحیمی به عنوان یکی از متهمان اصلی پرونده اختلاس بیمه ایران، متهم ردیف اول رسمی این پرونده که در جلسه حضور داشت از رحیمی نام برد.



به نوشته ایسنا، این متهم که خود با نام اختصاری "م.ح.ن "، معرفی شده، گفته است: "به سازمان بازررسي كل كشور جسارت نمي‌كنم ولي شخص آقاي «ز» را قبول ندارم با من مغرضانه برخورد كرد. من اين كار را انجام ندا‌ده‌ا‌م. حركت من را سياسي كرد‌ه‌اند و من را زدند. گفتند بگو پول را دادي به دكتر «ر». گفتم من اصلا دكتر «ر» را نمي‌شناسم".



قاضي گفت: "پرونده چنين حكايتي ندارد. شما راجع به خودتان صحبت كنيد".



مديرخراساني، قاضی این دادگاه که جلو مطرح شدن نام رحیمی را گرفته بود، در ادامه با قرائت بخشي از اظهارات متهم در تحقيقات مقدماتي، درباره‌ نحوه‌ برداشت از حساب بيمه ايران و دوستي با «ج.الف»، «م» و «د.ف.ر» از وي پرسيد: "آيا اين اظهارات را قبول داريد؟" كه متهم رديف اول پاسخ داد: "ما پرونده‌سازي نداشتيم و اين اظهارات را زماني كه مطرح كردم تعادل روحي نداشتم. ما تحصيل مال نامشروع و جعل نداشتيم. فقط اختلاس كرديم".



حذف نام محمد رضا رحیمی از پرونده فساد بیمه ای در حالی روی داده که پیش از این الیاس نادران در یک کنفرانس خبری در 17 فروردین 89 به افشای نقش وی و همدستانش پرداخته بود.



نادران، در این کنفرانس خبری گفته بود: "رحيمي رئيس حلقه خيابان فاطمي است كه در مورد منابع فاسد و توزيع آنها تصميم‌گيري مي‌كرد و تقريبا تمام اعضاي اين حلقه به جز وي دستگير شدند و اينكه كسي را به دليل مسووليت اجرايي مستثنا كنند نه عادلانه است و نه اقدام درستي است".



نادران با بيان اينكه جابر ابدالي، الياس محمودي و مسعودي اعضاي كميته فاطمي هستند، گفته بود: "در مورد اينكه گفته مي‌شود رحيمي در توزيع پول‌ها نقش نداشته و چك‌ها را جابر ابدالي امضا مي‌كرده است هم بايد گفت حساب و چك‌ها از جابر ابدالي است اما خط موجود در چك‌ها مربوط به فرد ديگري است و مشخص كردن اينكه خط متعلق به چه كسي است كار سختي نيست و مهم‌تر از توزيع پول منشاء فاسدي است كه پول‌ها از آن تامين شده و رحيمي بايد نسبت به آن به مردم و دستگاه قضايي پاسخ دهد".



نادران از رحیمی به عنوان "متهم اصلی" و از جابر ابدالی، الیاس محمودی و فردی به نام مسعودی به عنوان همدستان وی در این شبکه فساد اقتصادی، نام می‌برد.اما به جز "جابر ابدالی"، بقیه از فهرست متهمان حذف شده اند.



گفتنی است نزاع بر سر موقعیت محمد رضا رحیمی که هم متهم به فساد مالی و هم جعل مدرک تحصیلی است در حالی جریان دارد که محمود احمدی نژاد بارها از وی به صراحت حمایت کرده است.



او در مرداد ماه گذشته در جمع تشکل های شبه دانشجویی دفتر تحکیم وحدت (شاخه شیراز) و بسیج دانشجویی در حمایت از رحیمی گفته بود: "رحیمی حتی یک خط تخلف هم ندارد".

پیام های هاشمی دریافت شد

یک روز پس از اعلام غیر رسمی عدم کاندیداتوری آیت الله مهدوی کنی در انتخابات هیات رئیسه خبرگان رهبری، رئیس دفتر این مرجع تقلید شیعه با "کذب محض" دانستن این اخبار از حضور وی در جدال انتخاباتی خبر داد و در عین حال دریافت پیامهایی از سوی هاشمی رفسنجانی را نیز تائید کرد.




اخبار روزهای گذشته مبنی بر عدم حضور مهدوی کنی، نامزدی مجدد رئیس کنونی مجلس خبرگان را تقویت کرده بود؛اخباری که از اولین ساعات بامداد دیروز خشم رسانه های دولتی را به دنبال داشت.



با گذشت ساعاتی از شروع حملات مجدد به هاشمی رفسنجانی، فارس، خبرگزاری وابسته به نیروهای امنیتی نظامی با تکذیب نامزد نشدن آیت الله مهدوی کنی به نقل از مسئول دفتر وی نوشت: "بیش از 50 تن از اعضای مجلس خبرگان رهبری از آیت‌الله مهدوی كنی كرارا تقاضا كردند كه در انتخابات آتی هیئت رئیسه، نامزد ریاست مجلس شوند كه ایشان هم به درخواست آنها پاسخ مثبت دادند."



مصطفی میر لوحی، خبری را كه برخی سایت‌ها از قول اسدالله بادامچیان نماینده تهران در مجلس در خصوص عدم نامزدی آیت‌الله مهدوی كنی برای ریاست مجلس خبرگان به "احترام" آقای هاشمی رفسنجانی منتشر كرده بودند، "كذب محض" دانسته و به نقل از وی گفته است که: "من چنین مطلبی را نگفته‌ام".



به گزارش خبر آنلاین، سایت نزدیک به سردار قالیباف، دبیر سیاسی هیات موتلفه اسلامی، اسد الله بادامچیان، گفته بود: "ریاست خبرگان بار دیگر با آقای هاشمی خواهد بود چرا که آیت‌الله مهدوی کنی به احترام آقای هاشمی در انتخابات حاضر نخواهند شد".



رجانیوز، از سایت های افراطی حامی دولت اما پیش از فارس، با بیان اینکه این سایت "برای ابقای هاشمی رفسنجانی در ریاست خبرگان پروپاگاندای شدیدی به راه انداخته" نوشت: "محتوای آن تصویر نوعی تجدید میثاق با رئیس فعلی مجلس خبرگان در شرایط حساس برای او بود".



علی اکبر هاشمی رفسنجانی، هفته گذشته طی واکنشی به حواشی مربوط به انتخابات هیات رئیسه خبرگان رهبری در جلسه مجمع تشخيص مصلحت نظام گفته بود: "در اجلاس دوره قبل خبرگان رهبری، رياست خبرگان را شخصاً به آيت‌الله مهدوی کنی پيشنهاد کردم و خود مايل به پذيرش آن نبودم و حضور در انتخابات خبرگان را رهبری معظم بر من تکليف کردند."



هاشمی افزوده بود: "برخی محافل و افراد و رسانه‌های معلوم‌الحال، مباحثی را در خصوص خبرگان مطرح می‌کنند که اين‌گونه به جامعه القا کنند که اينجانب تشنه رياست بر جايگاه و مسند خاصی هستم. در صورتی که به گواه تاريخ و گواهی شخصيت‌های موجود و نظام، بحمدلله هيچ‌گاه و در هيچ مقطعی به دنبال پست و مسئوليت نبوده‌ام."



رئیس دفتر آیت الله مهدوی کنی اما همزمان با اعلام حضور وی در انتخابات پیش روی خبرگان، ارسال دو پیام از سوی هاشمی رفسنجانی برای ورود مهدوی كنی به انتخابات هیات ریئسه مجلس خبرگان رهبری را هم تأیید كرد.



این در حالیست که حسن روحانی، نماینده مجلس خبرگان رهبری، در گفت‌وگو با ایرنا، خبرگزاری کار ايران، خبر دعوت نمایندگان مجلس خبرگان از مهدوی کنی برای نامزدی ریاست خبرگان را "شایعات بی‌اساس" نامیده است.



او همچنین تغييرات عمده در ترکيب هیات رئيسه مجلس خبرگان را نیز تکذیب کرده و افزوده است: "ممکن است در ترکيب هیات رئيسه خبرگان تغيير جزیی ايجاد شود."



علی اکبر هاشمی رفسنجانی، احمد خاتمی، محمد یزدی، صادق لاریجانی، محمود هاشمی شاهرودی و ابراهیم رئیسی شش عضوهیات رئیسه مجلس خبرگان رهبری هستند. انتخابات هیات رئيسه این مجلس ۱۷ اسفند ماه سال جاری برگزار می‌شود.



بحث ها پیرامون ریاست این مجلس در شرایطی شدت گرفته که رئیس کنونی آن در طول هفته گذشته بارها به خاطر مواضع اش در مورد راهپیمایی 25 بهمن مورد حمله شدید هواداران دولت قرار گرفته است.



در ادامه حملات به هاشمی رفسنجانی روز شنبه هفته جاری ویدیویی در شبکه های اجتماعی منتشر شد که در آن شماری از نیروهای لباس شخصی در شهر ری علیه فائزه هاشمی، فرزند این روحانی موثر در شکل گیری جمهوری اسلامی، فحاشی کرده و با "اکبر شاه" نامیدن پدر وی، شعاری هایی علیه رئیس جمهور دوران سازندگی سر داده اند.



سخنان اخیر هاشمی رفسنجانی درباره 25 بهمن و "معاند" خواندن راهپیمایان آن روزکه اعتراض بسیاری از هواداران جنبش سبز را نیز به دنبال داشت، از سوی محافل سیاسی راست به عنوان تاکتیکی برای ادامه حضور در مسند ریاست مجلس خبرگان تعبیر شده است.



علی اکبر هاشمی رفسنجانی در طول سه دهه حاکمیت جمهوری اسلامی مسئولیت های مختلفی به عهده داشته و در حال حاضر نیز سمت ریاست مجمع تشخیص مصلحت نظام را هم به عهده دارد.

باز هم میگی نواره؟ ورژن ۱۳۸۹

باز هم میگی نواره؟ ورژن ۱۳۸۹


کاریکاتور خامنه ای و بسیج

کاریکاتور خامنه ای و بسیج




از نیویورک تایمز

تک عکس/ شهرداری تهران سطل های بزرگ زباله را برای جلوگیری از به آتش کشیده شدن جمع آوری ميکند

تک عکس/ شهرداری تهران سطل های بزرگ زباله را برای جلوگیری از به آتش کشیده شدن جمع آوری ميکند


.facebook.com/Freedom.Messenger

رجانیوز: مردم در خیابان‌های محل قرار، مشغول خرید نوروزی هستند!

رجانیوز: مردم در خیابان‌های محل قرار، مشغول خرید نوروزی هستند!


کلمه : سایت رجانیوز، در گزارشی از وضعیت امروز تهران، نوشت: در خیابان هایی که به عنوان محل قرار آشوب طلبان معرفی شده، مردم مانند روزهای گذشته مشغول خریدهای نوروزی و انجام دیگر کارهای خود هستند.



وزیر اطلاعات هم هفته پیش گفته بود که در روز ۲۵ بهمن هیچ تجمع اعتراضی در کار نبوده و تنها مردم برای خرید به میدان انقلاب و خیابان آزادی رفته بودند.



این موضوع باعث شد برخی کاربران شبکه‌های اجتماعی مجازی، در میان ایرادات گسترده‌ای که از اظهارات وزیر اطلاعات گرفته بودند، به این نکته هم اشاره کرده که از قضا نه در میدان انقلاب مرکز خریدی وجود دارد و نه در تمام مسیر خیابان آزادی تا میدان آزادی!



از همین رو بود که برخی فعالان فضای مجازی این عبارت را در پیام‌هایی بین خود رد و بدل کردند که: ما به خرید می‌رویم تا آزادی بخریم، حتی به بهای جان!



گزارش رجانیوز که به نقل از شبکه ایران، سایت وابسته به روزنامه دولتی ایران، منتشر شده، همچنین معترضان را اسرائیلی خوانده و آنها را متهم کرده که قصد انحراف افکار عمومی دنیا از انقلاب های مردم مسلمان منطقه به سمت ایران را دارند.



جالب است که درست همین امروز علی عبدالله صالح، دیکتاتور یمن، نیز مخالفانش را اسرائیلی و آمریکایی نامیده و گفته بود که یمن، مصر و تونس نیست. پیش از او هم معمر قذافی، دیکتاتور لیبی، مخالفانش را مزدور بیگانه توصیف کرده بود.

خشونت بی سابقه ی نیروهای امنیتی و گارد ویژه بر ضد مردم

خشونت بی سابقه ی نیروهای امنیتی و گارد ویژه بر ضد مردم


کلمه : خشونتی که امروز از سوی نیروهای امنیتی، لباس شخصی و گارد ضد شورش نسبت به مردم معترض اعمال شد، در مقایسه با تجمع های پیشین معترضان شدیدتر بوده و خبرنگاران کلمه آن را بسیار خشن و بی سابقه توصیف کرده اند.



اعمال این خشونت ها همچنان در خیابان های مختلف تهران ادامه دارد و گفته می شود بسیاری از مردم در میدان انقلاب در محاصره نیروهای گارد قرار دارند.



تجمع امروز در اعتراض به زندانی شدن رهبران جنبش سبز میرحسین موسوی و مهدی کروبی و همسران آنها برگزار شده است.



یکی از خبرنگاران کلمه که در میدان انقلاب حضور داشته، در این باره می گوید: «در ساعت هجده و سی دقیقه امروز جمعیت انبوهی که در چهار راه ولی عصر تجمع کرده بودند و شعارهای یا حسین، میرحسین و یامهدی، شیخ مهدی می دادند، مورد هجوم گارد ویژه و لباس شخصی ها قرار گرفتند که در این فاصله، صدای شلیک چندین گلوله نیز به گوش رسید. من که در میان جمعیت بودم و همراه آنها سعی کردم از صحنه فرار کنم، وقتی به مکان امنی رسیدم، متوجه شدم که کت ام پر از خون شده که ناشی از تیر خوردن اطرفیان و پاشیدن خون به من بوده است.»



یک شاهد عینی نیز از خبایان های منتهی به انقلاب می گوید: « در یک کوچه فرعی گیر کردیم. دود گاز اشک آور کوچه را پر کرده و صدای شلیک تیر از همین نزدیکی می آید. مردم یکسره شعار مرگ بر دیکتاتور می دهند.»

خبرهای کوتاه/ شکستن شیشه اتومبیل ها توسط مأموران حکومتی/ بازجویی از معترضان در ساختمان ایرنا! ...

خبرهای کوتاه/ شکستن شیشه اتومبیل ها توسط مأموران حکومتی/ بازجویی از معترضان در ساختمان ایرنا! ...


* ببی بی سی : ه گفته شاهد عینی از تهران، مأموران حکومتی شیشه اتومبیل هایی را که با زدن بوق یا دادن شعار با معترضان همراهی می کنند را می شکنند.

یک شاهد عینی از تهران به بی بی سی فارسی گفت که تعداد زیادی از جوانان و نوجوانان بسیجی در خیابان های مرکزی شهر مستقر شده اند و کار برخورد با معترضان عمدتا به عهده آنها است.



- روزنامه آمریکایی لس آنجلس تایمز از وقوع درگیری ها و تجمعات امروز در ایران گزارش داده است.



* دویجه وله : یک شاهد عینی به دویچه‌وله می‌گوید که به نظر نمی‌رسد که با وجود تاریک شدن هوا شرایط رو به آرامش برود. وی اضافه می‌کند که نیروهای انتظامی سعی می‌کنند مردم را از خیابان آزادی به سمت کوچه‌های اطراف پراکنده کنند. این شهروند تهرانی می‌گوید که نیروهای ضد شورش به اجتماعات کوچک با باتوم و به اجتماعات بزرگ‌تر با گاز اشک‌آور حمله می‌کنند.



- گزارش یک شاهد عینی به دویچه وله: «ساعت ۴ از هفتم تیر به طرف خیابان كارگر راه افتادم. تعداد نیروها زیاد بود، درب شرقی پارك لاله هم نیروی زیادی را دپو كرده بودند. در خیابان انقلاب، تعداد نیروهای امنیتی زیاد است. به محض جمع شدن مردم، با موتور به داخل آن‌ها رفته و جمعیت را متفرق می‌كنند. در خیابان فرصت، مردم را برای بازرسی به داخل كوچه‌ها می‌برند. با تاریك شدن هوا شروع به بازرسی كرده‌اند. خیابان ۱۶ آذر از بلوار كشاورز قفل شده و ترافیك سنگین است، به نظر می‌رسد نیروها را به خیابان انقلاب برده‌اند. جمعیت مردم نسبت به ۲۵ بهمن بسیار بیشتر است ولی امروز مردم شعار نمی‌دهند. یك مورد جالب، این‌که یكی از بچه‌ها در بین نیروهای انتظامی زمین خورد، یكی از افسران نیروی انتظامی به سرعت به بقیه‌ی بچه‌ها گفت كه او را جمع و جور كرده و با خود ببرند.»



- برخی گزارش‌ها حاکی از بازداشت شماری از معترضان در میدان انقلاب و خیابان‌های اطراف آن دارد. بنابر این گزارش‌ها، خشونت‌ها همچنان در خیابان‌های مختلف تهران ادامه دارد. نیروهای امنیتی با با شوکر و گاز اشک‌آور به مردم حمله می‌کنند.



* بنا به یک گزاش تائید نشده، 2 خودرو نیروی انتظامی توسط مردم در میدان انقلاب به اتش کشیده شد.



* از ساعت ۴ به بعد که خیابان ولیعصر به سمت انقلاب مملو از جمعیت بود، نیروهای لباس شخصی با بازداشت عابرین پیاده‌یی که به انها مشکوک می شدند که از طرفداران جنبش سبز هستند، انها را به داخل خبرگزاری ایرنا انتقال می دادند.

به گزارش خبرنگار «رهانا»، سامانه‌ی خبری «خانه حقوق بشر ایران» برخی از بازداشت شدگان توسط چند نفر از عناصر اطلاعاتی در این خبرگزاری مورد بازجویی قرار گرفته‌اند.

سپس برخی از بازداشت شدگان با امضا کردن برگه ای به عنوان تعهدنامه آزاد و برخی دیگر به محل دیگری انتقال داده شده‌اند.

این در حالی است که تعدادی از مردم در مناطق مختلف در تهران بازداشت شده‌اند.

اعتراضات گسترده مردم به صورت زنجیره ای در اکثر نقاط تهران ادامه دارد

اعتراضات گسترده مردم به صورت زنجیره ای در اکثر نقاط تهران ادامه دارد


بنابه گزارشات رسیده به "فعالین حقوق بشر دمکراسی در ایران" اعتراضات گسترده مردم و جوانان اکثر نقاط تهران را در بر گرفته است و هر لحظه بر شدت اعتراضات و تجمع مردم در خیابانها افزوده می شود.

از حوالی ساعت 18:00 مردم و جوانان در میادین و خیابانهای تهران دست به اعتراضات گسترده زده اند و اعتراضات بصورت زنجیره ای اکثر نقاط تهران را فرا گرفته است.هر لحظه بر شدت و ابعاد آن افزوده می شود . اعتراضات گسترده در حال حاضر در خیابانهای ولی عصر ،چهار راه ولی عصر ، میدان ولی عصر، میدان امام حسین،میدان ونک ،میدان هفت تیر،میدان انقلاب خیابان آزادی،میدان فردوسی ،جمال زاده ،قریب و سایر نقاط ادامه دارد.

حوالی ساعت 18:30 مسافرین یکی از اتوبوسهای بی آر تی اقدام به سر دادن شعار علیه ولی فقیه علی خامنه ای نمودند که با واکنش جنون آمیز نیروهای سرکوبگر مواجه شدند . نیروهای سرکوبگر به بدنه و شیشه های اتوبوس تندرو بی آر تی با باتون می کوبیدند. راننده بی آر تی از متوقف کردن اتوبوس سر بازد و با این عمل شجاعانۀ خود مانع دستگیری مسافرین توسط نیروهای سرکوبگر شد.

نیروهای سرکوبگر خیابان ولی عصر را به سمت میدان انقلاب و میدان فردوسی بطور کامل مسدود کرده اند و مسیر رفت و آمد تنها به سمت میدان راه آهن باز است.

در میدان انقلاب نیروهای سرکوبگر اقدام به تیراندازی نمودند و حوالی ساعت 19:30 بیش از 15 نفر از مردم توسط نیروهای موتور سوار سپاه پاسداران دستگیر و به نقطۀ نامعلومی منتقل شدند.همچنین حوالی ساعت 18:30 در خیابان ولی عصر یکی از جوانان توسط نیروهای سرکوبگر دستگیر شد.

اعتراضات گسترده مردم رشت با شعار مرگ بر دیکتاتور / بازداشت خشونت‌‌آمیز حدود ۳۰ مرد و زن در خیابان فلسطین





اعتراضات گسترده مردم رشت با شعار مرگ بر دیکتاتور / بازداشت خشونت‌‌آمیز حدود ۳۰ مرد و زن در خیابان فلسطین

اعتراضات گسترده مردم رشت با شعار مرگ بر دیکتاتور / بازداشت خشونت‌‌آمیز حدود ۳۰ مرد و زن در خیابان فلسطین


اعتراضات گسترده مردم رشت با شعار مرگ بر دیکتاتور



بنابه گزارشات رسیده به "فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران" تظاهرات گسترده مردم رشت با شعارهای مرگ بر دیکتاتور در چند خیابان رشت به پا شد.

اعتراضات گسترده مردم رشت از حوالی ساعت 16:30 در حالی که باران بشدت می بارد آغاز شد و رفته رفته بر تعدادی اعتراض کنندگان افزوده می شد. اعتراضات مردم رشت از خیابان مطهری آغاز و بسوی حاجی آباد ادامه یافت همچنین اعتراضاتی در چهار راه میکائیل شکل گرفت. حوالی ساعت 17:30 حرکت اعتراضی مردم با شعار مرگ بر دیکتاتور و فریاد الله اکبر آغاز شد شعارها به حدی شدید بود که فضای شهر رشت را در برگرفته بود.

رانندگان خودروها با بوق زدن ممتد با اعتراضات مردم همراهی می کردند نیروهای سرکوبگر با باتون به شیشه و بدنۀ ماشینها می کوبیدند ولی قادر به خاموش کردن بوق اعتراضی ماشینهای مردم نبودند.

حوالی ساعت 18:00 نیروهای سرکوبگر با عربده کشی و تهدید سعی در پراکنده کردن مردم داشتند ولی مردم به حرکتهای اعتراضی خود شدت بخشیدند.پس از آن نیروهای ولی فقیه به تجمعات اعتراضی مردم یورش بردند و با اعتراض کنندگان درگیر شدند.

نیروهای سرکوبگر لباس شخصی و نیروی انتظامی وحشیانه به مردم یورش می بردند و سعی در پراکنده کردن مردم داشتند.این درگیریها تا مدتی طولانی ادامه داشت و تعداد زیادی از مردم شهر رشت و بخصوص جوانان دستگیر شدند. تعداد دستگیر شدگان بیش از 100 نفر تخمین زده می شود.



بازداشت خشونت‌‌آمیز حدود ۳۰ مرد و زن در خیابان فلسطین



در خیابان فلسطین تهران حضور مردم معترض منجر به برخورد خشونت‌آمیز نیروهای امنیتی و بازداشت حدود ۳۰ تن از شهروندان توسط آن‌ها شد.

به گزارش خبرنگار «رهانا» که در محل حاضر بوده است، نیروهای امنیتی ۱۰ پسر را رد بازداشت و در کف خیاباون خوابانده بودند. ماموران پیراهن‌های آنان را روی سرشان کشیده و اقدام به ضرب و شتم آنان کردند.

همچنین دو ماشین حاوی ون نیز را از بازداشتی‌های مرد و زن پر کرده و اقدام به ضرب و شتم آنان حتا در داخل ون‌های مشکی رنگ می‌کردند. خشونت نیروهای امنیتی در جریان این بازداشت‌ها بسیار تاسف‌برانگیز بوده است.

همچنین یک دختر نیز به طرزی خشونت‌بار بازداشت و تا ماشین ون روی زمین کشیده شده است. صدای فریادهای این دختر جوان برای مردم حاضر در محل بسیار دلخراش بوده است.

بنابر اطلاع خبرنگار رهانا، نیروهای امینیتی با حضور در میان مردم معترض اقدام به شناسایی و سپس بازداشت بسیاری از آنان کرده‌اند. تعداد بازداشتی‌های امروز تهران مشخص نیست، اما با توجه به اخبار تعداد بسیار زیادی از شهروندان بازداشت شده‌اند.

برخی از بازداشت شدگان به ساختمان خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) و مدرسه آیت‌الله سعیدی در خیابان انقلاب منتقل شده‌اند

درگيري ها به ميدان آزادي رسيد/ تبدیل چند مدرسه به محلی برای نگهداری بازداشتی ها

درگيري ها به ميدان آزادي رسيد/ تبدیل چند مدرسه به محلی برای نگهداری بازداشتی ها


درگيري ها به ميدان آزادي رسيد



به گزارش خبرنگار نداي سبز آزادي، در گيري هاي بين مامورين و مردم همچنان ادامه داشته و به روايت شاهدان عيني در حال حاضر اين در گيري ها به ميدان آزادي رسيده است

گزارش ارسالي حكايت از تجمع پراكنده مردم در اطراف ميدان آزادي را دارد كه با برخورد هاي مامورين امنيتي مواجه شده است

بنا به گزارش ارسالي خودرهاي درحال تردد در اين مسير نيز با بوق هاي ممتد مردم حاضر را حمايت و اعتراض شان را اعلام مي كنند



تبدیل چند مدرسه به محلی برای نگهداری بازداشت



سایت ندای سبز آزادی: ساختمان خبرگزاری ایرنا و چند مدرسه از جمله مدرسه آیت‌الله سعیدی به محلی برای نگهداری بازداشت‌شدگان تبدیل شد.

بر اساس گزارش رسیده نیروهای لباس شخصی با بازداشت عابرین پیاده‌ در خیابان ولیعصر حد فاصل میدان ولیعصر و چهارراه ولیعصر، آنها را به داخل خبرگزاری ایرنا انتقال می‌دادند.

از سوی دیگر افرادی که توسط بسیج بازداشت شده‌اند به تعدادی از مدارس منتقل شده‌اند، بر اساس گزارش رسیده مدرسه آیت‌الله سعیدی واقع در خیابان حجاب یکی از محل‌های انتقال دستگیرشدگان است.

این در حالی است که تعدادی از مردم در مناطق مختلف در تهران بازداشت شده‌اند

�����ی ����� ���ی� ی� ��� �ی�ی �� �������� �� ���� �� �����...

�����ی ����� ���ی� ی� ��� �ی�ی �� �������� �� ���� �� �����...


* ��ی�� ��� ���ی� ی� ��� �ی�ی �� �������� �� ���� �� �����:



��� �ی����ی ������ی ���� �� ۲۵ ��� � ی� ���� ��ی�� �ی��� ��. ‫���� ���ی ��ی�� �ی�� ���‬�. �ی����ی ������ی �� ی� �ј� ����ی �� ������� �� ���� ��� ��ی���� ��� ����� � ���� ��� �� ����. �� �ی� ���یی ��ی� ���� � ����� �� ���� �� ���ی� ���ی ��.‬



� �ی� ���� �� ی�ی �� ���ǎ��ی �ی���� ��ی���� ����� ����ی� � �� �� �� �� ����� �� ��� ���� ��ی�. �� ���ی ���ی� � �� ��� �ی��� �� �� �ی��� ������ � ž���ی �ј� ���ی�.



‫�� ���ی� ���� �� �ی��� �� �� �� ��� �ј� �ی����� �� ����� ���� ���ی �ی� ���� �ی�� ��. ‫�ی���� � �� ����ی� ��� ���� ���‬. ‫���۝� ��� ��ی��� � ی� ���� ��� ��ی�����.‬ ‫���ی�� �� �ی����. ‫�� ��� ی� ��� �ی����ی ���ی�ی ��� ی� ��� �� �ی������ � ‫�� ������ �ی���ی�� ���� � ����ی� ����ی� ��� ی� �ی�� �� �� �ی����� �‬ �� ���ی� � ����� ژ� �ی������. �� �� ���� � �ی�� �� ژ�ӝ��یی ����ی ���с�ی� �ی������� � �� �� ���ی� �� �������ی ����ی ژ� �ی��ی��. ‫���ی �� �����ی᝝� ����� �ی�� � ��������� ���‬.



‫ی� �ی���� ����� �� ���ȡ ���ی� ���ǘ� ��. �� ���� �ی����ی ������ی ���� ���� � ���ی� �� ��ی �ی������ی ���ی‬ ����� ��. ���ی �ی����� �� ���� �ѐی�ی ��� � ��ی������ ���� �� ���� ����. ‫�� �� ���ی� �ј� ���ی� ��� ����� ���. ‫��� ������ ���ی� ��یی� �� ����ی �� �ی�ی� ���� �� �� ����‬ �ј� �ی����. ‫��یی� �ی���� ���� �ѐی�ی �� � �ی����ی ������ی � ���� ���ی �� ��ی ���� ��� �ی�����.‬



‫�� �� ��� �ѐ��ی�. ���ی �� ���ی�� ����� ��� �� � �� ��� � ��ی� �ی����.‬ �� ��ی� �ی� �� ��� �� ��������� �� ����� �� ���ی���� �� �� ���. ‬�� ������� ���ی� ���ی� �� �� ��� ������ �� �� ��� �ی���ی� � �� �ی����� �� �� ����ی� ��ی� ��� ��ʡ �����ی� ��ی� �ی��� ��� ��ی�.



�ی����ی ������ی ‫���ی� ���ی �� �� ����ی ����ی �� ������ی �ی �� �ی �� Ԙ�ی ���ی�� ����� ���� ����. �� ��� ���� �� ���ی �ی� ��� ���� �ی� ���یی ��ی� �ی�����.‬



‫��� �ی� ������ی �� �ی�� ���� ���ی� ���� �� ��ی����� ����� ����. �� ‫��� �ی����� ��� ��� ���ی� �ی��� ��� ��ی�ی�� � ������� ���ی�ی ����. �� ����� ���� �ی����ی ������ی ‫���۝� �� ��� �� �ی������. ���ی ی� ������� �� �� �ی����ی� �ی��ی�ی� ���� ���� ���ی ��� ����.



* �ی �ی �ی : ����ی� ��ی� ����� ���� �ی���ی� ����ی �� �ی �ی �ی �ی ��ی� �� ���� ������ ���� ��ی� �� ������� ��� �� �� �� ��� ���� ���.

- ی� ��� �ی�ی �� ���ی�ی� ����ی �ی �ی �ی �ی ��ی� �� �� �� �� �� �ی���� ���� ����� ���ی �� �ی� �� ��ی�� ��� �� �ی ��ی� �� ������ ������� ���ی �ی��� ����� ���� ���.



- ی�ی �� ������� �� �ی �ی �ی ��ی� �ی ��ی��: � ی� ���� ����� ������ �� ��ی �ی��� ����-����� �� ۲-۳ ��� �ی�� ی�ی �� ȍ� � �� �� ��� ی� ���� ���� ����. � ی� ���� ����� ������ �� ���ی� �����ی �� �ی�� �� ��� � ���ی ���� ����� ������ �� ����� ���� ����. ... � ی� ���� ����� ������ �� ���ی ����ی ��� ���� �����.



* ���ی ��� ����ی: �� ������� �� ��� ���� ����� �ی� ������ ������ �ی �� ������ �� ��� � ����� ������ ���� ��� �ѐ��� ��.

�� ����� ���ی ��� ����ی �� ����� ���Ԑ�� ���� �ی� �� ������ ��ǘ��� Ԙ� ����� ���. ���� �� ��ڝ����ی ��ǘ��� �� �ی� �� ���� ��ی �ѐ �� �ی����� � ����ی � ����ی ���� ��ی� ���� �� ����.

�� ����� ������ �ی�ی �����ی �� ���� � ������� �ی� ������� �����. ���ی� ���ی �ی������ی �ی� �� ����� ���Ԑ�� ���� ������� ��ی�� ��� ���.

فیلم / جنگ خیابانی در شیراز ، 10 اسفند

خبرهای کوتاه: دستگیری همسر تاج زاده در تظاهرات امروز...

خبرهای کوتاه: دستگیری همسر تاج زاده در تظاهرات امروز...


* بی بی سی : شاهدان عینی می گویند یک پوستر بزرگ حاوی عکس آیت الله علی خامنه ای در میدان صادقیه تهران به آتش کشیده شده است. به گفته این شاهد عینی نیروهای امنیتی بلافاصله پس از این برای فرونشاندن آتش وارد عمل شده اند. گزارش متعدد حاکی از آن است که میدان صادقیه تهران با آغاز تاریکی هوا بسیار شلوغ شده و لحظه به لحظه به جمعیت آن افزوده می شود.



- یک شاهد عینی می گوید حسین شریعتمداری مدیر مسئول روزنامه کیهان حدود ساعت 5 بعد از ظهر امروز سوار بر تویوتای سفید رنگ در چهار راه وصال بود. به گفته این شاهد عینی آقای شریعتمداری خودش رانندگی می کرده اما با نگاه پرسان و خیره مردم مواجه شده و به سرعت از یکی از خیابان های فرعی از محل خارج شده است.



ندای سبز آزادی : یک شاهد عینی هم اکنون به خبرنگار ندای سبز آزادی خبر داد که درگیری شدیدی بین مردم و نیروهای امنیتی در محدوده انقلاب به سمت بلوار کشاورز و میدان ولیعصر و طالقانی رخ داده است.

به گزارش ندای سبز آزادی به نقل از این شاهد عینی درگیری در میدان انقلاب کم سابقه گزارش شده است و ماموران اقدام به شلیک گاز فلفل علیه مردم کرده اند.

به گفته وی در حال حاضر نیروهای امنیتی زیادی به سمت کوی دانشگاه و امیر آباد در حال حرکتند.

این شاهد عینی همچنین از دستگیری دو نفر از دوستان همراهش خبر داده است.



- یک شاهد عینی در شیراز جمعیت تظاهر کننده در خیابان‌های مرکزی این شهر را «بسیار زیاد» و بیشتر از شمار تظاهرکنندگان در روز اول اسفند اعلام کرده است.

به گفته یک شاهد عینی در حدود ساعت ۱۹ و ۳۰ دقیقه عصر روز سه‌شنبه، خیابان ساحلی از سمت فلکه گاز مسدود شده است و ترافیک تا خیابان ارم ادامه دارد و تظاهرات «شدید»‌ و سرکوب بسیار شدیدی از جمله در خیابان ملاصدرا شیراز در جریان است.

به گفته وی به محض این که تجمع کنندگان شروع به شعار دادن می‌کردند، نیروهای امنیتی به آنها حمله می‌کردند و در این میان از گاز اشک‌آور نیز علیه تجمع‌کنندگان استفاده کرده‌اند.



- خبرنگاران ندای سبز آزادی از دستگیری فخرالسادات محتشمی پور در تظاهرات خیابانی امروز، 10 اسفند در تهران خبر می دهند.

فخرالسادات محتشمی پور همسر مصطفی تاج زاده از مشاوران میرحسین موسوی در انتخابات دور دهم ریاست جمهوری و معاون اسبق وزیر کشور در دوران اصلاحات است که با نامه های خود نسبت به دستگیری غیرقانونی همسرش اعتراض می کرد.

فیلم / شیراز: مبارک، بن علی، نوبت سیدعلی/ مشهد: جنگ و گریز مردم و نیروهای انتظامی ، 10 اسفند



خبرهای کوتاه/ بيت رهبري در محاصره شديد نيروهاي امنيتي...

خبرهای کوتاه/ بيت رهبري در محاصره شديد نيروهاي امنيتي...


بيت رهبري در محاصره شديد نيروهاي امنيتي

به گزارش خبرنگار نداي سبز آزادي؛ مسيرهاي منتهي به بيت رهبري تحت تدابير شديد امنيتي قرار دارد حضور بيش از اندازه نيروهاي گارد ويژه در خيابانهاي منتهي به بيت رهبري نشان از برقراري تدابير امنيتي بسيار شديد در آن منطقه مي باشد



چهار شهروند معترض در بلواز کشاور بازداشت شدند

رهانا : این چهار شهروند معترض در بلوار کشاور تهران توسط نیروهای امنیتی و نظامی مستقر در این خیابان بازداشت و به ماشین‌هایی که به همین منظور در خیابان‌ها مستقر شده‌اند منتقل شدند. به گزارش خبرنگار «رهانا» سامانه خبری «خانه حقوق بشر ایران» از تهران، بازداشت این چهار شهروند همراه با خشونت و به طرز توهین آمیزی بوده است. به نظر می‌رسد امروز نیز با توجه به حضور گسترده نیروهای امنیتی در خیابان‌های تهران و سایر شهرستان‌ها تعداد بسیار زیادی بازداشت به صورت فله‌ای صورت بگیرد. نیروهای امنیتی همواره در چنین روزهای شهروندان معترض را به خاطر جلوگیری از تجمع اعتراضی بازداشت می‌کنند. خبرنگار رهانا همچنین گزارش داد که در خیابان انقلاب حضور گسترده نیروهای نظامی و امنیتی به چشم می‌خورد و هر تحرکی را از سوی مردم کنتزل می‌کنند.



بی بی سی : شاهدان عینی از استقرار نفربرهای شهری تازه ای در تهران خبر می دهند که تا پیش از این دیده نشده بوده. این نفربرها به رنگ سیاه اند و سقف مشبکی دارند اما مشخص نیست به اسلحه مجهز است یا نه.

شاهدان عینی می گویند مردم با ایجاد ترافیک مصنوعی در خیابان رسالت تهران، مانع جا به جایی نیروهای ضد شورش و بسیج شده اند.

خبرهای کوتاه/ اتومبیل ها به شکل اعتراض گونه، بوق ممتد می زنند...

خبرهای کوتاه/ اتومبیل ها به شکل اعتراض گونه، بوق ممتد می زنند...


شاهدان عینی به بی بی سی می گویند صدای "مرگ بر دیکتاتور" به شکل پراکنده در میان بوق ممتد اتومبیل در خیابان های مرکزی تهران شنیده می شود.

شاهدان عینی به بی بی سی می گویند اطراف پل کریم خان و خیابان وصال در تهران علیرغم حضور وسیع نیروهای ضد شورش و بسیج، نخسین هسته های تجمع معترضان و مخالفان به طور غیر متمرکز شکل گرفته است.



* کلمه : در حالی که از ساعت پنج عصر، زمان تجمع‌ و تظاهرات سبزها دراعتراض به بازداشت رهبران جنبش سبز، میرحسین موسوی، مهدی کروبی و همسران شان گذشته است، شاهدان عینی می‌گویند که حضور نیروهای امنیتی و لباس شخصی در خیابان‌های تهران زیاد است.

به گزارش خبرنگارکلمه، این بار بر خلاف تجمع های قبلی یکی از مراکز اصلی استقرار نیروهای ضدشورش بزرگراه رسالت است.گفته می شود استقرار این نیروها به خاطر انتشار خبر انتقال میرحسین موسوی و مهدی کروبی به زندان حشمتیه در یکی از خیابان های منتهی اتوبان رسالت است.

گفته می شود که پارک دانشجو در چهارراه ولی عصر تهران مملو ازنیروهای نظامی و امنیتی شده و ماشین‌ها ضد شورش در این پارک مستقر شده‌اند.

در مناطق مختلفی چون میدان ولیعصر و چهار راه ولیعصر، خیابان و میدان انقلاب، میدان امام حسین و خیابان و میدان آزادی، تعدادی زیادی از نیروهای امنیتی و گارد ویژه مستقر شده‌اند.

‫در میدان آزادی، اتوبان جناح، اطراف خیابان آذربایجان و خیابان‌های منتهی به میدان انقلاب و آزادی حضور پرتعداد نیروهای انتظامی و نیروهای گارد ویژه به چشم می‌خورد.



بی بی سی : شاهدان عینی می گویند از مغازه داران مناطق مرکزی تهران از جمله از مغازه های اطراف دانشگاه تهران و خیابان کریم خان، خواسته شده تا امروز زودتر محل کسب خود را تعطیل کنند.

گزارش های تایید شده از تهران حکایت از آن دارد که با وجود تعداد زیاد نیروی مسلح در خیابان های این شهر که امکان تشکیل تجمع را محدود کرده، اتومبیل ها به شکل اعتراض گونه، بوق ممتد می زنند.

شاهدان عینی می گویند و تصاویر منتشر شده هم نشان می دهد که شهرداری تهران تلاش می کند سطل های بزرگ زباله را در سطح شهر جمع آوری کند. در تجمعات پیشین معترضان و مخالفان، شمار زیادی از این سطل ها به آتش کشیده شده بود.



دویجه وله : یک شاهد عینی به دویچه‌وله می‌گوید پیاده‌روهای خیابان ولی‌عصر بسیار شلوغ شده است. جمعیت پرشماری نیز به سوی میدان انقلاب در حرکت هستند. گزارش‌های دیگر از تجمع مردم در خیابانهای منتهی به خیابان انقلاب تا آزادی خبر می‌دهند.

در خیابان‌های ملاصدرا و میدان نمازی شهر شیراز حضور سنگین نیروهای امنیتی و ضد شورش گزارش شده است.

گزارش‌هایی از شکل‌گیری تجمع‌های پراکنده در شیراز و حضور پر رنگ نیروهای امنیتی در سطح این شهر منتشر شده است.

شرح كامل گروگان گيري حكومتي از زبان فرزند مهدي كروبي

شرح كامل گروگان گيري حكومتي از زبان فرزند مهدي كروبي


سحام نيوز: محمد تقي كروبي؛ دومين فرزند مهدي كروبي در روزنوشتي كه امروز در سايت خود منتشر نمود، شرح كاملي بر رخدادهاي روز دوشنبه و حمله نيروهاي امنيتي به منزل پدرش را بازگو نمود. به گزارش خبرنگار سحام نيوز، در اين يادداشت روايت دقيق و همچنين ناگفته هايي بازگو شده است كه ابعاد بيشتر اين گروگان گيري حكومتي را برملا مي كند.



متن كامل بدين شرح است:



دوشنبه برابر با ۱۷ ربیع الاول همزمان با میلاد پیامبر رحمت صلى الله علیه وآله و زادروز فرخنده امام جعفر صادق علیه السلام ، نیروهای امنیتی حصر محل سکونت پدر را شکستند و بداخل منزل یورش بردند. برای عدم درج خبر از موضوع، مکارانه به برادرم گفته شد حصر پایان پذیرفته شده و فرزندان می توانند برای دیدار با پدر و مادرم به منزل بروند. علی و همسرش بلافاصله به آنجا رفتند اما به جای دیدار شاهد حضور بیش از ۳۰ مامور امنیتی با صورت های بسته در منزل شدند. پدر در اتاقی در طبقه اول محبوس شده بود و مادر درطبقه پنجم. علی که خبر دستگیری اش از سوی سایت های وابسته پیشاپیش اعلام شده بود، ظاهرا پدر را برای لحظاتی می بیند اما عروس خانواده که خواهر سه شهید دوران دفاع مقدس است، بدان جهت که بنابر بازداشت اش نبوده، اجازه دیدار با والدینمان را نمی یابد. او که بارها از زبان پدر و مادرم رفتارهای ساواک با مخالفین را شنیده بود، اینبار شوک زده شاهد رفتاری متفاوت قرار می گیرد. تخلیه منزل بطور عجیبی از کلیه اوراق، اسناد و کتب اعم از فقهی و سیاسی و نیز وسائل ابتدائی نظیر داروها مادر و غیره . او برایم گفت که از خود پرسیدم خدای من این قوم با یکی از بنیانگذاران این نظام که عمر خود را در مبارزه سپری کرده و همسرش بعنوان تنها بانویی که از امام کتبا تقدیر نامه گرفته اینگونه رفتار می کنند ، پس با دیگر مخالفان سیاسی و مردم بی نام و نشان چه می کنند؟ در باب اینکه ساواک چگونه به منازل ورود می کرد و چه اقلامی را با خود می برد بعدا خواهم نوشت زیرا هجوم سه بار ساواک در دوران کودکی را به خوبی بیاد دارم.



نفیسه هنوز پاسخی برای سوال اولش پیدا نکرده بود که زنی بی ادب، جسور و بی سواد او را برای بازجویی به اتاقی در طبقه اول می برد. در اتاق مردی مودب از نیرو های امنیتی نیز حضور داشته است. بازجویی از نفیسه پناهی به همراه توقیف موبایلش به جدل کشیده می شود زیرا آن زن بدون آنکه حتی قدرت تحلیل اولیه را داشته باشد، همان چیزی را لقلقه زبان می کرد که ۲۰:۳۰ ، بازجویان و دیگر شبکه های رسانه جناب ضرغامی به یک ادبیات برابر بارها گفته و می گویند. ای کاش چند نفر تحلیل گر عاقل استخدام می کردند تا حداقل موارد دستوری را به بیان های مختلف می گفتند تا هم کمی جذاب شود و هم انسان فکر کند تقلید کنندگان به آنچه می گویند باور دارند. خلاصه کردن مردم در عده ای مزد بگیر بیگانه، نامشروع دانستن مطالبات مردم، قدسی کردن ارکان حاکمیت، و از همه بدتر استفاده ابزاری از خون شهدا برای متاع قلیل امروز دنیا. اما اینبار الحق که به کاهدون زدند. کسی که آنجا نشسته بود سه برادر جوان رعنا و بی ادعایش را برای حفظ کشور، میهن و آرمان های اصیل انقلاب از دست داده است - هزینه ای که هر انسانی با هر عقیده ای در قبال آن سر تعظیم فرود می آورد و خانواده آن عزیزان سفر کرده را ناموس بی بدلیل کشور می داند. براستی چند نفر در کل این کشور چنین هزینه ی سنگینی برای دوام و بقای آن داده اند؟ آیا رواست امروز آنان به صرف داشتن عقیده و نظری متفاوت از حاکمان، تحمل ظلم و زور نمایند؟



برای آن دسته از نسل انقلاب و جنگ شرم آور است که در قبال این ظلم ها به خانواده های معزز شهدا سکوت اختیار کرده و برای بهره جستن از متاع ناچیز حکومتی همچون کبک سر به زیر برف کرده اند. همسر علی می گوید در حالیکه پاسخ های خیلی صریح وشفاف به آنها می دادم، به دورانی برگشتم که خردسال بودم و برادرانم برای حفظ کیان و ناموس این کشور از تعرض بیگانه به جبهه می رفتند ، به خود گفتم اگر امروز رها شدم به مزار برادرانم می روم و به آنها می گویم برخیزید و ببینید بنام خون پاک تان، نااهلان آلوده به قدرت و ثروت چه گستاخانه هر آنچه که می خواهند انجام میدهند، برخزید و ببینید چه می خواستید و چه شد!!!



بعد از ساعت ها بازجویی و بدون دیدار با پدر در نیمه شب و در حالیکه نیروهای امنیتی به همراه علی منزل را جستجو می کردند، نفیسه به منزل می رود. همسرش، علی از آن روز تاکنون با عنوانی مضحک و مسخره بعنوان یک گروگان در زندان اوین است و از سرنوشت پدر و مادرم علیرغم پیگیری های فراوان خبری در دست نیست. وضعیت پدر و مادرم از علی و امثال علی که در انفرادی هستند بدتر است، زیرا گاه بازجویان به متهمین انفرادی اجازه می دهند تا یک تلفن ساده به خانواده بزنند، اما از آنان هیچ نمی دانیم. از کروبیان ۶ نفره، سه نفر در بند حاکمیت هستند، منزل برادر تحت کنترل و فرزندانش از ترس نیرو های امنیتی جرات رفتن به مدرسه را ندارند، الباقی هم خطوط ارتباطی قطع و امنیت ندارند و هر لحظه منتظر یورش و دستگیری. خلاصه کلام فرزند احمد و نوادگانش حکم خانواده حکیم وصدر در عراق گذشته را پیدا کرده اند.



و اما در باب بازداشت پدر و مادرم که متاسفانه و به اشتباه در ۲۰ روز گذشته از واژه حصر خانگی استفاده می شد باید بگویم که آنان در بازداشت به سر می برند نه حصر. از وضعیت آنان هیچ خبری در دست نیست و خدا می داند در چه وضعیتی هستند. حقوق دانان و فعالان حقوق بشری در باب حصر و جایگاه آن در نظام حقوق ایران بسیار سخن گفته اند که جای تقدیر و تشکر از تمامی آنان را دارد که به روشنگری در این زمینه پرداختند. این عزیران به همراه مهندس موسوی و دکتر زهرا رهنورد در حصر نیستند و صرف نظر از آنکه در چه مکانی و با چه وضعیتی نگهداری می شوند باید اذعان کرد که زندانی حکومت هستند، فلذا بر حاکمان است که اتهام، ادله و مستند بازداشت و حکم قانونی را منتشر کنند و اجازه دهند آنان از حقوق زندانیان مصرح در قانون برخوردار شوند. لازم به ذکر است که تاکنون هیچ حکمی از مقام ذی صلاح قضایی و یا دستوری از شورای امنیت ملی مبنی بر حصر و یا بازداشت پدر و مادرم و نیز مهندس موسوی و همسر محترمه ایشان به دو خانواده ابلاغ نگردیده است. پر واضح است که در رسانه ها هم چنین حکم یا دستوری تاکنون منتشر نشده است. انتظار داشتیم حداقل به لحاظ شکلی دادستان کل کشور بعنوان مدعی العموم و حسب وظیفه ذاتی خود یعنی حفظ حقوق شهروندی، احیای حقوق عامه و نظارت بر حسن اجرای قوانین به این مهم بپردازد که برخلاف انتظار، ایشان حتی بدیهیات علم حقوق و قضاء را در بیان خود رعایت نکرد.



کروبی و موسوی بارها اعلام کرده اند که صرف نظر از هر حکمی که از قبل برای آنان صادر شده باشد، حاضرند در هر دادگاه علنی ایی محاکمه شوند و ادله خود را برای انحراف حاکمیت از قانون اساسی این میثاق ملی، آرمان های شهدا و نیز آنچه بر مردم و فرزندان برومند آن در دو سال گذشته رفته است، ارائه دهند. پدر بارها به ما گفتند که آماده اند در دادگاه با ارجاع به حافظه تاریخی خود و بیان خاطرات گذشته مسائل ناگفته این انقلاب را برای مردم بیان کند. او بر این باور است که داور اصلی خداست و تحمل هر سختی به عشق رضایت او بر کل عالم هستی می ارزد. ایشان همچنین بارها تاکید کردندکه مردم وارثان اصلی این کشور و سرزمین باید میان ما و حاکمیت قضاوت کنند.



با عنایت به تنها نقطه مشترک میان جبهه سبز ایران و روزنامه کیهان در برپایی دادگاه علنی پیشنهاد می کنم محکمه ای سیار در زمین چمن استادیوم یکصد هزار نفری آزادی با پخش زنده برپا کنید تا با حضور هیت منصفه ای بی نظیر، کیفر خواست هیئت حاکمه و دفاعیات رهبران در بند استماع شود و مردم به قضاوت میان حاکمیت و معترضین بپردازند. اجازه دهید امت را کل مردم ایران بدانیم نه آن لباس شخصی ها که بعضا بعنوان امت خود جوش ترموستاتشان در مواقعی به جوش می آید که حمایت نیروهای امنیتی را دارند. در شش شب متوالی در مقابل منزل پدرم شاهد تجمع، عربده کشی و عقده گشائی این امت خود جوش مسلح و توسل آنان به الفاظ رکیک و ناموسی به ایشان، بیت مرحوم امام و نوادگان محترم آن عزیز، برخی از مراجع بزرگ شیعه، آقایان هاشمی، خاتمی و موسوی بوده ایم.



در پایان فرصت را غنیت شمرده و بدینوسیله از تمامی شخصیت های سیاسی، اجتماعی و فرهنگی و نیز مردم بزرگ ایران که جویای وضعیت این بزرگان هستند، تشکر و قدردانی می کنم.



و السلام علی من اتبع الهدی



محمد تقی کروبی

سر دادن شعار مرگ بر خامنه ای در میدان امام حسین

سر دادن شعار مرگ بر خامنه ای در میدان امام حسین


بنابه گزارشات رسیده به "فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران"سر دادن شعار مرگ برخامنه ای و در گیری بین جوانان و نیروهای سرکوبگر در میدان امام حسین از ساعاتی پیش آغاز شده است.

روز سه شنبه 10 اسفند ماه حوال ساعت 16:25 تعداد زیادی از مردم و جوانان با ایجاد تجمع اعتراضی اقدام به سر دادن شعا ر مرگ بر خامنه ای نمودند و به سوی میدان میدان فردوسی در حال حرکت بودند که مورد هجوم گستردۀ نیروهای ولی فقیه علی خامنه ای قرار گرفتند. جوانان اقدام به دفاع از خود نمودند و درگیری بین مردم و جوانان با نیروهای سرکوبگر روی داد این درگیری برای مدتی ادامه یافت.

در حال حاضر در اکثر نقاط مرکزی شهر مردم و جوانان تجمع کرده اند و نسبت به حضور نیروهای سرکوبگر وقعی نمی نهند.آنها خود را برای حرکتهای گسترده اعتراضی آماده می کنند.معترضین از اقشار مختلف جامعه می باشند و در میان آنها مادران و پدران سالخورده دیده می شوند.مردم و بخصوص جوانان با عزمی راسخ قصد دارند که امروز را به یک حرکت اعتراضی گسترده علیه ولی فقیه علی خامنه ای تبدیل نمایند.

نیروهای سرکوبگر در همه جا حضور دارند . دسته های موتور سوار در زیر پل حافظ مستقر شده اند و همچنین پارک دانشجو مملو از نیروهای سرکوبگر است . نیروهای سرکوبگر بصورت سواره و پیاده در خیابانها و پیاده روها حضور گسترده ای دارند . گارد ویژه با دسته های موتورسوار خود اقدام به مانور و ایجاد رعب و وحشت می کنند.

حکومت نظامی اعلام نشده در تهران

حکومت نظامی اعلام نشده در تهران


بنابه گزارشات رسیده به "فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران" حضور گسترده نیروهای سرکوبگر ولی فقیه در میادین و خیابانهای مرکزی شهر برای ایجاد جو رعب و وحشت در بین مردم عیان است.

از حوالی ساعت 13:30 روز سه شنبه 10 اسفند ماه نیروهای سرکوبگر ولی فقیه علی خامنه ای متشکل از سپاه پاسداران،گارد ویژه، مامورن وزارت اطلاعات و بخصوص بازجویان وزارت اطلاعات استان تهران ،نیروی انتظامی ،بسیج و لباس شخصیها (نیروهای ویژه سپاه پاسداران) در نقاط مرکزی شهر تهران مستقر شدند. آنها میادین و خیابانهای اصلی شهر را را به اشغال خود در آورده اند و همچنین با ونهای خود در خیابانهای فرعی و کوچه ها مستقر شده اند و عملا در نقاط مرکزی شهر یک حکومت نظامی اعلام نشده برقرار کرده اند.

نیروهای سرکوبگر در مسیر میدان امام حسین تا انقلاب و از انقلاب تا آزادی و همچنین در پارک دانشجو حضور گسترده ای دارند.

همچنین تعداد زیادی از نیروهای سپاه پاسداران در ورزشگاه امجدیه و سفارت سابق امریکا در خیابان طالقانی مستقر شده اند.

هدف از گسیل کردن نیروهای سرکوبگر به این نقاط ایجاد جو رعب وحشت و جنگ روانی علیه اعتراض کنندگان است.

همزمان مردم بسوی نقاط مرکزی شهر در حرکت هستند و پیاده روها مملو از معترضین است . مردم و بخصوص جوانان عزمی جزم دارند که امروز را به روز خشم و اعتراضات گسترده علیه رژیم ولی فقیه علی خامنه ای تبدیل نمایند.

خبرهای کوتاه/ 10 اسفند: حضور گسترده نیروهای امنیتی در پایتخت...

خبرهای کوتاه/ 10 اسفند: حضور گسترده نیروهای امنیتی در پایتخت...


* حرکت نیروز های سپاه از خط ویژه خیابان ولیعصر به سمت چهاراه ولیعصر.



* استقرار نیروز های گارد ویژه در میدان ولیعصر , میدان آزادی و خیابان انفلاب.



* در پی اعلام قبلی معترضین برای برگزاری تجمع مسالمت آمیز در حمایت از دو تن از رهبران معترضین نیروهای امنیتی از ساعاتی پیش حضور گسترده ای را در میادین اصلی شهر تهران به نمایش گذاشته اند.

بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، علی رغم بارش شدید باران نیروهای امنیتی و انتظامی در اطراف میادین اصلی از جمله میدان امام حسین، میدان فردوسی، میدان انقلاب، چهار راه ولیعصر، میدان آزادی و ...حضور گسترده ای دارند.

گفته می شود در طی روزهای اخیر و پس از حصر خانگی دو تن از رهبران معترضین پلیس امنیت تهران در مناطق مختلف در حالت آماده باش بسر می برند.



* ندای سبز آزادی:مسئولين دانشگاه تهران به توصيه حراست و مامورين امنيتي تعداد زيادي از كلاس هاي خود را به طور رسمي تعطيل اعلام كردند.

به گزارش خبرنگار نداي سبز آزادي، مديريت دانشگاه تهران كلاس هاي گروه معدن ،برق،مکانیک و فني بالا را تعطيل و مامورين حراست مانع از حضور دانشجويان در دانشگاه شده اند.

بنا به گزارش ارسالي ديگر كلاس هاي اين دانشگاه در امروزدر حالتي نيمه نعطيل به سر مي برد چراكه مسئولين دانشگاه به توصيه حراست و نيروهاي امنيتي ديگر كلاس ها را نيز مانع از تشكيل آنها مي شوند و به اين ترتيب بر تعداد كلاس هايي كه تعطيل اعلام شده بود افزوده مي شود

اين در حالي است كه مسئولين دانشگاه در قبال اين حركت هيچ پاسخي را حاضر نيستند به دانشجويان بدهند اما آنطور كه از شواهد پيداست تمامي اين اقدامات در جهت ايجاد فضاي امنيتي و ممانعت از حضور دانشجويان در دانشگاه به جهت شركت در راهپيمايي امروز مي باشد.

زندان حشمتیه؛ رهبران مخالف دولت ایران کجا هستند؟

بی بی سی : رسانه های نزدیک به رهبران مخالفان ایران می گویند که میرحسین موسوی و مهدی کروبی به همراه همسرانشان در زندان حشمتیه بازداشت هستند.




نام این محل کمتر شنیده شده و افکار عمومی از ویژگی های این زندان در پایتخت ایران اطلاع چندانی ندارد.



در پی افزایش حساسیت افکار عمومی در دوره ریاست جمهوری محمد خاتمی، نسبت به وجود بازداشتگاه های غیر قانونی و غیر رسمی و انجام شکنجه و آزار و اذیت بازداشت شدگان در این زندان ها، مجلس ششم که ریاست آن با مهدی کروبی بود، با تشکیل هیاتی در پی بازدید و تهیه گزارش از بازداشتگاه های تهران برآمد.



علی اکبر موسوی خوئینی، نماینده مجلس ششم عضو گروه بازرسی از زندان های تهران بوده است. از جمله فعالیت های آقای موسوی خوئینی در این زمینه می توان به تلاش برای تعطیلی بازداشتگاه ۵۹ سپاه پاسداران اشاره کرد.



آقای موسوی در گفت و گو با بی بی سی فارسی از زندان حشمتیه و مشاهداتش می گوید:



رسانه های نزدیک به میرحسین موسوی و مهدی کروبی می گویند این رهبر معترضان ایرانی به زندان حشمتیه منتقل شده اند. نام این زندان کمتر در خبرها شنیده شده است. آیا این همان زندانی است که در مجاورت وزارت دفاع قرار دارد؟



آنچه که رسما زندان حشمتیه نامیده شده پشت وزارت دفاع و انتهای خیابان دبستان قرار دارد؛ در مجاورت بزرگراه شهید صیاد شیرازی.



شما به عنوان مسئول هیئت بازدید از زندان های مجلس ششم بودید که اتفاقا آقای کروبی رئیس آن بود، از زندان های تهران بازدید کردید، آیا از زندان حشمتیه هم دیداری کردید؟



بله، ما با پیگیریهای فراوان در آن مقطع از این بازداشتگاه بازدید کردیم.



ویژگی زندان حشمتیه چیست؟ آیا زیر نظر سازمان زندان ها قرار دارد؟



این زندان متعلق به ارتش است و طی موافقت نامه ای با سازمان زندانها، توسط ارتش اداره می شود. بخش سلول های زندان برای محکومین مانند زندان های دیگر مثل اوین تخت های دو طبقه و عادی داشت ولی چند سلول انفرادی مخوف و تاریک داشت که اصل وجود سلول انفرادی و وضعیت آنها خلاف قانون بود و پس از اعتراض ما مقامات زندان قول برچیده شدن آنها را دادند.



آیا افراد مشهوری آن زمان در این زندان بازداشت بودند؟



علاوه بر چیزی که گفتم در زندان حشمتیه ساختمانی هم وجود داشت که گفته می شد افراد برجسته تر آنجا نگهداری می شدند و در روز بازدید کسی نبود؛ ولی گفته می شد که فرهاد نظری فرمانده وقت نیروی انتظامی تهران بزرگ در پرونده حادثه کوی دانشگاه در آن نگهداری می‌شده است. عمده افراد زندانی در آن مقطع کسانی از پرسنل این نیرو بودند که محکومیت هایی داشتند و بعضا هم افراد شخصی که به طور ویژه زندان بودند. مثلا با یکی از آنها که ملاقات داشتیم با نهادهای امنیتی در مورد بحث نفت مشکلاتی داشت که افشای حرفهای آن فرد می توانست برای عناصر دارای فساد اقتصادی در دستگاه امنیتی مخاطره آمیز باشد.



با توجه به آشنایی که با زندان های تهران دارید فکر می کنید چرا میرحسین موسوی و مهدی کروبی را به این دو زندان منتقل کرده اند؟



اولا من هم از سایت کلمه متوجه این موضوع شدم و اطلاع دقیقی از آن ندارم ولی می توان حدس زد با توجه به سابقه قبلی این زندان در استفاده برای موارد خاص و ویژه، به علت درجه بالای امنیتی از آن استفاده شده است.



آنچه که مسلم است اینکه بازداشت این دو عزیز ملت ایران، آقایان کروبی و موسوی و همسران گرامی شان خانم ها کروبی و رهنورد از اصل غیر قانونی و شرم آور است. دوم اینکه ایشان هنوز هیچ پرونده و حکم بازداشتی رسما در موردشان اعلام نشده و سوم آینکه این زندان برای محکومین ارتش است که این عزیزان نه تاکنون محاکمه شده اند که محکوم و زندانی شوند و نه عضویتی در ارتش دارند که به آنجا برده شوند.



شخصا با توجه به موارد ناگوار دیگری از بازداشتگاه ها و زندان های ارتش که اتفاقات ناگواری در آنها به دلیل خارج بودن آن افراد خاص از نظارت مدیریت زندان ارتش اتفاق افتاده است و دستور بازداشت آقایان کروبی و موسوی کمتر از سطح شخص اول مملکت یعنی آقای خامنه ای نیست هشدار می دهم عواقب هرگونه اتفاقی برای آنها به عده شخص ایشان بوده ودر برابر ملت باید پاسخگو باشند وهیچ اتفاقی کمتر از آزادی فوری آنان و سایر زندانیان سیاسی و عقیدتی پذیرفته نخواهد بود.

کاردار ایران در آلمان در اعتراض به بازداشت موسوی و کروبی احضار شد

کاردار ایران در آلمان در اعتراض به بازداشت موسوی و کروبی احضار شد




رادیو فردا : پس از انتشار گزارش‌هایی درباره انتقال میرحسین موسوی و مهدی کروبی به زندان، آنگلا مرکل، صدر اعظم آلمان از این اقدام انتقاد کرده و وزارت امور خارجه آلمان نیز کاردار سفارت جمهوری اسلامی را فراخوانده است.



به گزارش خبرگزاری آلمان، دولت آلمان روز دوشنبه نسبت به انتشار گزارش‌هایی درباره انتقال میرحسین موسوی و مهدی کروبی به زندان ابراز نگرانی کرده و آنگلا مرکل، صدر اعظم این کشور نیز تاکید کرده است، این گونه اقدام‌ها که با هدف ارعاب صورت گرفته است، مغایر حقوق بشر و حقوق شهروندی است.



در این میان گیدو وستروله، وزیر امور خارجه آلمان، نیز گزارش‌ها درباره انتقال میرحسین موسوی و مهدی کروبی به زندان را «بسیار نگران‌کننده»‌ خوانده است.



وی که در حاشیه نشست شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد در ژنو سخن می‌گفت، در این باره اظهار داشته است: «حفاظت از مخالفان و تحت فشار قرار ندادن آنها نیز بخشی از حقوق بشر است.»

عضو ستاد انتخاباتی کروبی: بازداشت رهبران چاره ساز نیست ، مردم راه خود را یافته اند

عضو ستاد انتخاباتی کروبی: بازداشت رهبران چاره ساز نیست ، مردم راه خود را یافته اند


سحام نیوز – عضو ستاد انتخاباتی مهدی کروبی در گفتگو با بخش جام جهان نمای رادیو بی بی سی تاکید کرد که “دستگیری رهبران جنبش سبز نمی تواند برای حاکمیت چاره ساز باشد و مردم راه را یافته اند”

به گزارش سحام نیوز – فرهمند علیپور پیش بینی واکنش ها به این بازداشت ها را “گسترده تر شدن اعتراضات خیابانی و رادیکال تر شدن مطالبات هواداران جنبش سبز” دانست و گفت: هدف از این بازداشت ها جدا کردن راس و بدنه جنبش است اما این رفتار موجب فعال شدن رهبران میانی شده است. افرادی که برخلاف آقایان کروبی و موسوی دارای محدودیت کمتری برای رویارویی مستقیم با حاکمیت هستند و مصم تر و رادیکال تر به میدان امده اند.

علیپور این رهبران میانی را مشاوران و نزدیکان موسوی و کروبی عنوان کرد که بیشتر تشکیلات راه امید سبز گرد امده اند و افزود: این گروه تاکنون با اقبال و حمایت بدنه جنبش سبز نیز مواجه شده اند. حضور مردم در اعتراضات اول اسفند که با پیشنهاد این گروه شکل گرفته در واقع نشان از حمایت از ایان گروه است.



خبرنگار ویژه مهدی کروبی در زمان انتخابات در ادامه افزود: تا پیش از 25 بهمن طراحان و مهندسان سرکوب جنبش آزادی خواه و عدالت طلب سبز ایران بر این تصور بودند که “کار فتنه” به پایان رسیده است و حتی آیت الله خامنه ای در یک سخنرانی عمومی اعلام کرد که کشور در برابر حوادث پس از انتخابات ریاست جمهوری واکسینه شده. از این جهت برای انها بسیار دشوار بود که باور کنند این جنبش همچنان زنده و پویا به دنبال مطالبات خود است و راهی را که برگزیده همچنان ادامه خواهد داد.



فرهمند علیپور در ادامه افزود: مهندسان سرکوب احتمالا به این نتیجه رسیده اند که با دستگیری این دو رهبر و قطع راس و بدنه جنبش می تواند برای انها مثمر ثمر باشد در حالی که به نظر من این رفتار اخیر حاکمیت تنها موجب واکنش ها و رفتارهای رادیکال تر خواهد شد رفتارهایی که همواره آقایان موسوی و کروبی تلاش داشتند تعدیل و کنترل کنند.



عضو ستاد انتخاباتی مهدی کروبی در پایان تاکید کرد: در طی یکسال و نیم اخیر که از انتخابات میگذرد اغلب مردم و هواداران جنبش سبز به درستی فهمیدند که خواست و مطلباتش چیست و باید چه مسیری را ادامه دهند. برای همین بازداشت رهبران جنبش سبز نمیتواند برای حاکمیت چاره ساز باشد.

احمدی‌مقدم: قانون ممنوعیت استفاده از ماهواره را اجرا می‌کنیم

احمدی‌مقدم: قانون ممنوعیت استفاده از ماهواره را اجرا می‌کنیم




آفتاب: فرمانده نیروی انتظامی درباره موضوع استفاده از تجهیزات ماهواره‌ای در کشور گفت: وظیفه قانونی پلیس تغییری نکرده و ما همچنان اجرای قانون ممنوعیت استفاده از تجهیزات ماهواره‌ای را تعقیب می‌کنیم و همه مردم و دستگاه‌ها باید تابع قانون باشند.



سردار اسماعیل احمدی‌مقدم در حاشیه همایش تخصصی رؤسای پلیس امنیت سراسر کشور اضافه کرد: عمده آن چیزی که الآن در دستور کار است، تجری از قانون و کسانی که علناً از این تجهیزات استفاده می‌کنند در اولویت برخورد است و هیچ زمانی هم این کار تعطیل نشده و هیچ ربطی هم به الآن ندارد و این یک روال دائمی داشته که این روال ادامه دارد.

حلقۀ محاصرۀ طرابلس توسط مخالفان تنگ تر می شود

یورو نیوز : مردم در لیبی کنترل شهرهای شمال و شرق این کشور را کاملا در اختیار گرفته اند و با استفاده از تجهیزات نظامی غنیمت گرفته شده از پایگاههای ارتش در این مناطق در حال تشکیل یک ارتش کوچک هستند.




نیروهای نظامی که به مخالفان معمر قذافی پیوسته اند نیز با ثبت نام از جوانان داوطلب برای آموزش آنها به کمک مردم شتافته اند. مخالفان کنترل بسیاری از پالایشگاهها و مراکز استخراج نفت نیز در اختیار گرفته اند.



به گفتۀ تحلیلگران، مخالفان معمر قذافی سرانجام طرابلس، پایتخت لیبی را در اختیار خواهند گرفت که در آنصورت، رییس جمهوری لیبی یا کشته خواهد شد و یا به اسارت مخالفان در خواهد آمد.



شهرهای مهم لیبی نظیر “بن غازی” و “مصراته” کاملا در اختیار مخالفان قرار دارند و در شهرهای “زاویه” و “نالوت” درگیری میان معترضان و طرفداران معمر قذافی ادامه دارد.




این دو شهر به لحاظ نزدیکی به شهر طرابلس، پایتخت لیبی از موقعیت استراتژیکی برخوردارند و به همین دلیل ارتش و هواداران حکومت لیبی بارها طی روزهای گذشته برای در اختیار گرفتن کنترل این دو شهر به مخالفان حمله کرده اند.



معترضان می گویند تا سرنگونی حکومت لیبی به مبارزۀ خود ادامه خواهند داد.

اعدام ۹ نفر در زندان مرکزی ارومیه

اعدام ۹ نفر در زندان مرکزی ارومیه


بامداد روز دوشنبه، نهم اسفندماه ۱۳۸۹، ۹ نفر از زندانیان عادی در محوطهٔ زندان مرکزی شهر ارومیه به دستور مراجع قضایی جمهوری اسلامی به صورت جمعی به دار آویخته شدند.



بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، از ۹ نفری که روز گذشته اعدام شده‌اند، ۷ تن از آن‌ها از شهروندان کرد و ۲ تن دیگر نیز آذری بوده‌اند و هم چنین دو زن نیز در میانشان دیده می‌شوند.



اتهام تمامی افراد اعدام شده از سوی مراجع قضایی "جرائم مربوط به مواد مخدر" عنوان شده است.



گفتنی ست که گزارش‌های غیرموثق حاکی از اعدام دو تن دیگر در روز ۹ اسفندماه است که خبرگزاری هرانا برای تایید این مهم نیازمند اسناد بیشتری ست.



شایان ذکر است که برخی منابع خبری پیش‌تر از انتقال ۱۲ تن از زندانیان عادی به سلول‌های انفرادی جهت اجرای حکم خبر داده‌اند.

ناپدید" کردن در داخل کشور و تهدید روزنامه‌نگاران در خارج از کشور

ناپدید" کردن در داخل کشور و تهدید روزنامه‌نگاران در خارج از کشور


گزارش‌گران بدون مرز: در حالی که تعدادی از روشنفکران تبعیدی از سوی نهادهای امنیتی تهدید شده‌اند. از روز ٥ اسفند میرحسین موسوی صاحب امتیاز روزنامه توقیف شده کلمه سبز و همسرش زهرا رهنورد روشنفکر و نویسنده، مهدی کروبی صاحب امتیاز روزنامه توقیف شده اعتماد ملی و همسرش فاطمه کروبی فعال مدنی، بازداشت و به محل نامعلومی منتقل شده‌اند. تا تاریخ انتشار این اطلاعیه محل بازداشت آنها رسما از سوی مقامات اعلام نشده است.



در تاریخ ٩ اسفند غلام‌حسین محسنی اژه‌ای دادستان کل کشور در مصاحبه‌ای مطبوعاتی، با اعلام " در در قدم اول ارتباطات آنها اعم از رفت و آمد و ارتباطات تلفنی و غيرتلفنی آنان مسدود شده (...)و اکنون آنها در محدوديت به سر می برند." بازداشت‌خانگی میرحسین موسوی و مهدی کروبی را تائید کرد، اما دلایل حقوقی و محل بازداشت آنها را اعلام نکرد.



گزارش‌گران بدون مرز از مقامات ایران می‌خواهد محل بازداشت میرحسین موسوی و مهدی کروبی و همسران‌شان را به فوریت و رسما اعلام کند. بنا بر اصل ٣٢ قانون اساسی ایران "موضوع اتهام با ذکر دلایل باید " به متهم ابلاغ و تفهیم شود... و حداکثر ظرف مدت بیست و چهار ساعت پرونده مقدماتی به مراجع صالحه قضایی ارسال و مقدمات محاکمه در اسرع وقت فراهم گردد"



بازداشت های خود سرانه و مخفی نگاه داشتن محل بازداشت زندانیان سیاسی نقض قوانین بین‌المللی است این روش مصداق "ناپدید" کردن اجباری است که از سوی مسوولان حکومت ایران معمولا مورد استفاده قرار می‌گیرد .



گزارش‌گران بدون مرز بار دیگر شورای حقوق بشر سازمان ملل را فرا می‌خوانند تا در اجلاس اینده خود در ماه مارس ٢٠١١ ایران را برای نقض فاحش حقوق بشر محکوم و گزارشگر ويژه‌ای را برای بررسی و گزارش از وضعیت حقوق بشر در ایران تعیین کند.



از سوی دیگر تعدادی از روزنامه‌نگاران و روشنفکران ایرانی در تبعید از سوی "افراد ناشناس" با ارسال پیامک، ای میل و یا از طریق تلفن، با مضامینی چون " به اقدام علیه نظام جمهوری اسلامی پایان دهید! عذاب عظیم در انتظار شماست"، " این آخرین اخطار است برای این کارها هزینه سنگینی خواهید پرداخت"، تهدید شده اند. در طی یک سال گذشته گزارش‌گران بدون مرز مواردی از تهدید، اخطار، تلفن‌های "ناشناس" و یا مستقیما از سوی بازجویان و ماموران وزارت اطلاعات نسبت به روزنامه‌نگاران و روشنفکران در داخل و خارج کشور را گردآوری و ثبت کرده است. که اغلب آنها برای حفظ امنیت خود خواهان علنی کردن نام‌های خود نشده‌اند. در بسیاری از کشورهای اروپایی برخی از روشنفکران و روزنامه‌نگاران تبعیدی تحت حفاظت پلیس قرار دارند.



از فردای انقلاب اسلامی تا امروز بیش از ٢٠٠ نفر از مخالفان جمهوری اسلامی ایران در خارج از کشور ترور شده‌اند. اکثریت کشته‌شدگان در کشورهای اروپایی به قتل رسیده‌اند. در اغلب موارد قاتلان با اقدامات چون گروگان‌گیری و شانتاژ مقامات حکومتی ایران از اجرای عدالت گریخته‌اند.

از جمله این موارد رضا مظلومان روزنامه‌نگار و روشنفکر ایرانی که در تاریخ ۷ خرداد ۱۳۷۵ در منزل خود در حومه شهر پاریس به قتل رسید. قاتل اصلی هیچگاه دستگیر نشد. اما فردی که مضنون به همکاری با وزارت اطلاعات جمهوری اسلامی ایران بود، به جرم شراکت در قتل بازداشت و از سوی دادگاه کیفری پاریس به ١٧ سال زندان محکوم شد.



اصل سی و دو قانون اساسی ایران : هیچ‌کس را نمی‌توان دستگیر کرد مگر به حکم و ترتیبی که قانون معین می‌کند. در صورت بازداشت، موضوع اتهام باید با ذکر دلایل بلافاصله کتباً به متهم ابلاغ و تفهیم شود و حداکثر ظرف مدت بیست و چهار ساعت پرونده مقدماتی به مراجع صالحه قضایی ارسال و مقدمات محاکمه، در اسرع وقت فراهم گردد. مختلف از این اصل طبق قانون مجازات می‌شود

بازداشت علی بیانی دانشجوی دانشگاه قزوین

بازداشت علی بیانی دانشجوی دانشگاه قزوین


*ناپدید شدن رضا ایزدی استاد دانشگاه غیر انتفاعی غزالی قزوین

بازداشت علی بیانی دانشجوی دانشگاه قزوین



علی بیانی دانشجوی دانشگاه قزوین از روز ۲۵ بهمن ماه، در پی برگزاری راهپیمایی و تجمع در شهرهای مختلف ایران، بازداشت و روانه‌ی زندان شده است.

به گزارش خبرنگار رهانا، سامانه‌ی خبری «خانه حقوق بشر ایران» وی هم‌چنین عضو ستاد شهروند آزاد مهدی کروبی هم بوده است.

بر اساس این گزارش پس از بازداشت این دانشجو تا کنون خبری از وی در دست نیست.

این در حالی است که در آستانه‌ی روز ۲۵ بهمن و در روز ۲۵ بهمن ماه تعداد زیادی از دانشجویان دانشگاه‌های سراسر کشور و هم‌چنین تعدادی از دانشجویان دانشگاه بین‌المللی قزوین بازداشت و روانه‌ی زندان شده‌اند.



ناپدید شدن رضا ایزدی استاد دانشگاه غیر انتفاعی غزالی قزوین



ناپدید شدن رضا ایزدی فارغ التحصیل دانشگاه و استاد دانشگاه غیرانتفاعی غزالی قزوین در حالی صورت می‌گیرد که وی پیش از نیز بازداشت شده بوده است.

به گزارش رهانا، سامانه‌ی خبری «خانه حقوق بشر ایران» وی هم‌چنین پیش از این بارها از طرف ماموران امنیتی احضار شده بوده است.

این استاد دانشگاه از روز ۲۵ بهمن ماه که در شهرهای مختلف ایران راهپیمایی‌های مختلفی برگزار شده بود، ناپدید شده و هیچ‌یک از دانشجویان وی موفق به دیدار با او در دانشگاه و برقراری هیچ‌گونه ارتباطی با وی نشده‌اند.

ایزدی پس از اجتماعات ۱۶ آذر ۸۸ در تهران بازداشت و مدتی نزدیک به دو ماه را در زندان اوین در بند ۲۰۹ در بازداشت به سر برده است که بعد از دو ماه با قید وثیقه ۱۰۰ میلیون تومانی از زندان آزاد شده بود.

این در حالی است که تعداد زیادی از دانشجویان دانشگاه‌های مختلف نیز بازداشت شده و در زندان به سر می‌برند

بازی مسخره احمدی نژاد: ایرانی گمنام پژو دكتر را 2ونیم میلیارد خرید!

آینده نیوز : با وجود آن كه قبلا از مشتریان خارجی سخن گفته شده بود، اعلام شد یك ایرانی كه نامش گفته نشده، خریدار خودروی رییس جمهور است و عصر امروز در مراسمی ویژه خودرو را تحویل می گیرد.




به گزارش برنا، یك ایرانی با پرداخت بیش از 2 میلیارد و 500 میلیون تومان خودروی شخصی دكتر محمود احمدی نژاد را كه به منظور تأمین مسكن معلولان به مزایده گذاشته شده بود را خرید.



خودروی شخصی دكتر محمود احمدی نژاد رییس جمهور كشورمان پس از یك هفته نمایش در نمایشگاه خودروهای كلاسیك در منطقه آزاد اروند عصر امروز سه شنبه، با مشخص شدن برنده مزایده به وی واگذار می شود.



500هزارمتقاضی بود،امروز اعلام برنده پژواحمدی نژاد



مدیرعامل سازمان منطقه آزاد اروند خرمشهر ـ آبادان اعلام كرد: مرحله نهایی مزایده بین المللی خودرو پژو 504 رییس جمهوری سه شنبه(امروز) در منطقه آزاد اروند خرمشهر - آبادان انجام می شود.



به گزارش ایرنا'علی اصغر پرهیزكار 'روز دوشنبه دراین خصوص گفت: حراج بین المللی این خودرو به عنوان اقدامی خیرخواهانه فردا در آخرین روز نمایشگاه بین المللی 'خودروهای كلاسیك ایران و خودروهای روز دنیا ' منطقه آزاد اروند برگزار می شود.

' پرهیزكار' به استقبال مردم از غرفه های مختلف این نمایشگاه به خصوص محل استقرار خودرو رییس جمهوری اشاره كرد و گفت: بیش از ۶۰۰هزار نفر تاكنون از این نمایشگاه بازدید كرده اند.

وی گفت: ارائه خودرو رییس جمهوری به عنوان نمادی از سلامت مسوولان نظام موجب مباهات منطقه و نیز رونق نمایشگاه 100 خودرو كلاسیك از سراسر كشور و 50 خودرو مدرن دنیا شده است.

وی اظهار داشت: آیین پایانی این نمایشگاه و نیز انجام این مزایده خیریه كه ابتدا با زمانبندی پنج روزه از چهار تا هشت اسفند اعلام شده بود به دنبال استقبال مردم با دوروز تمدید به دهم اسفند ماه موكول شد.

وی منبع مسوول و مطلع آخرین جزییات مزایده را وزارت رفاه و مشخصا رییس سازمان بهزیستی اعلام كرد.



عدم اعلام جزییات بیشتر درحالی است كه سوالاتی چون تعداد افراد شركت كننده دراین طرح خیریه ونیز بیشترین مبلغ پیشنهادی این مزایده بین المللی كه قرار است صرف تامین مسكن خانوارهای فرودست و معلول تحت حمایت بهزیستی شود مورد پیگیری جدی مردم و رسانه ها است.



سرپرست سازمان بهزیستی در جریان افتتاح این نمایشگاه ضمن یادآوری شركت 500 هزار نفر دراین طرح خیریه بین المللی سقف مبالغ پیشنهادی را 20 میلیارد ریال عنوان كرد.

'احمد اسفندیاری' گفت: پیشنهادهای دیگری وجود دارد كه درنهایت در پایان جشنواره اعلام می شود.

وی اعتقاد دارد: برای اهدا كننده این خودرو نیز مجریان آن مهمتر از مشخصات كمی این مزایده تحقق هدف خیریه آن است.

وی هدف این طرح خیریه بین المللی را نهادینه كردن استفاده از سازوكارهای مدرن در جلب مشاركت های نیكوكارانه حمایت از افراد نیازمند و به خصوص معلولان عنوان كرد.

وی با ذكر اهمیت حمایت مردمی از طرح های اجتماعی حمایت از نیازمندان گفت:رییس جمهوری با اهدا این خودرو به عنوان اصلی ترین مایملك منقول خود گام مهم و اول را در تحقق این هدف برداشت.

___________



آینده نیوز چندی قبل در مقاله دیگری در این مورد نوشته بود:



در این میان بعضی گستاخی را به حداعلای خود رسانده و پا را فراتر نهاده و گمانه زنی دیگری را نیز مطرح كرده اند؛ آنها ادعا كرده اند با توجه به اینكه تا حالا مشتری پیدا نشده، ممكن است یكی از مسئولان ساده زیست، مبلغی را در اختیار فردی قرار دهد و آن فرد بیاید اتومبیل به حراج گذاشته شده را خریداری كند. این شائبه اگر چه بیراه به نظر می رسد و مورد قبول خیلی ها از جمله ما نیست، اما نتیجه قطعی «این دست، آن دست» كردن مسئولان دولتی در به سرانجام رساندن حراج اتومبیل است، به همین دلیل است كه به نظر می رسد برای جلوگیری از ادامه این فضاسازی ها، واگذاری پژوی معروف آقای دكتر ضروری باشد.

مسولان دفتر خامنه ای: مسئولیت پرونده موسوی و کروبی با سید مجتبی (فرزند خامنه ای) میباشد

مسولان دفتر خامنه ای: مسئولیت پرونده موسوی و کروبی با سید مجتبی (فرزند خامنه ای) میباشد


سحام نیوز : مجتبی واحدی، مشاور مهدی کروبی گفت که دستگیری آقایان موسوی و کروبی، بعد از کسب تکلیف صادق لاریجانی رئیس قوه قضائیه از رهبر جمهوری اسلامی ایران انجام شده است.



واحدی در مصاحبه با بی بی سی فارسی اظهار داشت که بنابر خبر های رسیده از تهران، صادق لاریجانی در مورد تبعات دستگیری میرحسین موسوی و مهدی کروبی تردید داشته، اما آقای خامنه ای به او گفته است که جمع بندی انجام شده در دفتر رهبری نشان داده که این اقدام، مساله ای ایجاد نخواهد کرد.



مشاور مهدی کروبی تاکید کرد که به گفته آقای خامنه ای، مسئولیت جمع بندی هزینه های دستگیری رهبران معترضان به انتخابات، با مجتبی خامنه ای فرزند رهبر جمهوری اسلامی ایران بوده است.



در همین حال، سایت ندای سبز آزادی به نقل از یکی از مدرسان حوزه علمیه قم نوشت: نگرانی برخی از اساتید حوزه را از پیامدهای بازداشت موسوی و کروبی به اطلاع آقایان حقانی و ملکان از مسولان برجسته دفتر رهبری در تهران و قم رسید.



گفتنی است مسولان دفتر رهبری در پاسخ به این نگرانی گفته اند: پیش و بیش از شما جناب اقای لاریجانی رییس قوه قضاییه این نگرانی را به محضر آقا رساندند و ایشان فرمودند: اشراف بر این پرونده و محاسبه پیامدهای سیاسی و امنیتی آن را آقا سیدمجتبی و کارشناسان مورد اعتماد بنده برعهده دارند و از این جهت جای نگرانی نیست.

کاخ سفید خواستار آزادی موسوی و کروبی شد

کاخ سفید خواستار آزادی موسوی و کروبی شد




سخنگوی باراک اوباما، رئیس جمهور آمریکا دستگیری رهبران مخالفین حکومت ایران را که سایت کلمه گزارش کرده، "غیرقابل پذیرش" خوانده و خواستار آزادی آنها شده است.



به گزارش بی بی سی ، جی کارنی، سخنگوی کاخ سفید با اشاره به نگاه متفاوت حکومت ایران به جنبش های دمکراتیک کشورهای عرب و اعتراضات داخلی، رفتار تهران را "منافقانه" خوانده است.



وی گفت: "روشن است که ما حبس رهبران مخالفین را غیرقابل پذیرش می دانیم و خواهان برخورد خوب و آزادی آنها هستیم."



پی جی کراولی سخنگوی وزارت خارجه آمریکا نیز روز دوشنبه "ارعاب سازمان یافته و دستگیری چهره های سیاسی و مدافعان حقوق بشر" توسط حکومت ایران را قویا محکوم کرد.



طی چند هفته گذشته مقام های مختلف و رسانه های دولتی ایران از جنبش های مردمی کشورهای مختلف عربی حمایت و سرکوب های حکومتی را محکوم کرده اند.



سخنگوی کاخ سفید گفت: "ما همچنان حیرتزده شاهد رفتار منافقانه حکومت ایران هستیم."