Wednesday, July 17, 2019

جمهوری اسلامی خودی‌ها علیه غیرخودی‌ها! ۱- در پاییز ۹۳ حداقل شش زن جوان قربانی اسیدپاشی سریالی شدند. گفته شد جوان و زییا و غیر چادری بودن، خصوصیات مشترک تمام زن‌هایی است که در اصفهان قربانی اسیدپاشی شدند. آیت الله طباطبایی نژاد امام جمعه وقت اصفهان نیز پیش از آن سخنان تحریک کننده ای علیه «بدحجابان» در اصفهان گفته بود. او در نماز جمعه اصفهان به صراحت گفته بود: «مسئله حجاب دیگر از حد تذکر گذشته است و برای مقابله با بدحجابی باید چوب‌‌ تر را بالا برد و از نیروی قهریه استفاده کرد».این پرونده پس از چندسال بدون نتیجه خاصی و بدون بازداشت افراد خاطی مختومه اعلام شد. ۲- «محمدرضا رحیمی» معاون اول «محمود احمدی نژاد» که مدتی نیز ریاست «ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی» را برعهده داشت، پس از اتمام دوره دولت احمدی نژاد به جرم «اختلاس، رشوه خواری و تحصیل مال از طریق نامشروع» در نهایت به پنج سال زندان محکوم شد.او که از بهمن ۹۳ زندانی شد، تنها سه سال زندان کشید و با درخواست آزادی مشروط، از اردیبهشت ۹۷ آزاد شده است! ۳- همزمان با درگیری دراویش گنابادی با نیروی انتظامی در خیابان پاسداران تهران، یک اتوبوس به سمت گروهی از ماموران نیروی انتظامی می راند و سه نفر از آن ها را می کشد. ماموران نیروی انتظامی بلافاصله محمد ثلاث - از هواداران نورعلی تابنده - را بازداشت می کنند. او بارها و بارها اتهام انتسابی به خودش را تکذیب کرد. به گفته وکیل و فرزندان او، محمد ثلاث سه ساعت پیش از این حادثه بازداشت شده بود و اصلا نمی توانست راننده آن اتوبوس باشد. محمد ثلاث در ۲۸ خرداد ۱۳۹۷ اعدام شد. زمان بازداشت تا زمان اعدام او کمتر از چهار ماه بود. پس از اعدام نیز آیت الله خامنه ای از اعدام محمد ثلاث ابراز رضایت کرد.

جمهوری اسلامی خودی‌ها علیه غیرخودی‌ها!
۱- در پاییز ۹۳ حداقل شش زن جوان قربانی اسیدپاشی سریالی شدند. گفته شد جوان و زییا و غیر چادری بودن، خصوصیات مشترک تمام زن‌هایی است که در اصفهان قربانی اسیدپاشی شدند. آیت الله طباطبایی نژاد امام جمعه وقت اصفهان نیز پیش از آن سخنان تحریک کننده ای علیه «بدحجابان» در اصفهان گفته بود. او در نماز جمعه اصفهان به صراحت گفته بود: «مسئله حجاب دیگر از حد تذکر گذشته است و برای مقابله با بدحجابی باید چوب‌‌ تر را بالا برد و از نیروی قهریه استفاده کرد».این پرونده پس از چندسال بدون نتیجه خاصی و بدون بازداشت افراد خاطی مختومه اعلام شد.
۲- «محمدرضا رحیمی» معاون اول «محمود احمدی نژاد» که مدتی نیز ریاست «ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی» را برعهده داشت، پس از اتمام دوره دولت احمدی نژاد به جرم «اختلاس، رشوه خواری و تحصیل مال از طریق نامشروع» در نهایت به پنج سال زندان محکوم شد.او که از بهمن ۹۳ زندانی شد، تنها سه سال زندان کشید و با درخواست آزادی مشروط، از اردیبهشت ۹۷ آزاد شده است!
۳- همزمان با درگیری دراویش گنابادی با نیروی انتظامی در خیابان پاسداران تهران، یک اتوبوس به سمت گروهی از ماموران نیروی انتظامی می راند و سه نفر از آن ها را می کشد. ماموران نیروی انتظامی بلافاصله محمد ثلاث - از هواداران نورعلی تابنده - را بازداشت می کنند. او بارها و بارها اتهام انتسابی به خودش را تکذیب کرد. به گفته وکیل و فرزندان او، محمد ثلاث سه ساعت پیش از این حادثه بازداشت شده بود و اصلا نمی توانست راننده آن اتوبوس باشد. محمد ثلاث در ۲۸ خرداد ۱۳۹۷ اعدام شد. زمان بازداشت تا زمان اعدام او کمتر از چهار ماه بود. پس از اعدام نیز آیت الله خامنه ای از اعدام محمد ثلاث ابراز رضایت کرد

نازنین زاغری، زندانی سیاسی ایرانی-بریتانیایی پس از اعتصاب غذای ۱۵ روزه خود با دستبند و پابند به بخش اعصاب و روان در یک کلینیک منتقل شده اسات. او در آنجا نیز تحت نظارت و بازداشت نیروهای سپاه پاسداران است. آن‌ها حتی به پدر نازنین زاغری اجازه ندادند با دخترش ملاقات کند. نازنین زاغری به خانواده‌اش در تماس تلفنی گفته است: «وقتی به ایران آمدم تا پدر و مادرم را ببینم سالم و سر حال بودم. سه سال و اندی بعد و حالا دارند من را در یک بیمارستان روانی بستری می‌کنند. شرایط را ببین. کارم به کلینک روانی کشیده است. مایه خجالت است». نازنین زاغری تاکید کرده بود که باید بدون دستبند و پابند به کلینیک اعصاب و روان برود ولی نیروهای سپاه قبول نکردند و این زن که فرزندی کوچک نیز دارد با پابند منتقل و بستری شد. نازنین زاغری در فروردین ۹۵ در فرودگاه بازداشت شد. اتهامات او دلایل امنیتی عنوان شده است. اما خیلی‌ها معتقدند او گروگانی در دست جمهوری‌اسلامی برای باج‌گیری از انگلیس است.

نازنین زاغری، زندانی سیاسی ایرانی-بریتانیایی پس از اعتصاب غذای ۱۵ روزه خود با دستبند و پابند به بخش اعصاب و روان در یک کلینیک منتقل شده اسات.
او در آنجا نیز تحت نظارت و بازداشت نیروهای سپاه پاسداران است. آن‌ها حتی به پدر نازنین زاغری اجازه ندادند با دخترش ملاقات کند.
نازنین زاغری به خانواده‌اش در تماس تلفنی گفته است: «وقتی به ایران آمدم تا پدر و مادرم را ببینم سالم و سر حال بودم. سه سال و اندی بعد و حالا دارند من را در یک بیمارستان روانی بستری می‌کنند. شرایط را ببین. کارم به کلینک روانی کشیده است. مایه خجالت است».
نازنین زاغری تاکید کرده بود که باید بدون دستبند و پابند به کلینیک اعصاب و روان برود ولی نیروهای سپاه قبول نکردند و این زن که فرزندی کوچک نیز دارد با پابند منتقل و بستری شد.
نازنین زاغری در فروردین ۹۵ در فرودگاه بازداشت شد. اتهامات او دلایل امنیتی عنوان شده است. اما خیلی‌ها معتقدند او گروگانی در دست جمهوری‌اسلامی برای باج‌گیری از انگلیس است.