Tuesday, January 7, 2014

سخنگوی وزارت خارجه امریکا برای اجرای توافقنامه ژنو به پیشرفت های خوبی رسیدیم پایگاه اطلاع رسانی وزارت خارجه آمریکا، از قول «مری هارف» سخنگوی وزارت خارجه آمریکا که در یک کنفرانس خبری شرکت کرده بود گزارش داد: برای اجرای توافق اخیر میان ایران و ۱+۵ پیشرفت‌های خوبی در مذاکرات تدوین مراحل اجرا بدست آمده است. گام نهایی در این فرایند این بود که شرکت‌کنندگان در نشست کارشناسی برای تعطیلات به پایتخت‌های خود بازگشتند تا در خصوص برخی از موضوعات با یکدیگر مشورت کنند. بزودی گردهم جمع‌ می‌شویم تا مذاکرات بیشتری در این زمینه صورت دهیم و امید است بتوان بزودی آن را نهایی کرد. تنها باید برخی از جزئیات را نهایی شوند تا اجرای زمانبدی 6 ماهه آغاز شود. (در همین ارتباط خبر مربوط به سفر عراقچی برای مذاکره با همآهنگ کننده سیاست خارجی اتحادیه اروپا را در شماره امروز پیک نت بخوانید.)


 
سخنگوی وزارت خارجه امریکا
برای اجرای توافقنامه ژنو
به پیشرفت های خوبی رسیدیم
 
 
 
 
پایگاه اطلاع رسانی وزارت خارجه آمریکا، از قول «مری هارف» سخنگوی وزارت خارجه آمریکا که در یک کنفرانس خبری شرکت کرده بود گزارش داد:
برای اجرای توافق اخیر میان ایران و ۱+۵ پیشرفت‌های خوبی در مذاکرات تدوین مراحل اجرا بدست آمده است. گام نهایی در این فرایند این بود که شرکت‌کنندگان در نشست کارشناسی برای تعطیلات به پایتخت‌های خود بازگشتند تا در خصوص برخی از موضوعات با یکدیگر مشورت کنند. بزودی گردهم جمع‌ می‌شویم تا مذاکرات بیشتری در این زمینه صورت دهیم و امید است بتوان بزودی آن را نهایی کرد. تنها باید برخی از جزئیات را نهایی شوند  تا اجرای زمانبدی 6 ماهه آغاز شود.
(در همین ارتباط خبر مربوط به سفر عراقچی برای مذاکره با همآهنگ کننده سیاست خارجی اتحادیه اروپا را در شماره امروز پیک نت بخوانید.)

مصاحبه ایسنا با علی مطهری حمایت های بیجا از احمدی نژاد کار مملکت را به اینجا کشاند! دو خبرنگار خبرگزاری ایسنا، الهه حمیدی کیا و راحله هدایت با علی مطهری نماینده مجلس مصاحبه ای مشروح درباره مهم ترین مسائل روز کشور کرده اند که ما آن را خلاصه کرده و منتشر می کنیم. مطهری در این مصاحبه از جمله می گوید: خواست مردم رسیدگی عادلانه به همه جوانب فتنه سال 88 است تا نقش همه عوامل دخیل در آن روشن شود؛ اعم از آقای احمدی‌نژاد، نهادهایی که از او حمایت غیرطبیعی کردند، وزارت کشور دولت دهم در مورد نحوه اعلام نتیجه انتخابات، برخی نظامی‌ها، وزارت اطلاعات و... نقش و حکم تمام عوامل در این زمینه باید روشن شود تا وجدان جامعه آرام گیرد. اصولگراها در انتخابات گذشته ریاست‌جمهوری شکست خوردند و برخی رفتارها در مجلس از ناراحتی این شکست است. تجربه هشت ساله ریاست‌جمهوری احمدی‌نژاد تجربه بدی برای اصولگرایان بود، اصولگرایان در آن دوران به جای اینکه واقعیت را ببینند و انصاف به خرج دهند بیشتر تعصب گروهی داشتند و حمایت‌های بیجا و بیش از اندازه از احمدی‌نژاد ‌کردند. آنها تخلفات احمدی‌نژاد را نادیده گرفتند و کشور را به اینجا رساندند. ما باید منتقد چنین افرادی باشیم که چرا آن موقع با انحرافات مبارزه نکردند و اگر امثال ما حرفی می‌زدیم علیه‌مان فعالیت می‌کردند. من فکر می‌کنم تقریبا همه مردم قبول کرده‌اند که دوره احمدی‌نژاد دوره‌ای بود که در آن قانون‌شکنی و بی‌انضباطی مالی به حد وفور انجام شد. کشور در این هشت سال در حوزه فرهنگ، اقتصاد و سیاست خارجی آسیب‌های جدی دید. علت اینکه عده‌ای نمی‌خواهند شرایط تحریم اقتصادی تغییر کند و از طرفی خیلی بر طبل فتنه می‌کوبند این است که فضا همچنان حفظ شود. حتی اینکه عده‌ای مایل نیستند مذاکرات هسته‌یی پیشرفت خوبی داشته باشد به خاطر منافعی است که دارند و فکر می‌کنند در این شرایط منافع‌ شان حفظ می‌ شود. درباره کتاب دایره المعارف 9 جلدی حوادث 88 هم باید بگویم: با آن که من این مجموعه را ندیده‌ام ولی به طور کلی این طور کتاب‌ها اعتباری ندارند زیرا در یک نزاع سیاسی تا زمانی که حرف طرف مقابل و دفاعیاتش را نشنویم نمی‌توانیم قضاوت منصفانه‌ای داشته باشیم. هر وقت حرف دو طرف وجود داشت آن زمان می‌توان گفت که مسائل مطابق واقعیت است. مشروح خلاصه ای را که از این مصاحبه تهیه کرده ایم از طریق عنوان اصلی داخل شده و بخوانید.


حمایت های بیجا از احمدی نژاد
کار مملکت را به اینجا کشاند!
دو خبرنگار خبرگزاری ایسنا، الهه حمیدی کیا و راحله هدایت با علی مطهری نماینده مجلس مصاحبه ای مشروح درباره مهم ترین مسائل روز کشور کرده اند که ما آن را خلاصه کرده و منتشر می کنیم. مطهری در این مصاحبه از جمله می گوید:
 خواست مردم رسیدگی عادلانه به همه جوانب فتنه سال 88 است تا نقش همه عوامل دخیل در آن روشن شود؛ اعم از آقای احمدی‌نژاد، نهادهایی که از او حمایت غیرطبیعی کردند، وزارت کشور دولت دهم در مورد نحوه اعلام نتیجه انتخابات، برخی نظامی‌ها، وزارت اطلاعات و... نقش و حکم تمام عوامل در این زمینه باید روشن شود تا وجدان جامعه آرام گیرد. اصولگراها در انتخابات گذشته ریاست‌جمهوری شکست خوردند و برخی رفتارها در مجلس از ناراحتی این شکست است.  تجربه هشت ساله ریاست‌جمهوری احمدی‌نژاد تجربه بدی برای اصولگرایان بود، اصولگرایان در آن دوران به جای اینکه واقعیت را ببینند و انصاف به خرج دهند بیشتر تعصب گروهی داشتند و حمایت‌های بیجا و بیش از اندازه از احمدی‌نژاد ‌کردند. آنها تخلفات احمدی‌نژاد را نادیده گرفتند و کشور را به اینجا رساندند. ما باید منتقد چنین افرادی باشیم که چرا آن موقع با انحرافات مبارزه نکردند و اگر امثال ما حرفی می‌زدیم علیه‌مان فعالیت می‌کردند. من فکر می‌کنم تقریبا همه مردم قبول کرده‌اند که دوره احمدی‌نژاد دوره‌ای بود که در آن قانون‌شکنی و بی‌انضباطی مالی به حد وفور انجام شد. کشور در این هشت سال در حوزه فرهنگ، اقتصاد و سیاست خارجی آسیب‌های جدی دید. علت اینکه عده‌ای نمی‌خواهند شرایط تحریم اقتصادی تغییر کند و از طرفی خیلی بر طبل فتنه می‌کوبند این است که فضا همچنان حفظ شود. حتی اینکه عده‌ای مایل نیستند مذاکرات هسته‌یی پیشرفت خوبی داشته باشد به خاطر منافعی است که دارند و فکر می‌کنند در این شرایط منافع‌ شان حفظ می‌ شود. درباره کتاب دایره المعارف 9 جلدی حوادث 88 هم باید بگویم: با آن که من این مجموعه را ندیده‌ام ولی به طور کلی این طور کتاب‌ها اعتباری ندارند زیرا در یک نزاع سیاسی تا زمانی که حرف طرف مقابل و دفاعیاتش را نشنویم نمی‌توانیم قضاوت منصفانه‌ای داشته باشیم. هر وقت حرف دو طرف وجود داشت آن زمان می‌توان گفت که مسائل مطابق واقعیت است.
مشروح خلاصه ای را که از این مصاحبه تهیه کرده ایم از طریق عنوان اصلی داخل شده و بخوانید.

سفر جک استرا به تهران در راس یک هیات پارلمانی جک استراو وزیر خارجه پیشین انگلیس در راس یک هیات پارلمانی این کشور امروز(سه شنبه) وارد تهران شد و در نخستین دیدار خود، با جواد ظریف وزیر خارجه دولت روحانی ملاقات و گفتگو کرد هیات پارلمانی انگلیس که متشکل از 4 عضو پارلمان انگلستان است، پس از آن انجام می شود که هیات پارلمانی آلمان پس از یک سفر چند روزه تهران را ترک کرد. «جک استراو» اکنون رئیس گروه دوستی پارلمانی انگلیس و ایران است و قرار بود برای شرکت در مراسم تحلیف حسن روحانی به تهران سفر که که ظاهرا، جنجال آفرینی های جناح بازنده انتخابات 92 که در مجلس دست بالا را دارد مانع شد. سفر هیات پارلمانی انگلیس به تهران قرار است 3 روز ادامه یابد و با مقامات ارشد جمهوری اسلامی دیدار کند. از اهداف سفر بازگشائی کامل سفارت انگلستان در تهران و بازگشت مناسبات دو کشور به حال عادی است. جک استراو در مهرماه سال 1382، زمانی که دکترحسن روحانی ریاست هیات مذاکره کننده هسته ای ایران را برعهده داشت، به عنوان وزیرامورخارجه وقت انگلیس به همراه وزیران خارجه فرانسه و آلمان به تهران سفر کرده بود. سفر جک استرا به تهران در راس یک هیات پارلمانی جک استراو وزیر خارجه پیشین انگلیس در راس یک هیات پارلمانی این کشور امروز(سه شنبه) وارد تهران شد و در نخستین دیدار خود، با جواد ظریف وزیر خارجه دولت روحانی ملاقات و گفتگو کرد هیات پارلمانی انگلیس که متشکل از 4 عضو پارلمان انگلستان است، پس از آن انجام می شود که هیات پارلمانی آلمان پس از یک سفر چند روزه تهران را ترک کرد. «جک استراو» اکنون رئیس گروه دوستی پارلمانی انگلیس و ایران است و قرار بود برای شرکت در مراسم تحلیف حسن روحانی به تهران سفر که که ظاهرا، جنجال آفرینی های جناح بازنده انتخابات 92 که در مجلس دست بالا را دارد مانع شد. سفر هیات پارلمانی انگلیس به تهران قرار است 3 روز ادامه یابد و با مقامات ارشد جمهوری اسلامی دیدار کند. از اهداف سفر بازگشائی کامل سفارت انگلستان در تهران و بازگشت مناسبات دو کشور به حال عادی است. جک استراو در مهرماه سال 1382، زمانی که دکترحسن روحانی ریاست هیات مذاکره کننده هسته ای ایران را برعهده داشت، به عنوان وزیرامورخارجه وقت انگلیس به همراه وزیران خارجه فرانسه و آلمان به تهران سفر کرده بود.


سفر جک استرا به تهران
در راس یک هیات پارلمانی

جک استراو وزیر خارجه پیشین انگلیس در راس یک هیات پارلمانی این کشور امروز(سه شنبه) وارد تهران شد و در نخستین دیدار خود، با جواد ظریف وزیر خارجه دولت روحانی ملاقات و گفتگو کرد
هیات پارلمانی انگلیس که متشکل از 4 عضو پارلمان انگلستان است، پس از آن انجام می شود که هیات پارلمانی آلمان پس از یک سفر چند روزه تهران را ترک کرد.
«جک استراو» اکنون رئیس گروه دوستی پارلمانی انگلیس و ایران است و قرار بود برای شرکت در مراسم تحلیف حسن روحانی به تهران سفر که که ظاهرا، جنجال آفرینی های جناح بازنده انتخابات 92 که در مجلس دست بالا را دارد مانع شد.
سفر هیات پارلمانی انگلیس به تهران قرار است 3 روز ادامه یابد و با مقامات ارشد جمهوری اسلامی دیدار کند. از اهداف سفر بازگشائی کامل سفارت انگلستان در تهران و بازگشت مناسبات دو کشور به حال عادی است. جک استراو در مهرماه سال 1382، زمانی که دکترحسن روحانی ریاست هیات مذاکره کننده هسته ای ایران را برعهده داشت، به عنوان وزیرامورخارجه وقت انگلیس به همراه وزیران خارجه فرانسه و آلمان به تهران سفر کرده بود.


سفر جک استرا به تهران در راس یک هیات پارلمانی جک استراو وزیر خارجه پیشین انگلیس در راس یک هیات پارلمانی این کشور امروز(سه شنبه) وارد تهران شد و در نخستین دیدار خود، با جواد ظریف وزیر خارجه دولت روحانی ملاقات و گفتگو کرد هیات پارلمانی انگلیس که متشکل از 4 عضو پارلمان انگلستان است، پس از آن انجام می شود که هیات پارلمانی آلمان پس از یک سفر چند روزه تهران را ترک کرد. «جک استراو» اکنون رئیس گروه دوستی پارلمانی انگلیس و ایران است و قرار بود برای شرکت در مراسم تحلیف حسن روحانی به تهران سفر که که ظاهرا، جنجال آفرینی های جناح بازنده انتخابات 92 که در مجلس دست بالا را دارد مانع شد. سفر هیات پارلمانی انگلیس به تهران قرار است 3 روز ادامه یابد و با مقامات ارشد جمهوری اسلامی دیدار کند. از اهداف سفر بازگشائی کامل سفارت انگلستان در تهران و بازگشت مناسبات دو کشور به حال عادی است. جک استراو در مهرماه سال 1382، زمانی که دکترحسن روحانی ریاست هیات مذاکره کننده هسته ای ایران را برعهده داشت، به عنوان وزیرامورخارجه وقت انگلیس به همراه وزیران خارجه فرانسه و آلمان به تهران سفر کرده بود. سفر جک استرا به تهران در راس یک هیات پارلمانی جک استراو وزیر خارجه پیشین انگلیس در راس یک هیات پارلمانی این کشور امروز(سه شنبه) وارد تهران شد و در نخستین دیدار خود، با جواد ظریف وزیر خارجه دولت روحانی ملاقات و گفتگو کرد هیات پارلمانی انگلیس که متشکل از 4 عضو پارلمان انگلستان است، پس از آن انجام می شود که هیات پارلمانی آلمان پس از یک سفر چند روزه تهران را ترک کرد. «جک استراو» اکنون رئیس گروه دوستی پارلمانی انگلیس و ایران است و قرار بود برای شرکت در مراسم تحلیف حسن روحانی به تهران سفر که که ظاهرا، جنجال آفرینی های جناح بازنده انتخابات 92 که در مجلس دست بالا را دارد مانع شد. سفر هیات پارلمانی انگلیس به تهران قرار است 3 روز ادامه یابد و با مقامات ارشد جمهوری اسلامی دیدار کند. از اهداف سفر بازگشائی کامل سفارت انگلستان در تهران و بازگشت مناسبات دو کشور به حال عادی است. جک استراو در مهرماه سال 1382، زمانی که دکترحسن روحانی ریاست هیات مذاکره کننده هسته ای ایران را برعهده داشت، به عنوان وزیرامورخارجه وقت انگلیس به همراه وزیران خارجه فرانسه و آلمان به تهران سفر کرده بود.


سفر جک استرا به تهران
در راس یک هیات پارلمانی

جک استراو وزیر خارجه پیشین انگلیس در راس یک هیات پارلمانی این کشور امروز(سه شنبه) وارد تهران شد و در نخستین دیدار خود، با جواد ظریف وزیر خارجه دولت روحانی ملاقات و گفتگو کرد
هیات پارلمانی انگلیس که متشکل از 4 عضو پارلمان انگلستان است، پس از آن انجام می شود که هیات پارلمانی آلمان پس از یک سفر چند روزه تهران را ترک کرد.
«جک استراو» اکنون رئیس گروه دوستی پارلمانی انگلیس و ایران است و قرار بود برای شرکت در مراسم تحلیف حسن روحانی به تهران سفر که که ظاهرا، جنجال آفرینی های جناح بازنده انتخابات 92 که در مجلس دست بالا را دارد مانع شد.
سفر هیات پارلمانی انگلیس به تهران قرار است 3 روز ادامه یابد و با مقامات ارشد جمهوری اسلامی دیدار کند. از اهداف سفر بازگشائی کامل سفارت انگلستان در تهران و بازگشت مناسبات دو کشور به حال عادی است. جک استراو در مهرماه سال 1382، زمانی که دکترحسن روحانی ریاست هیات مذاکره کننده هسته ای ایران را برعهده داشت، به عنوان وزیرامورخارجه وقت انگلیس به همراه وزیران خارجه فرانسه و آلمان به تهران سفر کرده بود.


فرازهائی از گزارش حسن روحانی در همایش استانداران در تهران از جنجال سازی چند نفر نمی هراسیم نخواهیم هراسید طرح مقابله جهانی با خشونت و افراطی‌گری به پیشنهاد ایران ، در مجمع عمومی سازمان ملل متحد با اجماع به تصویب رسید. رسانه‌های خارجی به دلیل اینکه این قطعنامه با همه تبلیغات چندساله و چند دهه آنها متناقض بود خیلی به آن نپرداختند، رسانه‌های داخلی هم فکر ‌کردند که اگر به آن بپردازند باعث تقویت دولت می‌شود، لذا کمتر به آن پرداختند. توافق اولیه با شش قدرت جهانی در مسأله هسته‌ای، مسأله ساده‌ای نبود، کار بسیار پیچیده و سخت بود و نیاز به تصمیم‌گیری شجاعانه داشت. دولت مطمئن است که اکثریت قاطع مردم حامی دولت خواهند بود، از سر و صدای چند نفر یا چند درصد نباید بهراسیم و نمی‌هراسیم، ما آمده ایم تا خودمان را و آبرو و حیثیت خودمان را فدای این ملت عزیز کنیم. در بخش اجتماعی شاهد آرامش نسبی در این بخش هستیم. آنچه هدف ماست این است که کشور را از حالت تنش، خشونت و افراط به طور کامل خارج کنیم. شرایط اجتماعی کشور باید به گونه ای باشد که افرادی که تمایل به افراط و خشونت دارند که تعدادشان بسیار اندک است، فضایی را برای این حضور پیدا نکنند. امروز شرایط برای فعالیت سیاسی احزاب آماده تر از دیروز است و این شرایط را آماده تر خواهیم کرد. من متعجب شدم از استقبال گسترده مردم از منشور حقوق شهروندی. وقتی در مصاحبه رادیو و تلویزیونی اعلام کردم که الان پیش نویس حقوق شهروندی روی سایت قرار می گیرد آنچنان هجومی از سراسر کشور به این سایت شروع شد که سایت نمی توانست جواب بدهد، این نشان از این است که مردم می خواهند حقوق شهروندی تحقق پیدا کند. من به وزرایم توصیه کردم که در شرایط مساوی برای انتخاب معاونین و مدیران کل اگر خانم و آقایی شرایط مساوی دارند، ترجیح بر خانم است. به دلیل اینکه در سالهای گذشته بی‌عدالتی که بوده، بتوانیم در سالهای بعد قدم به قدم آن را جبران کنیم. یک مقدار در بحث مهاجرت از استان ها یا شهرستان ها به مرکز و تهران در بررسی هایی که شده مربوط به آزادی های اجتماعی مدنی و سیاسی در استان ها و تهران است، می گویند تهران راحت تریم، می توانیم ۲۰ نفر دور هم جمع شویم ، ۵۰ نفر دور هم جمع بشویم، حرف بزنیم و بحث کنیم در یک خانه ای، اما در شهرستان و استان می آیند به ما انگ می زنند. نباید بگذاریم فضای جامعه امنیتی بشود، فضای جامعه باید فضای فرهنگی و سیاسی و اقتصادی باشد. اگر ما نتوانیم دریاچه ارومیه را نجات دهیم، شما بدانید که میلیون‌ها انسان در ایران باید خانه و زندگی‌شان را ترک کنند. تنها بحث آذربایجان غربی نیست، آنجا یک طوفان، تمام نمک را منتشر می‌کند و زندگی مردم را مستأصل می‌کند و تمام کشاورزی اطراف استان را از بین خواهد برد. بعضی از نمایندگان به من نامه نوشته بودند که چرا همش شما می‌گویید دریاچه ارومیه، رودخانه زاینده‌رود و کارون و بختگان هم همان است، بله همه جا کشور ماست و همه آنها مشکل زیست محیطی است که من همه آنها را قبول دارم. اما خطری که دریاچه ارومیه دارد اینکه اگر خشک شود، این خطر با هیچ خطری برابر نیست و لذا کارگروه ویژه برای دریاچه ارومیه گذاشتیم و من خودم این مسأله را دنبال می‌کنم تا ببینیم به چه راه‌حلی باید برسیم. فرازهائی از گزارش حسن روحانی در همایش استانداران در تهران از جنجال سازی چند نفر نمی هراسیم نخواهیم هراسید طرح مقابله جهانی با خشونت و افراطی‌گری به پیشنهاد ایران ، در مجمع عمومی سازمان ملل متحد با اجماع به تصویب رسید. رسانه‌های خارجی به دلیل اینکه این قطعنامه با همه تبلیغات چندساله و چند دهه آنها متناقض بود خیلی به آن نپرداختند، رسانه‌های داخلی هم فکر ‌کردند که اگر به آن بپردازند باعث تقویت دولت می‌شود، لذا کمتر به آن پرداختند. توافق اولیه با شش قدرت جهانی در مسأله هسته‌ای، مسأله ساده‌ای نبود، کار بسیار پیچیده و سخت بود و نیاز به تصمیم‌گیری شجاعانه داشت. دولت مطمئن است که اکثریت قاطع مردم حامی دولت خواهند بود، از سر و صدای چند نفر یا چند درصد نباید بهراسیم و نمی‌هراسیم، ما آمده ایم تا خودمان را و آبرو و حیثیت خودمان را فدای این ملت عزیز کنیم. در بخش اجتماعی شاهد آرامش نسبی در این بخش هستیم. آنچه هدف ماست این است که کشور را از حالت تنش، خشونت و افراط به طور کامل خارج کنیم. شرایط اجتماعی کشور باید به گونه ای باشد که افرادی که تمایل به افراط و خشونت دارند که تعدادشان بسیار اندک است، فضایی را برای این حضور پیدا نکنند. امروز شرایط برای فعالیت سیاسی احزاب آماده تر از دیروز است و این شرایط را آماده تر خواهیم کرد. من متعجب شدم از استقبال گسترده مردم از منشور حقوق شهروندی. وقتی در مصاحبه رادیو و تلویزیونی اعلام کردم که الان پیش نویس حقوق شهروندی روی سایت قرار می گیرد آنچنان هجومی از سراسر کشور به این سایت شروع شد که سایت نمی توانست جواب بدهد، این نشان از این است که مردم می خواهند حقوق شهروندی تحقق پیدا کند. من به وزرایم توصیه کردم که در شرایط مساوی برای انتخاب معاونین و مدیران کل اگر خانم و آقایی شرایط مساوی دارند، ترجیح بر خانم است. به دلیل اینکه در سالهای گذشته بی‌عدالتی که بوده، بتوانیم در سالهای بعد قدم به قدم آن را جبران کنیم. یک مقدار در بحث مهاجرت از استان ها یا شهرستان ها به مرکز و تهران در بررسی هایی که شده مربوط به آزادی های اجتماعی مدنی و سیاسی در استان ها و تهران است، می گویند تهران راحت تریم، می توانیم ۲۰ نفر دور هم جمع شویم ، ۵۰ نفر دور هم جمع بشویم، حرف بزنیم و بحث کنیم در یک خانه ای، اما در شهرستان و استان می آیند به ما انگ می زنند. نباید بگذاریم فضای جامعه امنیتی بشود، فضای جامعه باید فضای فرهنگی و سیاسی و اقتصادی باشد. اگر ما نتوانیم دریاچه ارومیه را نجات دهیم، شما بدانید که میلیون‌ها انسان در ایران باید خانه و زندگی‌شان را ترک کنند. تنها بحث آذربایجان غربی نیست، آنجا یک طوفان، تمام نمک را منتشر می‌کند و زندگی مردم را مستأصل می‌کند و تمام کشاورزی اطراف استان را از بین خواهد برد. بعضی از نمایندگان به من نامه نوشته بودند که چرا همش شما می‌گویید دریاچه ارومیه، رودخانه زاینده‌رود و کارون و بختگان هم همان است، بله همه جا کشور ماست و همه آنها مشکل زیست محیطی است که من همه آنها را قبول دارم. اما خطری که دریاچه ارومیه دارد اینکه اگر خشک شود، این خطر با هیچ خطری برابر نیست و لذا کارگروه ویژه برای دریاچه ارومیه گذاشتیم و من خودم این مسأله را دنبال می‌کنم تا ببینیم به چه راه‌حلی باید برسیم.


فرازهائی از گزارش حسن روحانی در همایش استانداران در تهران
از جنجال سازی چند نفر
نمی هراسیم نخواهیم هراسید

طرح مقابله جهانی با خشونت و افراطی‌گری به پیشنهاد ایران ، در مجمع عمومی سازمان ملل متحد با اجماع به تصویب رسید. رسانه‌های خارجی به دلیل اینکه این قطعنامه با همه تبلیغات چندساله و چند دهه آنها متناقض بود خیلی به آن نپرداختند، رسانه‌های داخلی هم فکر ‌کردند که اگر به آن بپردازند باعث تقویت دولت می‌شود، لذا کمتر به آن پرداختند. توافق اولیه با شش قدرت جهانی در مسأله هسته‌ای، مسأله ساده‌ای نبود، کار بسیار پیچیده و سخت بود و نیاز به تصمیم‌گیری شجاعانه داشت. دولت مطمئن است که اکثریت قاطع مردم حامی دولت خواهند بود، از سر و صدای چند نفر یا چند درصد نباید بهراسیم و نمی‌هراسیم، ما آمده ایم تا خودمان را و آبرو و حیثیت خودمان را فدای این ملت عزیز کنیم.
در بخش اجتماعی شاهد آرامش نسبی در این بخش هستیم. آنچه هدف ماست این است که کشور را از حالت تنش، خشونت و افراط به طور کامل خارج کنیم. شرایط اجتماعی کشور باید به گونه ای باشد که افرادی که تمایل به افراط و خشونت دارند که تعدادشان بسیار اندک است، فضایی را برای این حضور پیدا نکنند. امروز شرایط برای فعالیت سیاسی احزاب آماده تر از دیروز است و این شرایط را آماده تر خواهیم کرد.
من متعجب شدم از استقبال گسترده مردم از منشور حقوق شهروندی. وقتی در مصاحبه رادیو و تلویزیونی اعلام کردم که الان پیش نویس حقوق شهروندی روی سایت قرار می گیرد آنچنان هجومی از سراسر کشور به این سایت شروع شد که سایت نمی توانست جواب بدهد، این نشان از این است که مردم می خواهند حقوق شهروندی تحقق پیدا کند.
من به وزرایم توصیه کردم که در شرایط مساوی برای انتخاب معاونین و مدیران کل اگر خانم و آقایی شرایط مساوی دارند، ترجیح بر خانم است. به دلیل اینکه در سالهای گذشته بی‌عدالتی که بوده، بتوانیم در سالهای بعد قدم به قدم آن را جبران کنیم.
یک مقدار در بحث مهاجرت از استان ها یا شهرستان ها به مرکز و تهران در بررسی هایی که شده مربوط به آزادی های اجتماعی مدنی و سیاسی در استان ها و تهران است، می گویند تهران راحت تریم، می توانیم ۲۰ نفر دور هم جمع شویم ، ۵۰ نفر دور هم جمع بشویم، حرف بزنیم و بحث کنیم در یک خانه ای، اما در شهرستان و استان می آیند به ما انگ می زنند. نباید بگذاریم فضای جامعه امنیتی بشود، فضای جامعه باید فضای فرهنگی و سیاسی و اقتصادی باشد.
اگر ما نتوانیم دریاچه ارومیه را نجات دهیم، شما بدانید که میلیون‌ها انسان در ایران باید خانه و زندگی‌شان را ترک کنند. تنها بحث آذربایجان غربی نیست، آنجا یک طوفان، تمام نمک را منتشر می‌کند و زندگی مردم را مستأصل می‌کند و تمام کشاورزی اطراف استان را از بین خواهد برد. بعضی از نمایندگان به من نامه نوشته بودند که چرا همش شما می‌گویید دریاچه ارومیه، رودخانه زاینده‌رود و کارون و بختگان هم همان است، بله همه جا کشور ماست و همه آنها مشکل زیست محیطی است که من همه آنها را قبول دارم. اما خطری که دریاچه ارومیه دارد اینکه اگر خشک شود، این خطر با هیچ خطری برابر نیست و لذا کارگروه ویژه برای دریاچه ارومیه گذاشتیم و من خودم این مسأله را دنبال می‌کنم تا ببینیم به چه راه‌حلی باید برسیم.


تا پایان هفته برای اجرای توافقنامه ژنو مذاکرات از سر گرفته می شود خبرگزاری "رویترز" به نقل از یک نماینده اتحادیه اروپا گزارش داد که عباس عراقچی، معاون وزیر امور خارجه دولت روحانی و "هلگا اشمیت"، معاون "اشتون" همآهنگ کننده سیاست خارجی در اتحادیه اروپا تا پایان هفته جاری در ژنو دیدار خواهند کرد. در این دیدار اجرای موافقتنامه اتمی ژنو مورد بحث قرار خواهد گرفت. پیش بینی می شود که علاوه بر تفاهم بر سر مرحله بندی اجرای توافقنامه اتمی ژنو، طرفین دور بعدی مذاکرات اتمی ایران و گروه 1+5 را نیز بررسی کنند. قطع غنی سازی اورانیوم بالای 5 درصد، تعلیق تولید پلوتونیوم و گسترش سانتریفیوژها و امکان دادن به بازرسان آژانس بین المللی انرژی اتمی برای بازدید از تاسیسات اتمی چارچوب اصلی توافقنامه ژنو است. تا پایان هفته برای اجرای توافقنامه ژنو مذاکرات از سر گرفته می شود خبرگزاری "رویترز" به نقل از یک نماینده اتحادیه اروپا گزارش داد که عباس عراقچی، معاون وزیر امور خارجه دولت روحانی و "هلگا اشمیت"، معاون "اشتون" همآهنگ کننده سیاست خارجی در اتحادیه اروپا تا پایان هفته جاری در ژنو دیدار خواهند کرد. در این دیدار اجرای موافقتنامه اتمی ژنو مورد بحث قرار خواهد گرفت. پیش بینی می شود که علاوه بر تفاهم بر سر مرحله بندی اجرای توافقنامه اتمی ژنو، طرفین دور بعدی مذاکرات اتمی ایران و گروه 1+5 را نیز بررسی کنند. قطع غنی سازی اورانیوم بالای 5 درصد، تعلیق تولید پلوتونیوم و گسترش سانتریفیوژها و امکان دادن به بازرسان آژانس بین المللی انرژی اتمی برای بازدید از تاسیسات اتمی چارچوب اصلی توافقنامه ژنو است.


تا پایان هفته
برای اجرای توافقنامه ژنو
مذاکرات از سر گرفته می شود

خبرگزاری "رویترز" به نقل از یک نماینده اتحادیه اروپا گزارش داد که عباس عراقچی، معاون وزیر امور خارجه دولت روحانی و "هلگا اشمیت"، معاون "اشتون" همآهنگ کننده سیاست خارجی در اتحادیه اروپا تا پایان هفته جاری در ژنو دیدار خواهند کرد. در این دیدار اجرای موافقتنامه اتمی ژنو مورد بحث قرار خواهد گرفت. پیش بینی می شود که علاوه بر تفاهم بر سر مرحله بندی اجرای توافقنامه اتمی ژنو، طرفین دور بعدی مذاکرات اتمی ایران و گروه 1+5 را نیز بررسی کنند.
قطع غنی سازی اورانیوم بالای 5 درصد، تعلیق تولید پلوتونیوم و گسترش سانتریفیوژها و امکان دادن به بازرسان آژانس بین المللی انرژی اتمی برای بازدید از تاسیسات اتمی چارچوب اصلی توافقنامه ژنو است.


بازداشت بابک زنجانی بازی تکراری دراز کردن یک مجرم و پوشاندن فاجعه در یک بازی موش و گربه، بابک رنجانی بازداشت شد و به زندان اوین انتقال یافت و محسنی اژه ای که از متهمین فاجعه ایست که از درون آن امثال بابک زنجانی ها بیرون آمده اند این خبر را دراختیار خبرگزاری "خودی" فارس گذاشت! اژه ای اضافه کرد که پرونده زنجانی مفتوح است . از این نوع بازداشت ها و قربانی کردن ها مردم بی شمار به خاطر دارند. چه سیاسی و چه اقتصادی و چه جنائی. دراز کردن یکنفر و جمع کردن پرونده و جلوگیری از ریشه یابی فاجعه. آن سیستمی که بابک زنجانی را بوجود آورد و دهها مثل او اکنون در پناه بی اطلاعی مطبوعات و مردم مشغول کارند باید زیر و رو شود. اگر با این صحنه سازی ها و حتی اعدام یکنفر کار درست می شد که از همان سال 1374 که فاضل خداداد با حکم همین محسنی اژه ای در پرونده اختلاس محسن رفیقدوست و برادرش اعدام شد کار درست شده بود و در ادامه اش کار به اختلاس 3 میلیارد دلاری (علنیقی جهرمی و محمد خاوری) نمی کشید! یا اگر با واجبی کشتن سعید امامی دستگاه امینتی درست شده بود که از شکم آن حیدر مصلحی کم عقل بیرون نمی آمد و حسین طائب پاکسازی شده از وزارت اطلاعات حالا همه کاره اطلاعات و امنیت سپاه نمی شد! خانه از پای بست ویران است اژه ای در بند نقش ایوان است! تا احزاب آزاد نشوند و مطبوعات آزاد نشوند و قانون حاکم نشود، در بر همین پاشنه خواهد چرخید. این تجربه تاریخی همه کشورهای جهان است. همین تجربه کنونی ترکیه و کشف فساد مالی دولت اردوغان جز اینست؟ تازه در شرایط آزادی نیم بند احزاب و مطبوعات در ترکیه

بازداشت بابک زنجانی
بازی تکراری دراز کردن
یک مجرم و پوشاندن فاجعه 
 
 
 
 
در یک بازی موش و گربه، بابک رنجانی بازداشت شد و به زندان اوین انتقال یافت و محسنی اژه ای که از متهمین فاجعه ایست که از درون آن امثال بابک زنجانی ها بیرون آمده اند این خبر را دراختیار خبرگزاری "خودی" فارس گذاشت! اژه ای اضافه کرد که پرونده زنجانی مفتوح است .
از این نوع بازداشت ها و قربانی کردن ها مردم بی شمار به خاطر دارند. چه سیاسی و چه اقتصادی و چه جنائی. دراز کردن یکنفر و جمع کردن پرونده و جلوگیری از ریشه یابی فاجعه. آن سیستمی که بابک زنجانی را بوجود آورد و دهها مثل او اکنون در پناه بی اطلاعی مطبوعات و مردم مشغول کارند باید زیر و رو شود. اگر با این صحنه سازی ها و حتی اعدام یکنفر کار درست می شد که از همان سال 1374  که فاضل خداداد با حکم همین محسنی اژه ای در پرونده اختلاس محسن رفیقدوست و برادرش اعدام شد کار درست شده بود و در ادامه اش کار به اختلاس 3 میلیارد دلاری (علنیقی جهرمی و محمد خاوری) نمی کشید! یا اگر با واجبی کشتن سعید امامی دستگاه امینتی درست شده بود که از شکم آن حیدر مصلحی کم عقل بیرون نمی آمد و حسین طائب پاکسازی شده از وزارت اطلاعات حالا همه کاره اطلاعات و امنیت سپاه نمی شد!
خانه از پای بست ویران است
اژه ای در بند نقش ایوان است!
تا احزاب آزاد نشوند و مطبوعات آزاد نشوند و قانون حاکم نشود، در بر همین پاشنه خواهد چرخید. این تجربه تاریخی همه کشورهای جهان است. همین تجربه کنونی ترکیه و کشف فساد مالی دولت اردوغان جز اینست؟ تازه در شرایط آزادی نیم بند احزاب و مطبوعات در ترکیه