Wednesday, October 16, 2013

فرزند «شهید همت»: جلوی دُرفشانی‌های نعیمه اشراقی را بگیرید! «اگر اطرافیان ایشان تصحیحی در گفتارش صورت ندهند، چاره‌ای جز شکستن حریم‌ها باقی نمی‌ماند»

فرزند «شهید همت»: جلوی دُرفشانی‌های نعیمه اشراقی را بگیرید!

«اگر اطرافیان ایشان تصحیحی در گفتارش صورت ندهند، چاره‌ای جز شکستن حریم‌ها باقی نمی‌ماند»

در اعتراض به «جوک» نعیمه اشراقی، فرزند «شهید همت» نوشت: «اینگونه افراد را که می‌بینم حس می‌کنم در جنگ گذشته کلاه گشادی بر سر خانواده‌های کشته‌های جنگ و کل رزمنده‌ها گذاشته شده...»

به دنبال داغ شدن موضوع «جوک» نعیمه اشراقی، نوه آیت‌الله خمینی در باره ازدواج همسران «شهدا»، فضای شبکه‌های اجتماعی به‌شدت علیه خانواده آیت‌الله خمینی منفی‌تر از پیش شد.
این‌بار تنها اصول‌گرایان نبودند که از نوه «امام» شاکی شدند، که بسیاری از اعضای خانواده‌های کشته شدگان جنگ ایران و عراق که به اصلاح‌طلبان و جنبش سبز گرایش داشتند بنای اعتراض گذاشتند.
از جمله معترضین، فرزند محمد ابراهیم همت، یکی از شناخته شده‌ترین «سرداران» جنگ هشت ساله بود.
متن کامل پست مصطفی همت در فیسبوک، به شرح زیر است:
خانم نعیمه اشراقی دهان باز کرده و دُرفشانی نمودند.
چند نکته در مورد گفته‌های ایشان به نظرم رسید که بد ندیدم اینجا بگویم شاید به گوش اطرافیان ایشان رسید:
۱- بهتر است اطرافیان ایشان تذکری به ایشان بدهند تا شاید کمی در گفتارشان تغییر صورت گرفته و این حداقل را درک کنند که هر حرفی را نباید زد و حداقل در هر جایی نباید هر حرفی را گفت.
۲- اولین چیزی که با مطلب زشت ایشان به ذهن می‌رسد، این است که وقتی بچه های این مملکت در زیر گلوله و بمب و خمپاره تکه تکه می‌شدند، رهبری که خیلی از آن «فرزندان ایران» به فرمان او راهی جبهه شده بودند، داشته در مورد ایشان و خانوادهء آن سربازان شوخی های زشت می‌کرده!!!!! این چیزی است که مطلب اشراقی به هر ذهنی تزریق می‌کند. آیا چنین کاری تیشه زدن به ریشهء افکار و شخصیت امام خمینی نیست؟ ایشان نمی‌فهمد با چنان مطلبی تا چه حد وحشتناکی، بنیان‌گذار جمهوری اسلامی را زیر سوال برده و خوار و کوچک کرده؟
در هر صورت یا واقعا امام خمینی چنان گفتار و تفکر و برخوردی داشته (که هر جوری نگاه می‌کنم با عقل جور در نمی‌آید) یا خانم اشراقی دروغ می‌گوید و این هم باز باید تذکری باشد به بیت امام و اطرافیان خانم اشراقی که جلوی دُرفشانی‌های گاه و بیگاه ایشان را بگیرند.
۳- اگر واقعا چنان شوخی بی شرمانه‌ای در آن ایام در جامعه شایع بوده، تنها باید گفت شرم بر سازندگان و شرم بر رواج دهنده‌های چنان شوخی بی‌شرمانه‌ای. افرادی که آنقدر بی‌شعور و نفهمند که این را درک نمی‌کنند که با این ظلم‌ها به خانواده‌های سربازان جنگ‌شان، فقط باعث می‌شوند در جنگ بعدی کسی برای‌شان نجنگد و خواهر و مادر و دختر و باقی زنان فامیل و آشنای‌شان مثل سده‌های گذشته در زیر دست و پای سربازان دشمنان شرقی و غربی قرار بگیرد (اتفاقی که در ابتدای حملهء صدام به ایران، در سوسنگرد و هویزه افتاد و سربازان صدام بطور گسترده به زنان و دختران آن دیار تجاوز کردند و چند هزار بچهء [...] شد ثمرهء آن تجاوزها ...) و کشورشان دوباره تجزیه شود و از این هم کوچک‌تر گردد ...
اتفاقی که در زمان شاه‌های فاسد و جنایت‌کار و بی کفایت قاجار رخ داد ...
اگر عدهء زیادی نادان و نفهم از شدت سرخوشی و حماقت با همه چیز شوخی دارند، دست روزگار این‌گونه نیست؛ وقتش که برسد آنچنان ضربه‌ای می‌زند که ملت نفهمند از کجا خوردند ...
۴- اینگونه افراد را که می‌بینم حس می‌کنم در جنگ گذشته کلاه گشادی بر سر خانواده‌های کشته‌های جنگ و کل رزمنده‌ها گذاشته شده. رزمنده‌ها در جبههء جنگ و زیر رگبار گلوله و بمب و خمپاره بودند و خانواده‌های‌شان در سخت‌ترین شرایط زندگی می‌کردند (و این سختی بعد از شهادت و جانباز شدن رزمنده ها ادامه یافت و گاها بیشتر هم شد...) و آن‌وقت این خانم که در خوشی تمام به سر می‌برده و سایر افراد مشابهش، چنان تفکر و شخصیتی داشته و دارند و تمام‌شان هم به خودشان افتخار می‌کنند ...
حکومت هم که برخورد مشابهی با خانواده‌های سربازان جنگ دارد و در تبلیغاتش خود را مدیون آنها نشان می‌دهد و از کشته‌ها و مجروحین جنگی برای خودش مشروعیت درست می‌کند اما در برخورد با خانواده‌ها چیز دیگری را نشان می‌دهد ...
پ.ن.: فقط و فقط بخاطر احترامی که برای امام خمینی قائلم از چنین ادبیاتی استفاده کردم. وگرنه در برابر شخصی که چنان توهینی به خانواده های شهدا نموده الفاظ در خور شأنش را به کار می‌بردم. و البته این نگه داشتن حرمت، همیشگی نخواهد بود. اگر اطرافیان ایشان تصحیحی در گفتارش صورت ندهند، چاره‌ای جز شکستن حریم‌ها باقی نمی‌ماند.
اما ساعاتی بعد، نعیمه اشراقی در نامه‌ای سرگشاده که از خبرگزاری رسمی جمهوری اسلامی منتشر شد، آنچه در فضای مجازی به او منتسب شده را تکذیب کرد و آن‌را کار «جاعلین» دانست.
این در حالی است که خانم اشراقی بعد از انتشار «جوک» مربوط به همسران «شهدا»، تعداد زیادی از کامنت‌های اعتراضی را پاک کرد. به این ترتیب، کارشناسان فضای مجازی اطمینان یافتند که این کامنت، نمی‌توانسته نوشته فردی دیگر جز خود ایشان بوده باشد. برخی از نزدیکان خانم اشراقی اما مدعی شدند که این پست مربوط به یک حساب جعلی فیسبوک است.
خانم اشراقی نوشت: «همینجا لازم می دانم به صراحت تمام انتساب آنچه در فضای مجازی به امام و از قول من منتشر شده را تکذیب کنم و از خداوند برای جاعلینی که این گونه با احساسات پاک مردم بازی می کنند طلب هدایت نمایم. از این پس با توجه به دستبرد های چند گانه به صفحه شخصی‌ام، این صفحه را مسدود می‌کنم و عاجزانه از خداوند متعال علو درجات امام و شهدای عزیز را مسئلت نموده و برای خانواده‌های آنان آرزوی سلامت و بهروزی دارم.»
بعد از ماجرای «فتوشاپ»، اعتماد بسیاری از کاربران طرفدار خانواده آیت الله خمینی به خانم اشراقی، از بین رفته است. بسیاری از طرفداران خانواده آیت الله خمینی در شبکه‌های اجتماعی، ادعای خانم اشراقی را رد کرده‌اند و انتشار «جوک» را کار خود ایشان می‌دانند.
خانم اشراقی در آن زمان اعتراض‌های بسیاری از منتقدان دست‌کاری در عکس دخترش را «عوعوی سگان» خوانده بو

مهم ترین تصمیم مذاکرات اتمی ژنو تشکیل کمیته مشترک "تفاهم اتمی- لغو تحریم


مهم ترین تصمیم مذاکرات اتمی ژنوتشکیل کمیته مشترک
"تفاهم اتمی- لغو تحریم"
مذاکرات دو روزه ژنو، بر سر پرونده اتمی ایران پایان یافت و در پایان آن اعلام شد که در روزهای 16 و 17 آبان ماه، (7 و 8 نوامبر) دور بعدی مذاکرات انجام خواهد شد. در این فاصله، قرار است طرح پیشنهادی جمهوری اسلامی با تمام جزئیات آن مورد مطالعه دقیق قرار گرفته و در مذاکرات 16 و 17 آبان ماه، همین طرح مبنای گفتگو قرار گیرد.
پیرامون مذاکرات دو روزه ژنو، حرف های حاشیه ای از سوی خبرگزاری ها بسیار منتشر شده است. از کمر درد محمد جواد ظریف تا کج  و یا راست نشستن فلان هیات نمایندگی، اما در باره جزئیات مطرح در این اجلاس هیچ خبر رسمی اعلام نشده است، مگر یک توافق، که نفس اعلام این توافق، خود یک خبر مهم است. بموجب توافقی که در نشست ژنو بدست آمد، یک کمیته مشترک برای لغو تحریم ها و قبول پیشنهادهای اتمی ایران تشکیل می شود. توافق بر سر تشکیل چنین کمیته ای، به معنای آنست که اگر در طرح پیشنهادی دولت ایران زمینه هائی برای رسیدن به تفاهم مورد رضایت گروه 1+5 و بویژه امریکا که نماینده آن در ژنو درمذاکرات دو نفره با هیات ایرانی داشته وجود نداشت، تشکیل چنین کمیته ای نیز ممکن نبود. در این کمیته کارشناسان جهانی تحریم و متخصصان اتمی ایران و 1+5 حضور خواهند داشت تا برای دور آینده مذاکرات اتمی ایران و 1+5 یک طرح پیشنهادی را ارائه دهند. این طرح نیز همزمان با مذاکرات بعدی مورد بررسی قرار خواهد گرفت. در صورت رسیدن به تفاهم در مذاکرات آبان ماه، می توان انتظار داشت که توافق بدست آمده در کمیته "تحریم، تفاهم" به اجرا گذاشته شود. و این یعنی آغاز لغو گام به گام تحریم ها.

خبر جهرمی از خاوری و کتاب آیلتس + عکس انصاف نیوز : سید محمد جهرمی، رییس سابق بانک صادرات با روزنامه ی اعتماد مصاحبه ای کرده که کتاب آیلتس دیده شده در عکس چاپ شده از وی در دفترش جلب توجه می کند. به گزارش انصاف نیوز، عکس منتشر شده از جهرمی، او را در پشت میز کاری خود نشان می دهد که کتاب آیلتس بر روی آن دیده می شود. حسین، کاربر یکی از شبکه های اجتماعی در این باره نوشت: «مصاحبه ی خوبی است این گفتگوی روزنامه ی اعتماد 22 مهر با آقای جهرمی! اما از آن جالب تر، تیز بینی یکی از دوستانی بود که امروز در محل کار، تیتر «از خاوری خبر ندارم » را با کتاب آیلتسی که روی میز آقای جهرمی دیده بود مقایسه می کرد. به شوخی می گفت: لابد می خواند تا برود پیش آقای خاوری! عکاس هم عجب عکسی برداشته ها». البته در مصاحبه و در مقدمه ی آن هیچ اشاره ای به این کتاب نشده و احتمالا این کتاب برای خبرنگار و عکاس جلب توجه نکرده است. آیلتس(IELTS)، به معنای نظام بین‌المللی ارزش‌یابی زبان انگلیسی است، یکی از معتبرترین آزمون‌های زبان انگلیسی حال حاضر است که در سراسر دنیا برگزار می‌شود. این آزمون توسط دانشگاه کمبریج انگلستان، شورای فرهنگی بریتانیا و مرکز آیلتس استرالیا برگزار می‌شود. یکی از موارد استفاده ی تعیین سطح آیلتس، برای کسانی است که می خواهند از برخی کشورها ویزا بگیرند و یا به آنها مهاجرت کنند. هر فردی برای مهاجرت به کانادا از طریق مهاجرت Skill Worker نیازمند به کسب حداقل 67 امتیاز است که آزمون آیلتس (IELTS) در این امتیاز بندی 16 امتیاز دارد.

خبر جهرمی از خاوری و کتاب آیلتس + عکس


انصاف نیوز : سید محمد جهرمی، رییس سابق بانک صادرات با روزنامه ی اعتماد مصاحبه ای کرده که کتاب آیلتس دیده شده در عکس چاپ شده از وی در دفترش جلب توجه می کند.
به گزارش انصاف نیوز، عکس منتشر شده از جهرمی، او را در پشت میز کاری خود نشان می دهد که کتاب آیلتس بر روی آن دیده می شود. حسین، کاربر یکی از شبکه های اجتماعی در این باره نوشت: «مصاحبه ی خوبی است این گفتگوی روزنامه ی اعتماد 22 مهر با آقای جهرمی! اما از آن جالب تر، تیز بینی یکی از دوستانی بود که امروز در محل کار، تیتر «از خاوری خبر ندارم » را با کتاب آیلتسی که روی میز آقای جهرمی دیده بود مقایسه می کرد. به شوخی می گفت: لابد می خواند تا برود پیش آقای خاوری! عکاس هم عجب عکسی برداشته ها».
البته در مصاحبه و در مقدمه ی آن هیچ اشاره ای به این کتاب نشده و احتمالا این کتاب برای خبرنگار و عکاس جلب توجه نکرده است. آیلتس(IELTS)، به معنای نظام بین‌المللی ارزش‌یابی زبان انگلیسی است، یکی از معتبرترین آزمون‌های زبان انگلیسی حال حاضر است که در سراسر دنیا برگزار می‌شود. این آزمون توسط دانشگاه کمبریج انگلستان، شورای فرهنگی بریتانیا و مرکز آیلتس استرالیا برگزار می‌شود.

یکی از موارد استفاده ی تعیین سطح آیلتس، برای کسانی است که می خواهند از برخی کشورها ویزا بگیرند و یا به آنها مهاجرت کنند. هر فردی برای مهاجرت به کانادا از طریق مهاجرت Skill Worker نیازمند به کسب حداقل 67 امتیاز است که آزمون آیلتس (IELTS) در این امتیاز بندی 16 امتیاز دارد.

خبر جهرمی از خاوری و کتاب آیلتس + عکس انصاف نیوز : سید محمد جهرمی، رییس سابق بانک صادرات با روزنامه ی اعتماد مصاحبه ای کرده که کتاب آیلتس دیده شده در عکس چاپ شده از وی در دفترش جلب توجه می کند. به گزارش انصاف نیوز، عکس منتشر شده از جهرمی، او را در پشت میز کاری خود نشان می دهد که کتاب آیلتس بر روی آن دیده می شود. حسین، کاربر یکی از شبکه های اجتماعی در این باره نوشت: «مصاحبه ی خوبی است این گفتگوی روزنامه ی اعتماد 22 مهر با آقای جهرمی! اما از آن جالب تر، تیز بینی یکی از دوستانی بود که امروز در محل کار، تیتر «از خاوری خبر ندارم » را با کتاب آیلتسی که روی میز آقای جهرمی دیده بود مقایسه می کرد. به شوخی می گفت: لابد می خواند تا برود پیش آقای خاوری! عکاس هم عجب عکسی برداشته ها». البته در مصاحبه و در مقدمه ی آن هیچ اشاره ای به این کتاب نشده و احتمالا این کتاب برای خبرنگار و عکاس جلب توجه نکرده است. آیلتس(IELTS)، به معنای نظام بین‌المللی ارزش‌یابی زبان انگلیسی است، یکی از معتبرترین آزمون‌های زبان انگلیسی حال حاضر است که در سراسر دنیا برگزار می‌شود. این آزمون توسط دانشگاه کمبریج انگلستان، شورای فرهنگی بریتانیا و مرکز آیلتس استرالیا برگزار می‌شود. یکی از موارد استفاده ی تعیین سطح آیلتس، برای کسانی است که می خواهند از برخی کشورها ویزا بگیرند و یا به آنها مهاجرت کنند. هر فردی برای مهاجرت به کانادا از طریق مهاجرت Skill Worker نیازمند به کسب حداقل 67 امتیاز است که آزمون آیلتس (IELTS) در این امتیاز بندی 16 امتیاز دارد.

خبر جهرمی از خاوری و کتاب آیلتس + عکس


انصاف نیوز : سید محمد جهرمی، رییس سابق بانک صادرات با روزنامه ی اعتماد مصاحبه ای کرده که کتاب آیلتس دیده شده در عکس چاپ شده از وی در دفترش جلب توجه می کند.
به گزارش انصاف نیوز، عکس منتشر شده از جهرمی، او را در پشت میز کاری خود نشان می دهد که کتاب آیلتس بر روی آن دیده می شود. حسین، کاربر یکی از شبکه های اجتماعی در این باره نوشت: «مصاحبه ی خوبی است این گفتگوی روزنامه ی اعتماد 22 مهر با آقای جهرمی! اما از آن جالب تر، تیز بینی یکی از دوستانی بود که امروز در محل کار، تیتر «از خاوری خبر ندارم » را با کتاب آیلتسی که روی میز آقای جهرمی دیده بود مقایسه می کرد. به شوخی می گفت: لابد می خواند تا برود پیش آقای خاوری! عکاس هم عجب عکسی برداشته ها».
البته در مصاحبه و در مقدمه ی آن هیچ اشاره ای به این کتاب نشده و احتمالا این کتاب برای خبرنگار و عکاس جلب توجه نکرده است. آیلتس(IELTS)، به معنای نظام بین‌المللی ارزش‌یابی زبان انگلیسی است، یکی از معتبرترین آزمون‌های زبان انگلیسی حال حاضر است که در سراسر دنیا برگزار می‌شود. این آزمون توسط دانشگاه کمبریج انگلستان، شورای فرهنگی بریتانیا و مرکز آیلتس استرالیا برگزار می‌شود.

یکی از موارد استفاده ی تعیین سطح آیلتس، برای کسانی است که می خواهند از برخی کشورها ویزا بگیرند و یا به آنها مهاجرت کنند. هر فردی برای مهاجرت به کانادا از طریق مهاجرت Skill Worker نیازمند به کسب حداقل 67 امتیاز است که آزمون آیلتس (IELTS) در این امتیاز بندی 16 امتیاز دارد.

اگر می خواهید کشته نشوید نام مادر محمد (پیغمبر اسلام) را یاد بگیرید.

اگر می خواهید کشته نشوید نام مادر محمد (پیغمبر اسلام) را یاد بگیرید.




گروه اسلامی الشباب بعد از حمله به یک مرکز خرید در نایروبی پایتخت کنیا و گروگان گیری از مردم عادی هر کس که نام مادر محمد (پیغمبر اسلام ) را نمی دانست و یا قادر به خواندن قسمتی از قرآن نبود به عنوان کافر کشتند.
از آن جایی که اسلام در منطقه و جهان در حال رشد و گسترش بوده و هر آن می توان انتظار اقدامی مشابه در هر نقطه دیگری از دنیا را داشت عقل حکم میکند که برای این گونه موارد اضطراری آماده بود.
بهتر است چند آیه از قرآن را حفظ کنید و نام پدر و مادر پیغمبر و بقیه اصحاب و خلفا را یاد بگیرید تا اگر ناگهان لوله اسلحه را بالای سر خود دیدید و شخصی نقاب دار که انبوهی ریش از زیر نقابش بیرون زده و نام مادر حضرت را از شما پرسید به راحتی جواب داده و جان خود را نجات دهید. به هر حال بهتر است خود شما حمد و سوره را یاد بگیرید تا شخص دیگری آن را بر بالای سنگ قبرتان در شب جمعه برای شادی روح تان بخواند.
 منبع:

جنجال جدید نوه آیت‌الله خمینی در فیسبوک: امام گفت پاسدارها بیوه شهدا را بگیرند و ای کاش من هم یک پاسدار بودم

جنجال جدید نوه آیت‌الله خمینی در فیسبوک: امام گفت پاسدارها بیوه شهدا را بگیرند و ای کاش من هم یک پاسدار بودم

عکس کاور فیسبوک خانم نعیمه اشراقی
 
  نوه آیت الله خمینی دوباره در فضای مجازی سر و صدای زیادی به راه انداخته است.
خانم نعیمه اشراقی که به خاطر دستکاری عکس دخترش که در کانادا مشغول به تحصیل است و اضافه کردن دامن و جلو کشیدن روسری او در عکسی که در فیسبوک منتشر کرده بود حسابی معروف شده است، حالا با عنوان کردن جوکی که در زمان حیات آیت الله خمینی برایش تعریف میکرده و به گفته او آیت الله خمینی نیز این جوک را بسیار تکرار میکرده است، دوباره به صدر موضوعات مورد بحث در شبکه های اجتماعی بازگشته است.
 
نکته ای که شاید بیش از همه چیز اعتراض برخی را نسبت به این جوک برانگیخته ، این است که عنوان میکنند در حالی که بسیاری از جوانان ایرانی در جبهه ها در حال جنگ بودند، آیت الله خمینی چنین شوخی ای با آنان و یا همسران آنان میکرده است.
 
با اینکه برخی ازاطرافان خانم اشراقی مدعی شدند که این کامنت از سوی یک حساب کاربری جعلی گذاشته شده است اما تمامی ناظران اذعان دارند با کلیک کردن روی این پست به صفحه اصلی و واقعی خانم اشراقی رسیده اند و این پست صد در صد توسط ایشان گذاشته شده. این پست را خانم اشراقی اکنون پاک کرده اند.

«ظریف» به علت «کمردرد کیهانی» با بالابر از هواپیما پایین آمد!

«ظریف» به علت «کمردرد کیهانی» با بالابر از هواپیما پایین آمد!

«ظریف» به علت «کمردرد کیهانی» با بالابر از هواپیما پایین آمد!
به گزارش «باشگاه خبرنگاران»، محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه، که برای مذاکرات هسته‌ای با ۱+۵ به ژنو رفته است، هنگام سوار و پیاده‌شدن از هواپیما، بر خلاف دیگر اعضای هیئت، به‌جای پلکان از خودرو بالابر استفاده کرد.

هفت چیزی که نباید از لزبین ها پرسید

هفت چیزی که نباید از لزبین ها پرسید

1- از کجا می دونی لزبین هستی اگر مردها رو تجربه نکردی؟Anna Pulley : «به شکل وسیعی در سطح جامعه نسبت به زنانی که برای رابطه زناشویی جذب زنان دیگر می شوند سوء تفاهم وجود داره. طبیعیه که اغلب افراد اطلاعات زیاد در باره لزبین ها ندارند و کنجکاو هستند. در مدارس یاد گرفتیم که سئوال پرسیدن خوبه، حتی اگه سئوال های بیخود باشه. توی زندگی هم، سئوال های است که خیلی نامربوطه ولی به هر حال به ذهن آدمها خطور می کنه»

جواب خودمونی: از کجا می دونی گی نیستی؟ شما هم که مردها رو تجربه نکردی؟

2- چطوری با هم سکس دارید؟

جواب اول: می شینیم یک چایی گل گاو زبان دم می کنیم و شروع می کنیم به خوندن « توی ای پری کجایی» و بعد به سمت عقربه ساعت خم و راست می شیم و در همون حین در باره سیاست هم کمی بحث می کنیم و … آخه این هم شد سئوال؟

جواب دوم: اصلا معلوم نیست چرا از روز ازلِ غارنشینی، آدمها با سکس زنها با همجنس های خودشون راحت نیستند. مگر توی این همه مدت، بشر فرصت نداشت بفهمه که سکس داشتن، لذت جنسی داشتن و حتی به اوج جنسی رسیدن محدود به یک وسیله برآمده و چسبیده به بدن نیست. هزاران نوع از همان شکل و حالت هر کدوم مون توی گنجه هامون داریم. تازه مگر شما از دست ودهن، بوسه و نوازش، زمزمه و نگاه، غذا و مشروب و شعر و تخیل استفاده نمی کنید؟

3- کدام تان مردِ ماجرا هستید؟
هیچکدام. این سئوال  که کدوم مون مرد هستیم وقتی به ذهن خطور میکنه که یه عنکبوت در سقف خانه می بینیم و کدوم جرئت می کنیم بریم بندازیمش بیرون… وگرنه، واکنش هر دوی ما به این سئوال  این است که زن هستیم، حتی وقتی که عملا یک جفت butch/femme باشیم. این سئوال نوعی توهین می تونه باشه که ما حتماً باید طبق الگوی زوج های زن / مرد رفتار کنیم بخصوص با آن برداشت کلیشه ایی که از رابطه دو نفره و نقش « مرد» وجود داره! اگر از شما بپرسند توی رابطه شم،ا مرد کیه خوشتان می اید؟
۴ – دوست داری سه تایی بپریم، من و شما دوتا؟
این هم از اون شایعات و باورها است که محافظه کارها راه انداختند که ما لزبین ها یا مشغول از بین بردن نهاد خانواده در جامعه هستیم یا یه مشت الوات هستیم که گروه گروه با هم سکس داریم. نه عزیز محترم… ما انسانیم و سکس و عشق را مثل بقیه آدمها حس می کنیم. اما اعمال و رفتار ما مثل یک زن نیست هرچند بعضی از ما  لباس و آرایش زنانه داریم و ادای زنها را در می آریم. البته مثل خیلی از شماها، شاید آرزویش را داشته باشیم که گاهی از اینکارها بکنیم ولی به اندازه خودتان کار و زندگی و اخلاق و تعهد داریم.screen_shot_2013-09-20_at_2.19.42_pm
۵ – چرا با آلت مردانه مشکل داری؟
این هم از اون حرفاست. مثل این شایعه که ما از مردها متنفریم. همه ماجرای لزبین بودن چیزی جز این واقعیت نیست که میل و خواسته و جنس ادمها فرق داره. همین. مثل این ضرب المثل که میگه علف باید به دهن بزی خوش بیاد…
۶ – به عنوان زن، حیفت نمیاد که خودت رو از شومبول محروم می کنی؟
نگران نباش، انواع و اقسامش را داریم حتی از اون نوعِ شبرنگی هاش

7 – شاید هنوز مرد واقعی به تورت نخورده؟

عزیز محترم یه نگاهی به دور و برت بندازی می بینی که یه عالم زن هست که هنوز شاهزاده سوار بر اسب سفیدش رو نمیشه و نمی تونه پیدا کنه و هیچکدوم شون نیامدن لزبین بشن … این حرفت داره غیرمستقیم تهمت میزنه به ما و میگه به خاطر اذیت هایی که از مردهای  «نامرد» دیدیم لزبین شدیم. ما فقط از مردا به عنوان جفت خوش مون نیاد، معنی اش این نیست که ازشون بدمون میاد …

10 Things Not to Say to a Lesbian
http://www.alternet.org/sex-amp-relationships/10-things-not-say-lesbian
.

طرح ایران شامل بازرسی سرزده از تأسیسات هسته‌اینیز می‌شود / کاهش سطح غنی‌سازی و پذیرش پروتکل الحاقی 'گام پایانی' پیشنهاد ایران است ایرنا : دكتر «سيد عباس عراقچي» عضو تيم مذاكره كننده هسته اي ايران گفت: ما در طرف مقابل تغيير لحن را به سمت مثبت ديده ايم اما هنوز تغيير رويكرد را نديده ايم و اميدواريم اين تغيير رويكرد را در مذاكرات فردا (چهارشنبه) ببينيم. به گزارش خبرنگاران اعزامي ايرنا به ژنو، معاون وزير امور خارجه كشورمان سه شنبه شب در جمع خبرنگاران رسانه هاي داخلي تصريح كرد: در مذاكرات روز سه شنبه به طرف مقابل ثابت شد كه رويكرد ايران ولي نه سياست ما، تغيير كرده است. وي افزود: با اين حال منتظر و اميدواريم تا تغيير رويكرد آنان را نيز شاهد باشيم و قضاوت زود هنگام نمي كنيم . *** سطح غني سازي و اجراي پروتكل الحاقي عراقچي در پاسخ به سوالي درباره اينكه آيا سطح غني سازي و پروتكل الحاقي در طرح پيشنهادي جديد ايران وجود دارد؟ گفت: هيچ كدام از اين موضوعات در گام اول وجود ندارد ولي بخشي از گام پاياني ما است . (پذیرش پروتکل الحاقی معاهده منع گسترش سلاح‌های هسته‌ای از سوی ایران، امکان بازرسی‌های سرزده و جامع‌تر از تأسیسات هسته‌ای را برای بازرسان آژانس بین‌المللی انرژی اتمی فراهم می‌کند.) *** بررسي گام هاي ايران در مذاكرات روز اول و گام هاي طرف مقابل در روز دوم مذاكرات عراقچي درباره اينكه در مذاكرات امروز پيشرفت داشته ايم يا نه؟ گفت: هنوز زود است كه در اين رابطه اظهار نظر كنيم و در مذاكرات چهارشنبه است كه مي توانيم قضاوت داشته باشيم؛ در مذاكرات امروز درباره گام هايي كه ما بايد برداريم صحبت كرديم و فردا درباره گام هايي كه آنها بايد بردارند، صحبت خواهيم كرد. عي مي كردند تا از مباحث جنجالي خودداري كنند. *** پيشنهاد ايران هنوز بسته نيست عراقچي با بيان اينكه پيشنهاد ايران هنوز طرح است و بسته نيست، گفت: طرح ما محرمانه است و بر محرمانه بودن و محرمانه ماندن آن تاكيد داريم؛ كلياتي از طرح را براي رسانه ها اعلام كرده ايم اما اصل طرح محرمانه است. *** اظهارات مايكل مان نااميد كننده بوده است عراقچي در پاسخ به سوالي درباره اظهارات مايكل مان سخنگوي كاترين اشتون مبني بر اينكه توپ در زمين ايران است و ايران بايد گام هاي اوليه را بردارد، گفت : اگر اين اظهارات بعد از برگزاري نشست بعد از ظهر صورت گرفته باشد، نااميد كننده است.

طرح ایران شامل بازرسی سرزده از تأسیسات هسته‌اینیز می‌شود / کاهش سطح غنی‌سازی و پذیرش پروتکل الحاقی 'گام پایانی' پیشنهاد ایران است
ایرنا : دكتر «سيد عباس عراقچي» عضو تيم مذاكره كننده هسته اي ايران گفت: ما در طرف مقابل تغيير لحن را به سمت مثبت ديده ايم اما هنوز تغيير رويكرد را نديده ايم و اميدواريم اين تغيير رويكرد را در مذاكرات فردا (چهارشنبه) ببينيم.
به گزارش خبرنگاران اعزامي ايرنا به ژنو، معاون وزير امور خارجه كشورمان سه شنبه شب در جمع خبرنگاران رسانه هاي داخلي تصريح كرد: در مذاكرات روز سه شنبه به طرف مقابل ثابت شد كه رويكرد ايران ولي نه سياست ما، تغيير كرده است.
وي افزود: با اين حال منتظر و اميدواريم تا تغيير رويكرد آنان را نيز شاهد باشيم و قضاوت زود هنگام نمي كنيم .
*** سطح غني سازي و اجراي پروتكل الحاقي
عراقچي در پاسخ به سوالي درباره اينكه آيا سطح غني سازي و پروتكل الحاقي در طرح پيشنهادي جديد ايران وجود دارد؟ گفت: هيچ كدام از اين موضوعات در گام اول وجود ندارد ولي بخشي از گام پاياني ما است . (پذیرش پروتکل الحاقی معاهده منع گسترش سلاح‌های هسته‌ای از سوی ایران، امکان بازرسی‌های سرزده و جامع‌تر از تأسیسات هسته‌ای را برای بازرسان آژانس بین‌المللی انرژی اتمی فراهم می‌کند.)
*** بررسي گام هاي ايران در مذاكرات روز اول و گام هاي طرف مقابل در روز دوم مذاكرات
عراقچي درباره اينكه در مذاكرات امروز پيشرفت داشته ايم يا نه؟ گفت: هنوز زود است كه در اين رابطه اظهار نظر كنيم و در مذاكرات چهارشنبه است كه مي توانيم قضاوت داشته باشيم؛ در مذاكرات امروز درباره گام هايي كه ما بايد برداريم صحبت كرديم و فردا درباره گام هايي كه آنها بايد بردارند، صحبت خواهيم كرد.
عي مي كردند تا از مباحث جنجالي خودداري كنند.
*** پيشنهاد ايران هنوز بسته نيست
عراقچي با بيان اينكه پيشنهاد ايران هنوز طرح است و بسته نيست، گفت: طرح ما محرمانه است و بر محرمانه بودن و محرمانه ماندن آن تاكيد داريم؛ كلياتي از طرح را براي رسانه ها اعلام كرده ايم اما اصل طرح محرمانه است.

*** اظهارات مايكل مان نااميد كننده بوده است
عراقچي در پاسخ به سوالي درباره اظهارات مايكل مان سخنگوي كاترين اشتون مبني بر اينكه توپ در زمين ايران است و ايران بايد گام هاي اوليه را بردارد، گفت : اگر اين اظهارات بعد از برگزاري نشست بعد از ظهر صورت گرفته باشد، نااميد كننده است. 

طرح ایران شامل بازرسی سرزده از تأسیسات هسته‌اینیز می‌شود / کاهش سطح غنی‌سازی و پذیرش پروتکل الحاقی 'گام پایانی' پیشنهاد ایران است ایرنا : دكتر «سيد عباس عراقچي» عضو تيم مذاكره كننده هسته اي ايران گفت: ما در طرف مقابل تغيير لحن را به سمت مثبت ديده ايم اما هنوز تغيير رويكرد را نديده ايم و اميدواريم اين تغيير رويكرد را در مذاكرات فردا (چهارشنبه) ببينيم. به گزارش خبرنگاران اعزامي ايرنا به ژنو، معاون وزير امور خارجه كشورمان سه شنبه شب در جمع خبرنگاران رسانه هاي داخلي تصريح كرد: در مذاكرات روز سه شنبه به طرف مقابل ثابت شد كه رويكرد ايران ولي نه سياست ما، تغيير كرده است. وي افزود: با اين حال منتظر و اميدواريم تا تغيير رويكرد آنان را نيز شاهد باشيم و قضاوت زود هنگام نمي كنيم . *** سطح غني سازي و اجراي پروتكل الحاقي عراقچي در پاسخ به سوالي درباره اينكه آيا سطح غني سازي و پروتكل الحاقي در طرح پيشنهادي جديد ايران وجود دارد؟ گفت: هيچ كدام از اين موضوعات در گام اول وجود ندارد ولي بخشي از گام پاياني ما است . (پذیرش پروتکل الحاقی معاهده منع گسترش سلاح‌های هسته‌ای از سوی ایران، امکان بازرسی‌های سرزده و جامع‌تر از تأسیسات هسته‌ای را برای بازرسان آژانس بین‌المللی انرژی اتمی فراهم می‌کند.) *** بررسي گام هاي ايران در مذاكرات روز اول و گام هاي طرف مقابل در روز دوم مذاكرات عراقچي درباره اينكه در مذاكرات امروز پيشرفت داشته ايم يا نه؟ گفت: هنوز زود است كه در اين رابطه اظهار نظر كنيم و در مذاكرات چهارشنبه است كه مي توانيم قضاوت داشته باشيم؛ در مذاكرات امروز درباره گام هايي كه ما بايد برداريم صحبت كرديم و فردا درباره گام هايي كه آنها بايد بردارند، صحبت خواهيم كرد. عي مي كردند تا از مباحث جنجالي خودداري كنند. *** پيشنهاد ايران هنوز بسته نيست عراقچي با بيان اينكه پيشنهاد ايران هنوز طرح است و بسته نيست، گفت: طرح ما محرمانه است و بر محرمانه بودن و محرمانه ماندن آن تاكيد داريم؛ كلياتي از طرح را براي رسانه ها اعلام كرده ايم اما اصل طرح محرمانه است. *** اظهارات مايكل مان نااميد كننده بوده است عراقچي در پاسخ به سوالي درباره اظهارات مايكل مان سخنگوي كاترين اشتون مبني بر اينكه توپ در زمين ايران است و ايران بايد گام هاي اوليه را بردارد، گفت : اگر اين اظهارات بعد از برگزاري نشست بعد از ظهر صورت گرفته باشد، نااميد كننده است.

طرح ایران شامل بازرسی سرزده از تأسیسات هسته‌اینیز می‌شود / کاهش سطح غنی‌سازی و پذیرش پروتکل الحاقی 'گام پایانی' پیشنهاد ایران است
ایرنا : دكتر «سيد عباس عراقچي» عضو تيم مذاكره كننده هسته اي ايران گفت: ما در طرف مقابل تغيير لحن را به سمت مثبت ديده ايم اما هنوز تغيير رويكرد را نديده ايم و اميدواريم اين تغيير رويكرد را در مذاكرات فردا (چهارشنبه) ببينيم.
به گزارش خبرنگاران اعزامي ايرنا به ژنو، معاون وزير امور خارجه كشورمان سه شنبه شب در جمع خبرنگاران رسانه هاي داخلي تصريح كرد: در مذاكرات روز سه شنبه به طرف مقابل ثابت شد كه رويكرد ايران ولي نه سياست ما، تغيير كرده است.
وي افزود: با اين حال منتظر و اميدواريم تا تغيير رويكرد آنان را نيز شاهد باشيم و قضاوت زود هنگام نمي كنيم .
*** سطح غني سازي و اجراي پروتكل الحاقي
عراقچي در پاسخ به سوالي درباره اينكه آيا سطح غني سازي و پروتكل الحاقي در طرح پيشنهادي جديد ايران وجود دارد؟ گفت: هيچ كدام از اين موضوعات در گام اول وجود ندارد ولي بخشي از گام پاياني ما است . (پذیرش پروتکل الحاقی معاهده منع گسترش سلاح‌های هسته‌ای از سوی ایران، امکان بازرسی‌های سرزده و جامع‌تر از تأسیسات هسته‌ای را برای بازرسان آژانس بین‌المللی انرژی اتمی فراهم می‌کند.)
*** بررسي گام هاي ايران در مذاكرات روز اول و گام هاي طرف مقابل در روز دوم مذاكرات
عراقچي درباره اينكه در مذاكرات امروز پيشرفت داشته ايم يا نه؟ گفت: هنوز زود است كه در اين رابطه اظهار نظر كنيم و در مذاكرات چهارشنبه است كه مي توانيم قضاوت داشته باشيم؛ در مذاكرات امروز درباره گام هايي كه ما بايد برداريم صحبت كرديم و فردا درباره گام هايي كه آنها بايد بردارند، صحبت خواهيم كرد.
عي مي كردند تا از مباحث جنجالي خودداري كنند.
*** پيشنهاد ايران هنوز بسته نيست
عراقچي با بيان اينكه پيشنهاد ايران هنوز طرح است و بسته نيست، گفت: طرح ما محرمانه است و بر محرمانه بودن و محرمانه ماندن آن تاكيد داريم؛ كلياتي از طرح را براي رسانه ها اعلام كرده ايم اما اصل طرح محرمانه است.

*** اظهارات مايكل مان نااميد كننده بوده است
عراقچي در پاسخ به سوالي درباره اظهارات مايكل مان سخنگوي كاترين اشتون مبني بر اينكه توپ در زمين ايران است و ايران بايد گام هاي اوليه را بردارد، گفت : اگر اين اظهارات بعد از برگزاري نشست بعد از ظهر صورت گرفته باشد، نااميد كننده است. 

استتار مجسمه به احترام هیئت ایرانی + عکس

مسئولان سازمان ملل متحد در سوئیس، مجسمه برهنه یک مرد که زینت بخش ساختمان سازمان ملل متحد در ژنو است را به احترام هیئت مذاکره کننده هسته ای ایران با پارچه پوشانده اند. دور تازه مذاکرات ایران و گروه ۱+۵ قرار است از روز سه شنبه در ژنو آغاز شود.
به نوشته یک روزنامه سوئیسی، آلت تناسلی مرد برهنه در این اثر هنری به وضوح قابل رویت است و مقام های سازمان ملل متحد از بیم حساسیت دیپلمات های هسته ای ایران، این مجسمه را استتار کرده اند
453 استتار مجسمه به احترام هیئت ایرانی + عکس

یک عضو دیگر سپاه در سردشت کشته شد

یک عضو دیگر سپاه در سردشت کشته شد


یک عضو دیگر سپاه در سردشت کشته شدآژانس کُردپا: روز گذشته یکی از افراد مسلح سپاه در سردشت توسط افراد ناشناسی کشته شد.
به گزارش آژانس خبررسانی کُردپا، روز شنبه بیستم مهرماه، یکی از اعضای مسلح سپاه به نام "یوسف حیاک" اهل سردشت توسط افراد ناشناسی کشته شد.

تا لحظه‌ی انتشار این خبر، هیچ کدام از رسانه‌ی دولتی ایران کشته شدن این عضو سپاه را تأیید نکرده‌اند، اما شهروندان سردشتی خبر کشته‌شدن این عضو سپاه را برای آژانس کُردپا تأیید کردند.

طی روزهای گذشته پنج عضو سپاه در بانه، در یک درگیری مسلحانه با افراد ناشناس کشته شدند.

طی ٢ ماه گذشته چندین درگیری شدید مسلحانه‌ در مناطق کُردنشین ایران صورت گرفته است که در این درگیری‌ها چند عضو سپاه که همگی از بومیان منطقه بوده‌اند، کشته شدند.

کارشناسان و فعالین امور سیاسی کشور ایران، این نوع از رویدادها را تسویه حساب خصوصی و برنامه‌ریزی شده‌ی دستگاه‌های امنیتی حکومت اسلامی ایران قلمداد می‌کنند.

وجود این رویدادها در حالی است که در روزهای گذشته "هیوا تاب" یکی از اعضای با سابقه‌ی سپاه در مریوان و فرمانده‌ی اطلاعات سپاه این شهر، توسط حکومت اسلامی ایران اعدام شد.

اعتراض به مرگ مشکوک دختر دانشجوی کُرد در همدان ادامه دارد/ تکمیلی + عکس

اعتراض به مرگ مشکوک دختر دانشجوی کُرد در همدان ادامه دارد/ تکمیلی + عکس

اعتراض به مرگ مشکوک دختر دانشجوی کُرد در همدان ادامه دارد/ تکمیلی + عکسآژانس کُردپا: دانشجویان معترض در همدان خواستار برکناری رئیس دانشکده‌ی دندانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی این شهر شدند.
به گزارش آژانس خبررسانی کُردپا، ظهر روز گذشته صدها تن از دانشجویان دانشگاه‌های شهر همدان برای دومین بار متوالی در مقابل درب دانشکده‌ی دندانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی دست به اعتراض زدند.

اعتراض کنندگان خواهان پیگیری و رسیدگی به وضعیت مرگ مشکوک یک دختر دانشجوی رشته‌ی پرستاری به نام سحر چوینی هستند.

دانشجویان هدف از برگزاری چنین تجمعی را اعتراض به بی‌توجهی مسئولان دانشگاه به ویژه دانشکده‌ی دندانپزشکی و نیز حمایت از خانواده‌ی سحر چوینی در شهر مریوان عنوان کردند.

یکی از تحصن‌کنندگان در تماسی تلفنی به خبرنگار کُردپا گفت: به دنبال سر دادن شعارهای اعتراضی دانشجویان و درخواست پاسخی روشن از سوی مسئولان دانشگاه، حبیب‌الله موسوی‌بهار رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان در میان معترضان حضور به عمل آورده و رابطه با خودکُشی سحر بحث‌هایی را عنوان کرده که اعتراض مجدد و خشم دانشجویان را موجب شد.

این دانشجو که نخواست نامش فاش شود، افزود: "شب قبل از تحصن، مسئولان دانشگاه با پخش و توزیع نوشته‌هایی در صحن دانشکده، مرگ سحر و دلایل آن را خودکُشی و مشکلات روحی عنوان کرده بودند".

از دیگر سو، یک منبع مطلع و نزدیک به خانواده‌ی چوینی ضمن رد اقدام به خودکُشی سحر، هرگونه مشکلات روحی و روانی این دانشجو را تکذیب و دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی ـ درمانی همدان را مسئول جان سحر عنوان نمود.

همین منبع از عدم پوشش خبری رسانه‌های فارسی‌زبان خارج‌کشور، انتقاد و پیگیری چنین حوادثی را تضمین امنیت دانشجویان در ایران و کُردستان دانست.

روز گذشته هزارن نفر در شهر مریوان در مراسم ختم این دانشجوی ١٩ ساله شرکت کردند.

روز جمعه ١٩ مهرماه، جسد سحر چوینی دانشجوی ترم دوم رشتە‌ی پرستاری دانشگاه علوم پزشکی همدان درحالی كه يک روسری تيره‌رنگ دور گردنش پيچيده شده و به ميله‌های تختش آويزان شده بود، در خوابگاه دانشگاه پیدا شد.

پزشکی قانونی گفته: علت مرگ خفگی نيست و مقتول پيش از حلق‌آويز شدن به علت ضربه مغزی فوت شده است.
16048.jpg

16049.jpg

16050.jpg

16052.jpg

16054.jpg

16053.jpg

16056.jpg

سخنگوی کاترین اشتون: ایران در مذاکرات هسته‌ای طرح جدیدی ارائه کرد

سخنگوی کاترین اشتون: ایران در مذاکرات هسته‌ای طرح جدیدی ارائه کرد

مذاکرات ژنو از امروز سه‌شنبه ساعت ۹:۳۰ صبح به وقت ژنو (۱۲ ظهر به وقت تهران) در ساختمان سازمان ملل در ژنو آغاز شده است سخنگوی کاترین اشتون، مسوول سیاست خارجی اتحادیه اروپا، در حاشیه این مذاکرات گفت که تهران طرح جدیدی را به نسبت قبل ارائه کرده است.

مذاکرات اتمی ایران با گروه ۱+۵ هم‌چنان ادامه دارد و در همین حال مایکل مان، سخنگوی کاترین اشتون، مسوول سیاست خارجی اتحادیه اروپا، در حاشیه این مذاکرات می‌گوید که تهران طرح جدیدی را به نسبت قبل ارائه کرده است.
به گزارش خبرگزاری‌ها آقای مان بدون اشاره به جزییات طرح جمهوری اسلامی اعلام کرد، ایران طرح جدیدی را در رابطه با مناقشه هسته‌ای ارائه کرده که کارشناسان به همراه سفرای گروه ۱+۵ مشغول تحلیل و بررسی سریع این طرح هستند.
گزارش‌ها حاکی است که طرح ایران به صورت «پاور پوینت» ارائه شده و عنوان آن «پایانی بر یک بحران غیرضروری؛ آغازی برای افق‌های جدید» است.
در همین راستا روز گذشته نیز در آستانه مذاکرات اتمی ایران و گروه ۱+۵، شماری از سناتورهای کنگره ایالات متحده در نامه‌‌ای به باراک اوباما اعلام کردند که در صورتی که تهران سرعت برنامه اتمی خود را کاهش دهد و نسبت به توقف کامل غنی‌سازی اورانیوم اقدام کند، آنها موافق تعلیق تحریم‌های جدید علیه ایران هستند.
 این نامه که ۱۰ سناتور دموکرات و جمهوری‌خواه آن را امضا کرده‌اند، می‌گوید ایالات متحده و دیگر کشورها باید در گام نخست به توافقی با ایران دست یابند که اساس آن «تعلیق در برابر تعلیق» است.
سناتورها سپس توضیح می‌دهند که بر مبنای این توافق‌نامه اولیه ایران غنی‌سازی اورانیوم را متوقف می‌کند و در ازای آن، واشینگتن نیز اجرای تحریم‌های جدید را به حالت تعلیق درمی‌آورد.
اما سناتورهای آمریکایی در نامه خود به آقای اوباما خاطرنشان کرده‌اند که تهران باید به‌طور کامل با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی هم‌کاری کند و نیز تمام تعهدات خود در رابطه با پیمان منع گسترش سلاح‌های اتمی و قطعنامه‌های شورای امنیت سازمان ملل را به اجرا درآورد که از جمله آنها تعلیق کامل غنی‌سازی اورانیوم است.
بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل در پارلمان این کشور گفت کاهش فشار به ایران «اشتباهی تاریخی» خواهد بود. بنیامین نتانیاهو افزود که جمهوری اسلامی و دولت روحانی قصد دارند با دادن امتیازاتی کوچک، امتیازات بزرگ، اگرنه همه چیز را بدست آوردند و هدف‌شان وقت‌کشی تا رسیدن به اهداف‌شان است. آقای نتانیاهو روز پنج‌شنبه گذشته نیز در سلسله مصاحبه‌هایی با رسانه‌های مهم اروپایی گفته بود که رسیدن به توافقی بد و نصف و نیمه با ایران، بدتر از نرسیدن به هیچ توافقی است.
مذاکرات اتمی در حالی امروز آغاز شد که پیش از این هیات‌های مذاکره کننده ایران و گروه ۱+۵ در دولت نهم و دهم ۹ بار با هم مذاکره کردند. در تیر ۱۳۸۷، مهر ۱۳۸۸، آذر ۱۳۸۹ به ترتیب مذاکرات ژنو یک، دو و سه برگزار شد. شهر استانبول نیز در بهمن ۱۳۸۹ و هم‌چنین ۲۶ فروردین ۱۳۹۱ میزبان دور بعدی گفت‌وگوها بود. این مذاکرات در روزهای سوم و چهارم خرداد در بغداد و ۲۹ و ۳۰ خرداد در مسکو ادامه یافت و هشتم و نهم اسفند ماه ۱۳۹۱ و هم‌چنین ۱۶ و ۱۷ فروردین ماه سال جاری (۱۳۹۲) نیز آلماتی قزاقستان میزبان این مذاکرات بود