Monday, November 10, 2014

تاج زاده آزاد نمیشود 2 سال به محکومیت وی اضافه شده اشت برخلاف ادعای برخی رسانه‌ها و خانواده مصطفی تاج‌زاده مبنی بر اینکه این فرد قرار است به زودی آزاد شود، اطلاعات به دست آمده حکایت از آن دارد این فرد آزاد نشده است و دوران محکومیت وی سال ۹۵ به پایان می‌رسد. به گزارش فارس بررسی‌ها نشان می‌دهد مصطفی تاج‌زاده از محکومان فتنه ۸۸ هنوز در زندان به سر می‌برد و اخبار منتشر شده مبنی بر آزادی وی صحت ندارد. براساس بررسی‌های انجام شده مشخص شد تاج‌زاده از سوی شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب به ۶ سال حبس تعزیری محکوم شده است. در حکم شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی صلواتی که روز ۲۹ فروردین ۱۳۸۹ صادر شد مصطفی تاج زاده، عضو شورای مرکزی جبهه منحله مشارکت و سازمان منحله مجاهدین انقلاب «به اتهام اجتماع و تبانی علیه امنیت ملی و فعالیت تبلیغی علیه نظام به استناد مواد ۶۱۰ و ۵۰۰ قانون مجازات اسلامی مجموعا به ۶ سال حبس تعزیری و به استناد ماده ۱۹ قانون مجازات اسلامی به عنوان تتمیم حکم تعزیری به ۱۰ سال محرومیت از فعالیت در احزاب و مطبوعات» محکوم شده است. این در حالی است که فخرالسادات محتشمی پور همسر مصطفی تاج‌زاده در تاریخ ۱۱ خرداد امسال در گفت‌وگو با یکی از رسانه‌ها عنوان کرده بود که همسرش بار دیگر از سوی دادگاه به یک سال حبس محکوم شده است. محتشمی‌پور اتهامات جدید همسرش را تبلیغ علیه نظام عنوان کرده بود.

تاج زاده آزاد نمیشود
2 سال به محکومیت وی اضافه شده اشت


برخلاف ادعای برخی رسانه‌ها و خانواده مصطفی تاج‌زاده مبنی بر اینکه این فرد قرار است به زودی آزاد شود، اطلاعات به دست آمده حکایت از آن دارد این فرد آزاد نشده است و دوران محکومیت وی سال ۹۵ به پایان می‌رسد.

به گزارش فارس بررسی‌ها نشان می‌دهد مصطفی تاج‌زاده از محکومان فتنه ۸۸ هنوز در زندان به سر می‌برد و اخبار منتشر شده مبنی بر آزادی وی صحت ندارد.

براساس بررسی‌های انجام شده مشخص شد تاج‌زاده از سوی شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب به ۶ سال حبس تعزیری محکوم شده است.

در حکم شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی صلواتی که روز ۲۹ فروردین ۱۳۸۹ صادر شد مصطفی تاج زاده، عضو شورای مرکزی جبهه منحله مشارکت و سازمان منحله مجاهدین انقلاب «به اتهام اجتماع و تبانی علیه امنیت ملی و فعالیت تبلیغی علیه نظام به استناد مواد ۶۱۰ و ۵۰۰ قانون مجازات اسلامی مجموعا به ۶ سال حبس تعزیری و به استناد ماده ۱۹ قانون مجازات اسلامی به عنوان تتمیم حکم تعزیری به ۱۰ سال محرومیت از فعالیت در احزاب و مطبوعات» محکوم شده است.

این در حالی است که فخرالسادات محتشمی پور همسر مصطفی تاج‌زاده در تاریخ ۱۱ خرداد امسال در گفت‌وگو با یکی از رسانه‌ها عنوان کرده بود که همسرش بار دیگر از سوی دادگاه به یک سال حبس محکوم شده است.

محتشمی‌پور اتهامات جدید همسرش را تبلیغ علیه نظام عنوان کرده بود.

پایان روز نخست مذاکرات هسته‌ای در مسقط گفت‌وگوها در روز دوشنبه نیز ادامه خواهند یافت

پایان روز نخست مذاکرات هسته‌ای در مسقط

گفت‌وگوها در روز دوشنبه نیز ادامه خواهند یافت

شامگاه یکشنبه نهم نوامبر (۱۸ آبان) دو دور مذاکره فشرده میان وزاری خارجه ایران و آمریکا با حضور کاترین اشتون نماینده اتحادیه اروپا در این گفت‌وگوها پایان یافت و ادامه آن به روز دوشنبه موکول شد.
روز نخست مذاکرات سه‌جانبه هسته‌ای در مسقط میان محمدجواد ظریف و جان کری، وزاری خارجه ایران و آمریکا با حضور کاترین اشتون نماینده اتحادیه اروپا و هماهنگ‌کننده مذاکرات پایان یافت و طرفین گفت‌وگوهای خود را فردا دوشنبه ۱۰ نوامبر پی خواهند گرفت.
این مذاکرات به دلیل نزدیک‌شدن به ضرب‌الاجل ۲۴ نوامبر از اهمیت خاصی برخوردار است و در روزهای گذشته گمانه‌های بسیاری درباره نتیجه آن منتشر شده است.
ساعاتی قبل از ورود تیم‌های مذاکره‌کننده به مسقط، چند وب‌سایت خارجی از حضور علی‌اکبر ولایتی مشاور ارشد رهبر جمهوری اسلامی در امور بین‌الملل در مذاکرات خبر دادند. پیش از آنکه گزارش‌های مذکور توسط شخص ولایتی تکذیب شوند، بسیاری از تحلیل‌گران حضور وی را نشانه عزم علی خامنه‌ای برای رسیدن به نتیجه در مذاکرات دانسته بودند.
با این حال، صفحه توییتر منسوب به علی خامنه‌ای، روز یکشنبه نموداریرا منتشر کرد که خط قرمزهای متعدد رهبر جمهوری اسلامی را در مذاکرات هسته‌ای نشان می‌داد.
۲۰۰ تن از نمایندگان مجلس شورای اسلامی نیز روز شنبه بیانیه‌ای را امضا کردند که توسط ضرغام صادقی عضو هیات رییسه مجلس قرائت شد و پنج مورد مشخص را از مذاکره‌کنندگان خواسته بود. «لغو کامل تحریم‌ها اعم از هسته‌ای و غیر آن بلافاصله پس از انجام توافق»، «عدم پذیرش هرگونه محدودیت در تحقیق و توسعه غنی‌سازی» و «منع هرگونه بازرسی، نظارت و همکاری با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی فراتر از توافق‌نامه پادمان منع گسترش سلاح‌های هسته‌ای» از نکات برجسته این بیانیه بود.
پس از پایان مذاکرات روز شنبه، سارا مک‌دانلد خبرنگار کانادایی که در مسقط حضور دارد، از قول یوسف بن علوی وزیر خارجه سلطان‌نشین عمان گزارش کرد: «آن‌ها هنوز بسیار جدی بر سر چند مورد صحبت می‌کنند و من به توافق امیدوار هستم».

محرومیت شدید ایران توسط فدراسیون جهانی والیبال «آری گراسا» پاسخ بی‌توجهی مقامات ایرانی را داد

محرومیت شدید ایران توسط فدراسیون جهانی والیبال

«آری گراسا» پاسخ بی‌توجهی مقامات ایرانی را داد

یک ماه پس از آنکه رئیس دولت اعتدال درخواست آزادی غنچه قوامی از سوی رئیس فدراسیون بین‌المللی والیبال را بی‌پاسخ گذاشت، فدراسیون جهانی والیبال تصمیم گرفت ایران را از برگزاری تمامی مسابقات بین‌المللی تا اطلاع ثانوی محروم کند.
به گزارش سایت ورزش سه، آری گراسا رئیس فدراسیون بین‌المللی والیبال(FIVB) با ارسال نامه ای به رئیس فدراسیون والیبال ایران اعلام کرد کشور آرژانتین به عنوان میزبان جدید مسابقات والیبال قهرمانی نوجوانان جهان معرفی شده و میزبانی این دوره از مسابقات از ایران گرفته شده است.
به همین خاطر سخنگوی این فدراسیون از نشست با سازمان دیده‌بان حقوق بشر خبر داد و اعلام کرد فدراسیون جهانی والیبال دیگر میزبانی هیچ رویدادی مخصوصا مسابقات قهرمانی نوجوانان جهان را به ایران نخواهد داد.
مسوولان فدراسیون جهانی قول داده‌اند در مورد میزبانی تهران در مسابقات قهرمانی آسیا نیز تجدید نظر کرده و ایران را از برگزاری این مسابقات هم محروم کنند.
محمدرضا داورزني، رئیس فدراسیون والیبال ایران با تائید این خبر گفت: «واليبال ايران آنقدر بزرگ شده که دنيا را بسيج کرده آن را بزنند. واليبال ايران برند اجتماعي بزرگي شده و به ويتريني براي نظام تبديل شده است و اين خوشايند خيلي‌ها نيست، کسانيکه چندين سال است بر عليه نظام کار مي کنند وقتي مي بينند يک رشته حرف دارد و توانمندي جوانان اين مرز و بوم را نشان مي دهد، دست به هر کاري مي زنند تا جلوي آن را بگيرند.»
غنچه قوامی خرداد ماه گذشته برای مسابقه والیبال ایران-ایتالیا به استادیوم رفته بود که توسط مامورین بازداشت شد.وی مدتی بعد آزاد شد اما مجدد به اتهام تبلیغ علیه نظام دستگیر و به یک سال زندان محکوم شد.
شهریور ماه گذشته، غلامحسین محسنی اژه‌ای سخنگوی قوه قضائیه، در خصوص دستگیری غنچه قوامی اظهار داشت:«برخلاف تبلیغاتی که در این زمینه صورت گرفت پرونده ایشان ربطی به موضوع ورزش ندارد، هر چند که در یک نقطه مربوط به این امر صورت گرفته باشد.»