Tuesday, March 15, 2011

نگرانی از حضور گسترده مردم

در پی فراخوان فعالان جنبش سبز برای حضور مردم در مراسم چارشنبه سوری، مقامات انتظامی، قضایی و امنیتی جمهوری اسلامی در استانهای مختلف کشور ضمن تهدید مردم به برخورد وبازداشت، نیروهای خود را در حالت آماده باش قرار داده اند. این درحالی است که در سال های گذشته نیز همواره نهادهای نظامی و انتظامی از حضور گسترده مردم در این سنت ایرانی با انواع ترفندها جلوگیری می کردند اما از سال پیش و همزمان با اوج گرفتن اعتراض های مردمی پس از انتخابات 88 برگزاری مراسم چهارشنبه سوری، هم برای مردم و هم برای حکومت شکلی دیگرگون پیدا کرده است.




درهمین باره روز گذشته رییس پلیس پیشگیری تهران از حضور نیروهای انتظامی در نقاط مختلف پایتخت در سه شنبه آخر سال خبر داد و گفت: "با توجه به شناسايي صورت گرفته در 111 نقطه تهران در مراكز تجاري، ماموران پليس در قالب پاس‌هاي پياده، گشت‌هاي موتوري و خودرويي حضور خواهند داشت تا امنيت براي شهروندان برقرار شود."



محسن خانچرلی با اشاره به ایست و بازرسی در وردی و خروج شهر تهران در ادامه افزود: "در بخش انتظامي كنترل مواداوليه محترقه از دو ماه پيش آغاز شده است و مكان‌هايي كه احتمال مي‌داديم اقدام به تهيه و توزيع مواداوليه موادمحترقه كنند، با توجه به سوابق سال‌هاي گذشته مورد بررسي قرار گرفت و انبارهايي كه احتمال داشت در اين رابطه مواد اوليه را در اختيار مردم بگذارند، توقيف شد. همچنین استقرار ایست و بازرسی در مبادی ورودی و خروجی شهر از دیگر اقدامات صورت گرفته با چهارشنبه آخر سال بوده است."



این مقام انتظامی با اشاره به بازداشت 119 نفر پیش از چهارشنبه سوری اضافه کرد: "با توجه به هماهنگي‌هايي كه با مقام قضايي صورت گرفته است، پليس با افرادي كه به هشدارهاي پليس توجه نكنند و اقدامات آنان موجب سلب آرامش مردم شود، برخورد خواهد كرد، همچنين پليس پيگيري‌هاي جدي را در ارتباط با شكايت‌هاي خصوصي مردم خواهد داشت و افرادي كه در ملاعام اقدام به چنين كاري كنند، دستگير و به مقامات قضايي معرفي خواهند شد.







چهارشنبه سوری و ضد انقلاب



از سوی دیگر روز یکشنبه رییس کل دادگستری استان تهران در مورد فراخوان های مختلف فعالان جنبش سبز درباره حضور مردم در مراسم چهارشنبه سوری گفت: "كاري كه ضدانقلاب مي‌كند اين است كه مي‌خواهد از پوشش جوانان مردم كه هيچ انگيزه‌ي ضدانقلابي ندارند و از ديد خودشان فقط مي‌خواهند يك سري كارهاي هيجاني انجام دهند استفاده كند و در صف اينها قاطي شود. اگر جوانان اجازه دادند كه ضدانقلاب در صفشان قاطي شود اينها هم آسيب خواهند ديد؛ چون تفكيك اينها كار سختي خواهد بود."



علیرضا آوایی بصورت تلویحی خانواده ها را تهدید کرد و افزود: "نزديك سال جديد هستيم. يعني شرايطي كه همه‌ي جامعه و كشور بايد از زندگي و طبيعت لذت ببرند و از مواهب دور هم بودن استفاده كنند. خانواده‌ها مراقبت كنند فرزندانشان به خاطر خامي و عدم تجربه، شادي زندگي را براي خود و بقيه‌ي مردم به عزا و ناراحتي تبديل نكنند."



رییس کل دادگستری تهران همچنین تصریح کرد: "اگر افرادي مرتكب جرمي شدند و فضا را براي بقيه‌ي مردم به هم ريختند، مزاحمت و خطر براي سايرين ايجاد كردند اين وظيفه‌ي دستگاه قضايي و نيروي انتظامي است كه طبق قانون با اينها مواجه شود. طبعا ممكن است تعدادي از اينها تا مدت‌ها، متناسب با جرمي كه مرتكب مي‌شوند در زندان باقي بمانند. اتفاقي كه ما علاقه نداريم پيش بيايد."



اظهارات این مقام قضایی و اعلام بازداشت طولانی مدت شهروندان در صورت دستگیری در چهارشنبه سوری درحالی است که پیش تر بهمن کارگر، معاون اجتماعی نیروی انتظامی نیز اعلام کرده بود که "متخلفان و مجرمانی که در چهارشنبه سوری بازداشت شوند تا پایان نوروز آزاد نخواهند شد".







مقامات قضایی استانها و چهارشنبه سوری سبز



آخرین اظهارات مقامات انتظامی و قضایی تهران در شرایطی است که همزمان مقامات مختلف استانهای کشور نیز ضمن تهدید به برخورد و بازداشت مردم در صورت برپایی هرگونه تجمع اعتراضی از آماده باش نیروهای نظامی انتظامی و قضایی خبرداده اند.



در همین ارتباط علی افتخاری، معاون قضایی استان خوزستان در آستانه مراسم چهارشنبه سوری گفت: "درباره برخورد جدي با متخلفان و افرادي كه ايجاد مزاحمت مي‌كنند به همه مراكز انتظامي و قضايي استان اطلاع‌رساني شده است و درنتيجه با همه افراد متخلف برخورد جدي مي‌شود. همه مراكز و مجموعه‌هاي مرتبط، مانند نيروي انتظامي و دستگاه قضايي اكنون آماده‌باش هستند و در قالب ستاد جمع‌آوري مواد محترقه، براي مقابله با افراد متخلف هماهنگ شده‌اند."



این مقام قضایی استان خوزستان هم تاکید کرد که افرادی که در چهارشنبه سوری دستگیر شوند برای مدت طولانی بازداشت خواهند بود.



همزمان علی ملکی دادستان کرمانشاه نیز با اشاره به مراسم چهارشنبه سوری اعلام کرد: " به همه افراد هشدار می دهیم که مواظب حرکات خود باشند، چرا که در شرایط کنونی، کشور ما در وضعیت حساسی قرار دارد و تمامی دشمنان از بروز چنین حرکاتی خوشحال خواهند شد. با هر گروه و یا شخص حقیقی یا حقوقی که بخواهد علیه مسئولین توهین یا حرکتی خلاف قانون انجام دهد، برابر قانون، برخورد قاطع صورت می گیرد."



دادستان کرمانشاه همچنین گفت: "همگان باید توجه داشته باشند که باید به نحوی عمل کنند که امنیت و آسایش دیگران را به خطر نیاندازند... به نیروی انتظامی دستور العمل داده ایم که در این ایام در اماکن پرتردد شهر حضور گسترده داشته باشند و برای جلوگیری از ورود مواد محترقه، ورودی و خروجی های شهر را کنترل کنند."



همچنین محمود ذوقی، دادستان شهر مشهد نیز با اشاره به فراخوان ها برای حضور مردم در مراسم چهارشنبه سوری گفت: "متاسفانه برخی سایت‌ها و رسانه‌های بیگانه به دنبال تحریك جوانان برای شلوغ كردن در این شب‌ هستند كه اكیدا به آن‌ها توصیه می‌كنم تحت تاثیر این جریانات قرار نگیرند."



دادستان مشهد در ادامه از دستگیری تعدادی افراد مرتبط با فراخوان راهپیمایی مردم در مراسم چهارشنبه سوری خبرداد و افزود: "برخی از تحریك كنندگان شناسایی و دستگیر شده‌اند و با بخش دیگر نیز برخورد خواهد شد و نگرانی من این است كه جوانان و نوجوانان تحت تاثیر این جریانات به اتهامات مجرمانه دست بزنند... فتنه‌گران بدانند این اتفاقات هیچ تاثیری در عزم ملت ایران ندارد."



محمود ذوقی البته در تکمیل گفته های خود اضافه کرد که "تعداد دستگیرشدگان مشهد در حوادث اخیر زیاد نیست و همین تعداد محدود دستگیر شده بیشتر بی‌احتیاطی و خامی كردند و دستگیری جدی در خصوص اتفاقات اخیر جریان فتنه نداشتیم."



این مقام قضایی درباره فضای امنیتی در شهر مشهد و حضور گسترده نیروهای ویژه انتظامی در سطح شهر نیز مدعی شد که"حضور این عزیزان صرفا برای ایجاد امنیت شهروندان است و اصلا به معنای ناامنی نیست و عدم حضور پلیس است كه می‌تواند احساس ناامنی را به وجود آورد."



احمد حاجی زاده، معاون امنیتی سیاسی استاندار قم نیز در همین باره ابراز نگرانی کرد و گفت: "مردم قم اجازه فعاليت حتي به صورت كمرنگ به فتنه گران دراين استان نمي دهند. نگراني ما از چهارشنبه آخر سال فارغ از مسايل سياسي، اين است كه جوانان احساساتي شده و اقدام به كارهاي خطرناكي كنند كه براي خود خانواده و ديگران مشكل آفرين شود."



همچنین ذبیح الله خداییان، رییس کل دادگستری استان فارس با بیان اینکه "دشمنان انقلاب نیت های شوم و مغرضانه دارند" تاکید کرد: "بایستی مردم و مسئولين با عوامل سوء استفاده از احساسات عمومي جامعه مدبرانه و آگاهانه برخورد نمایند."



او با اشاره به "همكاري گسترده دستگاه هاي امنيتي و قضايي فارس براي تامين امنيت چهارشنبه آخر سال" تهدید کرد که " با مخلان نظم و آرامش عمومي در چهارشنبه پايان سال با جديت برخورد مي شود."



همزمان جابر بانشی، دادستان شیراز تاکید کرد که "شب چهارشنبه آخرسال با تجمع‌هاي غيرقانوني و مخلين نظم و آسايش عمومي به‌شدت برخورد خواهد شد. همچنین با افرادي که شب چهارشنبه پايان سال با خودرو حركاتي ساختارشکنانه و خلاف عفت عمومي مرتکب شوند، یا با استفاده از مواد‌ آتش‌زا و محترقه حریم خصوصی شهروندان را با مخاطره مواجه كنند، به‌شدت و براساس قانون برخورد مي‌شود."



این مقام قضایی شهر شیراز همچنین اعلام کرد که "براي رسيدگي سريع به پرونده بازداشت‌شدگان در اين ايام دو شعبه ويژه اختصاص داده شده است."



مالک اژدر شریفی، رییس کل دادگستری استان آذربایجان شرقی هم با اشاره به حساسيت چهارشنبه سوري امسال نسبت به سال‌هاي گذشته گفت: "دشمنان و معاندين نظام و انقلاب پس از ناکام ماندن در عرصه هاي مختلف اين‌بار براي اين روز برنامه‌ريزي کرده‌اند که با آگاهي مردم هميشه در صحنه ايران اسلامي اين‌بار نيز شکست خواهند خورد."



همچنین سرهنگ ایمانی نژاد، فرمانده امنیتی نیروی انتظامی استان آذربایجان شرقی نیز تاکید کرد که "امسال اجازه هيچ‌گونه تجمعي به مردم داده نخواهد شدو برنامه امسال پليس هدايت مراسم چهارشنبه سوري به سمت خانواده محوري است و اين يعني همگان مي‌توانند در منزل خود اقدام به برگزاري مراسم كنند یا حداکثر در محله خود مي توانند شادي كنند."



در این میان دادستان شهر یاسوج هم طی اظهاراتی خطاب به مردم این شهر گفت: "هر كس در چهارشنبه آخر سال اقدام به هر گونه عمل و حركتي كه موجب اخلال در نظم، سلب آسايش و ايجاد صدمات بدني و مالي به مردم شود، برخود قانوني خواهد شد."



در کنار این اظهارات مقامات قضایی، فرماندهان انتظامی سایر استانهای کشور از جمله کرمان، اصفهان، گرگان، گیلان، لرستان، مازندران، یزد، مرکزی، کردستان نیز با اعلام آماده باش نیروهای خود از برخورد با شرکت کنندگان در تجمعات مراسم چهارشنبه سوری خبرداده اند.



این همه تهدیدات مقامات قضایی و انتظامی جمهوری اسلامی در حالی است که فعالان و رسانه های جنبش سبز روز گذشته بار دیگر خواستار حضور مردم در مراسم چهارشنبه سوری به عنوان آخرین سه شنبه اعتراضی اسفندماه سال 89 شدند.

چهارشنبه سوری متفاوت

چهارشنبه سوری متفاوت


حمله موتور سواران بسیجی به مردم و خاموش کردن آتش . دستگیری مردم + عکس

ده‌ها تن در میدان ولفجر بازداشت شدند

ده‌ها تن در میدان ولفجر بازداشت شدند




در پی درگیری‌های به وجود آمده در میدان ولفجر واقع در خاک سفید در شب چهارشنبه سوری، ده‌ها تن از شهروندان توسط ماموران امنیتی بازداشت شدند.



بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، ده‌ها تن از شهروندان در میدان ولفجر توسط نیروهای گارد ویژه دستگیر شده‌اند.



این شهروندان پس از دستگیری به ماشین های مخصوص نیروهای گارد وِیژه(وانت های سیاه رنگ) منتقل شده و ماموران به صورت تحقیرآمیزی ایشان را "کف خواب" کردند.



هم چنین به گزارش هرانا، از عصر امروز ماموران امنیتی اقدام به بستن تمامی مغازه‌ها و پاساژهای مناطق افسریه و شهرک‌های اطراف آن (مسعودیه و...) نمودند و با استقرار در خیابان‌های این مناطق فضای رعب و وحشت به وجود آوردند.



شایان ذکر است که دقایقی پیش احمدرضا رادان، جانشین فرماندهٔ نیروی انتظامی از بازداشت چندین تن که به گفتهٔ او "رفتار مخاطره آمیز" داشتند، خبر داده است.

سر دادن شعار مرگ بر خامنه ای و اعتراضات گسترده در نقاط مختلف شهر مشهد

سر دادن شعار مرگ بر خامنه ای و اعتراضات گسترده در نقاط مختلف شهر مشهد


بنابه گزارشات رسیده به "فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران"اعتراضات گسترده و سر دادن شعار مرگ بر خامنه ای در نقاط مختلف شهر مشهد و همچنین درگیری بین مردم و نیروهای سرکوبگر که از ساعت 18:30 آغاز شده است همچنان ادامه دارد.

روز سه شنبه 24 اسفند از حوالی ساعت 18:30 مردم بصورت گسترده در خیابانهای مختلف شهر مشهد حضور یافتند و اقدام به برگزاری جشن چهارشنبه سوری نمودند. آنها بصورت گسترده در خیابان راهنمایی ، میدان جانباز، میدان ولی آباد ،سجاد،هاشمیه و سایر نقاط مراسم چهارشنبه سوری را با شعارهای مرگ بر دیکتاتور و مرگ بر خامنه ای آغاز کردند. سیل خروشان مردم چنان گسترده است که ماموران ولی فقیه از مقابله با آنها هراسان هستند .

حوالی ساعت 19:00 نیروهای سرکوبگر به مردمی که در خیابان هاشمیه در حال راه پیمایی و سر دادن شعار های مرگ بر خامنه ای و مرگ بر دیکتاتور بودند یورش بردند و درگیری گسترده ای بین مردم و نیروهای سرکوبگر روی داد که منجر به فرار نیروهای سرکوبگر گردید . نیروهای سرگوبگر در ابتدای تهاجم با باتون به مردم حمله می کردند و در حدود 8 نفر دستگیر کردند.در حال حاضر خیابان هاشمیه مشهد در دست مردم می باشد.

مردم همچنین سر دو راهی طرقبه اقدام به سر دادن شعار علیه ولی فقیه نمودند. حضور گسترده مردم و سر دادن شعار اکثر نقاط شهر مشهد را فراگرفته است و هر لحظه بر شدت آن افزوده می شود.

آتش زدن ماشین نیروی انتظامی در تهران

آتش زدن ماشین نیروی انتظامی در تهران


به گزارش آژانس ايران خبـر ساعت 8 شب يك ماشين نيروي انتظامي توسط چند موتور سوار در خيابان سلسبيل تهران به آتش كشيده شد. بنا بر گزارشها مردم هم به هیجان بیشتر به هيجان آمده شعار مرگ بر دیکتاتور سر دادند.



از همه جاي ميدان انقلاب صداي ترقه و انفجار مهيب به گوش مي رسد. جوانان وسايل انفجاري مانند موشك درست كرده اند و آنها را از بالاي ساختمان ها به روي گشت هاي بسيج پرتاب مي كنند. بسيجي ها هم مضطرب و سرگردان, در خيابان ها به دور خود و در پي منشاء پرتاب اين وسايل انفجاري مي چرخند.

---------------------------

درگیری‌های پراکنده و پرتاب گاز اشک آور در مراسم چهارشنبه سوری



برگزاری جشن چهارشنبه سوری در ایران، علی رغم تمامی تهدیدات نهاد‌ها امنیتی طی روزهای اخیر، به صحنهٔ اعتراضات ضد دولتی مردم در پایتخت تبدیل شده است.



بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، خبرگزاری حقوق بشر ایران، حضور مردم در خیابان‌هایی نظیر تهران پارس، پیروزی، جمهوری، سعادت آباد، سرسبیل، نظام آباد، فرمانیه، ونک، مطهری، ولیعصر، آریا شهر و... به شدت زیاد است.



هم چنین فلکهٔ اول تهران پارس درگیری گزارش شده است و در خیابان ۱۵۴ نیروهای امنیتی اقدام به پرتاب گاز اشک آور نمودند.



از سویی در ميدان والفجر واقع در خاک سفيد درگیری شدیدی بین مردم و نیروهای امنیتی شکل گرفته و در آن بسیاری از مردم مورد ضرب و شتم قرار گرفتند.



نکتهٔ قابل توجه حضور کم رنگ نیروهای امنیتی در محلات و استقرار پرشمار ایشان در میادین اصلی شهر است و اینکه این نیرو‌ها تاکنون عموما سعی کرده‌اند خود را از درگیری در محلات دور نگه دارند. گفته می شود تعداد زیادی از نیروهای موتور سوار بسیج نیز با حضور در خیابان های اصلی اقدام به ایجاد فضای رعب و وحشت و خاموش کردن آتش ها نموده اند.



صدای انفجارهای پیایی هر لحظه در تهران به گوش می‌خورد که در برخی موارد تمییز آن از وسایل محترقه و یا تیراندازی نیروهای امنیتی غیرممکن است.

فیلم / چهارشنبه سوری در اهواز : مرگ بر خامنه ای

پایتخت در چهارشنبه سوری: حکومت نظامی غیر رسمی در تهران

پایتخت در چهارشنبه سوری: حکومت نظامی غیر رسمی در تهران


جرس: تمامی فروشگاه‌ها و پاساژهای اصلی تهران، به دستور مقام‌های امنیتی و انتظامی پایتخت تعطیل شده و این شهر سیمای شهری در حالت حکومت نظامی به خود گرفته است.



به گزارش منابع خبری جرس، میادین و تقاطع‌های اصلی پایتخت امروز سه شنبه، با حضور گسترده ی نیروهای انتظامی و شبه نظامی حالت شهری با «وضع فوق العاده» یافته است.



حکومت نظامی غیررسمی جمهوری اسلامی، که ناشی از هراس حاکمیت سرکوبگر از جنبش سبز، و بروز اعتراض های خیابانی است، تهران را که از صدای انفجار ترقه ها و شعارهای معترضان در گوشه و کنار شهر، پرهیاهو شده، در ظاهر تعطیل کرده است.



نیروهای ضدشورش و گارد ویژه‌ی موتورسیکلت سوار، همراه با خیل لباس شخصی های متمرکز در میادین و تقاطع های اصلی پایتخت، به تهران سیمای شهری نظامی داده اند.



این وضع، در دیگر شهرهای بزرگ کشور نیز گزارش شده است.

70 سطل زباله سوخت

70 سطل زباله سوخت


*مصدوميت هشت نفر و مرگ يك تن در حوادث امروز

70 سطل زباله سوخت



سازمان آتش نشانی از به آتش کشیده شدن 70 سطل زباله در پایتخت خبر داد و گفت: تعداد حوادث تهران در چهارشنبه آخر سال به 118 مورد رسید.

به گزارش خبرگزاری مهر، سازمان آتش نشانی اعلام کرد تا ساعت 20:15 دقیقه امشب به 118 مورد افزایش یافت که این تعداد حادثه شامل 70 مورد آتش سوزی سطل زباله، 34 مورد ضایعات، 11 اصله درخت و سه مورد حادثه ناشی از انفجار ترقه گزارش شده که در جریان این حوادث سه نفر از شهروندان آسیب دیدند.



مصدوميت هشت نفر و مرگ يك تن در حوادث امروز



رييس اورژانس كشور با اعلام اين كه تاکنون هشت تن به علت انفجار موادمحترقه دچار سوختگي و آسيب‌پوستي شدند گفت: يك نفر نيز در اثر انفجار در مهاباد جان باخت.

دكتر «غلامرضا معصومي» دقايقي پيش از مخابره اين خبر در گفت‌وگو با خبرنگار «حوادث» خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، بيان كرد: ظهر سه‌شنبه امدادگران اورژانس تهران از طريق تماس شهروندي با سامانه 115 در جريان وقوع انفجاري در ميدان گل‌هاي تهران قرار گرفتند.

وي افزود: امدادگران با حضور در صحنه حادثه با پيكر خون‌آلود پسرجواني روبرو شدند كه به علت انفجار موادمحترقه دستانش به شدت آسيب ديده بود.

به گفته رييس اورژانس كشور، به احتمال زياد اين فرد به علت شدت جراحات وارده دستانش را از دست خواهد داد.

معصومي با بيان اينكه امروز وقوع انفجار مواد محترقه دست‌ساز نيز در مهاباد گزارش شده است، به ايسنا گفت: براساس اين گزارش هفت نفر مجروح و يك نفر نيز جان خود را از دست داده است.

فیلم/ رقص و پایکوبی مردم در چهارشنبه سوری/24 اسفند

خبرهای کوتاه / چهارشنبه سوری

آژانس ايران خبـــــــــــــر: در كرمانشاه هم صداي انفجار و ترقه از همه جاي شهر به گوش مي رسد. فضاي انقلابي برشهر حاكم است . به گفته شاهدان, هيچگاه در كرمانشاه چهارشنبه سوري به اين ميزان فعال و اكتيو نبوده است.


- در افسريه تهران تمامي سطل آشغالها راازترس جمع آوري كرده اند . تعدادي از مردم در خيابان هاي فرعي هستند و فضا كلا درافسريه شلوغ است وتب وتاب خاصي برمردم حاكم است.

- نيروهاي سركوب در شيراز براي دستگيري مردم وارد شده اند. در ملاصدرا مردم مقاومت مي كنند و همزمان صداي ترقه و انفجار به گوش مي رسد.

- به گزارش خبرگار آژانس ايران خبـــــــــــــر, امروز بيش از 200 نفر از خانواده ها وبستگان زندانيان سياسي جلوي اوين رفته و تجمع كردند اين خانواده ها پيگير وضعيت عزيزان بازداشتي خود وخواهان ملاقات ميباشند. (عکس)



دلیل بستن زودهنگام مدارس مشخص شد: اسکان نیروهای بسیجی و یگان ویژه در آنها

visionisthetruth.blogspot.: همین الان یه گشتی تو محل خودمون زدم.کسی فعلا نبود فقط صدای بلند ترقه مرتب شنیده می شد.یه موتور سوار هم یک بمب دودزا خیلی خوب زد.با خودم فکر می کردم مردم قراره بعد از تاریکی کامل هوا بیاند بیرون،ولی چرا خبری از مزدورها نیست؟ از کنار یک دبیرستان که رد می شدم دیدم که بعله: دوتا اتوبوس پر از ساندیسخور تازه نفس با باتوم دارن خالی می شن تو مدرسه.تا دیدن که من دارم نگاه می کنم فورا در مدرسه رو بستند.

ظاهرا در 3 روز قبلی اعتراض حضور سنگین نیروهای امنیتی بازتاب بدی داشته(نشونه زبونی و ترس رژیم) برای همین آقایون مدارس رو زودتر تعطیل کردند تا تو هر محله چندتا مدرسه پر از ساندیسخور داشته باشند و در صورت لزوم بتونن بیارن وسط.



كانون حمايت از خانواده هاي جان باختگان و بازداشتي ها: بنا بر خبرهاي رسيده حجم ترقه ها و نارنجك هايي كه از سوي جوانان و مردم در خيابانها در ميشود بسيار بالاست به رغم تهديدهايي كه از سوي پاسدار

رادان و ساير عوامل حكومتي انجام گرفت مردم جانانه وارد صحنه شده اند ,اين درحاليست كه هنوز هوا تاريك نشده است ,بنا بر يك نامه دريافتي رسيده به كانون ,تهران هم اكنون غوغاست ,اين هموطن در نامه خود نوشته است ,تهران پرشور و حرارت است ,اينجا غوغايي برپاست ,حتي فيلم باران كردن تلوزيون هم كارساز نشد و مردم به صحنه آمده اند.

تبدیل شدن جشن چهارشنبه سوری به اعتراضات در شهر رشت

تبدیل شدن جشن چهارشنبه سوری به اعتراضات در شهر رشت


بنابه گزارشات رسیده به "فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران"از لحظاتی پیش چشن چهار شنبه سوری در نقاط مختلف شهر رشت آغاز شده است. مردم با برافروختن شعله های آتش و پریدن از روی آن در موارد متعددی اقدام به سر دادن شعار علیه رژیم ولی فقیه می کنند .

روز سه شنبه 24 اسفند از حوالی ساعت 19:00 انبوهی از مردم و بخصوص جوانان در نقاط مختلف شهر رشت اقدام به برگزاری مراسم گستردۀ چهار شنبه سوری نموده اند. عمده تجمع مردم در خیابان مطهری و خیابان گلسا می باشد. جوانان از پیش محل گسترده برگزاری مراسم را در خیابان گلسا اعلام کرده بودند. در حال حاضر جوانان حین پریدن از آتش اقدام به سر دادن شعار می کنند و در مواردی بسوی نیروهای سرکوبگر که مانع انجام جشن چهار شنبه سوری هستند ترقه های پر صدا بسوی آنها پرتاب می کنند. مراسم چهار شنبه سوری تبدیل به اعتراضات علیه رژیم ولی فقیه گردیده است.

نیروهای سرکوبگر ولی فقیه از حوالی ساعت 15:00 در نقاط مختلف شهر مستقر شده اند و از ساعت 17:00 مغازه داران را وادار به تعطیل کردند مغازه هایشان می کنند . نیروهای سرکوبگر برای مردم و جوانانی که در سطح شهر هستند ایجاد مزاحمت می نمایند. همچنین علاوه بر ماشینهای آتش نشانی 5 ماشین آب پاش بزرگ مستقر کرده اند. تعداد نیروهای سرکوبگر بسیار زیاد می باشند.نیروهای سرکویگر عمدتا در خیابان مطهری و و خیابان گلسا بصورت گسترده حضور دارند.

فیلم / تهران پارس و غرب تهران، چهارشنبه سوری 24 اسفند



خبرهای کوتاه/ چهارشنبه سوری

خبرهای کوتاه/ چهارشنبه سوری


دانشجو آنلاين: در ساعت 1430 سطل هاي آشغال جمع آوري شده توسط نيروهاي رژيم در خيابان پيروزي جهت جلوي گيري از آتش زدن آنها توسط جوانان ديده شده است.



آژانس ايران خبـــــــــــــر:در هراس از ناآرامي هاي چهارشنبه سوري, از ساعت 2ظهر هليكوپترهاي نيروي انتظامي تهران در آسمان به پرواز درآمده اند.

ورودي پرديس مركزي دانشگاه تهران بسته شده است. به دانشجويان اجازه ورود داده نمي شود. در مقابل تربيت مدرس هم نيرو چيده شده است

صداي انفجار زيادي در تهران به گوش مي سد. از همه نقاط به طور پراكنده صداي انفجار شنيده مي شود. در حال حاضر بيشتر نارنجك صوتي است كه توسط جوانان منفجر مي شود. از منطقه غرب و مركز و شمال صدا به گوش مي رسد. مزدوران كلافه شد ه اند.



تحول سبز: بار دیگر حضور گسترده نیروهای امنیتی در خیابانهای تهران چهره این شهر را عوض کرده و تبدیل به یک فضای کاملا امنیتی نموده است.

به گزارش خبرنگار تحول سبز، بعد از ظهر امروز خیابانهای تهران بار دیگر شاهدحضور مردم در خیابانها بوده و این امر سبب شده بار دیگر نیروهای امنیتی جهت جلوگیری از تجمع و سرکوب معترضین در خیابانهای تهران حضور ی گسترده داشته باشند.

گزارش های ارسالی حاکیست، در میدان انقلاب، محدوده پل چوبی، چهار راه ولیعصر، حوالی نواب و میدان توحید نیروهای امنیتی حضور چشمگیری داشته ضمن اینکه گارد موتوری در خیابانهای تهران نیز حضور دارد.