Thursday, May 16, 2019

فيلم/ بامداد ۲۷ اردیبهشت‌ماه، تهران، آریاشهر: رقص و شادی هواداران پرسپولیس با آهنگ «جنتلمن» در برابر مسجد امام صادق؛ به کوری چشم ملايان

فيلم/ بامداد ۲۷ اردیبهشت‌ماه، تهران، آریاشهر: رقص و شادی هواداران پرسپولیس با آهنگ «جنتلمن» در برابر مسجد امام صادق؛ به کوری چشم ملايان

 
 

آقای محسنی اژه‌ای درباره مذاکره با ایالات متحده گفته است: «ما نمی‌توانیم با کسی که مخالف اسلام و مسلمین است به مذاکره بنشینیم». این در حالی‌ست که سال‌هاست که مسلمانان چین توسط دولت چین «نسل‌کشی فرهنگی» می‌شوند. آن‌ها حتی اجازه ندارند روی فرزندان خود نام‌های اسلامی بگذارند و هزاران نفر از آنان به کمپ‌های امنیتی برده می‌شوند تا به ادعای دولت چین، دوران «بازآموزی» را بگذرانند. شاید برای بسیاری قابل درک نباشد که مسلمانان چین حتی آزادی انجام فرایض مذهبی خود را نیز ندارند. پس چگونه است که آقای محسنی اژه‌ای با دولت چین خیلی مشکلی ندارد و بلکه صمیمی‌ترین روابط را با این کشور دارند؟ . تصویری از محسنی‌ اژه‌ای در مراسم اربعین

آقای محسنی اژه‌ای درباره مذاکره با ایالات متحده گفته است: «ما نمی‌توانیم با کسی که مخالف اسلام و مسلمین است به مذاکره بنشینیم».
این در حالی‌ست که سال‌هاست که مسلمانان چین توسط دولت چین «نسل‌کشی فرهنگی» می‌شوند. آن‌ها حتی اجازه ندارند روی فرزندان خود نام‌های اسلامی بگذارند و هزاران نفر از آنان به کمپ‌های امنیتی برده می‌شوند تا به ادعای دولت چین، دوران «بازآموزی» را بگذرانند. شاید برای بسیاری قابل درک نباشد که مسلمانان چین حتی آزادی انجام فرایض مذهبی خود را نیز ندارند.
پس چگونه است که آقای محسنی اژه‌ای با دولت چین خیلی مشکلی ندارد و بلکه صمیمی‌ترین روابط را با این کشور دارند؟ .
تصویری از محسنی‌ اژه‌ای در مراسم اربعین
عکس ‏Tavaana: E-Learning Institute for Iranian Civil Society توانا: آموزشکده جامعه مدنی ایران‏

حسن روحانی در دیدار روز شنبه - ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۸ - با «فعالان سیاسی» از دو جناح «اصلاح‌طلب» و «اصولگرا»، به شرایط بسیار سخت جمهوری اسلامی در موقعیت فعلی اشاره کرد و فشارهای «دشمنان» را «يک جنگ تمام‌عیار و بی‌سابقه در تاریخ انقلاب‌اسلامی» دانست. رییس جمهوری اسلامی برای ترسیم شرایط سخت نظام جمهوری‌اسلامی، فضا را اینگونه تصویر کرد: «امروز نمی‌توان گفت که شرایط از دوران جنگ تحمیلی بهتر یا بدتر است اما ما در زمان جنگ مشکل بانک، فروش نفت و واردات و صادرات نداشتیم و تنها تحریم ما، تحریم خرید سلاح بود». روحانی تاکید کرد که این مشکلات در حوزه‌های پتروشیمی و فولاد نیز نمود و بروز دارد. حسن روحانی به صورت تلویحی به نارضایتی گسترده مردمی از حکومت جمهوری‌اسلامی نیز اشاره کرد. از جمله او به مقطع جنگ ایران و عراق اشاره کرد و گفت: « در جنگ تحمیلی تقریباً مردم اتفاق نظر داشتند که دولت مقصر مشکلات نیست، بلکه صدام به کشور تجاوز و جنگ را آغاز کرده بود و چون مردم در این زمینه اتفاق نظر داشتند، شرایط نه ایده‌آل بلکه نسبتاً خوب بود و مردم برای حل مشکلات کمک می‌کردند. امروز هم باید با همان اتفاق نظر و ایجاد همدلی و وفاق شرایط را اداره کنیم و تسلیم نشویم» به نظر می‌رسد این سخن روحانی و اشاره او به اتفاق‌نظر مردم با دولت در مقطع جنگ، اشاره‌ای تلویحی به این نکته است که در این مقطع از عمر نظام جمهوری‌اسلامی چنین رضایتی وجود ندارد. این ظن خصوصا زمانی تقویت می‌شود که بدانیم روحانی در همین جلسه و در پاسخ به اظهارات یکی از فعالان، مشکل مردم را صرفا اقتصادی ندانست و گفت: «مردم مشکل اقتصادی هم دارند، اما تنها مشکل آنها اقتصادی نیست؛ لذا همه جوانب را باید مورد توجه قرار دهیم».

حسن روحانی در دیدار روز شنبه - ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۸ - با «فعالان سیاسی» از دو جناح «اصلاح‌طلب» و «اصولگرا»، به شرایط بسیار سخت جمهوری اسلامی در موقعیت فعلی اشاره کرد و فشارهای «دشمنان» را «يک جنگ تمام‌عیار و بی‌سابقه در تاریخ انقلاب‌اسلامی» دانست.
رییس جمهوری اسلامی برای ترسیم شرایط سخت نظام جمهوری‌اسلامی، فضا را اینگونه تصویر کرد: «امروز نمی‌توان گفت که شرایط از دوران جنگ تحمیلی بهتر یا بدتر است اما ما در زمان جنگ مشکل بانک، فروش نفت و واردات و صادرات نداشتیم و تنها تحریم ما، تحریم خرید سلاح بود». روحانی تاکید کرد که این مشکلات در حوزه‌های پتروشیمی و فولاد نیز نمود و بروز دارد.
حسن روحانی به صورت تلویحی به نارضایتی گسترده مردمی از حکومت جمهوری‌اسلامی نیز اشاره کرد. از جمله او به مقطع جنگ ایران و عراق اشاره کرد و گفت: « در جنگ تحمیلی تقریباً مردم اتفاق نظر داشتند که دولت مقصر مشکلات نیست، بلکه صدام به کشور تجاوز و جنگ را آغاز کرده بود و چون مردم در این زمینه اتفاق نظر داشتند، شرایط نه ایده‌آل بلکه نسبتاً خوب بود و مردم برای حل مشکلات کمک می‌کردند. امروز هم باید با همان اتفاق نظر و ایجاد همدلی و وفاق شرایط را اداره کنیم و تسلیم نشویم»
به نظر می‌رسد این سخن روحانی و اشاره او به اتفاق‌نظر مردم با دولت در مقطع جنگ، اشاره‌ای تلویحی به این نکته است که در این مقطع از عمر نظام جمهوری‌اسلامی چنین رضایتی وجود ندارد. این ظن خصوصا زمانی تقویت می‌شود که بدانیم روحانی در همین جلسه و در پاسخ به اظهارات یکی از فعالان، مشکل مردم را صرفا اقتصادی ندانست و گفت: «مردم مشکل اقتصادی هم دارند، اما تنها مشکل آنها اقتصادی نیست؛ لذا همه جوانب را باید مورد توجه قرار دهیم».

با یورش مامورین #ناهید_شقاقی به مکان نامعلومی برده شد! بنا به گزارش کانال ندای زنان ایران، در ساعات اولیه صبح ۲۵ اردیبهشت ۹۸ ماموران به منزل #ناهید_شقاقی از فعالین ندای زنان ایران یورش برده و با شکستن درب منزل وی، او را به مکان نامعلومی بردند! خانم شقاقی از فعالان حقوق زنان و حقوق کودکان هستند و در چند سال گذشته در سمینارهای گروه ندای زنان ایران درباره خشونت علیه زنان سخنرانی‌هایی انجام داده بودند. چندی پیش خانم اکرم نصیریان از "ندای زنان ایران" هم بازداشت شده بودند.

با یورش مامورین #ناهید_شقاقی به مکان نامعلومی برده شد!
بنا به گزارش کانال ندای زنان ایران، در ساعات اولیه صبح ۲۵ اردیبهشت ۹۸ ماموران به منزل #ناهید_شقاقی از فعالین ندای زنان ایران یورش برده و با شکستن درب منزل وی، او را به مکان نامعلومی بردند!
خانم شقاقی از فعالان حقوق زنان و حقوق کودکان هستند و در چند سال گذشته در سمینارهای گروه ندای زنان ایران درباره خشونت علیه زنان سخنرانی‌هایی انجام داده بودند.
چندی پیش خانم اکرم نصیریان از "ندای زنان ایران" هم بازداشت شده بودند.

عکس ‏Tavaana: E-Learning Institute for Iranian Civil Society توانا: آموزشکده جامعه مدنی ایران‏

فیلم/ امروز تهران تظاهرات باز نشسته ها / ما انقلاب کردیم، ما اشتباه کردیم

فیلم/ امروز تهران تظاهرات باز نشسته ها / ما انقلاب کردیم، ما اشتباه کردیم


 

فیلم/ چادری ها و بسیجی هایی که برای سرکوب تظاهرات ضد حجاب اجباری وارد دانشگاه شدند

فیلم/ چادری ها و بسیجی هایی که برای سرکوب تظاهرات ضد حجاب اجباری وارد دانشگاه شدند


 

کاریکاتورهای روز

کاریکاتورهای روز




حکایت اعتراض صلیب سرخ به استاندار خوزستان (کارتون: مانا نیستانی) «غلامرضا شریعتی» استاندار بی‌کفایت و امنیتی خوزستان: صلیب سرخ جهانی به رسیدگی زیاد ما به مردم سیل‌زده اعتراض کرد!!!

دوچرخه سواری زنان عامل نا امنی! کاریکاتوری در باره حکم جلب بانوان دوچرخه سوار در اصفهان

«آرایش جنگی» (کارتون: مانا نیستانی)