Sunday, May 2, 2010

نماينده مجلس : آقاي احمدي‌نژاد ليست مفسدان چه شد؟

روزنامه «آفتاب یزد» : يك نماينده اصولگراي مجلس اظهار كرد: نظام مديريتي ما در كل نظام سالمي است، اما زيرمجموعه‌ها بعضا سوء‌استفاده‌هايي هم دارند. ‌‌

جواد آرين‌منش در گفت‌وگو با ايسنا، با بيان اين مطلب افزود: وضعيت مبارزه با مفاسد اقتصادي در كشور ما هرگز خواسته‌ها و مطالبات مردم را پاسخگو نبوده و اعتماد مردم را نسبت به نظام اداري و اجرايي در اين موضوع مشخص جلب نكرده است.

وي ادامه داد: دليل اين امر هم فقدان يك عزم جدي در مقابله با مفاسد اقتصادي و عدم گزارش نتايج اظهارات و اقدامات از سوي مسئولان بلند‌پايه اجرايي كشور بوده است.

به عنوان مثال رياست جمهوري تاكنون چندين بار صحبت از وجود مفاسد اقتصادي و لزوم افشاي مفسدان اقتصادي، برخورد با دانه درشت‌ها و مسائلي از اين دست را مطرح كرده و صحبت از ليستي كرده كه اسامي اين افراد در آن وجود دارد.

به‌گفته‌آرين‌منش، اخيرا نيز باز موضوعي مطرح شد كه به برخي از مسئولان رده ‌بالا ارتباط پيدا مي‌كرد و شبهه‌اي در ذهن مردم ايجاد شد، بدون اين‌كه در اين مورد پاسخ روشني ارائه شود. وي ادامه داد: اين‌گونه امور اگر شفاف‌سازي نشود، قطعا باعث بي‌اعتمادي مردم نسبت به دستگاه اجرايي و دستگاه‌هاي نظارتي خواهد شد. آرين‌منش، شفاف‌كردن حساب و كتاب‌ها و برخورد‌ با متخلفان را مورد تاكيد قرار داد و آنها را جزء چالش‌هايي دانست كه دراين زمينه وجود دارد. ‌ ‌

نظرات خوانندگان
نوشته شده در تاريخ دوازدهم ارديبهشت ۱۳۸۹ برابر با دوم مه ۲۰۱۰ ، 07:28:02 توسط melina
ادامه ي ليست : لا ري جاني ها...

نوشته شده در تاريخ دوازدهم ارديبهشت ۱۳۸۹ برابر با دوم مه ۲۰۱۰ ، 06:56:15 توسط Satarkhan
این هم یک لیست بسیار بسیار کوچک از طرف من: مجتبی‌ و پدر، محمود و پسر، کوسه و پسر، تمساح یزدی، رحیمی، مشائی، شریعتمداری، ضرغامی، پور محمدی، ناطق و و و. دوستان عزیز میتوانند لیست را تکمیل نمایند.

ممانعت نيروهای امنیتی از برگزاری مراسم روز معلم و حمله لباس شخصیها به معلمان

سايت اتحاديه معلمان ايران (اين خبر از سوی منبع ديگری تائيد نشده است) : دهها نفر از نير وهاي ضد شورش در اطراف مزار خانعلي مسقر شد ه اند واجاز ه هيچگونه تجمعي را نمي دهند نيروهاي لباس شخصي ما شينهايی راكه به سمت مزار دكتر خانعلي در حر كت هستند را مورد بازرسي قرار مي دهند. دو دستگاه اتوبوس كه از منطقه ۱۳ در حركت بودند در ميدان را ه اهن متو قف شدند و همه ي سر نشينان ان را از ماشين پايين كردند و از انان عكس و فيلم گرفتند.

معلمان در بيرون از منطقه ي مزار خانعلي قصد ايجاد تجمع را داشتند كه مورد حمله ي نير وهاي لباس شخصي قرار گر فتند.

ماشينهاي حاضر در منطقه با بوق زدنهاي مكرر از تجمع معلمان حما يت مي كنند.
دانش اموزان دبير ستان علامه حلي در حال حركت جهت پيو ستن به تجمع معلمان بودند كه در ميدان شوش از سوي نيروها امنيتي متو قف شدند و اتوبوس حامل دانش اموزان رابه نقطه ي ديگر ي هدايت كردند.

وزیر کار از سوره بقره گفت، کارگران از شکم گرسنه

ریشه های سبز شعارهای
کارگران ایران در روز کارگر



برگزاری همایش دولتی روزکارگر، با شرکت احمدی نژاد، وزیر کار کابینه اش و عسگراولادی، همزمان بود با تظاهرات کارگران در اطراف وزارت کار. یورش نیروی انتظامی به کارگران معترض موجب شد تا شعار علیه بیکاری و بی حقوقی تبدیل به شعار "مرگ بر دیکتاتور" شود!

در فاصله کوتاهی از وزارت کار، دانشجویان دانشگاه تهران برای اعلام همبستگی با کارگران، در محوطه دانشگاه دست به تظاهرات زدند.

همزمان با تهران، در بسیاری از شهرهای بزرگ کشور نیز امسال روزجهانی کارگر، متفاوت تر از تمام 30 سال گذشته برگزار شد. حتی در تهران که ستاد کودتا به خانه کارگر اجازه برپائی روزجهانی کارگر را نداد، اعتراضات کارگری متاثر از جنبش 11 ماه گذشته و حتی با شعارهای این جنبش برگزار شد.

از تبریز، شیراز، مشهد، قزوین و چند شهر دیگر، علیرغم همه سانسور خبری که بر کشور حاکم شده، اخبار و گزارش های تظاهرات و اعتراضات کارگری دراین روز رسیده است.

در قزوین چند هزاران تن از کارگران در ورزشگاه این شهر اجتماع کرده و علیه سیاست های دولت که متناسب با اصل دگرگون شده 44 قانون اساسی به اخراج و کم کردن نیروی کار کارخانه ها شتاب بخشیده شعاردادند.

این پلاکارد "ما کارگران چینی البرز ۷ ماه است که حقوق دریافت نکرده ایم" برجسته ترین شعار این مراسم بود.

در طول برگزاری این مراسم، شهر بتدریج نظامی شد و نیروهای ضد شورش در نقاط مختلف شهر قزوین مستقر شدند و موتورسوارهای لباس شخصی سپاه مانور شهری را برای ترساندن مردم شروع شد.

از شیراز کارگران در مقابل استانداری فارس جمع شدند. همچنان که در تبریز کارگران معترض در مقابل اداره کار تبریز جمع شدند.

در مشهد "شیخ الاسلامی" وزیر کار و امور اجتماعی در همایش بسیج کارگری شرکت کرد و آیه سوم از سوره بقره را برای آنها تشریح کرد. از جمله این که در جمهوری اسلامی هیچ کس را نمی‎توانید پیدا کنید که حاضر باشد عشق به اهل بیت(ع) را با تمام ثروت‎های دنیا عوض کند ا

بعد از سخنرانی وزیر کار، گروهی از کارگران با اجتماع در محوطه‌ مجتمع ''آیه‌ها'' علیه سخنان وزیر که هیچ ارتباطی با مشکلات کارگران نداشت دست به تظاهرات زدند.

مهدی کروبی:

منافع و حقوق کارگران
قربانی اقتصاد نظامی شده



بخش هائی از پیام مهدی کروبی بمناسبت روز کارگر و معلم درایران که بدلیل انتشار دیرهنگام این پیام و مصادف شدن آن با تعطیل جمعه و شنبه (روزکارگر) در پیک نت منتشر نشد.

مهدی کروبی در پیام خود نوشت:

علم ستیزی و سیاست های غیر کارشناسی و غیر علمی، برخوردهای شخصی و سلیقه ای و تصمیمات یک شبه انگیزه و امید را از مردم بطور عام و کارگران، تولید گران و صاحبان سرمایه بطور خاص سلب می کند. علاوه بر آن منابع، ذخایر و نیروهای انسانی کشور را که باید در مسیر توسعه قرار گیرد را تلف خواهد کرد. تاسف انگیز است که قانون شکنی و خروج از دایره برنامه توسعه و بی توجهی به سند چشم انداز بیست ساله و روی آوردن به استبداد اقتصادی و تصمیمات عجولانه و نسنجیده، نتیجه ای جز افزایش بی رویه تورم، نابود کردن کشاورزی، رکود صنایع و متوقف ساختن چرخ اقتصاد نخواهد داشت.

در چنین شرائطی ارائه آمارهای دروغین و نادیده گرفتن واقعیت جامعه آنچنان نهادینه گردیده که مقام ارشد اجرایی کشور برخلاف آمارهای رسمی و درک روزمره مردم ادعا می کند که “در این سال ها حجم کارها و فعالیت ها به اندازه ۲۵ سال گذشته بوده و کشور تبدیل به کارگاه بزرگی گردیده که در سطح گسترده ای در همه بخش ها کار صورت می پذیرد.” همگان می دانند که در این سال ها علیرغم درآمدهای نجومی نفتی (قریب بر ۴۰۰ میلیارد دلار) چه بر سر پروژه های ملی آمده، وضعیت اشتغال و نرخ بیکاری چگونه است، سطح سرمایه گذاری داخلی و خارجی به چه وضعیتی در آمده، شرکای صنعتی و تجاری کشور چه کشورهایی هستند، اصل مسلم رقابت و تجارت آزاد در اقتصاد به اصل اختصاصی بودن در این عرصه تبدیل گردیده است. آیا براستی نظامی کردن اقتصاد در راستای اصل ۴۴ قانون اساسی، چارچوب سیاست های کلی نظام و سند چشم انداز است؟ آیا با حاکمیت مطلق نظامیان بر اقتصاد که مغایر قانون اساسی است دیگر می توان از منافع و حقوق کارگران سخن گفت؟ این امر نه تنها در تعارض با اهداف سند چشم انداز است بلکه وضعیت معیشتی و آینده حرفه ای کارگران را به مخاطره خواهد افکند.

در آستانه روز معلم تعداد قابل توجهی از معلمان عزیزی که باید فرزندان این کشور را در کلاس درس یاری دهند به جرم آزاد اندیشی و ابراز عقیده در زندان ها به سر می برند. یکی از این عزیزان آقای محمد داوری است که متاسفانه بیش از ۸ ماه تحمل حبس و فشار، بازداشت غیر قانونی وی ادامه پیدا کرده است. داوری و داوری ها نمونه هایی از قشر فهیم و بزرگ فرهنگی کشور است که برای اعاده حقوق مردم تلاش و هزینه تلاش خود را می پردازند.

فیلم تظاهرات دیروز دانشگاه تهران

حضور نیمه مخفی احمدی نژاد به دانشگاه تهران برای شرکت در مراسم بزرگداشت آیت الله مطهری، زمینه ساز تظاهرات دانشجویان شد. آنها پس از اطلاع حضور احمدی نژاد در این مراسم، در مقابل سالن برگزاری مراسم – تالار ابن سینا- جمع شده و علیه او دست به تظاهرات زدند. این تظاهرات سرانجام با شعار "مرگ بر دیکتاتور" و "یاحسین، میرحسین" به سردر دانشگاه تهران ختم شد.


مانور نظامی، پس از انفجار سکوی نفتی در خلیج مکزیک

تمرین نظامی امریکا
برای مقابله با بسته شدن تنگه هرمز


خلیج مکزیک، از نظر موقعیت جغرافیائی شباهت زیادی به خلیج فارس دارد. با تنگه ای مشابه تنگه هرمز که گذرگاه نفتی خلیج فارس است.

اندک زمانی پس از مانور سپاه پاسداران در روز ارتش در خلیج فارس و تمرین بستن تنگه هرمز در صورت حمله نظامی به ایران، به یکباره یک سکوی نفتی در خلیج مکزیک منفجر و سطح وسعتی چند ده کیلومتری غرق در آتش و آلودگی نفتی شد. ارتش امریکا بلافاصله برای کنترل این حریق وارد عمل شد.

تمام شواهد و نشانه ها حکایت از یک تمرین بزرگ نظامی برای باز کردن و دراختیار گرفتن تنگه هرمز، در صورت اقدام سپاه پاسداران برای نا امن کردن خلیج فارس و این تنکه است.

خبرگزاری های جهانی، به همه حاشیه های این حادثه می پردازند، بی آنکه اشاره ای به چنین احتمالی بکنند. دولت امریکا نیز اظهارنظرهای گمراه کننده ای را از همان ابتدای حادثه شروع کرده که عمدتا برمحور مقابله ارتش امریکا برای جلوگیری از آلودگی نفتی منطقه است. از جمله این خبرها انتقاد از شرکت نفتی بریتانیایی بریتیش پترولیوم است که تدابیر ایمنی را مراعات نکرده و سکوی نفتی منفجر شده است! و یا: لکه بزرگ نفتی به سوی سواحل 3 ایالت امریکا درحرکت است. میگوها از بین می روند، تالاب ها از بین می رود و...

حتی در مخابره اظهار نظر مستقیم و فوری اوباما در باره این حادثه نیز به آن اشاره نشده که چرا امریکا، به سبک دخالت پیاده کردن ارتش در هائیتی به بهانه کمک به زلزله زدگان این کشور، بصورت نظامی وارد ماجرا شده؟ و ماهیت دستور نظامی اوباما برای کنترل حادثه در پایان سه روز چیست؟ همین اظهار نظر رئیس جمهوری امریکا، ماهیت 3 روزه مانور را نشان نمیدهد؟