Thursday, April 6, 2017

نگاهِ روز/ "آیت‌الله قتل عام"؛ یکی از عوامل "هولوکاست ایرانی" رای اخیر پارلمان کانادا در مورد نسل‌کشی نامیدن کشتار زندانیان سیاسی زندان اوین در سال ۶۷ یکی از اقدام‌هایی است که طی چند سال گذشته انجام شده است که به‌سادگی می‌تواند از سوی پارلمان بسیاری دیگر از کشورها مورد تایید قرار گیرد و بازتایید شود. نسل‌کشی نامیدن کشتار زندانیان سیاسی ایرانی در دهه شصت، مانند نسل‌کشی ارامنه که در دوران عثمانی رخ داد، مانند قتل عام مردم کامبوج از سوی خمرهای سرخ، کشتار میلیون‌ها یهودی از سوی نازی‌ها، کشتار کردها از سوی صدام حسین، قتل عام مسلمانان در بوسنی، کشتار هوتسی‌ها در رواندا، قتل عام میلیونی مخالفان دولت اتحاد شوروی در اردوگاه‌های کار اجباری و قتل عام بنگال‌ها در بنگلادش از سوی ارتش پاکستان و تجاوز سیستماتیک به صدها هزار زن بنگال همه و همه یادآور تاریک‌ترین و شرم‌آورترین رخدادهای قرن اخیر است. با این‌حال، اینک یکی از عوامل سازماندهی هولوکاست ایران، آستان قدس یا بزرگ‌ترین نهاد مالی غیر دولتی ایران را اداره می‌کند و احتمالا نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری است. ابراهیم رئیسی از معدود بازماندگان زنده و آزاد یک نسل‌کشی است که نه مانند همه متهمان زنده نسل‌کشی مورد تعقیب و استنطاق قرار گرفته و نه مانند افسران ارشد ارتش آلمان فرار کرده یا کشور به کشور پنهان شده است.او حتی نمی‌داند که متهم‌شدن ضمنی به نسل‌کشی در دنیای امروز چه عواقبی دارد و چه اتهام سنگینی است. افرادی که با چنین اتهام‌هایی مواجهند امثال صدام حسین یا اسلوبودان میلوسویچ بوده‌اند که برای فرار یا احتیاط بیشتر پنهان شده‌اند، تا کم‌تر خود را علنی و سوژه خبری کنند. هولوکاست در علوم سیاسی اقدام سیستماتیک و متمرکز برای نابود کردن دیگر انسان‌هایی است که از قوم، تبار، نژاد،منطقه یا دین و آیین یا تفکر خاصی هستند و حاکمان سیاسی با همه‌ی اراده سیاسی و همه‌ی دستگاه نظامی و قضایی و همه‌یدستگاه بوروکراتیک به صورت هماهنگ و به‌ویژه در ظرف زمانی محدود اقدام به حذف دیگر انسان‌ها می‌کنند تا خطر فرضی و فیزیکی آن‌ها را برای همیشه حذف کند. کشتار و قتل عام چند هزار زندانی بی‌پناه ایرانی بعد از حدود سی سال در ظاهر رو به فراموشی بود. اما با نامزدی ابراهیم رئیسی برای ریاست‌جمهوری می‌توان انتظار داشت که پرونده هولوکاست ایرانی به‌زودی تبدیل به یک موضوع جنجالی بین‌المللی شود و عملا رئیسی را تبدیل به احمدی‌نژاد شماره ۲ کند. بعید به نظر می‌رسد که سیاست و اقتصاد از هم فرو پاشیده ایران، توانایی تاریخی تحمل یک احمدی نژاد دیگر و بلکه بدتر را داشته باشد. اما ظاهرا فضای بسته سیاسی ایران، سرکوب و نابودی رسانه‌های مستقل، انحصار تبلیغات در دست حاکمیت و نیز فقدان هر گونه حزب و سازمان و سندیکای مستقل از حاکمیت و تبدیل و تجهیز جریان‌های مافیاهای مذهبی به ابزارهای کنترل افکار عمومی و مغز شویی، می‌تواند زمینه‌های ایجاد یک سونامی فاجعه‌بار دیگر را در جامعه ایران فراهم کند.



نگاهِ روز/ "آیت‌الله قتل عام"؛ یکی از عوامل "هولوکاست ایرانی"
رای اخیر پارلمان کانادا در مورد نسل‌کشی نامیدن کشتار زندانیان سیاسی زندان اوین در سال ۶۷ یکی از اقدام‌هایی است که طی چند سال گذشته انجام شده است که به‌سادگی می‌تواند از سوی پارلمان بسیاری دیگر از کشورها مورد تایید قرار گیرد و بازتایید شود.
نسل‌کشی نامیدن کشتار زندانیان سیاسی ایرانی در دهه شصت، مانند نسل‌کشی ارامنه که در دوران عثمانی رخ داد، مانند قتل عام مردم کامبوج از سوی خمرهای سرخ، کشتار میلیون‌ها یهودی از سوی نازی‌ها، کشتار کردها از سوی صدام حسین، قتل عام مسلمانان در بوسنی، کشتار هوتسی‌ها در رواندا، قتل عام میلیونی مخالفان دولت اتحاد شوروی در اردوگاه‌های کار اجباری و قتل عام بنگال‌ها در بنگلادش از سوی ارتش پاکستان و تجاوز سیستماتیک به صدها هزار زن بنگال همه و همه یادآور تاریک‌ترین و شرم‌آورترین رخدادهای قرن اخیر است.
با این‌حال، اینک یکی از عوامل سازماندهی هولوکاست ایران، آستان قدس یا بزرگ‌ترین نهاد مالی غیر دولتی ایران را اداره می‌کند و احتمالا نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری است. ابراهیم رئیسی از معدود بازماندگان زنده و آزاد یک نسل‌کشی است که نه مانند همه متهمان زنده نسل‌کشی مورد تعقیب و استنطاق قرار گرفته و نه مانند افسران ارشد ارتش آلمان فرار کرده یا کشور به کشور پنهان شده است.او حتی نمی‌داند که متهم‌شدن ضمنی به نسل‌کشی در دنیای امروز چه عواقبی دارد و چه اتهام سنگینی است. افرادی که با چنین اتهام‌هایی مواجهند امثال صدام حسین یا اسلوبودان میلوسویچ بوده‌اند که برای فرار یا احتیاط بیشتر پنهان شده‌اند، تا کم‌تر خود را علنی و سوژه خبری کنند.
هولوکاست در علوم سیاسی اقدام سیستماتیک و متمرکز برای نابود کردن دیگر انسان‌هایی است که از قوم، تبار، نژاد،منطقه یا دین و آیین یا تفکر خاصی هستند و حاکمان سیاسی با همه‌ی اراده سیاسی و همه‌ی دستگاه نظامی و قضایی و همه‌یدستگاه بوروکراتیک به صورت هماهنگ و به‌ویژه در ظرف زمانی محدود اقدام به حذف دیگر انسان‌ها می‌کنند تا خطر فرضی و فیزیکی آن‌ها را برای همیشه حذف کند.
کشتار و قتل عام چند هزار زندانی بی‌پناه ایرانی بعد از حدود سی سال در ظاهر رو به فراموشی بود. اما با نامزدی ابراهیم رئیسی برای ریاست‌جمهوری می‌توان انتظار داشت که پرونده هولوکاست ایرانی به‌زودی تبدیل به یک موضوع جنجالی بین‌المللی شود و عملا رئیسی را تبدیل به احمدی‌نژاد شماره ۲ کند. بعید به نظر می‌رسد که سیاست و اقتصاد از هم فرو پاشیده ایران، توانایی تاریخی تحمل یک احمدی نژاد دیگر و بلکه بدتر را داشته باشد. اما ظاهرا فضای بسته سیاسی ایران، سرکوب و نابودی رسانه‌های مستقل، انحصار تبلیغات در دست حاکمیت و نیز فقدان هر گونه حزب و سازمان و سندیکای مستقل از حاکمیت و تبدیل و تجهیز جریان‌های مافیاهای مذهبی به ابزارهای کنترل افکار عمومی و مغز شویی، می‌تواند زمینه‌های ایجاد یک سونامی فاجعه‌بار دیگر را در جامعه ایران فراهم کند.
نویسنده: فرزانه روستایی
منبع: زیتون
 تیتر، تخلیص و انتخاب تصویر: فیسبوک "روز"

تدارک وسیع "آیت‌الله قتل عام" برای حضور در انتخابات در حالی که طیف وسیعی از رسانه‌ها سرگرم پوشش دادن اخبار نشست احمدی نژاد و بقایی هستند، به نظر می‌رسد حضور ابراهیم رئیسی در رقابت انتخابات ریاست جمهوری قطعی شده است. رئیسی که وعده داده بود امروز ۱۶ فروردین نظرش را برای ورود به انتخابات اعلام می‌کند، به نوشته‌ی خبرگزاری فارس، نزدیک به سپاه پاسداران، از هیات نظارت بر انتخابات استعفا داد تا رسما برای ورود به رقابت‌های انتخاباتی آماده بشود. ساعتی پس از این استعفای رئیسی، محمدباقر قالیباف هم اعلام کرد که در انتخابات شرکت نمی‌کند و تمام تمام "نیرو" و "امکانات" خود را به کار می‌گیرد تا حسن روحانی رئیس جمهور نشود تا این شایعه که شهردار فعلی تهران، معاون اول رئیسی خواهد بود، تقویت بشود. در همین حال سایت تابناک، متعلق به محسن رضایی، خبر داده که علی اصغر عنابستانی رئیس ستاد انتخاباتی احمدی‌نژاد در خراسان و از استانداران او در دولت دهم، ریاست ستاد انتخاباتی رئیسی را به عهده گرفته است. منابع خبری داخل ایران می‌گویند ابراهیم رئیسی روز سوم فروردین با رهبر جمهوری اسلامی، سیدعلی خامنه‌ای، دیدار داشته و برای شرکت در انتخابات کسب تکلیف کرده و با نظر منفی مواجه نشده است. رئیسی که در میان عموم مردم به "آیت‌الله قتل عام" مشهور است، از اعضای "هیات مرگ" و عوامل موثر در کشتار و اعدام مخالفان جمهوری اسلامی در دهه‌ی شصت بوده است. موضوعی که به نوعی خط قرمز نظام جمهوری اسلامی به حساب می‌آید و بعید به نظر می‌رسد رئیسی بابت آن در رقابت‌های انتخاباتی مورد پرسش دیگر کاندیداها قرار بگیرد. در روزهای گذشته رسانه‌های عمومی خبر حمایت مصباح یزدی، معروف به "تئوریسن خشونت" در نظام جمهوری اسلامی، از رئیسی را منتشر کرده بودند.

تدارک وسیع "آیت‌الله قتل عام" برای حضور در انتخابات
در حالی که طیف وسیعی از رسانه‌ها سرگرم پوشش دادن اخبار نشست احمدی نژاد و بقایی هستند، به نظر می‌رسد حضور ابراهیم رئیسی در رقابت انتخابات ریاست جمهوری قطعی شده است.
رئیسی که وعده داده بود امروز ۱۶ فروردین نظرش را برای ورود به انتخابات اعلام می‌کند، به نوشته‌ی خبرگزاری فارس، نزدیک به سپاه پاسداران، از هیات نظارت بر انتخابات استعفا داد تا رسما برای ورود به رقابت‌های انتخاباتی آماده بشود. ساعتی پس از این استعفای رئیسی، محمدباقر قالیباف هم اعلام کرد که در انتخابات شرکت نمی‌کند و تمام تمام "نیرو" و "امکانات" خود را به کار می‌گیرد تا حسن روحانی رئیس جمهور نشود تا این شایعه که شهردار فعلی تهران، معاون اول رئیسی خواهد بود، تقویت بشود. در همین حال سایت تابناک، متعلق به محسن رضایی، خبر داده که علی اصغر عنابستانی رئیس ستاد انتخاباتی احمدی‌نژاد در خراسان و از استانداران او در دولت دهم، ریاست ستاد انتخاباتی رئیسی را به عهده گرفته است. منابع خبری داخل ایران می‌گویند ابراهیم رئیسی روز سوم فروردین با رهبر جمهوری اسلامی، سیدعلی خامنه‌ای، دیدار داشته و برای شرکت در انتخابات کسب تکلیف کرده و با نظر منفی مواجه نشده است.
رئیسی که در میان عموم مردم به "آیت‌الله قتل عام" مشهور است، از اعضای "هیات مرگ" و عوامل موثر در کشتار و اعدام مخالفان جمهوری اسلامی در دهه‌ی شصت بوده است. موضوعی که به نوعی خط قرمز نظام جمهوری اسلامی به حساب می‌آید و بعید به نظر می‌رسد رئیسی بابت آن در رقابت‌های انتخاباتی مورد پرسش دیگر کاندیداها قرار بگیرد. در روزهای گذشته رسانه‌های عمومی خبر حمایت مصباح یزدی، معروف به "تئوریسن خشونت" در نظام جمهوری اسلامی، از رئیسی را منتشر کرده بودند.

مقصران پلاسكو مشخص شدند: نگهداری از ساختمان پلاسکو بر عهده مالک یعنی بنیاد مستضعفان بوده است

مقصران پلاسكو مشخص شدند: نگهداری از ساختمان پلاسکو بر عهده مالک یعنی بنیاد مستضعفان بوده است


ایلنا : دکتر محمدتقی احمدی، رئيس هيئت گزارش ملی حادثه ساختمان پلاسکو، مهمترین تکالیف حقوقی در حادثه پلاسکو طی یافته‌ها و جلسات متعدد کمیته با دستگاه‌های ذیربط تاکنون را اعلام کرد:

1/  تکلیف نگهداری عمده از ساختمان پلاسکو بر عهده مالک یعنی بنیاد مستضعفان بوده است، ولی با وجود اخطارها مبنی بر ناایمن بودن ‏ساختمان، مالک اقدام موثری انجام نداده است.‏

2/  شهرداری تهران، در اجرای کامل و به موقع بند ۱۴ ماده ۵۵ قانون شهرداری و تبصره آن، کوتاهی کرده است. شهرداری همچنین درباره ‏اجرای مبحث ۲۲ مقررات ملی ساختمان برای تعیین روش نگهداری و بهره برداری ایمن و مطمئن بناهای موجود، علیرغم ابهامات آن، حساس نبوده است.‏

3/ اجرای وظایف قانونی مالک و شهرداری در جهت ایمن سازی ساختمان، مستلزم تعطیل کردن ساختمان یا ‏ممانعت از تداوم کسب و کار در ساختمان پلاسکو نبوده است و ایمن سازی امکان پذیر بوده است.

4/  تکلیف قانونی وزارت تعاون به بازرسی حفاظت فنی از کارگاه های واقع در ساختمان پلاسکو ، روشن بوده و کوتاهی در انجام این امر از ‏سوی وزارت نام برده در مورد ساختمان پلاسکو خلاف وظایف قانونی این وزارتخانه تلقی می شود.‏

5/ وزارت راه و شهرسازی با وجود اقدامات مثبت در حال اقدام، درباره مقررات ایمنی و مسایل ساختمان های موجود مانند ملاحظات اجرایی ‏مبحث ۲۲ ، به مقررات ملی ساختمان به طور تاریخی کم توجه بوده است.

6/ وزارت کشور در اجرای مبحث ۲۲ مقررات ملی ساختمان اقدام موثری نکرده و به طور موثر به وظایف خود در این ‏خصوص عمل نکرده است.‏

7/  شورای ساختمان پلاسکو باید به مساله ایمنی فضای کاری کسبه و ساختمان از بعد حریق توجه می کرد، زیرا به هر نحو از ‏اخطارهای آتش نشانی مطلع بوده و می توانسته است همانند سایر فعالیت های جاری خود این موارد را نیز مورد پیگیری جدی ‏قرار دهد، اما این کار انجام نشده است.‏

8/ سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی تهران تا حدودی به تکلیف خود در بازرسی از ساختمان و دادن اخطار و دستورالعمل ‏های ایمن سازی عمل کرده، اما این اقدامات موثر نبوده است. دستورالعمل ها نیز کلی بوده اند. شایان ذکر است که در ‏مجموع، این سازمان ابزار قانونی لازم برای تحقق الزامات قانونی و الزام اشخاص را در اختیار ندارد.‏ 

کار زشت وزیر و صفحه‌ی اول "لاتی"! روزنامه‌ی "وطن امروز" این تیتر را درمورد کارزشت وزیر راه حسن روحانی منتشر کرده که به جای پاسخ به سوال خبرنگاری میکروفون را ازدستش گرفت و به گوشه‌ای پرتاب کرد. این تیتر را باید نشریات اصلاح طلب مدعی آزادی رسانه‌ای مثل اعتماد یا شرق می‌زدند یا وطن امروز؟ حتی در برابر خبرنگار رسانه‌ای که جانبدارانه عمل می‌کند و گاهی آداب حرفه‌ای رابه جا نمی‌آورد، باز هم این واکنش زشت و زننده است؛ از سوی هرکس که باشد. آن هم وقتی می‌شود به :"مصاحبه نمی‌کنم" اکتفا کرد. متاسفانه اصلاحاتی‌ها به خاطر منافع حزبی فعلا سکوت کرده‌اند! اصلا در شرایط فعلی چیزی به نام مطبوعات مردمی و مستقل و حرفه‌ای وسالم و به درد بخور داریم ؟ ی انهاد و صنفی که ازحقوق ابتدایی خبرنگاران رسانه دفاع بکند؟ نظرشما چیست؟ منبع: فرهنگ نو- تیتر: فیس بوک روز

کار زشت وزیر و صفحه‌ی اول "لاتی"!
روزنامه‌ی "وطن امروز" این تیتر را درمورد کارزشت وزیر راه حسن روحانی منتشر کرده که به جای پاسخ به سوال خبرنگاری میکروفون را ازدستش گرفت و به گوشه‌ای پرتاب کرد. این تیتر را باید نشریات اصلاح طلب مدعی آزادی رسانه‌ای مثل اعتماد یا شرق می‌زدند یا وطن امروز؟ حتی در برابر خبرنگار رسانه‌ای که جانبدارانه عمل می‌کند و گاهی آداب حرفه‌ای رابه جا نمی‌آورد، باز هم این واکنش زشت و زننده است؛ از سوی هرکس که باشد. آن هم وقتی می‌شود به :"مصاحبه نمی‌کنم" اکتفا کرد. متاسفانه اصلاحاتی‌ها به خاطر منافع حزبی فعلا سکوت کرده‌اند! اصلا در شرایط فعلی چیزی به نام مطبوعات مردمی و مستقل و حرفه‌ای وسالم و به درد بخور داریم ؟ ی انهاد و صنفی که ازحقوق ابتدایی خبرنگاران رسانه دفاع بکند؟ نظرشما چیست؟
منبع: فرهنگ نو- تیتر: فیس بوک روز

تصویر روز/ پاسخ‌گویی وزیر با پرت کردن میکروفن! عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی جمهوری اسلامی که باجناق علی اکبر ناطق نوری هست، در محل هیئت دولت با خبرنگاری که از او درباره قرارداد خرید هواپیماهای تازه پرسید درگیری پیدا کرد. گفته می شود خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان از آخوندی درباره مرجوعی بودن این هواپیماها سئول کرد که با واکنش قهری او رو به رو شد.


تصویر روز/ پاسخ‌گویی وزیر با پرت کردن میکروفن!
عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی جمهوری اسلامی که باجناق علی اکبر ناطق نوری هست، در محل هیئت دولت با خبرنگاری که از او درباره قرارداد خرید هواپیماهای تازه پرسید درگیری پیدا کرد. گفته می شود خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان از آخوندی درباره مرجوعی بودن این هواپیماها سئول کرد که با واکنش قهری او رو به رو شد.