Monday, March 7, 2011

حمایت تشکل ها و گروههای مدنی از مراسم اعتراضی سه شنبه ۱٧ اسفند

همزمان با روز جهانی زن


جــرس: در پی اعلام فراخوان «شورای هماهنگی راه سبز امید» برای برگزاری تجمعات ، بویژه تجمع سه شنبه هفدهم اسفند (هشتم مارس) در بزرگداشت روز جهانی زن، چندین گروه و تشکل مدنی، سیاسی و دانشجویی، ضمن اعلام حمایت از این فراخوان، ازحضور خود در صحنه و راهپیمایی های عصر سه شنبه خبر داده اند.



شورای هماهنگی راه سبز امید طی بیانیه شماره پنج خود، با بیان اینکه "روز سه شنبه ۱٧ اسفند(هشتم مارس) فرصت دیگری برای پیوند «روزجهانی زن » با جنبش سبز مردم ایران در پیگیری مطالبات جامعه زنان ماست"، همراهی و همگامی خود را با برنامه های فعالان و نهادهای حوزه زنان برای پاسداشت این روز اعلام و از تبدیل آن به تجمع های اعتراضی نسبت به زندانی بودن دو بانوی سبز و رهبران جنبش حمایت کرده و همزمان از همراهان سبز خواسته بود که فعالانه در برنامه های این روز شرکت نمایند.





به گزارش وبگاه تشکل مدنی «مادران صلح کردستان»، این گروه بعنوان اولین تشکل مدنیِ حامی این فراخوان، ضمن اعلام پشتیبانی از این اقدام، خاطرنشان ساخته بود "بی شک تاریخ مبارزات زنان در کردستان و ایران ما را هرچه بیشتر به سوی خواست آ‌زادی و کرامت شهروندی سوق می دهد و رسمی بدیهی ست که روز جهانی زن را نیز در این پروسه‌ی حق‌طلبی بیش از پیش گرامی بداریم. در همین راستا ما به عنوان مادران صلح کردستان پشتیبانی خود را از تمامی برنامه های اعتراضی روز جهانی زن به شیوه ای مادرانه‌ و مسالمت‌جویانه‌ اعلام می داریم، و از مردم ایران و به‌ویژه‌ کردستان خواستاریم در راه اجابت حقوق و خواستهای دمکراتیک خود این روز را گرامی و حرمت خون‌های ریخته‌ی دختران و زنان راه آزادی و اشکهای مادران داغدیده‌ را نگه‌ دارند."





در ادامه اعلام حمایت ها از فراخوان حامیان جنبش سبز برای برگزاری مراسم روز زن گروه مدنیِ «مادران داغدار» و حامیان آنها نیز، با صدور بیانیه ای در همین زمینه، از حضور خود در ساعت چهار بعد از ظهر همان روز در محل خیابان فاطمی، چهارراه امیرآباد تهران خبر دادند.



به گزارش تارنمای این گروه، که از سال گذشته و در جریان حوادث بعد از انتخابات ریاست جمهوری توسط گروهی از مادران و خانواده های جانباختگان، مفقودین و زندانیان آن حوادث تشکیل شده است، در بیانیه اعلام حضور آنها در مراسم سه شنبه تاکید شده است که "ما مادران داغدار و حامیان آنها همراه و همدوش با همه زنان جامعه خود اعتراضات آرام و مدنی خود را برگزار خواهیم کرد و این روز را همراه با دیگر زنان جهان گرامی خواهیم داشت" و تصیرح شده "ما حامیان مادران پارک لاله در داخل کشور باز هم می گوییم : نه حزبیم، نه دسته ایم، نه گروهیم، نه تشکیلات بلکه ما مادران و زنان خودجوشی هستیم که بعد از وقایع انتخابات در کنار دیگران خانواده های داغدارمرهمی بر دل داغدارشان می باشیم."





همچنین جمعی از فعالان جنبش زنان ایران نیز اعلام کرده اند که سه شنبه ۱۷ اسفند امسال "همگام و هم دوش با برادران هم وطن خود" به خیابان ها خواهند آمد، تا اعتراضات خود را پیگیری نمایند.



فعالان جنبش زنان در بیانیه خود خاطرنشان کرده اند "ما هم صدا با خواهرانمان که صدای اعتراضشان در ایران حتا در روز جهانی زن، با انعکاس صدای مهیب سرکوب روبروست، و هم کلام با زنانی که در زندانها هزینه سنگین آزادی را با دقیقه دقیقه عمرشان پرداخت می کنند، هم نفس با مادرانی که داغ فرزندانشان، گلی همیشه سرخ بر سینه هایشان کاشته است، از سوی دختران و زنانی که در ازای نه گفتن به ستم ، جانشان ستانده شد، همدل با دخترانی که هیچ قانونی آنها را از تعصب های کور مردانه پاس نمی دارد تا قربانی خشم قتلهای ناموسی نشوند، ما به جای فریاد خاموش شده زنانی که قربانی خشونت اند و نیز دوش به دوش خواهرانمان در تونس و مصر و لبنان و … که در این روز، همچون ما ندای برابری جنسیتی سر داده اند، خیابانها را از آن خود می کنیم و می دانیم که برادران برابری خواهمان نیز در این راه در کنار ما خواهند بود."





در همین زمینه، گروه «اتحاد زنان برای آینده خاورمیانه» نیز، در بیانیه‌ای از زنان کشورهای خاورمیانه را دعوت کرده است تا در یک حرکت جمعی، در صد سالگی روز جهانی زن، روز سه شنبه، هشتم مارس (۱۷ اسفند) در خیابان‌ها حاضر شوند. در این بیانیه آمده است که این دعوت "الهام گرفته از قدرت مردمی است که دنیای ما و آینده منطقه را در هفته‌های گذشته تغییر داده‌اند." اعضای این گروه تصریح کرده‌اند که "این روزها صدای زنان خاورمیانه در اعتراض به دیکتاتوری، خشونت و تبعیض طنین‌افکن است. این صدا خاموش‌شدنی نیست و در آستانه صدمین سالگرد مبارزات زنان در روز ۸ مارس، بار دیگر خیابان‌ها را از آن خود می‌کنیم."





در ادامه اعلام حمایت ها از فراخوان فوق، فعالان تشکل «جنبش سبز آذربایجان» نیز خواستار حضور آحاد ملت ایران به ویژه آذربایجانیان در تظاهرات روز سه شنبه هفدهم اسفند شدند.



به گزارش ندای سبز آزادی، جنبش سبز آذربایجان در اطلاعیه‌ای ضمن تشکر از حضور مردم در تجمع روز دهم اسفند، از آنها دعوت نمود تا در تجمع روز ۱٧ اسفند و روز زن شرکت کنند و خاطرنشان کرد که با در نظر گرفتن توصیه های ذیل در تجمع سه شنبه شرکت نمایند:

"زمان و مکان راه پیمایی، ساعت ۱٧ از چهار راه آبرسان و در مسیر فلکه دانشگاه می باشد. مسیر های اعلام شده در فضای مجازی احیانا از طرف عوامل حکومت در جهت جلوگیری از شکل گیری تجمع گسترده صورت می گیرد.

برای امنیت راهپیمایی حتما به صورت گروهی: خانوادگی و گروه دوستان حضور بیابد. و در صورت دستگیری دوستان و اعضای خانواده تا سر حد امکان تلاش کنید در همان لحظه زمینه آزادیشان فراهم شود.

مسیر راه پیمای پیاده روهای فلکه دانشگاه و چهار راه آبرسان می باشد.

در مراحل اول راه پیمایی از دادن شعار اجتناب شود، اما بعد از شکل گیری تجمع، شعارهایی در رفع حصر رهبران داده شود.

در صورتی که امکان حضور در پیاده رو برای برخی ها فراهم نیست با ایجاد ترافیک ماشینی و زدن بوق ممتد در مسیر خیابان آبرسان و فلکه دانشگاه به طرح اعتراض ها کمک شود.





در ادامه اعلام حمایت ها، «حرکت دموکراتیک آذربایجان ایران» نیز، ضمن گرامیداشت "رشادت مردان و زنان تبریزی در برگزاری تجمع اعتراضی ۱۰ اسفند در آن شهر"، دستاورد بزرگ این روز را به عموم ملت ایران خصوصا مردم قهرمان آذربایجان تبریک گفته و "از مردم آگاه و فرهیخته آذربایجان جهت برگزاری تجمعات اعتراضی در روز‌های آتی خصوصا سه شنبه‌های اعتراضی وبرگزاری تجمع اعتراضی هفدهم اسفند و روز جهانی زن دعوت به عمل آورد.





در همین زمینه و در حمایت از تظاهرات سه شنبه ۱٧ اسفند و صدمین سالگرد روز جهانی زن، شیرین عبادی، در بیانیه‌ای از مردم ایران خواست تا در این روز زنان ایرانی را در دستیابی به حقوق برابر تنها نگذارند.

برنده ایرانی جایزه صلح نوبل در این بیانیه طی پیامی به زنان ایرانی، این سه شنبه را نیز از روزهای اعتراضی مردم ایران نامید و خاطرنشان کرد "مبادا در گیر و دار حوادث سیاسی، خواسته بر حق و همیشگی خود را که تساوی حقوق است فراموش کنیم . در این روز همگام و هم دوش با برادران هم وطن خود به خیابان ها آمده و از خواست همگانی حمایت می کنیم، زیرا دسترسی به حقوق برابر، جز در یک حکومت دموکراتیک امکان پذیر نیست."

درخواست شورای هماهنگی راه سبز امید از دبیرکل سازمان ملل برای آزادی فوری رهبران جنبش سبز

جرس: شورای هماهنگی راه امید با ارسال نامه ای به دبیرکل سازمان ملل با اشاره به اعتراضات مردمی طی بیست ماه گذشته و حصر و حبس رهبران جنبش سبز، از سازمان ملل متحد و نهادهای حقوق بشری آن خواسته است که کلیه اقدامات مقتضی را انجام دهند تا نقض آشکار حقوق شهروندی این چهره های ملی متوقف و آنها فورا آزاد شوند.






در بخشی از این نامه آمده است: شخصیتهای برجسته ملی و افکار عمومی هیچ اطلاعی از محل نگهداری، سلامتی و حتی شرایط تغذیه آنها ندارند. در حالیکه این افراد در هیچ دادگاه قانونی تا کنون محاکمه و محکوم نشده اند.شورای هماهنگی راه سبز امید از سازمان ملل متحد و نهادهای حقوق بشری آن درخواست می کند که در چهار چوب منشور این سازمان و اسناد بین المللی حقوق بشر، کلیه اقدامات مقتضی را انجام دهند تا نقض آشکار حقوق شهروندی این چهرهای ملی متوقف و فورا آزاد شوند.



متن کامل این بیانیه که در پایگاه اطلاع رسانی این شورا منتشر شد، به شرح زیر است:

جناب اقای بانکی مون



دبیر کل سازمان ملل متحد

پس از انجام انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۰۹ در ایران، موج اعتراضات مسالمت آمیز و وسیعی نسبت به نتیجه اعلامی انتخابات کشور را فرا گرفت. معترضین خواهان به رسمیت شناختن و تضمین حق تعیین سرنوشت خویش از طریق انتخابات آزاد، غیر گزینشی و منصفانه بودند.







در مقابل حکومت با انسداد یا کنترل مجاری اطلاع رسانی آزاد، توقیف و سانسور مطبوعات مستقل و انحلال احزاب منتقد مبادرت به سرکوب شدید شهروندان معترض نمود. حدود ۵۰ هزار نفر از زنان، جوانان، فعالان سیاسی، سران احزاب، و اعضای انجمنهای غیردولتی صنفی قانونی بویژه انجمنهای روزنامه نگاران، دانشجویان، معلمان و کارگران را با نقض آشکار قانون اساسی، قوانین کشور و موازین بین المللی حقوق بشر مندرج در میثاق حقوق مدنی و سیاسی که دولت ایران رسما و قانونا مکلف به رعایت آنها شده است، بازداشت و زندانی کرده اند.









۴ نفر پس از شکنجه در زندان و حداقل ۸۰ نفر در جریان تظاهرات مسالمت آمیز خیابانی کشته شده اند. آمران این جنایتها تا کنون رسما شناسایی و محاکمه نشده اند. دستگاه های اطلاعاتی و امنیتی و رسانه های دولتی با نشر اکاذیب، تهمت و افترا نسبت به رهبران و فعالان جنبش، آنها را از حق پاسخ گویی محروم کرده اند. هر کسی که به رویه خلاف قانون حکومت در انتخابات انتقاد می کند از مشاغل دولتی محروم می شود. شرط تحصیل در دانشگاهها عدم انتقاد به رویه حاکمان است.





پس از فراخوان راهپیمائی ۲۵ بهمن در حمایت از قیام مردم تونس و مصر از سوی میرحسین موسوی و مهدی کروبی کلیه طرق ارتباطی این دو رهبر جنبش سبز مسدود شد. دولت با نقض کلیه حقوق شهروندی ارتباط این دو کاندیدای ریاست جمهوری ۲۰۰۹، و همسران آنها زهرا رهنورد و فاطمه کروبی را با جهان خارج قطع کرده، از ملاقات فرزندانشان با ایشان ممانعت به عمل آورده و عملا آنها را زندانی کرده است. اعضای خانواده این شخصیتهای برجسته ملی و افکار عمومی هیچ اطلاعی از محل نگهداری، سلامتی و حتی شرایط تغذیه آنها ندارند. در حالیکه این افراد در هیچ دادگاه قانونی تا کنون محاکمه و محکوم نشده اند.



شورای هماهنگی راه سبز امید از سازمان ملل متحد و نهادهای حقوق بشری آن درخواست می کند که در چهار چوب منشور این سازمان و اسناد بین المللی حقوق بشر، کلیه اقدامات مقتضی را انجام دهند تا نقض آشکار حقوق شهروندی این چهره های ملی متوقف و فورا آزاد شوند.


پیشاپیش از شما تشکر می کنیم.
شورای هماهنگی راه سبز امید

پزشکان به عللل امنیتی

چند روز پس از تظاهرات روز بیست و پنجم بهمن ماه خبری منتشر شد مبنی بر استفاده نیروهای نظامی و امنیتی از نوع جدیدی از گازهای اشک‌آور. در خبر منتشرشده، به این نکته اشاره شده بود که گازهای اشک‌آور استفاده شده در روز 25 بهمن، عوارض خاص و جدیدی به دنبال دارد. اشکان منفرد، وبلاگ‌نویس و فعال حقوق‌بشر، یکی از کسانی که در معرض این نوع از گاز اشک‌آور، قرار گرفته به روز می گوید: به علت به هم خوردن درصد و تعادل پتاسیم و منیزیم خون ۴ ساعت زیر سرم بودم.




وی در شرح ماجرای این روز می‌گوید: "روز 25 بهمن که در حمایت از انقلاب مصر فراخوانی صادر شده بود، در تظاهرات شرکت کردم. این تظاهرات از همان لحظات اول با برخورد نیروهای امنیتی مواجه شد که از گازهای اشک‌آور استفاده می‌کردند. گازهای اشک‌آوری که گویا بُردشان، افزایش پیدا کرده بود! بعد از شلیک‌های اولیه، به هیچ عنوان نمی‌توانستیم حدس بزنیم که نوع گازهای اشک آوربا دفعات پیش تفاوت دارد".



وی ادامه می‌دهد: "بعد از بازگشت به منزل، نیمه‌های شب بود که دچار حالت تهوع شدید شدم. من در همه تجمعات قبلی شرکت داشتم. به دفعات هم در معرض شلیک گازهای اشک‌آور قرار گرفته بودم، اما تنها مشکلم سوزش چشم بود. فرد دیگری را هم ندیده بودم که دچار عوارض دیگری شده باشداما این بار فرق می کرد".



منفرد، ادامه می دهد: "وخامت اوضاع جسمی باعث شد که به همراه دوست دیگری، که اوهم دچار مشکل مشابهی بود، نیمه‌های شب به درمانگاه مراجعه کنیم و حدود 4 ساعت زیر سرم بمانیم. من قرار بود روز بعد به اصفهان عازم شوم. کم‌کم عوارض جدیدی هم هویدا شد. علاوه بر حالت تهوع، دچار گرفتگی شدید عضلات گردن شده بودم. به گونه‌ای که بعضی مواقع، قادر به حرکت دادن گردن یا بدن‌ام نبودم. در اصفهان مجددا به درمانگاه مراجعه کردم. بعد از توضیحات من، دکتر برایم آزمایش ادرار نوشت و دو آمپول رفع گرفتگی عضلات هم تجویز کرد".



وی اضافه کرد: "بعد از انجام آزمایش و گرفتن جواب آن، مجددا به دکتر مراجعه کردم. با توجه به آزمایش انجام شده، وی اعلام کرد که به علت به هم خوردن درصد و تعادل پتاسیم و منیزیم خون دچار این حالت شده‌ام. بعد از توضیحات من درباره حضور در تظاهرات، دکتر گفت ظاهرا موادی در اشک آورها بوده که باعث این مشکل شده است".



این فعال حقوق‌بشر، با اشاره به تماس خود با دیگر دوستانش در این زمینه، می‌گوید: "من کمی به قضیه مشکوک شدم. به همین دلیل مساله را با چند تن از دوستان‌ام در میان گذاشتم. آن‌ها هم دچار مشکلات مشابهی بودند. به طور مثال یکی از دوستان حالت تهوع نداشت، اما به شدت دچار گرفتگی عضلات بود. فرد دیگری بود که علاوه بر گرفتگی عضلات، خون بالا می‌آورد. دوست دیگری چند روزی به طور کامل، دچار قطع صدا شده بود و سرفه‌های خونی می‌کرد. از طرف دیگر شدت گرفتگی عضلات به حدی بود که به سختی قادر به حرکت بودیم، به گونه‌ای که موفق نشدیم در اعتراضات روز اول اسفند شرکت کنیم".



وی همچنین اضافه می‌کند: "دوستی که دچار استفراغ‌های خونی و گرفتگی عضلات شده بود از دکتر درخواست گواهی کرده بود. دکتر به وی پاسخ منفی داده و گفته بود که می تواند گواهی‌ای صادر کند مبنی بر اینکه در معرض خفگی بخاری منزل قرار گرفته است. احتمال دارد که بین این دو مساله، تشابهاتی در علم پزشکی وجود داشته که چنین قصدی داشته‌اند. هر چند دوست ما با این قضیه مخالفت کرداما پزشک مربوطه به هم به دلیل مشکلات امنیتی، از صدور این گواهی سر باز زده. این مشکل برای دوستان دیگری هم به وجود آمد و پزشکان از دادن گواهی در این زمینه امتناع کردند".



وی با اشاره به صحبت‌های خود با برخی از پزشکان می‌گوید: "پزشک دیگری هم بعد از توضیحات من، تایید کردند که گرفتگی عضلات می تواند به دلیل تغییر درصد و پتاسیم، منیزیم و کلسیم خون باشد و این اتفاقی است که در بین بازیکنان فوتبال بسیار دیده می‌شود. ضمن اینکه ممکن است دارای عوارض بلندمدت هم باشد".



منفرد با اشاره به این نکته که برخی از حاضران در تجمع اعتراضی روز 25 بهمن، سعی کردند موارد ایمنی در برابر گازهای اشک‌آور را نیز رعایت کنند، می‌افزاید: "در دایره دوستان خود من همگی به این موضوع اشاره می کردند که قبل تر هم اشگ آور خورده بودند، اما هیچ وقت دچار چنین مشکلاتی نشده بودند. ضمن اینکه مواردی مثل آتش روشن کردن یا سیگار روشن کردن هم رعایت شده بود. اما همه تاکید می‌کردند که سوزش چشم، بسیار بیشتر از دفعات قبلی بوده است. عوارض این مساله هم از چند ساعت پس از شلیک آغاز شد و برای برخی از دوستان حتی بیشتر از ده روز هم طول کشید".



وی درباره تفاوت این گازهای اشک‌آور با گازهای قدیمی می‌گوید: "درباره بو، من تفاوت خاصی احساس نکردم، اما گردهای رنگی که همان پودرهای فلفل بوده، این بار بیشتر به چشم می خورد. یعنی به صورتی که بعد از شلیک اشگ‌آورها این مواد زرد رنگی روی مانتو و لباس مردم می نشست که چند مورد را خود من شاهدش بودم".

آزار جنسی متهمان در کهریزک جدید

پس از تبدیل ساختمان مرکزی خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران(ایرنا) به بازداشتگاه موقت، روز گذشته فاش شد در بلوار آهنگ در اتوبان افسریه نیز بازداشتگاهی غیرقانونی برپا و بازداشت شدگان تظاهرات روز دهم اسفند به این محل که به "کهریزک جدید" معروف است، منتقل شده اند.




بنا به گزارش سحام نیوز، سایت رسمی حزب اعتماد ملی، در این بازداشتگاه سپاه پاسداران، رفتارهایی مشابه کهریزک با بازداشت شدگان می شود که از آن جمله به برهنه کردن دستگیرشدگان و "آزار جسمی" آنها اشاره شده است.



سایت رسمی حزب اعتماد ملی، جزئیات بیشتری از برخوردها در این بازداشتگاه موقت را از زبان یکی از دستگیرشدگان روز دهم اسفند که "فرزند شهید" هم هست، بازگو کرده است.او درباره نحوه بازداشت و انتقال خود به "کهریزک جدید" گفته است: "من در خیابان ولی عصر دستگیر و به همراه جمع زیادی به مقری كه وابسته به سپاه بود و تا جایی كه فهمیدم در اتوبان آهنگ واقع شده بود، بردند. از نخستین لحظات دستگیری در مقاطع مختلف كتك خورده و مورد آزار قرار گرفتیم. در آغاز سكوت اختیار نموده، اما با شدت گرفتن ضرب و شتم ها و برای رهایی از این وضع به آنان گفتم كه «من فرزند شهید هستم». این جمله من نه تنها اثری نداشت، بلكه وحشی گری و خشونت آنان با من بیشتر شد. تا آنجا كه از گفتن این واقعیت به آنان پشیمان شدم. این به اصطلاح بسیجی ها نه تنها برای من حرمتی قائل نشدند، بلكه با بی شرمی شروع به ناسزا گویی به پدر شهیدم نیز نمودند".



او بازداشت کنندگان را "لباس شخصی های سپاه" معرفی کرده و در تشریح رفتارهای ماموران کهریزک جدید گفته است: "این افراد پس از فحاشی و ضرب و شتم مرا كاملا عریان كردند. لخت و عریان مرا به باد كتك و ناسزا گرفتند. این اتفاق سه بار برای من رخ داد؛ آنهم در ٢۴ ساعت! یكبار كه مرا عریان كرده بودند، ماموران پیاپی شروع به بكار بردن كلمات ركیك و زننده و وقیحانه در گوش می کردند. او به من می گفت:«فكر كردی كهریزك دروغه؟! فكرنكنی كهریزك دروغ بوده. همین كارو با شما می كنیم تا آدم بشید!» و الفاظ بدی را هم به کار برد که از بازگو نمودن آن معذورم. این افراد پس از ٢۴ساعت بازداشت، شكنجه و آزار جسمی و روحی شدید، با گرفتن تعهد و کارت عكس، مرا در خیابان عباس آباد رها كردند. من كاملا می دانم دلیل این نوع رفتارها و این میزان خشونتی كه با من كرده و صحنه هایی را كه بوجود آوردند این است كه هر كسی كه دستگیر می شود برود و برای دیگران توضیح دهد و دیگران بترسند. این رفتارها برای مرعوب كردن مردم است".



خبرگزاری هرانا نیز در گزارشی از انتقال برخی بازداشت شدگان حوادث 25 بهمن به این بازداشتگاه جدید خبر داده و به نقل از یک بازداشتی نوشته است: "۲۵ بهمن در بلوار کشاورز تهران و همراه عده‌ای دیگر بازداشت و مستقیما به بازداشتگاه سپاه پاسداران در افسریه تهران منتقل شدم. سه روز با چشم‌بند و دست‌بند در این بازداشتگاه همراه عده‌ای دیگر نگهداری شدم. فضای کم و تعداد زیاد بازداشت شدگان ما را مجبور می‌کرد که در تمام این سه روز به صورت نشسته بخوابیم. در تمام این سه روز تنها هنگام غذا خوردن یا دستشویی رفتن دستبند نداشتیم. در طول این سه روز با ما به صورت توهین آمیز رفتار شد و بسیاری از بازداشت شدگان مورد ضرب و شتم ماموران قرار گرفتند. بازداشت شدگان در سالنی عمومی که فاقد هیچ‌گونه امکاناتی بوده‌اند زندانی شده و در تمامی طول بازداشت در این مکان روی زمین سرد و به صورت نشسته مجبور بودند بخوابند".



یکی از بازداشت شدگان حوادث 25 بهمن ماه در مورد راه اندازی اینگونه زندان هابه روز می گوید: "پس از بازداشت و از صحبت هایی که میان مسئولان بازداشتگاهی که در آن حضور داشتم و در حوالی اتوبان حقانی بود، و پس از آزادی فهمیدم مرکز حفاظت اطلاعات نیروی انتظامی بوده، متوجه شدم حجم زیاد بازداشت شدگان باعث شده تا از اماکنی که کارکردی غیر از زندان دارند، برای نگهداری شهروندان دستگیر شده استفاده شود. تعداد بالای بازداشت شدگان، ناتوانی در تکمیل پرونده تمامی آنان، احتمال فرار و یا درگیری از دلایل انتقال دستگیرشدگان به مکان های جدید است. مامورانی که مارا بازداشت کرده بودند، نگران بودند که در روز چهارشنبه سوری تعداد بازداشت ها به حدی باشد که محل های جدید هم برای نگهداری آنان کافی نباشد".

تجمع کارگران همزمان با سفر احمدی‌نژاد به شیراز

تجمع کارگران همزمان با سفر احمدی‌نژاد به شیراز


صبح امید: امروز همزمان با سفر محمود احمدی نژاد به شیراز، کارگران مجتمع صنعتی گوشت مقابل استانداری فارس تجمع کردند.



در این تجمع بیش از ۵۰ کارگر حضور دارند.



این گزارش می‏افزاید کارگران مجتمع صنعتی گوشت همچنان در نزدیکی تالار سخنرانی احمدی نژاد با در دست داشتن پلاکادرها تجمع کردند که نیروهای امنیتی آنها را مجبور به ترک محل کردند.



۱۰۷ نفر از کارگان مجتمع صنعتی گوشت فارس در حالی اسفند ۱۳۸۷از کار اخراج شده‌اند که تاکنون حق سنوات آن‌ها پرداخت نشده و بازنشستگی‌شان نیز برقرار نشده است.



مطالبات فعلی این کارگران بیش از ۲۷ میلیارد ریال است.



پس از آغاز به کار دولت احمدی ن‍ژاد از سال ۱۳۸۴ صنایع متعددی در استان فارس دچار مشکل شده‏اند و امنیت شغلی تعداد زیادی از کارگران درمعرض خطر قرار گرفته به گونه‏ای که در سومین سفر استانی احمدی ن‍ژاد به شیراز کارگران صنایع بحرانی فارس تنها میزبانان او در ورزشگاه حافظیه بودند که با در دست داشتن پلاکاردهایی همچون “ما همچنان گرسنه‏ایم” و “ما کارگران را به سرمایه داران خون آشام فروخته‏اند” به استقبال او رفته بودند.



احمدی نژاد هم در پاسخ به فریادهای کارگران گفت: «وزرای صنایع و ارتباطات باید مشکلات شما را حل و به این مشکلات رسیدگی کنند، در صورتی که این اتفاق نیفتد آن دو را تحویل شما می‌دهم که هر کاری که خواستید با آن‌ها بکنید.»



احمدی نژاد امروز برای افتتاح چند طرح صنعتی و شرکت در همایش صنعت و معدن به شیراز سفر کرده است

اگر هاشمی ریاست خبرگان را از دست بدهد

اگر هاشمی ریاست خبرگان را از دست بدهد


مهدی خزعلی: ما تخم مرغ هایمان را در سبد هاشمی نگذاشته ایم!

مهدی خزعلی: ما تخم مرغ هایمان را در سبد هاشمی نگذاشته ایم!


وبلاگ مهدی خزعلی: این روزها رسانه های قدرت جشن گرفته اند, آنها فکر می کنند با تسخیر صندلی هاشمی کار تمام است, اما کور خوانده اند, ما تخم مرغ هایمان را در سبد هاشمی نگذاشته ایم, این هاشمی است که چند صباحی تخم مرغ هایش را در سبد ملت گذاشته است, حال هم انتخاب با خود اوست, تخم مرغ هایش را در سبد ملت بگذارد یا سبد قدرت!

این را بدانید, ما تخم مرغ ها را در هفتاد میلیون سبد گذاشته ایم, با افتادن یک سبد چیزی عوض نمی شود, ما با تخم مرغ هفتاد نوع غذا برایتان می پزیم! می بینید باز هم آشپزخانه مان دایر است!

16 اسفند 1389 / مهدی خزعلی

درخواست شورای هماهنگی راه سبز امید از دبیرکل سازمان ملل برای آزادی فوری موسوی و کروبی

درخواست شورای هماهنگی راه سبز امید از دبیرکل سازمان ملل برای آزادی فوری موسوی و کروبی


سحام نيوز: شوراي هماهنگي راه سبز اميد در نامه به بان كي مون، دبير كل سازمان ملل متحد، از وي خواست تا سازمان ملل در چهار چوب منشور این سازمان و اسناد بین المللی حقوق بشر، کلیه اقدامات مقتضی را انجام دهند تا نقض آشکار حقوق شهروندی این چهرهای ملی متوقف و فورا آزاد شوند.

متن نامه بدين شرح است:



جناب اقای بانکی مون

دبیر کل سازمان ملل متحد



پس از انجام انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۰۹ در ایران، موج اعتراضات مسالمت آمیز و وسیعی نسبت به نتیجه اعلامی انتخابات کشور را فرا گرفت. معترضین خواهان به رسمیت شناختن و تضمین حق تعیین سرنوشت خویش از طریق انتخابات آزاد، غیر گزینشی و منصفانه بودند.



در مقابل حکومت با انسداد یا کنترل مجاری اطلاع رسانی آزاد، توقیف و سانسور مطبوعات مستقل و انحلال احزاب منتقد مبادرت به سرکوب شدید شهروندان معترض نمود. حدود ۵۰ هزار نفر از زنان، جوانان، فعالان سیاسی، سران احزاب، و اعضای انجمنهای غیردولتی صنفی قانونی بویژه انجمنهای روزنامه نگاران، دانشجویان، معلمان و کارگران را با نقض آشکار قانون اساسی، قوانین کشور و موازین بین المللی حقوق بشر مندرج در میثاق حقوق مدنی و سیاسی که دولت ایران رسما و قانونا مکلف به رعایت آنها شده است، بازداشت و زندانی کرده اند.



۴ نفر پس از شکنجه در زندان و حداقل ۸۰ نفر در جریان تظاهرات مسالمت آمیز خیابانی کشته شده اند. آمران این جنایتها تا کنون رسما شناسایی و محاکمه نشده اند. دستگاه های اطلاعاتی و امنیتی و رسانه های دولتی با نشر اکاذیب، تهمت و افترا نسبت به رهبران و فعالان جنبش، آنها را از حق پاسخ گویی محروم کرده اند. هر کسی که به رویه خلاف قانون حکومت در انتخابات انتقاد می کند از مشاغل دولتی محروم می شود. شرط تحصیل در دانشگاهها عدم انتقاد به رویه حاکمان است.



پس از فراخوان راهپیمائی ۲۵ بهمن در حمایت از قیام مردم تونس و مصر از سوی میرحسین موسوی و مهدی کروبی کلیه طرق ارتباطی این دو رهبر جنبش سبز مسدود شد. دولت با نقض کلیه حقوق شهروندی ارتباط این دو کاندیدای ریاست جمهوری ۲۰۰۹، و همسران آنها زهرا رهنورد و فاطمه کروبی را با جهان خارج قطع کرده، از ملاقات فرزندانشان با ایشان ممانعت به عمل آورده و عملا آنها را زندانی کرده است. اعضای خانواده این شخصیتهای برجسته ملی و افکار عمومی هیچ اطلاعی از محل نگهداری، سلامتی و حتی شرایط تغذیه آنها ندارند. در حالیکه این افراد در هیچ دادگاه قانونی تا کنون محاکمه و محکوم نشده اند.



شورای هماهنگی راه سبز امید از سازمان ملل متحد و نهادهای حقوق بشری آن درخواست می کند که در چهار چوب منشور این سازمان و اسناد بین المللی حقوق بشر، کلیه اقدامات مقتضی را انجام دهند تا نقض آشکار حقوق شهروندی این چهرهای ملی متوقف و فورا آزاد شوند.



پیشاپیش از شما تشکر می کنیم.



شورای هماهنگی راه سبز امید





۱۶ اسفند

زمینه چینی جمهوری اسلامی برای ترور رهبران مخالف

زمینه چینی جمهوری اسلامی برای ترور رهبران مخالف


یک سایت اصولگرا : ترور یکی از سران فتنه در دستور سیا قرار گرفت!

جهان نیوز: مقام مسئول CIA در منطقه طی پیامی به گروهک تروریستی منافقین، از آنها ‌خواست تا 'ترور' موسوی، کروبی و یا خاتمی را در دستورکار خود قرار دهند.



به گزارش جهان به نقل از کلمه ، این مقام سازمان جاسوسی آمریکا با نام کد "ویلیام" طی این پیام با ابلاغ "سلام گرم" هیلاری کلینتون به گروه های معارض ایرانی، تاکید کرده است: در صورت ترور یکی از رهبران جنبش اعتراضی در ایران، مسئولیت آن به عهده نظام اسلامی افتاده و آتش اختلاف در بین مردم ایران شعله‌ورتر خواهد شد.

وی همچنین با تاکید بر این موضوع که وزارت خارجه آمریکا یک صفحه ویژه تویتر به منظور ارتباط ایرانیان با کاخ سفید ایجاد کرده است خواستار فعال تر شدن ارتباط این افراد از طریق این صفحه شده است.

------------------------------

در همین رابطه :

علم الهدي: حصر خانگی آنها به نفع خودشان است چون مردم آن ها را تکه تکه می کنند!



علم الهدی دليل حصر خانگی موسوی و کروبی را قطع رابطه با آنان اعلام کرد و گفت: آنان را حصر خانگی کردند تا بيشتر از اين برای آمريکا مزدوری و نوکری نکنند، اين حصر خانگی زندان نيست بلکه برای قطع رابطه با آمريکا و حفظ جان خودشان است. چون ممکن است مردم به پا خاسته آنها را تکه تکه کنند يا منافقانی که سناريو شهيد سازی ايجاد کردند، اين دو نفر را بکشند و به عنوان شهيد بر دست بگيرند.



منبع دولتی به سی ان ان: اعضای جنبش سبز میخواستند موسوی و کروبی را بکشند

فیلم/ مصباح یزدی: مردم چه کاره اند که به کسی حق بدهند؟(فروردین ماه ۸۹)