Thursday, August 18, 2011

وزارت اطلاعات: یک شبکه دین ستیز در اینترنت منهدم شد

وزارت اطلاعات: یک شبکه دین ستیز در اینترنت منهدم شد

بی بی سی : وزارت اطلاعات ایران اعلام کرده است که "یک شبکه دین ستیز را در فضای مجازی شناسایی و منهدم کرده" است.

رسانه های ایران به نقل از وزارت اطلاعات ایران می گویند که عوامل این شبکه "با ایجاد تعداد گسترده ای از سایت ها، وبلاگ ها و تالارهای گفت و گو، باورها و اعتقادات دینی مردم را تخریب می کردند."

بر اساس این گزارش، وزارت اطلاعات ایران اعلام کرده است که در جریان تحقیقات از دستگیر شدگان، "نقش برخی از سفارتخانه های کشورهای اروپایی، عناصر صهیونیستی و عوامل بهائیت در این اقدام دین ستیزانه کشف شده و متهمان نیز به داشتن ارتباط با عوامل بیگانه اعتراف کردند.

این گزارش به نحوه فعالیت این شبکه و دامنه تاثیرگذاری آن اشاره نکرده اما ایران در چند سال اخیر با حساسیت بیشتری فعالیت سایت های پورنوگرافی را دنبال کرده و در مواردی با اعلام دستگیری گردانندگان چنین وب سایت هایی، اتهامات مشابهی را متوجه دستگیر شدگان کرده است.

در سال های اخیر با افزایش کاربران اینترنت در ایران کمیته ای موسوم به "کميته تعيين مصاديق پايگاه های غير مجاز اينترنتی" در این کشور تشکیل شد که وظیفه آن شناسایی وب سایت هایی است که به دلایل گوناگون فعالیت آنها مورد تایید دولت نبود.

این کمیته از سوی شورای عالی انقلاب فرهنگی تشکيل شده و وزيران فرهنگ و ارشاد اسلامی، اطلاعات، ارتباطات و فناوری اطلاعات و دادگستری اعضای آن را تشکیل می دهند.

بر اساس تشخیص این کمیته، وب سایت های شناسایی شده که فعالیتشان مورد تایید نباشد، فیلتر می شود.

با این همه در مواردی، گردانندگان برخی از سایت های اینترنتی علاوه بر مسدود شدن سایتشان، با دستگیری، محاکمه قضایی و محکومیت کیفری رو به رو شده اند.

ائتلاف با تمساح

نارضایتی سید علی خامنه ای و مجلس از عملکرد اقتصادی دولت

نارضایتی سید علی خامنه ای و مجلس از عملکرد اقتصادی دولت

دویچه وله : خامنه‌ای روز چهارشنبه (۲۶ مرداد/۱۷ اوت) در دیدار با مدیران اقتصادی از عدم تحقق رشد ۸ درصدی در برنامه چهارم توسعه انتقاد کرد. وی همچنین افزایش بیکاری و تورم و کاهش سرمایه‌گذاری را مورد نقد قرار داده و بر اختصاص سهم تولید از درآمد ناشی از حذف یارانه‌ها تاکید کرد.

خامنه‌ای همچنین بر لزوم تحقق اهداف سند چشم‌انداز ۲۰ ساله تاکید کرد، دستیابی ایران به رتبه اول کشورهای منطقه در عرصه اقتصادی را مهم و حیاتی دانست و گفت: «در اوضاع کنونی منطقه و جهان، هر کشوری که نتواند از لحاظ اقتصادی، علمی و زیرساختها از رشد لازم برخوردار شود بی‌رحمانه مورد تطاول قرار می گیرد. بنابراین باید با استحکام درونی و پیشرفت اقتصادی، اهداف سند چشم انداز را محقق کرد.»

رهبر جمهوری اسلامی در بخش دیگری از سخنانش به تحریم‌های اعمال‌شده علیه ایران اشاره کرد و گفت عامل حقیقی این تحریم‌ها مسئله انرژی هسته‌ای نیست، چون به اعتقاد او روند تحریم‌ها ۳۲ سال پیش و هنگامی آغاز شد که نامی از مسائل هسته‌ای در کشور نبود. وی درباره تحریم‌ها گفت: «اگر تحریم، مؤثر و برای دشمنان کارگشا بود همان سالهای اول انقلاب اهداف مستکبران را محقق می ساخت چه برسد به اکنون که ملت و نظام در مقابل تحریم ها، به تدریج حالت ضدضربه پیدا کرده‌اند.»

خامنه‌ای دور زدن تحریم ها و روی آوردن به توانایی‌‌‌های داخلی را از جمله شیوه‌های موفق مردم و مسئولان در شکست دادن تحریم‌ها دانست و اعلام کرد که «مقابله افتخارآمیز نظام اسلامی با تحریمها، همچون تمامی ۳۲ سال اخیر، با موفقیت ادامه خواهد یافت».

مجلس هم ناراضی است

هم‌زمان با انتقادهای خامنه‌ای از عدم تحقق اهداف برنامه چهارم توسعه، بخش‌هایی از گزارش تحقیق و تفحص کمیسیون برنامه و بودجه مجلس از عملکرد برنامه چهارم توسعه توسط یکی از نمایندگان فاش شد.

روزنامه "تهران امروز"، از مطبوعات نزدیک به سپاه پاسداران، در گفت‌وگویی با موسی‌الرضا ثروتی، عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس، قسمت‌هایی از این گزارش را منتشر کرده است. به گفته‌ی این نماینده مجلس، دولت تا کنون تنها ۳۳ درصد از برنامه چهارم توسعه را اجرا کرده و هیچ گزارش مستقل و مستدلی نیز از اجرای این برنامه ارائه نکرده است. این در حالی است که طبق قانون، دولت موظف بوده که هر سال گزارشی از اجرای برنامه چهارم توسعه را حداکثر تا پایان آذرماه به مجلس ارائه کند.

موسی‌الرضا ثروتی در گفت‌و‌گو با "تهران امروز" با ذکر جزئیات از ناکامی‌های دولت در تحقق اهداف برنامه چهارم توسعه سخن گفته است. این نماینده مجلس در بحث نرخ بیکاری و اشتغال گفته که در چهار سال اول برنامه توسعه حدود یک میلیون کمتر از اهداف برنامه، شغل ایجاد شده است. وی همچنین رشد اقتصادی را از سال ۸۴ تا ۸۸ نرخی معکوس دانسته که از حدود ۷ درصد در سال ۸۴ به حدود ۴ درصد در سال ۸۸ نزول پیدا کرده است.

این عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس همچنین نرخ رشد استخراج نفت را منفی اعلام کرده و اظهار داشته که در تمام طول برنامه، این نرخ کاهنده بوده و ارزش افزوده ‌در این بخش روند نزولی داشته است.

بنا بر اظهارات آقای ثروتی در بخش کشاورزی، صنعت و معدن و خدمات نیز روند رشد نزولی بوده است.

در بحث مهار تورم، موسی‌الرضا ثروتی اعلام کرده که در حالی که نرخ رشد تورم در برنامه چهارم توسعه حدود ۹/۹ درصد پیش‌بینی شده بود، اما در عمل نرخ رشد تورم طی چهار سال گذشته بیش از ۱۴ درصد بوده است. این رقم طبق اعلام بانک مرکزی جمهوری اسلامی در فروردین سال ۱۳۹۰ به بیش از ۱۵ درصد، در اردیبهشت به بالاتر از ۱۶ درصد، در خرداد ماه به ۱۸ درصد و در تیرماه به نزدیک ۲۰ درصد رسیده است.

فیلم / دستگیری یک دختر توسط دژخیمان ولی فقیه

<object style="height: 390px; width: 640px"><param name="movie" value="http://www.youtube.com/v/C9VZfQLEe0I?version=3"><param name="allowFullScreen" value="true"><param name="allowScriptAccess" value="always"><embed src="http://www.youtube.com/v/C9VZfQLEe0I?version=3" type="application/x-shockwave-flash" allowfullscreen="true" allowScriptAccess="always" width="640" height="390"></object>

جلسه اضطراری شورای حقوق بشر سازمان ملل با موضوع خشونت در سوریه

جلسه اضطراری شورای حقوق بشر سازمان ملل با موضوع خشونت در سوریه
علیرغم ادعای بشار اسد عملیات علیه معترضان همچنان در جریان است



رادیو فردا : در حالی که انتظار می‌رود کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل سوریه را به دادگاه کیفری بین‌المللی ارجاع دهد، شورای تحت نظر او روز دوشنبه آینده درباره خشونت‌های پنج ماه گذشته در این کشور جلسه اضطراری تشکیل می‌دهد.

به گزارش خبرگزاری رویترز، تصمیم به برگزاری این جلسه اضطراری پس از آن گرفته شد که ۲۴ کشور از جمله هر چهار عضو عرب شورای حقوق بشر سازمان ملل به فراخوان اتحادیه اروپا در زمینه رسیدگی به خشونت‌های حکومتی در سوریه پاسخ مثبت دادند.

این خبرگزاری می‌گوید ایالات متحده آمریکا نیز از جمله اعضای شورای حقوق بشر سازمان ملل است که به این جلسه رأی مثبت داده‌اند.

خبر برگزاری این جلسه اضطراری در حالی منتشر شده است که سازمان ملل متحد روز پنج‌شنبه اعلام کرد که بشار اسد، رئیس ‌جمهور سوریه، در گفت‌‌وگوی تلفنی با بان گی مون، دبیرکل این سازمان، از توقف عملیات نظامی و پلیسی در این کشور علیه معترضان خبر داده است.

اما فعالان حقوق بشر در داخل سوریه گزارش بشار اسد به دبیرکل سازمان ملل را کذب دانسته و می‌گویند که خون‌ریزی و خشونت در این کشور ادامه یافته و هنوز نیروهای نظامی حکومت از شهرها خارج نشده‌اند.

همچنین خبرگزاری رویترز به نقل از یک دیپلمات غربی که نامش فاش نشده نوشته است که قول اخیر بشار اسد به مقامات سازمان ملل فقط برای جلوگیری از افزایش فشارهای بین‌المللی مطرح شده و عملیات علیه معترضان در سوریه همچنان در جریان است.

به عقیده این دیپلمات غربی در دمشق، پایتخت سوریه، «اسد سعی می کند ترکیه را متقاعد کند که حملات متوقف شده‌اند که این خود می‌تواند آمریکا را نرم کند تا خواستار کناره‌گیری او از قدرت نشود».

در هفته‌های گذشته بارها اشاره شده است که آمریکا و اتحادیه اروپا قصد دارند از بشار اسد بخواهند از قدرت در سوریه کناره‌گیری کند. آمریکا و متحدان اروپایی‌اش چندی است که آقای اسد را فاقد مشروعیت لازم برای حکومت در سوریه می‌دانند.

در همین حال روز پنج‌شنبه قرار است گزارش کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل از نقض این حقوق در سوریه منتشر شود، اتفاقی که به گفته تحلیل‌گران بر فشار بر حکومت بشار اسد خواهد افزود.

همچنین خبرگزاری‌ها از قول منابعی گفته‌اند که خانم ناوی پیلای، کمیسر عالی، که قرار است روز پنج‌شنبه در شورای امنیت سازمان ملل نطق کند سوریه را به دلیل خشونت‌های جاری به دادگاه کیفری بین‌المللی ارجاع خواهد داد. 

شورای حقوق بشر سازمان ملل نخستین جلسه ویژه خود درباره سوریه را در ماه آوریل یعنی یک ماه پس از آغاز اعتراضات در این کشور برگزار کرد و در همین جلسه بازرسانی تعیین شدند که گزارش روز پنج‌شنبه یافته‌های آنها را بازتاب خواهد داد.

دفتر ناوی پیلای، کمیسر عالی حقوق بشر، در بیانیه‌ای اشاره کرده است که این گزارش حاوی شواهدی است مبنی بر نقض «جدی» قوانین بین‌المللی حقوق بشر در سوریه در پنج ماه گذشته.

یک مقام سازمان ملل هفته گذشته اعلام کرد که در پنج ماه گذشته در جریان سرکوب اعتراضات مردمی در سوریه تقریباً دو هزار نفر جان خود را از دست داده‌اند.