Tuesday, January 5, 2010

رفسنجانی:

با خطر تحریم خرید
نفت ایران روبرو هستیم


هاشمی رفسنجانی رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، روز دوشنبه با جمعی از دانشجویان درس”‌مسائل سیاسی و اقتصادی نفت ایران“ در رشته علوم سیاسی دانشگاه آزاد اسلامی واحد جنوب تهران دیدار کرد. هاشمی رفسنجانی دراین دیدار، ضمن اشاره به حوادث مربوط به جنبش ملی نفت در دهه 30 و نقش اتحاد آیت الله کاشانی و دکتر مصدق در پیروزی ها و تاثیر جدائی آنها از هم در شکست آن جنبش و وقوع کودتای 28 مرداد، به نکته ای در باره تحریم های آینده ایران اشاره کرد. اهمیت این اشاره، با توجه به اطلاعاتی که او در اختیار دارد، فراتر از آن اشاره ای بود که وی به مناسبات خویش با علی خامنه ای، با مثال رابطه مصدق و کاشانی کرد. به همین دلیل آن نکته را از سخنان او بیرون کشیده و در زیر می آوریم. رفسنجانی گفت:



«كشورهای سلطه‌گر اكنون از سرمایه‌گذاری در صنعت نفت ایران جلوگیری می‌كنند و این تحریم موذیانه، درآمد نفتی ایران را در سالیان آینده كاهش می‌دهد و آنها اگر بتوانند تولید نفت را در برخی كشورهای منطقه افزایش دهند، شاید بدنبال تحریم خرید نفت ایران باشند. »

بی اعتبار شدن اسکناس های شعاری بلوف بود

روز آنلاين، حميد احدي ‏ : با وجود اين که چهار روز به پایان مهلت اعلام شده بانک مرکزی برای جمع آوری اسکناس های دارای شعارهای ضد دولت و حکومت باقی مانده قرائن نشان می دهد بانک ها امکان چنین کاری را ندارند و عملا دستور هزینه ساز احمدی نژاد برای خارج کردن اسکناس ها از دور مانند بسیاری دیگر از دستورهای وی اجرا نشده می ماند.

روزنامه تهران امروز دیروز نوشته یکی از مسئولين شعب بانك‌ها مي‌گويد: ما هم برپايه خبر‌هاي رسانه‌ها به نقل از بانک مرکزي در جريان قرار گرفتيم. البته در اين مدت مراجعه خاصي نيز به اين منظور نداشتيم و شايد تعداد مراجعان به تعداد انگشتان دست هم نمي‌رسد.

بانک مرکزي اسکناس‌هايي که روي آن نوشته، مهر يا هر‌گونه علامت اضافه وجود داشته باشد از 17 دي‌ماه بي‌اعتبار اعلام کرد اما با خونسردی و بی عملی بانک ها آشکار می گردد چنان که کارشناسان پیش بینی کرده بودند جمع آوری اسکناس های شعاردار به مانعی برخورده است.

بر اساس اعلام بانک مرکزی قرار بود دارندگان اسکناس‌هاي مخدوش شده بايد سريع‌تر با مراجعه به شعب بانک ملي در سراسر کشور درخصوص تعويض اسکناس‌هاي خود اقدام کنند. همچنين از مردم و کسبه خواسته شده بود از پذيرش اسکناس‌هايي که روي آن نوشته اضافه درج شده است، خودداري کنند.، عملی که بلافاصله با بی اعتنائی مردم روبرو شد چرا که بانک ها هم اعلام داشتند وسیله ای که بتوانند همه اسکناس ها را موقع تحویل بازدید کنند در اختیارشان نیست.

یک مانور بانک به شبکه دو سیما گفته بود شوخی دارید به عصر حجر برگشته ایم پس ماشین های پولشمار چه می شود. دستگاه های اتوماتیک پرداخت چه می شود آیا دستگاه ها را هم می توان جریمه کرد.

در همين حال يك منبع آگاه به تهران امروز گفته برخلاف شرايط اعلامي بانک مرکزي درخصوص ميزان مراجعه افراد به شعب و شرايط تعويض اسکناس مي‌گويد: هر اسکناس خط‌خورده‌اي معاوضه نمي‌شود و تنها اسکناس‌هايي که روي آنها داستان‌سرايي شده يا منقش به شعار‌ها و اشکال مختلف است، قابل معاوضه خواهد بود. به همين خاطر پول قابل معاوضه به ميزان زياد يا قابل توجهي از سوي اشخاص مراجعه شده، تعويض نمي‌شود.

به گفته علی قنبری، رئیس سابق شورای پول و اعتبار، برای چاپ هر برگ اسکناس حدودا ۳۰ تا ۴۰ تومان هزینه می شود. میانگین این مبلغ ۳۵ تومان است. حالا اگر قرار باشد اسکناس های مخدوش از چرخه مبادلات روزمره مردم خارج شود و طبیعتا جایگزین شود. یعنی کشیدن یا نوشتن روی هر اسکناس از سوی شهروندان حدودا ۳۵ تومان خرج روی دست دولت خواهد گذاشت.

همه روزه اسکناس های کهنه و فرسوده از چرخه خارج میشوند و از آنها شانه های تخم مرغ و… ساخته میشود. به گفته مدیرکل ریالی و نشر بانک مرکزی سالانه تا ۷۰۰ میلیون قطعه اسکناس در کشور امحاء می شود. این استهلاک بیشتر به سبب نگهداری بد از اسکناس هاست. میانگین عمر اسکناس در کشور ما پنج سال است.

یک کارمند بانک می گوید اسکناس هایی را همه روزه از چرخه خارج می کنند که پاره و پوسیده باشند ولی معمولا اگر روی اسکناسی فقط نوشته شده باشد، اما پوسیده یا پاره نباشد از دسته اسکناس برای بازیافت جدا نمیشود.اما اوایل همین ماه، واحد مرکزی خبر به نقل از مسئولین بانک مرکزی به شهروندان اخطار داد که اسکناس های مخدوش را که روی آنها نوشته شده است را سریعتر به بانک ها تحویل بدهند، چراکه به زودی(تا ۱۷ دیماه) دیگر این اسکناس ها از اعتبار ساقط خواهند شد. در آخرین آمارها، مسئولان بانک مرکزی گفته اند که حدودا یک درصد اسکناس های موجود مخدوش هستند. یک درصد ۸ میلیارد قطعه اسکناس یعنی «۸۰ میلیون قطعه اسکناس مخدوش» در چرخه مبادلاتی کشور وجود دارد.

امیر انواری روزنامه نگار محاسبه کرده برای چاپ مجدد ۸۰ میلیون قطعه اسکناس می بایست ۲ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان هزینه شود. این هزینه جدای از هزینه شناسایی و امحاء این اسکناس هاست. همچنین سالانه بانک مرکزی ۳۰ میلیارد تومان برای چاپ اسکناس های نو هزینه می کند.

به نوشته انواری در حال حاضر حدود هشت میلیارد قطعه اسکناس در کشور وجود دارد. اگر طول هر اسکناس را به طور متوسط ۱۵ سانتی متر در نظر بگیریم، یعنی اگر این اسکناس ها را در کنار هم بچینیم مسافتی برابر یک میلیون و ۲۰۰ هزار کیلومتر تشکیل خواهند داد. فاصله چابهار (جنوب شرق کشور) تا مرز بازرگان(شمال غرب کشور) حدودا دو هزار و ۶۰۰ کیلومتر است، حالا اگر عرض هر اسکناس را به طور تقریبی ۸ سانتی متر در نظر بگیریم، یعنی با اسکناس های موجود در کشور می شود از شمالغرب تا جنوب شرق ایران جاده ای به دو هزار و ۶۰۰ کیلومتر و عرض ۳۶ متر کشید.

آخرین خبر

آخرین خبر این این که بانک مرکزی برای جلوگیری از افتتضاح فاش شدن تصمیم غلط خود باز هم دست به خزانه کشور برد و مدیر کل ریالی و نشر بانک مرکزی ایران اعلام کرد بانک ها به ازای هر برگ اسکناس فرسوده شش ریال دستمزد می گیرند.

بر اساس این خبر بخشنامه ای دیروز صادر شده که همه بانک ها را موظف می کند برای تعویض اسکناس ها وارد میدان شوند و اسکناس‌های فرسوده و یا اسکناس‌هایی که روی آن مطالبی نوشته شده است، تحویل بگیرند.

ابراهیم درویشی افزود:‌‌ پیش از این اعلام شده بود که شعب بانک ملی سراسر کشور ملزم به دریافت این اسکناس‌ها هستند که در تصمیمی جدید مقرر شد همه بانک‌ها این اقدام را انجام دهند.
مدیر کل ریالی و نشر بانک مرکزی ایران افزود:‌ نوشتن هرگونه مطلب روی اسکناس‌ها موجب می‌شود ضرایب ایمنی اسکناس‌ها مخدوش شود و امکان تشخیص اسکناس‌های جعلی از اصلی از بین برود. درویشی اسکناس را ثروت ملی و نگهداری خوب از آن را از جمله شاخص های فرهنگی دانست و گفت: ارزهای خارجی، عمری چند برابر اسکناس‌های ایرانی دارد و ما برای تشویق مردم به نگهداری بهتر از اسکناس کیف‌هایی تهیه کرده‌ایم که از طریق بانک‌ها تقدیم مردم خواهد شد.

بانک مرکزی اعلام نداشته است که هر چند وقت یک بار می خواهد دست به چنین کاری بزند ، چرا که پیداست بلافاصله بعد از پایان مهلت باز هم معترضان دست به کار نوشتن شعار خواهند شد
نوشته شده در تاريخ پانزدهم دی ۱۳۸۸ برابر با پنجم ژانويه ۲۰۱۰ ، 04:05:53 توسط بانک
سپاه بخش عمده اقتصاد را در اختیار گرفته و بانک انصار را تاسیس کرده است و حساب خود را از بانک های مذکور جدا کرده است. برای مثال گردش پول در حساب های بانک سپه که متعلق به ارتش است بسیار کم بوده و همین میزان کنونی نیز غالبا چک های کارمندی برای حقوق کارکنان ارتش بازنشسته و شاغل است که غالبا برای خرید اجناس به صورت اقساطی استفاده می شود. به این معنا که چک های بانک سپه نیز در چرخش چرخ های صنعت و بازار نقش با اهمیتی ندارد.

نوشته شده در تاريخ پانزدهم دی ۱۳۸۸ برابر با پنجم ژانويه ۲۰۱۰ ، 04:04:31 توسط بانک صادرات
بانک صادرات و ملت نیز اگر کمک های بانک مرکزی نبود تا کنون باید اعلام ورشکستگی می کردند، زیرا در حدود 25 هزار برابر پول سپرده نزد خود اعتبار بی محل به مشتریان داده اند و اگر در یک روز تنها 5% افراد بخواهند به بانک مراجعه و پول خود را طلب کنند، بانک نمی تواند پول آنها را حتی به صورت چک پول برگرداند. حدود 90% اعتبار پرداخت شده از طرف این بانکها نیز به افرادی داده شده که تنها با در دست داشتن نامه ای از یک نماینده مجلس و یا ارتباطاتی با دولت، از جمله حفاظت اطلاعات با یک تلفن و بدون هیچگونه تضمینی (سند ملک و یا کارخانه یا کارگاه تولیدی یا حتی تضمین بانکی) به طور میلیاردی وام به عناوین متفاوتی از جمله (خرید تجهیزات اداری و یا تهیه مواد اولیه برای تولید) دریافت کرده و در اکثر موارد حتی یک قسط از آن نیز باز پرداخت نشده است .

نوشته شده در تاريخ پانزدهم دی ۱۳۸۸ برابر با پنجم ژانويه ۲۰۱۰ ، 02:41:45 توسط کهکشان
مردم شریف! در اینده نزدیک به احتمال زیاد سپرده های شما در بانکها مسدود میشود و یک شاهی هم از ان پرداخت نمیشود. در ضمن ارزش ریال هم به زودی تا یک دهم تنزل خواهد کرد. رژیم سعی دارد که وضع اقتصادی را عادی جلوه دهد و ارزش ریال را مصنوعی بالا نگه دارد تا دزدان خودشان بتوانند ملیارد میلیارد ارز از کشور خارج کنند. برای پیروزی قیام باید از لحاظ اقتصادی هم دولت را فلج کرد. پس به فکر سود بانکی اخر سال نباشید و تا وقت هست تمام سپرده های خود را از بانکها خارج کنید و ان ها را تا حد امکان به ارزهای خارجی تبدیل کنید و در جای امنی نزد خود نگه دارید. با این تدبیر نه تنها پول خود را نجات میدهید بلکه باعث سقوط قیمت ریال هم میشوید زیرا دولت پس ازچندی فروش ارز را متوقف میکند وانگاه بر اثر از بین رفتن اعتماد ارزش پوشالی کنونی ریال هم از بین میرود. برای روز قیام نهایی مردم همیشه برای حداقل یک ماه در خانه خود اذوقه ذخیره کنند. اسکناسهای شعارنویسی شده را هم نزد خود نگه دارید. در دولت اینده این اسکناسها نه تنها ارزش خود را خواهند داشت بلکه به عنوان یادگار از مبارزه مردم ارزش بیشتری هم میتوانند پیدا کنند.

مطهری: حسینیان کلا علاقه خاصی به اعدام دارد

پارلمان‌نیوز: عضو شاخص فراکسیون اصولگرایان در واکنش به طرح حامیان دولت در مجلس برای اجرای حکم محارب ظرف 5 روز گفت:«این طرح ناشی از روحیات افراطی و تند برخی از طراحان مخصوصا آقای حسینیان است.»

علی مطهری در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری فراکسیون خط امام مجلس«پارلمان‌نیوز»، در خصوص تهیه طرحی با 36 امضا از سوی حامیان دولت برای اجرای حکم محارب ظرف 5 روز و اشاره آنها به حوادث پس از انتخابات در مقدمه طرح، اظهار داشت:«آقای حسینیان کلا علاقه خاصی به اعدام دارد.»

وی در واکنش به خبرنگار که پرسید این صحبت شوخی است؟ اظهار داشت:«جدی می‌گویم.زمانیکه ایشان قاضی بود حکم‌های اعدام بسیاری صادر می‌کرد و این به روحیات ایشان بر می‌گردد.»

فرزند مطهری در پاسخ به این سئوال که آیا هدف از این طرح‌ها و اقدامات افراطی، تند کردن فضا نیست، تصریح کرد:«این حرکات افراطی هیچ نتیجه‌ای ندارد، باید علل را از بین برد.»

وی گفت:«باید دید علت این حوادث چیست؟افرادی که امسال روز عاشورا به خیابان آمدند و اعتراض کردند شاید سال گذشته در دسته‌های عزاداری بودند، چه شده که امسال چنین کاری انجام داده است؟»

مطهری تاکید کرد:« البته کسانیکه دست به تخریب زدند و آسیب رساندن به اموال عمومی را انجام دادند باید مجازات شوند، ولی باید توجه داشته باشیم که سوزاندن ریشه‌های این علل مهمتر از هر چیز دیگر است.»

نماینده تهران خاطر نشان کرد:«بنده با این طرح مخالف هستم و این طرح را ناشی از روحیات طراحان مخصوصا آقای حسینیان می‌دانم.»
نظرات خوانندگان
نوشته شده در تاريخ پانزدهم دی ۱۳۸۸ برابر با پنجم ژانويه ۲۰۱۰ ، 10:24:15 توسط حمید - بوطاریان
آنطور که من شنیده ام ابن آقای "خسرو خوشگله" حسنیان. عقده های حوزه را دارد و انتقام آن روزها را از مردم میگیرد . چون آن دیگران در مقام و مرتبه ای در حکومت آدمخواران اسلامی هستند . از این حرفها گذشته مگر حکم محارب ..... حرف تازه ای است که باعث رعب و وحشت کسی شود . بیش از 30 سال است که آشکار و نهان در احکام چند دقبقه ای و چند ساعته اعمال شده و میشود . آنکسان که برای آزادی وطن و مردم پای بمیدان مبارزه میگذارند ، پیه همه چیز را به تنشان میمالند . ارواح ننه ی خمینی و گور بابای خامنه ای رذل و آدمکش . ما را ز سر بریده میترسانی . آدمکش ! این شما تازه به نوا و نان و قصر و میلیاردها ثروت رسیده هستید که از مرگ هراس دارید . مردم ما بخصوص زحمتکشان و بی چیزان ، چیزی ندارند که از دست بدهند . اما در عوض شرافت و حیثیت انساتی خود را بدست می آورند ایران را برای فردای فرزندان و نوادگان خود از وجود مشتی مفت خور و فاسد و متجاوز به نوامیس مردم پاک میکنند دنیائی از سر بلتدی و افتخار و تضمین آینده برای نسل های بعدی.

نوشته شده در تاريخ پانزدهم دی ۱۳۸۸ برابر با پنجم ژانويه ۲۰۱۰ ، 08:03:55 توسط اشکان بشرزاده
دو کس میگویند پررو است اولی .. اما دومی آخوند است وای به حال زمانی که آدم هردو باشد چه میشود باید 66میلیون ایرانی را اعدام کند تا ندانند که بابا چه سابقه ای دارد میماند 4 میلیون عوامل وطرفداران رژیم که اینها هم بعدا با این آقا انشعاب میکنند وپرونده را همراه برده و افشا میکنند مشکل برادران عراقی لبنانی فلسطینی هستند که اینها هم کم وبیش با تعا و اقد ونعم نعم میدانند که یک زمانی تقی به فوق بعضی ها خورده ودر برابر کم رویی واکسینه شده اند اینان هم پرونده را میبرند در قتات هایشان همان ماهواره از ته قنات در میاورند وافشا میکنند .پررویی آخوند جماعت همین روزها دیگر از هر زمانی دیگر بیشتر تابت شده است یعنی دنیا هم دیگر میداند که آخوند یعنی پررو .اما این آقای خیلی علاقهمند به اعدام باید بداند که اعدام دردش را دوا نمیکند یک را ه وجود دارد خوردن مرگ موش استرکنین او را دیگر مجبور نمیکند که بترسد که نمیترسد آن سمت خوبانش خوب نمایش داده شود به هرحال برای آدم گاهی بدنامی نان وآبدار میشود بطوری که آدم آنقدر باد میکند که راهی جز ترکاندن خود ندارد

نوشته شده در تاريخ پانزدهم دی ۱۳۸۸ برابر با پنجم ژانويه ۲۰۱۰ ، 07:54:17 توسط ساحل
این استعداد خسی خوشگل عقده کودکی در حجره مصباح است. خسی هنوز برای زخم اونجاش پیش دکتریی که زمانی نماینده آشوریان در مجلس اسلامی بود میره. سی و یاور هم یک بار پرونده خسی رو تو سلطنت آباد خونده بودند.

نوشته شده در تاريخ پانزدهم دی ۱۳۸۸ برابر با پنجم ژانويه ۲۰۱۰ ، 07:46:24 توسط shahriar
روح الله حسینیان = یار غار سعید امامی کسی که با اجرای برنامه چراغ در تلوزیون لاریجانی ‎، با این عنوان که اگر به دنبال پیدا کردن امران قتلهای زنجررهی بروید من هم تمام اسرار رژیم را افشا میکنم. و با ان تهدید بود که رفسنجانی وارد گود شد و گفت که فتیله را پایین بکشید و خاتمی کوتاه آمد . و درست از آنجا بود که افول اسلاحتلابان آغاز شد و در دست قاتلان افتاد که احمدینژاد را جلو انداختند که به نظر من هر چه امروز میکشیدم حاصل ان کوتاه آمدن خاتمی و رفسنجانی در ان زمان بود (بهر دلیل ). بهر حال اگر ان جنبش سبز هم شکست بخورد (که من شک دارم ) یک خوبی دارد که ان همان پیدا شدن قاتلان تمام ان ۳۰ سال است که از پشت پرده برون میایند.

نوشته شده در تاريخ پانزدهم دی ۱۳۸۸ برابر با پنجم ژانويه ۲۰۱۰ ، 07:38:17 توسط عبدالله
شاید حاکمان ایرانی برای مدتی کوتاه بتوانند به حکومت ضد انسانی خود ادامه دهند اما شهروندان ایرانی دیگر حاضر به تمدید مهلت داده شده نیستند. البته تنها در صورت پذیرش یک فرضیه از طرف شهروندان ایرانی, حاکمان می توانند به مسیر خود ادامه دهند. آنهم اینکه: ایرانیان از حداقل های دمکراتیک خود بطور هم زمان صرف نظر کنند. دیدگاه بنده متاثر از Hobbes است. حال بایست پرسید که: آیا ایرانیان به این فرضییه هم زمان پاسخ مثبت می دهند؟

نوشته شده در تاريخ پانزدهم دی ۱۳۸۸ برابر با پنجم ژانويه ۲۰۱۰ ، 06:50:09 توسط مهدی سابق ( خسرو )
شخصا حاضرم با کمال رضایت، نسبت به تنبیه ،این جانور وخانواده کثیفش، جان خودم را فدا کنم. حسینیان در زمآن تصدیش در بیدادگاه انقلاب،بدون !ثبات جرم افراد بیگناه زیادی را اعدام کرد!؟البته تعداد حسینیانها در سیستم حکومت فاسد اسلامی بیشمارند،و نباید اجازه زندگی، باین جانیان خطرناک داد!؟ ولی همواره بر این عقیده میباشم، افراد مزدور بسیجی،سپاهی و ناجا،هستند که مردم را در خیابانها میزند و دستگیر میکند، و تحویل بیدادگاهای مرگ میسپارند!؟ تنبیه و حذف این قبیل موجودات پست ،که در قبال وجهی مبادرت به سرکوب وحشیانه و دستگیری آزادیخواهان کرده و برای احکام مرگ و نیستی به بیدادگاههای جنایت میسپارند،بسیار ضروری و امکان پذیر میباشد!؟حکومت و ایادی مزدورش یک هدف مشخص،و قابل دسترس برای انهدام میباشند،و این ملت است که با انگیزه پیروزی ،باید ریشه پوسیده رژیم را نابود کند

نوشته شده در تاريخ پانزدهم دی ۱۳۸۸ برابر با پنجم ژانويه ۲۰۱۰ ، 06:32:13 توسط حجت
اقای روح الله حسینیان از شاگردان بسیار خوب وبا استعداد خمینی است و اسلام واقعی را از مرادش آموخته و تحت تأثر آموخته ها و خواسته های امامش بایلام راستین دست یافته. همان اسلامی که پاره تن خمینی مطهری ابوی گرامی میخواست کمی آنرا توالت کند و پدران مارا احمق و چهارشنبه سوری را احمقانه خواند و پسری چون تو تحویل اجتماع داد که خودت هم مثل بابایت مسلمانی واز ولی فقیه خوشت میآید. البته سابقه پیروی از خمینی را تو کمتر داری وکمتر در کارنامه اسلامیت جنایت ثبت شده، همین که (جای نماینده مردم را گرفته ای) عضو مجلس جنایتکاران شده ای جنایت است. اما حسینیان در پرونده اسلامیش امتیازات کشتار وسیع است و اگر دستش برسد خود را با دستهای سرخ رنگش خواهد کشت. او نمونه یک مسلمان ولایتی ذوب شده است که تمام آداب کشتار و چپاول و عربده کشی را با نمرات بالا در پرونده دارد. حسودی نکن جانم، توهم استعدادت بد نیست، قدری تازه کار تری، باو خواهی رسید، اگر بمانی ؟!!! متأسفانه برای شما، وخوشبختانه برای ملت هیچ کدامتان نمی مانید، مطمئن باشید.

تشدید کنترل فضای مجازی؛دسترسی به سایت‌های فیلتر شده از سوی میزبانان داخلی جرم است

کلمه:دبیر کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه قانون جرایم رایانه‌ای با اشاره به افزایش گزارش‌های دریافتی مردمی پس از انتشار فهرست مصادیق محتوای مجرمانه اینترنتی که سه شنبه هفته گذشته بر روی سایت دادستانی کل کشور قرار گرفت، گفت:‌ بیشترین موارد گزارش‌های مردمی در سه مورد مصادیق غیراخلاقی، مصادیق محتواهای علیه مقدسات مذهبی مردم و مصادیق اقدام علیه امنیت کشور بوده‌ است.

عبدالصمد خرم آبادی، مشاور قضایی دادستان کل کشور در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به این‌که غیر از سه مورد مذکور مصادیق دیگری نیز وجود داشته اما تعداد گزارش‌های دریافتی درباره آنها کمتر از این سه مورد بوده است، اظهار کرد:‌ مردم از زمان انتشار فهرست محتوای مصادیق مجرمانه، موارد بسیاری از وجود چنین مصادیقی در فضای مجازی را از طریق سایت دادستانی و سایت مخابرات اعلام کرده‌اند.

وی با تاکید بر این‌که گزارش‌های مردمی راهنمای خوبی برای ما خواهد بود، خاطرنشان کرد: ترجیح ما اینست که مردم خود ناظر اصلی فضای مجازی بوده و به پلیس سایبر کمک کنند زیرا گزارش‌های مردمی گزارش‌های مفیدتری است.

بسیاری از گزارش‌های دریافتی بررسی و نسبت به آنها تصمیم گیری شد

دبیر کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه ادامه داد:‌ بسیاری از گزارش‌های دریافتی در یک هفته گذشته در کارگروه بررسی و اتخاذ تصمیم شد و گزارش‌هایی که روزانه به دست ما می‌رسد بررسی و نسبت به آنها نیز اتخاذ تصمیم می‌شود.

وی اشاره کرد: برخی از گزارش‌ها تایید و سایت‌های مربوطه فیلتر می‌شوند و برخی از گزارش‌ها نیز رد می‌شوند.

سایت‌هایی که به جریان فتنه کمک کرده بودند فیلتر شدند

مشاور قضایی دادستان کل کشور با اشاره به اینکه مردم سایت‌هایی را که به جریان فتنه اخیر کمک کرده‌ بودند، به ما اعلام کرده‌اند، گفت: این سایت‌ها تصاویری از مانورهای نظامی و مانور مبارزه با زلزله مونتاژ کرده بودند و تحت عنوان عکس‌های مربوط به آشوب‌ها و درگیری‌های حرمت شکنان در روز عاشورا نشان داده بودند، به خصوص مواردی از سایت‌های خارجی در این زمینه گزارش شد که پس از اعلام آنها، ما سعی کردیم در جهت جلوگیری از تشویش افکارعمومی با آنها برخورد و فیلتر کنیم.

وی با بیان اینکه سایت‌های فیلتر شده بیشتر شامل سایت‌هایی می‌شود که به دروغگویی و تشویش اذهان عمومی پرداختند، افزود: باید مواظب باشیم افرادی امنیت فضای مجازی را با تشویش اذهان عمومی، تعرض به اخلاق، عفت عمومی، هویت ملی و دینی و مقدسات مردم در معرض خطر قرار ندهند.

با ناامن کنندگان فضای مجازی برخورد قاطع می‌کنیم

مشاور قضایی دادستان کل کشور اعلام کرد: ما مصمم هستیم علاوه بر فیلتر و مسدود سازی آدرس‌ سایت‌ها، وبلاگ‌ها و گروه‌های غیر قانونی اینترنتی از طریق دادسراهای عمومی و انقلاب سراسر کشور، برخورد قاطعی با کسانی که فضای سایبر را ناامن می‌کنند، کنیم. اقدامات دستگاه قضایی به فیلتر کردن و مسدودسازی محدود نمی‌شود و تا جایی که امکان داشته باشد با مجرمان در فضای سایبر برخورد قانونی به عمل خواهد آمد.

وی گفت: البته این برخوردهای قضایی در حیطه وظایف کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه نیست بلکه از وظایف دستگاه قضایی است و دادستانی کل کشور از این جهت که هم ریاست کارگروه تعیین مصادیق را بر عهده دارد و هم بر دادسراهای سراسر کشور نظارت می‌کند، برخورد قضایی و تعقیب کیفری مجرمان از حیث وظیفه قضایی که بر عهده دارد، دنبال خواهد کرد.

فراهم کردن ادامه دسترسی به سایت‌های فیلتر شده از سوی میزبانان داخلی جرم است

دبیر کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه قانون جرایم رایانه‌ای اظهار کرد: به دلیل اینکه برخورد با مجرمان در فضای سایبر، باید به فوریت انجام شود بنابراین فیلتر کردن یک سایت توسط کارگروه به منزله دستور کارگروه به ارایه دهنده خدمات میزبانی برای محدود سازی آن سایت است و ما این مطلب را از طریق مکاتباتی که با مسوولان محترم شرکت ارتباطات زیر ساخت در وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات انجام داده‌ایم، تذکر دادیم و اگر ارایه دهندگان خدمات میزبانی داخلی، بعد از فیلتر کردن سایت‌ها و وبلاگ‌ها آنها را مسدود نکنند و ادامه دسترسی به این سایت‌ها را برای کسانی که از فیلترشکن استفاده می‌کنند فراهم کنند، عمل آنها جرم محسوب می‌شود و طبق ماده ۲۳ قانون جرایم رایانه‌ای با آنها برخورد خواهد شد.

خرم آبادی در ادامه به ماده ۲۳ قانون جرایم رایانه‌ای اشاره کرد و گفت: طبق این ماده “ارائه‌دهندگان خدمات میزبانی موظفند به محض دریافت دستور کمیته تعیین مصادیق مذکور در ماده فوق یا مقام قضایی رسیدگی‌کننده به پرونده مبنی بر وجود محتوای مجرمانه در سیستم‌های‎ رایانه‌ای خود از ادامه دسترسی به آن ممانعت به عمل آورند. چنانچه عمداً از اجرای دستور کمیته یا مقام قضایی خودداری کنند، منحل خواهند شد. در غیر این صورت، چنانچه در اثر بی‌احتیاطی و بی‌مبالاتی زمینه دسترسی به محتوای مجرمانه مزبور را فراهم کنند، در مرتبه نخست به جزای نقدی از بیست تا یکصد میلیون ریال و در مرتبه دوم به یکصد میلیون تا یک میلیارد ریال و در مرتبه سوم به یک تا سه سال تعطیلی موقت محکوم خواهند شد” و تبصره ماده ۲۳ مبنی بر “ارائه‌دهندگان خدمات میزبانی موظفند به محض آگاهی از وجود محتوای مجرمانه مراتب به کمیته تعیین مصادیق اطلاع دهند”.

وی خاطرنشان کرد: در جهت اجرای ماده ۲۳ قانون جرایم رایانه‌ای، ارایه دهندگان خدمات میزبانی داخلی مکلف هستند که پس از اینکه سایت یا وبلاگی به دستور کارگروه از طریق وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات فیلتر شد، دسترسی به آن سایت را مسدود کنند و محتویات سایت را برای بررسی‌های قضایی و تعقیب کیفری مجرمان در رایانه‌های خود نگهداری کنند.

در آینده برخورد جدی با فیلترشکن‌ها می‌کنیم

وی در ادامه به ماده ۲۱ قانون جرایم رایانه‌ای که مربوط به ارایه دهندگان خدمات دسترسی است اشاره کرد و به قرائت این ماده به شرح زیر پرداخت: “ارائه‎دهندگان خدمات دسترسی موظفند طبق ضوابط فنی و فهرست مقرر از سوی کمیته تعیین مصادیق موضوع ماده ذیل محتوای مجرمانه را اعم از محتوای ناشی از جرایم رایانه‌ای و محتوایی که برای ارتکاب جرایم رایانه‌ای به کار می‌رود پالایش کنند. در صورتی که عمداً از پالایش محتوای مجرمانه خودداری کنند، منحل خواهند شد و چنانچه از روی بی‎احتیاطی و بی‎مبالاتی زمینه دسترسی به محتوای غیرقانونی را فراهم آورند، در مرتبه نخست به جزای نقدی از بیست تا یکصد میلیون ریال و در مرتبه دوم به جزای نقدی از یکصد میلیون تا یک میلیارد ریال و در مرتبه سوم به یک تا سه سال تعطیلی موقت محکوم خواهند شد”.

خرم آبادی با اشاره به اینکه طبق ماده مذکور ارایه دهندگان خدمات دسترسی مکلف به همکاری با کارگروه هستند، تاکید کرد: ما در آینده در نظر داریم، برخوردی جدی با آنتی فیلترها کنیم و آنها را ساماندهی کنیم تا فیلتر موثر واقع شود.

کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه یک نهاد فراقوه‌ای است

مشاور قضایی دادستان کل کشور همچنین با اشاره به ماده ۲۲ قانون جرایم رایانه‌ای که اعضای کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه را مشخص می‌کند، گفت: وزیر یا نماینده وزارتخانه‎های آموزش و پرورش، ارتباطات و فناوری اطلاعات، اطلاعات، دادگستری، علوم،‌ تحقیقات و فناوری، فرهنگ و ارشاد اسلامی، رئیس سازمان تبلیغات اسلامی، رئیس سازمان‎ صدا و سیما و فرمانده نیروی انتظامی، یک نفر خبره در فناوری اطلاعات و ارتباطات به انتخاب کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی و یک نفر نماینده مجلس شورای اسلامی به انتخاب کمیسیون حقوقی و قضایی و تأیید مجلس شورای اسلامی اعضای کمیته را تشکیل خواهند داد. ریاست کمیته به عهده دادستان کل کشور خواهد بود.

خرم آبادی افزود: بنابراین کارگروه یک نهاد فراقوه است و الحمد الله همکاری بسیار خوبی در این کارگروه بین اعضا وجود دارد. در این زمینه همکاری و هماهنگی بسیار خوبی وجود دارد به عنوان دبیر کارگروه از این همکاری، هماهنگی و همتی که برای برخورد با مجرمان و امنیت بخشی به فضای سایبر صورت گرفته است، تشکر می­کنم.

رکن اصلی رصد ما گزارش‌های مردمی است

وی با بیان اینکه علاوه بر گزارش‌های مردمی، سازمان‌های عضو کارگروه طبق مصوبات کار گروه مکلف شدند یک سامانه رصد برای نظارت بر فضای سایبر در راستای وظیفه ذاتی شان ایجاد کنند، اعلام کرد: اکثر سازمان‌ها کمیته رصد ایجاد کرده‌اند و برخی فرصت خواستند که ایجاد کنند که اگر سامانه‌های رصد ایجاد شود نظمی بر فضای سایبر حکمفرما خواهد شد اما رکن اصلی رصد ما گزارش‌های مردم است.

دبیر کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه قانون جرایم رایانه‌ای همچنین گفت: از مردم می‌خواهیم که خودشان فهرست را مطالعه و سعی کنند قانون را رعایت کنند. ما می‌دانیم قاطبه مردم ما قانونمند هستند و اگر ما درست به آنها اطلاع رسانی کنیم خودشان قانون را رعایت می‌کنند و برخوردها خیلی کمتر خواهد شد.

تمام تلاش ما، قانونمند کردن فضای مجازی است

خرم آبادی در پایان به کاربران فضای مجازی توصیه کرد: کابران فضای مجازی در جهت استفاده مثبت و اطلاع رسانی درست در این فضا اقدام کنند، در این صورت ما نیز از حضورشان استقبال می‌کنیم و حضور در فضای مجازی را یک فرصت برای جامعه می‌دانیم. ما سایت‌هایی را که با مصداق واقعی یکی از مواد قانونی فهرست محتوای مصادیق مجرمانه مطابقت نداشته باشد، به هیچ وجه فیلتر نمی‌کنیم و تمام تلاش ما در جهت قانونمند کردن فضای مجازی است. در این راستا از مردم مومن، انقلابی و همیشه در صحنه می‌خواهیم کماکان ما را یاری دهند.
نظرات خوانندگان
نوشته شده در تاريخ پانزدهم دی ۱۳۸۸ برابر با پنجم ژانويه ۲۰۱۰ ، 12:17:31 توسط hamed
اگر حكومت پايگاه مردمي داشت چرا پارازيت روي ماهواره ها مي انداخت كه بخش وسيعي از مردم را به سخره بگيرد ايا هيچ فكر كرده ايد كه تمام خطهاي تلفني را انتخابي كرده و از ١٠ موافق حكومت ٢ مخالف را مجاز به تماس به خارج از كشور ميدانند خوب تحقيق كنيد لطفا

نوشته شده در تاريخ پانزدهم دی ۱۳۸۸ برابر با پنجم ژانويه ۲۰۱۰ ، 11:13:54 توسط داريوش كبير
من يك خواهش از شما دارم كه براي مقابله با سران اين رژيم ميتواند مفيد باشد.از دوستان بخواهيد آنهايي كه آدرس منزل برخي از سران را ميدانند(البته سران رده دوم به بعد مانند جنتي و علم الهدي و نمايندگان مجلس و...) را اعلام كنند تا در تجمعات بعدي مردم باهم هماهنگ كرده و نزديك خانه هاي اين وطن فروشان تجمع كنيم. مسلما اينان چون خيلي ترسو هستند اين كار ميتواند موجب فرار اينان از شهر و يا حتي كشور شود و كمكي است براي جلوگيري از سركوب بيشتر مردم.لطفا پيام مرا منتشر كنيد.

رایزنی طراحان طرح اعدام محارب در پنج روز با رئیس قوه قضائیه

پارلمان‌نیوز: عضو فراکسیون خط امام مجلس در واکنش به تلاش نمایندگان حامی دولت برای تهیه طرحی در راستای کاهش زمان اجرای حکم محارب از بیست روز به پنج روز با تاکید بر برخورد با عاملان حوادث بعد از انتخابات، این حرکات را افراطی توصیف کرد و خبر داد:«نمایندگان طرفدار این طرح در جلسه‌ای مشترک با رییس قوه قضائیه نیز طرح خود را مطرح کرده‌ و به رایزنی پرداخته‌اند.»

مجید نصیرپور در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری فراکسیون خط امام مجلس«پارلمان‌نیوز»، در پاسخ به این سئوال که آیا تهیه چنین طرح‌هایی اقداماتی افراطی نیست، اظهار داشت:«صد در صد این اقدامات افراطی است.»

وی ادامه داد:« توصیه بزرگان دین همواره به آرامش تدبیر و ملاطفت بوده، حتی در جاهایی که جرم محرز و مشخص صورت گرفته، رفتار علوی با اغماض بوده که در صورت اثبات احکام جاری شده است.»

عضو فراکسیون خط امام مجلس تاکید کرد:« دوستان با نگاه افراطی به حکومت‌داری طرحی را تهیه کرده و شنیده‌ام ملاقاتی هم با رییس قوه قضائیه ملاقات داشته و این موضوع را مطرح کرده‌اند.»

وی گفت:«به این دوستان توصیه می‌کنم مشروح صحبت های امام در سال 58 برای سپاهیان و ارتش و کمیته که بیانات مبسوطی درباره رسیدگی به جرایم داشتند را مطالعه کنند.»

نماینده سراب تصریح کرد:«با حرکات تند و افراطی، مسیر انهدام اعتماد اجتماعی را طی می‌کنیم که در دراز مدت حتما با نظام جمهوری اسلامی و اهداف انقلاب مغایرت دارد و به نظر من کسانی‌که با اقدامات افراطی در هر دو جهت نظام را تهدید می‌کنند آب به آسیاب دشمنی می‌ریزند که خواست استکبار جهانی را پیگیری می‌کنند.»

وی با بیان اینکه اگر این مسیر طی شود دود آن به چشم همه دوستداران انقلاب خواهد رفت، خاطر نشان کرد:«ضمن اینکه اقدامات تخربی و ضرر به اموال عمومی وتعرض به مقدسات و نمادها و آرمان‌های انقلاب را محکوم می‌کنیم معتقد هستیم رسیدگی به این موضوعات بر عهده قوه قضائیه است، من اطمینان دارم که رییس محترم قوه قضائیه و سایر قضات بی‌توجه به فشارهای سیاسی احکام دقیقی صادر خواهند کرد.»
نظرات خوانندگان
نوشته شده در تاريخ پانزدهم دی ۱۳۸۸ برابر با پنجم ژانويه ۲۰۱۰ ، 12:56:10 توسط tatar
اينهاقسمتي از جنگ رواني است تا اندازهاي كشتار ميكنند ولي محدوديتهاي هم دارند. شهادت در را وطن وازادي افتخار ملت ايران است

ارتباط احمدی نژاد ومتکی با بنیادهای براندازی؟!

هم ميهن : معاون خارجی وزارت اطلاعات روز دوشنبه فهرست 62 رسانه و بنیادی را اعلام کرد که به گفته او دست اندکار «جنگ نرم» هستند. به گفته این مقام عالی رتبه اطلاعاتی هرگونه همکاری و ارتباط با این نهادها ممنوع و در حکم «همکاری با سازمان‌های برانداز بیگانه محسوب می‌شود.»

این مقام امنیتی دولت دهم تاکید کرد: هرگونه ارتباط، عقد قرارداد و اخذ امکانات از سوی اشخاص حقیقی و حقوقی که به نوعی رابطه استخدامی با دولت دارند یا از بودجه عمومی دولت استفاده می‌نمایند، با این بنیادها و سازمان‌های خارجی ممنوع می‌باشد.

در این فهرست طولانی، علاوه بر رسانه هایی مانند رادیو فردا، بی بی سی، صدای آمریکا، رادیو زمانه و ... نام «شواری روابط خارجی آمریکا» نیز به چشم می خورد.

شورای روابط خارجی آمریکا، سازمانی غیر دولتی است که در سال 1921 تاسیس شده و دفتر اصلی آن در نیویورک قرار دارد. این شورا را عده ای از بانک داران، حقوقدانان و بازرگانان ایجاد کرده اند تا به گفته خود «ارتباط آمریکا را با جهان حفظ کنند.» این شورا اکنون وظیفه خود را که «ایجاد درک بهتر جهانی نسبت به سیاست خارجی پیش روی آمریکا و سایر دولت ها» اعلام کرده است.

صرفنظر از درستی یا نادرستی ادعای مطرح شده، نکته تامل برانگیز این است که مقام ارشد امنیتی دولت دهم نام بنیادی را در فهرست ممنوعه و درگیر در «جنگ نرم» گنجانده و هرگونه ارتباط با آن را از صادیق «براندازی» اعلام کرده است که دست کم دو تن از اعضای همین دولت، از جمله محمود احمدی نژاد آشکارا در جلسات آن حاضر شده و با اعضای آن به گفتگو نشسته اند.

محمود احمدی نژاد در مهر ماه سال 85 در کنفرانس مطبوعاتی در نیویروک اعلام کرد «در جلسه‏ای که با شورای روابط خارجی آمریکا داشتیم در محل اقامتمان، من دیدم، آنها هم خیلی دلسوزی می‏کنند برای ملت ایران....»

همچنین سه سال پس از آن در مهر 88 سایت اینترنتی شورای روابط خارجی آمریکا متن مصاحبه ای را منتشر کرد که توسط یکی از کارکنان این شورا با منوچهر متکی انجام شده بود. انجام مصاحبه یاد شده هیچ گاه از سوی وزیر امور خارجه دولت نهم و دهم تکذیب نشد.

این در حالی است معاون وزیر اطلاعات می گوید: «هرگونه ارتباط توسط افراد حقیقی و حقوقی با این موسسات و بنیادها ممنوع است.»

در این میان نباید از یاد برد که بنابر نص اصل 107 قانون اساسی حتا «رهبر در برابر قوانین با سایر افراد کشور مساوی است.»
بنابر این اصل قانون اساسی، هنگامی که رهبری نظام در برابر قانون با دیگر ایرانیان برابر است، به طریق اولی، رییس دولت و وزیران او نیز به هیچ وجه فراتر از قانون و مصون از بازخواست نیستند.

شایسته است در صورتی که مقامات امنیتی همچنان مصر هستند که اعلام رسانه ها و بنیادهای مشمول جنگ نرم و براندازی، از مجراهای قانونی و به دور از ملاحظات سیاسی صورت گرفته است، نخست قانون را در مورد اعضای ارشد دولت جاری و ساری ساخته و آن ها را به جرم ارتباط با «موسسات برانداز» به دادگاه معرفی کنند
نظرات خوانندگان
نوشته شده در تاريخ پانزدهم دی ۱۳۸۸ برابر با پنجم ژانويه ۲۰۱۰ ، 09:52:19 توسط فدات
این شورا در حقیقت مجلس اصلی‌ سایه حاکمان آمریکا است که چند سطح دارد که کمیته‌های اصلی‌‌های آن مخفی‌ است. تمام رئیس جمهورها و وزرای مهم نیم قرن اخیر آمریکا قبل از به قدرت رسیدن عضو آن دایره‌های مخفی‌ این موسسه بودند. محافل دیگر هم هست که قدرت در سایه را دارند. در اصل مادر این شورا، "انستیتو سلطنتی روابط بین‌المللی" انگلیس معروف به "چاتهم هاس" است که به قدرت رسیدن رژیم آخوندی را سال‌ها پیش از انقلاب برنامه ریخت. آمریکایی‌‌ها انقدر خر بودند که به بهانه مقابله با کمونیست بوسیله مذهب از طریق انستیتو آسپن که در لیست ۶۲ است و با پول شاه از طریق فرح و احسان نراقی جاسوس در کنفرانس پرسپولیس ۳ سال قبل از انقلاب بازگشت به سنت (آخوندها) را مطرح کردنند که طرح انگلیس‌ها بود چون میدنستند شاه را به سوی مرگ فرستاده اند. سپس انگلیس‌ها شریکان آمریکایی‌ را بوسیله خمینی از نیمه مستعمره خود در ایران بیرون انداختند و کماکان نهضت ادامه دارد!

نوشته شده در تاريخ پانزدهم دی ۱۳۸۸ برابر با پنجم ژانويه ۲۰۱۰ ، 09:02:18 توسط علی
ارتباط احمدی نژاد ومتکی با بنیادهای براندازی؟!.......................... ممکنه بفرماید راه به کدام قانون حرف میزنید ؟؟ و توی این مملکت کدام یک از سردمداران حکومتی و جیره خوارانشان از رهبر ؟؟ گرفته تا اونای که مفت خور مملکتند ارزش برا چیزی به نام قانون قائلند . تازه این ممنوعه بودن ها برا اونهاایست که دولت بخواهد سر به سرشون بگذاره نه برا دولتی ها که همه جا شریکند .............

"زلزله نیمه شب با 90 سیاسی"


هم ميهن، مازیار خسروی : هیچ کس نمی داند نخستین بار به فکر چه کسی رسید. همه چیز با یک پیامک آغاز شد؛ «سبزها در برنامه 90 این هفته، بدون توجه به پرسش مطرح شده، گزینه 3 را انتخاب می کنند.» زمان زیادی لازم نبود تا کار بالا بگیرد. بحث داغ به سایت ها و تالارهای گفتگوی اینترنتی سرایت کرد. اما هیچ کس نمی دانست که «90 سیاسی» را مهمان برنامه کلید خواهد زد نه آمار پیامک ها.

محمد دادکان این هفته قرار بود در مورد دلایل افت شدید فوتبال ملی و باشگاهی ایران با عادل فردوسی پوربه گفتگو بنشیند. این انتخاب البته از دیدگاه کارشناسی بی نقص به نظر می رسد. فدراسیون فوتبال در زمان ریاست دادکان در اوج موفقیت قرار داشت. قهرمانی بازیهای آسیایی، مقام سوم جام ملت های آسیا و از همه مهمتر صعود بدون دغدغه به جام جهانی. جالب آن که کسانی که اورا به بهانه عدم کسب نتایج درخشان در جام جهانی برکنار کردند علی رقم صرف بودجه های نجومی حتا به دامنه قله ای که فدارسیون فوتبال دولت اصلاحات بر آن ایستاده بود هم نرسیدند.

و دادکان شلیک را از همین جا آغاز کرد. با گفتن جمله ای از میر حسین موسوی که البته اصل آن متعلق به دکتر علی شریعتی است؛ «من بیم آن دارم که در کشوری زندگی می کنم که رسیدن سهم آنانی است که نمی دوند و دویدن سهم آنانی است که نمی رسند»

وقتی موتور دادکان روشن شد دیگر کمتر کسی حواسش به آمار پیامک ها بود که البته نتیجه 75 درصدی آن در پایان اگر با 63 درصد طرفدار ادعایی دیگران جمع زده شود، جمع کل آرا می شود شبیه آن 150 شهری که آمار رای دهندگان از آمار کل واجدان شرایط بییشتر بود!

دادکان گفت: به فرزندانم گفته ام روی سنگ قبرم بنویسند در زندگی سه افتخار داشته ام: صعود به جام جهانی، گرفتن نشان لیاقت از آقای خاتمی و برکناری توسط علی آبادی (معاون احمدی نژاد)

بسیاری به یاد دارند که دادکان را صفایی فراهانی به فدراسیون فوتبال آورد. همان کسی که 7 ماه گذشته را در اوین سپری کرده و این روزها در اعتراض به بلاتکلیفی خود حتا از مرخصی زندان نیر استفاده نمی کند. دادکان از او نیز یاد کرد. او از دخالت های غیر قانونی معاون احمدی نژاد در کارش و کارشکنی های علی آبادی برای نشستن بر صندلی ریاست فدراسیون گفت.

دادکان از هزینه شدن سالیانه سدها میلیارد تومان در فوتبال کشور و بی نتیجه بودن آن گفت؛ چیزی که بیش از همه نحوه هزینه شدن در آمد 300 میلیارد دلاری دولت در 4 سال گذشته را به ذهن می آورد.

او از آن ها که از «فوتبال پاک» سخن می گویند اما در عمل قرار دادهای نجومی برای یک فصل می بندند به تندی انتقاد کرد و همه می دانستند روی سخنش با محمد مایلی کهن، عضو ستاد انتخاباتی محمود احمدی نژاد است.

دادکان گفت: در حال حاضر فقط 10 هزار نفر به ورزشگاه ها می روند. جوان ها به استادیوم نروند به خیابان می روند.

شاه بیت سخنان دادکان اما آنجا بود که دخالت نظامیان در همه عرصه های زندگی ایرانیان، از سیاست گرفته تا اقتصاد و فرهنگ را با یک مثال ورزشی به باد انتقاد گرفت؛ «چرا از پیشکسوتان در مدیریت فدراسیون و تیم های ورزشی استفاده نمی شود. مدیران تیم های فوتبال ما حالا یا صنعتی هستند یا ارتشی و سپاهی!» و این «ارتشی» البته تنها پوششی بود برای کم کردن ضرب آن «سپاهی»!

او در انتها حکایتی از گذشته های دورتر گفت. اسم نیاورد اما همه فهمیدند منظورش چه کسی است. همان که شهردار شیراز را به خاطر بریدن سرشاخه های درختان نارنج به بهانه بهتر دیده شدن مجسمه «اعلیحضرت» برکنار کرد که «مرتیکه می توانستی چند آجر زیر مجسمه ما بگذاری نه اینکه درختان را ببری»

90 این هفته نشان داد که در شرایط کنونی ایران، گشودن هر روزنه ای برای انتقاد، کار را تا چه پایه «بیخ» می دهد!

حکایت کرده اند که روزی یکی از شاهزادگان پر نفوذ قاجار به شادروان مدرس پیغام داد که «به آقا بگویید اینقدر روی دم ما پا نگذارد» پاسخ زیرکانه و طنز آلود مدرس گویی برای همین امروز داده شده است؛ «تقصیر ما نیست. دم والاحضرت آنقدر دراز شده که هر جا می رویم پایمان به آن گیر می کند!»
نظرات خوانندگان
نوشته شده در تاريخ پانزدهم دی ۱۳۸۸ برابر با پنجم ژانويه ۲۰۱۰ ، 05:28:33 توسط سبز
هوادارن جنبش سبز، اگر چه دادكان انسان محترمي است اما او را به جنبش سبز متصل نكنيد، او به موتلفه اسلامي بسيار نزديك است( گمان ميكنم عضو موتلفه باشد) انديشه موتلفه اسلامي هم ضديت با جنبش سبز است (ميتوانيد اظهار نظرهاي عسگر اولادي از رهبران موتلفه اسلامي را در اين زمينه بخوانيد)، البته آقاي دادكان مدير لايق و ميانه رويي است. از زاويه نگاه معترضانه مي توان دادكان را به جنبش سبز متصل دانست اما از نظر انديشه سياسي اينگونه نيست.

نوشته شده در تاريخ پانزدهم دی ۱۳۸۸ برابر با پنجم ژانويه ۲۰۱۰ ، 05:18:06 توسط مهدی
بد یا خوب حرفهای درستی زده. حتی به نظر من اصلا سیاسی هم نبوده و کارشناسانه بوده است. وقتی افرادی که لیاقت پستی را ندارند به آن مقام بگذارند از رهبری گرفته تا فوتبال همان میشود که الان شد. پیامش رسید به هر گوش شنوا.

نوشته شده در تاريخ پانزدهم دی ۱۳۸۸ برابر با پنجم ژانويه ۲۰۱۰ ، 05:00:02 توسط بهنام
آقای بچه محل نمیفهم اشاعه طرز فکرت چه کمکی به مردم میکنه.هرکسی از حکومت فاشیستی ولی وقیح انتقاد میکنه تو وامثال تو فوری شروع به محکوم کردن منتقدان میکنید.اگرنمیدانی بدان که در شرایط حاضر هرکسی باید خود راملزم به حمایت از منتقدین حکومت جوروفساد اسلامی بداند ومیداند.اما اگرقصد دیگری داری،که تجربه نشان داده که ملت به خوبی مو را ازماست بیرون میکشند.

نوشته شده در تاريخ پانزدهم دی ۱۳۸۸ برابر با پنجم ژانويه ۲۰۱۰ ، 04:57:45 توسط maryam
بسیار ممنونم آقای دادکان عزیز شما افتخار ما هستید ون نگین سبز روی کت تان سمت چپ به خوبی نشان میداد که در قلبتان ندای : نترسید نترسید ما همه با هم هستیم ، موج میزد زلزله وحشتناکی راه انداختید وپایه های کاخ های ظلم دروغ گویان به خود لرزید . ما بشماریم!vvvvvvvvvv

نوشته شده در تاريخ پانزدهم دی ۱۳۸۸ برابر با پنجم ژانويه ۲۰۱۰ ، 04:07:57 توسط بچه محل
این آقای محترم چون دستش از میز ریاست کوتاه شده زده به سیم آخر. این شگرد بعضیهاست که وقتی همه چیز را ازشون میگیرن دست به خودزنی هم میزنند. البته جانب محافظه کاری را هم رها نکرده و گفته من نظامم را دوست دارم.درزمان ریاست اوبر فدراسیون فوتبال شنیده بودم یکی از ملی پوشان سابق را(حسین کازرانی) پشت در اتاق خود در شرایط نامناسب آنقدر معطل کرده تا او با ناراحتی محل را ترک کرده. این افراد اینقدر ها هم مردمی نیستند که دوستان بالاترینی اینهمه جوگیر شدند.

نوشته شده در تاريخ پانزدهم دی ۱۳۸۸ برابر با پنجم ژانويه ۲۰۱۰ ، 04:05:37 توسط ساسان
می خواستم از دوستان پیک ایران درخواست کنم که اگر برایتان مقدور می باشد,ماجرای آنروی سکه زندگی علی خامنه ای که به نقل از آقای محسن مخملباف می باشد و در سایت ایشان نیز موجود هست را برای اطلاع عموم همیهنان,بر روی سایت خودتان قرار دهید. با سپاس*********************** پ ا : بارها لينک آنرا در اين صفحه و صفحه لينکها منتشر کرده ايم. با سپاس