Friday, April 22, 2016

تجمع مخالفان انتقال آب سرزمین بختیاری این تجمع، در سالگرد گردهمایی سال پیش مردم استان برگزار شد.

تجمع مخالفان انتقال آب سرزمین بختیاری

این تجمع، در سالگرد گردهمایی سال پیش مردم استان برگزار شد.

روز گذشته در شهر کرد، مدافعان محیط زیست چهار محال و بختیاری و فعالانی از دیگر نقاط کشور در حرکتی مدنی، مخالفت خود را با ساخت تونل بهشت‌آباد و انتقال آب از این استان به دیگر نقاط کشور را اعلام کردند.
در این مراسم، دکتر بهروزسپهری وکیل دادگستری در همایش بزرگ داشت روز چهارمحال بختیاری گفت: «استاندار اصفهان نباید به جای وزیر نیرو تصمیم بگیرد، جنبش مخالفت با انتقال آب در مقابل مردم اصفهان نیست، طرف مقابل ما وزارت نیرو است و باید این وزارت خانه پاسخ گوی عملکرد خود به مردم و فعالان محیط زیست باشد.»
برخی از مدافعان محیط زیست و منتقدان وزارت نیرو نیز که خود نتوانسته بودند در اجتماع مردم حاضر شوند، با پیام‌های‌شان در این گرد هم‌آیی مشارکت کردند.
همچنین به گزارش کمپین صدای پای آب، برخی فعالان«فارغ از محافظه کاری‌های سیاسی» برای دفاع «تمام قد» از محیط زیست به صحنه آمده بودند، اما  گفته می‌شود برخی غایبان چون  دکتر محمد ریسی و یا دکتر فاطمه ظفرنژاد و اعضای ستاد آشوراده به خاطر تهدیدهای اولیه دادستان برای جلوگیری از شکل گیری این جلسه از حضور بازمانده‌اند، که با فرستادن پیامی از نشست ۲۸ فروردین حمایت کردند.
 در گزارش کمپین صدای پای آب آمده است: «متاسفانه اقای صمدی* بدون هماهنگی قبلی و بدون هیچ اطلاعی از حضور در جلسه خودداری کرد. البته باید از شوراهای شهر و روستا استان، حزب آزادی ، مجمع نیروهای خط امام استان چهارمحال بختیاری، جناب آقای خالدی نماینده منتخب لردگان، جناب آقای دکتر نوریان نماینده منتخب شهرکرد، مدیریت مجموعه دانشگاه نور هدایت، مجمع امور صنفی، تشکل حافظان محیط زیست شیدا، خانه کشاورز، دبیر انجمن حامیان تالاب گاوخونی، اعضای انجمن قنات یزد، فعالان محیط زیستی اصفهان و خوزستان و سایر همراهان جنبش که با وجودتهدیدات غیرقانونی اولیه در جلسه حاضر شدند تشکر کنیم. آری بسیاری به زنجیرهای آهنین که بر پای دارند عادت کرده اند اما فرزندان جنبش مخالفت با انتقال آب خود را ملزم به همراهی با این طیف ذلتپذیر نمی‌داند بسان رود رونده‌ایم.»
کمپین صدای پای آب گزارش می‌دهد که با وجود «سنگ اندازی‌»های احمدی، مدیرکل محیطزیست استان  برای جلوگیری از شکل‌گیری همایش روز چهارمحال بختیاری، محمد درویش مدیر کل امور مشارکت‌های اجتماعی سازمان حفاظت محیط زیست کشور  در پیامی از روز چهارمحال بختیاری دفاع کرده است.»
همچنین بر اساس گزارش کمپین، پخش سخنان آیت‌الله خامنه‌ای در دفاع از محیط زیست با استقبال همراهان این تجمع همراه بوده است.
 علیمحمد شیروانی، عضو شورای شهر ناغان  نیز در حمایت از ۲۸ فروردین روز چهارمحال بختیاری گفت که حرکتی که در روز ۲۸ فروردین شکل گرفته بایستی تبدیل به یک حرکت ملی گردد تا به عنوان سرآغاز تاریخ آگاهی همه دلسوزان حفظ محیط زیست طبیعی کشور ومنطقه زاگرس شود.