Thursday, December 27, 2012

اولین تماس با بیگانگان فضایی طی 12سال آینده انسان با کمک بزرگترین رادیو تلسکوپ جهان می تواند تا 12 سال آینده با بیگانگان فضایی ارتباط برقرار کند. به گزارش خبرگزاری مهر، یکی از مهمترین مسایل در مورد اینکه آیا حیات فرازمینی وجود دارد یا خیر می تواند تا سال 2024 با ساخت یک رادیو تلسکوپ ابربزرگ 1.3 میلیارد پوندی پاسخ داده شود. نیک پوپ متخصص ارشد پروژه یوفو می گوید: ساخت تلسکوپ آرایه کیلومتر مربعی (SKA) می تواند امکانات جدید و هیجان انگیزی را فراهم کند. وی که 21 سال از عمر خود را صرف مطالعه یوفوها کرده است، اظهار داشت: من با طرح این موضوع بحث انگیز خواهم بود و به شما سال دقیقی از زمانی را ارائه می دهم که معتقدم نخستین تایید تماس با بیگان فضایی درآن سال یعنی سال 2024خواهد بود؛ سالی که در آن اگر همه چیز طبق برنامه صورت گیرد، تلسکوپ آرایه کیلومتر مربع عملیاتی شده است. ساخت تلسکوپSKAدر سال 2016 آغاز می شود و قرار است بزرگ ترین رادیو تلسکوپ جهان شود و به بسیاری از مسایل بنیادی و بدون پاسخ کائنات،جواب دهد. این رادیو تلسکوپ که از هزاران گیرنده امواج رادیویی ساخته می شود، فضایی معادل چهار هزار و 921 کیلومتر مربع از سطح زمین را در استرالیا می پوشاند. دانشمندان معتقدند این تلسکوپ می تواند در مشاهده بخش هایی از جهان که در حال حاضر با تلسکوپ های اوپتیکی رصد می شود، به کار گرفته شود. دانشمندان حاضر در ساخت این تلسکوپ می گویند: SKAنسبت به دیگر تلسکوپ ها 50 برابر حساس تر است و می تواند آسمان را 10 هزار برابر سریع تر کاوش کند. این رادیو تلسکوپ به ستاره شناسان کمک می کند شکل گیری و تکامل نخستین ستاره ها و کهکشان را پس از انفجار بزرگ، نقش مغناطیس کیهانی، ماهیت گرانش و احتمال حیات در محیط فرازمینی را بررسی و مطالعه کنند. پوپ با اشاره به اینکه ما دائما در حال جستجو برای یافتن سایه ای از زمین هستیم، افزود: اگر تمدنی در بین 100 سال نوری وجود داشته باشد این تلسکوپ می تواند آن را بیابد.

اولین تماس با بیگانگان فضایی طی 12سال آینده


انسان با کمک بزرگترین رادیو تلسکوپ جهان می تواند تا 12 سال آینده با بیگانگان فضایی ارتباط برقرار کند.
به گزارش خبرگزاری مهر، یکی از مهمترین مسایل در مورد اینکه آیا حیات فرازمینی وجود دارد یا خیر می تواند تا سال 2024 با ساخت یک رادیو تلسکوپ ابربزرگ 1.3 میلیارد پوندی پاسخ داده شود.
نیک پوپ متخصص ارشد پروژه یوفو می گوید: ساخت تلسکوپ آرایه کیلومتر مربعی (SKA) می تواند امکانات جدید و هیجان انگیزی را فراهم کند.
وی که 21 سال از عمر خود را صرف مطالعه یوفوها کرده است، اظهار داشت: من با طرح این موضوع بحث انگیز خواهم بود و به شما سال دقیقی از زمانی را ارائه می دهم که معتقدم نخستین تایید تماس با بیگان فضایی درآن سال یعنی سال 2024خواهد بود؛ سالی که در آن اگر همه چیز طبق برنامه صورت گیرد، تلسکوپ آرایه کیلومتر مربع عملیاتی شده است.

ساخت تلسکوپSKAدر سال 2016 آغاز می شود و قرار است بزرگ ترین رادیو تلسکوپ جهان شود و به بسیاری از مسایل بنیادی و بدون پاسخ کائنات،جواب دهد.

این رادیو تلسکوپ که از هزاران گیرنده امواج رادیویی ساخته می شود، فضایی معادل چهار هزار و 921 کیلومتر مربع از سطح زمین را در استرالیا می پوشاند.

دانشمندان معتقدند این تلسکوپ می تواند در مشاهده بخش هایی از جهان که در حال حاضر با تلسکوپ های اوپتیکی رصد می شود، به کار گرفته شود.

دانشمندان حاضر در ساخت این تلسکوپ می گویند:  SKAنسبت به دیگر تلسکوپ ها 50 برابر حساس تر است و می تواند آسمان را 10 هزار برابر سریع تر کاوش کند.

این رادیو تلسکوپ به ستاره شناسان کمک می کند شکل گیری و تکامل نخستین ستاره ها و کهکشان را پس از انفجار بزرگ، نقش مغناطیس کیهانی، ماهیت گرانش و احتمال حیات در محیط فرازمینی را بررسی و مطالعه کنند.

پوپ با اشاره به اینکه ما دائما در حال جستجو برای یافتن سایه ای از زمین هستیم، افزود: اگر تمدنی در بین 100 سال نوری وجود داشته باشد این تلسکوپ می تواند آن را بیابد.

انتقال مهدی خزعلی از انفرادی به بند ۳۵۰ * دکتر هانی یازرلو به ۱ سال زندان قطعی و ۱۵ سال تبعید محکوم شد انتقال مهدی خزعلی از انفرادی به بند ۳۵۰ ظهر دیروز پنج شنبه هفتم دیماه مهدی خزعلی زندانی سیاسی محبوس در انفرادی ۲۰۹ به بند عمومی ۳۵۰ زندان اوین منتقل شد. وی سی ام آذر ماه به اعتصاب غذای خود پایان داده است. به گزارش کلمه، امروز و پس از ملاقات مهدی خزعلی با خانواده‌اش، وی را از بند ۲۰۹ به بند ۳۵۰ اوین منتقل کردند. همسر این زندانی سیاسی در گفت و گو با کلمه با اعلام اینکه “کمی لاغر شده بود اما روحیه ش همچنان خیلی خوب بود” می گوید: خودشان هم نمی دانستند که برنامه چیست. اول به ایشان گفته بودند که قرار است آزاد شوند و بعد هم خبر دادند که منتقل می شوید به بند ۳۵۰ . وی در ادامه می افزاید: مسئولان بند ۲۰۹ هم به ما اطلاع دادند که پرونده دیگر در اختیار قوه قضائیه است و در واقع از وزارت اطلاعات منتقل شده به قوه قضائیه و دیگر باید از آن طریق پرونده را پیگیری کنیم. دکتر هانی یازرلو به ۱ سال زندان قطعی در مشهد و ۱۵ سال تبعید محکوم شد دادگاه تجدید نظر حکم ۱ سال حبس در زندان مشهد و ۱۵ سال نفی بلد به مشهد را برای دکتر هانی یازرلو صادر کرد. بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، دکتر هانی یازرلو به اتهام تبلیغ علیه نظام در دادگاه تجدید نظر به ۱ سال زندان قطعی در زندان مشهد و ۱۵ سال نفی بلد به شهر مشهد محکوم شد. وی که پیش‌تر در دادگاه بدوی (شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب به ریاست قاضی پیرعباس) به ۱ سال زندان در ایرانشهر و ۱۵ سال تبعید به ایرانشهر محکوم شده بود، در شعبه ۳۶ دادگاه تجدید نظر به ریاست قاضی زرگر به ۱ سال زندان در مشهد و ۱۵ سال نفی بلد به این شهر محکوم گردید. اتهامی که دکتر هانی یازرلو بابت آن محاکمه و به این مجازات سنگین محکوم شده، "تبلیغ علیه نظام جمهوری اسلامی" می‌باشد و دلیل این اتهام نیز مصاحبه ایشان در زمانی است که دو فرزند و همسرش در زندان بودند و زندان از آزادی یکی از فرزندان وی (هود یازرلو) که دوره محکومیت قانونی خود را به پایان رسانده بود خود داری می‌کرد.

 انتقال مهدی خزعلی از انفرادی به بند ۳۵۰
* دکتر هانی یازرلو به ۱ سال زندان قطعی و ۱۵ سال تبعید محکوم شد


انتقال مهدی خزعلی از انفرادی به بند ۳۵۰
ظهر دیروز پنج شنبه هفتم دیماه مهدی خزعلی زندانی سیاسی محبوس در انفرادی ۲۰۹ به بند عمومی ۳۵۰ زندان اوین منتقل شد. وی سی ام آذر ماه به اعتصاب غذای خود پایان داده است.
به گزارش کلمه، امروز و پس از ملاقات مهدی خزعلی با خانواده‌اش، وی را از بند ۲۰۹ به بند ۳۵۰ اوین منتقل کردند.
همسر این زندانی سیاسی در گفت و گو با کلمه با اعلام اینکه “کمی لاغر شده بود اما روحیه ش همچنان خیلی خوب بود” می گوید: خودشان هم نمی دانستند که برنامه چیست. اول به ایشان گفته بودند که قرار است آزاد شوند و بعد هم خبر دادند که منتقل می شوید به بند ۳۵۰ .
وی در ادامه می افزاید: مسئولان بند ۲۰۹ هم به ما اطلاع دادند که پرونده دیگر در اختیار قوه قضائیه است و در واقع از وزارت اطلاعات منتقل شده به قوه قضائیه و دیگر باید از آن طریق پرونده را پیگیری کنیم.
 دکتر هانی یازرلو به ۱ سال زندان قطعی در مشهد و ۱۵ سال تبعید محکوم شد
 دادگاه تجدید نظر حکم ۱ سال حبس در زندان مشهد و ۱۵ سال نفی بلد به مشهد را برای دکتر هانی یازرلو صادر کرد.
بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، دکتر هانی یازرلو به اتهام تبلیغ علیه نظام در دادگاه تجدید نظر به ۱ سال زندان قطعی در زندان مشهد و ۱۵ سال نفی بلد به شهر مشهد محکوم شد.
وی که پیش‌تر در دادگاه بدوی (شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب به ریاست قاضی پیرعباس) به ۱ سال زندان در ایرانشهر و ۱۵ سال تبعید به ایرانشهر محکوم شده بود، در شعبه ۳۶ دادگاه تجدید نظر به ریاست قاضی زرگر به ۱ سال زندان در مشهد و ۱۵ سال نفی بلد به این شهر محکوم گردید.
اتهامی که دکتر هانی یازرلو بابت آن محاکمه و به این مجازات سنگین محکوم شده، "تبلیغ علیه نظام جمهوری اسلامی" می‌باشد و دلیل این اتهام نیز مصاحبه ایشان در زمانی است که دو فرزند و همسرش در زندان بودند و زندان از آزادی یکی از فرزندان وی (هود یازرلو) که دوره محکومیت قانونی خود را به پایان رسانده بود خود داری می‌کرد.

اقبال ماهوری ۰۶ دی ۱۳۹۱


اقبال ماهوری
۰۶ دی ۱۳۹۱