Tuesday, February 15, 2011

خبرهای کوتاه: کارمند سفارت ژاپن دیروز دستگیر شد/ دولت اردن ،لزوم کسب مجوز برای تجمعات را لغو میکند ...

خبرهای کوتاه: کارمند سفارت ژاپن دیروز دستگیر شد/ دولت اردن ،لزوم کسب مجوز برای تجمعات را لغو میکند ...


يکي از کارمندان سفارت ژاپن روز گذشته در تهران دستگير شد.

به گزارش جوان آنلاين(متعلق به سپاه)کارمند محلي سفارت ژاپن در تهران روزگذشته به جرم حضور در اغتشاشات ۲۵ بهمن در تهران دستگير شده است.



به گزارش ایلنا، سخنگوی کمیته امنیت ملی مجلس ایران گفته است که وزارت کشور کشته شدن دو نفر درجریان وقایع دیروز تهران را تایید کرده است.



دولت اردن ،لزوم کسب مجوز برای تجمعات را لغو میکند

رادیو فردا: وزیر کشور اردن اعلام کرده است از این پس تجمعات اعتراضی مردم ، نیازی به کسب اجازه از دولت ندارد.

وزیر کشور اردن روز سه شنبه گفت: وی به کابینه پیشنهاد کرده است ضرورت کسب مجوز برای راهپیمایها ی اعتراضی لغو شود و به احتمال زیاد هیات دولت این پیشنهاد او را در کوتاه ترین فرصت ممکن تصویب خواهد کرد.

در تظاهرات چند هفته گذشته در اردن، یکی از مطالباتِ معترضین،آزادی تجمع و آزادی بیان بود.

به گفته وزیر کشور اردن، از این پس، سازمان دهنگان ِ گردهم آئیهای اعتراضی تنها برای حفظ امنیت مردم باید از دو روز پیش، برگزاری تظاهرات را به مقامات مربوط خبر بدهند.

در واکنش به موج تظاهرات اعتراضی در جهان عرب ،ملک عبدالله ، پادشاه اردن، وعده داده است دست به اصلاحات سیاسی و اقتصادی در کشور بزند.

دولت اسپانیا به بازداشت چند ساعته دیپلماتش در تهران اعتراض کرد :

دولت اسپانیا به بازداشت چند ساعته دیپلماتش در تهران اعتراض کرد :


اسپانیا سفیر جمهوری اسلامی در مادرید را فراخواند

رادیو فردا: دولت اسپانیا به بازداشت یکی از دیپلماتهای بلند پایه این کشور در تهران اعتراض کرده است.

به گفته وزارت خارجه اسپانیا ، روز دوشنبه خود روی « ایگناسیو پرز کامبرا » دیپلمات بلند پایه این کشور در تهران ، که بسمت سفارت در حرکت بود متوقف شد و این دیپلمات اسپانیایی بازداشت و به یک پاسگاه پلیس منتقل شد.

آقای کامبرا پس از ۴ ساعت آزاد شد.

وزارت خارجه اسپانیا ، سفیر جمهوری اسلامی در مادرید را برای ادای توضیحات در باره بازداشت دیپلماتش احضار کرد.

وزیر خارجه اسپانیا نیز، درپیامی شفاهی، به این اقدام جمهوری اسلامی اعتراض کرد و آنرا « غیر قابل قبول » خواند.

روز سه شنبه در واکنش به بازداشت دیپلمات اسپانیایی در تهران ، دولت اسپانیا سفر از پیش برنامه ریزی شده یکی از مقامات وزارت خارجه ایران به مادرید را لغو کرد.

سفارت جمهور ی اسلامی در مادرید و وزرات خارجه ایران تا کنون واکنشی به احضار سفیر و اعتراض دولت اسپانیا نشان نداده اند.

223 "نماينده" مجلس خواستار اشد مجازات براي موسوي و كروبي شدند

223 "نماينده" مجلس خواستار اشد مجازات براي موسوي و كروبي شدند


شعار "نمايندگان": "مرگ بر موسوي، كروبي و خاتمي " هاشمي هاشمي، بصيرت بصيرت

فارس : بیانیه 223 نماينده مجلس :



ملت بزرگ ايران، در حالي كه پژواك فرياد ضد‌استعماري و ضد‌استبدادي امام خميني(ره) و بازتاب قيام و انقلاب اسلامي ملت ايران پس از گذشت 32 سال از تونس و مصر در فضاي جهان اسلام پيچيده و بيداري اسلامي، اركان سلطه آمريكا و اسرائيل را در منطقه به‌لرزه افكنده است، آقاي كروبي و موسوي با دعوت به تظاهرات به بهانه حمايت از مردم مصر و در حقيقت براي خدمت به آمريكا و اسرائيل بار ديگر فتنه‌اي به‌راه انداختند و آب به آسياب دشمنان اسلام و مسلمانان ريختند و براي رسانه‌هاي غربي آمريكايي خوراك تبليغاتي تهيه كردند.



در‌حالي‌كه همگان قيام‌ها و انقلاب‌هاي امروز ملت‌هاي مسلمان منطقه را در برابر حكام خودفروخته مستبد، الهام گرفته از انقلاب اسلامي ايران مي‌دانند و در حالي كه آمريكا و اسرائيل و نوكران منطقه‌اي آنها با صراحت و با نگراني مكررا اعلام مي‌كنند كه مي‌ترسند تونس و مصر و ديگر كشورهاي اسلامي، حكومتي نظير جمهوري اسلامي ايران به قدرت برسد، اين آقايان كه در ماه‌هاي قبل از انتخابات سال 88 مدعي پيروي و اطاعت از امام (راحل) بودند، امروز كاري مي‌كنند كه باعث خوشحالي آمريكايي‌ها و صهيونيست‌ها مي‌شود و مورد تأييد و تشويق آنها قرار مي‌گيرد.



از آقايان كروبي و موسوي بايد پرسيد: آيا حضور ده‌ها ميليون نفري مردم مسلمان ايران در راهپيمايي اقيانوس‌گونه ملت در 22 بهمن امسال و حمايت اين مردم انقلابي از مردم مصر و تونس كافي نبود كه شما خواستيد با دعوت به تظاهراتي ديگر در 25 بهمن، ميدان را براي توطئه منافقين و سلطنت‌طلب‌ها و ديگر مزدوران و ضد‌انقلاب‌ها آماده كنيد و از اين تجمع پراكنده حداكثر چند‌‌هزار نفري جز خدمت به دشمنان چه طرحي داشتيد؟



آقايان كروبي و موسوي مگر شما در روز قدس سال 88 دعوت به تظاهرات و راهپيمايي نكرديد؟ مگر نوكران و فريب‌خوردگان آمريكا و اسرائيل در آن‌روز در حمايت از شما "نه غزه نه لبنان " سر ندادند؟ پس چه شده است كه امروز به ياد مردم مصر افتاده‌ايد ‌كه بزرگترين منشأ اعتراض آنها به حكومت نامبارك حسني مبارك كامل كردن محاصره غزه و بستن گذرگاه رفح و حمايت همه‌جانبه از اسرائيل و اطاعت كامل از آمريكا بوده است.



آيا از اين بازي مبتذل و ننگ‌آور خود شرم نمي‌كنيد و تصور مي‌كنيد كه هنوز نزد مردم مسلمان و انقلابي ايران آبرويي داريد؟ آيا راهپيمايي مردم در 9 دي ماه سال 88 كافي نبود تا شما بدانيد كه جز حبابي بر سر درياي طوفاني مردم نيستيد؟



ما نمايندگان مجلس شوراي اسلامي مسئوليت مستقيم حادثه شهادت يك دانشجوي بسيجي را در روز 25 بهمن ماه 89 در تهران و نيز ساير خسارات وارده و بهره‌برداري دشمنان را از اين حركت ضد‌مردمي و ‌ضد‌اسلامي و ضد‌انقلابي، متوجه آقايان موسوي و كروبي مي‌دانيم و معتقديم كاسه صبر ملت از مدارا در برابر اين آقايان لبريز شده و همگان خواستار اعمال اشد مجازات نسبت به اينان هستند.



پيام ما نمايندگان مجلس كه همان پيام ملت ايران است، به مردم آزاده مصر و ساير ملت‌هاي مسلمان و بيدار منطقه اين است كه اين حركت‌هاي مذبوحانه را از قبيل همان توطئه‌هاي آمريكا و اسرائيل بدانند و اطمينان داشته باشند كه ملت بزرگ و انقلابي و مسلمان شهيدپرور ايران كه پرچمدار و پيش‌آهنگ مبارزه با آمريكا و اسرائيل است، پشت سر رهبر معظم انقلاب اسلامي كه سخنان شجاعانه و صريح ايشان را در نماز جمعه 15 بهمن ماه 1389 در تهران شنيده‌اند، گام برمي‌دارند و هرگز در حمايت از انقلاب‌‌هاي شما كوتاهي نخواهند كرد و به مزدوران آمريكا و اسرائيل اجازه نخواهند داد مسير انقلاب‌هاي شما را با توطئه‌هاي خود منحرف سازند.



درود خدا بر مردم به‌پا خاسته تونس و مصر و درود خدا بر شهداي انقلاب اين دو كشور و ننگ و نفرت بر آمريكا و اسرائيل و مزدوراني كه با فتنه‌گري در خدمت آنان قرار دارند.



و از همه كساني كه در عالم سياست، خود را انقلابي و مسلمان و مردمي مي‌دانند و تاكنون موضع صريح در برابر آقايان كروبي و موسوي نگرفته‌اند و رفتار بيگانه‌پسند آنها را محكوم نكرده‌اند، مي‌خواهيم با صراحت از اينها اعلام بيزاري كنند و بدانند اگر در اين كار كوتاهي كنند نزد مردم جايگاه و اعتباري نخواهند داشت.



نمايندگان مجلس، هنگام قرائت اين بيانيه در صحن علني مجلس هيئت رئيسه را با فرياد "الله‌اكبر " و "مرگ بر موسوي، كروبي و خاتمي " و شعار "هاشمي هاشمي، بصيرت بصيرت " همراهي كردند.

تابناک : سر کنسول اسپانیا در تهران که در راهپیمایی غیرقانونی 25 بهمن حضور یافته بود، دستگیر شد

تابناک : سر کنسول اسپانیا در تهران که در راهپیمایی غیرقانونی 25 بهمن حضور یافته بود، دستگیر شد


تابناک : شب گذشته، سر کنسول اسپانیا در تهران که در راهپیمایی غیرقانونی 25 بهمن حضور یافته بود، دستگیر شد.



به گزارش «تابناک»، «ایگناسیو پرز کمبرا»، سرکنسول اسپانیا در ایران، در حالی دستگیر شد که به همراه سفیر این کشور در ایران در راهپیمایی غیرقانونی 25 بهمن حضور یافته بود.



بنا بر این گزارش، این دیپلمات 42 ساله که به دست پلیس اتباع بیگانه نیروی انتظامی دستگیر شده، نزدیک سه ساعت در تجمعات دیروز حضور داشته است.



وزارت خارجه اسپانیا در واکنش به این دستگیری، مرتضی صفاری نطنزی، سفیر ایران در این کشور را احضار کرده است.



همچنین وزیر امور خارجه اسپانیا، پیامی محرمانه را توسط سفیر ایران برای مقامات قضایی ایران فرستاده است.



دستگیری این فرد از آنجا بسیار با اهمیت است که نقش عوامل خارجی در اغتشاشات پس از انتخابات ریاست جمهوری بسیار آشکار بود، ولی سران فتنه، هر گونه وابستگی خود را به دولت های غربی رد کرده بودند.

-------------------------------------

بی بی سی نیز در اِن رابطه نوشته است: به نوشته ال پاییس، شش نفر از نیروهای لباس شخصی ایگناسیو پرز کمبرا، سرکنسول اسپانیا در تهران را دیروز بازداشت کرده اند.

وبسایت اسپانیایی ال پاییس نیز خبر مربوط به بازداشت سرکنسول اسپانیا در جریان ناآرامی های دیروز تهران را مخابره کرده است.

اعلام نام ۱۵۰۰ تن دستگیر شده و انتقال همگی بازداشت‌شدگان به زندان اوین

اعلام نام ۱۵۰۰ تن دستگیر شده و انتقال همگی بازداشت‌شدگان به زندان اوین


کمیته گزارشگران حقوق بشر - با گذشت چند ساعت از تجمع خانواده‌های افراد دستگیر شده در جریان تجمع دیروز لیستی مرکب از ۱۵۰۰ نام از سوی مسئولان دادسرا خوانده و اعلام شد تمامی بازداشت‌شدگان به زندان اوین منتقل شده‌اند.



لازم به ذکر است صبح امروز، ۲۶ بهمن ماه بازداشت‌شدگان تجمع روز گذشته در تهران، به دادگاه انقلاب واقع در خیابان معلم انتقال یافته و برای آنان پرونده تشکیل شده است. این در حالی است که ماموران یگان ویژه، صبح امروز با حمله به خانواده‌های بازداشت‌شدگان در مقابل دادگاه انقلاب، آنان را مورد ضرب و شتم قرار داده‌اند.



شب گذشته نیز نیروهای یگان ویژه نیروی انتظامی به قصد متفرق ساختن خانواده‌های تجمع کننده مقابل کلانتری ۱۴۸ انقلاب به آنان حمله کردند. این در حالی است که مراجع انتظامی و امنیتی کماکان از هر گونه پاسخگویی به خانواده‌ی بازداشت‌شدگان امتناع می‌کنند.



اعلام نام ۱۵۰۰ تن بازداشتی در حالی است که کمی پیش سردار احمدرضا رادان، فرمانده نیروی انتظامی تهران در مصاحبه‌ای تعداد بازداشت‌شدگان را ۱۵۰ تن اعلام کرده بود.



گفتنی است در برخورد خشونت بار ماموران با تجمع کنندگان در وقایع روز گذشته در تهران، یک شهروند کشته و دست کم سه نفر نیز با شکلیک مستقیم گلوله زخمی شده اند. خبرگزاری دولتی فارس نیز، با تایید این خبر عوامل خشونت را وابسته به «منافقین» خوانده است.

"نماینده" مجلس: يك روز قبل از فراخوان موسوي براي راهپيمايي، يكي از مأموران ارشد سازمان سيا با وي تلفني گفت‌و‌گو كرده است!

"نماینده" مجلس: يك روز قبل از فراخوان موسوي براي راهپيمايي، يكي از مأموران ارشد سازمان سيا با وي تلفني گفت‌و‌گو كرده است!


فارس: حجت الاسلام عليرضا سليمي نماينده مردم محلات در مجلس در گفت‌وگو با خبرنگار پارلماني خبرگزاري فارس با اشاره به اقدامات روز گذشته فتنه‌گران كه با شهادت جواني نيز همراه بوده است، اظهار داشت: فراخوان موسوي و كروبي براي حضور فتنه‌گران در خيابان‌هاي تهران اقدام عليه امنيت ملي است و نمي‌توان از كنار اين گونه اقدامات به سادگي عبور كرد.



وي با بيان اينكه آمريكا و رژيم صهيونيستي در حوادث روز گذشته به طور مستقيم دخالت كرده‌اند، افزود: اسنادي موجود است كه حكايت مي‌كند يك روز قبل از فراخوان موسوي براي راهپيمايي، يكي از مأموران ارشد سازمان سيا با وي تلفني گفت‌و‌گو كرده است.



اين نماينده مجلس گفت‌وگوي تلفني ميرحسين موسوي با مأمور ارشد سازمان سيا (CIA) را جاسوسي توصيف كرد و از دستگاه اطلاعاتي و امنيتي كشورمان خواست نسبت به اين موضوع به افكار عمومي پاسخگو باشند

خشم دانشجویان دانشگاه هنر از دروغ پراکنی های رسانه های حکومتی درباره دانشجوی جانباحته 25 بهمن

خشم دانشجویان دانشگاه هنر از دروغ پراکنی های رسانه های حکومتی درباره دانشجوی جانباحته 25 بهمن


جرس، مسیح علی نژاد : "عوامل فتنه‌گر و گروهك مزدور و تروريستي منافقين روز گذشته (دوشنبه) با برپايي تجمعات غيرقانوني و راه‌اندازي اغتشاشات خياباني در برخي معابر تهران به ‌سوي رهگذران آتش گشودند كه در جريان اين تيراندازي يكي از دانشجويان دان، شگاه هنر تهران به شهادت رسيد." این خبری است که خبرگزاری فارس با انتشار آن پس از راهپیمایی اعتراضی مردم ایران، شلیک تیر مستقیم به مردم در روز ۲۵ بهمن در تهران را تائید کرده و در عین حال نوشته است: صانع ژاله متولد سال 63 از هموطنان كرد زبان اهل پاوه و دانشجوي رشته نمايش دانشگاه هنر تهران بود که روز دوشنبه توسط يكي از گروه‌هاي تروريستي منافقين در خيابان امير اكرم تهران با تير مستقيم مورد هدف قرار گرفت كه پس از اعزام به بيمارستان به شهادت رسيد.



گفتنی است، خبرگزاری‌ های حکومتی ابتدا فرد کشته شده در رهپیمایی اعتراضی ۲۵ بهمن را شهید شده به دست « جریان فتنه» معرفی کردند اما پس از احراز هویت آقای ژاله در برخی از سایت های هوادار حکومت ایران دیگر از لفط شهید استفاده نمی‌ شود و وی را یکی از کشته شدگانی که مورد هدف «منافقین» قرار گرفته است معرفی می کنند. رسانه های حامی دولت ایران در یک سال گذشته نیز با انتشار اخبار متعدد، کشته شدن معترضان در راهپیمایی های اعتراضی را به «منافقین» و «عوامل بیگانه» نسبت داده اند.



پس از شناسایی صانع ژاله و اعلام نام وی به عنوان دانشجوی دانشگاه هنر تهران، جرس به سراغ برخی از دانشجویان این دانشگاه رفته است تا جزییات مربوط به این حادثه را از آنان جویا شود.



یکی از دانشجویان دانشگاه هنر تهران که خواست نام او فاش نشود به جرس گفت: فضای دانشگاه هنر بسیار ملتهب است و اخباری که خبرگزاری های حکومتی منتشر کرده اند، دانشجویان را به شدت آزرده خاطر کرده است. تا آنجا که حتی پس از انتشار کارت عضویت بسیج آقای ژاله در خبرگزاری فارس، یک نوع نزاع و درگیری لفظی در دانشگاه به وجود آمده است و خیلی ها از هم می پرسند آیا واقعا این دانشجو به عنوان بسیج در راهپیمایی شرکت کرده بود؟.



وی گفت تا آنجایی که من ایشان را از نزدیک می شناسم و دوستان و هم اتاقی های او در خوابگاه دانشجویی گواهی می دهند، آقای صانع ژاله یکی از هم وطنان کرد زبان نجیب این دانشگاه بود که اگر چه فعالیت سیاسی نداشت اما پس از انتخابات او هم مثل بسیاری از دانشجویان سبز بود و در راهپیمایی های اعتراضی هجده تیر، شانزده آذر و روز عاشورا خودم شاهد بوده ام که با نشان سبز شرکت کرده بود و حتی بارها تاکید می کرد که دفاع از موسوی و کروبی به کردها این امکان را می دهد که به حداقلی از خواسته های خودشان برسند.



وی حتی به نام یکی از هم اتاقی های این دانشجویی که در راهپیمایی ۲۵ بهمن مورد هدف گلوله قرار گرفت اشاره می کند و یاد آور می شود: صانع ژاله به همراه این هم اتاقی خود سال گذشته در راهپیمایی روز عاشورا شرکت کرده بود که متاسفانه دوست او بازداشت و به مدت سه ماه در اوین به سر برد و چند تن دیگر از هم دانشگاهی های او در راهپیمایی هجده تیر دستگیر شده بودند که او همیشه از انتقال بچه های دانشگاه هنر به کهریزک ناراحت بود و می گفت چرا ما نمی توانیم هیچ کاری برایشان انجام دهیم.



یکی دیگر از دانشجویان دانشگاه هنر می گوید: امروز در دانشگاه برخی از همکلاسی های صانع نمی توانستند باور کنند که دیروز آنها را در خیابان مورد ضرب و شتم قرار داده اند و امروز برای یکی از دوستان شان که در راهپیمایی شرکت کرده و کشته شده دل می سوزانند. آنها واقعا مرده ما را می خواهند و زنده ی ما برای آنها هیچ ارزشی انگار ندارد. چون اعتراض می کنیم .



جرس به سراغ یکی دیگر از دانشجویان دانشگاه هنر تهران رفته است که از قضا نام این دانشجو در فهرست دستگیر شدگان پس از انتخابات قید شده است. این لیست مربوط به بازداشت شدگان راهپیمایی هجده تیر سال گذشته است که از روی سخنان یکی از مامورین زندان اوین وقتی که نام های بازداشت شدگان را اعلام می کرد تنظیم شده و در اختیاررسانه ها قرار گرفته بود. هاتف سلطانی یکی از دانشجویان دانشگاه هنر تهران و از جمله این بازداشت شدگان بود که روز 18 تیر ماه ۸۸ به همراه شمار زیادی از دانشجویان بازداشت و به کمپ کهریزک منتقل شده بودند.



هاتف سلطانی ضمن تایید بازداشت خود در جریان راهپیمایی اعتراضی هجده تیر سال ۸۸به جرس می گوید: من پس از آزادی از زندان، ایران را ترک کردم، روزهای سختی بود با امیر جوادی فر، محمد کامرانی و محسن روح الامینی در یک کمپ بودم که آنها شهید شدند ولی من هم پس از آزادی در ایران نماندم و دیشب مثل خیلی از ایرانیان دور از کشور خبرها را از طریق فیسبوک و اینترنت پیگیری می کردم. وقتی خبر کشته شدن هم دانشگاهی خودم را از بچه های دانشگاه هنر شنیدم ، شوکه شدم و اصلا نمی دانم چه باید بگویم. خصوصا خیلی دردناک است وقتی شما کسی را می شناسی اما می بینی در خبرگزاری های دولتی هویت اصلی او انکار می شود و با انتشار یک کارت بسیج که معلوم است از پرونده دانشگاهی او بیرون کشیده اند، در صدد هستند تا حتی میان بچه های خود دانشگاه هم اختلاف بیاندازند.



وی با بیان اینکه صانع ژاله به هیچ وجه سیاسی نبود اشاره می کند، برخی از بچه های کرد معمولا سعی می کنند خیلی وارد مباحثه های سیاسی در دانشگاه نشوند، صانع آدم ساکت و آرامی بود اما پس از انتخابات در راهپیمایی های اعتراضی بسیاری شرکت کرد و حتی یکی از هم اتاقی های او وقتی در راهپیمایی عاشورا دستگیر شده بود بچه هامی دیدند که او چقدر متاثر بود.



وی در مورد محل زندگی او می گوید: ایشان در خوابگاه دانشجویی دانشگاه هنر تهران واقع در خیابان شهید بالاور ساکن بودند و دوستان نزدیک او در ایران می گویند او هم دیروز به همراه دانشجویان دیگر برای شرکت در راهپیمایی رفته بود.



آقای سلطانی در مورد خبر خبرگزاری فارس و انتشار کارت عضویت بسیج صانع ژاله می گوید: خبرگزاری های حامی دولت که عادت دارند به این کار. اما با اطمینان می گویم باید این گزینه که او عضو بسیج بوده است را کاملا خط زد چون نه تنها من بلکه بسیاری از دوستان نزدیک صانع در سبز بودن او هیچ شکی ندارند. خبرگزاری فارس کاری کرده است که امروز یکی از بچه های دانشگاه از من می پرسید؛ صانع از ما بود یا از آنها؟ این واقعا «اعصاب خرد کن» است که می روند از پرونده یک دانشجو کارت بسیج پیدا می کنند تا ذهن همه را منحرف کنند.



وی در توضیح این نکته اضافه می کند: به خیلی از دانشجویان در دانشگاه های تهران خصوصا وقتی از شهرستان می آیند از همان روزهای نخست یک فرمی را می دهند که در آن به بخشی از امکانات نظیر رفتن به اردوهای دانشجویی اشاره می شود و برخی از دانشجویان هم آن فرم را امضا می کنند و بعد با همان کارت بسیج از امکانات دانشگاه بهره مند می شوند. اگر این کارت به معنی بسیجی بودن صانع محسوب می شود من او را بسیجی سبز دانشگاه می دانم.



وی در پایان گفت: خبر خبرگزاری فارس را در مورد هم دانشگاهی خودم که می خوانم انگار یک بیانیه نوشته اند و اصلا شباهتی به خبررسانی ندارد در حالی که باید بدانند در همین دانشگاه خیلی ها همکلاسی های خود را بهتر از آنها می شناسند و در مورد اینگونه خبرها قضاوت خواهند کرد.



خبرگزاری فارس با بیان اینکه «تجمع غيرقانوني فتنه‌گران، عناصر منافقين، سلطنت‌طلبان و اراذل و اوباش در برخي خيابان‌هاي شهر تهران موجب بروز اغتشاشاتي شد كه با حضور به‌هنگام مردم، فتنه‌گران و ديگر عوامل مزدور مجبور به ترك صحنه شدند» به نقل از هادي قاسمي مسئول روابط عمومي بسيج دانشجويي دانشگاه‌هاي كشورمی نویسد: مراسم تشييع پيكر شهيد صانع ژاله دانشجوي دانشگاه هنر تهران كه روز گذشته در اغتشاشات خياباني مورد هدف تير مستقيم گروهك تروريستي منافقين قرار گرفت، ساعت 9:30 فردا (چهارشنبه) از مقابل دانشگاه هنر تهران، چهار راه وليعصر (عج) به سمت دانشگاه تهران برگزار مي‌شود. .

جعفر شجوني به رفسنجانی : به سرعت از موسوي و كروبي محارب اعلام برائت كنيد،آنها فتنه‌گرند و حق‌شان اعدام در ملاء عام است

جعفر شجوني به رفسنجانی : به سرعت از موسوي و كروبي محارب اعلام برائت كنيد،آنها فتنه‌گرند و حق‌شان اعدام در ملاء عام است


عضو شوراي مركزي جامعه روحانيت مبارز خطاب به هاشمي رفسنجاني نوشت: آقاي هاشمي به سرعت از موسوي و كروبي فتنه‌گر و محارب اعلام برائت كنيد.



به گزارش باشگاه خبرنگاران (متعلق به صدا و سیما)، حجت‌الاسلام جعفر شجوني عضو شوراي مركزي جامعه روحانيت مبارز طي نامه‌اي به آيت‌الله هاشمي رفسنجاني ديگر عضو جامعه روحانيت مبارز نسبت به عدم اعلام برائت وي از سران فتنه هشدار داد.



بر اساس اين گزارش، وي در ابتداي اين نامه با بيان اينكه هاشمي رفسنجاني داراي سوابق چشمگير انقلابي است، خطاب به وي نوشت كه اگر مي‌خواهد از گذشته خود حراست كند بايد همين امروز از فتنه‌گران اعلام برائت كند چرا كه موسوي و كروبي دشمنان جهان اسلام هستند و صهيونيست‌ها را خرسند كرده و مسلمانان سراسر جهان را نگران كرده‌اند.



شجوني با بيان اينكه آقاي هاشمي رفسنجاني آخرين فرصت خود را براي اعلام برائت از موسوي و كروبي نبايد از دست بدهد، نوشت: تا زماني كه آقاي هاشمي از موسوي و كروبي اعلام برائت نكرده باشد، بنده حساب وي را با سران فتنه‌ جدا نخواهم دانست.



دبير كل جامعه وعاظ با بيان اينكه موسوي و كروبي بدون اميد به همراهي هاشمي رفسنجاني جرأت جسارت به ارزش‌هاي ملت ايران را نداشته و ندارند، به رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام هشدار داد در صورت عدم اعلام برائت ملت ايران ديگر هاشمي رفسنجاني را به دامن انقلاب جاي نخواهند داد.



وي همچنين در اين نامه نوشته است ‌كه روحانيت براي فدا شدن در راه ولايت فقيه آمادگي كامل دارند و هر فردي در مقابل نظام اسلامي بايستد با واكنش شديد روحانيت مواجه خواهد شد.



شجوني در بخش پاياني نامه خود خطاب به هاشمي رفسنجاني نوشت: آقاي هاشمي من با شما دوستي ديرينه دارم و دوستانه مي‌گويم كه ملت ايران شما را جزو حاميان فتنه ۸۸ مي‌داند كه البته بنده نيز با ملت ايران هم عقيده هستم؛ اگر شما چنين نظري نداريد فرصت را از دست ندهيد و به سرعت با موسوي و كروبي فتنه‌گر و محارب كه حق‌شان اعدام در ملاء عام است اعلام برائت كنيد. ناگفته نماند كه دعا كرده‌ام جان نا قابل خويش را در راه مبارزه با سران فتنه به مقام معظم رهبري هديه كنم.

انتشار جزئیاتی درباره دانشجوی کشته شده در تظاهرات 25 بهمن + عکس وی با آیت الله منتظری

وبسایت سحام نیوز می گوید که این عکس متعلق به دیدار سال 1387 انجمن اسلامی دانشگاه هنر با آیت الله منتظری است. صانع ژاله نفر اول از سمت چپ است




بی بی سی : همزمان با انتشار اخبار گوناگون درباره مشخصات صانع ژاله، یکی از کشته شدگان وقایع روز گذشته در تهران، خبرگزاری فارس مصاحبه ای با پدر وی منتشر کرده و سحام نیوز نیز عکسی از او را با آیت الله منتظری چاپ کرده است.



خبرگزاری فارس امروز (26 بهمن) به نقل از پدر صانع ژاله نوشت: "قاتلان از خدا‌ بی خبر پسرم را نمی بخشم چرا كه آنها نگذاشتند ميوه زندگی‌ام ثمر دهد."



این خبرگزاری در رابطه با مشخصات صانع ژاله و نحوه کشته شدن او نوشت: "صانع ژاله متولد سال 63 از هموطنان كرد زبان اهل پاوه و دانشجوی رشته نمايش دانشگاه هنر تهران روز گذشته توسط يكی از گروه‌های تروريستی منافقين در خيابان امير اكرم تهران با تير مستقيم مورد هدف قرار گرفت كه پس از اعزام به بيمارستان به شهادت رسيد."



خبرگزاری فارس همچنین از زخمی شدن چهار نفر دیگر بر اثر "شلیک مستقیم" خبر داده است.



در همین حال و در ادامه واکنش نسبت به تظاهرات 25 بهمن، به گزارش رادیو دولتی ایران، سرتیپ پاسدار احمد رادان، جانشین فرمانده نیروی انتظامی، "از اقدام مسلحانه منافقین" [سازمان مجاهدین خلق]، در روز گذشته خبر داد و گفت :"متاسفانه در این حادثه که در خیابان نواب و توحید روی داد، یک نفر از هموطنان شهید و هشت نفر زخمی شدند."



در عین حال تصاویری از کارت شناسایی بسیج آقای ژاله در خبرگزاری فارس منتشر شده است.



همزمان برخی از وبسایت های نزدیک به مخالفان دولت، با انتشار تصویری از آقای ژاله، او را در زمره معترضان ناآرامی های دیروز تهران معرفی کرده اند.



وبسایت سحام نیوز، نزدیک به مهدی کروبی، از رهبران مخالفان دولت، عکسی از آقای ژاله منتشر کرده که او را در کنار چند نفر دیگر در دفتر آیت الله حسینعلی منتظری، نشان می دهد.



وبسایت سحام نیوز، در شرح این عکس نوشته که این عکس دیدار سال 1387 انجمن اسلامی دانشگاه هنر با آیت الله منتظری است.



وبسایت جنبش راه سبز (جرس) در گزارشی تحت عنوان "چه کسانی به روی معترضان آتش گشودند؟" اعلام تشییع جنازه آقای ژاله توسط دفتر بسیج دانشجویی دانشگاه‌های كشور را به زیر سوال برده است.



هنوز از مشخصات سایر زخمی شدگان و فرد دیگری که به گفته وزیر کشور ایران، در وقایع دیروز تهران کشته شده، گزارشی منتشر نشده است.

ایجاد جو پلیسی در خیابان های تهران

ایجاد جو پلیسی در خیابان های تهران


گزارش ها از تهران حاکی از آن است که فضای بسیاری از میادین و خیابان های اصلی شهر، امنیتی- پلیسی ست.



بنا به اطلاع گزارشگران ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، در خیابان های ولیعصر، ونک و انقلاب جو حاکم از عصر امروز سه شنبه بیست و ششم بهمن ماه، به شدت امنیتی می باشد و نیروهای گارد وِیژه به وفور به چشم می آیند.



گفته می شود حضور مردم نیز در محل های مذکور به قصد تجمع زیاد است هرچند که ایشان هیچ گونه شعاری سر نمی دهند.



روز گذشته راهپیمایی مسالمت آمیز مردم با دخالت نیروهای امنیتی به خشونت کشیده شد که در پی این خشونت کشته شدن سه تن از شهروندان معترض توسط نیروهای امنیتی برای خبرگزاری هرانا مسجل شده است.

طنین شعار معنی دار “مبارک، بن علی، نوبت سیدعلی” در ٢۵ بهمن

طنین شعار معنی دار “مبارک، بن علی، نوبت سیدعلی” در ٢۵ بهمن


جرس: برای ارزیابی دستاوردهای تظاهرات دوشنبه 25 بهمن 1389 اگرچه کمی زود است و باید منتظر دریافت خبرهای تکمیلی از ایران باشیم اما موارد زیر را می توان به عنوان موفقیتها و دستاوردهای جنبش سبز برشمرد.



اول. جنبش سبز اقتدار خود را به نمایش گذاشت. آماده باش کامل تمام نیروهای انتظامی، بسیج و سپاه به مدت بیش از 48 ساعت حکایت از واهمه شدید حاکمیت از حضور خیابانی سبزها بود. اگر چه بیش از یک سال از سرکوب وحشیانه عاشورا گذشت، 25 بهمن نخستین حضور مستقل سبزها پس از یک سال و نیم سرکوب مداوم بود. غیر از تظاهرات خرداد و تیر 1388، سبزها کوشیدند تجمعات حکومتی را سبز کنند. جنبش سبز با این گام مستقل خود را به روزهای اوج نزدیکتر کرد.



دوم. جنبش سبز برای برگزاری تجمع و راه پیمائی از حکومت جائر کسب مجوز نمی کند، رسما به وزارت کشور اطلاع می دهد. موسوی و کروبی علیرغم عدم صدور مجوز از سوی وزارت کشور درخواست راهپیمائی خود را لغو نکردند و بر حضور پرشور مردم تاکید کردند و این قدم بزرگی است.



سوم. جنبش از دو ناحیه رشد کرده است. یکی گسترش در شهرهای مختلف و حتی غیردانشگاهی. جنبش دیگر منحصر به تهران و اصفهان و شیراز نیست. فهرست بلند شهرهائی که امروز با حضور مقتدرانه سبزها ناآرام بودند را مرور کنید. جمعیت تظاهر کننده بیش از حد انتظار بود. گستردگی جنبش از طبقه متوسط شهری به دیگر طبقات و اقشار کشیده شده است. حضور کارگران و زحمتکشان در تظاهرات 25 بهمن چشمگیر بود. چهره های تازه نفس در میان معترضان کم نبود.



چهارم. موج بازداشتها بالا بود. هر بازداشت یعنی پیوستن اعضای یک خانواده به جنبش. تجربه زندان را دست کم نگیرید. نظام جور با دست خود گور خود را می کند. کسی که طعم زندان و بازجوئی را چشید برای مقام معظم رهبری صلوات نخواهد فرستاد.



پنجم. سپاه در خیابانها غائب بود. فرماندهان سپاه از همتایان مصری و تونسی خود آموختند که به نفعشان نیست رو در روی ملت بایستند. حفظ نظم کار پلیس است. تظاهرات را با گلوله جنگی سرکوب کردن اشتباهی بود که سعی شد این بار توسط سپاه تکرار نشود. اگرچه بسیج حاضر بود اما ابتکار عمل بدست پلیس بود. به پادگان برگرداندن سپاه پیروزی جنبش سبز است.



ششم. درمیان شعارهای تظاهرات کنندگان بعد از دو شعار ملی الله اکبر و مرگ بر دیکتاتور دو شعار دیگر بیشتر شنیده می شد، یکی "سیدعلی حیا کن، مبارکو نگا کن"؛ و دیگری "مبارک، بن علی نوبت سیدعلی". این زیباترین جلوه همبستگی سه ملت مسلمان منطقه است. ایرانیان با ذوق به هدف زدند. زین العابدین بن علی تونسی به زباله دان تاریخ پرتاب شد، حسنی مبارک مصری به کما فرو رفته است. و اکنون نوبت مقام معظم رهبری سید علی حسینی خامنه ای ایرانی است. طنین این شعار مبارک در فضای تهران و دیگر شهرهای کشور کم موفقیتی نیست.



هفتم. فشارهای بین المللی و موج فزاینده بیداری منطقه به حکام پرمدعا و کم خرد تهران آموخت که از سبعیت خود کمی - تنها کمی - بکاهند و همانند تجمعات گذشته با خودروی نیروی انتظامی تظاهرکنندگان را زیر نگیرند و بسیج سینه هموطنانش را هدف گلوله جنگی قرار ندهد. جنبش سبز کاهش سبعیت را به ولایت جائر تحمیل کرد.



اکنون مائیم و جنبش سبز. باور کردیم که هنوز بیشماریم و می توانیم. اگر بخواهیم می توانیم. فقط باید استقامت کنیم. آزادی یک شبه بدست نمی آید. مصر و تونس تازه به نزدیکی های بهمن 57 ما ایرانیان رسیده اند. ما 32 سال از آنها جلوتریم. ما جمهوری اسلامی را تجربه کرده ایم، انها این تجربه را هنوز از سر نگذرانده اند



یادمان نرود آزادی یک شبه و یک ساله بدست نمی آید. "مطالبات محدود با مقاومتهای نامحدود" رمز پیروزی است. منتظر فراخوان بعدی باشیم.

حمله “اراذل و اوباش” به منزل کروبی

حمله “اراذل و اوباش” به منزل کروبی


تحول سبز: جمعی از “اراذل و اوباش” و گروهی از حامیان دولت بعدازظهر امروز، در برابر منزل مهدی کروبی تجمع کردند و شعارهایی بر ضد وی سر دادند.



این تجمع به دنبال فراخوان امروز یکی از وبسایت‌های منسوب به حکومت مبنی بر تدارک تحصن در میدان ارک تهران بر ضد مهدی کروبی و میرحسین موسوی از رهبران جنبش سبز شکل گرفت و گروه حاضران در میدان ارک، پس از ساعتی به سمت منزل دبیر کل حزب اعتماد ملی حرکت کردند.



بر طبق اخبار رسیده این افراد در حال حاضر در برابر منزل وی تجمع کردند و اقدام به سر دادن شعارهایی بر ضد مهدی کروبی کردند.

مقامات ایران موجی از خشونت بر علیه تظاهرکنندگان جاری کردند"

مقامات ایران موجی از خشونت بر علیه تظاهرکنندگان جاری کردند"


(25 بهمن 1389) کمپین بین المللی حقوق بشر در ایران امروز با انتشار بیانیه ای گفت که نیروهای امنیتی ایران می باید به استفاده از زور، ارعاب، و دستگیری های خودسرانه علیه تظاهرکنندگان مسالمت جو خاتمه دهند. جمهوری اسلامی ایران، در حالی که ادعا می کند طرفدار آزادی اجتماعات در مصر است، به صورت آشکار ناقض آزادی اجتماعات در ایران است.



روز گذشته، 25 بهمن 1389، هزاران تظاهرکننده در تهران و سایر شهرهای ایران، به قصد شرکت در یک راهپیمایی که به منظور اعلام همبستگی با مردم مصر و تونس بر پا شده بود بیرون آمدند. اما نیروهای امنیتی ایران تظاهرات سراسر ایران را سرکوب کردند و طبق گزارش های متعدد با گاز اشک آور، گلوله های پینت بال، چوب، باتوم های برقی، و گلوله به مردم حمله کردند.



چندین شاهد به کمپین گفتند که آنها شاهد حمله و متفرق کردن مردم توسط نیروهای امنیتی و لباس شخصی در فاصلۀ بین میادین فردوسی و انقلاب در مرکز تهران بوده اند.



آرون رودز، سخنگوی کمپین گفت: "سرکوب امروز شکی باقی نمی گذارد که دولت ایران مصمم است مخالفان خود را با هر هزینه ای ، از طریق بکارگیری تعداد بسیار زیادی نیروی پلیس، بسیجی های ستیزه جو، و نیروهای مخفی اطلاعاتی، سرکوب کند و مردمی را که می خواهند از حقوق مشروع خود نسبت به اجتماعات استفاده کنند را به شیوۀ خشونت آمیزی ساکت کند."



آرون رودز افزود: "دلیل بیرون آمدن تظاهرکنندگان ایرانی این بود که توسط وقایع مصر و تونس انرژی جدیدی پیدا کرده بودند. اینک دولت ایران، که حسنی مبارک را به دلیل عدم احترام به حقوق تظاهر کنندگان مصری ملامت کرده بود، خود از ارعاب، خشونت، و حبس شهروندان خود استفاده می کند تا از آزادی بیان آنها در خیابانها جلوگیری کند."



یک روزنامه نگار در داخل ایران که در تجمعات نزدیک میدان انقلاب شرکت کرده بود به کمپین گفت: "چنان محو تماشای مردمی که بی محابا شعار سر میدادند شده بودم که متوجه حمله ناگهانی مامورینی که از پشت سرم از سمت چهار راه وصال به طرف میدان انقلاب یورش آورده بودند و مردم از ترس مورد اصابت قرار نگرفتن باطوم های مامورین به سوی میدان انقلاب می دویدند نشدم و با چند تنه زدن مردم در حال فرار نقش خیابان شدم و پشت بند افتادنم احساس سوزش عجیبی روی شانه سمت راستم شدم."



وی افزود: "ابتدا کمان کردم تیر خورده ام ، اما گویی دستی از غیب مرا چون پر کاه از زمین بلند کرد و کشان کشان از زیر دست و پا های مردم وحشت زده نجات داد. نمی دانم چه کسی بود چون بلا فاصله ، صد متر دور تر ، توده ای ابر مانند همه جا را در بر گرفت و چشمانم از سوزش گاز اشک آور بسته شد و امکان دیدن چهره ناجیم نبود. فقط در یک لحظه دیدم جلو درب کتابفروشی جیحون هستم ، چند دختر که آنها هم از سوزش گاز اشک آور جیغ می کشیدند در کنارم بودند و یکی از انها بلند بلند به دوستانش که جیغ می کشیدند فریاد زد نترسید من از خونه یه شیشه سرکه با خودم اوردم ….. کور مال کورمال خودم را به خیابان دانشگاه رساندم صدای نفیر شلیک گلوله های گاز اشک آور و تیر های هوایی فضای خیابان انقلاب را مانند سال های انقلاب ۵۷ کرده بود. دستم را به شانه ی سمت راستم که سوزش درد اوری داشت رساندم و در خیالم بود که با لمس سر شانه ام آثار خون بر دستم خواهد ماند اما وقتی دستم را از سر شانه ام برداشتم و از زیر پیراهنم بیرون کشیدم اثار از خون نبود تازه به خودم آمدم که سوزش سر شانه ام از ضربه مهلک باطوم برقی بود."



یک منبع دیگر به کمپین گفت که دو فعال اینترنتی در تهران که به بسیج کردن تظاهرات کمک کرده بودند به دلیل کتک خوردن از ماموران امنیتی به بیمارستان منتقل شدند، اما ادعا می شود که بعدا ناپدید شده اند. شاهدان عینی همچنین به آسوشیتد پرس گفتند که بعضی افراد به دلیل جراحات عمیق ناشی از اصابت گلوله به بیمارستان منتقل شدند.



در تلاشی آشکار که به قصد تضعیف فعالیت های تظاهرکنندگان صورت گرفته بود، گزارش می شود نیروهای امنیتی در شهرهای بزرگ ایران چندین فعال و تظاهرکننده را دستگیر نموده اند. مقامات همچنین دو فعال دانشجویی به نامهای محسن برزگر و حسین ضامن ضرابی را در بابل دستگیر نموده و به محل نامعلومی منتقل کرده اند. وب سایت کلمه همچنین گزارش می دهد که در شب 25 بهمن، ماموران امنیتی به منازل علی باقری، عضو شورای مرکزی سازمان مجاهدین اسلامی و عبدالله ناصری، عضو دیگر سازمان و رییس سابق خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران در دولت محمد خاتمی، حمله کرده و این دو را دستگیر نموده اند. این اقدامات در ادامۀ سرکوب مخالفان دولت است که از چند روز قبل از تظاهرات امروز آغاز شده بود.



مقامات جمهوری اسلامی، قبلا از صدور مجوز برای این راهپیمایی خودداری کرده بودند. کمپین از دولت ایران خواسته بود که به حق تجمعات مسالمت آمیز احترام بگذارد و دستگیری های خودسرانه در آستانۀ 25 بهمن را متوقف کند.



روز گذشته، ماموران امنیتی منازل چند سیاستمدار اصلاح طلب را تحت محاصره قرار دادند. رییس جمهور سابق ایران محمد خاتمی و وزیر کشور سابق ایران عبدالله نوری، به دلیل این محاصره نتوانستند منازل خود را ترک کنند.



از پنجشنبۀ گذشته، نیروهای امنیتی منزل مهدی کروبی، رییس سابق مجلس ایران را محاصره کرده اند. گزارش می شود امروز صبح، دوربین های مداربستۀ اطراف منزل آقای کروبی را از کار انداخته اند. مقامات تمام خیابانهایی که به منازل رهبران مخالفان میر حسین موسوی و مهدی کروبی ختم می شوند را با اتوموبیل های نیروی انتظامی و نیروهای لباس شخصی بسته اند و خطوط تلفن منازل آنها را قطع کرده اند. مهدی کروبی و میرحسین موسوی و همسران آنان اجازه نیافتند تا منازلشان را ترک کنند و به تظاهرات بپیوندند.



کمی قبل از آغاز تظاهرات در ساعت 3 بعد از ظهر روز گذشته، وب سایت های کلمه، نزدیک به میر حسین موسوی، و سهام نیوز، نزدیک به مهدی کروبی، از دسترس خارج شدند. همچنین بالاترین، وبسایتی که معمولا اخبار اعتراضات در آن قرار می گیرد، چندین بار از دسترس خارج شد.



تجمعات 25 بهمن محدود به تهران نبودند. تظاهرکنندگان در شهرهای اصفهان، شیراز، کرمانشاه و شهرهای استان گیلان به تعداد زیاد حضور داشتند. در تهران گروه های بسیار بزرگی از تظاهر کنندگان در خیابان آزادی، میدان امام حسین، خیابان انقلاب، خیابان ولی عصر، میدان صادقیه، چهارراه کالج، و میدان فردوسی حاضر شدند. برخوردهایی بین تظاهرکنندگان و ماموران لباس شخصی و نیروهای گارد ویژه در آن نقاط صورت گرفت. با وجود حضور گستردۀ نیروهای لباس شخصی و پلیس ضد شورش و استفادۀ آنان از خشونت، تظاهرات تا شب به طول انجامید.



آرون رودز گفت: "عدم تحمل دولت ایران برای تظاهرات مستقل عمومی شوکه کننده است. مقامات بایستی فورا به سرکوب این تظاهرات خاتمه بدهند و دوستان ایران نیز باید بر احترام بر حقوق بشر در ایران، همانگونه که برای مصر می خواستند، اصرار بورزند."

کاریکاتور

کاریکاتور




طنر تلخ bitter Irony (کاریکاتوریست به طعنه بجای bitter Irony عبارت bitter Irany بکار برده است)

20 ماه پس از "رای من کو؟




20 ماه پس از "رای من کو؟


فریادها و شعارهائی از جنسی دیگر در ایران

یکی از آن 50 میلیون!

درکنار تصاویر و فیلم هائی که از رویدادهای روز گذشته در شهرهای مختلف ایران و بویژه تهران منتشر شده، این عکس را هم بعنوان عکس یادگاری تظاهرات حکومتی 22 بهمن در تهران در تاریخ جمهوری اسلامی باید ثبت کرد. عکس های دیگری نیز در همین وضع و حال، از تظاهرات 22 بهمن وجود دارد، ما تنها یک نمونه آن را منتشر کردیم تا در کنار دو نمونه از میدان آزادی که در شماره روز گذشته منتشر کردیم، آلبوم 22 بهمن امسال کامل شود. این همان تظاهراتی است که شریعتمداری در کیهان نام آن را تظاهرات 50 میلیونی گذاشت!


از یک پیام دریافتی

از یک پیام دریافتی


لشگر کشی بی سابقه نظامی

در خیابان های اصفهان!







سپاه، بسیج و نیروی انتظامی دیروز در اصفهان لشگر کشی خیابانی کرده بود. اصفهان، هرگز این همه نیروی مسلح به تفنگ و باطوم در خیابان ها به خود ندیده بود. یکی از بچه ها که مرکز ... در ارتباط است، دیشب گفت، برای 25 بهمن 5 نیرو به خیابان های شهر اعزام شده بودند. به سمت هرکس که موبایل داشت حمله میکردند و اگر کسی موبایلش را بالا می برد که عکس یا فیلم بگیرد فورا او را دستگیر می کردند. در چنین فضائی، باز هم مردم در خیابان چهار باغ بالا و "نظرشرقی" علیه دیکتاتوری شعار دادند. همان منبعی که از قول شمار نیروهای اعزامی به خیابان ها را برایتان نوشتم، می گفت که علاوه بر نیروئی که به خیابان آورده بودند، در اداره تعاون و خدمان درمانی نیز 500 تا 600 نیروی آماده، بعنوان ذخیره و پشتیبانی مستقر کرده بودند.



حضور بی سابقه نظامی در شهر اصفهان اجازه نداد مردم درخیابان های شهر به حرکت در بیآیند، اما همزمان با این لشگرکشی، خودشان هم اذعان کردند که اصفهان نارنجکی است که اگر چاشنی آن کشیده شود، مردم آن را فتح می کنند!

25 بهمن نشان داد که پیش بینی حکومت درست بود!

25 بهمن نشان داد که پیش بینی حکومت درست بود!


دهها میلیون ایرانی

آماده تسخیرشهرها هستند

مجموعه ای از فیلم های خبری تظاهرات دیروز – 25 بهمن- ایران را در ستون اخبار برگزیده می بینید. از میان آن مجموعه، سه فیلم جنبه بسیار مهم خبری دارد و به همین دلیل آنها را جداگانه و در بخش میانی صفحه اول پیک نت این شماره قرار داده ایم.



1- فیلم مردی که با سربند سبز و عکس دو پسر بچه ای که هنوز معلوم نیست فرزندانش هستند و یا قربانی سرکوب های سال گذشته، صبح دیروز بالای یک جرثقیل رفت و با این اقدام خود باندازه تمام تلویزیون ها و شبک های اینترنتی و رادیوها در آگاه کردن مردم برای تظاهرات 25 بهمن نقش ایفاء کرد و جهان را متوجه ایران کرد.



2- فیلم پائین کشیدن و آتش زدن پوستر بزرگ "بصیرت" توسط جوانانی که شاید تا دیروز تصور می شد، آنها نمی دانند معنای این بصیرت که رهبر می گوید چیست و اشاره اش به کیست؟ اما به آتش کشیدن آن نشان داد که مردم همه چیز را میدانند و سکوت آنها ناشی از بی خبریشان نیست. آنگاه که فرصت پیدا کنند پاسخ را میدانند چگونه بدهند!



3- فیلم سوم نیز بازگو کننده مرحله جدیدی از خشم و نارضائی مردم ایران است که مستقیما شخص علی خامنه ای را هدف گرفته است. تظاهرات دیروز نشان داد که دوران پنهان شدن او در پشت شعارها و افراد و جملات گنده گنده گذشته است و مردم شخص او را نشانه گرفته اند. فردا بیشتر از امروز!



این سه فیلم، در مجموع خود، فضای امروز ایران را نشان میدهد. فضائی که تا دیروز زیر غبار ناشی از هوای بشدت آلوده تهران پنهان بود و اکنون به کف خیابان ها آمده است. تظاهرات دیروز در شهرهای ایران و بویژه پایتخت نشان داد که ترس و وحشت حکومت از صدور مجوز یک راهپیمائی به هر دلیل و هر شعار داخلی و یا خارجی، بیهوده نبود، زیرا مردم اگر فرصت بیابند، خیابان های تمام شهرهای ایران را تسخیر کرده و ایران تبدیل خواهد شد به یک میدان آزادی، باندازه همه کشور!



تظاهرات دیروز همچنین نشان داد که مردم در آینده در انتظار فرصت نخواهند نشست و خود فرصت خواهند ساخت. هر روز تاخیر حکومت در قبول بحران، و خاتمه نبخشیدن به حاکمیت مشتی اوباش، آدم کش، چپاولگر، مجیز گوی قدرت، و نرفتن به سوی تشکیل یک شورای ملی، مرکب از همه نیروهای بیرون و درون حکومت، جهت یافتن راه حل بحران، نتیجه ای ندارد جز سقوط در دامان حوادث! 1-2-3