Sunday, June 14, 2009

اعتراض‌ایرانیان خارج کشور به کودتای انتخاباتی در برلین - کلن- دُبی - بروکسل - لندن...

از کشورهای مختلف اروپایی گزارش می رسد که ایرانیان مقیم این کشورها در اعتراض به نتایج انتخابات آماده تظاهرات در برابر سفارتخانه های ایران می شوند از جمله روز یکشنبه 14 ژوئن ساعت یک بعد از ظهر در مقابل سفارت جمهوری اسلامی در برلین و همچنین ساعت چهار بعد از ظهر در مقابل ساختمان رادیو تلویزیون "و.د.ار" در شهر کلن و همین روز ساعت 3 بعد از ظهر در مقابل سفارت جمهوری اسلامی در بروکسل که پایتخت بلژیک و پایتخت اتحادیه اروپاست. گفته می شود در بسیاری از پایتخت های اروپائی تظاهراتی مشابقه در مقابل سفارت جمهوری اسلامی در حال تدارک برپائی است.

دراعتراض به کودتای انتخاباتی اجتماع ایرانیان درمقابل سفارت ایران در دوبی

امروز ایرانیان ساکن دوبی هم در مقابل کنسولگری دست به اعتراض زدند. این اعتراض که در فیس بوک هماهنگ شده بود در ساعت 9 صبح امروز تشکیل شد و بسیاری از خانواده های ایرانی که دو روز قبل رای داده بودند در این جمع شرکت کردند. این تجمع اعتراض آمیز با حضور پلیس امارات انجام گرفت. مردم با شعار های خود خواستار لغو نتیجه انتخابات شدند. در پلاکاردی که یکی از حاضرین در دست داشت نوشته شده بود: آقای آصفی ( سفیر ایران در امارات) آیا شما از کودتای احمدی نژاد حمایت می کنید یا استعفا می دهید؟

این تجمع توسط مطبوعات محلی از جمله تلویزیون دوبی و روزنامه گلف نیوز پوشش داده شد. کارمندان اطلاعاتی کنسولگری نیز از بالای سفارت مشغول فیلمبرداری و ضبط چهره های مردم بودند.

گزارش یک بسیجی از تقلب ها

انتخابات در مشهد

در مشهد از چند صد شعبه ای که در مشهد وجود دارد همگی را آقایان بالا کشیدند. قبلا در بسیاری از شعبات از کارمندان ساده و معمولی اداره ها و امسال اینها به عنوان ناظر استفاده می کردند اما اینبار در آن شعبه ها در مشهد از طلبه ها استفاده کردند که این در تاریخ این سی ساله تقریبا بی نظیر بود. طلبه هایی با قیافه های طالبانی!

در قم هم از شب قبل از انتخابات به تمام طلبه های حوزه علمیه زنگ زده بودند که به حرم بیایند و در آنجا تحصن کنند. بسیاری از طلبه ها از این کار سر باز زده بودند اما بالا سری ها با اصرار زیاد از پشت تلفن، بسیاری از آنها را مجبور کردند که همراه با زن و بچه به حرم بروند برای تحصن و علیه رفسنجانی و موسوی شعار بدهند. خط و ربط اینها به مصباح یزدی بر می گردد.

یکی از روحانیون قم بنام جعفر سبحانی فردی را از دفترش در صفائیه می فرستد به بلوار جمهوری اسلامی در قم که به دیدار آقای مصباح یزدی تا تذکرراتی درباره تقلب در انتخابات بدهد. حجت الاسلام نمازی با یک سیلی او را بدون اینکه به داخل موسسه ی آقای مصباح راه دهد بر میگرداند و نامه ی جعفر سبحانی را هم همان جا پاره می کند.



بازداشت موقت موسوی

میرحسین موسوی پیش از ظهر امروز، پس از آنکه به پاسخ وی برای ملاقات با رهبر پاسخی داده نمی شود راهی بیت رهبری می شود. او توسط سپاه متوقف و او را تهدید می کند که اگر از نیمه راه بازنگردد بازداشت خواهد شد. ماموران سپاه حکمی را به موسوی نشان میدهند که بموجب آن حق جلوگیری از ورود موسوی به بیت رهبری را داشته اند. این نامه را حجت الاسلام ذوالنور، حجت الاسلام نمازی، سردار افشار امضاء کرده بودند. سردار افشار قبلا معاون سیاسی وزارت کشور بود.





گزارش یک بسیجی

من یک بسیجی ام و مامور ... رای گیری بودم. ساعت 11 دیشب ما را احضار کردند و گفتند باید برای فردا آماده شوید. گفتند احمدی نژاد با 65 درصد آرا برنده شده است و برای مقابله با شورش احضار شده اید.



صندوق های باطل شده



چندین صندوق رای را در تهران باطل کردند. مثلا صندوق های رای در غرب تهران، به خصوص در منطقه ی اکباتان که تماما به موسوی رای داده بودند. یک صندوق رای در بلوار اشرفی را هم باطل کرده اند که آرای زیادی به سود موسوی داشته است. در قم هم صندوق سیار آیت الله منتظری را باطل کرده اند. صندوقی که منتظری در آن رای انداخته باطل شد، با این توجیه که او نجس است!

خیلی از رای ها را اینطور باطل کرده اند و به سود احمدی نژاد خوانده اند. از بالا دستور داده بودند تمام رای های با کد رای شماره ی 4 را به نفع احمدی نژاد بخوانند. خیلی از مردم به این دلیل که موسوی را نفر چهارم نوشته بودند، کد 4 می نوشتند. در بعضی حوزه های قم صندوق های رای را به خانه بردند به جای اینکه در فرمانداری بماند.

در قم در تمام خیابان های اصلی شهر هر 20 قدم یک مامور رسمی گماشته اند.

اطلاعیه مهندس میر حسین موسوی مردم می خواهند بدانند کدام مقام پشت این کودتا بود؟

نتایجی که برای دهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری اعلام شد بهت آور است مردمی که در صف های طولانی اخذ رای شاهد ترکیب آرا بودند و خود می دانند که به چه کسی رای داده اند با حیرت تمام به شعبده بازی دست اندرکاران انتخابات و صدا و سیما نگاه می کنند.

آنان اینک بیش از همیشه به دنبال آن هستند که بدانند چگونه و توسط چه کسانی و مقاماتی طرح این بازی بزرگ ریخته شده است. اینجانب ضمن اعتراض شدید به روند موجود و تخلفات آشکار و فراوان روز انتخابات هشدار می دهم که تسلیم این صحنه آرایی خطرناک نخواهم شد. نتیجه آنچه که از عملکرد متصدیان بی امانت دیده ایم و می بینیم جز تزلزل ارکان نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و حاکمیت دروغ و استبداد نیست. اینجانب طبق وظیفه شرعی و ملی خویش به افشای رازهای پشت سر این روند پرمخاطره خواهم پرداخت و آثار نابود کننده آن را بر سرنوشت کشور توضیح خواهم داد و ترس آن دارم که ادامه وضع موجود همه نیروهای موثر در نظام را به توجیه گرانی دروغگو در مقابل مردم تبدیل کند و دنیا و آخرت آنان را در معرض لطمه های جبران ناپذیر قرار دهد.

به مسوولان توصیه می کنم بیش از آن که دیر شود این روند را فورا متوقف کنند و همگی به خط قانون و امانتداری از آرای ملت بازگردند و بدانند که خروج از عدالت مشروعیت زداست. آنان بیش از هر کس دیگر از این حقیقت باخبرند که در این کشور انقلابی بزرگ و اسلامی صورت گرفته است. کمترین پیام انقلاب ما این است که مردم آگاهند و در برابر کسانی که با تقلب روی کار بیایند تمکین نخواهند کرد.

اینجانب از همین فرصت استفاده میکنم و ضمن تشکر از عواطف ملت بزرگوار ایران به آنان تذکر می دهم که ایران این موجود آسمانی متعلق به آنان است و نه متقلبان، این آنان هستند که باید با هوشیاری خود از آن حفاظت کنند. خائنین به آراء مردم ابایی از آن ندارند که این خانه پارسایان به آتش کشیده شود. ما موج عقلانیت سبز خود را که برگرفته از تعالیم دینی و علایق ملت ما به اهل بیت پیامبر(ص) است با تمامی شور ادامه می دهیم و با شورش دروغ که در کشور طغیان کرده و چهره آن را آلوده است مبارزه میکنیم، اما اجازه نخواهیم داد که حرکات ما شکل کور به خود بگیرد.

جا دارد از یکایک شهروندانی که برای رساندن این پیام سبز هر کدام ستادی بودند و تمامی ستادهای مردمی و رسمی که در انتخابات فعالیت میکردند سپاسگذاری کنم و تاکید نمایم که تا رسیدن به نتیجه ای که کشور ما لایق آن است همچنان به حضور و تلاش آنان نیاز است.

و ما لنا الا نتوکل علی الله و قد هدانا سبلنا و لنصبرن علی ما اذیتمونا و ع لی الله فلیتو کل المتوکلون

اصفهان، تبریز، تهران، اهواز مردم در جستجوی راه های بیان و نمایش اعتراض خود

گزارش های دریافتی از چند شهر و از جمله اصفهان حاکیست که امروز بصورت وسیع مغازه ها باز نکرده اند. با آنکه مقامات محلی به تهران گزارش کرده اند که این اقدام از ترس تظاهرات مردم و درگیری های خیابان و خسارت به مغازه هاست، اما واقعیت امر این نیست، بلکه این اقدام در اعتراض به نتیجه ایست که برای انتخابات اعلام کرده اند. ما تاکنون مستقیما از اهواز، اصفهان و بویژه تبریز اخباری از این اعتراض و برقراری حکومت نظامی دریافت داشته ایم. در واقع مردم، خود در پی یافتن راه های بیان اعتراض خود، با توجه به شرایط نظامی کشور هستند. این درحالی است که در گوشه و کنار شهر تهران نیز مردم با نیروهای نظامی مستقیما درگیر شده اند و شماری به بیمارستان ها منتقل شده اند. این درگیری ها در تبریز و اهواز گسترده گزارش شده است.

مصاحبه خبری رئیس جمهور کودتا

احمدی نژاد امروز به شیوه فرمانده کودتای نظامی، یک مصاحبه مطبوعاتی ترتیب داد. البته با همان عوامفریبی های همیشه. روی زمین نشست و قرآن خواند و سپس در ستایش از شرکت مردم درانتخابات گفت و این که اخلاق در انتخابات مهم است و برخلاف 30 سال پیش در دولت او اخلاق مراعات شد.

پیش تر از سوی ستاد کودتا به چند روزنامه ای که باقی مانده اند اطلاع داده شده بود که خبرنگار معرفی کنند. این درحالی است که بسیاری از خبرنگاران مطبوعات داخلی در دو روز گذشته دستگیر شده اند و به خبرنگاران خارجی نیز دستور خروج از ایران داده شده است. تنها در آن چند نمونه ای که خبرنگاران خارجی در ایران بسر می برند احمدی نژاد با سئوال های جدی درباره عملیات کودتائی دولت روبرو شد که ما عینا و براساس گزارشگر خود که مستقیما این مصاحبه را می شنود و می بیند منتشر می کنیم.

او دراین مصاحبه همان دروغگوئی ها و ادعاهای همیشگی را درباره رای مردم به وی و خدمتگذاری طرح کرد و به دستگیری های گسترده 48 ساعت گذشته و همچنین تظاهرات و کشته شدن مردم معترض به کودتای او علیه انتخابات در شهرهای مختلف کشور اشاره ای نکرد.

در انتخابات نسل های سوم و چهارم صحنه را گرداندند. ما الگوئی از حاکمیت برای جهان داریم.

شبکه خبر، بی اشاره به بانگ اعتراض مردم ایران که حتی شب گذشته صدای الله و اکبر آن تهران را پر کرده بود، از احمدی نژاد در باره توطئه رسانه های بیگانه سئوال کرد. او پرسید: زسانه های بیگانه سلامت انتخابات را زیر سوال می برند. چرا؟

احمدی نژاد نیز گفت: چون آنها نتایج دلخواه خودشان را می خواهند. معلوم نیست به چه استنادی این حرف ها را می زنند. کسی سندی ارائه نمی دهد و فقط می گویند نتایج مورد انتظار ما نیست.

خبرنگار کیهان، بعنوان خبرنگار ستاد کودتا پرسید: نامه ی ساختار شکنانه ی رفسنجانی تداعی منتظری است. دو نامزد رقیب به شما تبریک نگفته اند، بلکه در تدارک 18 تیر دیگری هستند.

احمدی نژاد گفت: این که زیر سوال می برند خیلی مهم نیست. خوب رای نیآورده اند. در این حد تحرکات در حد مسابقه ی فوتبال است و مهم نیست.

آزادی در ایران آرادی نزدیک به مطلق است.

خبرنگار خبرگزاری سپاه "فارس" پرسید: اخباری داریم که اغتشاشگران می خواهند موجی از تحصن راه بیندازند.

احمدی نژاد: بعید است با اتکا به بیکانه حرفشان را جلو ببرند، چون اثر ندارد.

خبرنگاری از انگلستان پرسید: شما دراینجا از آزادی می گوئید ولی روزنامه ها را بسته اید و دارید در خیابان سرکوب می کنید. مردم به ارقام شما را باور ندارند. آیا این زیانی به مشروعیت دولت ج . ا نیست؟ مشروعیت 85 در صدی که شما می گوئید ادعائی نابجاست.

احمدی نژاد که دست و پایش را گُم کرده بود گفت: شما از کجا میدانید مردم قبول ندارند؟ با 40 میلیون حرف زدید؟

اگر می خواهید مردم تهران را ببینید، 2 ساعت دیگر به میدان ولیعصر بیائید.(تظاهرات دولتی منظور احمدی نژاد است که ستاد کودتا با بسیج سپاه و بسیج و حزب پادگانی آن را تدارک دیده)

احمدی نژاد ادامه داد: این افرادی که بیرون آمده اند به اندازه ی رای دهندگان یک صندوق هم نیستند.

اشتباهات گذشته را تکرار نکنید. شما نگاهتان را عوض کنید. ازادی در اینجا نزدیک به مطلق است

کریستین امانپور پرسید: چرا اصلاح طلبان دستگیر شده اند؟

احمدی نژاد با مسخره بازی پاسخ داد: در یک مسابقه فوتبال هم تماشاچی ها شلوغ می کنند. مهم نیست کی باشد، می خواهد وزیر باشد یا فرد معمولی.

امان پور: جواب من را ندادید. من می پرسم چرا دستگیر کردید؟

احمدی نژاد که با همان کاپشن سفید در مصاحبه شرکت کرده بود گفت: من که گفتم. آنها چراغ قرمز را رد کرده بودند. مثل راننده ای که این کار اگر بکند جریمه می شود.

حمله وحشیانه گارد ویژه به خوابگاه های دانشگاه صنعتی اصفهان

در پی اعتراض دانشجویان دانشگاه صنعتی اصفهان به تقلب گسترده در انتخابات ریاست جمهوری، شب گذشته ماموران گارد ویژه و لباس شخصی با حمله به خوابگاه های دانشجویان آنان را به طرز وحشیانه ای مورد ضرب و شتم قرار داده و تعدادی از دانشجویان را نیز با خود بردند.



نیروهای یگان ویژه و انصار حزب الله، بیش از ۶۰ نفر از دانشجویان را بازداشت و توسط دو دستگاه اتوبوس به مکان نامعلومی منتقل کردند. طی این حمله چند تن از دانشجویان به شدت مجروح گشته اند. یکی از دانشجویان در اثر ضرب و شتم از پنجره اتاق خوابگاه به پایین پرت شده و از ناحیه هردو پا دچار شکستگی گردیده است.



همچنین یک نفر نیز به شدت از ناحیه سر مجروح شده و وضعیت جسمی وی وخیم گزارش شده است.



این حمله پس از آن صورت گرفت که مامورین گارد ویژه در پاسخ به اعتراضات دانشجویان، در محوطه صحن خوابگاه های دانشگاه صنعتی اصفهان حضور یافتند که در پی آن درگیریهایی بین دانشجویان و ماموران صورت گرفت.



نیروهای یگان ویژه همچنین با ورود به یکی از خوابگاه ها و با شکستن درهای اتاقها با استفاده از باتوم، اسپری فلفل، شیشه نوشابه دانشجویان را به شدت مورد ضرب وشتم قرار دادند. مامورین تعدادی از دانشجویان را از خوابگاه به بیابان های اطراف منتقل کرده و آنها را مورد ضرب و شتم قرار دادند.



بنابر گزارش ها در حمله شب گذشته بیش از ۱۰۰ نفر از دانشجویان این دانشگاه مجروح شده و به درمانگاه فرستاده شدند.

پیام جدید میرحسین موسوی با رنگ سبز و الله و اکبر حق خودمان را می گیریم!

متاسفانه تلاش گسترده‌ای برای قطع تمامی امکاناتی ارتباطی ما با هم صورت می‌گیرد و به این نکته توجه نمی‌شود که قطع این مجاری تنها منجر به آن خواهد شد که واکنش‌های موجود از شکلی هدفمند و مهار شده تغییر ماهیت پیدا کند و خدای ناکرده به حرکات کور تبدیل شود. به عنوان یک علاقمند به نیروی انتظامی توصیه می‌کنم از برخورد خشن با حرکت‌های خودجوش مردم خودداری کند و اجازه ندهد که اعتماد مردم نسبت به این نهاد ارزشمند خدشه دار شود. این مردم برای احقاق حقوق خود و حقوق شما در صحنه حاضر شده‌اند و برادران و خواهران شما هستند. قدرت نیروهای نظامی و انتظامی کشور ما همواره در وحدت آنها با مردم بوده است و درآینده نیز چنین خواهد بود.

هموطنان عزیز

از سراسر کشور اخبار بسیاری در مورد وقوع اعتراض نسبت به نتایج اعلام شده برای انتخابات اخیر به اینجانب می‌رسد. اطمینان دارم که این واکنش‌ها نه به خاطر شخص من ، بلکه از سر نگرانی نسبت به روش جدیدی از زندگی سیاسی است که دارد بر کشور ما تحمیل می‌شود. اقداماتی که در طی این چند روز شاهد آن بوده‌ایم تاکنون در جمهوری اسلامی سابقه نداشته است. اگر مردم با اضطراب تحولات فعلی را دنبال می‌کنند به خاطر نگرانی شدیدی است که نسبت به در خطر قرار گرفتن دستاوردهای عظیم انقلاب خود دارند. کسانی که با تخلفات بسیار، نتایج غیر قابل باوری را برای انتخابات ریاست جمهوری اعلام کرده اند، اینک در صدد تثبیت آن نتایج و شروع دوره ی جدید از تاریخ کشور ما هستند. اینجانب در طول انتخابات به کرات از خطرات قانون گریزی سخن گفتم و تاکید کردم که چنین شیوه ای ممکن است به استبداد و دیکتاتوری بیانجامد، و امروز ملت ما در نقطه ای قرار گرفته است که این دورنما را لمس می کند.

ما به عنوان کسانی که به نظام جمهوری اسلامی و قانون اساسی آن پایبندیم اصل ولایت فقیه را یکی از ارکان این نظام می‌دانیم و حرکت سیاسی را در چارچوب‌های قانونی دنبال می‌کنیم. امیدوارم روند آتی حوادث نادرست بودن این برداشت را نشان دهد در عین حال هشدار می‌دهیم که در این کشور هیچ یک از کسانی که به انقلاب اسلامی علاقه دارند چنین روندی را نخواهند پذیرفت این چیزی است که خون صدها هزار شهید ما را به مسوولیت پذیری در قبال آن فرا می‌خواند.

مردم عزیز

اینجانب امروز طی نامه‌ای تقاضای خود را مبنی بر ابطال نتایج انتخابات اخیر به شورای نگهبان ارایه کردم و این کار را تنها راه حل برای بازگشت اعتماد عمومی و حمایت مردم از دولت می‌دانم. توصیه موکد و مجدد این خدمتگزار شما آن است که به صورت مسالمت آمیز و با رعایت اصل عدم برخورد مخالفت‌های مدنی و قانونی خود را در سراسر کشور ادامه دهید.

ما از مسوولان درخواست کرده‌ایم که مجوز برگزاری یک راهپیمایی بزرگ در تمامی شهرهای کشوربه ما داده شود تا در طی آن مردم فرصتی برای نمایش مخالفت خود با شیوه برگزاری انتخابات و نتایج آن پیدا کنند. موافقت مسولان با این امر می‌تواند بهترین راه حل برای مهار هیجانات فعلی باشد.

از رنگ سبز که نماد معنویت و آزادی و عقلانیت دینی و مداراست و شعار الله اکبر که حاکی از ریشه‌های انقلابی ماست دست بر نداریم. این رنگ و شعاری است که همچنان وحدت بخش صفوف ملت ما و بهترین وسیله ارتباط دل‌ها و خواسته‌های ما با هم خواهد بود.
متاسفانه تلاش گسترده‌ای برای قطع تمامی امکاناتی ارتباطی ما با هم صورت می‌گیرد و به این نکته توجه نمی‌شود که قطع این مجاری تنها منجر به آن خواهد شد که واکنش‌های موجود از شکلی هدفمند و مهار شده تغییر ماهیت پیدا کند و خدای ناکرده به حرکات کور تبدیل شود.

اطمینان دارم که خلاقیت شما راه حل‌های ارتباطی جدید و موثری را پایه ریزی خواهد کرد تا بتوانیم از اقدامات خود نتایجی مفید به حال کشور و نظام و انقلاب بگیریم.

به عنوان یک علاقمند به نیروی انتظامی توصیه می‌کنم از برخورد خشن با حرکت‌های خودجوش مردم خودداری کند و اجازه ندهد که اعتماد مردم نسبت به این نهاد ارزشمند خدشه دار شود. این مردم برای احقاق حقوق خود و حقوق شما در صحنه حاضر شده‌اند و برادران و خواهران شما هستند. قدرت نیروهای نظامی و انتظامی کشور ما همواره در وحدت آنها با مردم بوده است و درآینده نیز چنین خواهد بود.

به امید روزهای بهتر

میرحسین موسوی

همزمان با تجمع کودتائی در میدان ولیعصر با حضور احمدی نژاد اعلام شد: اگر به مردم اجازه راهپیمائی ندهند موسوی در حرم امام خمینی متحصن خواهد شد!

مجمع محققین و مدرسین حوزه علمیه قم نیز خواهان ابطال انتخابات شد.

همزمان با متینگ حزب پادگانی، افراد بسیج و سپاه و جمعی از سهمیه بگیران کمیته امداد وابسته به موتلفه اسلامی در میدان ولیعصر که احمدی نژاد در آن حضور یافت تا مدعی حمایت مردم از وی شود، از سوی مهندس موسوی که تقاضای موجوز یک راهپیمائی مردمی کرده اعلام شد: اگر این مجوز صادر نشود در حرم امام خمینی متحصن خواهم شد.

همسو با این اعلام موسوی، از قم خبر رسید که مجمع محققین و مدرسین حوزه علمیه قم با انتشار بیانیه ای، ابطال انتخابات را خواستار شد. قرار است بیانیه این موضع گیری بزودی انتشار یابد. و باز اطلاع رسیده است که احتمالا جمعی از روحانیون معترض به نتیجه انتخابات و تقلبی که در آن صورت گرفت، خود آماده حرکت به سمت تهران و تحصن می کنند. محل این تحصن اعلام نشده اما حدس زده می شود، آنها نیز در صورت تحصن میرحسین موسوی در حرم آیت الله خمینی به وی در همین محل بپیوندند.

دراین میان، هنوز رهبر، هاشمی رفسنجانی و محمد خاتمی، ناطق نوری و علی لاریجانی رئیس مجلس از صحنه غایب اند و معلوم نیست در چه وضع و موقعیتی بسر می برند و چرا احمدی نژاد متکی به بیانیه کودتا که بنام رهبر از صدا و سیما قرائت شد، پیش از تائید و تنفیذ خود را رئیس جمهور 4 سال دیگر اعلام کرده و مصاحبه مطبوعاتی ترتیب داده است.

اطلاعیه سازمان مجاهدین انقلاب سکوت در برابر کودتا خیانت به ایران و انقلاب است

سازمان انقلاب اسلامی، سرانجام و پس از آزادی شماری از رهبران آن که در 48 ساعت گذشته دستگیر شده بودند (از جمله سعید حجاریان که قادر بر اثر ترور قادر به راه رفتن نیست)، اطلاعیه ای در باره کودتای انتخاباتی منتشر کردند. در این اطلاعیه از جمله آمده است:

مشارکت پرشور و حماسه آفرین شما در انتخابات ریاست جمهوری دهم در قالب حضوری سبز، مدنی و مسئولانه برای تعیین سرنوشت خویش تصویری زیبا و تحسین برانگیز از ملتی فرهیخته و با فرهنگ در انظار جهانیان به نمایش گذاشت. اگرچه این حضور پرشکوه به نحو زشت و نفرت انگیزی به بازی گرفته شد، اما شما هرگز نباید به خاطر خلق این صحنه با شکوه که بیانگر درک و فهم عمیق و مسئولانه یک ملت نسبت به سرنوشت و و مشارکت در اداره امور خویش بود، خود را ملامت و یا احساس پشیمانی کنید. کمترین دستاورد این حضور گسترده، خسارت و هزینه سنگینی بود که بر اقتدارگرایان تحمیل کرد و نقاب از چهره خودکامگان قانون شکن و دروغپرداز برداشت؛ چرا که در صورت عدم حضور گسترده شما اقتدارگرایان می توانستند همین نتیجه را بدون هرگونه هزینه و با ظاهری دموکراتیک به نفع خود رقم بزنند و مدعی قانون گرایی و التزام و تعهد در برابر خواست و رأی مردم باشند و این دستاورد کمی نیست. ما بروز تقلبات و اعمال نفوذها را پیش بینی می کردیم و برای مقابله با آن تمهیداتی نیز اندیشیده بودیم، در عین حال مطمئن بودیم حضور گسترده و فراگیر شما در پای صندوق های رأی اقتدارگرایان را به تمکین در برابر خواست و اراده شما ناگزیر خواهد ساخت و هرگز گمان نمی کردیم آنان برای حفظ قدرت خود این گونه صریح و بی پرده بدیهی ترین موازین را زیر پا بگذارند. این حرکت می رود تا به محو اساس جمهوریت تبدیل شود. از این رو تأیید و یا سکوت در برابر این بدعت آشکار در حکم خیانت به آرمان های انقلاب اسلامی ایران است.

اکنون پس از انتخابات می توان به نحو روشن تری دریافت که مقصود برخی اقتدارگرایان در روزهای پیش از برگزاری انتخابات از احتمال وقوع انقلاب مخملی در واقع آماده سازی زمینه های ذهنی لازم برا انجام کودتایی مخملی بوده است. ما این انتخابات را فاقد مشروعیت قانونی و شرعی و در واقع کودتایی علیه مردمسالار و جمهوری نظام دانسته و مصرانه خواهان تعقیب و پیگرد قانونی برگزار کنندگان انتخابات و برگزاری مجدد انتخابات هستیم.

نتایج مهندسی شده و مجعول انتخابات چنان که شاهد بوده ایم نارضایتی ها و اعتراضات گسترده ای را در سطح کشور موجب شد. از این رو ما رفتارهای خشونت بار و وحشیانه اقتدارگرایان در برابر اعتراضات مسالمت آمیز و مدنی مردم نسبت به انتخابات نامشروع اخیر را شدیداً محکوم کرده و نسبت به عواقب سوء و زیانباری که این گونه اقدامات بر اعتماد ملت و انسجام و همبستگی ملی برجای خواهد گذاشت هشدار می دهیم.

ما ضمن این که مردم و جوانان عزیز را در ابراز نارضایتی و اعتراض خود به این انتخابات رسوا محق می دانیم از ایشان می خواهیم خشم خویش را کنترل کرده و از هرگونه رفتاری که می تواند به اغتشاش های کور و بی هدف تبدیل شده و برای سرکوب و رفتارهای خشن بهانه به دست اقتدارگرایان دهد، اکیداً پرهیز کنند. اقتدارگرایان یک بار توانستند اعتراضات ۱۸ تیر را به فاجعه 23 تیر تبدیل کرده و برای مدت طولانی یأس و سرخوردگی را بر جامعه و به خصوص دانشگاه تحمیل کنند. شما مردم و به خصوص جوانان عزیز با هشیاری و آگاهی خود باید مانع از تکرار چنین فاجعه ای شوید و سعی کنید اعتراضات خود را هماهنگ با نظر رهبران اصلاحات و آقای میرحسین موسوی ابراز نمایید.

ما همچنین وظیفه خود می دانیم از آقای میرحسین موسوی به خاطر پایمردی و ایستادگی بر عهد خود با ملت و تلاش برای صیانت و دفاع از آراء ایشان تقدیر و تشکر کنیم.

سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی ایران

24/3/88

اتحادیه اروپا و امریکا نتایج انتخابات را قبول ندارند

کودتای انتخاباتی در ایران و اعلام احمدی نژاد بعنوان پیروز انتخابات، با واکنش کشورهای اروپائی و امریکا روبرو شده و آنها حاضر به قبول احمدی نژاد بعنوان پیروز این انتخابات نشدند.

پارلمان اروپا با اعلام نگرانی نسبت به سرکوب اعتراضات مردم علیه کودتای انتخاباتی، نتایج اعلام شده از سوی دولت را یک تقلب اعلام کرده و هر نوع تصمیم و موضع گیری قطعی در باره رویدادهای انتخاباتی ایران را به آینده موکول کرد.

دولت امریکا نیز از قول وزیر خارجه این کشور "کلینتون" اعلام کرد که حاضر به قبول ادعای پیروزی احمدی نژاد نیست و دولت در حال بررسی اظهارات مبنی بر تقلب در شمارش آراء می باشد و تا هنگام مشخص شدن تصمیم حقیقی مردم ایران نتیجه اعلام شده را به رسمیت نمی شناسد و احمدی نژاد را رئیس جمهور ایران نمی داند. موج اعتراض ایرانیان خارج کشور برای همدردی با مردم داخل کشور و اعتراض به کودتای انتخاباتی نیز رو به افزایش است و از پایتخت های کشورهای مختلف اروپائی اخباری مبنی بر اجتماع ایرانیان در مقابل سفارتخانه های جمهوری اسلامی رسیده است

مجمع روحانیون مبارز خواهان ابطال انتخابات شد

مجمع روحانیون با صدور بیانیه ای اعلام کرد: ضمن سپاس از حضور شاداب ملت و بخصوص جوانان عزیز در عرصه انتخابات دهم ریاست جمهوری که با رفتار مدنی، سرزندگی و متانت خود خاطرات دوران پرشکوه انقلاب را تجدید کردند و ضمن پوزش از اینکه نتوانستیم از آراء مردم صیانت به عمل آوریم، به استحضار ملت شریف می‌رساند که در این انتخابات صرف نظر از نتیجه‌ای که معلوم شد، آنچه موجب تاسف و نگرانی بیشتر است اعمال نوعی مهندسی آراء گسترده در این دوره است.

این امر اگر به صورت رویه درآید به جمهوریت نظام لطمه غیرقابل جبران می‌زند و اعتماد مردم را که بزرگترین پشتوانه نظام است خدشه دار می‌کند. دلایل و شواهد کافی وجود دارد که نتیجه اعلام شده مورد قبول واقع نشود.

این مجمع در جلسه‌ای فوق العاده به این نتیجه رسید که برای دفاع از جمهوریت اسلامی نظام و بازگرداندن اعتماد عمومی و نگاهبانی از موج آشتی ملی با صندوق‌های رای، ابطال این انتخابات و تجدید آن در فضایی عادلانه‌تر و منطقی‌تر راه‌ کار مناسب است یا دست کم تعیین هیاتی بی‌طرف و کاردان و شجاع برای حقیقت‌یابی و اعلام نظر نهایی به ملت و رهبری تصمیمی درست در جهت آرمان‌های والای انقلاب و اندیشه‌های حضرت امام و تقویت اعتماد ملی است.

ما و هواداران پرشور و با شعور جناب میرحسین موسوی با پرهیز از هر عمل خشونت آمیزی ایشان را تنها نخواهیم گذاشت.

اطلاعیه جدید موسوی: نیروی انتظامی مردم را از خود بداند

تخلفاتی که در دهمین انتخابات ریاست جمهوری صورت گرفته است بسیار جدی است و رنجش عمیق شما کاملا به حق است. در عین حال قاطعانه از شما می خواهم هیچ فرد یا گروهی خود را در معرض صدمه قرار نداده، آرامش و متانت خویش را از دست ندهد و همگان در هر حال حساب خود را از هر گونه رفتار خشونت آمیز جدا نمایند. همچنین از نیروی انتظامی انتظار دارم با درایت، مردم را از خود دانسته احساسات آنها را در این شرایط درک کند. ما شکایت جدی خود را از جریان انتخابات و روندهای ناسالمی که در طی آن دیده شد با تمام توان پیگیری خواهیم کرد و نتایج آن را به اطلاع عموم خواهیم رساند

در یک بیانیه موسوی، علمای اسلام را به یاری مردم مظلوم فراخواند

بسم‌الله الرحمن الرحیم

انا لله و انا الیه راجعون

محضر مبارک مراجع عظام و علمای اعلام

با اهدای سلام، اینجانب اطمینان دارم که روند حوادث انتخابات ریاست جمهوری دهم را با دقت پیگیری کرده‌اید. اگر چه توسل به دروغ و استفاده‌ی بی حساب از امکانات عمومی و دولتی برای تبلیغات یک‌سویه به سود نامزد حاکم به خوبی نشان دهنده عزم این گروه خاص برای پیروزی به هر قیمت و از هر راه ممکن بود، اما تصور تقلب در آرای مردم تا این اندازه و برابر انظار شگفت‌زده جهانیان از حکومتی که تعهد به عدالت شرعیه از ارکان اساسی آن شمرده می‌شود، برای کسی ممکن نبود.

امروز که با حیرت تمام شاهد چنین تصورات جسورانه در امانت مردم هستیم و تمامی راه‌ها برای احقاق حق بسته شده، مواجه شدن مردم مظلوم با سکوت علما و مراجع که ملجا راسخ این ملت شمرده می‌شوند، خسارتی بیش از یک تغییر در آرا را به دنبال خواهد داشت.

عواملی به بهانه‌های واهی با چوب و چماق و باطوم و شوک الکتریکی به جان اعضای ستادهای اینجانب و مراجعه کنندگان سرگردان و مبهوت از این وضعیت افتاده‌اند، در حالی که امیدی به کارایی قوه قضاییه محترم نمی‌رود زیرا جایی که دادستان کل کشور نتواند از سخن قانونی خود در پیشگیری از سخنرانی اضافی نامزد حاکم در سیما جلوگیری نماید، با چه ابزاری می‌تواند از این خشونت سیاه بازداری کند؟ به حسب وظیفه صیانت از آرای مردمی که اینک دچار چنین زیان عظیمی شده‌ا‌ند عرض حالی تقدیم و یادآور می‌شوم که شاید تذکر به جای شما به مسوولان مفید واقع شود.

ایاک و الظلم لمن لیس له الا الدعا

برادر شما - میرحسین موسوی"

مصاحبه مخملباف با رادیو فرانسه افشای رو به گسترش جزئیات کودتای انتخاباتی

این احتمال که احمدی نژاد و بخشی از سپاه حتی علیه هاشمی و خامنه ای نیز دست به کودتا زده باشد وجود دارد. بیانیه ای که بنام رهبر از صدا و سیما پخش شده، در واقع بیانیه کودتاچی ها بوده است. نخست این که این بیانیه با صدای علی خامنه ای نیست و اساسا مرسوم نبوده که او بمناسبت پایان انتخابات پیام بدهد، دوم این که بیانیه پیش از اعلام رسمی نتیجه شمارش آراء توسط وزارت کشور و حتی تائید انتخابات توسط شورای نگهبان قرائت شده و سوم این نکته که در پیام قرائت شده لغات واصطلاحاتی وجود دارد که تاکنون در هیچیک از پیام های رهبر وجود نداشته است. از جمله "درکمال فروتنی"، "اعماق جان"، "خدای عزیز"، "بنده ناتوان" و...
جزئیات کودتا علیه نتیجه انتخابات بسرعت در حال انتشار و تکمیل است. علاوه بر اطلاعاتی که محسن مخملباف مسئول ستاد انتخاباتی میرحسین موسوی در خارج از کشور فاش ساخته، این احتمال بسیار قوی است که در ساعات آینده اطلاعیه ای بصورت رسمی از سوی افرادی نظیر هاشمی رفسنجانی، خاتمی، میرحسین موسوی و شماری از روحانیون بلند پایه، نظیر آیت الله صانعی انتشار یابد. آنچه که مخملباف در مصاحبه با رادیو فرانسه بیان داشته و اطلاعات مستقیم وی با ستاد میرحسین موسوی در ساعات شمارش و اعلام آراء می باشد، اکنون و پس از دستگیری گسترده اعضای این ستاد و همچنین رهبران جبهه مشارکت انقلاب اسلامی، مستندترین اطلاعات درباره جزئیات کودتاست.

مخملباف در مصاحبه با رادیو فرانسه گفته است: پس از پایان رای گیری و ساعاتی پس از آغاز شمارش آراء از وزارت کشور با میرحسین موسوی تماس گرفته شده و به وی اطلاع داده اند که برنده انتخابات است و ایشان خود را آماده اعلام این پیروزی کند. میرحسین موسوی می گوید تا چند ساعت دیگر این اطلاعیه را منتشر خواهم کرد و جشن پیروزی را نیز برای روز یکشنبه که مصادف است با تولد حضرت فاطمه اعلام خواهم کرد. وی سرگرم نوشتن بیانیه پیروزی انتخاباتی می شود و محمد خاتمی نیز در جریان این پیروزی و تماس وزارت کشور قرار می گیرد. پیش از آن وزارت کشور مسئله پیروزی میرحسین موسوی در انتخابات را اطلاع می دهد و وی نیز با قبول اعلام آن، تنها تاکید می کند که نوع اعلام خبر مدیریت شود. پس از مدتی با روزنامه های اصلاح طلب تماس گرفته شد و از آنها می خواهند که خبر برنده شدن موسوی را با عنوان "پیروزی" اعلام نکنند.

اندک زمانی پس این تماس ها، ناگهان 20 تن از اعضای حزب پادگانی به ستاد میرحسین موسوی در قیطریه حمله می کنند و دو تن از مسئولین اصلی ستاد، یعنی امین زاده معاون سابق وزارت خارجه و همچنین خرازی سفیر سابق جمهوری اسلامی در فرانسه را به همراه بقیه کسانی که در ستاد بوده اند می زنند و دستگاه های ارتباطی را نیز تخریب می کنند. مردمی که در این لحظات در مقابل ستاد بوده اند موفق می شوند 7 تن از مهاجمین را دستگیر کنند و به داخل ستاد ببرند. نیروی انتظامی وارد ستاد شده و خواهان تحویل گرفتن این 7 تن می شود اما اعضای ستاد می گویند اگر آنها را تحویل شما بدهیم بعدا گُم خواهند شد.

بدنبال آن ارتباط های تلفنی ستاد قطع می شود و عملیات کودتائی گام به گام در سطح شهر به اجرا گذاشته می شود.

مخملباف در مصاحبه خود این احتمال را طرح می کند که احمدی نژاد و بخشی از سپاه علیه هاشمی و حتی خامنه ای هم کودتا کرده باشند.

مصاحبه مخملباف را از اینجا میتوانید بشنوید.

تقاضای صدور مجوز راهپیمائی مردم از میدان انقلاب تا میدان آزادی

اعلام تجمع در مقابل ستاد انتخاباتی میرحسین موسوی در میدان میرهادی لغو شد. متعاقب آن و با هدف گرفتن هر نوع بهانه از کودتاچیان برای سرکوب مردم به بهانه تظاهرات بدون مجوز است، ستاد انتخاباتی موسوی طی نامه ای از وزیر کشور درخواست مجوز برای راهپیمایی آرام مردم در سراسر کشور و اعتراض به شیوه ی برگزاری انتخابات، در ساعت 4 بعد از ظهر روز دوشنبه مورخ 25 / 3 / 88 کرد.

در این درخواست، مسیر راهپیمایی در تهران از میدان انقلاب تا میدان آزادی و سخنران آن نیز آقای مهندس میرحسین موسوی اعلام شده است. مسیر راهپیمایی در سایر استانها و شهرستانها به طور جداگانه تعیین و اعلام خواهد شد.

روز 3 شنبه اعتصاب ملی علیه کودتا اعلام خواهد شد؟ گزارش وضع پایتخت در شب گذشته و از آغاز صبح امروز


زمزمه های اعلام یک اعتصاب ملی از روز سه شنبه در سراسر کشور آغاز شده است. هنوز معلوم نیست این اعتصاب از سوی میرحسین موسوی در مراسم امروز اعلام خواهد شد و یا بصورت اطلاعیه اعلام اعتصاب عمومی خواهد شد. همچنین معلوم نیست کدامیک از مقامات بلند پایه نظام آن را تائید خواهند کرد. همه چیز بستگی به امکان تجمع مردم و حضور چهره هائی مانند موسوی و خاتمی و هاشمی و دیگران در این اجتماعات دارد.

ارتباط های تلفنی تهران با شهرستان ها همچنان قطع است، موبایل ها از کار افتاده است و حتی برق تهران نیز اغلب قطع می شود. شب گذشته بانگ الله و اکبر در نقاط مختلف تهران از فراز بام ها شنیده شد که همراه بود با شعار علیه کودتای انتخاباتی و حمایت از موسوی.

هیچیک از نهادهای مهم کشوری هنوز ریاست جمهوری احمدی نژاد را تائید نکرده اند. از جمله مجلس شورا و یا مجلس خبرگان و یا حتی حوزه های مذهبی و یا روحانیت مبارز و دیگر نهادها و این نشان میدهد که همه در جریان اقدام کودتائی قرار دارند. هنوز اطلاعیه ای درباره دستگیری های گسترده روز گذشته منتشر نشده و معلوم نیست اعضای ستاد میرحسین موسوی و رهبران جبهه مشارکت و سازمان مجاهدین انقلاب را به کدام زندان منتقل کرده اند. بموجب گزارش هائی که ما دریافت داشته ایم، ساختمان سیمای جمهوری اسلامی به بهانه جلوگیری از حمله مردم به آن، کاملا در اشغال واحدهای مسلح سپاه پاسداران است.

ایران در بُهت و حیرت ضربه بزرگ سپاه و رهبر به اعتماد ملی مردم ایران ا

خبار و شایعات به همراه تفسیرهای پراکنده، از شب گذشته در سراسر ایران دهان به دهان می شود و آنچه محور اصلی همه آنهاست، اینست که سپاه علیه رای مردم کودتا کرد. از آنجا که فرماندهی کل قوا با رهبر است، مردم او را مسئول مستقیم این کودتا می دانند. این کودتا که بسرعت زمینه گسترش آن در سطح تمام شهرهای بزرگ ایران را می بینند، بزرگترین ضربه را به هر نوع اعتماد مردم نسبت به حاکمیت و هر نوع انتخاب، و در واقع یک گذار مسالمت آمیز در کشور ما برای تحولات زد. تردید در این نیست که ادامه این کودتا به تصفیه های خونین در جامعه و خود حاکمیت خواهد انجامید و کشور را آماده برای یک حمله نظامی از خارج خواهد کرد. در واقع با کودتائی که علیه نتیجه واقعی انتخابات شد، بزرگترین حصار امنیتی کشور که همه قدرت های بزرگ جهانی در دو هفته اخیر به آن اعتراف کردند، در هم فرو ریخت. بحث بر سر بی اعتباری و بی آبروئی احمدی نژاد و دولت ناکارآمد او نیست، بحث بر سر ناممکن بودن پذیرش او از جانب ملت بعنوان رئیس جمهور هم نیست. بحث از این پس، بر سر ناممکن شدن تامین امنیت ملی در داخل و دفع خطر از خارج است، چرا که سپاه پاسداران اگر تا بن دندان هم مسلح باشد، وقتی مردم ایران به چشم یک عامل کودتائی علیه مردم به آن نگاه کنند، از حمایت ملی برای مقابله با خطر خارجی برخوردار نیست. بحث بر سر حمایت ملی است و نه 100 تا 150 هزار نیروی سازمان یافته بسیج و حزب پادگانی مجهز به چوب و چماق برای اقدام علیه مردم در داخل کشور. فاجعه بزرگ اینجاست

خاطرات ابوالفضل فاتح لحظات بیرون آمدن غول کودتا از کوزه بیت رهبری

روز پنجشنبه جلسات مکرر و پیوسته‌ای با حضور جناب آقای موسوی برگزار شد. بحث اصلی، پیرامون تمهیداتی بود که باید برای انتخابات اندیشیده می‌شد. گزارش‌های مکرری به دوستان رسیده بود که نگرانی‌هایی را از روند برگزاری انتخابات دامن می‌زد. موضوع نظارت بر صندوق‌ها از موضوعات بسیار جدی بود که دغدغه کمیته صیانت از آرا شده بود.

مهندس موسوی جمعی از دوستان را انتخاب کرد که به شکل مجزا و متمرکز مسایل حساس روز انتخابات را دنبال کنند. سیستم پیامک از سوی مخابرات قطع شده بود.

قرار شد مهندس موسوی در یکی از مساجد جنوب شهر رأی خود را به صندوق بریزد. این مسجد، مسجد جامع ارشاد در شهر ری بود. حدود 11 شب خبر زمان و مکان رأی‌ریزی مهندس موسوی بر روی سایت قلم قرار گرفت.

صبح که به مسجد جامع ارشاد رفتم، جمع بسیار زیادی از خبرنگاران در این مسجد اجتماع کرده بودند. آقای مهندس موسوی به اتفاق خانم رهنورد رأی خود را به صندوق انداختند و برای صحبت کوتاهی، پشت تریبون مسجد قرار گرفت. داشت می‌گفت که ما امشب بیداریم که میکروفن قطع شد.

بلافاصله به ستاد برگشتیم. مهندس موسوی از نزدیک روند رأی‌گیری را دنبال می‌کرد. گزارش‌های پی‌ در پی از صندوق‌های اخذ رأی در سراسر کشور، حاکی از استقبال کم‌نظیر مردم بود. عمده گزارش‌ها جهت رأ‌ی‌گیری را به سمت مهندس موسوی نشان می‌داد.

هنوز ساعتی از رأی‌گیری نگذشته بود که خبرگزاری‌ها و رسانه‌های طرفدار دولت، پیروزی آقای احمدی‌نژاد را اعلام کردند اما گزارش‌ها به ما اطمینان می‌داد که ما با فاصله زیاد، رتبه نخست را در اختیار خواهیم داشت.

خوشحالی زایدالوصفی بر دوستان حاکم شده بود. گزارشی از کمیته صیانت از آرا ارایه شد. بسیاری از حوزه‌ها از کندی اخذ رای، کمبود تعرفه و مانع‌تراشی در مسیر ناظران شکایت داشتند، با این همه ترکیب آرای اعلامی قویا به نفع مهندس بود.

مهندس موسوی در تماس مکرر با سران دو قوه مقننه و قضاییه، دادستان، دفتر مقام معظم رهبری، نگرانی‌های مطروحه پیرامون روند اخذ آرا را منتقل کرد.

لحظه‌ به لحظه شکایت‌ها بیشتر می‌شد. در بسیاری از حوزه‌‌ها تعرفه‌ها پایان یافته‌ بود. اما اصلاح جدی صورت نمی‌گرفت. همه‌ به نتیجه رسیده بودیم که این یک اقدام برنامه‌ریزی شده از سوی برگزار کنندگان است. آنها به وضوح تمایلی برای رساندن تعرفه، تمدید وقت و تسریع در اخذ آرا نشان نمی‌داد. گفته می‌شد که بعضی از شعبه‌ها از ساعت ۴ بعد‌از ظهر تعطیل شده است. هرچند ساعت به ساعت انتخابات تا ۱۰ شب تمدید شد، اما پیش از آن بسیاری از شعبه‌ها تعطیل شده بود و حتی برخی از مردم که در صف حاضر بودند، بدون دادن رأی بازگشته بودند.

حدود 4 بعد‌از ظهر کسی به مهندس موسوی گفته بود که عده‌ای به این جمع‌بندی رسیده‌اند که انتخابات را ۱۹ به ۱۴ به نفع احمدی‌نژاد اعلام نمایند. مهندس این موضوع را به مسوولین منتقل کرد.

حدود ساعت ۶ بعد‌ازظهر مهندس موسوی نامه‌ای به مقام معظم رهبری نوشت و مداخله ایشان را برای تصحیح روند انتخابات، تقاضا کرد.

حدود ساعت ۱۰ شب خبرهای رسید که عده‌ای می‌خواهند انتخابات را به نفع آقای احمدی‌نژاد به پایان برسانند، حال آنکه هنوز شمارش آرا به شکل سراسری آغاز نشده بود.

مهندس موسوی یک مصاحبه مطبوعاتی فوری برگزار کرد و با اشاره به تخلفات انتخاباتی صورت گرفته نسبت به روند شمارش آرا به شدت هشدار داد.

حدود ۱۱ شب مهندس موسوی نامه‌ای سری به مقام معظم رهبری نوشت، این نامه را به صورت دستی به بیت مقام معظم رهبری بردم و آن را تحویل آقای وحید دادم. چند دقیقه‌ای هم با هم صحبت کردیم از فحوای صحبت‌های ایشان دریافتم که باید انتخابات را تمام شده تلقی کنم. او می‌گفت برای چگونگی اعلام شمارش آرا به وزارت کشور تذکر داده است، اما ترکیب نهایی آرا را یک مرحله‌ای به نفع آقای احمدی‌نژاد می‌دانست. به ایشان گفتم تمام گزارش‌ها، مشاهدات عینی و ارزیابی‌های منطقی و علمی ما کاملا عکس آن چیزی است که دارد اعلام می‌شود.

پس از تحویل نامه به محل استقرار مهندس موسوی برگشتم همه دوستان جمع بودند. مهندس موضوع را با یکایک دوستان در میان گذاشت و طلب مشورت کرد. همه بهت‌زده بودند. هیچ‌کس چنان نتیجه‌ای را باور نداشت، هیچ گزارشی هم بر آن مبنا از سوی بازرسان ستاد دریافت نشده بود. مهندس موسوی پس از جمع‌بندی دیدگاه‌ها گفت: انتخابات حق مردم است، من نمی‌توانم از حق مردم بگذرم و تا آخر خواهم ایستاد و تا تصحیح این دروغ، مسایل را با مردم در میان خواهم گذاشت.
به روزنامه‌ها دستور داده شده بود که هیچ یک حق ندارند که تیتری مبنی بر پیش‌بینی آرا بزنند. کلمه سبز که تیتری در این راستا را پیش‌بینی کرده بود در چاپخانه متوقف و مجبور به تغییر تیتر شد. با این حال، خبر می‌رسید که روزنامه‌های ایران و کیهان می‌خواهند تیتر پیروزی آقای احمدی‌نژاد را بزنند. ایرنا و فارس هم اعلام پیروزی آقای احمدی‌نژاد را کرده بودند.

حدود 2 نیمه شب بود که مهندس جلسه را ترک کرد. دوستان با هم مشورت می‌کردند و هر کدام در جست‌وجوی راهکاری بودند اما فاصله و نسبت آرای مطروحه وزارت کشور از چنان شکافی برخوردار بود که به روشنی فریاد می‌زد آنها نخواسته‌اند هیچ جایی برای تجدید نظر و اعتراض باقی بگذارند.

حدود ۴ صبح با خبر شدم که تنش‌های پراکنده‌ای حول ستاد مرکزی شکل گرفته است و به جلوی ستاد گاز اشک‌آور انداخته بودند.

نزدیک صبح در خیابان کسانی بوق می‌زدند و شادمانی خود را از نتایج آرا ابراز می‌داشتند.
با آقای حمید رسایی صحبت می‌کنم. چهار ماه پیش به من گفته بود آقای احمدی‌نژاد ۲۳ میلیون رأی خواهد آورد. رأی ۲۲ میلیونی آقای خاتمی وتو خواهد شد. موسوی نیز حدود ۱۰ میلیون رأی خواهد داشت. من هوش و ذکاوت او را نداشتم. دیشب به خاطر پیشگویی‌اش به او تبریک گفتم.

صبح دوباره جلسه دوستان تشکیل شد و تحلیلی از شرایط ارایه شد به نزد مهندس موسوی رفتیم. با همان آرامش و نجابت همیشگی نشسته بود. انسان‌های بزرگ با این مصایب خم نمی‌شوند. او می‌گفت حالا بیشتر از همیشه مطمئن شدم که چرا باید می‌آمدم. بیانیه‌ای را که نوشته بود برای دوستان خواند. مهندس می‌گفت من هیچ‌گاه صدایم را بلند نکردم اما این تکلیف شرعی است که وقتی ظلمی می‌شود، حرفم را بزنم؛ من نیامده بودم تا برای خود قبایی بدوزم اما مردم حقی به گردن من دارند و نسبت به پیگیری امانتشان حساس هستند و من نمی‌توانم کوتاه بیایم.

تلفن پیوسته زنگ می‌خورد. هیچ ‌کس نیست که حیرت‌زده نباشد، برخی‌ گریه می‌کنند، بعضی فریاد می‌زنند، برخی افسرده شدند، بعضی نگرانند. خودم هم که به چهره مهندس نگاه می‌کنم، شرمم می‌آید و بعضی وقت‌ها گریه‌ام می‌گیرد. نمی‌توانم بپذیرم، توجیه نمی‌شوم. بعضی وقت‌ها زنده به گور می‌شوی. من هرگز تصویر موسوی را از لوح دلم پاک نخواهم کرد. به خدا پناه می‌برم و شما عزیزان را به خدا می‌سپارم. حیف که دفتر خاطرات اینگونه پایان یافت.

بخش انگلیسی تلویزیون الجزیره تحت عنوان تهدید هاشمی رفسنجانی اعلام کرد! رفسنجانی در اعتراض به پیام رهبر از کلیه مسئولیت های خود استعفا

حرکت اعتراضی مردم

و درگیری در نقاط مختلف تهران




بدنبال پخش پیام کودتائی رهبر جمهوری اسلامی، از نقاط مختلف تهران گزارش رسید که مردم در دسته های چند صد نفره به خیابان ها- بویژه در میدان فاطمی- ریخته و شعار خطاب به موسوی اینست که حق ما را بگیر! اتومبیل ها بوق بی وقفه اعتراضی می زنند. با آنکه تقریبا هیچ مقامی کلیدی جمهوری اسلامی در دسترسی نیست و همه تلفن ها و خطوط ارتباطی آنها قطع شده است، در برخی محافل گفته می شود، هاشمی رفسنجانی در اعتراض به پیام رهبر و نتیجه انتخابات از کلیه مقامات خود استعفا داده است اما رهبر دستور داده پیام او پخش نشود. حرکت اعتراضی مردم به طرف وزارت کشور است و در این وزارتخانه سردار محصولی سرگرم یک مصاحبه مطبوعاتی در تعریف و تمجید از نتیجه اعلام شده و تقدیر از پیام رهبر است.

بیانیه رهبر با فروتنی علیه رای شما کودتا کردم

بیانیه علی خامنه ای سرانجام منتشر شد. بیانیه ای که عمیقا علیه اراده اکثریت مردم ایران بود. او مدعی شد که 24 میلیون تن از مردم به احمدی نژاد رای داده اند. شورای نگهبان و وزارت کشور امانت داری کردند. پیام رهبر جمهوری اسلامی را اگر از لفاطی های نهفته در آن جدا کنیم، هیچ نیست جز مقابله با اراده مردم. یا او از کل آنچه در کشور می گذرد بی خبر است و یا با اطلاع است و خود او رهبری این کودتا را برعهده داشته است و تمام شواهد و بیانیه ها نشان میدهد که مورد دوم است. یعنی رهبری کودتا. اکثریت مردم ایران بیش از هر زمان دیگری در برابر رهبر جمهوری اسلامی قرار گرفتند و در آینده نتیجه این رویاروئی معلوم خواهد شد. تردید نیست که آنچه انجام شد، گام اول و خاکریز اول است. اگر مجلس خبرگان را نتوان تشکیل داد و این کودتا را در دستور کار آن قرار داد، آینده نشان خواهد داد که بسیاری از آنها که امروز این امکان را دارند بصورت خاکریزهای بلافاصله کودتای انتخاباتی کنونی از صحنه حذف خواهند شد. یاس ملی که کودتای انتخاباتی بوجود آورد، امری نیست که از نظر طراحان و مدافعان حمله به ایران پنهان بماند. ما در آینده نزدیک نتیجه این امر را همگان خواهند دید و با کمال تاسف بیشتر هزینه را باز هم مردم ایران خواهند داد

با این کودتای دولت و حزب پادگانی، اگر جلوی آن گرفته نشود، باید منتظر موج دستگیری معروف ترین چهره های سیاسی فعال در انتخابات اخیر، اصلاح طلبان و ملی مذ

کودتای گام به گام انتخاباتی

با آمار تقلبی وزارت کشور

تهران بسرعت چهره نظامی به خود می گیرد. وزارت کشور که اعلام کرده بود از صبح فردا نتایج آراء را بتدریج اعلام خواهیم کرد، شتابزده یک آمار من درآوردی را اعلام کرد که بموجب آن احمدی نژاد تاکنون نفر اول است!

شواهد نشان میدهد که آرایش نظامی برای جلوگیری از اعتراض مردم به تقلب انتخاباتی باشد و از سوی دیگر وزارت کشور نیز شتابزده و برای جلوگیری از دخالت رهبر جمهوری اسلامی یک آماری را اعلام داشت تا او را در برابر عمل انجام شده قرار دهد. بویژه که میرحسین موسوی در مصاحبه کوتاه امشب خود از رهبر خواست دخالت کرده و جلوی دگرگون اعلام شدن نتیجه انتخابات را بگیرد. فاجعه ای که در حال وقوع است، درست همان شیوه عمل کودتائی و دروغگوئی 4 سال گذشته احمدی نژاد است.

در محافل عالی حکومتی گفته می شود پیام موسوی من بنام ملت ایران دربرابر این تقلب می ایستم!

در عالی ترین محافل حکومتی از یک پیام بسیار مهم صحبت می شود که به رهبر رسانده شده است. بموجب این پیام، میرحسین موسوی از مقاومت تا آخر خط، برای جلوگیری از تقلب بزرگ (کودتا) سخن گفته و تاکید کرده است که اگر هرچه زودتر دستور توقف نتایج دروغ انتخاباتی متوقف نشود، از مردم خواهد خواست برای دفاع از رای خود به خیابان ها بیآیند. او گفته است، متقلبین بیش از این نمی توانستند بکنند که کرده اند و بالاتر از این دیگر نیست مگر اسلحه به روی مردم بکشند. با به خیابان آوردن نیروهای نظامی بزرگترین لطمه را به اعتبار ملی شریف ترین قوای نظامی ایران در تاریخ این کشور، یعنی سپاه پاسداران زدند. من نه تنها برای دفاع از آراء مردم، بلکه برای دفاع از شرافت و قداست سپاه پاسداران و فرماندهان شهید آن در جبهه های جنگ مردم را به خیابان دعوت خواهم کرد.

دستگیری های بعد ازکودتا آغاز شد دبیرکل و اعضای جبهه مشارکت دستگیر شدند

ساعتی پیش، با حمله به دفتر مرکزی جبهه مشارکت ایران اسلامی، تمامی اعضای حاضر حزب در این مرکز و از جمله دبیرکل حزب دکتر "میردامادی" بازداشت شدند.

این نوع دستگیری ها، مانند هر کودتای دیگری در جهان، امواج پس از کودتا و برای تثبیت کودتاست. همچنین اطلاع بدست آمده که "فیس بوک" فیلتر شد و شبکه موبایل ها بشدت مختل شده است. با استفاده از فرا رسیدن شب، دسته های ده نفره موتور سوارهای حزب پادگانی در خیابان های مرکزی تهران با شعار "حزب الله پیروز است، معترض نابود است" به حرکت در آمده اند که هدف اصلی ترساندن مردم و جلوگیری از ادامه تظاهرات در شب است.

اسامی رهبران جبهه مشارکت که سرشب امشب در دفتر مرکزی این حزب در تهران دستگیر شده اند بتدریج اعلام شده است. از جمله مصطفی تاج زاده، بهزاد نبوی، رمضان زاده و امین زاده جزو بازداشت شدگان هستند.

سایت خبری نیوزویک انتصاب مجدد احمدی نژاد را یک کودتا نامید.


این سایت که در لحظات پایانی بستن ستاد موسوی با یکی از مشاوران آنجا صحبت کرده فقط توانسته این جمله را بشنود که این یک کودتاست و سپس تلفن بروی خبرنگار قطع شده است. نیوزویک در ادامه به روند علاقه پرشور مردم به موسوی و حضو گسترده آنها در انتخابات اشاره کرده و می نویسد که انتخاب موسوی برای همه بدیهی بود، اما ماجرا زمانی شروع شد که نیم ساعت پس از پایان شمارش آرا خبرگزاری دولتی ایران پیروزی احمدی نژاد را اعلام کرد. نیوزویک در ادامه به بقیه اتفاقات می پردازد که منجر به اعتراضات وسیع مردم در خیابانها انجامید و از جمله به تایید احمدی نژاد توسط خامنه ای اشاره میکند و حتی به اعلام نتایج صندوق ها بدون باز شدن آنها اشاره می کند. نیوزویک همچنین می نویسد که مقامات ایران به همه بیمارستانها اطلاع داده بودند که برای پذیرش زخمی های زد و خوردها آماده باشند. نیوزویک می نویسد با وجود اینکه در تظاهرات امروز در تهران کشته شدن کسی تایید نشده است ولی مردم فریاد می زدند که می کشیم آنکه برادرم کشت!