Friday, September 12, 2014

افزوده شدن قابلیت تماس تصویری به وایبر!

افزوده شدن قابلیت تماس تصویری به وایبر!

در نسخه ٥ وایبر که به تازگی منتشر شده است علاوه بر قابلیت تماس تصویری، طراحی اپ در اندروید نوسازی شده و امکان فوروارد عکس هم به iOS افزوده شده است.
اپلیکیشن وایبر از جمله نرم‌افزارهای ارتباطی است که در میان کاربران گوشی‌های هوشمند در ایران به طرز وسیعی کاربرد دارد. آسانی استفاده موجب شده است کاربران ایرانی از آن استقبال زیادی کرده و برای پیامک فرستادن و همچنین گفتگو با دوستان و بستگان داخل و خارج از کشور استفاده کنند. قابلیت آسان گروه سازی در این اپلیکیشن بدون هم به محبوبیت آن افزوده است. البته چنان‌که می‌دانیم فیلترینگ در ایران تابع هیچ قاعده‌ای نیست و باید امیدوار باشیم محبوبیت وایبر مقدمه فیلتر شدن آن نباشد.
با وایبر می‌توان پیام متنی و صوتی و عکس و ویدیو فرستاد و برخلاف اپلیکیشنی چون تانگو که شدت تبلیغات و پیام‌های اسپم در آن آزار دهنده شده است، در وایبر کاربر تقریبا با هیچ تبلیغات آشکاری مواجه نمی‌شود. وایبر همچنین بر خلاف اکثر اپلیکیشن‌های اخیرا محبوب دیگر، همچون اسکایپ عمل کرده و نسخه دسک‌تاپ و مک هم دارد.
 این اپلیکیشن اکنون با افزودن چند قابلیت دیگر به نسخه به روز رسانی شده خود، امکانات بیشتری برای ارتباطات در اختیار کاربرانش می‌گذارد. اما هنوز مساله نا امن این سرویس به دلیل عدم رمز‌گذاری داده‌ها در وایبر و تا پیش از این، در دسترس همگان بودن سابقه تمام تماس‌های وایبری همچنان مطرح است.
وایبر در نسخه جدید، امکان ارتباط ویدیویی را به سرویس خود افزوده است. به این ترتیب کاربر پس از برقراری تماس با فرد مورد نظر، روی آیکون دوربین در صفحه تماس کلیک کرده و بدین ترتیب تماس صوتی به تصویری تبدیل می‌شود. علاوه بر این امکان فوروارد کردن عکس نیز به نسخه جدید آی‌فون/آی‌پد وایبر افزوده شده است. به این ترتیب، کاربر می‌تواند عکسی را که در وایبر دریافت کرده بدون رفتن به گالری دوربین و به طور مستقیم به یکی دیگر از دوستانش در وایبر ارسال(فوروارد) کند.
قابلیت جالب دیگری که به نسخه جدید افزوده شده است، امکان انتقال تماس به سایر دستگاه‌های کاربر است. به این ترتیب وقتی کاربر با گوشی هوشمند خود در حال گفتگوی صوتی یا ویدیویی با شخص دیگری است، می‌تواند در حین گفتگو، تماس خود را به وایبر نصب شده روی دسک‌تاپ یا مک خود منتقل کرده و از آن‌جا گفتگو را با طرف مقابلش ادامه دهد. طرف مقابل نیز همزمان چنین امکانی را در اختیار دارد.
وایبر تا پیش از این شماره‌های موجود در گوشی موبایل کاربران را برای یافتن شماره‌هایی که وایبر دارند جستجو می‌کرد و آن را به لیست تماس‌های وایبری کاربر اضافه می‌کرد. علاوه بر این کاربر می‌توانست خود شماره موبایل شخص خاصی را که در دفتر تلفن موبایلش ذخیره نشده مستقیما در وایبر جستجو کند. اکنون در نسخه جدید، امکان اسکن کردن QR (کد جستجوی سریع) برای یافتن شماره وایبر مرتبط با آن هم اضافه شده است.

اطلاعات پنج میلیون حساب کاربری Gmail لو رفت!/ ای میل خود را جستجو کنید شاید بین قربانیان باشید روز گذشته، اعلام شد که اطلاعات مربوط به پنج میلیون کاربر گوگل و حساب کاربری گوگل یعنی آدرس و گذرواژه آن‌ها در اینترنت منتشر شده است. هنوز دقیقا مشخص نیست، این اطلاعات چگونه لو رفته؛ اما گوگل در بیانیه‌ای به کاربران اطمینان داده، این اطلاعات لو رفته ناشی از هک سیستم‌های گوگل نیست. آیا شما نیز از آن دسته کسانی هستید که اطلاعات آن‌ها لو رفته است؟ به گزارش «تابناک»، نخستین بار در روز سه شبه بود که اطلاعات پنج میلیون حساب کاربری Gmail روی وب سایت Bitcoin Security منتشر شد – اینجا. اما آن گونه که تا کنون درباره این موضوع مطرح شده، این امر ناشی از هک و دزدی اطلاعات از سرورهای گوگل نبوده، بلکه جمع آوری اطلاعات حساب های کاربر و انتشار یک جای آنها بوده است. گوگل در یک بیانیه رسمی در وبلاگ امنیتی خود – اینجا – اشاره کرده است که جای نگرانی چندانی برای کاربران وجود ندارد، زیرا در بین این پنج میلیون اطلاعات لو رفته، تنها ۲ درصد از ترکیب‌های نام و گذرواژه حساب‌های کاربری درست بوده و سیستم هوشمند و خودکار ضد سرقت اطلاعات گوگل همه تلاش‌ها برای ورود به حساب‌های کاربران را متوقف کرده و گوگل همه جوانب امنیتی برای محافظت از اطلاعات کاربران را در نظر گرفته است. اما و در هر صورت اطلاعات این پنج میلیون حساب کاربری در اینترنت منتشر شده و پایگاه داده‌هایی که این اطلاعات بر روی آن قرار گرفته، شامل رکوردهایی از جمله نام حساب کاربری، گذرواژه و سایر آدرس‌های ایمیل است. این پایگاه داده‌ها هم بر روی وب سایت Bitcoin Security و هم در وب سایت Mega – اینجا – قرار داده است. آیا حساب کاربری شما هم لو رفته است؟ احتمال بسیاری است که شما هم از آن دسته کاربرانی باشید که اطلاعات حساب کاربری آن‌ها لو رفته و در اینترنت منتشر شده است. در این صورت نیاز به آن دارید که این موضوع را بررسی کنید و در صورت درستی، سریع نسبت به تغییر گذرواژه خود و استفاده از یک گذرواژه قدرتمند اقدام کنید. برای فهمیدن این موضوع دو راه وجود دارد؛ فایلی که بر روی وب سایت Mega قرار گرفته، یک فایل از نوع txt به حجم ۳۶ مگابایت است. می‌توانید با دانلود این فایل و جستجو آدرس ایمیل خود در آن متوجه شوید که آیا شما نیز جزو پنج میلیونی بوده‌اید که حساب کاربری آن‌ها لو رفته است یا خیر؟ اما راه دوم و ساده‌تر اینکه به وب سایت IsLeaked – اینجا – بروید. در این وب سایت، کافی است که در بخش مربوطه، آدرس ایمیل خود را وارد ـ تنها وارد کردن آدرس ایمیل کافی است ـ و بررسی کنید که آیا حساب کاربری شما نیز دزدیده یا اطلاعات آن منتشر شده است یا خیر؟! اطلاعات پنج میلیون حساب کاربری Gmail لو رفت! اما در هر صورت پیشنهاد ما به شما این است که گذرواژه حساب کاربری خود را همین امروز تغییر دهید و به یک گذرواژه قدرتمند برای نگهداری از اطلاعات شخصی خود اتکا کنید. صرف نظر از این موضوع ،این عادت امنیتی خوب را در خود پرورش دهید که هر شش مایه یک بار حساب‌های کاربری آنلاین خود را بازرسی کنید و گذرواژه‌های آن‌ها را تغییر دهید. همچنین حتما به یاد داشته باشید، از یک گذرواژه مشخص برای چندین حساب کاربری استفاده نکنید. هکر‌ها عاشق گذرواژه‌هایی هستند که مانند شاه کلید عمل می‌کنند و با داشتن یکی از آن‌ها می‌توان قفل همه حساب‌های کاربر را باز کرد!

اطلاعات پنج میلیون حساب کاربری Gmail لو رفت!/ ای میل خود را جستجو کنید شاید بین قربانیان باشید

روز گذشته، اعلام شد که اطلاعات مربوط به پنج میلیون کاربر گوگل و حساب کاربری گوگل یعنی آدرس و گذرواژه آن‌ها در اینترنت منتشر شده است. هنوز دقیقا مشخص نیست، این اطلاعات چگونه لو رفته؛ اما گوگل در بیانیه‌ای به کاربران اطمینان داده، این اطلاعات لو رفته ناشی از هک سیستم‌های گوگل نیست. آیا شما نیز از آن دسته کسانی هستید که اطلاعات آن‌ها لو رفته است؟

به گزارش «تابناک»، نخستین بار در روز سه شبه بود که اطلاعات پنج میلیون حساب کاربری Gmail روی وب سایت Bitcoin Security منتشر شد – اینجا. اما آن گونه که تا کنون درباره این موضوع مطرح شده، این امر ناشی از هک و دزدی اطلاعات از سرورهای گوگل نبوده، بلکه جمع آوری اطلاعات حساب های کاربر و انتشار یک جای آنها بوده است.

گوگل در یک بیانیه رسمی در وبلاگ امنیتی خود – اینجا – اشاره کرده است که جای نگرانی چندانی برای کاربران وجود ندارد، زیرا در بین این پنج میلیون اطلاعات لو رفته، تنها ۲ درصد از ترکیب‌های نام و گذرواژه حساب‌های کاربری درست بوده و سیستم هوشمند و خودکار ضد سرقت اطلاعات گوگل همه تلاش‌ها برای ورود به حساب‌های کاربران را متوقف کرده و گوگل همه جوانب امنیتی برای محافظت از اطلاعات کاربران را در نظر گرفته است.

اما و در هر صورت اطلاعات این پنج میلیون حساب کاربری در اینترنت منتشر شده و پایگاه داده‌هایی که این اطلاعات بر روی آن قرار گرفته، شامل رکوردهایی از جمله نام حساب کاربری، گذرواژه و سایر آدرس‌های ایمیل است. این پایگاه داده‌ها هم بر روی وب سایت Bitcoin Security و هم در وب سایت Mega – اینجا – قرار داده است.

آیا حساب کاربری شما هم لو رفته است؟

احتمال بسیاری است که شما هم از آن دسته کاربرانی باشید که اطلاعات حساب کاربری آن‌ها لو رفته و در اینترنت منتشر شده است. در این صورت نیاز به آن دارید که این موضوع را بررسی کنید و در صورت درستی، سریع نسبت به تغییر گذرواژه خود و استفاده از یک گذرواژه قدرتمند اقدام کنید.

برای فهمیدن این موضوع دو راه وجود دارد؛ فایلی که بر روی وب سایت Mega قرار گرفته، یک فایل از نوع txt به حجم ۳۶ مگابایت است. می‌توانید با دانلود این فایل و جستجو آدرس ایمیل خود در آن متوجه شوید که آیا شما نیز جزو پنج میلیونی بوده‌اید که حساب کاربری آن‌ها لو رفته است یا خیر؟

اما راه دوم و ساده‌تر اینکه به وب سایت IsLeaked – اینجا – بروید. در این وب سایت، کافی است که در بخش مربوطه، آدرس ایمیل خود را وارد ـ تنها وارد کردن آدرس ایمیل کافی است ـ و بررسی کنید که آیا حساب کاربری شما نیز دزدیده یا اطلاعات آن منتشر شده است یا خیر؟!
اطلاعات پنج میلیون حساب کاربری Gmail لو رفت!

اما در هر صورت پیشنهاد ما به شما این است که گذرواژه حساب کاربری خود را همین امروز تغییر دهید و به یک گذرواژه قدرتمند برای نگهداری از اطلاعات شخصی خود اتکا کنید. صرف نظر از این موضوع ،این عادت امنیتی خوب را در خود پرورش دهید که هر شش مایه یک بار حساب‌های کاربری آنلاین خود را بازرسی کنید و گذرواژه‌های آن‌ها را تغییر دهید.

همچنین حتما به یاد داشته باشید، از یک گذرواژه مشخص برای چندین حساب کاربری استفاده نکنید. هکر‌ها عاشق گذرواژه‌هایی هستند که مانند شاه کلید عمل می‌کنند و با داشتن یکی از آن‌ها می‌توان قفل همه حساب‌های کاربر را باز کرد!

اطلاعات پنج میلیون حساب کاربری Gmail لو رفت!/ ای میل خود را جستجو کنید شاید بین قربانیان باشید روز گذشته، اعلام شد که اطلاعات مربوط به پنج میلیون کاربر گوگل و حساب کاربری گوگل یعنی آدرس و گذرواژه آن‌ها در اینترنت منتشر شده است. هنوز دقیقا مشخص نیست، این اطلاعات چگونه لو رفته؛ اما گوگل در بیانیه‌ای به کاربران اطمینان داده، این اطلاعات لو رفته ناشی از هک سیستم‌های گوگل نیست. آیا شما نیز از آن دسته کسانی هستید که اطلاعات آن‌ها لو رفته است؟ به گزارش «تابناک»، نخستین بار در روز سه شبه بود که اطلاعات پنج میلیون حساب کاربری Gmail روی وب سایت Bitcoin Security منتشر شد – اینجا. اما آن گونه که تا کنون درباره این موضوع مطرح شده، این امر ناشی از هک و دزدی اطلاعات از سرورهای گوگل نبوده، بلکه جمع آوری اطلاعات حساب های کاربر و انتشار یک جای آنها بوده است. گوگل در یک بیانیه رسمی در وبلاگ امنیتی خود – اینجا – اشاره کرده است که جای نگرانی چندانی برای کاربران وجود ندارد، زیرا در بین این پنج میلیون اطلاعات لو رفته، تنها ۲ درصد از ترکیب‌های نام و گذرواژه حساب‌های کاربری درست بوده و سیستم هوشمند و خودکار ضد سرقت اطلاعات گوگل همه تلاش‌ها برای ورود به حساب‌های کاربران را متوقف کرده و گوگل همه جوانب امنیتی برای محافظت از اطلاعات کاربران را در نظر گرفته است. اما و در هر صورت اطلاعات این پنج میلیون حساب کاربری در اینترنت منتشر شده و پایگاه داده‌هایی که این اطلاعات بر روی آن قرار گرفته، شامل رکوردهایی از جمله نام حساب کاربری، گذرواژه و سایر آدرس‌های ایمیل است. این پایگاه داده‌ها هم بر روی وب سایت Bitcoin Security و هم در وب سایت Mega – اینجا – قرار داده است. آیا حساب کاربری شما هم لو رفته است؟ احتمال بسیاری است که شما هم از آن دسته کاربرانی باشید که اطلاعات حساب کاربری آن‌ها لو رفته و در اینترنت منتشر شده است. در این صورت نیاز به آن دارید که این موضوع را بررسی کنید و در صورت درستی، سریع نسبت به تغییر گذرواژه خود و استفاده از یک گذرواژه قدرتمند اقدام کنید. برای فهمیدن این موضوع دو راه وجود دارد؛ فایلی که بر روی وب سایت Mega قرار گرفته، یک فایل از نوع txt به حجم ۳۶ مگابایت است. می‌توانید با دانلود این فایل و جستجو آدرس ایمیل خود در آن متوجه شوید که آیا شما نیز جزو پنج میلیونی بوده‌اید که حساب کاربری آن‌ها لو رفته است یا خیر؟ اما راه دوم و ساده‌تر اینکه به وب سایت IsLeaked – اینجا – بروید. در این وب سایت، کافی است که در بخش مربوطه، آدرس ایمیل خود را وارد ـ تنها وارد کردن آدرس ایمیل کافی است ـ و بررسی کنید که آیا حساب کاربری شما نیز دزدیده یا اطلاعات آن منتشر شده است یا خیر؟! اطلاعات پنج میلیون حساب کاربری Gmail لو رفت! اما در هر صورت پیشنهاد ما به شما این است که گذرواژه حساب کاربری خود را همین امروز تغییر دهید و به یک گذرواژه قدرتمند برای نگهداری از اطلاعات شخصی خود اتکا کنید. صرف نظر از این موضوع ،این عادت امنیتی خوب را در خود پرورش دهید که هر شش مایه یک بار حساب‌های کاربری آنلاین خود را بازرسی کنید و گذرواژه‌های آن‌ها را تغییر دهید. همچنین حتما به یاد داشته باشید، از یک گذرواژه مشخص برای چندین حساب کاربری استفاده نکنید. هکر‌ها عاشق گذرواژه‌هایی هستند که مانند شاه کلید عمل می‌کنند و با داشتن یکی از آن‌ها می‌توان قفل همه حساب‌های کاربر را باز کرد!

اطلاعات پنج میلیون حساب کاربری Gmail لو رفت!/ ای میل خود را جستجو کنید شاید بین قربانیان باشید

روز گذشته، اعلام شد که اطلاعات مربوط به پنج میلیون کاربر گوگل و حساب کاربری گوگل یعنی آدرس و گذرواژه آن‌ها در اینترنت منتشر شده است. هنوز دقیقا مشخص نیست، این اطلاعات چگونه لو رفته؛ اما گوگل در بیانیه‌ای به کاربران اطمینان داده، این اطلاعات لو رفته ناشی از هک سیستم‌های گوگل نیست. آیا شما نیز از آن دسته کسانی هستید که اطلاعات آن‌ها لو رفته است؟

به گزارش «تابناک»، نخستین بار در روز سه شبه بود که اطلاعات پنج میلیون حساب کاربری Gmail روی وب سایت Bitcoin Security منتشر شد – اینجا. اما آن گونه که تا کنون درباره این موضوع مطرح شده، این امر ناشی از هک و دزدی اطلاعات از سرورهای گوگل نبوده، بلکه جمع آوری اطلاعات حساب های کاربر و انتشار یک جای آنها بوده است.

گوگل در یک بیانیه رسمی در وبلاگ امنیتی خود – اینجا – اشاره کرده است که جای نگرانی چندانی برای کاربران وجود ندارد، زیرا در بین این پنج میلیون اطلاعات لو رفته، تنها ۲ درصد از ترکیب‌های نام و گذرواژه حساب‌های کاربری درست بوده و سیستم هوشمند و خودکار ضد سرقت اطلاعات گوگل همه تلاش‌ها برای ورود به حساب‌های کاربران را متوقف کرده و گوگل همه جوانب امنیتی برای محافظت از اطلاعات کاربران را در نظر گرفته است.

اما و در هر صورت اطلاعات این پنج میلیون حساب کاربری در اینترنت منتشر شده و پایگاه داده‌هایی که این اطلاعات بر روی آن قرار گرفته، شامل رکوردهایی از جمله نام حساب کاربری، گذرواژه و سایر آدرس‌های ایمیل است. این پایگاه داده‌ها هم بر روی وب سایت Bitcoin Security و هم در وب سایت Mega – اینجا – قرار داده است.

آیا حساب کاربری شما هم لو رفته است؟

احتمال بسیاری است که شما هم از آن دسته کاربرانی باشید که اطلاعات حساب کاربری آن‌ها لو رفته و در اینترنت منتشر شده است. در این صورت نیاز به آن دارید که این موضوع را بررسی کنید و در صورت درستی، سریع نسبت به تغییر گذرواژه خود و استفاده از یک گذرواژه قدرتمند اقدام کنید.

برای فهمیدن این موضوع دو راه وجود دارد؛ فایلی که بر روی وب سایت Mega قرار گرفته، یک فایل از نوع txt به حجم ۳۶ مگابایت است. می‌توانید با دانلود این فایل و جستجو آدرس ایمیل خود در آن متوجه شوید که آیا شما نیز جزو پنج میلیونی بوده‌اید که حساب کاربری آن‌ها لو رفته است یا خیر؟

اما راه دوم و ساده‌تر اینکه به وب سایت IsLeaked – اینجا – بروید. در این وب سایت، کافی است که در بخش مربوطه، آدرس ایمیل خود را وارد ـ تنها وارد کردن آدرس ایمیل کافی است ـ و بررسی کنید که آیا حساب کاربری شما نیز دزدیده یا اطلاعات آن منتشر شده است یا خیر؟!
اطلاعات پنج میلیون حساب کاربری Gmail لو رفت!

اما در هر صورت پیشنهاد ما به شما این است که گذرواژه حساب کاربری خود را همین امروز تغییر دهید و به یک گذرواژه قدرتمند برای نگهداری از اطلاعات شخصی خود اتکا کنید. صرف نظر از این موضوع ،این عادت امنیتی خوب را در خود پرورش دهید که هر شش مایه یک بار حساب‌های کاربری آنلاین خود را بازرسی کنید و گذرواژه‌های آن‌ها را تغییر دهید.

همچنین حتما به یاد داشته باشید، از یک گذرواژه مشخص برای چندین حساب کاربری استفاده نکنید. هکر‌ها عاشق گذرواژه‌هایی هستند که مانند شاه کلید عمل می‌کنند و با داشتن یکی از آن‌ها می‌توان قفل همه حساب‌های کاربر را باز کرد!