Sunday, March 7, 2010

تجمع اعتراض‌آمیز صنفی بیش از 500 دانشجو در مقابل مجلس

پارلمان‌نیوز: دانشجویان كاردانی فنی و حرفه‌ای در اعتراض به حذف مقطع كارشناسی ناپیوسته برای فارغ‌التحصیلان سازمان فنی و حرفه‌ای در دانشگاه‌های دولتی در مقابل مجلس تجمع كردند.

به گزارش ایلنا، دانشجویان معترض حدود 500 نفر بوده‌اند كه شعارهای دانشجو می‌میرد ذلت نمی‌پذیرد، حتی اگر بمیریم حق خود را می‌گیریم، پول نداریم چكار كنیم دانشگاه‌رو رها كنیم»سر می‌دادند.

یكی از این دانشجویان اظهار داشت: تا پیش از این فارغ‌التحصیلان سازمان فنی و حرفه‌ای در مقطع كاردانی امكان حضور در آزمون كارشناسی ناپیوسته را داشتند اما اخیرا اعلام شده كه مدارك ما را برای شركت در این آزمون معتبر نمی‌دانند.

به گفته وی ظرفیت پذیرش دانشجویان كاردانی سازمان فنی و حرفه‌ای به فرهنگیان واگذار شده و به این ترتیب دانشجویان فنی و حرفه‌ای از حضور در دانشگاه‌های دولتی و روزانه بازمانده‌اند.

این دانشجو می‌گفت: در چنین شرایطی فقط در آزمون دانشگاه آزاد و غیرانتفاعی می‌توانند شركت كنند كه هزینه هنگفتی به دنبال دارد.

تجمع‌كنندگان از فارغ‌التحصیلان آموزشكده‌های فنی و حرفه‌ای مراكز شریعتی، شمسی‌پور، انقلاب، ولی‌عصر، كرج و شهریار بوده‌اند.

نظرات خوانندگان
نوشته شده در تاريخ شانزدهم اسفند ۱۳۸۸ برابر با هفتم مارس ۲۰۱۰ ، 14:39:09 توسط رنگین , محارب
عزیزان دانشجو. مبارزه شما قابل تحسین هست, اما فراموش نکنید که به تنهایی کاری از پیش نمی برید. اما جوشیدن با کارگران و زحمتکشان و بردن آگاهی بین آنها, از بزرگترین رمز موفقیت هست. تنها زمانی که فکر و عمل یا همان تئوری و پراتیک با هم بکار آیند و در هم تلفیق شوند, پیروز خواهیم شد. هیچ لازم نیست که در آن فضای خفقان حرفهایی زده شود که انسان نتواند از پس آن بر بیاید. کافیست هر کدام از شما که کارگری از بستگان یا همسایگان دارید با آنها بجوشید وبا آنها نشست و برخواست کنید, در این نشست و برخواستها قطعا بحثها سیاسی میشود. برقرار باد پیوند دانشجویان و کارگران ایران.

نوشته شده در تاريخ شانزدهم اسفند ۱۳۸۸ برابر با هفتم مارس ۲۰۱۰ ، 13:08:58 توسط شورا
جمهوری اسلامی تمام تلاش خود را بکار برده است که دانشجویان دیگر دست به اعتراض نزنند. اما اعتراضات دانشجویان بسیار گسترده‌تر از گذشته شده است. اين هم يك نمونه ديگر از اعتراضات !اگر در گذشته عموما دانشگاه تهران بود که اعتراضات و مبارزه را آغاز می‌کرد اما اکنون این خصوصیت از انحصار تهران خارج شده است و هر شهرستان بزرگی، خود به یک مرکز اعتراض دانشجویی تبدیل شده است. اعتصابات و اعتراضات دانشجویی، برخلاف گذشته، به یک زمان و روز خاص خلاصه نمی‌شوند. این اعتراضات تقریبا در تمام فصول سال غیر از تابستان ادامه دارد. اعتراضات و اعتصاباتی که فواصل آن‌ها کوتاه‌تر شده و بیش از گذشته به صورت همزمان و سراسری صورت می‌گیرد. جمهوری اسلامی، دانشجو و دانشگاه مطیع و فرمانبردار می‌خواهد. جمهوری اسلامی خواستار خاموشی و مرگ دانشگاه و دانشجوی آگاه است و هنوز هم بر این تلاش است که با تشدید سرکوب و ارعاب و زندان و اعدام، به این هدف خود جامه عمل بپوشاند. تجربه سه دهه حکومت اسلامی که با خونین‌ترین سرکوب‌ها همراه بوده است، بارها بر این خیال مهر ابطال کوبیده است. دانشگاه و دانشجوی آگاه، فرمان ارتجاع را نمی‌خوانند،

کیهان از آتش زدن کیهان در چهارشنبه سوری خبر داد

کیهان : سايت فريند فيد FRIEND FEED كه بودجه آن از سوي تشكيلات راديو فردا- وابسته به سازمان سيا- تامين مي شود و از فتنه سبز حمايت مي كند با چاپ صفحه اول كيهان در صدر اخبار خود نوشت «از روزنامه كيهان به عنوان هيزم آتش چهارشنبه سوري استفاده مي كنيم»!

اين سايت حامي موسوي و خاتمي و كروبي كه از گزارش ها و اخبار مستند و افشاگرانه كيهان درباره هويت فتنه گران و وابستگي آنها به آمريكا و اسرائيل به شدت آتش گرفته است، از يكسو تاكيد مي كند كه براي حمايت از آزادي و دموكراسي بايد روزنامه كيهان را روز چهارشنبه سوري به آتش كشيد و از سوي ديگر در اقدامي ناشيانه، صفحه اول روزنامه كيهان 20/8/85 با تيتر «بوش سيلي خورد، پايان 6 سال ياغي گري» را به عنوان كليشه خبر خود برمي گزيند! و با اين اقدام ناشيانه اولا؛ نشان مي دهد كه از مواضع كيهان عليه آمريكا و موساد عصباني است و ثانيا بر وابستگي قطعي سران فتنه به آمريكا و موساد تاكيد مي ورزد و چه حكيمانه است اين سخن حضرت سجاد عليه السلام كه به خاطر احمق بودن دشمنان، خدا را سپاس مي گويد.
نظرات خوانندگان
نوشته شده در تاريخ شانزدهم اسفند ۱۳۸۸ برابر با هفتم مارس ۲۰۱۰ ، 14:35:06 توسط حجت
نظریات و نوشته های مملی ف عزیز همواره مورد تأیید این حقیر در مقابل ملت و بزرگ در مقابل دشمنان ملت است. دستت را میفشارم وبتو درود میگویم.

نوشته شده در تاريخ شانزدهم اسفند ۱۳۸۸ برابر با هفتم مارس ۲۰۱۰ ، 13:30:31 توسط عباس
حسین شریعتمداری یکی از حرامیان خائن به وطن و همه ایرانیان است که پس از فروپاشی این رژیم کثیف , باید بلافاصله او و خانواده اش اعدام انقلابی شود. نصر من الله و فتح قریب

نوشته شده در تاريخ شانزدهم اسفند ۱۳۸۸ برابر با هفتم مارس ۲۰۱۰ ، 13:00:16 توسط مش قاسم
دوستان عزیز چرا توجه نمیفرمایئد ؟ مهمتر از آتش زدن روزنامه کیهان، آتش زدن ساختمان کیهان واقع در خیابان شهید شاه چراغی ( جنب لاله زار ) است.

نوشته شده در تاريخ شانزدهم اسفند ۱۳۸۸ برابر با هفتم مارس ۲۰۱۰ ، 10:32:20 توسط timor
به دروغ هرموضوعي را به آمريكا واسرايل ربط ميدهند تاكتيكي كه ٣١سال است استفاده ميكنند. مرگ بر آمريكا واسرايل و جمهوري اسلامي.زنده باد ايران

نوشته شده در تاريخ شانزدهم اسفند ۱۳۸۸ برابر با هفتم مارس ۲۰۱۰ ، 09:26:46 توسط شهدان شهر
چی شد حسین مخمور ؟کسی دیگر بازار سیاه کاغذ نمیخرد؟ اگر واداری دوستان آتش بزنند چند صد میلیونی مقام معظم میدهند وچند صد تا هم دولت وچند صد تا هم یاریهای بازاریان پیرو ولایت شاید از حمس هم اینبار بر عکس برسد

نوشته شده در تاريخ شانزدهم اسفند ۱۳۸۸ برابر با هفتم مارس ۲۰۱۰ ، 08:17:33 توسط بسیجی خامنه ای پرست
هی نگوئید کیهان بدرد نمی خورد دیدید بلاخره روزچهارشنبه سوری بکار خواهد آمد

نوشته شده در تاريخ شانزدهم اسفند ۱۳۸۸ برابر با هفتم مارس ۲۰۱۰ ، 07:46:00 توسط شورا
سران ارگان‌‌های سرکوب جمهوری اسلامی، نیروهای نظامی، پلیس، وزارت اطلاعات، قوه قضاییه، خلاصه کلام همه دستگاه‌های رژیم استبدادی که در سرکوب مردم ایران مستقیماً نقش دارند، شدیداً از حوادث سیاسی چهارشنبه‌سوری نه فقط نگران، بلکه ترسیده‌اند. چون نه در یک نقطه معین است که بتوانند تمام نیروی‌شان را برای سرکوب آن متمرکز کنند و نه می‌توانند ممنوع‌اش کنند. گیر افتاده‌اند که چه باید بکنند. صحنه اعتراض، سراسر ایران است و هر کوچه، خیابان و میدان می‌تواند صحنه تظاهرات علیه رژیم باشد. آن‌ها فقط یک راه دارند و آن اعلام حکومت نظامی‌ست. اما این اقدام از نظر سیاسی به نفع آن‌ها نیست، چرا که در هم شکستن آن از سوی مردم، کارآیی آن را برای رژیم در آینده، از بین می‌برد. این درماندگی را به وضوح می‌توان در موضع‌گیری‌های آن‌ها نیز دید. طبیعی‌ست که آن‌ها به رسم همیشگی‌شان تهدید کنند اما اغلب، دست به دامان خانواده‌ها شدند و از آن‌ها خواستند که اجازه ندهند فرزندان‌شان در این مراسم شرکت کنند. گویا که نمی‌دانند، در جریان تظاهرات و راه‌پیمایی‌های خیابانی، اغلب تمام اعضای خانواده‌ها شرکت می‌کنند.

نوشته شده در تاريخ شانزدهم اسفند ۱۳۸۸ برابر با هفتم مارس ۲۰۱۰ ، 07:42:06 توسط رنگین , محارب
از حالا هر کس را که از خیابانی که روزنامه کیهان در آن هست, رد بشه, به رگبار می بندند و میگویند دفاع از خود بوده و این محاربین میخواستند این روزنامه را به آتش بکشند. ما یاد گرفتیم که اگر قرار باشه کاری انجام بدهیم نباید اون را لو داد. اینکه کیهان در جشن چهارشنبه سوری میسوزه یا یک روز دیگه بالاخره این دروغ نامه یک روزی در آتش خشم مردم یا میسوزه یا بسته میشود.

نوشته شده در تاريخ شانزدهم اسفند ۱۳۸۸ برابر با هفتم مارس ۲۰۱۰ ، 07:35:22 توسط هاله
با نظر مملي ف كاملا موافقم

نوشته شده در تاريخ شانزدهم اسفند ۱۳۸۸ برابر با هفتم مارس ۲۰۱۰ ، 07:32:47 توسط علی
من حتی کمی با نسرین مخالفم و خواهان رفتار خشن تری هستم باید این دزدان وقاتلان و کثیف ترین موجودات را گرفت و سوزانید !!!!

نوشته شده در تاريخ شانزدهم اسفند ۱۳۸۸ برابر با هفتم مارس ۲۰۱۰ ، 07:24:23 توسط امید
چهار شنبه سوری و نوروز فرصتهای خوبی‌ برای خانه تکانی فرهنگی‌ و مذهبی‌ هستند. از این فرصتها برای خروج از اسلام و بازگشت به زردشت استفاده کنید. بد گفتن به اسلام هیچ فایده‌ای ندارد. چیزی که میتواند ایران را نجات دهد خروج تعداد زیادی از مردم از اسلام است. به زردشت باز گردید. امید در کرج

نوشته شده در تاريخ شانزدهم اسفند ۱۳۸۸ برابر با هفتم مارس ۲۰۱۰ ، 06:56:09 توسط مملي ف
با درود مجدد به پيك ايران عزيز, من اين نامه را در Powerpoint نوشتم و PDF سيو كردم كه با همه ي سيستمها باز ميشود . خوشحال ميشدم اگرميدانستم در چه فرمات برايتان ارسال كنم بهتر است. با سپاس ***************** پ ا : power point

نوشته شده در تاريخ شانزدهم اسفند ۱۳۸۸ برابر با هفتم مارس ۲۰۱۰ ، 05:59:34 توسط مملي ف
با درود. چقدر خوب ميشد كه ما به اين انگلها نمي گفتيم: آي در اين روز پا فلان روز !! اينها را بايد در وحشتي هميشگي و مدام فرو بريم تا كه خود را براي روز خاصي مجهز نكنند بلكه با اعتراضهاي پياپي و گسترده از بسيج اين لجنها جلوگيري كرده كه قادر به وارد آوردن ضربات مهلك, به پيكر پوسيده و سراسر فساد و تباهي اين رژيم باشيم , واقعا كه چه خوب ميشد .. !! (سطر زير را ميتوانيد هنگام درج مطلب اصلي حذف نماييد) پيك ايران عزيز; متن نامه به آقاي پرتس و ترجمه اش را برايتان ارسال كردم (ناشناس) نميدانم دريافت كرديد يا خير؟! **************** پ ا : دريافت کرديم ولی باز نشد. ای ميل زديم و برگشت خورد.

نوشته شده در تاريخ شانزدهم اسفند ۱۳۸۸ برابر با هفتم مارس ۲۰۱۰ ، 05:21:26 توسط نسرین
نه تنها کیهان بلکه تمام مزدورنامه های حامی جنایتکاران و عکس رهبر را بوته های چهارشنبه سوری می کنیم.

نوشته شده در تاريخ شانزدهم اسفند ۱۳۸۸ برابر با هفتم مارس ۲۰۱۰ ، 04:57:54 توسط نیما
بله،بله به ورق پاره کیهان که مروج شگنجه دروغ و ریا و حامی جنایتکاران است از بوته های چهارشنبه سوری است. ولی فقیه و مزدورانش از مردم ایران و سنن آنها به حراس افتاده اند. چهارشنبه سوری شب به آتش سپردن این رژیم جنایتکار است. جنایتکاران دونه به دونه و هر کدام به نوعی وحشت مرگ بار حاکم برخودشان را بیان می کنند.این بار مراکز جرم و جنایت یعنی بسیج ،سپاه و جاسوسی به بوتهای فروزان مبدل خواهند شد. سونامی چهارشنبه سوری در راه است ولی فقیه و شکنجه گران جنایتکار را به آتش باید سپرد.

عماد بهاور رئیس شاخه جوانان نهضت آزادی ایران مجدداً بازداشت شد

عماد بهاور رئیس شاخه جوانان نهضت آزادی ایران مجدداً بازداشت شد

میزان:مهندس عماد بهاور رئیس شاخه جوانان و عضو دفتر سیاسی نهضت آزادی ایران و ستاد 88 پیش از ظهر امروز پس از مراجعه به دادگاه انقلاب بازداشت شد.
این سومین بازداشت عماد بهاور در سال جاری می باشد، در روزهای منتهی به انتخابات ریاست جمهوری بهاور یکبار به مدت 4 روز و بلافاصله بعد از انتخابات نیز به مدت دوماه بازداشت شده و تمام این مدت را در سلولهای انفرادی 209 محبوس بود.
همچنین نیروهای امنیتی در سالجاری علاوه بر فشار برای اخراج ایشان از محل کارش با فشار بر حراست دانشگاه مازندران از برگزاری جلسه دفاعیه پایان نامه ایشان در مقطع کارشناسی ارشد علوم سیاسی نیز جلوگیری نمودند.

درسا سبحانی بازداشت شد

کمیته گزارشگران حقوق بشر- درسا سبحانی، فعال کمپین یک‌میلیون امضا و فعال حق تحصیل، حدود ساعت ۱۰ صبح امروز، ۱۶ اسفند در منزلش در ساری بازداشت شد.
بنابرگزارش‌های دریافتی تعداد ماموران ۱۲ نفر بوده است که دوتن از آنان فیلم‌برداری می‌کردند و تعداد زیادی نیز در بیرون از منزل حضور داشتند.
گفتنی است شام‌گاه ۱۱ اسفندماه، نیروهای امنیتی با حضور در منزل این فعال مدنی ۲۰ ساله، به تفتیش منزل و ضبط وسایل شخصی او اقدام نمودند اما به دلیل عدم حضور او در منزل موفق به بازداشت وی نشدند.

نظرات خوانندگان
نوشته شده در تاريخ شانزدهم اسفند ۱۳۸۸ برابر با هفتم مارس ۲۰۱۰ ، 11:08:22 توسط رنگین , محارب
منبع میهن> ادعای رادان در باره دروغ بودن تجاوز در کهریزک, من از هموطنان خواهش میکنم که عکس رادان را در سایت میهن ببینید و در مورد سلامتی روحی او نظر بدهید. رادان با آن جای زخمی که بر بینی (بین دو ابرو دارد) در اصطلاح روانکاوی به این شکل از انسانها مریضی جنون جنگی مینامند. یعنی شخص که این چنین ضربه خورده از سلامتی فکر برخوردار نیست. در حالیکه در تمام قانون اساسی دنیا سلامتی روحی و فکری اولین شرط برای استخدام و خدمت کردن به مردم مبیاشد.

مصاحبه با دبیرکل جامعه روحانیت مبارز

آیت الله مهدوی کنی:
ما پای سخنرانی هاشمی می نشینیم


آیت‌الله مهدوی ‌كنی، دبیرکل جامعه روحانیت مبارز، روز گذشته و بدنبال آشکار شدن اختلافات در درون این جامعه روحانی با خبرگزاری ایلنا مصاحبه کرده و نقطه نظرات خود را درباره اوضاع کنونی کشور طرح کرد.

مهدوی کنی که پس از انفجار دفتر نخست وزیری و کشته شدن رجائی و باهنر، برای یک دوره کوتاه نخست وزیر موقت بود و در کارنامه خود سرپرستی کمیته های بعد از انقلاب و وزارت کشور را نیز دارد، دراین مصاحبه درباره وحدت گفت:



ما هنوز خیال می كنیم وحدت یعنی همه باید تبدیل به یك مذهب و تفكر واحد شویم، در حالی كه مقصود از وحدت گفت‌وگو و یافتن مشتركات است.

کنی در پاسخ به این سئوال كه آیا تلاش برای بیرون راندن نیروهای باسابقه نظام از صحنه با اصول وحدت سازگار است ؟

گفت: قطعا سازگار نیست؛ البته در صورتی كه نیروها خودشان نخواهند از صحنه خارج شوند، زیرا بعضی طرفین رقابت نمی‌خواهند رقابت كنند و بگونه‌ای رفتار می‌كنند كه از صحنه خارج شوند كه در این صورت كنار گذاشته شدن تقصیر آنهاست. فكر نمی‌كنم كسی بخواهد آنها را از صحنه بیرون كند.

مهدوی کنی در پاسخ به این سئوال كه برخی جریانات خواهان حذف چهره‌ای مانند آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی هستند، گفت:

"این جریانات مهم نیستند. ما همچنان پای سخنرانی آقای هاشمی می‌نشینیم."

هاشمی رفسنجانی، ناطق نوری (دبیرکل سابق جامعه روحانیت و رئیس مجلس پنجم) و حجت الاسلام حسن روحانی عضو مجلس خبرگان و عضو شورای استراتژیک مجمع مصلحت نظام، در دوران پس از انتخابات دراعتراض به مواضع برخی از اعضای این مجمع درجلسات آن شرکت نمی کنند.