Saturday, May 24, 2014

فیلترینگ اینستاگرام در کارگروه رای نیاورد یک عضو کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه از دستور دادستان کل کشور به وزارت ارتباطات مبنی بر فیلترینگ اینستاگرام ابراز بی‌اطلاعی کرد و گفت که احتمالا این موضوع در جلسه هفته آینده کارگروه در دستور کار قرار خواهد گرفت. به گزارش ایسنا رمضانعلی سبحانی‌فرد گفت: در جلسه‌های گذشته کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه که برای بررسی فیلترینگ اینستاگرام تشکیل شده بود، در آرای ماخوذه از اعضا برای فیلترینگ این نرم‌افزار تشکیک شد و نتیجه این شد که این نرم‌افزار فیلتر نشد. او با بیان اینکه کارگروه در هفته جاری به دلیل تعطیلی مبعث جلسه‌ای ندارد، یادآور شد: احتمالا نامه دادستان برای فیلترینگ اینستاگرام در دستور کار جلسه هفته بعد کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه قرار می گیرد و در آن جلسه در این باره تصمیم گیری خواهد شد. نماینده مردم سبزوار در مجلس همچنین گفت که وی پیشتر رای به فیلترینگ اینستاگرام نداده بود.

فیلترینگ اینستاگرام در کارگروه رای نیاورد

یک عضو کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه از دستور دادستان کل کشور به وزارت ارتباطات مبنی بر فیلترینگ اینستاگرام ابراز بی‌اطلاعی کرد و گفت که احتمالا این موضوع در جلسه هفته آینده کارگروه در دستور کار قرار خواهد گرفت.

به گزارش ایسنا رمضانعلی سبحانی‌فرد گفت: در جلسه‌های گذشته کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه که برای بررسی فیلترینگ اینستاگرام تشکیل شده بود، در آرای ماخوذه از اعضا برای فیلترینگ این نرم‌افزار تشکیک شد و نتیجه این شد که این نرم‌افزار فیلتر نشد.

او با بیان اینکه کارگروه در هفته جاری به دلیل تعطیلی مبعث جلسه‌ای ندارد، یادآور شد: احتمالا نامه دادستان برای فیلترینگ اینستاگرام در دستور کار جلسه هفته بعد کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه قرار می گیرد و در آن جلسه در این باره تصمیم گیری خواهد شد.

نماینده مردم سبزوار در مجلس همچنین گفت که وی پیشتر رای به فیلترینگ اینستاگرام نداده بود. 

بازداشت تعدادی از فعالان محیط زیست در اصفهان در این تجمع اعتراضی ۱۰ نفر زخمی و بازداشت شدند

بازداشت تعدادی از فعالان محیط زیست در اصفهان

در این تجمع اعتراضی ۱۰ نفر زخمی و بازداشت شدند

گردهمایی و زنجیره انسانی بیش از پانصد نفر از فعالان محیط زیست اصفهان در محوطه خشک شده زاینده رود، با دخالت پلیس و حمله ماموران لباس شخصی، به ضرب و شتم شدید و بازداشت برخی از حاضران منجر شد.
به‌گزارش «خودنویس» به‌نقل از منابع محلی پلیس با همکاری ماموران لباس شخصی از سمت میدان انقلاب و نیز هتل پل به جمعیتی که با فاصله ۲۰۰ متری سی‌وسه‌پل جمع شده بودند، یورش بردند که این حملات منجر به زخمی شدن ۲ نفر شد که با آمبولانس منتقل شدند، همچنین حدود ۷ تا ۱۰نفر از اجتماع‌کنندگان پس از ضرب و شتم شدید دستگیر و توسط خودروهای انتظامی منتقل شدند.
گزارشها حاکی از آن است که همزمان، گروه موتورسواران بسیج با مانور در میان جمعیت به رعب و وحشت و ضرب و جرح، حاضران اقدام کردند.
این تجمع مردمی که از طریق پیامک و دعوت در فضای مجازی شکل گرفته بود، حدود ساعت ۹ صبح روز جمعه، با حضور تعدادی از فعالان محیط‌ زیست، در فاصله پل های تاریخی سی‌وسه پل تا پل خواجوی کرمانی،  در حمایت از زاینده‌رود و اعتراض به خشکسالی، به صورت زنجیره انسانی تشکیل شده بود.
تارنمای محلی «صاحب» در گزارشی که دقایقی پس از انتشار از خروجی این سایت حذف شد، عنوان کرده بود که علی‌رغم تجمع آرام  که بدون حمل پلاکارد و  یا حتی سر دادن شعار برگزار شده بود، پلیس از ساعات اولیه تجمع، سعی در متفرق کردن مردم داشت.
اما در ادامه مقاوت مردم، منجر به حملات شدید عده‌ای مأمور در لباس شخصی و نظامی تبدیل شد.
در میان درگیری زنانی قابل‌ مشاهده بودند که با حمله پلیس چادر از سرشان افتاده بود و حتی مأمورین به مرد ۴۵ ساله‌ای که کودک به دوشش بود نیز امان ندادند و با باتوم وی را ضرب و شتم کردند به صورتی که کودک از بغلش بر زمین افتاد.
در جریان این یورش که حدود ۲۰ دقیقه به طول انجامید، ماموران نیروی انتظامی اقدام به ضبط دوربین یکی از عکاسان و نیز موبایل‌هایی که از درگیری ها تصویر گرفته بودند، کردند.

آزادی بهزاد نبوی پس از 5 سال بازگشت به خانه قربانیان یک تسویه حساب!

آزادی بهزاد نبوی پس از 5 سال
بازگشت به خانه
 قربانیان یک تسویه حساب! 
 
 
 
 

بهزاد نبوی، از زندانیان مذهبی دوران شاه که پس از کودتای انتخاباتی 88 دستگیر شده و به 5 سال زندان قطعی محکوم شده بود، سرانجام پس از طی دوران محکومیت، روز اول خرداد از زندان آزاد شد.
وی عضو ارشد سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی، نایب رئیس اول مجلس ششم و در سه کابینه میرحسین موسوی، رجائی و مهدوی کنی وزیر بود. در جریان جنگ ایران و عراق او توانست طرح توزیع کوپنی مایحتاج عمومی مردم را سازماندهی کند. طرحی که علیرغم مخالفت های بازار و تجار و روحانیون مرتجع با موفقیت اجرا شد و اگر نبود این طرح، ادامه جنگ با عراق به قطحی و غارت در کشور ختم می شد.
بی شک اگر در سال 88 کودتا نشده بود و میرحسین موسوی سکان ریاست جمهوری را در دست می گرفت، بهزاد نبوی از کلیدی ترین یاران او در کابینه اش بود. دو جمله کوتاهی که از وی در باره ماه های اول زندان و بازجوئی پس از کودتای 88 باقی مانده، از جملات ماندگار تاریخ جمهوری اسلامی است. یکبار در زیر بازجوئی گفت "من اهل خیانت به موسوی نیستم" و یکبار که بمناسبت مرگ پدر همسرش در محاصره پاسداران امنیتی بیرون آمد و بازگشت، در ملاقاتی که خاتمی با وی کرد، در باره بازجوئی ها گفت: "باید گفت یا حضرت امام!"
نبوی سالمندترین زندانی کودتای 88 بود که از ناتوانی قلبی نیز در رنج است و علیرغم این وضع جسمی، او را در تمام 5 سال گذشته در سلول انفرادی بخش سپاه در اوین نگهداشتند. کینه و نفرتی که لاجوردی در اوین و سردار ذوالقدر در سپاه از او داشتند، مستقیم و غیر مستقیم در 5 سال زندان او تاثیر قطعی داشت. بویژه پس از گزارشی که او در جریان رد صلاحیت های گسترده برای مجلس هفتم از ملاقات با رهبر جمهوری اسلامی "علی خامنه ای" منتشر کرد. دیداری نسبتا طولانی که او عواقف رد صلاحیت ها، بسته شدن فضای سیاسی، اشتباه در سمت گیری برنامه اتمی و.... را به علی خامنه ای گفت.
مجاهدین انقلاب اسلامی که بهزاد نبوی از بنیانگذاران آنست و تائید تشکیل آن را از آقای خمینی گرفته بود، می توانست در سپاه حل شود، اما بنیانگذاران این سازمان، کار سیاسی را انتخاب کردند و با توصیه آیت الله خمینی، برای کار سیاسی به داخل سپاه نرفتند. کاری که شماری دیگر از بنیانگذاران همین سازمان با سالوسی انجام دادند. یعنی اعلام کردند کار سیاسی نمی خواهند بکنند و رفتند به داخل سپاه و شدند سرتیپ و سرلشگر و فرمانده و امروز بزرگترین نقش سیاسی، قضائی و مقننه را بر عهده دارند. شاید برجسته ترین چهره این افراد سردار ذوالقدر باشد که به قائم مقامی فرمانده کل سپاه رسید و اکنون با همان لباس و درجه در قوه قضائیه نشسته و دادگاه های کودتای 88 را همانند دادگاه های نظامی کودتای 28 مرداد سازماندهی کرد و یاران قدیمی خود را به زندان منتقل کرد!
 
عکس نبوی پس از آزادی
این عکس بهزاد نبوی مچاله شده، ساعاتی پس از بیرون آمدن از زندان 5 ساله است. محمد خاتمی به دیدار او رفت و محمد علی ابطحی نیز خاتمی را همراهی کرد و این عکس را از این دیدار منتشر ساخت. ابطحی خود از بازداشت شدگان کودتای 88 بود که دوران اولیه بازجوئی و شکنجه اش همراه بود با بازجوئی از بهزاد نبوی. این دوره بازجوئی گزارش های شرم آوری به خارج از زندان درز کرد  هائی از آن  از جمله روبرو کردن ابطحی و بهزاد نبوی در شکنجه گاه سپاه و ….