Tuesday, March 28, 2017

«پول‌پاشی بی‌حساب» در آستان قدس رضوی: توزیع روزانه ۲۴۰ هزار وعده غذا!

«پول‌پاشی بی‌حساب» در آستان قدس رضوی: توزیع روزانه ۲۴۰ هزار وعده غذا!


در حالی‌که آستان قدس رضوی از نظارت نمایندگان مجلس و دولت خارج است و به هیچ نهاد نظارتی جز دستگاه عریض و طویل بیت رهبری پاسخ‌گو نیست، مرتضی بختیاری قائم مقام این آستان از توزیع روزانه ۲۴۰ هزار وعده غذا در این آستان خبر داده است.

مرتضی بختیاری مقام سابق قضایی و قائم مقام فعلی آستان قدس رضوی در نشستی خبری گفته است که «نمایندگی آستان قدس رضوی در تمامی استان‌های کشور و حتی ۱۹ استانی که موقوفه‌ای از این آستان مقدس ندارند، دایر شده است.»

وی اظهار کرد: حدود ۳۰۰ هزار زائر اولی در سال ۹۵ که اکثراً قشر سالمند بودند، به حرم مطهر رضوی مشرف شدند و به دستور تولیت سه روز توسط آستان قدس رضوی میزبانی کامل می‌شدند. در سال ۹۶ افزایش این آمار را خواهیم داشت و با تاکید تولیت آستان در آینده‌ای نزدیک دیگر نباید زائر اولی داشته باشیم.

بختیاری از برگزاری صد جلسه مجمع شرکت‌های اقتصادی زیر مجموعه آستان قدس رضوی خبر داده و گفته: «در حوزه اقتصادی بیش از ۱۰۰ مجمع در سال ۹۵ برگزار شد و وظایف تکلیفی را بر عهده شرکت‌ها گذاشتیم و تمامی گزارش‌ها استخراج شده و در اختیار تولیت آستان قدس رضوی قرار گرفته و به علت محرمانه‌ بودن آن رسانه‌ای نشده است.

آستان قدس رضوی یکی از بنگاه‌های بزرگ اقتصادی کشور است که موقوفات عظیم مالی، میهمانسراهای مجلل متعدد و شرکت‌های وسیع تجاری دارد. گفته می‌شود بخش اعظمی از اقتصاد کشور در اختیار آستان قدس رضوی قرار دارد اما این آستان علاوه بر استفاده از بودجه‌های چند صد میلیارد تومانی کشور به هیچ نهادی جز بیت رهبری پاسخ‌گو نیست و از مالیات نیز معاف شده است.

قائم مقام آستان قدس رضوی گفته است که «روزانه ۱۰۰ هزار صبحانه در حرم مطهر رضوی، ۴۰ هزار صبحانه در مبادی ورودی مشهد، ۱۰۰ هزار ناهار در حرم مطهر رضوی، توزیع بسته‌های متبرک و غیره توزیع می‌شود».

مشخص نیست در سال‌های  ۹۵ و ۹۶ که توسط رهبری به عنوان سال «اقتصاد مقاومتی» نام‌گذاری شده، این «پول‌پاشی»ها با نظارت کدام دستگاه نظارتی صورت می‌گیرد و چرا مردم باید با وجود آمار بالای بیکاری و نبود شغل، حق و حقوق خود را در سفره‌های نذری این آستان به دست آورند؟ چرا نباید این «پول‌پاشی»‌ها در زیرساخت‌های اقتصادی کشور سرمایه‌گذاری شود تا تولید و اشتغال کشور به چرخه در آید؟ آیا می‌شود نام این اعمال پوپولیستی را تلاش ابراهیم رئیسی برای جمع‌اوری کردن رآی در انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۱۳۹۶ نام نهاد؟
کانال جانبازان اصلاحات

عکس/ ورزشگاه آزادی تکمیل شد

عکس/ ورزشگاه آزادی تکمیل شد


خبرها حاکی از آن است که نیم ساعت مانده به شروع بازی دو قدرت برتر فوتبال آسیا ، دوستداران این بازی ورزشگاه را تسخیر کردند هواداران تیم ملی با استقبال چشمگیر از دیدار با چین پیش از شروع مسابقه ورزشگاه آزادی را پر کردند.

 لحظه ورود کارلوس کی روش و مارچلو لیپی  سرمربیان تیم های ایران و چین به استادیوم آزادی

داعش با انتشار ویدیویی ایران را تهدید کرد

داعش با انتشار ویدیویی ایران را تهدید کرد

داعش روز دوشنبه ۲۷ مارس ویدیویی تهدیدآمیز علیه ایران منتشر کرد. در این ویدیو عملکرد و دخالت ایران در منطقه محکوم شده و رهبر جمهوری اسلامی ایران تهدید شده است. این ویدیو به زبان فارسی بوده است.
IS Mörder von James Foley VIDEO Still OHNE FOLEY - RETUSCHIERT (Reuters)
خبرگزاری فرانسه از تهران گزارش می‌دهد که "دولت اسلامی" روز دوشنبه ۷ فروردین اقدام به انتشار ویدیویی به زبان فارسی نموده است.
این ویدیو که ۳۶ دقیقه طول دارد با عنوان "سرزمین فارسی‌زبان: از دیروز تا امروز" بر روی شبکه‌های اجتماعی "دولت اسلامی" در استان دیاله عراق منتشر شده است.
در این ویدیو، مرد نقابداری پیامی را خطاب به آیت‌الله خامنه‌ای، رهبر ایران می‌خواند. در این پیام آمده است: «آهای خامنه‌ای، تو فرد منفوری هستی که رژیم به ظاهر اسلامی ایران را کنترل می‌کنی، اما مطمئن باش که ما خیلی زود خانه تو را مثل این خانه ویران خواهیم کرد.»
این مرد نقابدار ضمن قرائت این پیام خانه ویران شده‌ای را نشان می‌دهد. در این ویدیو، از جمله صحنه‌های مربوط به سر بریدن چند سرباز اسیر شیعه مذهب نشان داده می‌شوند.
مرد دیگری در این ویدیو اعلام می‌کند که «ما ایران را مجددا تصرف خواهیم کرد و تسنن را در این کشور احیا می‌کنیم.»
در این ویدیو از جمله رویکرد مسالمت جویانه جمهوری اسلامی نسبت به یهودیان محکوم شده است. گزارشگر این ویدیو مدعی می‌شود که جمهوری اسلامی با طرح شعارهای ضد اسرائیلی و ضد آمریکایی بر آن است تا سنی‌ها را بفریبد، حال آنکه، یهودیان تحت حمایت دولت در کمال امنیت در ایران زندگی می‌کنند و حتی از مراکز مذهبی خود در شهرهای تهران و اصفهان برخوردارند.
جمهوری اسلامی ایران از دولت‌های سوریه و عراق برای غلبه بر نیروهای داعش و رزمندگان سنی‌مذهب حمایت و پشتیبانی می‌کند.
خبرگزاری فرانسه حمایت و پشتیبانی ایران از شیعیان دو کشور سوریه و عراق را از جمله شامل اعزام هزاران رزمنده و مشاور نظامی می‌داند.