Monday, June 6, 2011

در سخنرانی 14 خرداد

در سخنرانی 14 خرداد




پیام احمدی نژاد به آقای خامنه ای



ساسان کردستانی







شب 14 خرداد، مراسم سالگرد مرگ آقای خمینی در آرامگاه او برگزار شد . در جریان سخنرانی احمدی نژاد، طرفداران آقای خامنه ای با شعارهای تند علیه رحیم مشائی در اصل به خود احمدی نژاد تاختند و سخنان او را به کرات قطع کردند.



شاید احمدی نژاد هرگز تصور نمی کرد همان اتفاقی برای او خواهد افتاد که درست یک سال پیش در همین مکان و بدستور و نقشه او در سخنرانی حسن خمینی، نوه آقای خمینی پیش آمد. ایشان از طرف کودتاچیان به هواداری از جنبش سبز متهم شد و اجازه ادامه سخنرانی اش را نیافت.



سال گذشته احمدی نژاد، پشتگرم به بانیان و حامیان کودتا، هنوز محبوب رهبر فرزانه بود و امسال مغضوب و مطرود همان کسانی شد که با تقلب وکودتای انتخاباتی، او را بر سر کار نگاه داشتند تا میلیون ها مردم معترض را سرکوب کنند.



سال گذشته آیت اله جنتی و آیت الله مصباح یزدی که مخالفت با احمدی نژاد را مخالفت با خدا در بوق می کردند، امسال همانها به رنگ دیگر ظاهر شده اند.



اما، دراین میان پیام احمدی نژاد به خامنه ای را در جریان همین سخنرانی نباید دست کم گرفت. زمانی که عوامل لباس شخص و بیت رهبری در میان سخنرانی او به کرات علیه مشائی شعار دادند و حتا مرگ بر مشائی هم گفنتد، احمدی نژاد گفت : "مخلص آقای رئیس هم هستیم ! نوبت شما هم می شود ! ..."



بدون شک خامنه ای می داند در فضای نظامی – امنیتی امروز ایران جز او کسی رئیس، رئیس جمهور نیست و این "آقای رئیس جمهور" یعنی تعیین کننده رئیس جمهور!



شاید این گفته احمدی نژاد را بتوان در شمار معدود سخنان راستی بدانیم که در خلال 7 سال اخیر بر زبان ایشان جاری شده و تاریخ جز این نمی گوید که قدرت و دولت اگر ثابت و ماندنی بود به دیگری نمی رسید

ارگان سیاسی سپاه : همه موظفیم به جای "رهبری" بگوییم "امام خامنه‌ای"

ارگان سیاسی سپاه : همه موظفیم به جای "رهبری" بگوییم "امام خامنه‌ای"




آفتاب: هفته‌نامه «صبح صادق» ارگان سیاسی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در یادااشتی به قلم سردار یدالله جوانی، از ائمه جمعه و صدا و سیما خواست در سخنرانی‌ها و برنامه‌های خود از رهبری معظم انقلاب اسلامی با عنوان «امام» یاد کنند و در ترویج آن بکوشند.



به گزارش گروه سیاسی آفتاب، این هفته‌نامه در شماره روز دوشنبه (۱۶ خرداد) خود نوشته که "امروز باید با صراحت و شجاعت اعتراف کنیم که در سال 8631 و پس از رحلت امام خمینی پس از اعلام نام «خامنه ای عزیز» از سوی خبرگان رهبری، دچار اشتباهی بزرگ شدیم و آن اشتباه این بود که از ایشان با عنوان «امام» یاد نکردیم".



سردار جوانی رئیس اداره سیاسی سپاه در سرمقاله هفته‌نامه «صبح صادق» افزوده است: «باید اهتمام ویژه‌ای داشت و اشتباهی را که در گذشته به هر دلیلی مرتکب شدیم، جبران نماییم.»



به اعتقاد سردار جوانی «صدا و سیما باید در این مسیر به رسالت رسانه‌ای خود عمل نماید. ائمه جمعه سراسر کشور و دیگر صاحبان تریبون و قلم باید بسیج گردند».



وی افزوده است: «وظیفه خود بدانیم که اولاً از رهبر معظم انقلاب اسلامی برای ادای حق جایگاهش، با عنوان امام خامنه‌ای یاد کنیم و ثانیاً دلیل به کار بردن این عنوان را برای مردم تبیین نماییم».

علی آبادی رئیس نشست اوپک شد

علی آبادی رئیس نشست اوپک شد


* سیداحمد خاتمی: منظور من هاشمی رفسنجانی نبود



علی آبادی رئیس نشست اوپک شد



فارس : معاون اول رئیس جمهور از حضور محمد علی آبادی در جلسه روز 18 خرداد ماه اوپک به عنوان رئیس این اجلاس خبر داد.

محمد رضا رحیمی معاون اول رئیس جمهور در حاشیه تودیع و معارفه سرپرست جدید وزارت نفت در جمع خبرنگاران گفت: آقای علی آبادی در جلسه آتی اوپک که در تاریخ 18 خرداد ماه جاری در وین برگزار می شود از طرف ایران شرکت می کند و ریاست این سازمان را برعهده می گیرد.

وی ادامه داد: حضور احتمالی وزیر اقتصاد در جلسه اوپک مربوط به زمانی می شد که وزارت نفت سرپرستی نداشت، اما با معرفی آقای علی آبادی به عنوان سرپرست وزارت نفت حضور ایشان در جلسه اوپک مسجل شده است.



سیداحمد خاتمی: منظور من هاشمی رفسنجانی نبود



خبر انلاین : عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم درباره سخنان روز گذشته اش توضیح داد.

پس از آنکه سیداحمد خاتمی روز گذشت تلویحا به سخنان اخیر رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام اشاره کرده و به نقد دآن پرداخت امروز به ایسنا گفت:« امروز مطلع شدم بسیاری از سایت‌ها و رسانه‌ها سخنان اینجانب را مبنی بر این‌که "عده‌ای می‌گویند اعتماد مردم از نظام سلب شده دروغ است" به جناب آقای هاشمی رفسنجانی نسبت داده‌اند و گفته‌اند که خاتمی اعلام کرده که آقای هاشمی رفسنجانی دروغ گفته است.

وی با بیان این‌که «در این ارتباط توضیح چند نکته را ضروری می‌دانم» ادامه داد: اولا سخنان من نقد آن سخن بود نه نقد گوینده آن و این سخن حدود دو سال است که از سوی رسانه‌های ضدانقلاب و بیگانه گفته می‌شود که اعتماد مردم از نظام سلب شده است و من در آن‌جا در مقام نقد سخن هستم و به تعبیری «ماقال» را نقد کرده‌ام نه «من‌قال» را و این‌که برخی خطاب این حرف را به آقای هاشمی نسبت می‌دهند سخن نادرستی است.

وی به صحبت‌های هاشمی رفسنجانی اشاره کرد و گفت: سخنی که آقای هاشمی گفته‌اند این است که اگر بخواهیم حرف درستی بزنیم و نصیحتی انجام دهیم این است که باید به طور کلی تلاش کنیم که اگر اعتماد بخشی از مردم از بین رفته یا به تردید افتاده‌اند باید این اعتماد را برگردانیم و صفا بین دولت و مردم، نظام و مردم و حکومت و مردم ایجاد کنیم و این کار آسان‌تری است. چون مردم آگاه آسان‌تر برمی‌گردند و لجبازی نمی‌کنند به شرط این‌که واقعیت را ببینند.

این عضو هیات رییسه مجلس خبرگان افزود: بنابراین آقای هاشمی نگفته است هنوز می‌توانیم اعتماد مردم را برگردانیم و من نیز در سخنانم گفتم این سخن که برخی می‌گویند اعتماد مردم از نظام سلب شده دروغ است و نسبت دادن این سخنانم به آقای هاشمی را تکذیب می‌کنم و در واقع به هم بافتن آسمان و ریسمان می‌دانم که مبنایی ندارد.

بازداشت پنج شهروند بهایی در شهرهای شمال کشور

بازداشت پنج شهروند بهایی در شهرهای شمال کشور






شامگاه روز شنبه و یک شنبه ماموران امنیتی با مراجعه به منازل ۳ تن از شهروندان بهایی در بابل و بابلسر اقدام به بازداشت پنج نفر از شهروندان بهایی کردند.

بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، ماموران اداره اطلاعات به همراه نیروی انتظامی در ساعت ده و نیم شامگاه روز شنبه در حالیکه به اسلحه و باتوم مجهز بودند وارد منزل یک شهروند بهایی ساکن بابلسرکه در آن جلسه‌ای مذهبی مخصوص بهاییان موسوم به ضیافت برقرار بود شده و ضمن جمع آوری کتب و عکس‌های مربوط به آئین بهائی، دو شهروند بهایی حاضر در جلسه مذکوربه نام‌های میثاق لقائی (۷۶ ساله) و دخترشان مهوند لقائی را بازداشت نمودند.



همچنین ماموران با استفاده از باتوم و اسلحه و ایجاد رعب و وحشت به حاضرین فشار می‌اورند تا تعهدی را مبنی بر عدم حضور در جلسه دینی ضیافت را امضا کنند.



از طرف دیگر در تاریخ فوق ماموران اداره اطلاعات به منزل یک شهروند بهایی دیگر بابلسر به نام «نادیا فرهادی (ایمانیان)» که مسئول علمی دانشگاه مجازی بهائی در شهرستان بابلسر می‌باشد نیزهجوم آورده و پس از مصادره کتب و عکس‌های مذهبی و کیس کامپیو‌تر، نامبرده را نیز بازداشت و به نقطه نامعلومی منتقل می‌کنند.



در پس این واقعه، ماموران اداره اطلاعات بابل در روز یکشنبه ۱۵ خرداد به منزل یک شهروند بهایی شهر مزبور که در آن جلسه مذهبی بهاییان موسوم به ضیافت برگزار می‌شده مراجعه کرده که پس از تفتیش منزل، صاحبخانه به نام «پژمان نیکونژاد» و همسرش «شراره کاشانی‌نژاد» را نیز بازداشت می‌کنند.



قابل ذکر است در این جلسه ماموران ضمن ضرب و شتم یکی از حضار، از سایرشهروندان بهایی می‌خواهند که برگه تعهدی را مبنی بر عدم حضور در جلسات مذهبیشان را امضا کنند

جانشین نماینده ولایت فقیه در سپاه : رهبری جریان انحرافی را مشایی بعهده دارد/ انحراف جدید خطرناک‌تر از همه انحراف‌های تاریخ شیعه است/ سپاه قاطعانه با جریان انحرافی برخورد خواهد کرد

جانشین نماینده ولایت فقیه در سپاه : رهبری جریان انحرافی را مشایی بعهده دارد/ انحراف جدید خطرناک‌تر از همه انحراف‌های تاریخ شیعه است/ سپاه قاطعانه با جریان انحرافی برخورد خواهد کرد




جانشین نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با اشاره به نقش سپاه در حفظ انقلاب و اسلام در برابر دشمنان گفت: «هر جریان یا گروهی که درصدد تهدید دستاوردهای نظام اسلامی باشد قطعا با واکنش جدی سپاه مواجه خواهند شد».



حجت الاسلام مجتبی ذوالنور جانشین نماینده ولایت فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران ضمن تشریح ماهیت جریان انحرافی گفت: «جریان انحرافی درصدد ضربه زدن به نظام جمهوری اسلامی ایران از طریق امکانات خود نظام است که این جریان توسط مشائی هدایت و رهبری می‌شود».



وی تصریح کرد: «متأسفانه این جریان با نقاب دین و مذهب درصدد ایجاد انشعاب هایی در طول مسیر اصلی انقلاب بوده تا شاید از این طریق به خواسته خود برسند».



وی افزود: «سپاه با جریان‌های انحرافی متناسب با میزان تقابل آنان با ارزش‌های انقلاب به طور جدی مقابله خواهد کرد».



ذوالنور در ادامه به اهداف یکسان جریان انحرافی و فتنه اشاره کرد و گفت: «هر یک از این دو طیف با استراتژی جدید در حال ضربه زدن به نظام بوده تا حرکت اصلی نظام را متوقف کنند».



وی افزود: «جریان فتنه با تلفیق حق و باطل درصدد تحت تأثیر قراردادن افکار عمومی بودند؛ لذا خواسته خود را در قالب شعارهای جذاب به مردم القا می کردند ولی جریان انحرافی با استفاده از امکانات نظام و با نقاب مذهب پا به عرصه مقابله با نظام گذاشته است».



ذوالنور خاطرنشان کرد: «سپاه در هیچ انتخاباتی مستقیما ورود نکرده و در انتخابات نهم مجلس شورای اسلامی نیز رویه قبلی را پیش خواهد گرفت و تنها از طریق بیان شاخص‌ها به سالم اجرا شدن انتخابات کمک خواهد کرد».



جانشین نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران در خصوص هشدار رهبر انقلاب در مورد جریان‌های الحادی گفت: «فرقه سازی و انحراف اعتقادی و تضعیف دین به عنوان عنصر واقعی انقلاب اسلامی از طریق تکثر مذاهب خود ساخته امروز در دستور کار جدی دشمن قرار دارد».



ذوالنور تاکید کرد: «معتقدم انحراف جدید خطرناک‌تر از همه انحراف‌های تاریخ شیعه است و حتی از انجمن حجتیه خطرناک‌تر است».



جانشین نماینده ولی فقیه در سپاه با بیان اینکه انجمن حجتیه مبنایش این است که هر پرچم حکومتی قبل از دوره امام زمان برداشته شود باطل است، گفت: «این انجمن به حکومت اسلامی در دوران غیبت اعتقاد ندارد و از این رو نمی‌توانند بر مصادر قدرت دست بیاندازند اما جریان انحرافی با وجود همان اعتقادات انجمن حجتیه و افراطی گری بیشتر و از سوی دیگر نفوذ در مراکز قدرت بسیار خطرناک تر از انجمن حجتیه است».



وی اظهار داشت: «خطر جریان انحرافی از اصلاح طلبان هم بیشتر است، زیرا اصلاح طلبان به صورت شفاف با مظاهر دینی و اعتقادی درگیر می شدند، در تریبونهای خود اعلام می کردند که نظام اسلامی ناکارآمد است و هر روز علیه تفکرات دینی در روزنامه‌های زنجیره ای موضع صریح اتخاذ می کردند، اما جریان انحرافی نقاب نفاق مذهب را به چهره آویزان کرده و به قدرت و ثروت نیز دسترسی دارد لذا از آن جریان نیز خطرناک تر است».



ذوالنور با بیان اینکه روسای جریان انحرافی با رئیس جمهور گره خورده‌اند، گفت: «امیدواریم این گره باز شود اما بسیار سخت است که به این زودی‌ها شاهد این تفکیک باشیم».



جانشین نماینده ولی فقیه در سپاه بیان کرد: «زمانی می‌توانیم این موضوع را بپذیریم که راس فتنه جدید توسط رئیس جمهور حذف شود و لذا تا وقتی این افراد در دولت وجود دارند نمی‌توان انحراف اخیر را از دامان دولت پاک کرد».