Thursday, December 24, 2015

حمله صادق لاریجانی به رفسنجانی و «علامه» حسن خمینی

حمله صادق لاریجانی به رفسنجانی و «علامه» حسن خمینی

به دنبال«علامه» خوانده شدن حسن خمینی از سوی هاشمی رفسنجانی، صادق لاریجانی این سخنان را مایه «استهزا» حوزه‌های علمیه خواند.
درست یک هفته بعد از حمله صادق لاریجانی به هاشمی رفسنجانی بر سر ماجرای «نظارت بر رهبری» روز دوشنبه، رئیس قوه قضائیه با انتقاد تلویحی از «علامه» خوانده شدن حسن خمینی، این حرکت را «استهزای حوضه‌های علمیه» و «خندیدن به شعور مردم» خواند.
به گزارش فارس، آملی لاریجانی با «مرموز» خواندن برخی از حرف‌های مطرح شده گفت: «انسان پشت این مطالب حرکت‌های معناداری را احساس می‌کند. عده ای را که با خود همفکر هستند برای ورود به مجلس خبرگان تحریک می کنند البته اشکالی ندارد آزادی است ولی در حوزه های علمیه علامه تراشی هم می کنند آیا واقعاً شما تشخیص دهنده علامه هستید؟ کسانی که این حرف‌ها را می‌زنند آیا قادر به فهم دقیق متون معمولی کتب حوزوی هستند؟ ...اینها بازیگری است،اینها استهزاء حوزه‌های علمیه است، اینها خندیدن به شعور مردم است.»
 وی افزود: «در علوم دیگر این حرفها نیست، چه کسی جرأت می کند برود بگوید من علامه در ریاضیات را تشخیص می‌دهم؟ مگر اینکه ریاضیدان باشد، اینها بازیگری است،‌ با زیرکی دارند توقعاتی در جامعه درست می‌کنند و من گمانم این است که یک عده‌ای راه  افتاده اند جامعه را در مقطع انتخابات دو قطبی کنند تا از آرای یک عده‌ای استفاده یا سوءاستفاده کنند  اینطور که ما بیاییم یک فضایی درست کنیم تا آراء جمع کنیم واقعاً خلاف شأن است حالا فرض کنیم آرایی هم اینگونه جمع کردید در نزد حق تعالی چه جوابی دارید نسبت به این حرفهای خلاف.البته مردم می‌فهمند، خادم را از غیر خادم تشخیص می‌دهند.»
رئیس قوه قضائیه، با اشاره به تلاش یاران هاشمی رفسنجانی در گذشته برای طولانی‌تر کردن دوره ریاست جمهوری او، بدون ذکر نام گفت: «در همین کشور، کسانی بودند که به شدت دنبال این بودند که ریاست جمهوی را برای برخی مادام العمر کنند، اینها با مردم هستند؟ بحمدالله رهبری انسانی متدین، وارسته، متقی و با صلابت اند و به این حرفها هم کاری ندارند. راه خودشان را با صلابت و با قاطعیت می‌روند، بیش از ربع قرن این کشور را با درایت و طمأنینه از پیچ‌های خطرناک عبور داده اند. شما به جای حمایت، به جای ترویج، به جای تشویق مردم حرفهایی می‌زنید، حرفهای ناامیدکننده و تفرقه انگیز و بعد هم از این چه ثمره‌ای می‌خواهید بردارید!»

آنفلوانزا در مازندران جان 17 نفر را گرفت مدیر گروه بیماری‎های عفونی دانشگاه علوم پزشکی مازندران، مرگ ۱۱ مازندرانی را براثر ابتلا به بیماری آنفلوانزای خوکی (H1N1) تایید کرد و گفت: 6 نفر نیز براثر آنفلوانزا جان خود را از دست دادند. به گزارش جام جم آنلاین، فرهنگ بابامحمودی اظهار کرد: تا این ساعت، 11 نفر در مازندران براثر ابتلا به بیماری آنفلوانزای خوکی جان خود را از دست دادند که 9 مورد در مراکز زیرمجموعه دانشگاه علوم پزشکی مازندران و دو نفر نیز در حوزه دانشگاه بابل جان خود را از دست داده‎اند. وی با اشاره به اینکه علاوه بر این تعداد، 6 نفر دیگر نیز بر اثر سرماخوردگی جان خود را از دست داده‌اند، افزود: نمونه آزمایش مرگ این افراد به‎علت آنفلوانزای خوکی، منفی بوده است. رئیس گروه بیماری‎های عفونی دانشگاه علوم پزشکی مازندران با بیان اینکه در حال حاضر حدود 230 بیمار مشکوک به آنفلوانزای خوکی در مراکز بیمارستانی ساری، بابل و تامین اجتماعی مازندران بستری هستند، افزود: مرگ‌هایی که اتفاق افتاده، بیشتر در بین افراد مسن بوده یا اینکه زمینه بیماری‎های عفونی و سخت را داشته‎اند و در دو مورد مرگی که بین جوانان گزارش شده، به‎دلیل استفاده از آنتی‎بیوتیک‎ها و کورتون بوده است. این مسئول با تأکید بر اجتناب خودسرانه از مصرف آنتی‎بیوتیک‎ها و کورتون، گفت: بیماران باید در نخستین فرصت به پزشک خانواده خود مراجعه کنند زیرا مصرف خودسرانه این داروها منجر به ضعف سیستم بدن می‎شود. - See more at: http://www.peykeiran.com/Content.aspx?ID=100231#sthash.ky5jr2ki.dpuf

آنفلوانزا در مازندران جان 17 نفر را گرفت

مدیر گروه بیماری‎های عفونی دانشگاه علوم پزشکی مازندران، مرگ ۱۱ مازندرانی را براثر ابتلا به بیماری آنفلوانزای خوکی (H1N1) تایید کرد و گفت: 6 نفر نیز براثر آنفلوانزا جان خود را از دست دادند.

به گزارش جام جم آنلاین، فرهنگ بابامحمودی اظهار کرد: تا این ساعت، 11 نفر در مازندران براثر ابتلا به بیماری آنفلوانزای خوکی جان خود را از دست دادند که 9 مورد در مراکز زیرمجموعه دانشگاه علوم پزشکی مازندران و دو نفر نیز در حوزه دانشگاه بابل جان خود را از دست داده‎اند.

وی با اشاره به اینکه علاوه بر این تعداد، 6 نفر دیگر نیز بر اثر سرماخوردگی جان خود را از دست داده‌اند، افزود: نمونه آزمایش مرگ این افراد به‎علت آنفلوانزای خوکی، منفی بوده است.

رئیس گروه بیماری‎های عفونی دانشگاه علوم پزشکی مازندران با بیان اینکه در حال حاضر حدود 230 بیمار مشکوک به آنفلوانزای خوکی در مراکز بیمارستانی ساری، بابل و تامین اجتماعی مازندران بستری هستند، افزود: مرگ‌هایی که اتفاق افتاده، بیشتر در بین افراد مسن بوده یا اینکه زمینه بیماری‎های عفونی و سخت را داشته‎اند و در دو مورد مرگی که بین جوانان گزارش شده، به‎دلیل استفاده از آنتی‎بیوتیک‎ها و کورتون بوده است.

این مسئول با تأکید بر اجتناب خودسرانه از مصرف آنتی‎بیوتیک‎ها و کورتون، گفت: بیماران باید در نخستین فرصت به پزشک خانواده خود مراجعه کنند زیرا مصرف خودسرانه این داروها منجر به ضعف سیستم بدن می‎شود.